Fulda #2 - prace budowlane

Zaczęty przez sympatyk, Lipiec 30, 2025, 07:59:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Waldzios

Wrzuciłem wersje z dodatkowymi bunkrami.

Do pobrania:
Pliki efila: GusOpen778.zip;
Pliki ikon: bez zmian;
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

#301
Scenariusz 1 rozegrany. Lżejsze bunkry trafione.
Dodatkowe śmigłowce ppanc RFN nie miały okazji się przydać. Padał deszcz, a jak przestał to nie było już do kogo strzelać. Finalnie przyspieszyłem ich przybycie o jedną turę- z 5 do 4.
Po zmianach w lotnictwie Rusek podejmuje atak w pierwszej turze na F4-F Phantom II czego wcześniej nie czynił.
O zmianach w czołgach niewiele mogę powiedzieć, bo niszczę je z powietrza.
Podobają mi się systemy ppanc o zasięgu większym niż czołgi. Wreszcie są użyteczne.

Scenariusz można rozegrać na różne sposoby.
Można się cofnąć i bronić VH.
Można też manewrować, jak ja to zrobiłem. Siły amerykańskie na północy uderzyły w kierunku lotniska i je odbiły rozbijając tamtą grupę. Potem uderzyły na flankę północnej grupy pancernej czerwonych.
Centralna grupa FRG podeszła do rzeki i ogniem artylerii ostrzeliwała maszerującą na Marburg grupę pancerną. Pojazdy pancerne wyszły na jej tyły niszcząc artylerię i systemy plot. Finalnie północna grupa pancerna wroga znalazła się w kleszczach moich dwóch rozstawionych grup.

Moje uzupełnienia podeszły pod rzekę Nidda i tam zajęły się powstrzymaniem południowej grupy pancernej, która została już lekko przetrzebiona na granicy i podczas marszu przez lotnictwo. To w tym miejscu miały być wykorzystane śmigłowce ppanc z uzupełnień lecz obecność KUBA i późniejszy deszcz pokrzyżowały plany.

Słabością AI jest przemarsz na długich odcinkach. Różnice w szybkości pojazdów powoduje rozciągnięcie kolumny. Daje to okazje do jej eliminacji z powietrza. Ponadto przybycie do celu i atak następuje falami, co ułatwia obronę.
Daje to dodatkowe możliwości np. przerzucenie śmigłowcami artylerii lub systemu ppanc i atak z flanki.

Jestem bardzo zadowolony z możliwości manewrowania w tym scenariuszu. Wreszcie obrona nie jest nudna (typu rozstaw siły wsparte potężną artylerią i czekaj aż się wróg wykrwawi).

OpenGen 25.10.31.0 * 31 Oct 2025  *  AI version: 3.0  (Dev3)
Efile folder: C:\Users\jarek\OneDrive\OpenGeneral\efile_gus_b08\  * Efile version: GusOpen ver. 7.7.8
Campaign: B08 FULDA  v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
 1   FULDA , #0 , Brilliant Victory

..
Current scenario: #0  FULDA,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 0
Army cost: 0 , Current prestige is 1440
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 13
AI stance is Aggressive   Using map: 1520
if BV: +1350, #1  FRANKFURT , cap disabled, 12 turns prestige: 940
if V : +600, #1  FRANKFURT , cap disabled, 12 turns prestige: 940
if TV: +100, #1  FRANKFURT , cap disabled, 12 turns prestige: 940
Ls: Loss , turn prestige: 940

..
Core Units for USA, RFN:
  *   -> original core (don't count against cap)
  +   -> BV prototype
  pp  -> prestige points


Piechota
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 65 exp , USA , 10/10 ,0 kill,65 exp ,0 pp ,U:003 ,Scen: [+0 kill] [+0 exp] 
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 1 bars , 107 exp , USA , 10/10 ,2 kill,107 exp ,0 pp ,U:004 ,Scen: [+2 kill] [+42 exp] 
*  Engineers 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 90 exp , USA , 5/10 ,0 kill,90 exp ,0 pp ,U:005 ,Scen: [+0 kill] [+25 exp] 
*  Rangers 1974 , M151 MUTT [WM] ,  , 1 bars , 135 exp , USA , 9/10 ,2 kill,135 exp ,0 pp ,U:006 ,Scen: [+2 kill] [+10 exp] 

Czołg
*  M60A3 ,  , 1 bars , 147 exp , USA , 10/10 , Special Munition ,4 kill,147 exp ,0 pp ,U:001 ,Scen: [+4 kill] [+87 exp] 
*  M728 CEV ,  , 0 bars , 87 exp , USA , 10/10 , Bridging, Fast Builder ,3 kill,87 exp ,0 pp ,U:132 ,Scen: [+3 kill] [+22 exp] 

Rozpoznanie
*  M113 ACAV ,  , 0 bars , 59 exp , USA , 10/10 , Recon ,1 kill,59 exp ,0 pp ,U:068 ,Scen: [+1 kill] [+9 exp] 

Artyleria uniwersalna
*  M163 VADS ,  , 0 bars , 54 exp , USA , 10/10 ,0 kill,54 exp ,0 pp ,U:052 ,Scen: [+0 kill] [+0 exp] 

Artyleria
*  M107 ,  , 1 bars , 158 exp , USA , 11/10 ,0 kill,158 exp ,0 pp ,U:002 ,Scen: [+0 kill] [+8 exp] 
*  155mm M198 , M54 ,  , 0 bars , 65 exp , USA , 10/10 ,0 kill,65 exp ,0 pp ,U:054 ,Scen: [+0 kill] [+15 exp] 
*  M109A2 ,  , 0 bars , 61 exp , USA , 10/10 ,0 kill,61 exp ,0 pp ,U:065 ,Scen: [+0 kill] [+11 exp] 

Obrona plot.
*  MIM-72C Chaparral ,  , 0 bars , 50 exp , USA , 10/10 ,0 kill,50 exp ,0 pp ,U:085 ,Scen: [+0 kill] [+0 exp] 

Myśliwiec
*  F-4E Phantom II ,  , 1 bars , 112 exp , USA , 10/10 , Support ,2 kill,112 exp ,0 pp ,U:070 ,Scen: [+2 kill] [+58 exp] 

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra ,  , 1 bars , 113 exp , USA , 10/10 , Support ,0 kill,113 exp ,0 pp ,U:069 ,Scen: [+0 kill] [+63 exp] 
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

Pytanie o jednostki
FRG:
- Krka 20mm - ma zapewne niepotrzebną cechę H
- UAV Launch - ma zapewne niepotrzebną cechę r (jest w klasie recon)


USA
- Bridgelayer - nie mógł by mieć koloru czołgów?
- M60A1 nie da się transportować powietrznie? Nowsze modele da się.
- M551A1 Sheridan występuje w dwóch klasach. Jak je łatwo rozróżnić w bitwie?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

Jarek w Twoim raporcie nie widać przyrostu doświadczenia ..., pewnie też dodatków ..
Czyli co, po modernizacji ruszasz do nowego biegu ...

A, 1 maja to powinno cały czas świecić słońce - deszcz maksymalnie 1 turę ...


Jaro

Poprawiłem raport w oryginalnym poście. Nie wiem czemu, ale ustawienia raportu mi się skopały.

Właśnie myślę, jak się przezbroić do następnej misji. Planuję się okopać i pozwolić wrogowi wykrwawić się na mojej artylerii. Bój manewrowy raczej nie wchodzi w grę, bo za dużo jednostek idzie na Frankfurt i jeśli ich nie zatrzymam to przejadą po nim jak po maśle. Do tego są za blisko Frankfurtu i nie będzie czasu na ich obejście z flanki i eliminację artylerii. Rozpoznanie lotnicze i Lance pozwoliły by mi pozbyć się upierdliwej artylerii i pelotek.

Artyleria w całości zamieniona na lufową. Razem 6 sztuk. Nie za mało?
Obrona plot wyrzucona (jest dosyć już rozstawionych)
Rozpoznanie j.w. (dokupię, jak rozpocznę kontratak)
Zamieniłem czołg inżynieryjny (sprzedałem) na M60A3.

I tu się drapię po głowie:
Kupić Lance? - raczej tak - da dużą przewagę w zwalczaniu wrogiej artylerii i plot.
Kupić samolot rozpoznawczy Hawkeye? Przydał by się ale potem dostanę Blackbirda (teoretycznie o tym nie wiem i dlatego potrzebuję info czy da się go sprzedać w trakcie scenariusza). Bronco się nie sprawdza bo ma za mały zasięg aby zrobić zwiad i się schować przed wrogimi plot i myśliwcami.

Przydał by się jeszcze jakiś ATG z zasięgiem 3 hex.
No i myśliwiec.
Mało kasy kruca bomba.

@Waldzios - wspominałeś, że saperów od razu byś sprzedał podczas scenariusza. Nie widzę takiej możliwości. Coś do ustawienia w opcjach scenariusza, czy muszę dotrzeć do SH?
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

#305
Zwróć również uwagę na 'A-10A Warthog' podrasowałem mu statystyki ataku.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- Krka 20mm - ma zapewne niepotrzebną cechę H
Niewielki detal. Pozostałość przenoszenia miedzy klasami. Do poprawy.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- UAV Launch - ma zapewne niepotrzebną cechę r (jest w klasie recon)
Opis w grze jest mylący.
Małe 'r' (w przeciwieństwie do dużego 'R') oznacza wyłączony ruch fazowy.

Prawdopodobnie przeniosę go do innej klasy, żeby uniknąć takich pytań w przyszłości ;).
To stary problem. Z tego powodu jednostki balonowe są w piechocie, a holowane radary w fortyfikacjach, itd.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- Bridgelayer - nie mógł by mieć koloru czołgów?
Da się zrobić. Zmienię ikonę.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- M60A1 nie da się transportować powietrznie? Nowsze modele da się.
Prawdopodobnie chodziło o uniknięcie nieporozumień. M60A1 jest dostępny od 1962, a samolot (C-5 Galaxy) który miałby go transportować, jest dostępny dopiero od 1970.
Dlatego transport lotniczy mają domyślnie czołgi dostępne po 1970.

Jeśli planujesz transport powietrzny M60A1, to nie widzę przeciwwskazań by transport dodać.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 12:24:08 PM- M551A1 Sheridan występuje w dwóch klasach. Jak je łatwo rozróżnić w bitwie?
Kwestia na przyszłość. Jeśli rozróżnienie będzie stanowić istotny problem, pomyślimy nad jakimś dodatkowym oznaczeniem/symbolem. Na razie szkoda czasu.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 01:00:06 PM@Waldzios - wspominałeś, że saperów od razu byś sprzedał podczas scenariusza. Nie widzę takiej możliwości. Coś do ustawienia w opcjach scenariusza, czy muszę dotrzeć do SH?
Nie pisałem tego w znaczeniu dosłownym.
Miałem na myśli ograniczoną użyteczność tradycyjnych saperów, w porównaniu do 'M728 CEV'.
Nie kojarzę opcji sprzedaży jednostek w trakcie scenariusza, Raczej nie ma takiej opcji.
Sprzedałbym saperów dopiero po zakończeniu scenariusza ;).
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Zerknę na A-10A Warthog. Kiedyś go bardzo lubiłem jako kilera czołgów - ostatnio powierzyłem tą funkcją śmigłowcom.
UAV Launch - no jest mylący. Przenieś do innej klasy. A swoją drogą to ruch fazowy mógłby mu dodać trochę użyteczności.
Jeśli planujesz transport powietrzny M60A1 - nie planuję - pytałem dla porządku.
A już myślałem, że jest opcja sprzedaży w trakcie bitwy. Czasami nie mam np. samolotu rozpoznawczego i go kupię przed bitwą a w 4 turze dostanę jako wsparcie. Wtedy bym sprzedał ;)
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 03:59:40 PMUAV Launch - no jest mylący. Przenieś do innej klasy. A swoją drogą to ruch fazowy mógłby mu dodać trochę użyteczności.
Ruch fazowy sprawia, że AI traktuje jednostkę jako rozpoznawczą. Prowadzenie aktywnego rozpoznania za pomocą wyrzutni dronów, nie jest pożądanym zachowaniem.

Testowałem te drony, nie jest rewelacyjnie, ale nie jest tragicznie. Zasięg ruchu pozwala na rozpoznanie porównywalne z lekkim samolotem WW2, i powrót do hangaru w tej samej turze.
Finansowo też jest nieźle. Podstawowy zestaw (pojazd + dron) kosztuje 456pp (348pp + 108pp), czyli taniej niż dostępne alternatywy lotnicze.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 03:59:40 PMA już myślałem, że jest opcja sprzedaży w trakcie bitwy. Czasami nie mam np. samolotu rozpoznawczego i go kupię przed bitwą a w 4 turze dostanę jako wsparcie. Wtedy bym sprzedał ;)
Gdyby istniała taka opcja, większość kampanii rozpoczynałbym od wyprzedaży przydzielonych jednostek ;).
Początkowe scenariusze potrafią być koszmarem, ze względu na początkowy skład i rozstawienie armii.

GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

Czy myślisz, że ktoś przydzieli AI drona z UAV Launch? Czy AI w ogóle potrafi używać kontenerów? Czy skuma, że zasięg ruchu jest ograniczony i trzeba wrócić do matki? Raczej nie widzę, żeby rozumiał te jednostki jako dwie części całości.
Czy możesz też doszlifować kolor mostów pontonowych USSR? Te jaskrawe zielone ciapy są okropne.

---------------------------

Rozegrałem drugi scenariusz. W 4 turze miałem pozamiatane i straciłem motywację do gry. Flagi do zdobycia puste.
A więc zmiany.
Po pierwsze wywaliłem sowiecki SH - listy zakupowe nie działają poprawnie. Suite mówi, że jak się wrzuci tylko jeden transport to AI nie będzie nic kupowało. Super. Zalała mnie fala ruskich ciężarówek. Zakupi AI nie są mi tutaj do niczego potrzebne.

Dwa: dodałem nieprzyjacielowi czołgów klasy T72, T80 po jednym na grupę


Trzy: dodałem więcej śmigłowców rozpoznawczych nieprzyjacielowi (drugi rzut jako uzupełnienia).

Cztery: przesunąłem większość zakotwiczonych jednostek sowieckich do płatnych flag formując obronę. Jak gracz chce trochę prestiżu to niech powalczy a nie wysyła zwiad do zajęcia flag.

Pięć: dodałem silny desant spadochronowy jako uzupełnienie i grupę Alfa zdobywającą lotnisko we Frankfurcie.

Dodanie mobilnej wyrzutni Lance zmienia obraz bitwy. Dzięki niej z łatwością eliminują obronę plot npla czy najcięższą artylerię. TOW na jeepie to kolejna fajna rzecz. Tanio a nieźle wspiera.

A teraz uwaga: odpaliłem scenariusz i samoloty zignorowały OH.


Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Waldzios

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 07:22:39 PMCzy myślisz, że ktoś przydzieli AI drona z UAV Launch? Czy AI w ogóle potrafi używać kontenerów? Czy skuma, że zasięg ruchu jest ograniczony i trzeba wrócić do matki? Raczej nie widzę, żeby rozumiał te jednostki jako dwie części całości.
Z góry zakładam, że AI sobie z tymi dronami nie poradzi. Celowo wykluczyłem te jednostki (pojazdy i drony) z listy zakupów AI (opcja 'No AI buy').
BTW. AI nie poradzi sobie również z samymi dronami (w tym wariancie). Zbyt niski poziom paliwa wykluczy je z listy jednostek rozpoznawczych.

Ale nie mogę całkowicie wykluczyć możliwości, że ktoś kiedyś wykorzysta te jednostki w scenariuszu/kampanii. Niekoniecznie zgodnie z przeznaczeniem.
Dlatego wolę zabezpieczyć się na przyszłość.

Cytat: Jaro w Grudzień 20, 2025, 07:22:39 PMCzy możesz też doszlifować kolor mostów pontonowych USSR? Te jaskrawe zielone ciapy są okropne.
Tu może być problem.
Radzieckie jednostki mają sporo takich dziwnych wariantów kolorystycznych (łaciatych albo jaskrawozielonych). Czasem trudno je obejść.
Obawiam się, że obecna ikona mostowa to jedyny dostępny wariant kolorystyczny tego pojazdu, a alternatyw po prostu nie ma (zgodnych z USSR).

Spróbuje wykorzystać zielony wariant 'M60 AVLB', ale muszę najpierw zweryfikować jak to wygląda w grze.
GusOpen - aktualizacje/updates: EFile , EquipIcons

Jaro

O rany M60A2 w klasie ATG - to jest dopiero wypas. Przecież to jest nawet lepsze od czołgu jeśli nie policzę overun.
Ten sam problem ikonowy (jak pisałeś wcześniej - na później).
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

Jaro

No to mamy gotowy drugi scenariusz.
Kluczem do mojego plany była duża ilość artylerii. Postawiłem na zasięg.
Sprzedałem większość jednostek i kupiłem takie, które pasują do mojego planu gry.
Zobaczymy, czy zostawię tą artylerię w następnych bitwach.
Dużo zależy co dostaję jako prototyp. Harier dał mi możliwość rezygnacji z drona obserwacyjnego.

Czołgi, szczególnie T80 są twarde i ciężko je zlikwidować z ziemi. Nawet TOWy nie bardzo pomagają.

W pierwszej kolejności skupiam się na artylerii, bo ta może narobić najwięcej kłopotu. Czołgi same się wykrwawiają atakując moje jednostki. Statystyka i krytyki działają. A jak wsparcia udziela 10-12 jednostek artylerii i dwa TOW-y to szansa na krytyka jest spora. A i tak wróg zadaje spore straty moim czołgom zanim wykrwawi się. Najlepszą bronią na nie są śmigłowce.

Kluczem jest rozpoznanie i znalezienie wyrwy w obronie. Zlikwidowanie AD, o ile to możliwe, a potem atak z powietrza. A jak niemożliwe to eliminacja artylerii.

Smaczki z desantem dodają scenariuszowi dynamiki.


OpenGen 25.10.31.0 * 31 Oct 2025  *  AI version: 3.0  (Dev3)
Efile folder: C:\Users\jarek\OneDrive\OpenGeneral\efile_gus_b08\  * Efile version: GusOpen ver. 7.7.8
Campaign: B08 FULDA  v.4.0,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1  FULDA , #0 , Brilliant Victory  +++  Proto: AV-8A Harrier
2  FRANKFURT , #1 , Brilliant Victory

..
Current scenario: #1  FRANKFURT,  VH prestige is 0 ,  All map prestige is: 680
Army cost: 8712 , Current prestige is 802
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 15
AI stance is Aggressive  Using map: 1520
if BV: +1250, #2  PAYBACK , cap disabled, 14 turns prestige: 425
if V : +750, #2  PAYBACK , cap disabled, 14 turns prestige: 425
if TV: +100, #2  PAYBACK , cap disabled, 14 turns prestige: 425
Ls: Loss , turn prestige: 425

..
Core Units for USA, RFN:
  *  -> original core (don't count against cap)
  +  -> BV prototype
  pp  -> prestige points


Piechota
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 79 exp , USA , 10/10 ,1 kill,79 exp ,0 pp ,U:003 ,Scen: [+1 kill] [+14 exp] 
*  Infantry 1973 , M113A2 ,  , 1 bars , 133 exp , USA , 8/10 ,2 kill,133 exp ,0 pp ,U:004 ,Scen: [+0 kill] [+26 exp] 
*  Engineers 1973 , M113A2 ,  , 0 bars , 94 exp , USA , 8/10 ,1 kill,94 exp ,0 pp ,U:005 ,Scen: [+1 kill] [+4 exp] 
*  Rangers 1974 , M151 MUTT [WM] ,  , 1 bars , 183 exp , USA , 6/10 ,4 kill,183 exp ,0 pp ,U:006 ,Scen: [+2 kill] [+48 exp] 
Air Cavalry 1973 ,  , 0 bars , 72 exp , USA , 9/10 ,1 kill,72 exp ,564 pp ,U:041 ,Scen: [+1 kill] [+12 exp] 

Czołg
*  M60A3 ,  , 2 bars , 240 exp , USA , 6/10 , Fire Discipline ,10 kill,240 exp ,0 pp ,U:001 ,Scen: [+6 kill] [+93 exp] 
M60A3 ,  , 1 bars , 119 exp , USA , 5/10 ,5 kill,119 exp ,684 pp ,U:002 ,Scen: [+5 kill] [+59 exp] 
M60A3 ,  , 1 bars , 152 exp , USA , 9/10 ,4 kill,152 exp ,684 pp ,U:007 ,Scen: [+4 kill] [+92 exp] 

Artyleria ppanc.
M60A2 ,  , 1 bars , 120 exp , USA , 10/10 ,4 kill,120 exp ,672 pp ,U:265 ,Scen: [+4 kill] [+60 exp] 

Artyleria
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 2 bars , 225 exp , USA , 10/10 , Reconnaissance Movement ,1 kill,225 exp ,564 pp ,U:008 ,Scen: [+1 kill] [+165 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 175 exp , USA , 10/10 ,2 kill,175 exp ,564 pp ,U:009 ,Scen: [+2 kill] [+115 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 161 exp , USA , 10/10 ,1 kill,161 exp ,564 pp ,U:010 ,Scen: [+1 kill] [+101 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 123 exp , USA , 10/10 ,1 kill,123 exp ,564 pp ,U:013 ,Scen: [+1 kill] [+63 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 114 exp , USA , 10/10 ,3 kill,114 exp ,564 pp ,U:014 ,Scen: [+3 kill] [+54 exp] 
155mm M198 (RAP) , M809 ,  , 1 bars , 138 exp , USA , 10/10 ,1 kill,138 exp ,564 pp ,U:263 ,Scen: [+1 kill] [+78 exp] 
MGM-52 Lance ,  , 1 bars , 120 exp , USA , 10/10 ,3 kill,120 exp ,1584 pp ,U:264 ,Scen: [+3 kill] [+60 exp] 

Myśliwiec
*  F-4E Phantom II ,  , 1 bars , 176 exp , USA , 10/10 ,6 kill,176 exp ,0 pp ,U:012 ,Scen: [+4 kill] [+64 exp] 
+  AV-8A Harrier ,  , 1 bars , 135 exp , USA , 10/10 ,5 kill,135 exp ,0 pp ,U:015 ,Scen: [+5 kill] [+75 exp] 
*  F-4G Wild Weasel V ,  , 2 bars , 265 exp , USA , 5/10 , Support ,1 kill,265 exp ,0 pp ,U:149 ,Scen: [+1 kill] [+85 exp] 
F-4E Phantom II ,  , 1 bars , 140 exp , USA , 5/10 , Fire Discipline ,3 kill,140 exp ,1140 pp ,U:266 ,Scen: [+3 kill] [+80 exp] 

Bomb. taktyczny
*  AH-1Q Cobra ,  , 1 bars , 168 exp , USA , 8/10 , Support ,2 kill,168 exp ,0 pp ,U:011 ,Scen: [+2 kill] [+55 exp] 
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatSprzedałem większość jednostek i kupiłem takie, które pasują do mojego planu gry.
CytatDużo zależy co dostaję jako prototyp. Harier dał mi możliwość rezygnacji z drona obserwacyjnego.

Jako alternatywny sposób rozegrania tego scenariusza - fajna możliwość
Normalnie przy rozgrywaniu kampanii nikt nie sprzedaje w ten sposób (pomijając już doświadczenie)... i nie koniecznie dostanie odpowiednią nagrodę ...

A przy klasycznym rozgrywaniu, było by też tak fajnie?
Jeśli trzeba przyspieszyć pojawienie się samolotu rozpoznawczego - to powinno się to zrobić ...


Jaro

#313
W przypadku drugiej bitwy strata doświadczenia nie jest dotkliwa.
Przyspieszenie samolotu rozpoznawczego nic nie da, chyba że będzie dostępny od początku. Na etapie planowania trzeba wiedzieć czy będzie się miało rozpoznanie czy nie.

Nie wiem co mazz na myśli klasyczne rozgrywanie. Ja zawsze w obronie stawiam na dużą ilość artylerii. Zawsze w drugim scenariuszu sprzedaję jednostki, których nie lubię. Bez artylerii może być ciężko. Nie musi być tak ekstremalna liczba dzial jak u mnie ale większa ilość się przyda.
Pozdrawiam,
Jaro
------------------------------------------------------
Repozytorium plików instalacyjnych gry:
Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/z4l7rs71sxk1jc6/AAD8v6sMojApzyD4NG3IFK4ca?dl=0
OneDrive: https://1drv.ms/f/s!Am2aTZH9AOcoanwyUg8_mMB5lwI

sympatyk

CytatPrzyspieszenie samolotu rozpoznawczego nic nie da, chyba że będzie dostępny od początku.
No, to daj

CytatNie wiem co mazz na myśli klasyczne rozgrywanie
Normalnie - to gracz dostaje jednostki, które rozwija/unowocześnia, dokupuje nowe
Najpierw ucieszyłeś się z czołgu saperskiego, a następnie go sprzedajesz ...
Zadbaj o to , aby gracz miał jednostki jakie są mu potrzebne
Nie wszyscy robią analizę jak Ty ...

CytatZawsze w drugim scenariuszu sprzedaję jednostki, których nie lubię.
Ale to jest większość jednostek ...

Coś mi się wydaje, że za bardzo podrasowałeś czerwonych

CytatA teraz uwaga: odpaliłem scenariusz i samoloty zignorowały OH.
Może komputer za dużo widział?