Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Cytat: Jaro w Październik 15, 2025, 10:50:50 PM5827  9K37 Buk -  AD USSR - ma szarą ikonę. Można zmienić na zieloną?
Zrobione.
Choć mam niewielkie podejrzenie, że to mogło być celowe działanie, by łatwiej odróżnić Kuba od Buka.
Pożyjemy, zobaczymy.

Cytat: sympatyk w Październik 15, 2025, 10:10:19 PMJak się Luis przyjrzy sprawie - to wybór 60 miesięcy dla prototypów - może być faktem --> obiecał sprawdzić możliwości ...
Deja vu ...
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

Na jakie siły powietrzno - desantowe może liczyć gracz 1 (USA, NRF) w 1979 roku?
Chodzi nie tylko o spadochroniarzy, ale o całe wspomaganie - wszystko, co można zrzucić na spadochronie lub przetransportować drogą powietrzną
Jest jakaś jednostka mogąca wybudować lotnisko, po zrzucie na spadochronie?
Upewniam się - zwykłe lotnisko obsługuje śmigłowce?

Jaro

Cytat: sympatyk w Październik 16, 2025, 02:36:24 PMUpewniam się - zwykłe lotnisko obsługuje śmigłowce?
Do wystawienia ich w grze tak. Start i lądowanie śmigłowców z dozwolonych hexów (nie tylko z lotniska)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: sympatyk w Październik 16, 2025, 02:36:24 PMNa jakie siły powietrzno - desantowe może liczyć gracz 1 (USA, NRF) w 1979 roku?
Chodzi nie tylko o spadochroniarzy, ale o całe wspomaganie - wszystko, co można zrzucić na spadochronie lub przetransportować drogą powietrzną
Co do sprzętu spadochronowego to obecny asortyment nie jest kompletny (będzie uzupełniony) .

W pojazdach USA jest nieźle. Dostępne są czołgi 'M551A1 Sheridan', recony 'M113 ACAV' i 'M114A2', flaki 'M163 VADS', i ppance 'M901 TOW'.
W lekkim sprzęcie są ppk 'BGM-71A TOW' i manpadsy 'FIM-43 Redeye'.
Brakuje przed wszystkim artylerii (haubice 105mm, i moździerze) i lekkich pojazdów (jeepy z ppk).

W RFN jest ubogo. Docelowo będzie raczej lekki sprzęt.

Drogą powietrzną przetransportować możesz praktycznie cały amerykański sprzęt. Wyjątkami mogą być jakieś starocie.

Niektóre jednostki możesz przetransportować helikopterami, na przykład haubice '155mm M198' i '105mm M102'.
Kwestia transportu helikopterowego również wymaga uporządkowania.

Cytat: sympatyk w Październik 16, 2025, 02:36:24 PMJest jakaś jednostka mogąca wybudować lotnisko, po zrzucie na spadochronie?
Nie. Budowa lotniska w domyśle wymaga ciężkiego sprzętu, który trudno zrucić na spadochronie.

Cytat: sympatyk w Październik 16, 2025, 02:36:24 PMUpewniam się - zwykłe lotnisko obsługuje śmigłowce?
Tak.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

#184
A na potrzeby następnego scenariusza, jak liczną samodzielną , niezależną grupę spadochronową można by powołać - ilość, sprzęt?

Jaro

#185
Ty to mi powiedz, czy ciężarówkę z Abramsem dajemy w 3 czy 4 scenariuszu.
PS
Podeślę Ci nowe pliki kampanii, bo już zmieniłem im nazwy.
I dawaj znać, jak chcesz jakiś scenariusz zmieniać, bo inaczej możemy razem robić zmiany.

Na tą chwilę pierwsze 3 są edytowane przeze mnie.

EDIT: załączam do posta.
Pierwszy gotowy do testów.
Waldzios zerknij proszę, czy to wygląda sensownie
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Cytat: Jaro w Październik 16, 2025, 08:49:39 PMTy to mi powiedz, czy ciężarówkę z Abramsem dajemy w 3 czy 4 scenariuszu.
PS
Podeślę Ci nowe pliki kampanii, bo już zmieniłem im nazwy.
I dawaj znać, jak chcesz jakiś scenariusz zmieniać, bo inaczej możemy razem robić zmiany.

Na tą chwilę pierwsze 3 są edytowane przeze mnie.

Ciężarówka w 4 - jest więcej miejsca na jazdę
4 scen(ten co wysłałem) - jest do korekty przez Ciebie
Żadnych zmian na scenariuszach nie robię
Planuję scenariusz 5  i pytam o tą grupę spadochronową

Jaro

OK. To w moim pliku jest scen 4 do podmianki z Twoim. Ogarnę to sobie.
PS
Poukładałem trochę składy grup bojowych. Doszło trochę jednostek po obu stronach i dodatki do core.
Jak pogramy to zobaczymy, jak się to balansuje.
Na razie stroję OH w jednostkach plus staram się:
- zmusić recony do rozpoznania a nie do samobójczych ataków
- zmusić AA do chronienia artylerii
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Lotnictwo zawsze atakuje VH, o ile jest w zasięgu? (to jest ustawione w grze (silniku dla Al 3.0?)) --> a jeśli nie jest tego w stanie zrobić - atakuje inne cele?
A ten 9678  FIM-43 Redeye -  AD USA --> swoją obecnością powstrzymuje atak (samoloty boją się atakować) - (widziałem wiadomość do Luisa)

Waldzios

Cytat: sympatyk w Październik 16, 2025, 08:41:44 PMA na potrzeby następnego scenariusza, jak liczną samodzielną , niezależną grupę spadochronową można by powołać - ilość, sprzęt?
Jeśli liczyć stany w momencie wybuchu wojny, to Amerykanie mieli 1 dywizje spadochronową, Niemcy mieli 1 dywizje, Francja miała 1 dywizje (złożoną z dwóch brygad), Brytyjczycy 3 samodzielne bataliony, Belgia 1 pułk, Grecja 1 brygadę, Włochy 1 brygadę. Trochę by się tego uzbierało.

Największa samodzielna jednostka to amerykańska dywizja spadochronowa (82nd Airborne Division).
Składała się z 3 brygad piechoty (3x spadochroniarze w każdej), brygady artylerii(3x artyleria 105mm), grupy lotniczej (3x śmigłowiec), plus batalion pancerny (1x czołg Sheridan), batalion plot i batalion inżynieryjny.
To daje minimum 15 jednostek spadochronowych, plus śmigłowce.

Do każdej brygady piechoty możesz dodać jakąś drobnice (rozpoznanie, ppanc, plot, moździerze).
Czyli razem może być nawet 27 jednostek spadochronowych, plus śmigłowce.

Dokładnego składu niemieckiej dywizji nie chce mi się szukać, ale prawdopodobnie był zbliżony.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

sympatyk

#190
Halo Jarek
Jakim samolotem atakujesz VH? --> Mig-25 bez ataku naziemnego!  --> jednostka p-lot nie ma nic do rzeczy ...
Ja nawet filmik zrobiłem, aby zilustrować tak poważny błąd i wpis na forum OG dokonałem  ... i go usunąłem ...

A te wszystkie scenariusze jak dotąd, zaczynają się wielkimi literami i te mogły by... B08_fulda_01 oraz kampania B08

Edytowane
Nawet, jeśli nic nie ustawisz tym Migom, a sowieci mają ustawione Al na agresywne --> polecą w stronę VH --> dałeś im wódki, to są odważni i zdobywają przestworza. Dla każdego samolotu Al działa tak samo ...
Natomiast jak wpiszesz tym Migom postawę defensywną, lub gracz będzie defensywny, to już nie będą leciały w nieznane ...

Waldzios

#191
Cytat: Jaro w Październik 16, 2025, 08:49:39 PMNa tą chwilę pierwsze 3 są edytowane przeze mnie.

Waldzios zerknij proszę, czy to wygląda sensownie
Moje obserwacje. Zerknąłem dość powierzchownie. Zbyt krucho u mnie z czasem, żeby to rozegrać.
Cały wolny czas poświęcam na przebudowę współczesnych czołgów.

Pierwszy scenariusz:
- stare limity transportów (dobre dla małych map);
- 'Bridging 1973' w jednostkach CORE; skąd ta obsesja ;) ...
gracz od razu jednostkę sprzeda i kupi w to miejsce dodatek (ja bym sprzedał w trakcie scenariusza :P);
dajcie most zmechanizowany, albo inżynierów z dodatkiem mostowym;
jeśli zależy wam na funkcji budowy, dajcie 'M728 CEV';
- niemiecki Marder mógłby zaczynać z piechotą w kontenerze; okoliczna piechota posiada transporty, więc nie można jej załadować bez porzucenia transportu;
- w sowieckiej/nrdowskiej artylerii rzuca w oczy ubóstwo artylerii rakietowej, zwłaszcza brak Gradów (wiem że to odziedziczone po oryginalnej kampanii);
- bunkry przeciwpancerne są do wymiany (do zrobienia z poziomu efila);
- Niemcom przydałyby się Rolandy I (samobieżne SAMy) i jakieś lekkie helikoptery, ale to też kwestia efila;

Drugi scenariusz:
- ogólnie wygląda OK;
- sowieckie ppanc, trochę za dużo '85mm SD-44 (VDV)' (to jednostka powietrznodesantowa), w konwencjonalnych jednostka lepiej pasują '100mm 2A29', i mają lepsze parametry; jakieś ppk dodane dla różnorodność też by nie zaszkodziły;
- sowiecka artyleria holowana, trochę za dużo '152mm D1'; przydałoby się więcej różnorodności; wymieniłbym cześć haubic na '122mm D-30; może kilka na '152mm 2A36';
- 'M42 Duster' u amerykanów to już sprzęt muzealny; spotykany raczej w jakiś jednostkach tyłowych i rezerwy;
- ogólny brak lotnictwa rozpoznawczego (po obu stronach); dodałbym przynajmniej lekkie śmigłowce;

Trzeci scenariusz:
- kontenerowy transport Abramsa, trochę mija się z celem; 'M911 HET' ma mov=8, 'Abrams' tak samo;
może wypożyczcie coś, że sprzętu sojuszników (brytyjski Chieftain ma mov=6);
chyba że nie rozumiem zamysłu :huh? ;
- znowu kompletny brak lotnictwa rozpoznawczego / helikopterów;
- sowieckie jednostki z sufixem 'VDV' ("Wozduszno-diesantnyje wojska" / wojska powietrzno-desantowe) są trochę nie na miejscu w składzie grup pancernych; 'BMD-1 (VDV)' i 'ASU-85 (VDV)' bardziej pasowały by w "okolicy" jakiś spadochroniarzy;

Sumarycznie:
Można się przyczepić paru detali, ale ogólnie wygląda dobrze.

BTW. Gustlik wyłączył możliwość zakupu sowieckich systemów S-200 (E:5936,E:5937,E:5938), na tej samej zasadzie co Nike Hercules. Prawdopodobnie dlatego że to systemy stacjonarne.
Pamiętajcie, że potencjalnie możecie je wykorzystać. Maja potężny zasięg (34/42/62 heksów) i solidne parametru ataku.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Cytat: sympatyk w Październik 16, 2025, 10:33:44 PMLotnictwo zawsze atakuje VH, o ile jest w zasięgu? (to jest ustawione w grze (silniku dla Al 3.0?)) --> a jeśli nie jest tego w stanie zrobić - atakuje inne cele?
Tego nie wiem i chętnie bym się dowiedział od Luisa.

Cytat: sympatyk w Październik 16, 2025, 10:33:44 PMA ten 9678  FIM-43 Redeye -  AD USA --> swoją obecnością powstrzymuje atak (samoloty boją się atakować) - (widziałem wiadomość do Luisa)
FIM-43 Redeye nie był odpowiedzialny za brak ataku - sprawdzałem usuwając go. W polu widzenia był Hawk (26,24) i to jego posądzałem o zniechęcanie do ataku

Cytat: sympatyk w Październik 16, 2025, 10:33:44 PM(widziałem wiadomość do Luisa)
Jaką wiadomość? Ja nic nie widziałem.

Cytat: sympatyk w Październik 17, 2025, 12:34:58 AMHalo Jarek
Jakim samolotem atakujesz VH? --> Mig-25 bez ataku naziemnego!  --> jednostka p-lot nie ma nic do rzeczy ...
No właśnie - tego nie zauważyłem, Nawet się nie spodziewałem, że myśliwiec nie ma choćby małego ataku na cele naziemne...

Cytat: sympatyk w Październik 17, 2025, 12:34:58 AMJa nawet filmik zrobiłem, aby zilustrować tak poważny błąd i wpis na forum OG dokonałem  ... i go usunąłem ...
Może niepotrzebnie... Przecież samolot bez ataku na cele naziemne lecący nad VH chroniony przez widoczną plotkę (no może nie do końca bo AI widziało jednostkę ale bez rozpoznania jej rodzaju - strzelała a nie była w polu widzenia) jest bez sensu. A drugi taki sam samolot w to samo miejsce jeszcze bardziej bez sensu.

Cytat: sympatyk w Październik 17, 2025, 12:34:58 AMA te wszystkie scenariusze jak dotąd, zaczynają się wielkimi literami i te mogły by... B08_fulda_01 oraz kampania B08
Tak Suite skonwertował kampanię :(. Poprawiłem.


Cytat: sympatyk w Październik 17, 2025, 12:34:58 AMNawet, jeśli nic nie ustawisz tym Migom, a sowieci mają ustawione Al na agresywne --> polecą w stronę VH --> dałeś im wódki, to są odważni i zdobywają przestworza. Dla każdego samolotu Al działa tak samo ...
Natomiast jak wpiszesz tym Migom postawę defensywną, lub gracz będzie defensywny, to już nie będą leciały w nieznane ...
Wiesz, chciałbym aby AI było odrobinę inteligentniejsze a nie zawieszało samolot nad pustym VH, w zasięgu pelotki i tak wisiało do czasu zgonu. Serio miałem kiedyś taki przypadek.

Natomiast sednem mojego posta był nie ten konkretny przypadek ale pytanie czy Luis chce poprawiać AI.


Cytat: Waldzios w Październik 17, 2025, 02:53:27 PMMoje obserwacje. Zerknąłem dość powierzchownie. Zbyt krucho u mnie z czasem, żeby to rozegrać.
Dziękuję i za to. Bardzo się przyda Twoje spojrzenie.

Dodałem komentarze - pogrubione przy każdym punkcie

Pierwszy scenariusz:
- stare limity transportów (dobre dla małych map) - i tak zwiększyłem... co sugerujesz?
- 'Bridging 1973' w jednostkach CORE; skąd ta obsesja ;)zależało mi na budowie lotniska dla śmigłowców- dzięki za hint 'M728 CEV'
- niemiecki Marder mógłby zaczynać z piechotą w kontenerze  thx
- w sowieckiej/nrdowskiej artylerii rzuca w oczy ubóstwo artylerii rakietowej, zwłaszcza brak Gradów -  dodam
- bunkry przeciwpancerne są do wymiany (do zrobienia z poziomu efila) -  daj znać jak zrobisz to podmienię
- Niemcom przydałyby się Rolandy I (samobieżne SAMy) i jakieś lekkie helikoptery, ale to też kwestia efila -  jakieś plany na najbliższy czas?

Drugi scenariusz:
- sowieckie ppanc, trochę za dużo '85mm SD-44 (VDV)' (to jednostka powietrznodesantowa), w konwencjonalnych jednostka lepiej pasują '100mm 2A29', i mają lepsze parametry; jakieś ppk dodane dla różnorodność też by nie zaszkodziły -  poprawię. ppk ro ręczne wyrzutnie rakietowe?
- sowiecka artyleria holowana, trochę za dużo '152mm D1'; przydałoby się więcej różnorodności; wymieniłbym cześć haubic na '122mm D-30; może kilka na '152mm 2A36' -  się zrobi
- 'M42 Duster' u amerykanów to już sprzęt muzealny; spotykany raczej w jakiś jednostkach tyłowych i rezerwy -  wymienię
- ogólny brak lotnictwa rozpoznawczego (po obu stronach); dodałbym przynajmniej lekkie śmigłowce -  pomyślę co z tym zrobić, ja Amerykanom kupiłem jeden samolot rozpoznawczy i mi wystarczyło, choć z kasą było krucho)

Trzeci scenariusz:
- kontenerowy transport Abramsa -  miał być dowieziony z zaplecza na lawecie najnowszy krzyk mody. Wykeciał do kolejnego scenariusza ale rzeczywiście pomyślę co wrzucić na ciężarówkę
- znowu kompletny brak lotnictwa rozpoznawczego / helikopterów -  dzięki za uwagę - się doda
- sowieckie jednostki z sufixem 'VDV' ("Wozduszno-diesantnyje wojska" / wojska powietrzno-desantowe) są trochę nie na miejscu w składzie grup pancernych; 'BMD-1 (VDV)' i 'ASU-85 (VDV)' bardziej pasowały by w "okolicy" jakiś spadochroniarzy -  trochę tego już wyczyściłem - te przeoczyłem. Dzięki.

Cytat: Waldzios w Październik 17, 2025, 02:53:27 PMBTW. Gustlik wyłączył możliwość zakupu sowieckich systemów S-200 (E:5936,E:5937,E:5938), na tej samej zasadzie co Nike Hercules. Prawdopodobnie dlatego że to systemy stacjonarne.
Pamiętajcie, że potencjalnie możecie je wykorzystać. Maja potężny zasięg (34/42/62 heksów) i solidne parametru ataku.
Thx.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

#193
A teraz pytania:
- ile powinno być transportów dla dużych map?
- czy Sowiecka piechota miała na stanie albo współdziałała z Gradami? Czy tylko Grady były w zmechanizowanych?
- co dać DDRowcom, bo oni nie mają żadnej artylerii rakietowej... Pożyczyć Grady od Sowietów?
- dużo Sowieckie zgrupowanie (2 czołgi, 3 piechoty) powinno mieć artylerii?
- jakie śmigłowce dać do rozpoznania?
- czy DDR pożyczyć śmigłowce od Sowietów czy dać sowieckie pod czerwoną flagą?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#194
Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 06:40:01 PMi tak zwiększyłem... co sugerujesz?
Po pierwsze, konsekwencja. Taki sam limit we wszystkich scenariuszach. Żeby gracz mógł sobie zaplanować skład armii.

Po drugie, zdecydowanie więcej transportów ATP i HTP.
Amerykanie mieli pełną dywizje powietrznodesantową (82nd Airborne Division) i pełną dywizje aeromobilną (101st Airborne Division), opartą o transport helikopterowy. Wiec można uzasadnić 15 (lub więcej) transportów obu rodzajów.

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 06:40:01 PMzależało mi na budowie lotniska dla śmigłowców- dzięki za hint 'M728 CEV'
Daj mu jeszcze dodatek mostowy, i będzie kombajn do wszystkiego.

Lotnisko dla śmigłowców?
Dla śmigłowców są FARPy, lotnisko polowe buduje się raczej dla samolotów

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 06:40:01 PMjakieś plany na najbliższy czas?
Najpierw zamknięcie tematu czołgów (to tylko 300+ jednostek do edycji ;) ).
Dopiero potem zajmę się uzupełnieniem jednostek USA i FRG.

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 06:40:01 PMpoprawię. ppk ro ręczne wyrzutnie rakietowe?
Ppk ręczne albo na lekkich pojazdach (BRDM / xxx);

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 06:40:01 PMpomyślę co z tym zrobić, ja Amerykanom kupiłem jeden samolot rozpoznawczy i mi wystarczyło, choć z kasą było krucho)
Po obu stronach jest ubogo, ale miałem namyśli bardziej sowietów.
Gracz sobie jakoś poradzi, a AI jest ślepe.
Możesz dorzucić kilka 'Mi-1' i/lub 'Mi-4'(obecna data wycofania jest błędna).

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 06:40:01 PMmiał być dowieziony z zaplecza na lawecie najnowszy krzyk mody.
Zakładając że gracz będzie miał dostęp do sprzętu FRG ('Leopard 2'), to bazowy 'M1 Abrams' nie będzie zbyt atrakcyjny.

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 07:07:55 PMA teraz pytania:
- ile powinno być transportów dla dużych map?
Moim zdaniem, tyle żeby przerzucić samowystarczalna grupę bojową, na drugą stronę mapy.
Sam sobie określ ile to jednostek minimum.
IMHO to zależy od trudności scenariusza (z jakimi siłami przyjdzie się mierzyć).

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 07:07:55 PM- czy Sowiecka piechota miała na stanie albo współdziałała z Gradami? Czy tylko Grady były w zmechanizowanych?
Sowieci mieli generalnie dwa rodzaje dużych formacji, dywizje pancerne i dywizje "zmotoryzowane".

W dywizji pancernej miałeś 3 pułki pancerne i 1 pułk zmotoryzowany, 1 pułk artylerii i 1 pułk plot.
W dywizji zmotoryzowanej miałeś 1 pułk pancerny i 3 pułki zmotoryzowane, 1 pułk artylerii i 1 pułk plot.

Artyleria dywizyjna obu formacji była prawie identyczna:
- pułk artylerii (1x samobieżne 152mm, 2x holowane 122mm);
- batalion rakietowy (1x Grad);
- batalion FROG (1x 9K52 Luna-M, tylko 4x wyrzutnie);

Grady występowały na szczeblu dywizji. Więc nie zależały od rodzaju formacji.

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 07:07:55 PM- co dać DDRowcom, bo oni nie mają żadnej artylerii rakietowej... Pożyczyć Grady od Sowietów?
Na pewno mieli Grady, "Military Balance" podaje 108 wyrzutni.
Na razie pożycz od sowietów (potem uzupełnię).

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 07:07:55 PM- dużo Sowieckie zgrupowanie (2 czołgi, 3 piechoty) powinno mieć artylerii?
Podstawowa organizacja na szczeblu pułku teoretycznie powinna wyglądać tak:
3 x czołg, 1x piechota, 1x artyleria, 1x plot;
albo
3 x piechota, 1 x czołg, 1x artyleria, 1x plot;

Jeśli przyjmiesz, że zgrupowanie to element dywizji, to teoretycznie możesz dodać dodatkową artylerie (i pelotkę) z zasobów artylerii dywizyjnej.
Docelowo nawet:
3 x czołg, 2x piechota, 2x artyleria, 2x plot;
albo
3 x piechota, 2 x czołg, 2x artyleria, 2x plot;

Cytat: Jaro w Październik 17, 2025, 07:07:55 PM- jakie śmigłowce dać do rozpoznania?
- czy DDR pożyczyć śmigłowce od Sowietów czy dać sowieckie pod czerwoną flagą?
Rozpoznawcze 'Mi-1' i 'Mi-4'.

DDR miało 46x Mi-1, 18x Mi-4, 40x Mi-8. Możesz pożyczyć sowieckie.



BTW. Uzbrojenie dywizji sowieckich i amerykańskich:
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons