Nowy projekt - tytuł roboczy "Hubal" aka "Leśni Ludzie"

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 10, 2008, 02:17:31 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

#90
CytatMam pytanko do Obławy IV- dlaczego po rozlokowaniu mój ckm nie miał amunicji?! Straciłem 1 kolejkę...

Pojecia nie mam.....

Co do kolejnych scenariuszy, to przygotujcie sobie mapy:

"sedanne" - nr 277

Poprawka:
"kharkow2" - nr 134
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

ściągnąłem mapę 134, ale ona ma nazwę kharkov2 a nie 3, o co kaman?

Gustlik

Oczywiście - masz rację - "Kharkov2.map".

W razie wątpliwości, należy trzymać się numeru mapy i ładować plik "map" z nim powiązany. U Gilestiela sprawdza się to najlepiej.

PS - scenariusz grany na tej mapie i tak będzie miał modyfikowany plik "map" (który przyślę), bo mają tam jeździć pociągi pancerne. Ale oryginalny zawsze warto mieć do innych zastosowań i dla porządku.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Campaign: Lesni ludzie , Prestige modifier 100% , SSI standard formula
Current scenario: Spotkanie , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 480 , Current prestige is 70
BV: 150 ,  , cap 0 , 20 turn prestige: 0
V : 120 ,  , cap 0 , 20 turn prestige: 0
TV: 100 ,  , cap 0 , 20 turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
*  , Piechota[Zaprzeg] , 5 bars , 976 exp , 10 base , 10 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 30 kill , 0 pp
*  , Kawaleria [R] , 5 bars , 1402 exp , 10 base , 9 curr , 48 kill , 0 pp
, Grupa Szturmowa  , 3 bars , 399 exp , 10 base , 8 curr , 5 kill , 144 pp
FlaK
*  , CKM wz.30 [FAS][Furgon] , 5 bars , 1256 exp , 5 base , 10 curr , 22 kill , 0 pp
Artillery
, Mozdzierz 81 mm [MA] , 1 bars , 126 exp , 10 base , 10 curr , 3 kill , 168 pp
, Mozdzierz 81 mm [MA] , 0 bars , 2 exp , 10 base , 10 curr , 0 kill , 168 pp
Killed: AD 10 ,  AT  3 ,  ATY 13 ,  INF 98 ,  REC 11 ,  TK  5 ,  FTR  0 ,  TB  2 ,  Total: 142
Lost  : AD  1 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  7 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   8
BV 16
V   1
TV  2
L   0
Infantry *  3 Units * 1 Leaders
Total :   2777 exp,     83 kill,    144 pp
Average:    926 exp,     28 kill,     48 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
Total :   1256 exp,     22 kill,      0 pp
Artillery *  2 Units * 0 Leaders
Total :    128 exp,      3 kill,    336 pp
Average:     64 exp,      2 kill,    168 pp
Summary *  6 Units * 1 Leaders
Total :   4161 exp,    108 kill,    480 pp
Average:    694 exp,     18 kill,     80 pp
*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

No i stanąłem, pora zatem słow na nalezyte docenienie starań wysiłków i tych, co testowali. Tak patrząc z perspektywy na te wszystkie bitwy, to mam pytanie, czy w tej Obławie IV nie mogę wcześniej wejść do VH-u? Jeżeli tak, to szkoda, bo walki są ostre...
Nie ukrywam, że poszło mi łatwiej przez szczęście pozyskania lidera z supportem... NIGDY wcześniej nie pomógł mi on jak w tej kampanii, praktycznie pod niego wszelkie posunięcia w trakcie walki były ustawiane. zatem obawiam sie, że następny raz- a ja wracam po wielokroć do kampanii, moze być o wiele ciężęj. Me ulubione to chyba Zrzut- szkoda tylko, że ten cholerny heks nie jest jakoś oznaczony... Bieszczady- różne sposoby rozegrania, W góry- bo tam np istotniejsze jest, by uszkadzać przeciwnika i pędzic, nie zaś bawić się w miecz sprawiedliwości i rzezać :D
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Ervin von Rommel

hej

Widzę że jestem pierwszym recenzentem dwóch nowych bitew to skrobnę kilka słów :) Zaczynając od zakupów to unowocześniłem CKM (z MG 34 na MG 42) i dokupiłem moim dwóm oddziałom Cichociemnych Furgony.
Bitwa z pociągami pancernymi 2 tury przed BV. Z tego co podejrzałem powinien się pojawić drugi pociąg pancerny. W moim przypadku może i się pojawił ale na bitwę nie przyjechał. Może trzeba dać go bliżej (lekko na wschód od dwóch niemieckich VH). Zielony oddział AK wysłałem na wschód celem zajęcia jedynego punktowanego niemieckiego hexu. Długo szli ale w końcu doszli i po zaciętych bojach z leśniczówką go zajęli ale było ciężko ;)
A co do lotniska to trochę za dużo się bawiłem w oczyszczanie terenu i jak doszedłem do lotniska to niemcy nieźle się okopali i trudno ich było ugryźć (wsparcie artyleryjskie dawało popalić). Ale udało mi się trochę ich oskrzydlić. W momencie przybycia lotników zostały tylko 3 jednostki niemieckie (z czego 2 moje wycofały się na tyły z powodu dużych strat - ich stany odpowiednio 1/10 i 2/10 :) Powiem jeszcze że bardzo dużo pomógł CKM bo przeładowywałem go ze 3 razy. Dobrze ustawiony z opcją support fire pomagał odpierać zmasowane kontrataki niczym artyleria.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Zsamot

#96
Udało, udało się prędko przejść te nowe scenariusze, tylko opis opóźniony, bowiem miałem gości. Stąd  nie mogłem "na gorąco" rannych bojów opisać. ;) Mam nieco odmienne zdanie nt. "Kedywu", otóż nie wrzuciłem oddziałów na furgon,tylko unowocześniłem szturmowy oddział własnie na cichociemnych, stąd deficyt... Ale do sedna, jednej tury mi zabrakło do BV, ale po prostu tylko ckm jest "na samochodzie", reszta człapie i stąd po prostu nie mogłem dać rady. Pomijam korelacje, bo te to też mnie lekko zirytowały. mocny plus jest w cichociemnych, bowiem ich opcja supportu mocno daje się odczuć... Niemniej sam scenariusz porawny, niemniej nie wiem, czy po prostu ja mam pecha, czy może tym razem źle to rozegrałem?
"Lotnisko" przede wszystkim dużym plusem, jako ciekawy początek, jest rozegranie go tylko na początku 3-ema oddziałami, resztę-po zdobyciu VH- wysadziłem idealnie- piechotę z support i 2 moździerze, gdy Niemcy stali przy tym VH na skrzyżowaniu, więc krótka piłka i do piachu z nimi.
Potem powalczyłem mocniej- 3 razy to całe rozegranie testowałem, dalo to interesujące rezultaty. Komputer za każdym razem przyjął inną taktykę, w efekcie nie ma idealnego rozwiażania. Na pewno 1 piechota została- musiała-  do obrony Vh  reszta pędzi na lotnisko. Zatem wolałem podejść pod posterunek i przyjmować ataki. Świadomie tylko najpierw zredukowałem posterunek, nie niszcząc go, by piechota obca nie okopywałą się. Bowiem z doświadczenia wiem, że kawaleria rozjechać tenże moze łatwo, zaś piechotę trudno potem wykurzyć. Sporo mi me 2 moździerze pomogły, no i ckm, to chyba jeden z "highligtów" Gustlik Efile- ta "reonwacja" znaczenia ckmu... Super. Nieco mnie zawiedli chłopcy z posiłków, nie byli w stanie zwalczyć działa, sami niemal nie odeszli do krainy wiecznych łowów... skończyłem w idealnym momencie- wróg poszarpany, a ja bez amunicji, zatem wjazd kawalerią do VH, tzn. jeszcze nie, ale są gotowi :D
Z tych dwóch- bardziej ciekawy drugi, niemniej poiem wprost- cały pomysł jest super, więc czekam na następne. Pozdrawiam serdecznie Wszystkich. Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatBitwa z pociągami pancernymi 2 tury przed BV. Z tego co podejrzałem powinien się pojawić drugi pociąg pancerny. W moim przypadku może i się pojawił ale na bitwę nie przyjechał.

No właśnie też to zauważyłem - chciałem żeby ten drugi przyjechał "na pomoc" - jest ustawiony jako 'reinforcements", ale jakoś nie chce przyjeżdżać. Dlatego scenariusz może się wydawać nieco łatwy, ale na razie nie chcę nic wzmacniać, bo jakby jednak przyjechał, to będzie masakra. Zobaczymy po dalszych testach.

CytatZielony oddział AK wysłałem na wschód celem zajęcia jedynego punktowanego niemieckiego hexu.

No oczywiście, że mój błąd - żadnych punktów....!!!  ;)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

#98
musiałem zacząć od nowa bo nie miałem zapisanego stanu, dlatego mi trochę zeszło  ;)
jeśli chodzi o Kredyw to miałem ogromne szczęście, bo oba pociągi nie strzeliły ani razu  ;D gdyby strzeliły to nie chcę nawet myśleć co by się stało, pamiętając pociągi z kampanii Znak Orła. Ale tak jakoś Niemcy się ustawili, że pociągi nie mogły podjechać na zasięg strzału (nie wiem jak Zsamot radzi sobie bez ciężarówek), dlatego zająłem VH ze dwie tury przed BV.
Jeśli chodzi o lotnisko, to SH zająłem bardzo szybko już chyba w 2 turze, dlatego dodałbym jednostkę do jego obrony, albo zwiększył liczebność już istniejącej. potem popędziłem wszystkim co miałem na lotnisko, dlatego po kilku turach straciłem SH. udało mi się najpierw obejść obrońców i zniszczyć armatę, a potem to już poszło. teraz dopiero pisząc to uzmysłowiłem sobie że to nie tylko SH ale także VH i pewnie tego scena bym przegrał  :o

a propos szczęścia to moja kawaleria dostała bardzo szybko lidera z CS  >:D a to bardzo ułatwie grę - chyba zacznę jeszcze raz.
a jak tam twoje rozmyślania Gustliku na JC, bo musiałem się mocno nagimnastykować żeby dostawać nagrody, a i tak nie wszystko wziąłem co było do wzięcia.

Gustlik

Cytatteraz dopiero pisząc to uzmysłowiłem sobie że to nie tylko SH ale także VH i pewnie tego scena bym przegrał  Shocked

No oczywiście - utrzymanie go, to podstawa. 

Cytata jak tam twoje rozmyślania Gustliku na JC,

Delikatnie skorygowałem, ale tak, żeby niczego nie rozwalić i myślę, że mi to się udało. Głównie poprawiłem, te miejsca, gdzie z czystej matematyki wychodziły sprzeczności. Ale wiesz myślę, że ta kampania akurat, to przejdzie jeszcze sporo badań i prób - bo tu każdy grosz się liczy.

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

zacząłem jeszcze raz i chyba wszystko sprzysięgło się przeciwko mnie  ;D wszystko idzie jak po grudzie, Terror zaczynałem kilka razy żeby przejść.
Ale spotkała mnie ciekawa rzecz, w Konwojach czyli tam gdzie trzeba zniszczyć wszystkie jednostki wroga. tak się złożyło że straciłem jeden heks, a potem jak go odzyskałem to osiągnąłem BV mimo że nie zniszczyłem wszystkich jednostek wroga. kopara mi opadła  ::)

Gustlik

Wiem - to jest niebezpieczeństwo grania bez VHeksa (na wystrzelanie wszystkich). Okazało się, że w takim przypadku zdobycie jakiejkolwiek flagi daje zwycięstwo. Jak próbowałem, to nigdy swojego heksa nie traciłem, dopiero niedawno mi się to zdarzyło i też tak miałem. Musze pomyśleć nad tą mapą. Nie chcę Polakom dawać VHeksa, bo wtedy Niemcy zaczną go bronić i zostawią tam jakąś jednostkę. Wtedy trzeba będzie myśleć o zdobywaniu heksa, a nie o wystrzelaniu wszystkich.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Ervin von Rommel

No to pierwsze wrażenia po dwóch nowych scenach.
Ze żniwami poszło mi tak na 90% tzn. trochę się zagapiłem i niepotrzebnie odbijałem jeden hex magazynowy przez co zabrakło mi jednej tury do zajęcia ostatniego najdalszego magazynu mimo że już go zniszczyłem to wolałem mieć BV. Myślę że jak zagram to jeszcze raz to można się akurat wyrobić a może nawet turę przez BV.
A co do Wehrwolfa to nie jest lekko. 14 tur mi zeszło ale dopiero teraz podejrzałem że nie trzeba odbijać własnych VH a więc myślę że zejdę do 9-10 jak zagram jeszcze raz ale to już wieczorem na spokojnie.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Exiter

chyba szkoda czasu, bo zdarzyło mi sie to raz na pięć. a poza tym większość niemieckich oddziałów już była mocno przetrzebiona.

Gustlik

#104
Cytatdopiero teraz podejrzałem że nie trzeba odbijać własnych VH a więc myślę że zejdę do 9-10 jak zagram jeszcze raz ale to już wieczorem na spokojnie

To poczekaj - najpierw może zastanówmy się - bo ja chciałem jednak, żeby Polacy musieli odbić swoje wioski, tylko może nie aż cztery.

EDIT:

Exiter - masz jeszcze zachowanego jakiegoś save'a sprzed tego "konwoju"? Podesłałbym Ci wersję, w której zdjąłem Polakom tę małą flagę. Ona tam była po to, żeby komputer miał drogowskaz którędy uderzać. Teraz chciałbym zobaczyć jak się będzie zachowywał bez tej flagi.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/