"Dla dzieci" H05 z dodatkami na 300%

Zaczęty przez sympatyk, Kwiecień 25, 2025, 04:02:50 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Teraz szersze pytanie

W oryginalnej kampanii sprzęt był mocno ograniczony, a tu mamy dostęp do wielu innych jednostek --> jak powinno być skoro to "Kampania H05 Blitzkrieg by SSI"?

Waldzios

#46
Cytat: sympatyk w Maj 30, 2025, 11:51:15 PMW oryginalnej kampanii sprzęt był mocno ograniczony, a tu mamy dostęp do wielu innych jednostek --> jak powinno być skoro to "Kampania H05 Blitzkrieg by SSI"?
W oryginalnej kampanii sprzęt nie był ograniczony. Miałeś dostęp do wszystkich jednostek w efilu, tylko oryginalny efil był porażająco biedny i niedoposażony (nawet na tamte czasy).
Gdyby w oryginalnej kampanii istniało jakieś realne ograniczenie (geograficzne, frontowe, wagowe, rodzaju wojsk etc), to mielibyśmy o czym rozmawiać, ale tam takich ograniczeń nie ma.

IMHO cały sens konwersji polega na tym, by mieć dostęp do możliwie wielu jednostek GusOpen.
Inaczej konwersja mijałaby się z celem.

Co do nazwy.
H05 to kampania "Blitzkrieg by SSI" przekonwertowana na naszego efila.
Analogicznie H04 to "WE SEARCH FOR WAYS by Golothin" przekonwertowana z efila LXF.
Konwersje z innych efili nie są niczym nowym.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Cytat: Waldzios w Maj 31, 2025, 12:51:06 AMW oryginalnej kampanii sprzęt nie był ograniczony. Miałeś dostęp do wszystkich jednostek w efilu, tylko oryginalny efil był porażająco biedny i niedoposażony (nawet na tamte czasy).
Gdyby w oryginalnej kampanii istniało jakieś realne ograniczenie (geograficzne, frontowe, wagowe, rodzaju wojsk etc), to mielibyśmy o czym rozmawiać, ale tam takich ograniczeń nie ma.

IMHO cały sens konwersji polega na tym, by mieć dostęp do możliwie wielu jednostek GusOpen.
Inaczej konwersja mijałaby się z celem.


Zawsze myślałem, że konwersja polega - w miarę możliwości - na jak najwierniejszym odtworzeniem oryginału ...
Mamy przecież G05 - gdzie jest to przeniesienie i modyfikacja Gustlika ...

Grając na wysokich ustawieniach(pierwszy raz H05 i wiele razy G05) wydaje się, że H05 jest dużo łatwiejsza --> dlatego porównanie do oryginału SSI

Dzięki za przedstawienie Twojego punktu widzenia i w szczególności za wersję z F/F --> ta wersja H05 powinna zastąpić dotychczasową (znikną jednostki powtarzające się o różnych cenach)
Również myślę, że G05 w Twojej wersji, ze zmienionym poziomem nagród i pp z mapy - będzie tą oficjalną (ostateczną) wersją

Waldzios

#48
Cytat: sympatyk w Maj 31, 2025, 01:30:38 PMZawsze myślałem, że konwersja polega - w miarę możliwości - na jak najwierniejszym odtworzeniem oryginału ...
Mamy przecież G05 - gdzie jest to przeniesienie i modyfikacja Gustlika ...
Też tak uważam, ale nie jest to obowiązująca reguła.

Poza tym, wierne odtworzenie oryginału rzadko jest możliwe.

Samo przeniesienie kampanii na innego efila wprowadza krytyczne zmiany.
Dostępne jednostki, ich statystyki i cechy specjalne rzadko się pokrywają. Nie mówiąc już o okresach dostępności i różnicach w cenach.
Nawet jeśli idealnie odtworzysz listy zakupów i prototypów, to ceny i funkcjonalność jednostek będą się wystarczająco różnić, by całkowicie zmienić balans kampanii.

Udane konwersje rzadko sprowadzają się tylko do automatycznego przekonwertowania jednostek 1:1. Zwykle trzeba mozolnie przeglądać przekonwertowane jednostki, by upewnić się że spełniają pożądana rolę w scenariuszu.
Na przykład jeśli autor zastosował 5-heksową haubice w danym scenariuszu, to trzeba zdecydować czy wskazana jest konwersja na imienny odpowiednik (który ma inne statystyki). Być może bardziej właściwe będzie znalezienie odpowiednika o bardziej zbliżonych parametrach (zasięgu, siły ognia, mobilności etc).
Przykładowo armata '17cm K18' w oryginalnym eflu SSI to 5-heksowe działo wspierające, a w efilu GusOpen to 9-heksowe działo tłumiące. Bezpośrednia konwersja 1:1 niekoniecznie będzie optymalnym wyborem.

A jednostki to dopiero początek. Wraz z nowym efilem dochodzą specyficzne dla tego efila opcje konfiguracyjne (efila, scenariuszy i kampanii). Większość istotnie wpływająca na rozgrywkę.

Kolejnym krokiem są mapy. Po konwersji należałoby zaktualizować mapy, na zapewniające pełną kompatybilność efila (dodające tory kolejowe, nowe tereny, etc).

Potem zaczynają się testy, i poprawki zwiększające grywalność/funkcjonalność.
Rezultatem zwykle jest nowa kampania, luźno oparta na oryginale (na przykład G05).


W przypadku H05, niezbędne było uzupełnienie kilku ustawień konfiguracyjnych (F/F, przezbrajanie, opcje morskie), by zapewnić pełna funkcjonalność efila.
IMHO mieści się to w założeniu "minimum zmian w stosunku do oryginału".
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons