ALBERICH - G33 / 25

Zaczęty przez Alberich, Luty 15, 2025, 08:04:04 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Alberich

Kampania, którą miałem okazję rozegrać kilka miesięcy temu więc mam już jakieś w niej doświadczenie. Tym razem na jeszcze niższym prestiżu i na trochę innych ustawieniach, mianowicie OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020), AI nie zmienione. Nie wiem jeszcze czy będę zamieszczać same opisy czy wraz z nimi jakieś uwagi odnośnie scenariuszy czy jakieś wstawki historii.

Moim zdaniem G33, kampania która opowiada o szlaku bojowym brytyjskiej 7. Dywizji Pancernej, dzieli się na dwie nierówne ze sobą części, gdzie pierwsza afrykańska część jest bardzo przyjemna i grywalna, a druga europejska plus dwie misje, które dzieją się w Tunezji, stają się coraz bardziej irytujące (chyba najbardziej były wieczne krytyki ze strony sił lądowych o ataku lotniczym równym 1, które potrafiły mi skutecznie zbijać stany w samolotach), a grywalność spada. Na moment pisania tego postu owa druga część jeszcze przede mną do przebycia więc zobaczę czy utwierdzę się czy zmienię zdanie. Co do ostatniej misji należy się osobne zdanie, ale to dopiero po zakończeniu kampanii. Teoretycznie brakuje jeszcze dwie bitwy aby w pełni zaprezentować szlak dywizji.

Na razie moje ogólne obserwacje są takie:
- po bardzo wielu bitwach odnoszę wrażenie, że kostki na tej (starszej) wersji gry o wiele przyjemniejsze dla grywalności, nie ma aż tak skrajnych rezultatów i częściej są niższe od oczekiwanego wyniku (kilka 25 funtówek w obronie potrafiło zadać minimum 1 punkt straty albo stłumić o 1 czy 2, normalnie wyniki byłyby trochę wyższe), to daje taką inną dynamikę gry w ofensywie i jak w defensywie
- samo AI działa mniej więcej na poziomie tak dobrym jak na testowanej wersji 3.0, na pewno lepiej niż zwykle jest to w grze (szczególnie, że artyleria w końcu się przemieszcza)
- odnośnie wykonania, kilka razy widziałem, że niektóre jednostki u przeciwnika nie wykonały ruchu, po stronie gracza niektóre auxowe jednostki nie mają transportu (nie wiem czy to zamierzone)
- gra się z tymi liderami, która gra wylosuje (mam zastrzeżenie do obecnej możliwości wyboru/odrzucenia lidera)
- pojazd Grant Mk I pojawia się za wcześnie (avail: 10-1941) w kampanii, można już go mieć podczas operacji "Crusader" podczas gdy dostawy dotarły w styczniu następnego roku, potem szkolenia i pierwsze wykorzystanie bojowe w maju pod Gazalą
- w scenariuszu "El Alamein II" w znaki daje sie w znaki ukształtowanie mapy, za mało przestrzenii po stronie sił Osi, plus przydałyby się jakieś komunikaty o posiłkach wroga bo poprzednio pojawiły się mniej więcej tam gdzie przemieściłem artylerię

Co do możliwych zmian do wprowadzenia to można by było pomyśleć o wyłączeniu możliwości zakupienia lotnictwa ale z jednoczesnym wzmocnieniem auxowego RAFu, w końcu gramy dywizją pancerną. Nie wiem czy taka zmiana by przypadła do gustu Sympatykowi, w końcu bardzo lubi rozbudowane siły powietrzne. Albo wprowadzenie limitu zakupu jednostek na scenariusze związane z liczebnością jednostek na dywizję. Plus większe zastosowanie dodatków dla sił oponenta.

Istnieje też jeszcze jedna propozycja na urozmaicenie gry. Być może najciekawsza ze wszystkich i prawdopodobnie nigdzie jeszcze nie stosowana w kampaniach. Odkryłem pewną możliwość na bazie plików cfg, ale niech to na razie pozostanie tajemnicą.

connor71

Cytat: Alberich w Luty 15, 2025, 08:04:04 PMIstnieje też jeszcze jedna propozycja na urozmaicenie gry. Być może najciekawsza ze wszystkich i prawdopodobnie nigdzie jeszcze nie stosowana w kampaniach. Odkryłem pewną możliwość na bazie plików cfg, ale niech to na razie pozostanie tajemnicą.
Intrygujesz, co to za odkrycie?

Alberich

SCENARIUSZ: FORT CAPUZZO


TURA: 3

Po dwóch turach przemarszu zostaje nawiązany pierwszy kontakt bojowy z włoskimi oddziałami co skutkuje zniszczeniem tankietek ogniem dział przeciwpancernych (nieścisłością jest to, że historycznie najpierw zdobyto fort 14 czerwca, a włoska próba kontrataku nastąpiła dwa dni później - tak zwana bitwa pod Girbą).


TURA: 4

W następnych godzinach dokonuje oskrzydlenie pozycji nieprzyjaciela, jednocześnie nadciągają dalsze posiłki spod granicy.


TURA: 5

Fort w końcu zostaje zdobyty więc oddziały dywizji dzielą się na dwie kolumny.


TURA: 7

Po krótkim przygotowaniu rozpoczyna się szybki szturm na włoskie pozycje pod Sidi Omar.


Rajd pancerny na północy w celu przechwycenia SH na lotnisku Sidi Azeiz (nie było takiej miejscowości tak jak to mapa w grze sugeruje).


Alberich


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.1,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:63
--
Campaign score: 63  *  Average: 63

..
Current scenario: FORT CAPUZZO,  VH prestige is 20 ,  All map prestige is: 50
Army cost: 0 , Current prestige is 138
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 7
AI stance is Defensive
if BV: +200, SIDI BARRANI , cap disabled, 8 turns prestige: 18
if V : +150, SIDI BARRANI , cap disabled, 10 turns prestige: 18
if TV: +100, SIDI BARRANI , cap disabled, 12 turns prestige: 18
Ls: Loss , turn prestige: 18

Piechota
*  WDF Infantry , Bedford OYD ,  , 1 bars , 106 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 0 kill ,  0 pp  [+42 exp]
*  WDF Infantry , Bedford OYD ,  , 0 bars , 24 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 1 kill ,  0 pp  [+24 exp]

Czołg
*  Cruiser I A9 ,  , 0 bars , 49 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+16 exp]
*  LT Mk V ,  , 1 bars , 109 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 3 kill ,  0 pp  [+65 exp]

Rozpoznanie
*  Rolls Royce AC ,  , 1 bars , 101 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 1 kill ,  0 pp  [+45 exp]

Artyleria ppanc.
*  2 Pdr , Bedford OYD ,  , 0 bars , 66 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  0 pp  [+22 exp]

Artyleria
*  25 Pdr , Morris Quad ,  , 0 bars , 84 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+38 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:3    TNK:1    AT:1    ATY:1      Total: 6
Lost  :   Total: 0

BV  1
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   2 Units *  0 Leaders      Total :    130 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     65 exp,      1 kill,      0 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    158 exp,      3 kill,      0 pp    Average:     79 exp,      2 kill,      0 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  0 Leaders      Total :    101 exp,      1 kill,      0 pp    Average:    101 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria ppanc. *   1 Units *  0 Leaders      Total :     66 exp,      1 kill,      0 pp    Average:     66 exp,      1 kill,      0 pp
Artyleria      *   1 Units *  0 Leaders      Total :     84 exp,      0 kill,      0 pp    Average:     84 exp,      0 kill,      0 pp
* Summary:     *   7 Units *  0 Leaders      Total :    539 exp,      6 kill,      0 pp    Average:     77 exp,      1 kill,      0 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 8 units total (core+aux):
Piechota :  2
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria :  1
Myśliwiec :  1

Player 2  Włochy   has 3 units total (core+aux):
Piechota :  2
Artyleria ppanc. :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Alberich

Cytat: connor71 w Luty 15, 2025, 08:22:27 PM
Cytat: Alberich w Luty 15, 2025, 08:04:04 PMIstnieje też jeszcze jedna propozycja na urozmaicenie gry. Być może najciekawsza ze wszystkich i prawdopodobnie nigdzie jeszcze nie stosowana w kampaniach. Odkryłem pewną możliwość na bazie plików cfg, ale niech to na razie pozostanie tajemnicą.
Intrygujesz, co to za odkrycie?

Jeśli chodzi o odkrycie to związane jest z rozgrywką i otwiera nową możliwość jeśli chodzi o prowadzenie kampanii. Jest pewna rzecz, na którą się patrzy zwykle w jeden sposób, ale można ją inaczej wykorzystać. Ale nie wiem czy pewne [...] są dobre, dlatego wymagają przetestowania. Powoli pracuję nad czymś, gdzie będzie to możliwe plus również będzie zawartych kilka mniejszych, drobnych rzeczy jakie można ustawić w plikach cfg.


Alberich

SCENARIUSZ: SIDI BARRANI


TURA: 2

W obliczu postępującej ofensywy sił włoskich trwa przygotowanie tymczasowej obrony opartych na pozycjach artylerii wspartych przez oddziały mobilne. Ujęcie całości angielskich sił dostępnych w tym scenariuszu.


TURA: 3

Walka się rozpoczyna. Główny ciężar na razie w powietrzu.


TURA: 4

Pierwsza kolumna, głównie złożona z sił pancernych, nieprzyjaciela zostaje rozbita.


TURA: 5

Ale naciągają dalsze, choć mało zorganizowane siły.


TURA: 6

Włoska próba oskrzydlenia z południa.


TURA: 7

Walki o pozycje trwają i trwają.


TURA: 8

W tej turze głównie intensywne wymiany ognia między oddziałami piechoty.


TURA: 9

Główna oś włoskiego ataku zostaje złamana.


TURA: 10

Brytyjskie siły pancerne z 7. Dywizji rozpoczynają kontruderzenie.


TURA: 11

Pierwsza miejscowość na drodze do Libii zostaje odzyskana.


TURA: 12

Siły zmotoryzowane zostają oddzielone od wolniejszych czołgów typu Mathilda II by jak najszybciej osiągnąć linię graniczną.


TURA: 13

Kilkanaście kilometrów od Sollum rozpoczynają się problemy z zaopatrzeniem.


TURA: 14

W ostatnich godzinach bitwy Włosi zostają wyparci z lotniska, a artyleria ostrzeliwuje pozycje na północnych zachodzie.



Alberich


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.1,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Valentine VIII
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:65
--
Campaign score: 128  *  Average: 64

..
Current scenario: SIDI BARRANI,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 30
Army cost: 1656 , Current prestige is 88
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 14
AI stance is Aggressive
if BV: +250, OPERATION "COMPASS" , cap disabled, 14 turns prestige: 20
if V : +180, OPERATION "COMPASS" , cap disabled, 14 turns prestige: 20
if TV: +100, OPERATION "COMPASS" , cap disabled, 14 turns prestige: 20
Ls: Loss , turn prestige: 20

Piechota
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 0 bars , 73 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 2 kill ,  240 pp  [+73 exp]
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 0 bars , 64 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 2 kill ,  240 pp  [+64 exp]
*  WDF Infantry , Bedford OYD ,  , 0 bars , 87 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 0 kill ,  0 pp  [+32 exp]

Czołg
 Matilda IICS ,  , 1 bars , 100 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 15 kill ,  216 pp  [+100 exp]
*  Matilda II ,  , 0 bars , 72 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 1 kill ,  0 pp  [+17 exp]

Artyleria
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 0 bars , 47 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  336 pp  [+47 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 0 bars , 47 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  336 pp  [+47 exp]
*  25 Pdr , Morris Quad ,  , 0 bars , 89 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  0 pp  [+34 exp]

Obrona plot.
 3.7 inch Mk.II ,  , 0 bars , 30 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 2 kill ,  288 pp  [+30 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:19   TNK:4    RCN:1    AT:2    ATY:6    FTR:3    TB:2      Total: 37
Lost  :   Total: 0

BV  2
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    224 exp,      4 kill,    480 pp    Average:     75 exp,      1 kill,    160 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    172 exp,     16 kill,    216 pp    Average:     86 exp,      8 kill,    108 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    183 exp,      1 kill,    672 pp    Average:     61 exp,      0 kill,    224 pp
Obrona plot.   *   1 Units *  0 Leaders      Total :     30 exp,      2 kill,    288 pp    Average:     30 exp,      2 kill,    288 pp
* Summary:     *   9 Units *  0 Leaders      Total :    609 exp,     23 kill,   1656 pp    Average:     68 exp,      3 kill,    184 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 15 units total (core+aux):
Piechota :  4
Czołg :  2
Artyleria :  3
Obrona plot. :  1
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  1
Lotniskowiec :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points


Alberich

SCENARIUSZ: OPERATION "COMPASS"


TURA: 2

Lotnicze rozpoznanie i bombardowanie włoskich pozycji pod Sidi Barrani.


TURA: 3

Walki o miasto są raczej szybkie. Błyskawiczne oraz punktowe uderzenie 7. Dywizji pozwala na przerwanie linii frontu.


TURA: 4

Tymczasem na południu elementu 4. Dywizji Indyjskiej koncentrują się na marszu w kierunku Sofafi.


TURA: 5

Zlokalizowanie położenia oddziałów nieprzyjaciela, które bronią tej strefy.


TURA: 6

W ciągu następnych godzin walki tutaj nabierają większej intensywności. Samoloty RAF-u zostają wysłane na pomoc.


TURA: 7

Podczas gdy piechota walczy to siły mobilne poruszają się wzdłuż wybrzeża przejmując kolejne kilometry kwadratowe pustyni praktycznie bez napotkania oporu.


TURA: 8

Sytuacja pod Sofafi po ciągłych walkach na korzyść Brytyjczyków. Przewaga w artylerii pozwala na rozbijanie kolejnych włoskich batalionów.


TURA: 9

7. Pancerna zbliża się pod Sollum wraz z oznakami rosnących problemów logistycznymi.


TURA: 10

Siły włoskie na południu definitywnie zostają okrążone i rozbite.


TURA: 11

Po drobnej reorganizacji, wydaniu dodatkowej amunicji siły angielskie przechodzą do ataku. W walkach Sollum zostaje zdobyte, a kolejne włoskie oddziały ulegają dezorganizacji.


TURA: 12

Następnie Fort Capuzzo staje się celem i po ostrzale artylerii zostaje przejęty. Czołgi i samochody pancerne zostają rzucone w pogoni za oddziałami, które się wycofują.


Alberich


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: D:\OpenGeneral\EFILE_GUS\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.1,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Valentine VIII
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:70
--
Campaign score: 198  *  Average: 66

..
Current scenario: OPERATION "COMPASS",  VH prestige is 60 ,  All map prestige is: 100
Army cost: 2520 , Current prestige is 150
Prestige available on map yet is 20 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +200, BARDIA , cap disabled, 16 turns prestige: 40
if V : +150, BARDIA , cap disabled, 18 turns prestige: 40
if TV: +100, BARDIA , cap disabled, 20 turns prestige: 40
Ls: Loss , turn prestige: 40

Piechota
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 1 bars , 121 exp , Wielka Brytania , 7/10 , 4 kill ,  240 pp  [+48 exp]
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 1 bars , 103 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 4 kill ,  240 pp  [+39 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] ,  , 3 bars , 320 exp , Wielka Brytania , 12/4 , 0 kill ,  0 pp

Czołg
 Matilda IICS ,  , 1 bars , 133 exp , Wielka Brytania , 10/10 ,   Support, 20 kill ,  216 pp  [+33 exp]
 Cruiser IV A13 ,  , 0 bars , 80 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 4 kill ,  180 pp  [+80 exp]

Rozpoznanie
 Daimler AC MkII ,  , 0 bars , 78 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Aggressive Attack  , 3 kill ,  180 pp  [+78 exp]

Artyleria uniwersalna
 Morris C9/B ,  , 0 bars , 72 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 0 kill ,  264 pp  [+72 exp]

Artyleria
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 0 bars , 81 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  336 pp  [+34 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 0 bars , 91 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill ,  336 pp  [+44 exp]
 4.5 inch , Scammell Pioneer ,  , 0 bars , 38 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  528 pp  [+38 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:32   TNK:5    RCN:3    AT:5    FLAK:1    FORT:1    ATY:11   FTR:5    TB:2      Total: 65
Lost  :   Total: 0

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    544 exp,      8 kill,    480 pp    Average:    181 exp,      3 kill,    160 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    213 exp,     24 kill,    396 pp    Average:    107 exp,     12 kill,    198 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :     78 exp,      3 kill,    180 pp    Average:     78 exp,      3 kill,    180 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :     72 exp,      0 kill,    264 pp    Average:     72 exp,      0 kill,    264 pp
Artyleria      *   3 Units *  0 Leaders      Total :    210 exp,      3 kill,   1200 pp    Average:     70 exp,      1 kill,    400 pp
* Summary:     *  10 Units *  1 Leaders      Total :   1117 exp,     38 kill,   2520 pp    Average:    112 exp,      4 kill,    252 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 22 units total (core+aux):
Piechota :  9
Czołg :  2
Rozpoznanie :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Włochy   has 9 units total (core+aux):
Piechota :  5
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  2
Fortyfikacje :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Alberich

SCENARIUSZ: BARDIA


TURA: 2

W wyniku poprzedniego scenariusza Armia Włoska częściowo została zamknięta w oblężeniu pod Bardią. Teraz czas na zdobycie tej miejscowości. Pierwsze działania głównie polegają na wykryciu pozycji nieprzyjacielskiej artylerii, a następnie na jej wyeliminowaniu. W międzyczasie oddziały piechoty na wielu kierunkach będą mieć zadanie przygotowania przejść przez linie obrony.


TURA: 3

Walki w toku, na przedpolach fortyfikacji drobne starcia z obrońcami, którzy zostają zmuszeni do wycofania się w pierwszej linii obrony. Najbardziej korzystna sytuacja jest na południu, gdzie wkrótce następuje przebicie się przez pas min i zasieków.


TURA: 4

Włoski opór praktycznie zostaje podzielony na dwa odrębne punkty, które systematycznie pomniejszają w miarę jak zwiększa się napór wojsk Alianckich. Na północnym odcinku piechota wraz z wsparciem czołgów typu Matlilda II osiągają lotnisko, a zaś na południowym odcinku Włoski zostają wyparci aż do przedmieść Bardy.


TURA: 5

Zwycięstwo w zasięgu tury. Przeciwnik w większości albo rozbity albo zdezorganizowany.


Alberich


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.1,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Valentine VIII
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:70
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 273  *  Average: 68

..
Current scenario: BARDIA,  VH prestige is 20 ,  All map prestige is: 40
Army cost: 2666 , Current prestige is 227
Prestige available on map yet is 20 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Defensive
if BV: +300, TOBRUK , cap disabled, 11 turns prestige: 55
if V : +180, TOBRUK , cap disabled, 14 turns prestige: 55
if TV: +100, TOBRUK , cap disabled, 17 turns prestige: 55
Ls: Loss , turn prestige: 55

Piechota
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 1 bars , 180 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 4 kill ,  144 pp  [+59 exp]
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 1 bars , 132 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 6 kill ,  240 pp  [+29 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] ,  , 3 bars , 320 exp , Wielka Brytania , 12/4 , 0 kill ,  0 pp

Czołg
 Matilda IICS ,  , 1 bars , 165 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 24 kill ,  194 pp  [+32 exp]
 Cruiser IV A13 ,  , 1 bars , 194 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 11 kill ,  144 pp  [+114 exp]

Rozpoznanie
 Daimler AC MkII ,  , 1 bars , 127 exp , Wielka Brytania , 8/10 , Aggressive Attack  , 5 kill ,  144 pp  [+49 exp]

Artyleria uniwersalna
 Morris C9/B ,  , 1 bars , 177 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  264 pp  [+105 exp]

Artyleria
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 1 bars , 110 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  336 pp  [+29 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 1 bars , 105 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill ,  336 pp  [+14 exp]
 4.5 inch , Scammell Pioneer ,  , 0 bars , 95 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  528 pp  [+57 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 0 bars , 0 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  336 pp

Player 1 : Wielka Brytania, Australia
Killed: INF:43   TNK:7    RCN:3    AT:9    FLAK:3    FORT:6    ATY:15   FTR:5    TB:2      Total: 93
Lost  :   Total: 0

BV  4
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    632 exp,     10 kill,    384 pp    Average:    211 exp,      3 kill,    128 pp
Czołg          *   2 Units *  0 Leaders      Total :    359 exp,     35 kill,    338 pp    Average:    180 exp,     18 kill,    169 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    127 exp,      5 kill,    144 pp    Average:    127 exp,      5 kill,    144 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    177 exp,      0 kill,    264 pp    Average:    177 exp,      0 kill,    264 pp
Artyleria      *   4 Units *  0 Leaders      Total :    310 exp,      3 kill,   1536 pp    Average:     78 exp,      1 kill,    384 pp
* Summary:     *  11 Units *  1 Leaders      Total :   1605 exp,     53 kill,   2666 pp    Average:    146 exp,      5 kill,    242 pp


Player 1  Wielka Brytania, Australia   has 35 units total (core+aux):
Piechota : 13
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  8
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  4
Niszczyciel :  2
Pancernik :  1

Player 2  Włochy   has 14 units total (core+aux):
Piechota :  5
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Fortyfikacje :  7


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Alberich

SCENARIUSZ: TOBRUK


TURA: 2

Kolejne sukcesy sprawiają, że siły Western Desert Force posuwają się na zachód. Podobnie jak pod Bardią to również i pod Tobrukiem włoski oponent przygotował zawczasu zespół fortyfikacji, który trzeba zniszczyć. Lecz teraz cel jest o wiele większy oraz ma większe znaczenie strategiczne.


TURA: 3

Od samego początku trwają walki, a w miarę upływu czasu stają się coraz bardziej intensywne. Na prawej flance działa głównie australijska 6. Dywizja Piechoty, a na lewej walczy głównie 7. Pancerna. Dosyć masywna przewaga w środkach artyleryjskich powoduje, że pierwsza linia obrony zostaje zdobyta.


TURA: 4

Inicjatywa ciągle po stronie Aliantów. Drobne kontrataki włoskich oddziałów są odpierane.


TURA: 5

Napór Australijczyków przynosi pierwsze efekty: dwa bataliony wkraczają na teren lotniska. Wkrótce linia obrony przeciwnika rozsypuje się na wiele odizolowanych punktów obrony.



TURA: 6

W międzyczasie czołgi z wsparciem artylerii rozpoczynają szturm na wioskę Acroma.


TURA: 7

A samo zdobycie VH następuje kilka godzin później przy niskich stratach.


TURA: 8

Trzecia, ostatnia linia obrony nieprzyjaciela. Połączone ataki i działania ze strony obu dywizja sprawia, że dosyć szybko zostaje ona całkowicie zniszczona. Po chwili i sam Tobruk zostaje zdobyty.


Alberich


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.1,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Valentine VIII
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:70
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:75
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:69
--
Campaign score: 342  *  Average: 68

..
Current scenario: TOBRUK,  VH prestige is 40 ,  All map prestige is: 60
Army cost: 3024 , Current prestige is 96
Prestige available on map yet is 20 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 8
AI stance is Defensive
if BV: +200, BEDA FOMM , cap disabled, 10 turns prestige: 30
if V : +150, BEDA FOMM , cap disabled, 13 turns prestige: 30
if TV: +100, BEDA FOMM , cap disabled, 16 turns prestige: 30
Ls: Loss , turn prestige: 30

Piechota
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 2 bars , 220 exp , Wielka Brytania , 6/10 , 4 kill ,  144 pp  [+40 exp]
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 2 bars , 205 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 7 kill ,  240 pp  [+73 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] ,  , 3 bars , 320 exp , Wielka Brytania , 12/4 , 0 kill ,  0 pp

Czołg
 Matilda IICS ,  , 2 bars , 221 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 29 kill ,  216 pp  [+56 exp]
 Cruiser IV A13 ,  , 2 bars , 232 exp , Wielka Brytania , 6/10 , Superior Maneuver  , 18 kill ,  108 pp  [+38 exp]

Rozpoznanie
 Daimler AC MkII ,  , 1 bars , 176 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Aggressive Attack  , 8 kill ,  180 pp  [+49 exp]

Artyleria uniwersalna
 Morris C9/B ,  , 2 bars , 265 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  264 pp  [+88 exp]

Artyleria
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 1 bars , 149 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  336 pp  [+39 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 1 bars , 138 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 2 kill ,  336 pp  [+33 exp]
 4.5 inch , Scammell Pioneer ,  , 1 bars , 121 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Combat Support  , 2 kill ,  528 pp  [+26 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 0 bars , 76 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  336 pp  [+76 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 0 bars , 85 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  336 pp  [+85 exp]

Player 1 : Wielka Brytania, Australia
Killed: INF:61   TNK:9    RCN:4    AT:11   FLAK:6    FORT:13   ATY:20   FTR:6    TB:3      Total: 133
Lost  :   Total: 0

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    745 exp,     11 kill,    384 pp    Average:    248 exp,      4 kill,    128 pp
Czołg          *   2 Units *  1 Leaders      Total :    453 exp,     47 kill,    324 pp    Average:    227 exp,     24 kill,    162 pp
Rozpoznanie    *   1 Units *  1 Leaders      Total :    176 exp,      8 kill,    180 pp    Average:    176 exp,      8 kill,    180 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    265 exp,      0 kill,    264 pp    Average:    265 exp,      0 kill,    264 pp
Artyleria      *   5 Units *  1 Leaders      Total :    569 exp,      6 kill,   1872 pp    Average:    114 exp,      1 kill,    374 pp
* Summary:     *  12 Units *  3 Leaders      Total :   2208 exp,     72 kill,   3024 pp    Average:    184 exp,      6 kill,    252 pp


Player 1  Wielka Brytania, Australia   has 34 units total (core+aux):
Piechota : 16
Czołg :  2
Rozpoznanie :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  9
Myśliwiec :  3
Bomb. taktyczny :  2

Player 2  Włochy   has 6 units total (core+aux):
Piechota :  3
Artyleria ppanc. :  1
Fortyfikacje :  1
Artyleria :  1


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points

Alberich

SCENARIUSZ: BEDA FOMM


TURA: 2

Po sukcesach w poprzednich bitwach Dywizja Pancerna otrzymuje zadanie dalszego marszu przez pustynię w celu odcięcia pozostałych sił Regio Esercito. Marsz z Al Makili do Beda Fomm na wybrzeżu zajmie przynajmniej kilkadziesiąt godzin.


TURA: 5

Pierwsza miejscowość po drodze zdobyta bez strat.


TURA: 6

Kilkanaście kilometrów od Antelat zostaje napotkany włoski oddział motocyklowy.


TURA: 7

Wydzielona grupa pancerno-samochodowa w tym samym czasie ma zadanie osiągnięcie SH pod Benghazi oraz działania podjazdowe w miarę możliwości.


TURA: 8

Siły brytyjskie praktycznie gotowe do ataku na Antelat.


TURA: 9

Które zostaje zdobyte po kilku godzinach. Kontratak nieprzyjaciela niewiele zmienia.


TURA: 10

Trwa teraz natarcie w kierunku Beda Fomm. Przewaga w środkach artyleryjskich sprawia, że oddziały przeciwnika szybko tracą spójność i są dość łatwe rozbijane przez bataliony czołgów wsparte piechotą.


Alberich


OpenGen 0.90.61.6 dd * (2 Feb 2020)  *  AI: Ver 0.91 (2013)
Efile folder: D:\OpenGeneral\efile_gus\  * Efile version: GusOpen ver. 7.6.6
Campaign: G33 SZCZURY PUSTYNI v 5.1,  *  Player prestige modifier 25%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FORT CAPUZZO , #0 , Brilliant Victory , score:63  +++  Proto: Valentine VIII
 2   SIDI BARRANI , #1 , Brilliant Victory , score:65
 3   OPERATION "COMPASS" , #2 , Brilliant Victory , score:70
 4   BARDIA , #3 , Brilliant Victory , score:75
 5   TOBRUK , #4 , Brilliant Victory , score:69  +++  Proto: Valentine VIII
 6   BEDA FOMM , #5 , Brilliant Victory , score:66
--
Campaign score: 408  *  Average: 68

..
Current scenario: BEDA FOMM,  VH prestige is 20 ,  All map prestige is: 30
Army cost: 3396 , Current prestige is 315
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV: +200, OPERATION "BREVITY" , cap disabled, 12 turns prestige: 22
if V : +150, OPERATION "BREVITY" , cap disabled, 15 turns prestige: 22
if TV: +100, OPERATION "BREVITY" , cap disabled, 18 turns prestige: 22
Ls: Loss , turn prestige: 22

Piechota
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 2 bars , 230 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 5 kill ,  240 pp  [+10 exp]
 Royal Marine 1939 , Bedford OYD ,  , 2 bars , 209 exp , Wielka Brytania , 9/10 , 8 kill ,  240 pp  [+4 exp]
*  HQ Unit , Bren [W] ,  , 3 bars , 320 exp , Wielka Brytania , 12/4 , 0 kill ,  0 pp

Czołg
 Matilda IICS ,  , 2 bars , 244 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 31 kill ,  216 pp  [+23 exp]
 Cruiser IV A13 ,  , 2 bars , 289 exp , Wielka Brytania , 9/10 , Superior Maneuver  , 20 kill ,  180 pp  [+57 exp]
 Crusader II ,  , 1 bars , 120 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 5 kill ,  204 pp  [+120 exp]

Rozpoznanie
 Daimler AC MkII ,  , 1 bars , 189 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Aggressive Attack  ,    Recon, 9 kill ,  180 pp  [+13 exp]
+  Humber II ,  , 0 bars , 0 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 0 kill ,  0 pp

Artyleria uniwersalna
 Morris C9/B ,  , 2 bars , 279 exp , Wielka Brytania , 8/10 , 0 kill ,  264 pp  [+14 exp]

Artyleria
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 1 bars , 178 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  336 pp  [+29 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 1 bars , 164 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 3 kill ,  336 pp  [+26 exp]
 4.5 inch , Scammell Pioneer ,  , 1 bars , 130 exp , Wielka Brytania , 10/10 , Combat Support  , 2 kill ,  528 pp  [+9 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 0 bars , 90 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  336 pp  [+14 exp]
 25 Pdr , Morris CDSW ,  , 0 bars , 98 exp , Wielka Brytania , 10/10 , 1 kill ,  336 pp  [+13 exp]

Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:66   TNK:11   RCN:6    AT:15   FLAK:7    FORT:13   ATY:22   FTR:8    TB:5      Total: 153
Lost  :   Total: 0

BV  6
V   0
TV  0
L   0

Averages:
Piechota       *   3 Units *  0 Leaders      Total :    759 exp,     13 kill,    480 pp    Average:    253 exp,      4 kill,    160 pp
Czołg          *   3 Units *  1 Leaders      Total :    653 exp,     56 kill,    600 pp    Average:    218 exp,     19 kill,    200 pp
Rozpoznanie    *   2 Units *  1 Leaders      Total :    189 exp,      9 kill,    180 pp    Average:     95 exp,      5 kill,     90 pp
Artyleria uniwersalna *   1 Units *  0 Leaders      Total :    279 exp,      0 kill,    264 pp    Average:    279 exp,      0 kill,    264 pp
Artyleria      *   5 Units *  1 Leaders      Total :    660 exp,      8 kill,   1872 pp    Average:    132 exp,      2 kill,    374 pp
* Summary:     *  14 Units *  3 Leaders      Total :   2540 exp,     86 kill,   3396 pp    Average:    181 exp,      6 kill,    243 pp


Player 1  Wielka Brytania   has 17 units total (core+aux):
Piechota :  3
Czołg :  3
Rozpoznanie :  2
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  5
Myśliwiec :  2
Bomb. taktyczny :  1

Player 2  Włochy   has 12 units total (core+aux):
Piechota :  6
Artyleria ppanc. :  1
Artyleria uniwersalna :  1
Artyleria :  4


*   <- original core (don't count against cap)
+   <- BV prototype
pp  <- prestige points