Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

sympatyk

Dzięki,
Niestety, to dla mnie tajemna wiedza ...

CytatSamolot z cechą 'Wild Weasel' (aktywowaną w zakładce 'Air Missions')

Jak zachowuje się taki samolot - leci, gdy natknie się na p-lot, strzela i wraca do bazy? --> jak przebiega ta misja?
Każdy samolot można aktywować - wybrać  'Wild Weasel'  w zakładce 'Air Missions'?

Waldzios

#76
Cytat: sympatyk w Wrzesień 21, 2025, 09:50:15 PMNiestety, to dla mnie tajemna wiedza ...
Wystarczy wiedzieć, że samolot 'Wild Weasel'/'SEAD' strzela pierwszy, przeciwko pelotkom.
Co w praktyce przekłada się na mniejsze straty atakującego.

Reszta to opis produkcji kiełbasy ;).

Cytat: sympatyk w Wrzesień 21, 2025, 09:50:15 PMKażdy samolot można aktywować - wybrać  'Wild Weasel'  w zakładce 'Air Missions'?
Nie korzystamy w żadnym stopniu z "misji lotniczych".

Zakładka 'Air Missions' służy wyłącznie do aktywowania z poziomu efila wspomnianej opcji (w Suite) .
Z powodu ograniczonych zasobów (brak miejsca w save'ie na dodatkowe opcje), pożyczamy opcje (pole wyboru) z niewykorzystywanej przez nas mechaniki.

Opisałem sposób aktywacji, na wypadek gdyby ktoś chciał sprawdzić w Suite, czy dany samolot posiada wspomnianą opcje.
W grze takie samoloty można rozpoznać wyłącznie po nazwie ('Wild Weasel'/'SEAD').
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Niby mówisz po polsku, ale nie po naszemu ...

Właśnie zakupiłem stosowny samolot i co?


Waldzios

#78
Cytat: sympatyk w Wrzesień 21, 2025, 10:40:05 PMNiby mówisz po polsku, ale nie po naszemu ...
Opcja jest ustawiona na poziomie efila.
Nie musisz niczego zmieniać na poziomie scenariusza/kampanii/gry.

Cytat: sympatyk w Wrzesień 21, 2025, 10:40:05 PMWłaśnie zakupiłem stosowny samolot i co?
I gotowe. Możesz używać.

BTW. Jakikolwiek związek z "misjami lotniczymi" zaczyna się i kończy na tym ekranie:

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Dzięki,
Teraz wszystko rozumiem - jeden rysunek więcej wart niż 100 słów ...

sympatyk

Przejrzałem scenariusze pod Suite i nie znalazłem ani jednego przypadku użycia samolotu 'Wild Weasel"
Czyli to była tajna misja ... skąd grać ma wiedzieć, że to takie cudo
Rozumiem te, że nikt, tego typu samolotów nie używał w innych kampaniach

Nie wiedziałem też, że jest taka misja jak 'Wild Weasel"

Czy możesz generale Waldzios - wskazać różnice - plusy i minusy między misją, a cechą 'Wild Weasel"? - jak działa misja? --> samolot leci i jeśli na jego drodze znajdzie się p-lot/radar, to atakuje pierwszy?

Jaro

Misje lotnicze to mechanizm zaczerpnięty z People General. Tam nie miałeś możliwości kupić samolotów. Przeznaczałeś prestiż na misje lotnicze i z tych punktów zamawiałeś:
- rozpoznanie
- ochronę
- bombardowanie
- atakować na systemy plot

Jak Ci się kasa na misje skończyła to do końca scenariusza nie miałeś lotnictwa.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Chodzi o techniczne aspekty ..

