Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Jaro

#60
Dzięki za teksty - poprawione.
Gdzie mam wrzucić tego smacka? podpinam to gdzieś w Suite?

Wracam do grzebania - powoli do przodu druga bitwa.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatGdzie mam wrzucić tego smacka? podpinam to gdzieś w Suite?

Oczywiście - w tej samej sekcji, co xscn, txt --> jeśli ma się otwierać na początku scenariusza
Film powinien być w domyślnym katalogu SMACK --> przypisujesz po naciśnięciu 3 kropek i wybraniu (zmieniłem dopisując G39_ - tytuł, aby był zgodny z przyjętym nazewnictwem)



Teraz zobaczyłem - G39_Fulda_00_bv --> "nam" w pierwszym zdaniu jest niepotrzebne, bo się powtarza - przepraszam ...

Gratulacje!
Właśnie tego nam potrzeba.
Spowolnienie natarcia Sowietów umożliwiło nam, przygotowanie obrony południowej flanki.







Jaro

Dzięki. Ogarnięte. Pogubiłem się, bo szukałem intro dla kampanii a nie dla scenariusza. Dodatkowo nie w tym miejscu. Niestety z dystrybucją plików SMACK z kampanią jest problem. Zwykle wrzucamy pliki i foldery znajdujące się w folderze efilu. Smack jest wyżej w katalogu gry. Trzeba by inaczej pakować pliki...
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

#63
Najpierw scenariusz 2

Zmodyfikowana mapka



Narracja
Sowieci naciskają - atak wymierzony w na zdobycie Frankfurtu
Po kilku turach nacisk słabnie, a my przechodzimy do ataku
Dodałem na północy ewentualne miejsce na posiłki - działające sierpowym

Strefa fioletowa --> nie można zdobyć tego terenu - jest obsadzony jednostkami UW
SH czerwony można przenieść do fioletowej strefy
Jeśli skorzystasz z opcji posiłków niebieskich na północy - mały podjazd czerwonych (jako kontratak)  Hallenberg lub Medebach

CytatNiestety z dystrybucją plików SMACK z kampanią jest problem.

No, nie --> Darek wrzuca do dystrybucji filmiki, - jak kampania będzie ukończona, to ze względu na silnik pewnie będzie następna instalka
Również, każdy może sobie pobrać i podpiąć - ma pokazane jak ...
Większość wyłącza muzykę i filmiki ...

Luis pisał, że zleciłeś mu zadanie z podążaniem za jednostką - czeka na odpowiedź (na forum)?


Jaro

Luisowi zgłosiłem błąd w Suite. Pobrałem nową wersję i testuję.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

#65
To jest specjalna/testowa wersja, czy ostatnia oficjalna?

A teraz do scenariusza 2

Oczywiście G39_Fulda_01_i Gustlika
CytatFrankfurt am Mein to jest nasze Alamo. To ważne centrum zaopatrzenia i komunikacji nie może wpaść w ręce wroga ... Tak długo jak utrzymujemy to miasto, strategiczna inicjatywa leży po naszej stronie.

Natomiast --> Aby wygrać scenariusz, musisz utrzymać odpowiednio 4, 3, 2 hexy dla BV, V lub TV. zmieniamy na
--> Aby wygrać scenariusz, musisz utrzymać odpowiednio 3, 2, 1 hexy dla BV, V lub TV (jeśli potrzeba, to jednak dodać jeszcze jeden VH dla niebieskich i nie zmieniać warunku zwycięstwa)
Natomiast zdobycie VH lub SH czerwonych - nie ma znaczenia dla zwycięstwa --> jest to scenariusz obronny - z elementem ataku w końcówce

I jeszcze kwestia nagrody za 1 scen - wybór między dwoma czołgami - lepszym i gorszym --> tylko jedna przydatna jednostka w/g mnie

A, jak ze sprzętem p-panc? Jako core tylko śmigłowce?

Dopisane
No i co najważniejsze --> atak czerwonych  - znaczy to, że zaczynają pierwsi ( masz już z tym doświadczenie )
Wydaje się, że powinno być więcej niż jedna fala ataku ...
Pierwsza fala wychodzi i naciera - jak wskazują czerwone strzałki
Następna/następne fale z głębi fioletowej strefy  - tak oddalonej, aby dotrzeć na linię frontu o właściwej porze (trzeba ustalić doświadczalnie)

Strefa fioletowa powinna być dobrze chroniona przed naszymi samolotami, aby nie można było zniszczyć tam czerwonych posiłków
Skoro Gustlik napisał "Frankfurt am Mein to jest nasze Alamo" --> bitwa powinna się odbyć na przedpolach Frankfurtu --> dopiero po pokonaniu sowietów ruszymy na czerwony VH

I jeszcze taka luźna myśl - może  w tym scenariuszu nie powinno być prototypu za BV, lecz prototyp czeka w VH ? 

Jaro

CytatTo jest specjalna/testowa wersja, czy ostatnia oficjalna?
Testowa.

CytatNatomiast zdobycie VH lub SH czerwonych - nie ma znaczenia dla zwycięstwa --> jest to scenariusz obronny - z elementem ataku w końcówce
Tak to nie działa. Możliwości z VH:
- zdobycie wszystkich wyznaczonych (o typie zwycięstwa decyduje ilość)
- zdobycie wyznaczonych (o typie zwycięstwa decyduje które zostały zdobyte np. Kraków i Warszawa daje BV ale Poznań i Katowice tylko V. Prawdopodobnie Warszawa i Poznań nie da nic - nie testowałem a instrukcji brak)
- utrzymanie wyznaczonych (o typie zwycięstwa decyduje ilość).

VH dla Czerwonych po upadku może zakończyć grę z naszym BV.

CytatI jeszcze kwestia nagrody za 1 scen - wybór między dwoma czołgami - lepszym i gorszym --> tylko jedna przydatna jednostka w/g mnie
To kwestia gustu. Jak dla mnie to jest jeszcze trzeci czołg, którego bardzo lubię i F15-C. A jak komuś nie pasi to zawsze może zamienić na kasę. Można usunąć te najtańsze... Tyle, że przy rewizjach efila trzeba będzie to aktualizować.

CytatA, jak ze sprzętem p-panc? Jako core tylko śmigłowce?
Gracz kupi sobie, co będzie uważał.

CytatI jeszcze taka luźna myśl - może  w tym scenariuszu nie powinno być prototypu za BV, lecz prototyp czeka w VH ?
Proto dostajemy w zależności od losu. Po pierwszym dostaliśmy proto a ten jest pierwszym z rzędu trzech i szansa jest 30%. Mało kto dostanie proto. Po drugim BV z rzędu szansa wzrośnie do 60% a po trzecim BV z rzędu mamy 100% szansy. KAżdy brak BV to reset do początku.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatVH dla Czerwonych po upadku może zakończyć grę z naszym BV.
Jasne - jak na początku było SH (nie VH)

CytatCytat
    I jeszcze kwestia nagrody za 1 scen - wybór między dwoma czołgami - lepszym i gorszym --> tylko jedna przydatna jednostka w/g mnie

To kwestia gustu. Jak dla mnie to jest jeszcze trzeci czołg, którego bardzo lubię i F15-C. A jak komuś nie pasi to zawsze może zamienić na kasę. Można usunąć te najtańsze... Tyle, że przy rewizjach efila trzeba będzie to aktualizować.

Plik G39_Fulda_00.proto
Wybór tylko taki - nie ma trzeciego czołgu, ani samolotu

3555  '  M1 Abrams  [ TK  USA]  Cost: 1200
5150  '  M60A3 TTS  [ TK  USA]  Cost: 696

Dostać w tym momencie Abramsa lub TTS - nie ma porównania
Również cena jak byś chciał sprzedać ...


Waldzios

Cytat: sympatyk w Wrzesień 19, 2025, 07:54:10 PMPlik G39_Fulda_00.proto
Wybór tylko taki - nie ma trzeciego czołgu, ani samolotu
3555  '  M1 Abrams  [ TK  USA]  Cost: 1200
5150  '  M60A3 TTS  [ TK  USA]  Cost: 696

Tradycyjny mechanizm przydzielania prototypów tragicznie sprawdza się dla czasów współczesnych.
Standardowe 9 miesięcy od opracowania prototypu do wprowadzenia do służby jest kompletnie nierealistyczne (i niepraktyczne) dla czasów współczesnych.
Kiedyś sugerowałem Luisowi prostą modyfikacje suite (przedział prototypu dłuższy od 12 miesięcy), ale temat gdzieś przepadł.

Dla grywalności wskazana byłaby rozszerzona lista prototypów. Sporo sprzętu było dostępne w formie prototypów już pod koniec lat 70-tych (MLRSY, Apache, Patrioty, bombowce B-1B Lancer etc), a do służby weszły do dopiero w połowie lat 80-tych.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Mnie raczej chodzi o pewną zależność jaką Gustlik wprowadził dla prototypów po każdym ze scenariuszy

Najpierw do wyboru 2 czołgi

Plik G39_Fulda_00.proto
3555  '  M1 Abrams  [ TK  USA]  Cost: 1200
5150  '  M60A3 TTS  [ TK  USA]  Cost: 696

Następnie G39_Fulda_01.proto - 2 samoloty

4398  '  MH-6 Little Bird  [ TB  USA]  Cost: 756
5799  '  F-15C  [FTR  USA]  Cost: 1572

Następnie G39_Fulda_02.proto - 2-wie piechoty

5199  '  Infantry 1980  [INF  USA]  Cost: 324
5382  '  Engineers 1980  [INF  USA]  Cost: 420

Następnie G39_Fulda_03.proto - te same 2 czołgi i znów 2 piechoty (jedna ta sama)
3555  '  M1 Abrams  [ TK  USA]  Cost: 1200
5150  '  M60A3 TTS  [ TK  USA]  Cost: 696
5382  '  Engineers 1980  [INF  USA]  Cost: 420
5397  '  Rangers 1980  [INF  USA]  Cost: 396

Jeśli przyłożyć miarkę - jak napisał Jaro
CytatProto dostajemy w zależności od losu. Po pierwszym dostaliśmy proto a ten jest pierwszym z rzędu trzech i szansa jest 30%. Mało kto dostanie proto. Po drugim BV z rzędu szansa wzrośnie do 60% a po trzecim BV z rzędu mamy 100% szansy.

to
Wyraźnie widać, że grając na BV - po 4 scenariuszu musimy dostać proto - minimum 2 czołgi lub 1 czołg i 1 piechotę --> lecz jeśli za pierwszy scen dostaniemy Abramsa i trafi się za drugi F-15C, to jest to kolosalna przewaga --> dlatego pomysł zrezygnowania z proto w pierwszych scenariuszach i przydziale w zamian jednostek core lub proto z określonego heksa
Również kwestia wyceny jednostek core







Waldzios

Kompletnie przegapiłem ten post.

Cytat: sympatyk w Wrzesień 09, 2025, 02:24:49 PM
CytatTylko na razie nie wiem jak w Suite wsadzić czołg do kontenera...

Ja zrobiłem to tak
Absolutnie nie tak ;). To co zrobiłeś nie ma żadnego związku z kontenerami.

Na początek dodajesz (oddzielnie) jednostkę bazową i jednostkę kontenerową.
A potem w zakładce 'Status' jednostki transportowanej klikasz na menu 'Start in' i wybierasz startowy kontener.


BTW. Puki pamiętam. Nie zapomnijcie o wykorzystaniu samolotów 'Wild weasel'. Oryginalnie były dodane na potrzeby tej kampanii. Gustlikowi bardzo na nich zależało.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

#71
CytatNie zapomnijcie o wykorzystaniu samolotów 'Wild weasel'
Możesz coś zasugerować? Jakie modele, ilość, kiedy? Nagrody w hexch, prototypy, czy core na początku?

CytatTradycyjny mechanizm przydzielania prototypów tragicznie sprawdza się dla czasów współczesnych.
Możesz zasugerować listy prototypów dla poszczególnych scenariuszy?
Będę wdzięczny.

CytatWyraźnie widać, że grając na BV - po 4 scenariuszu musimy dostać proto - minimum 2 czołgi lub 1 czołg i 1 piechotę --> lecz jeśli za pierwszy scen dostaniemy Abramsa i trafi się za drugi F-15C, to jest to kolosalna przewaga --> dlatego pomysł zrezygnowania z proto w pierwszych scenariuszach i przydziale w zamian jednostek core lub proto z określonego heksa
Rezygnacja z prototypów obniża motywację do osiągania nieprzerwanego ciągu zwycięstw BV.
Dodatkowo w scenariuszach obronnych np. Fulda - gdzie nie pozwalamy graczowi na kontratak - nie ma hexa, który zdobędzie i dlatego nie będzie nagrody.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Trudno mi sugerować coś konkretnego. Nie znam oryginalnej kampanii, ani tym bardziej waszej wersji.

Co do samolotów 'Wild Weasel', to dostępne są trzy jednostki:
- 'F-105G Wild Weasel III' (E:6978);
- 'F-4C Wild Weasel IV' (E:6979);
- 'F-4G Wild Weasel V' (E:6980);
Z tego co pamiętam wszystkie trzy były dodane w związku z kampania Fulda.
Ze względu na daty dostępności raczej nie nadają się na prototypy.
W kwestii dostępności, można przydzielić jednostkę graczowi (w formie CORE lub AUX) lub zasugerować zakup we wprowadzeniu.
Ze względu na "ukrytą" funkcjonalność trudno oczekiwać że gracz samodzielnie dokona zakupu.

Co do potencjalnych prototypów to wybór jest spory. Załapuje się większość sprzętu dostępnego w latach 80-tych. Z punktu widzenia grywalności najbardziej atrakcyjne wydają się:
- czołgi 'M1A1 Abrams' (w bazowej wersji);
- wyrzutnie rakietowe 'M270 MLRS';
- wyrzutnie plot 'MIM-104A Patriot';
- śmigłowce 'AH-64A Apache' i 'AH-1W SuperCobra';

Inne opcje to:
- bombowce strategiczne 'B1-B Lancer' (tu problematyczna może być wysoka cena);
- artyleria w wariancie "1981+" (jednostki z dodaną  cechą 'Counter Battery');
- doraźnie zakupiony sprzęt sojuszników (czołgi 'Leopard 2' i/lub 'Challenger 1');

Tak jak pisałem wcześniej, trudno mi sugerować coś konkretnego, bo kompletnie nie znam kampanii.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Czyli, co --> na tą ogromną ciężarówkę można załadować czołg(i inne) klasycznie i jak do kontenera?

CytatCo do samolotów 'Wild Weasel', to dostępne są trzy jednostki:
- 'F-105G Wild Weasel III' (E:6978);
- 'F-4C Wild Weasel IV' (E:6979);
- 'F-4G Wild Weasel V' (E:6980);

Dodajmy - najdroższe jednostki z parametrami takimi sobie
A jak w praniu - podlatuje i jednym strzałem niszczy radar za każdym razem? --> jak działa cecha E na samolotach? - co daje?
Oczywiście
CytatZ tego co pamiętam wszystkie trzy były dodane w związku z kampania Fulda.
- nikt tego nie wiedział  ...
Czego jeszcze nie wiemy?


Waldzios

#74
Cytat: sympatyk w Wrzesień 21, 2025, 07:15:54 PMDodajmy - najdroższe jednostki z parametrami takimi sobie
Cena jest uzasadniona, a parametry dostosowane do zadania (statystyki celów).

Cytat: sympatyk w Wrzesień 21, 2025, 07:15:54 PMA jak w praniu - podlatuje i jednym strzałem niszczy radar za każdym razem? --> jak działa cecha E na samolotach? - co daje?
Podstawowa funkcjonalność niestety jest "ukryta" (nie wyświetla się na pasku jednostki).
Samolot z cechą 'Wild Weasel' (aktywowaną w zakładce 'Air Missions') strzela pierwszy, kiedy atakuje pelotki (jednostki w klasach FlaK i AD).
Zmniejsza to znacząco straty przy ataku na pelotkę. Samolot SEAD strzela pierwszy, zadaje straty i (trwale) tłumi pelotkę. Pelotka odpowiada tylko tym co pozostanie (niestłumionymi stanami).
Nawet jeśli pelotka nie zostanie zniszczona w pierwszym ataku, to stłumione stany często pozwolą ją dobić (nawet zwykłym samolotem)

Cecha 'E' jest dodatkową funkcjonalnością. W przypadku samolotów działa dokładnie tak samo jak w przypadku innych jednostek, czyli ignoruje okopanie przeciwnika.
W przypadku jednostek SEAD, cecha gwarantuje że samolot będzie efektywny przeciwko radarom, niezależnie od okopania jednostki.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons