Regulamin rankingu - przeczytaj nim zaczniesz

Zaczęty przez kowdar, Styczeń 01, 2023, 10:12:28 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Alberich

#15
Cytat: kowdar
  c) za kampanię ukończoną uznaje się kampanię dograną do ostatniego scenariusza wybranej
        ścieżki (włącznie) przyznaje się bonus 100 pkt.

Kiedyś, gdzieś na tym forum była o tym dyskusja na ten temat i chciałbym ją ponowić. Co sądzicie aby to zmienić i krótsze kampanie byłyby nagradzane mniejszymi bonusami, a dłuższe większymi? Na przykład kampanie gdzie jest mało misji to miałyby bonus = 50, te o średniej długości = 100, a te najdłuższe miałyby bonus = 200.




Cytat: sympatyk w Styczeń 02, 2023, 12:32:53 PM
Taka moja uwaga/spostrzeżenie ...
Niektóre osoby chciały by dostosować grane kampanie
np. Hansen pisze wprost - przepraszam Cię Hansen, ze posłużę się tym przykładem - nie mam nic przeciwko Tobie
Cytat: Hansen w Styczeń 01, 2023, 04:21:17 PM
Grałem tylko raz,wieki temu.
I to jako test a nie rankingowo.
Oczywiście odblokowałem Luftwaffe.


wiec może jakoś to ująć w regulaminie --> no bo tak - ustalamy coś, a później się nie stosujemy
Oczywiście dla mnie spokojnie może odblokować lotnictwo --> ja i tak nie dorównam poziomowi na jakim gra, tylko chciałem zwrócić uwagę, że nie jest to zgodne z zasadami --> może więc zmienić tak regulamin żeby było?

Cytat: Hansen w Styczeń 02, 2023, 04:08:59 PM
Krótko i na temat.

Jeśli waffen-ss nie może się wspomóc lotnictwem to wehrmacht też.
Luftwaffe to była trzecia ''siła'' w strukturach wojskowych III Rzeszy....i była ''przydzielana'' do korpusów i armii WH jak i Waffen SS.
Ja ciągle nie rozumiem dlaczego w kampaniach waffen ss jest zablokowane lotnictwo.
Jak mnie pamięć nie myli,zaczęło się to od kampanii ''12 SS HJ'' ( i tak już zostało) ,bo faktycznie wtedy Luftwaffe nie istniała w Normandii,ale było wiele bitew gdzie nad głowami jednostek SS,można było zobaczyć Luftwaffe.
Dlatego odblokowuję kraj ''Niemcy'' i używam lotnictwa ale w granicach rozsądku.

Pozdrawiam.


Jeśli mogę się wtrącić do dyskusji.

Akurat w tej kampanii gracz już otrzymuje lotnictwo w postaci jednostek aux i to sporo tych jednostek - w większości 6 na misję, więc nie widzę sensu odblokowywania frakcji niemieckiej by mieć dodatkowe samoloty. Jakby autor nie uwzględnił oraz nie dodał lotnictwa auxowego to dla mnie akceptowalne byłoby dodać sam front Luftwaffe. I nie piszę też tego przeciwko Hansenowi.

Albo kampania W92 jako najnowszy przykład, czy mogę sobie odblokować w tej kampanii frakcję US Marines? W końcu w wielu bitwach, które kampania odwzorowuje walczyły zarówno formacje US Army i jak US Marines. 1st Marine Division - Inchon, Seul, Chosin, Hungnam, chińskie ofensywy - chyba większość misji w kampanii.

Przyznam, że samemu czasami dokonuję mniejszych czy większych zmian. Przeważnie poprawiam jakieś błędy chociaż raz czy dwa zdarzyło mi się całkowicie wyłączyć prestige cup'a z powodu, że był za bardzo ograniczający. Przykład to kampania D36, PC zaczyna się na poziomie 5000, a kończy na poziomie 12000. Moja armia w ostatniej misji osiągnęła poziom prestiżu jakieś 36000. W pierwszej misji jak się zakupi za wiele nowych jednostek to chyba się traci połowę albo większość prestiżu zdobytego za BV.

Oczywiście w efilu mamy kampanie, które są w dwóch wersjach - G38 i W00. Z wyłączeniem auto-uzupełnień. Pytanie jak powinny być one traktowane w regulaminie i w rankingu?
Czy wyłączanie prestige cup powinno być akceptowalne tak jak już mamy różne wersje tej samej kampanii?

Ja chciałbym by gracz miał możliwość wybory czy chce grać z prestige cup'em, czy z włączonymi auto-uzupeniami przez całą kampanię. Najlepiej z poziomu gry, wybierania kampanii...

A co z możliwością zwiększenia ilością Air Transport np. by inaczej zagrać G05?

Cytat: Waldzios w Styczeń 11, 2023, 09:22:50 PM
Cytat: sympatyk w Styczeń 11, 2023, 08:52:42 PM
Lecz różnica między silnikami polega również na tym, że bez względu na ustawienie defensywne czy ofensywne silnik DD bardziej jest chętny do ataku i poruszania jednostkami
Nie neguje twoich obserwacji.

Nie zgadam się tylko z wnioskiem, że brak skłonności AI do poruszania jednostek jest równoznaczne ułatwieniu rozgrywki.
Potrafię sobie wyobrazić wiele sytuacji (kilka napotkałem w grze) gdy jest zdecydowanie odwrotnie.

Może to kwestia doświadczenia, ale przykładowo (dla mnie) AI poruszający pelotki i artylerie był drastycznie mniejszym wyzwaniem. Na starym silniku zdecydowanie częściej wykrywałem i niszczyłem wspomniane jednostki w transporcie (aktywnie szukam takich sytuacji). Poza tym o wiele częściej zdarzały się sytuacje gdy jednostki opuszczały osłonę pelotek.

Owszem. Nie neguje, że najnowsze AI ma problemy, i sporo kwestii do ewentualnej poprawy.
Zgadzam się, że poruszające się zgodnie z koncepcja scenariusza jednostki AI powinny pożądanym zachowaniem.

Nie zgadzam się wyłacznie ze stwierdzeniem, że to jednoznaczne ułatwienie (w kontekście przydzielania dodatkowych punktów).

Całkowicie zgadzam się Waldziosem.

Teraz bardzo trudno się wyciąga jednostki przeciwnika. Ale to jest na plus bo trudniej się zdobywa jakąś pozycję obronną i czasami trwa to dłużej.

Stojąca i nieporuszająca się artyleria to dość duży błąd. Albo przykład z G38 misja druga: czechosłowackie czołgi zamiast przemieścić się i bronić VH to idą i bronią SH.

Jest jeszcze to czego Waldzios nie napisał - jednostki, które się nie poruszają z każdą turą zyskują poziom okopania. Są chwile gdy ma to istotne znaczenie.

Zsamot

Ja w ogóle jestem za likwidacją tego capa...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369