Zebrałem kilka różnych samolotów i symulowałem atak na Kuba, następnie atakowałem poszczególnymi maszynami, następnie atakowałem - gdy Kub był wspierany(chroniony) przez drugiego Kuba
Kuby mają 1 belkę, myśliwce bez belek

Wyniki od dobrych do złych - dużo losowości
Mocny normalny myśliwiec wcale nie jest bez szans
Wild Weasel wcale nie góruje w zwalczaniu p-lot

https://drive.google.com/file/d/11mt9z21wXJdPUk2BYF9SURaKNZrM-2_H/view?usp=sharing

Waldzios

#83
Cytat: sympatyk w Wrzesień 22, 2025, 04:54:59 PMPrzejrzałem scenariusze pod Suite i nie znalazłem ani jednego przypadku użycia samolotu 'Wild Weasel"
Czyli to była tajna misja ... skąd grać ma wiedzieć, że to takie cudo
Rozumiem te, że nikt, tego typu samolotów nie używał w innych kampaniach
Szukaj raczej nazwy 'SEAD' niż 'Wild Weasel'. Określenie 'Wild Weasel' odnosi się głownie do samolotów z lat 70-tych (czyli poza Fuldą raczej ich nie napotkasz).
Samoloty w wariancie (SEAD) pojawiają się w wielu raportach na forum.
Nie jestem pewien co do ich obecności w kampaniach. Większość współczesnych kampanii Gustlika jest starsza od tych samolotów, więc prawdopodobnie ich tam nie napotkasz.
Na pewno jest jeden na początku japońskiej kampanii D09.

Cytat: sympatyk w Wrzesień 22, 2025, 04:54:59 PMCzy możesz generale Waldzios - wskazać różnice - plusy i minusy między misją, a cechą 'Wild Weasel"? - jak działa misja? --> samolot leci i jeśli na jego drodze znajdzie się p-lot/radar, to atakuje pierwszy?
Nie mam zielonego pojęcia. Nigdy nie używałem "misji lotniczych", i raczej nie planuje.
Dawno temu włączyłem jakiś testowy scenariusz, i nie byłem zachwycony tą mechaniką.

Cytat: sympatyk w Wrzesień 22, 2025, 10:26:14 PMZebrałem kilka różnych samolotów i symulowałem atak na Kuba, następnie atakowałem poszczególnymi maszynami, następnie atakowałem - gdy Kub był wspierany(chroniony) przez drugiego Kuba
Kuby mają 1 belkę, myśliwce bez belek

Wyniki od dobrych do złych - dużo losowości
Mocny normalny myśliwiec wcale nie jest bez szans
Wild Weasel wcale nie góruje w zwalczaniu p-lot
Kub to słaby przeciwnik do testów.
W przypadku Kub'a (mizerny atak AA), będą liczyć się głównie parametry ataku samolotu.

Mechanika 'Wild Weasel' nie przekłada się bezpośrednio na większe możliwości ofensywne.
Wbrew przeciwnie, te samoloty zwykle mają słabsze parametry ataku. Praktycznie każdy bombowiec zada większe straty pelotce.

Samoloty 'Wild Weasel' stosujesz gdy chcesz zredukować straty własne (szczególnie w kampaniach bez auto-uzupełnień).
Znaczący efekt zauważysz w przypadku potężnych wyrzutni (S-200D, S-300P) gdzie frontalny atak może wiązać się z nieakceptowalnie wysokimi stratami.

'Wild Weasel' sprawdzi się również w sytuacjach gdy pelotka po kilku turach stania w krzakach, uzbiera parę dodatkowych punktów okopania.

Co do wzajemnie wspierających się pelotek, to mechanika 'Wild Weasel' niewiele tu pomoże.

BTW. Wygrzebałem starego maila. Gustlik tak pisał w temacie 'Wild Weasel':
CytatPo drugie - do tej pory, nie mając wyspecjalizowanych samolotów do zwalczania AD, starałem się używać SAMów w kampaniach oszczędnie, żeby nie były zbyt naumiane ani zbyt okopane. No więc te, które są, nie są jakimś wybitnym przeciwnikiem. Teraz można to pomału zmieniać. Ale jeśli chodzi o zasadę działania, to WW działają bez zarzutu.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

#84
CytatKub to słaby przeciwnik do testów.
W przypadku Kub'a (mizerny atak AA), będą liczyć się głównie parametry ataku samolotu.

Masz rację, ale na tym etapie kampanii występują w dużej ilości --> więc z nimi należy się zmierzyć, a zwłaszcza, że się wspierają

CytatSamoloty 'Wild Weasel' stosujesz gdy chcesz zredukować straty własne (szczególnie w kampaniach bez auto-uzupełnień).
Znaczący efekt zauważysz w przypadku potężnych wyrzutni (S-200D, S-300P) gdzie frontalny atak może wiązać się z nieakceptowalnie wysokimi stratami.
Owszem, prognoza jak na Kuba 0:4 --> efekt podobny (dla Wild Weasel)  , ale dla normalnych myśliwców już nieciekawie
W tej kampanii przeciwnik posiada zawsze kilka różnych zestawów p-lot, które mają tendencje do wspierania się --> więc za dużo nie ugryziesz, raczej sam poniesiesz straty - zgodnie z
CytatCo do wzajemnie wspierających się pelotek, to mechanika 'Wild Weasel' niewiele tu pomoże.

Cytat: Waldzios w Wrzesień 23, 2025, 12:18:14 AMBTW. Wygrzebałem starego maila. Gustlik tak pisał w temacie 'Wild Weasel':
CytatPo drugie - do tej pory, nie mając wyspecjalizowanych samolotów do zwalczania AD, starałem się używać SAMów w kampaniach oszczędnie, żeby nie były zbyt naumiane ani zbyt okopane. No więc te, które są, nie są jakimś wybitnym przeciwnikiem. Teraz można to pomału zmieniać. Ale jeśli chodzi o zasadę działania, to WW działają bez zarzutu.

Owszem działa na pojedynczą p-lot
Czasy się zmieniły - jest AL 3,0

Wygląda z tego , co piszesz, że Gustlik oprócz przeniesienia kampanii na większe mapy, planował reorganizację jednostek, zastosowanie nowszych ...

Edit
Sprawdziłem działanie dla Kruga i s-300p
jeśli się wspierają, atak może być opłacalny tylko wtedy, gdy samoloty posiadają lidera z ruchem fazowym -->  po ataku musisz odlecieć i schować się - atak musi przeprowadzić kilka samolotów (z ruchem fazowym), lub wspierająca p-lot wystrzela amunicję





Waldzios

#85
Cytat: sympatyk w Wrzesień 23, 2025, 12:07:24 PMjeśli się wspierają, atak może być opłacalny tylko wtedy, gdy samoloty posiadają lidera z ruchem fazowym -->  po ataku musisz odlecieć i schować się - atak musi przeprowadzić kilka samolotów (z ruchem fazowym), lub wspierająca p-lot wystrzela amunicję
Wzajemnie wspierające się współczesne pelotki to złożone zagadnienie. Trudno o proste rozwiązanie.
Trochę na ten temat pisaliśmy w wątku kampanii D09 (występują tam wspierające się zastawy Patriotów).

Rzecz w tym, że w "piwnych" kampaniach Gustlika, raczej nie spodziewałbym poważnego wyzwania tego typu.
Gustlik mógł wystawić wspierające się Kuby (minimalne zagrożenie dla Phantoma) lub coś o zbliżonym poziomie trudności, ale kompletnie nie w jego stylu byłoby wystawienie wspierających się wzajemnie wyrzutni S-300.
Gustlik generalnie starał się nie skrzywdzić gracza zbyt mocno.
Szczyt "piwnej" trudności, to w mojej opinii pojedynczy S-300 schowany w lesie, albo S-300 wspierający jakąś pelotkę krótkiego zasięgu (wymagana likwidacja dalekosiężnej pelotki w pierwszej kolejności).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

CytatRzecz w tym, że w "piwnych" kampaniach Gustlika, raczej nie spodziewałbym poważnego wyzwania tego typu.

2 oryginalny scenariusz G39
5 p-lot - wszystkie są podwójnie chronione (jedna 3x)
Wszystkie mają 1 belkę

Czerwone - zasięgi
Zielone - kierunek poruszania się - w rezultacie jeszcze przybliżą się do siebie
Później kryją się w lesie - poświęciłem 2 samoloty, aby wystrzelać je z dział ...


Waldzios

#87
Cytat: sympatyk w Wrzesień 23, 2025, 04:09:41 PM5 p-lot - wszystkie są podwójnie chronione (jedna 3x)
Wszystkie mają 1 belkę
To solidna obrona plot, ale nadal umiarkowane wyzwanie.

Pelotki wyglądają groźnie, ale statystki mają stosunkowo słabe.
Trzy Kuby (AA=19) i pojedyncza OSA (AA=20), do tego Strieła-10 (AA=15) i Szyłka (AA=14).
Jeśli wpakujesz się tam bez rozpoznania, śmigłowcami lub transportem lotniczym, to może być nieciekawie.
Ale dla myśliwców na poziomie Phantoma (GD=24) to niewielkie zagrożenie, nie mówiąc już o F-16A (GD=27) którego dosięgną tylko krytyki.

Frontalny atak lotniczy nie jest wskazany (ani konieczny), ale powinien być wykonalny.
Jeśli zaatakujesz myśliwcami frontalnie (w zorganizowany sposób), to poniesiesz pewne straty (głównie od krytyków), ale raczej nic nieodwracalnego.
Poza tym, masz dostępne samoloty AUX, które mogą zmiękczyć przeciwnika, albo w najgorszym przypadku pozbawić go amunicji.

Warto również zauważyć, że myśliwce mają 3 heksy zasięgu ognia, więc przy odpowiednim kierunku podejścia, skrajne w szyku pelotki (na obrazku) są tak naprawdę chronione tylko przez najbliższego sąsiada.
Sprawdzonym rozwiązaniem jest również atakowanie przypadkowych jednostek na skraju chronionego obszaru (w zasięgu tylko jednej pelotki) w celu pozbawienia pelotki amunicji. Jeśli wspomniana pelotka uzupełni amunicje, to straci turę i istnieje duża szansa ze wypadnie z szyku.

BTW. Pisząc o "poważnym wyzwaniu" miałem na myśli coś takiego:
Cytat: Primus71 w Styczeń 18, 2020, 09:23:03 AMEF-4EJ (SEAD) z doświadczeniem 1559 pkt. stan 15/10 z liderem Resilience z dodatkiem Special Munition wsparty przez  Mitsubishi F-2 z liderem Combat Support ostrzelany przez dwa Patrioty, NASAMS i Hawka stracił 15 pkt.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Ja w swoich grach raczej nie atakuję bezpośrednio pelotek z powietrza. Zajmuje się tym artyleria dalekiego zasięgu. Samoloty operują w strefie czystej i wyłuskują jednostki wroga na granicy obrony plot korzystając z zasięgu strzału samolotów.
Dlatego w ogóle nie korzystam z samolotów SAED.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Wrzesień 23, 2025, 10:52:37 PMJa w swoich grach raczej nie atakuję bezpośrednio pelotek z powietrza. Zajmuje się tym artyleria dalekiego zasięgu. Samoloty operują w strefie czystej i wyłuskują jednostki wroga na granicy obrony plot korzystając z zasięgu strzału samolotów.
Dlatego w ogóle nie korzystam z samolotów SAED.
Zwróć uwagę, że na dużej mapie rozgrywałeś chyba tylko Delte. A tam masz dostępne ATACMS'y i Tomahawki.

W latach 70-tych (Fulda) na dużej mapie, sytuacja może wyglądać trochę inaczej.
Pelotka może mieć nawet 62 heksy zasięgu ('S-200D Dubna'), a najlepsza artyleria amerykańska ma tylko 18 heksów ('MGM-52 Lance').

Przy niekorzystnym rozstawieniu (pelotka na przeciwnej krawędzi dużej mapy) możesz jeszcze przeprosić samoloty ;).
A jeśli dodatkowo pelotka będzie miała kilka-belek, pare punktów okopania i/lub zestaw dodatków, to możesz również polubić samoloty SEAD.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons