Nowy projekt - tytuł roboczy "Hubal" aka "Leśni Ludzie"

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 10, 2008, 02:17:31 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ervin von Rommel

hej

Oto moje postępy w "nowej" starej kampanii:

01 - 2 tury zapasu
02 Za bronia - 5 tur zapasu
03 Oblawa - 3 tury zapasu
04 Terror - 1 tura zapasu
05 Dlugi marsz - 8 tur zapasu
06 Wywiad - dokupiłem recona (zwiad)
07 Oblawa II - 1 tura zapasu
08 Konwoj 5 tur zapasu
09 Przez most - 7 tur zapasu
10 W gory - 2 tury zapasu
11 Wycieczka - 6 tur zapasu
12 Oblawa III - ostatni CKM musiał uciekać do lasu ;) Dokupiłem jeszcze jeden zwiad konny (niektóre jednostki mają nadwyżki amunicji na starcie) :)
13 Bieszczady - 2 tury zapasu i 160 na wydanie ale jeszcze kolejkę się wstrzymałem
14 Transporty - ledwo ledwo w ostatniej turze i przezbroiłem moją piechotę na cichociemnych
Trochę dziwnie bo jak klikam na mój CKM w panelu zakupów to przy opcji dokupienia transportu mimo że CKM ten ma wóz konny trzeba i tak za niego zapłacić.
16 Zrzut - poczekałem na samolot :) Wymieniłem moje corowe CKMy na lepszy model z furgonem
17 Oboz - spokojnie z 1 turą zapasu
18 Oblawa IV - moja wrześniowa kawaleria zakonspirowała się w cichociemnych ;)
19 Poligon - spokojnie 4 tury przed końcem i dokupiłem piechotę AK bo trochę kasy jest a tu już został tylko ostatni scenariusz
20 Spotkanie - 11 tur przed końcem i narazie koniec opisu :)

i jeszcze moja armijka:
CytatCampaign: Not found , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
(*) Sequence is unknown as campaign file was not found
?? Pierwsza akcja (#0), Brilliant Victory
?? Za bronia (#1), Brilliant Victory
?? Oblawa (#2), Brilliant Victory
?? Terror (#3), Brilliant Victory
?? Dlugi marsz (#4), Brilliant Victory
?? Wywiad (#5), Brilliant Victory
?? Oblawa II (#6), Brilliant Victory
?? Konwoj (#7), Brilliant Victory
?? Przez most (#8), Brilliant Victory
?? W gory (#9), Brilliant Victory
?? Wycieczka (#10), Brilliant Victory
?? Oblawa III (#11), Tactical Victory
?? Bieszczady (#12), Brilliant Victory
?? Transporty (#13), Brilliant Victory
?? Barbarossa (#14), Brilliant Victory
?? Zrzut (#15), Tactical Victory
?? Oboz (#16), Brilliant Victory
?? Oblawa IV (#17), Victory
?? Poligon (#18), Brilliant Victory

Current scenario: Spotkanie , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 336 , Current prestige is 14
BV: ? , ??? , cap ? , 20 turn prestige: 0
V : ? , ??? , cap ? , 20 turn prestige: 0
TV: ? , ??? , cap ? , 20 turn prestige: 0
Ls: ? , ??? , cap ? , 20 turn prestige: 0

Infantry
*  , Cichociemni [CP][Zaprzeg] , 5 bars , 1701 exp , 10 base , 10 curr , Alpine Training , 34 kill , 0 pp
*  , Cichociemni [CP] , 5 bars , 1374 exp , 10 base , 9 curr , Aggressive Attack , 69 kill , 0 pp
, Piechota AK , 0 bars , 32 exp , 10 base , 10 curr , 1 kill , 96 pp

Recon
, Zwiad Konny , 5 bars , 1510 exp , 10 base , 8 curr , Determined Defense , 37 kill , 120 pp
, Zwiad Konny , 5 bars , 816 exp , 10 base , 10 curr , Infiltration Tactics , 14 kill , 120 pp

Panzer General II
*  , MG 34 [FS][Furgon] , 5 bars , 1246 exp , 5 base , 5 curr , 21 kill , 0 pp

Killed: AD 10 ,  AT  3 ,  ATY 15 ,  INF 138 ,  REC 23 ,  TK  9 ,  FTR  0 ,  TB  7 ,  Total: 205
Lost  : AD  1 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF  5 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   7

BV 16
V   1
TV  2
L   0

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Exiter

kilka scenów przebrnąłem i już widzę, że teraz jest dużo trudniej. przede wszystkim ceny są takie, że niewiele można podziałać. w poprzedniej wersji już po pierwszym BV mogłem wrzucić CKM na gazik, a teraz mogę dopiero po 4, 5 scenie. poza tym nie wiem czy tak miało być, ale od momentu wprowadzenia nowych jednostek tj zwiadu konnego i piechoty (nie pamiętam jej nazwy), nie można kupić kawalerii  ???
jak zwykle dużo problemów miałem z Terrorem, gdyby nie fuks (moja kawaleria walcząc z fortyfikacją o liczebności 6, zniszczyła 2 i 4 stłumiła i dzięki temu poszła w proch i mogłem zająć VH) to pewnie bym się długo męczył.

Exiter

aha i ponawiam pytanie o scen Obława 4 - czy jest to scen defensywny??? jeśli tak, to dlaczego można osiągnąć V, zamiast wymaganego TV???

Gustlik

Cytat(niektóre jednostki mają nadwyżki amunicji na starcie)

Suite zapamiętał stany amunicji, na wejściu do scenariusza, z czasów gdy były to jednostki poprzedniej wersji - trzeba to wszystko ręcznie przerobić. Ale to dotyczy tylko pierwszej rundy amunicji. Po wyczerpaniu uzupełniać będzie do stanów zgodnych z wartością z efila.

Cytatklikam na mój CKM w panelu zakupów to przy opcji dokupienia transportu mimo że CKM ten ma wóz konny trzeba i tak za niego zapłacić.

To też śmieć sprzed przeróbki - CKM na starcie ma transport "regularny", a potem (po upgradzie) musi mieć partyzancki. No a w warunkach partyzanckich wszystko jest droższe (czytaj - trudniejsze do zdobycia). Choć nie wiem, czy akurat to poprawiać. Jest to pewien problem logistyczny, z którym dowódca partyzantów może musieć się zmierzyć.

Cytatod momentu wprowadzenia nowych jednostek tj zwiadu konnego i piechoty (nie pamiętam jej nazwy), nie można kupić kawalerii

Bo tak ma być - jednostki regularne, a raczej ich po kampanijne resztki (zwróćcie uwagę, że staty kawalerii i piechoty w dziale partyzanckim są nieco niższe niż w dziale "regularnej Polski"), mogą pojawić się jeszcze incydentalnie w październiku, ale nie wyobrażam sobie, żeby można było formować regularne oddziały piechoty, czy kawalerii w warunkach partyzanckich - później. To miał być efil partyzancki (w tej części).

Jak sobie ktoś będzie "pielęgnował" swoją kawalerię przez całą kampanię - to jego rzecz - ale nowej nie sformuje.

Cytatczy jest to scen defensywny??? jeśli tak, to dlaczego można osiągnąć V, zamiast wymaganego TV

Oczywisty błąd ścieżki kampanii - już poprawione - ma być tylko TV.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Mi jednak trochę brakuje ciężkiego sprzętu zdobytego na Niemcach.
Z danych które udało mi sie znaleźć wynika, że na pewno zdobyto lub skonstruowano w sierpniu 44:

Pz.Kpfw. V "Panther" Ausf. G Sd.Kfz. 171
Pz.Kpfw. IV Ausf. H - Sd.Kfz. 161/2
Jagdpanzer 38(t) "Hetzer" - "Chwat"
Sd.Kfz. 251/1 Ausf. D - "Szary Wilk"
Sd.Kfz. 251/1 Ausf. D - "Starówka"
Samochód pancerny "Kubuś"
Panzerspäwagen BA 202(r)
Schwere Ladungsträger B IV (Borgward) Sd.Kfz. 301 Ausf. C.

Niektóre materiały podają że mogło być tego więcej.

Może chociaż część bez możliwości kupowania tylko do w wykorzystania przy tworzeniu kampanii.

Exiter

przebrnąłem całą i potwierdziło się że jest trudniej, namęczyłem się przy Terrorze i Transportach. Jedna rzecz mi się rzuciła. Podniosłeś ceny wszystkiego a JC został ten sam? kupiłem Zwiad i CKM i od chyba 15 scena nie dostawałem premii za zwycięstwo, a CKM jest jedną z tańszych jednostek. Zostaje zatem kupowanie partyzantów i zwiadu.
tylko się zastanawiam skąd Rommel wziął na cichociemnych (przy założeniu że kasa jest tylko za zwycięstwa) - aha trzeba było zamiast CKM kupić zwiad i 17 scenia miałbym na cichociemnych  ;D

a jaka mniej więcej ma być docelowa liczba scenów w Hubalu?

Ervin von Rommel

Cytat: Exiter w Październik 13, 2008, 12:29:05 PM
przebrnąłem całą i potwierdziło się że jest trudniej, namęczyłem się przy Terrorze i Transportach. Jedna rzecz mi się rzuciła. Podniosłeś ceny wszystkiego a JC został ten sam? kupiłem Zwiad i CKM i od chyba 15 scena nie dostawałem premii za zwycięstwo, a CKM jest jedną z tańszych jednostek. Zostaje zatem kupowanie partyzantów i zwiadu.
tylko się zastanawiam skąd Rommel wziął na cichociemnych (przy założeniu że kasa jest tylko za zwycięstwa) - aha trzeba było zamiast CKM kupić zwiad i 17 scenia miałbym na cichociemnych  ;D

Co do JC to właśnie stąd miałem kasę na cichociemnych. Zauważ że to jednostki z gwiazdkami czyli mam je od początku scena. Nie zawyżają mi JC. Czasami lepiej jednostki przezbrajać na lepsze przy niskim JC niż kupić jakąś i potem przez kilka tur nie dostawać nagród. A tak przez te kilka tur można przezbroić ze 2 jednostki i na końcu coś kupić. Ale ma to też jedną wadę. Przez te kilka tur trzeba grać z jedną jednostką mniej a przy tek kampanii robi to różnicę i jest wtedy więcej bieganiny i kombinowania  ;)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

CytatPodniosłeś ceny wszystkiego a JC został ten sam?

No tak - bo sądząc z poprzednio publikowanych tu armii - pozwalał na nieco za dużo szaleństwa.

Na razie zresztą to dopiero pierwsze wnioski....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

co tu taka cisza?

małe sprawozdanko z "nowej wersji"
Pierwsza Akcja - 9 tur (zamieniłem piechotę na partyzantów  ;D)
Za bronią - 7 tur
Obława - 6 tur (kupiłem partyzantów)
Terror - 9 tur
Długi Marsz - 14
Wywiad - 7
Obława 2 - 4 tury (CKM ma lidera)
Konwój - 9 tur
Przez most - 8 tur (dostałem 2 liderów)
W góry - 11 tur
Wycieczka - 9 tur
Obława 3 - TV (ulepszyłem CKM)
Bieszczady - 7 tur (zamiana partyzantów na cichociemnych)
Transporty - 8 tur
barbarossa - 8 tur (kupno partyzantów)
Zrzut - TV
Obóz - 6 tur
Obława 4 - TV
Poligon - 10 tur
Spotkanie - 10 tur - czy da się coś zrobić żeby niemiaszki po pojawieniu się, nie uciekały do swojego VH??

Mam pytanie czy to jest docelowa liczba scenów, czy planujesz dalsze w tej kampanii?
Generalnie trochę brakuje mi dłuższych scenów, wiem że mają być krótkie, ale...... może tak chociaż ze trzy 16-turowe sceny wpleść?

Gustlik

Cytatco tu taka cisza?

Bo czasem trzeba popracować na chleb - bez przesady, ale jednak..... ;D

CytatMam pytanie czy to jest docelowa liczba scenów, czy planujesz dalsze w tej kampanii?

Był taki pomysł, żeby połączyć potem tę armię partyzancką z wojskiem idącym ze wschodu i dodać jako "podstronę" LWP - oczywiście z kasą na zakupy. Podoba mi się to bardzo, tylko nie bardzo wiem jak to połączyć.

W tej chwili jesteśmy w roku 1942. Trzeba by dociągnąć jakoś do 1944 (iloma scenami?), a dopiero potem grać z LWP, wtedy też mogłyby spokojnie wejść regularne, duże, scenariusze. 

Tak sobie liczę: teraz jest 20 scenariuszy, żeby dojść do 1944, trzeba by jeszcze tak minimum 8 (po 4 na rok) - no i potem jeszcze parę.

Zrobi się monstrum - ale to nic. Gorzej, że nie wiem już co wymyślać na te scenariusze 1942-44.....

Od 1944 mogą już byc historyczne bitwy.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

Cytat: Gustlik w Październik 20, 2008, 06:46:10 PM
Zrobi się monstrum - ale to nic. Gorzej, że nie wiem już co wymyślać na te scenariusze 1942-44.....

Od 1944 mogą już byc historyczne bitwy.


Jakieś akcje sabotażowe na niemieckie tyły, współdziałanie ze spadochroniarzami (osłona ich "zrzutu"), potem przedarcie się to już masz ze 3 sceny. Może jeszcze jakaś akcja np. w Warszawie. Ale to już dla 2-3 jednostek (np. odbicie kogoś) ;) Atak na jakiś pociąg i późniejsza obława - kolejne 2 sceny. Potem na koniec jeszcze jakaś kooperacją z GL albo z radzieckimi spadochroniarzami. No może jeszcze w międzyczasie walki z UPA. (UPA jako jednostka piechoty stworzona w kraju Niemcy). Jakby było mało mogę jeszcze postarać się coś wymyślić :)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Exiter

coś zapał opadł, chyba że dalej pracujemy na chleb  ;D
jakieś nowe sceny się pojawiły?

Gustlik

Raczej natchnienia szukam - poza tym usiłują uniknąć rysowania nowych map, bo po poprzedniej kampanii mam trochę dość tego zajęcia. Cały czas mam tak, że albo jest pomysł, a nie mam mapy, albo mam fajną mapę ale pomysł już był.

Ta kampania ma jak dotąd ze 20 scenariuszy i sporo pomysłów już zużyłem, więc to nie takie proste. Jeśli ktoś ma jakiś szalony plan, to dawać - postaram się zrealizować w praktyce.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

Cytat: Exiter w Wrzesień 18, 2008, 04:00:45 PM
a może w ten sposób - tylko nie wiem czy w scenie defensywnym można zrobić dwa VH.
zrobić dwa HV w tym jeden ukryty tak jak w pierwszym scenie kampani Znak Orła (albo jeden zwykły broniony przez bunkier). ten pierwszy VH to będzie równocześnie SH (jedyny SH na mapie), robimy limit jednostek np 3 (wcale nie musimy zaczynać ze swojego heksa) a resztę można wypakować dopiero po zdobyciu SH, w brifingu piszemy że w 5 turze pojawią się posiłki i jeśli nie zdąrzymy to zajęcie heksa i wypakowanie wojska będzie baaardzo trudne. potem np przez 10 tur bronimy tego SH i dopiero po 10 turach możemy zająć ostatni VH. jeśłi ktoś zdecyduje się podzielić wojsko to i tak będzie musiał czekać do 15 tury aby zająć drugi VH, a wtedy może nie obronić tego pierwszego VH.
co ty na to?

a może ten pomysł zrealizujemy, miałeś sprawdzić czy SH przenosi prawo do rozstawiania wojska?

Gustlik

Przetestowałem inaczej - LG Suite pozwala rozdzielić właściwości Supply Heksa. Tzn jego "właścicielem" (mała flaga) mogą być Niemcy, ale cecha rozstawienia ustawiona jest na Polaków.

Pikuś polega na tym, że dopóki flaga heksa jest niemiecka, Polacy nie mogą z niego korzystać. Ale Niemcy też nie. Trzeba wygonić z heksa wroga, zająć go, żeby flaga się zmieniła i wtedy można się rozstawić.

Resztę Twojego pomysłu chyba rozumiem:

Zaczynamy z niewielkimi siłami i gonimy, by odblokować heks. W tym momencie jest to scenariusz ofensywny, bo trzeba się spieszyć, żeby zdążyć przed niemieckimi posiłkami. Potem rozstawiamy resztę i upierdliwie bronimy tego heksa, żeby w końcu ruszyć do ostatniego, który możemy zająć (zakończyć scena) dopiero w określonej kolejce. Tak?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/