G33 SZCZURY PUSTYNI 175%

Zaczęty przez Seta, Listopad 30, 2024, 09:53:13 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

 .. Opis z poprzedniego scenariusza, raczej pasuje do tego scenariusza ... >:D

Tu sporo do powiedzenia ma pogoda, no i co wystawisz w pierwszej kolejności na limitowanych heksach
Ja osobiście postawiłem na 4 czołgi z liderami, 3 artylerie, plus saperów
W pierwszej turze zbudowane lotnisko (tak wiem, za chwilę zdobędę lotnisko niemieckie) daje przewagę w poglądzie na sytuację (dwa Mosquito PR IV z dodatkiem Recon) Teraz arty ma ułatwione zadanie, również lotnictwo(pokaźne) do początku kontroluje sytuację - wszystkie zagrażające cele natychmiast są eliminowane
Trzeba wykorzystać sytuację do zmiany pogody ...

Seta

Ważne jest by odpowiednio wytypować skład w scenariuszu, gdzie jest ograniczona liczba jednostek, którymi możemy dysponować. Duży wpływ ma możliwość posiadania lotniska lub wybudowania takowego mając saperów lub inne formacje, które wybudują je, pozwoli to zwiększyć nasz potencjał bojowy.
Ja podszedłem tu trochę na "hura" i skończyło się jak skończyło.  :ton
W następnym, tak przeze mnie oczekiwanym scenariuszu podejdę odpowiedzialnie  ;)

Seta

21. WESSEL - OPERATION "PLUNDER"

Zaczynamy na północy Brytyjczycy na południu Amerykańskie lotnictwo, nie zapominajmy o powietrznych wojskach desantowych.
Przy okacji wspomę taką moją luźną myśl, która pląta mi się po głowie, oprócz spadochroniarzy powinny być lekkie formację z możliwośćią desantu bezpośrednio z samolotów w powietrzu, bez transportu. Np. armatka, moździerz, rozpoznanie... Ale bez tego też się fajnie gra, więc do przemyślenia, czy więcej szkody to nie zrobi niż pożytku.
Wracając do bitwy, mamy tu dość dużo wojska żeby wybrać gdzie przekroczyć Ren, lotnictwo ułatwi nam rozpoznanie pozycji wroga. Trudnością okazuje się gęsta obrona niemiecka, również przeciwlotnicza. Dużo przyjemności sprawia zaplanowanie desantu powietrznego.
Cała kampania jest bardzo dobrze zrobiona, a ostatni scenariusz na nowej mapie zakończył ją pozytywnie. Dziękuję za możliwość rozegrania i pozdrawiam zespół.

OpenGen 0.93.3.99.RC10 * 13 May 2020  *  AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\Users\User\Saved Games\GRY\pancerXII2021\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.3.0
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.0,  *  Player prestige modifier 175%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:44  +++  Proto: Marmon Herrington MkIII
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:49
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:54
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:59  +++  Proto: SAS 1941
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:52
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:53
 7   OPERATION "BREVITY" , #6 , Brilliant Victory , score:49  +++  Proto: Humber II
 8   OPERATION "BATTLEAXE" , #7 , Brilliant Victory , score:48  +++  Proto: Bishop
 9   OPERATION "CRUSADER" , #8 , Brilliant Victory , score:56
10   BIR HACHEIM , #9 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: Staghound I
11   EL ALAMEIN , #10 , Brilliant Victory , score:48  +++  Proto: Stuart IV
12   AL EM HALFA , #11 , Brilliant Victory , score:45
13   EL ALAMEIN II , #12 , Brilliant Victory , score:54
14   MEDENINE , #13 , Brilliant Victory , score:54
15   TUNIS , #14 , Brilliant Victory , score:62  +++  Proto: Tempest FB II
16   VOLTURNO , #15 , Brilliant Victory , score:56  +++  Proto: 25 Pdr Mk III
17   VILLERS-BOCAGE , #16 , Victory , score:25
18   CAEN - OPERATION "GOODWOOD" , #17 , Brilliant Victory , score:53  +++  Proto: Cromwell VII(w)
19   LISIEUX - BREAKOUT FOR THE SEINE , #18 , Brilliant Victory , score:51  +++  Proto: Staghound III
20   GHENT , #19 , Victory , score:29
21   WESSEL - OPERATION "PLUNDER" , #20 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 1047  *  Average: 49

..
Current scenario: WESSEL - OPERATION "PLUNDER",  VH prestige is 1540 ,  All map prestige is: 6370
Army cost: 10837 , Current prestige is 3690
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Defensive   Using map: 965
BV: Win , turn prestige: 647
V : Win , turn prestige: 647
TV: Win , turn prestige: 647
Ls: Loss , turn prestige: 647

Piechota
*  Gurkha , 1st Kings Royal Rifle , 4 bars , 461 exp , Wielka Brytania , 14/10 , Street Fighter  , 9 kill , 0 pp - U:001
*  LRDG , 2nd Rifle Brigade , 5 bars , 590 exp , Wielka Brytania , 11/10 , Superior Maneuver  , 26 kill , 0 pp - U:005  [+36 exp]
*  Scots Guards , Bren [W] , 2nd Rifle Brig. , 2 bars , 218 exp , Wielka Brytania , 12/10 , Infiltration Tactics  , 8 kill , 0 pp - U:006  [+7 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] , 7th HQ , 3 bars , 345 exp , Wielka Brytania , 12/4 ,    Recon, 0 kill , 0 pp - U:009
 Commando , Bren [W] ,  , 5 bars , 552 exp , Wielka Brytania , 11/10 , Resilience  , 21 kill , 528 pp - U:012
+  SAS 1941 ,  , 3 bars , 307 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:013  [+46 exp]
 Sappers , Bren [W] ,  , 0 bars , 42 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,     Fast Builder,   Bunker Buster, 2 kill , 360 pp - U:015
 Chindits ,  , 2 bars , 219 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 5 kill , 420 pp - U:033  [+18 exp]

Czołg
*  Challenger , 7th Hussars , 5 bars , 1271 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Infiltration Tactics  ,   AntiTank, 57 kill , 0 pp - U:002  [+20 exp]
 Challenger ,  , 5 bars , 883 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Combat Support  , 61 kill , 408 pp - U:008  [+23 exp]
 M26 Pershing ,  , 5 bars , 647 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Shock Tactics  ,      Fast Speed, 29 kill , 480 pp - U:021  [+65 exp]
+  Comet ,  , 2 bars , 290 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 9 kill , 0 pp - U:030  [+37 exp]
+  Cromwell VII(w) ,  , 2 bars , 211 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 8 kill , 0 pp - U:035  [+55 exp]
 Firefly ,  , 2 bars , 277 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,      Fast Speed, 4 kill , 396 pp - U:036  [+113 exp]

Rozpoznanie
*  Daimler AC MkII , 11th Hussars , 5 bars , 748 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Street Fighter  ,    Recon, 24 kill , 0 pp - U:003  [+35 exp]
+  AEC III ,  , 5 bars , 617 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 20 kill , 0 pp - U:017  [+76 exp]
+  Staghound III ,  , 1 bars , 167 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill , 0 pp - U:037  [+46 exp]

Artyleria ppanc.
 Achilles IIC ,  , 2 bars , 256 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 1 kill , 348 pp - U:038  [+33 exp]

Artyleria uniwersalna
 Morris C9/B ,  , 2 bars , 245 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 4 kill , 264 pp - U:018  [+5 exp]
 Crusader III AA Mk I ,  , 4 bars , 434 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Superior Maneuver  , 7 kill , 276 pp - U:025  [+33 exp]

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad , 3 RHA , 5 bars , 1236 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Resilience  ,     Forward Observer, 32 kill , 0 pp - U:004  [+43 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad ,  4 RHA , 5 bars , 778 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 25 kill , 0 pp - U:007  [+45 exp]
 60 Pdr Mk II , Scammell Pioneer ,  , 5 bars , 719 exp , Wielka Brytania , 11/10 , Shock Tactics  , 18 kill , 501 pp - U:010  [+43 exp]
 4.5 inch , Scammell Pioneer , 5 RHA , 5 bars , 580 exp , Wielka Brytania , 11/10 , 18 kill , 580 pp - U:011  [+49 exp]
+  M7 Priest ,  , 5 bars , 562 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 12 kill , 0 pp - U:019  [+18 exp]
 M43 HMC 203mm ,  , 3 bars , 346 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 9 kill , 624 pp - U:024  [+32 exp]
+  25 Pdr Mk III , Morris Quad ,  , 3 bars , 354 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 3 kill , 0 pp - U:034  [+30 exp]

Myśliwiec
 Spitfire IX ,  , 5 bars , 1145 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Aggressive Attack  ,    Special Munition, 17 kill , 540 pp - U:016  [+94 exp]
 Mustang IV ,  , 5 bars , 828 exp , Wielka Brytania , 10/10 , All Weather Combat  , 9 kill , 648 pp - U:020  [+48 exp]
 Mosquito F II ,  , 5 bars , 954 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 9 kill , 576 pp - U:023  [+76 exp]
 P-47D35-RA (r) ,  , 5 bars , 573 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 8 kill , 660 pp - U:029  [+70 exp]
+  Tempest FB II ,  , 4 bars , 459 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 3 kill , 0 pp - U:032  [+92 exp]

Bomb. taktyczny
 A-20 Boston ,  , 5 bars , 1114 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   AntiTank,   Support, 22 kill , 684 pp - U:014  [+51 exp]
 Mosquito B IV  ,  , 5 bars , 1076 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Skilled Ground Attack  ,   AntiTank,    Recon, 20 kill , 564 pp - U:022  [+95 exp]
 Wellington Mk. I ,  , 5 bars , 657 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 11 kill , 588 pp - U:027  [+48 exp]
 PBY-5A Catalina (b) ,  , 5 bars , 623 exp , USA , 10/10 , Combat Support  , 8 kill , 516 pp - U:031  [+112 exp]

Bomb. strategiczny
 Halifax ,  , 3 bars , 377 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill , 876 pp - U:028  [+23 exp]

Player 1 : Wielka Brytania, Kanada, USA
Killed: INF:486  TNK:91   RCN:78   AT:138  FLAK:59   FORT:60   ATY:233  AD:21   FTR:40   TB:28     Total: 1234
Lost  : INF:27   TNK:9    RCN:8    AT:7    FLAK:2    FORT:2    ATY:3    AD:1    FTR:3    TB:2      Total: 64

BV 19
V   2
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   8 Units *  4 Leaders      Total :   2734 exp,     80 kill,   1308 pp    Average:    342 exp,     10 kill,    164 pp
Czołg          *   6 Units *  3 Leaders      Total :   3579 exp,    168 kill,   1284 pp    Average:    597 exp,     28 kill,    214 pp
Rozpoznanie    *   3 Units *  1 Leaders      Total :   1532 exp,     46 kill,      0 pp    Average:    511 exp,     15 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :    256 exp,      1 kill,    348 pp    Average:    256 exp,      1 kill,    348 pp
Artyleria uniwersalna *   2 Units *  1 Leaders      Total :    679 exp,     11 kill,    540 pp    Average:    340 exp,      6 kill,    270 pp
Artyleria      *   7 Units *  2 Leaders      Total :   4575 exp,    117 kill,   1705 pp    Average:    654 exp,     17 kill,    244 pp
Myśliwiec      *   5 Units *  2 Leaders      Total :   3959 exp,     46 kill,   2424 pp    Average:    792 exp,      9 kill,    485 pp
Bomb. taktyczny *   4 Units *  2 Leaders      Total :   3470 exp,     61 kill,   2352 pp    Average:    868 exp,     15 kill,    588 pp
Bomb. strategiczny *   1 Units *  0 Leaders      Total :    377 exp,      0 kill,    876 pp    Average:    377 exp,      0 kill,    876 pp
* Summary:     *  37 Units * 15 Leaders      Total :  21161 exp,    530 kill,  10837 pp    Average:    572 exp,     14 kill,    293 pp


Player 1  Wielka Brytania, Kanada, USA   has 111 units total (core+aux):
Piechota : 26
Czołg : 18
Rozpoznanie :  6
Artyleria ppanc. :  6
Artyleria uniwersalna :  5
Artyleria : 21
Obrona plot. :  1
Myśliwiec : 16
Bomb. taktyczny : 11
Bomb. strategiczny :  1

Player 2  Niemcy, Waffen SS   has 2 units total (core+aux):
Piechota :  1
Obrona plot. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

sympatyk

Cytat: Seta w Styczeń 14, 2025, 10:55:50 AM... Przy okacji wspomę taką moją luźną myśl, która pląta mi się po głowie, oprócz spadochroniarzy powinny być lekkie formację z możliwośćią desantu bezpośrednio z samolotów w powietrzu, bez transportu. Np. armatka, moździerz, rozpoznanie... Ale bez tego też się fajnie gra, więc do przemyślenia, czy więcej szkody to nie zrobi niż pożytku.


Uważasz, że należało w tej operacji postawić bardziej na wojska powietrzno-desantowe?
Przesunąć ciężar walk w ich stronę, tak aby był to mocny(główny) akcent gry?

Dla mnie służą one do wyeliminowania/osłabienia dalekonośnych dział przeciwnika
Skuteczność w dużej mierze zależy od pogody(deszczu) --> pada, to możesz podlecieć i zaatakować, --> nie pada, to są narażone na obronę p-lot --> a, z pogodą w tym scenariuszu jest różnie ...

I jeszcze pytanie - Jaka by była skuteczność tych lekkich formacji desantowych?

Zależnie od gracza, do ostatniego scenariusza, przychodzi się z inną armią --> jedni mają już swoje jednostki spadochronowe, inni nie --> ale jeśli będzie potrzeba, można coś dodać ..

Seta

W tej kampanii to bym nic nie zmieniał i nie przesuwał ciężaru w stronę formacji powietrzno desantowych. A jeśli chodzi o skuteczność w/w formacji, to można by się pokusić o zmontowanie testowego scenariusza by to sprawdzić np. ostatni Szczurów Pustyni.

Jeśli chodzi o kampanie to zakończona, proszę dołączyć punkty do rankingu generałów.
Dzięki :laugh: