Czołgi "ogniowe"

Zaczęty przez Waldzios, Marzec 02, 2023, 08:15:10 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

W najnowszej wersji efiila  czołgi "ogniowe" (uzbrojone w miotacz płomieni) otrzymały "trwałe tłumienie" (cecha 'L'). .

Pełna lista dotkniętych zmianą jednostek:
- 'KV-8' (E:0478) - USSR;
- 'Flammpanzer 38(t)'  (E:0936) - Germany;
- 'M3A1 Satan'  (E:1172) - US Marines;
- 'M4A3 Flame'  (E:2193) - US Marines;
- 'Wasp'  (E:2401) - UK;
- 'Churchill Crocodile'  (E:2404) - UK;
- 'Flammpanzer 38(t)'  (E:2734) - Waffen SS;
- 'M4A3 Flame'  (E:2826) - USA;
- 'Abn Wasp'  (E:7074) - UK;
- 'OT-34' (E:9458) - USSR;

Dodatkowo jednostki  'Flammpanzer 38(t)' oraz 'Wasp'/'Abn Wasp' zostały przeniesione do klasy TANK.

Zmiana ma charakter testowy. Może być odwrócona, jeśli pojawią się nieprzewidziane problemy.
Z tego względu (tymczasowo) nie planuje dodawać nowych jednostek "ogniowych" .

Ten wątek jest miejscem gdzie można wrzucać ewentualne problemy, wnioski, komentarze etc.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Zastanawiam sie tylko czy ten pożądany w stosunku do celów miękkich efekt nie będzie przegięciem w stosunku do czołgów.
Jak się trafi jakiś czołg ogniowy to od razu kupuję.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#2
Cytat: Jaro w Marzec 02, 2023, 12:20:39 PM
Zastanawiam sie tylko czy ten pożądany w stosunku do celów miękkich efekt nie będzie przegięciem w stosunku do czołgów.
Raczej nie widzę powodu.

Trwałe tłumienie wynika bezpośrednio ze zwykłego tłumienia, które jest powiązane wprost ze skutecznością ataku jednostki.
Dla czołgu mamy DiceToKill = 15  i DiceToSuppress = 11, więc stłumienie (docelowo trwałe) nadal wymaga odpowiednich statystyk ataku.

Miotacz ognia nie podnosi ataku HA. Najsilniejszy czołg ogniowy (w tym momencie) ma parametry ataku przeciwpancernego HA=12. Czołg ogniowy stłumi dokładnie te same "twarde" jednostki które stłumiłby bazowy czołg.
Różnica polega na tym, że efekt  tłumienia utrzyma się do końca tury.

Efekt (w stosunku do czołgów) będzie zapewne najbardziej widoczny pod koniec 1942 roku, gdy czołgi ogniowe z "krótką" armatą 75mm (OT-34, M4A3 Flame) będą nadal stanowić sensowne uzbrojenie ppanc. Z czasem skuteczność będzie tylko maleć.

Owszem, wykorzystanie efektu przy współdziałaniu innych jednostek, będzie dawało kilka ciekawych możliwości taktycznych, ale nie będzie to nic rewolucyjnego. Podobny rezultat (wstępne "trwałe stłumienie") można uzyskać za pomocą innych jednostek (artylerii tłumiącej, wieloprowadnicowych wyrzutni rakiet oraz bombowców).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Mario

Cytat: Waldzios w Marzec 02, 2023, 03:47:00 PM

Owszem, wykorzystanie efektu przy współdziałaniu innych jednostek, będzie dawało kilka ciekawych możliwości taktycznych, ale nie będzie to nic rewolucyjnego. Podobny rezultat (wstępne "trwałe stłumienie") można uzyskać za pomocą innych jednostek (artylerii tłumiącej, wieloprowadnicowych wyrzutni rakiet oraz bombowców).

Czy mógłbyś przybliżyć te nowe możliwości taktyczne?
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Waldzios

Cytat: Mario w Marzec 02, 2023, 04:09:58 PM
Czy mógłbyś przybliżyć te nowe możliwości taktyczne?
Są dokładnie takie same jak w przypadku artylerii tłumiącej, czy bombowców.

Zaczynasz atak od jednostki tłumiącej (w tym wypadku czołgu ogniowego), a w dalszej kolejności wykorzystujesz do ataku tradycyjne jednostki.

Załóżmy, że przeciwnik ma czołg ze stanami 10/10. Czołg ogniowy atakuje, niszczy 2SP, a 4SP tłumi (trwale).
Czołg przeciwnika pozostaje ze stanami 8/10 (w tym 4SP trwale stłumione).
W efekcie kolejna jednostka walczy z przeciwnikiem o efektywnych stanach obniżonych do 4/10 (tylko 4SP odpowiadają ogniem).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

A czy tłumienie czołgowe może wywołać zniszczenie terenu?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#6
Cytat: Jaro w Marzec 02, 2023, 05:31:32 PM
A czy tłumienie czołgowe może wywołać zniszczenie terenu?
Mylisz "trwałe tłumienie" i "bombardowanie strategiczne".
"Trwałe tłumienie" (niezależnie od klasy) nie powoduje niszczenia terenu.

"Bombardowanie strategiczne" (bomb_size>0) często występuje w parze z "trwałym tłumieniem" (ciężka artyleria), ale nie jest z nim bezpośrednio połączone (pancerniki mają tylko bombardowanie, TB tylko tłumienie).   
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Nie kojarzę jednostek, które miały by trwałe tłumienie bez bombardowania strategicznego - może dlatego pomyliłem.
Będzie to bardzo ciekawa jednostka - trwale tłumiąca bez robienia dziur w drogach i mostach.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

W tej chwili, najbardziej zbliżone funkcjonalnie do czołgów "ogniowych", są myśliwce w wariancie "szturmowym" (wyłączone "przechwytywanie", włączone "trwałe tłumienie").
Dodatkowe podobieństwo, to korzystanie z licznika trafień.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Dzięki. Jakoś nie skojarzyłem tych myśliwców. Znajdą się wkrótce w mojej armii :)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Mario

Z myśliwców czasem korzystam (lecz rzadko=brak możliwości chronienia i przeważnie słabsze parametry AD).
Spróbuję wykorzystać te nowe czołgi :)
Najjaśniejszy Panie, do prowadzenia wojny potrzebne są trzy rzeczy: pieniądze, pieniądze i jeszcze raz pieniądze.

Zsamot

Cytat: Jaro w Marzec 02, 2023, 06:04:31 PM
Dzięki. Jakoś nie skojarzyłem tych myśliwców. Znajdą się wkrótce w mojej armii :)
Polecam. ;-)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Jaro

Pierwsze wrażena z czołgów ogniowych są ok. Nie patrzyłem na mechanikę ani statystyki. Kupiłem i grałem. Wiedząc, że tłumią używałem do ataków na piechotę przed ostatecznym atakiem piechurów. Fajnie to działa.
Zaletą jest taka sama cena jak dla czołgu podstawowego co pozwala na darmowe przezbrajanie. Korzystam z przezbrajania dosyć często dla tych jednostek. Dobieram uzbrojenie w zależności od briefingu.

Ważne aby czołg podstawowy był zawsze dostępny w tym czasie co czołg ogniowy. Możliwość darmowego przrzbrajania dodaje użyteczności.

Jak mnie bitwa nie poniesie to popatrzę dokładniej na statystyki i przewidywane rezultaty starć.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Marzec 06, 2023, 08:54:07 AM

Ważne aby czołg podstawowy był zawsze dostępny w tym czasie co czołg ogniowy. Możliwość darmowego przrzbrajania dodaje użyteczności.

To absolutnie nie było zamierzone. Najwidoczniej zapomniałem sprawdzić cen.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Było by miło to mieć...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI