ilość liderów

Zaczęty przez an31, Październik 10, 2022, 02:22:04 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

Lider utrata/redukcja ok, ale doświadczenie? Jak to niby uzasadnić? Ja byłbym na nie.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

besiu

mnie, w dotychczasowej grze - zdarzyło się ze 2-3 razy, że "zmienił się" lider. Po prostu, przy przejściu na kolejną belkę, przy ostrej walce - nagle zmieniał się, z jednego (często nader korzystnego), w jakieś "badziewie".
I tak, szokujące było dla mnie to, że Waldzios, kiedyś widziałem, celowo(!) kasował jednostkę, "bo miała słabego lidera", albo nieprzydatnego dla niego.

Zsamot

Nigdy nie odnotowałem zmiany lidera.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

vego181

Ja odnotowałem zmianę lidera, przy próbie odczepienia transportu przy bodajże jednostce brandenburgii.

Mario

Odnotowałem taką zmianę kilka razy-przeważnie na lepszego ale zdarzyła się też niekorzystna zamiana >:D
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

sympatyk

Zamiana lidera była (jest) jak najbardziej możliwa
- podczas ulepszenia jednostki z liderem --> jeśli po ulepszeniu cecha jednostki i lidera pokrywa się
- na  trigger heksie
Tak przynajmniej pamiętam ...
Niech się Waldzios wypowie - to jego działka  ;)

besiu

Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Zamiana lidera była (jest) jak najbardziej możliwa
- podczas ulepszenia jednostki z liderem --> jeśli po ulepszeniu cecha jednostki i lidera pokrywa się
Sorry, nie zrozumiałem... Możesz rozwinąć?
Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Zamiana lidera była (jest) jak najbardziej możliwa

- na  trigger heksie
Tak przynajmniej pamiętam ...
Błędnie  pamiętasz :) Właśnie zagrałem Nowogród, miałem 15 liderów, i wszedłem do Trigger HExa. Nie zamieniło mi. Tylko "what's a pity, a new leader cannot be rised". Jak już masz lidera - to nie ma replacementu. Ponadto... widziałem to już kieeeedyś tam, z 5 lat temu, podobnie. Bodajże w kampanii Szczury Pustyni, gdy miałem już 15 lideró?, wszedłęm do Trigger HExa, i też nie mogłem dostać nowego, zastępującego poprzednio posiadanego lidera.

Możliwe jest, jak najbardziej - podczas walki. Jakby - ginął lider, dotychczas istniejący. Albo może inny lider w jednostce się tworzył, jako "silniejszy", w danej walce...

besiu

Sorry, za osobny post, pod własnym postem, ale...
Gdzieś mi chyba Alberich odpowiedział, odnośnie tego, abym rzucił sobie na plik .CFG, ogólny, dla całej gry. I tam jest wyraźnie napisane, że można - dla liderów - ustawić, aby Auxiliary nie dostawał liderów. Jest to możliwe, do ustawienia, w grze. Odpowiednia jest linijka.
Z tym, że dobre to by było "dobre", gdy już mamy z 1 liderów, albo większą ich liczbę. Bo np. gdy grałem ostatnio Ciechanów, to aż 4 jednostki Auxiliary - dostały lidera. W tym 2 artylerie, co wydatnie mi pomogło, odnośnie zasięgu, ma się rozumieć. Dlatego... Czy to ustawiać, to byłbym hm... sceptyczny czy bym to rozważał, np. od 7-8 scenariusza kampanii. Zarazem, np. w Afryce, kampania Rommla 50 scenariuszy - to tam, jest artyleria Auxiliary Włochów, z zasięgiem 6 hexów. Jak dostała lidera, to znacznie poprawiło moje możliwości bojowe. Tak samo, gdy jakiś pancernik czy krążownik dostał lidera, i mógł trzepać silniejszą belkami Royal Navy, spoza ich zasięgu... Także kwestia "blokowania" liderów, byłaby dyskusyjna, mimo wszystko.

vego181

Co do zmiany lidera, to jedną uwagę w tym względzie przytoczyłem w dziale Akademia Wojskowa https://forum.opengeneral.pl/akademia-wojskowa-b48/gra-na-wyzszym-poziomie-(strategie-uwagi)/0/ Taka sytuacja jeżeli dobrze pamiętam miała miejsce na Krecie. Oddziałem Brandenburgii zdobyłem trigger hex dający lideram. Po tej kampanii tą jednostkę chciałem uzbroić w transport i wyskoczyło coś w stylu: "jednostka zmieni tym samym lidera oraz utraci jedną belkę"

Alberich

Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Zamiana lidera była (jest) jak najbardziej możliwa
- podczas ulepszenia jednostki z liderem --> jeśli po ulepszeniu cecha jednostki i lidera pokrywa się
- na  trigger heksie
Tak przynajmniej pamiętam ...
Niech się Waldzios wypowie - to jego działka  ;)

Np. lider z ruchem fazowym na samolocie i zmiana go na wariant rozpoznawczy z cechą R to zmieni się lider i belka spadnie o jedną pozycję.
Na trigger hex'ie nie zmieni się lider tylko wyświetli się komunikat. New leader cannot be rised.

CytatGdzieś mi chyba Alberich odpowiedział, odnośnie tego, abym rzucił sobie na plik .CFG, ogólny, dla całej gry. I tam jest wyraźnie napisane, że można - dla liderów - ustawić, aby Auxiliary nie dostawał liderów. Jest to możliwe, do ustawienia, w grze. Odpowiednia jest linijka.

noldr_auxunits=0
* Default =0
* Set to 1 to avoid P1 aux units to get a leader (when playing campaigns).


Tylko to działa, plik CFG, w obrębie jednej kampanii czy jednego scenariusza. Nie całej gry.

Waldzios

Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Niech się Waldzios wypowie - to jego działka  ;)
Besiu korzysta z przestarzałego silnika (z 2016 roku). Możliwe ze obserwuje błędy, które zostały dawno poprawione.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

besiu

Cytat: Waldzios w Styczeń 28, 2023, 08:59:43 PM
Cytat: sympatyk w Styczeń 27, 2023, 10:47:09 AM
Niech się Waldzios wypowie - to jego działka  ;)
Besiu korzysta z przestarzałego silnika (z 2016 roku). Możliwe ze obserwuje błędy, które zostały dawno poprawione.
Zagadza się, Waldzios, z 2016, ale tym razem - korzystałem z pliku CFG, który wysłał mi Alberich. On - chyba korzysta, z nowego?  Tak mi się wydaje... Ja wziąłem i otworzyłem to, co mi Alberich gdzieś tam, udostępnił. Z niego skopiowałem, i tam coś takiego wyszło. Według mojego rozumowania! oczywiście. Nie uzurpuję sobie wiedzy w tym temacie. Jedynie staram się racjonalnie to "czytać".
Cytat
Kod:
noldr_auxunits=0
* Default =0
* Set to 1 to avoid P1 aux units to get a leader (when playing campaigns).
Tylko to działa, plik CFG, w obrębie jednej kampanii czy jednego scenariusza. Nie całej gry.
Ale to jest plik CFG, który mi udostępniłeś. To jest chyba - ten główny, całościowy? To wówczas- działałby dla całości "gry", niezależnie od kampanii (chyba, że autor kampanii wprowadziłby zmiany).

Waldzios

Cytat: besiu w Styczeń 30, 2023, 02:29:44 PM
Cytat: Waldzios w Styczeń 28, 2023, 08:59:43 PM
Besiu korzysta z przestarzałego silnika (z 2016 roku). Możliwe ze obserwuje błędy, które zostały dawno poprawione.
Zagadza się, Waldzios, z 2016, ale tym razem - korzystałem z pliku CFG, który wysłał mi Alberich. On - chyba korzysta, z nowego?  Tak mi się wydaje... Ja wziąłem i otworzyłem to, co mi Alberich gdzieś tam, udostępnił. Z niego skopiowałem, i tam coś takiego wyszło. Według mojego rozumowania! oczywiście. Nie uzurpuję sobie wiedzy w tym temacie. Jedynie staram się racjonalnie to "czytać".
.
Odpowiadałem Sympatykowi. Odnosiłem się do kwestii spontanicznej wymiany leaderów:"Po prostu, przy przejściu na kolejną belkę, przy ostrej walce - nagle zmieniał się, z jednego (często nader korzystnego), w jakieś "badziewie".

Co do opcji $noldr_auxunits, to nie będzie działać w twojej wersji, ponieważ została dodana dopiero w "OpenGen Version 0.90.56.0  (1-Jan-2017)".
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

besiu

Cytat: Waldzios w Styczeń 30, 2023, 03:21:11 PM
Co do opcji $noldr_auxunits, to nie będzie działać w twojej wersji, ponieważ została dodana dopiero w "OpenGen Version 0.90.56.0  (1-Jan-2017)".
Czekaj, ale  plik CFG ogólnie istnieje, zgadza się? Czyli - mógłbym (teoretycznie), wprowadzić taki zapis do pliku CFG danej kampanii? - od razu mówię - mało się znam, na kodach. Dlatego wolę "nie mieszać" w grze, bo potem nie wiem, czy będę w stanie przywrócić ustawienia wcześniejsze.  [Bo skąd wezmę wersję z 2016 roku? żeby u mnie działała?]

Waldzios

Cytat: besiu w Styczeń 31, 2023, 01:51:15 PM
Czekaj, ale  plik CFG ogólnie istnieje, zgadza się? Czyli - mógłbym (teoretycznie), wprowadzić taki zapis do pliku CFG danej kampanii? - od razu mówię - mało się znam, na kodach. Dlatego wolę "nie mieszać" w grze, bo potem nie wiem, czy będę w stanie przywrócić ustawienia wcześniejsze.  [Bo skąd wezmę wersję z 2016 roku? żeby u mnie działała?]
Jeśli nie chcesz lub nie możesz zaktualizować gry, lepiej nie mieszać w zaawansowanych opcjach.
Wszystko co piszemy na forum odnosi się do aktualnej wersji silnika, efila i kampanii.
Trudno przewidzieć rezultaty, gdy spróbujesz wykorzystać tą wiedze w wersji gry z przed 7 lat.
W międzyczasie nastąpiło sporo zmian w silniku (i w efilu).

Owszem, pliki CFG istniały w twojej wersji. Plik EQUIP.CFG efila, na pewno, pliki CFG kampanii opcjonalnie (nie są niezbędne).
Teoretycznie możesz wprowadzać zmiany do dowolnego pliku CFG.
Praktycznie nie jest to wskazane (chyba że na prawdę wiesz co robisz).
Treść pliku CFG nie jest przypadkowa. Zawartość jest zwykle przemyślana i celowa.
Za zawartość pliku CFG efila odpowiada twórca efila. Za zawartość pliku CFG kampanii odpowiada twórca kampanii.
Wszelkie zmiany wprowadzasz na własną odpowiedzialność.

To co opisuje Alberich to informacje prawdziwe, ale stosunkowe zaawansowane. Skierowane bardziej dla twórców kampanii, niż dla przeciętnych graczy.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons