"Big Red One" - rusza do boju!

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 17, 2008, 05:50:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

#60
Ja poczekam, a rozegram całość pewnie jeszcze ze dwanaście razy;) Niemniej tę kampanię już 8 razy rozegrałem, więc by nie przegrzać, poczekam na resztę, mam tylko pytanie, czy ta dywizja piechoty nie powinna mieć oddziału ckm, no i cały czas wnioskuję o sztab...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Ale Exiterowi chodziło o pelotkę dla tych sił na północy - tam gdzie masz rozstawić jeden ze swoich pułków (3 bataliony).
Myślę, że można przesunąć alianckie lotnictwo na tyle, żeby samolot mógł tam doskoczyć w pierwszym ruchu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#62
Cytat: Gustlik w Styczeń 05, 2009, 10:11:18 PM
Ale Exiterowi chodziło o pelotkę dla tych sił na północy - tam gdzie masz rozstawić jeden ze swoich pułków (3 bataliony).
Myślę, że można przesunąć alianckie lotnictwo na tyle, żeby samolot mógł tam doskoczyć w pierwszym ruchu.
Tak. Ale jakby od początku był 1 ckm, to nie trzeba by nic dodawać;) Poza tym ten mój pomysł z wycofaniem daje niemal 90% szan na skupienie uwagi na siłach nad rzeką.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatczy ta dywizja piechoty nie powinna mieć oddziału ckm

Jako batalionu ani kompanii - na pewno nie - tu jest ich OoB:

http://niehorster.orbat.com/013_usa/42_org/div-inf/div-inf.html

Batalion miał natomiast tzw. "ciężką kompanię", a na poziomie pułku, były kompanie ppanc (37mm)
tylko pytanie jak to pokazać - no bo przecież chyba nie 5-cio punktowymi ikonami? Ostatecznie można
by dodać 1 jednostkę ppanc i ew 1 ckm jako sumę tych kompanii dla całej dywizji.

Z drugiej strony siła ognia tych kompanii jest już wliczona w statystyki jednostki (batalionu) piechoty
Amerykanie mają 3 i 7, to jest nawet więcej niż ma Wehrmacht (2 i 6) w podstawowej wersji
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Zagrałem Troinę - szło jak krew z nosa, ale tak miało być :)

Przy okazji mój raport na koniec Troiny:

Campaign: Big Red One , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Oran (#0), Brilliant Victory
02 Kasserine (#1), Brilliant Victory
03 El Guettar (#2), Brilliant Victory
04 Bizerte (#3), Brilliant Victory
05 Gela - Operation "Husky" (#4), Brilliant Victory

Current scenario: Troina , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 0 , Current prestige is 150
BV: 1200 ,  , cap 2000 , 25 turn prestige: 90
V : 900 ,  , cap 2000 , 25 turn prestige: 90
TV: 600 ,  , cap 2000 , 25 turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90

Infantry
* 1st/26/I , Infantry[M3 [W]] , 4 bars , 451 exp , 10 base , 8 curr , 6 kill , 0 pp
* 1st/26/II AGR , Ranger [MPC][M3 [W]] , 5 bars , 528 exp , 10 base , 6 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 6 kill , 0 pp
* 1st/26/III SM , Infantry[Dodge] , 4 bars , 406 exp , 10 base , 10 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 3 kill , 0 pp
* 1st/16/I BRG, Infantry[Dodge] , 2 bars , 224 exp , 10 base , 8 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 2 kill , 0 pp
* 1st/16/II , Infantry[Dodge] , 0 bars , 96 exp , 10 base , 6 curr , 0 kill , 0 pp
* 1st/16/III , Infantry[Dodge] , 1 bars , 134 exp , 10 base , 9 curr , 2 kill , 0 pp
* 1st/18/I SHO , Infantry[Dodge] , 3 bars , 301 exp , 10 base , 13 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 3 kill , 0 pp
* 1st/18/II , Infantry[Dodge] , 1 bars , 157 exp , 10 base , 1 curr , 1 kill , 0 pp
* 1st/18/III LIB , Infantry[Dodge] , 2 bars , 263 exp , 10 base , 7 curr , Liberator - User gets more prestige , 4 kill , 0 pp
* 1st Eng. BI , Engineer [E][M3 [W]] , 4 bars , 444 exp , 10 base , 10 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 8 kill , 0 pp

Recon
* 1st/1stCavalry , M6 Staghound , 1 bars , 169 exp , 10 base , 9 curr , 6 kill , 0 pp

Artillery
* 1st/33FA , 105mm M2A1[Dodge] , 4 bars , 406 exp , 10 base , 5 curr , 4 kill , 0 pp
* 1st/32FA , 105mm M2A1[M2] , 4 bars , 486 exp , 10 base , 14 curr , 6 kill , 0 pp
* 1st/5FA , 155mm M1[M2] , 2 bars , 251 exp , 10 base , 11 curr , 10 kill , 0 pp
* 1st/7FA , 105mm M2A1[M2] , 2 bars , 295 exp , 10 base , 10 curr , 2 kill , 0 pp

Air Defense
* 1st AAA , 40mm Bofors [G][M2] , 2 bars , 261 exp , 10 base , 12 curr , 3 kill , 0 pp

Killed: AD 21 ,  AT 24 ,  ATY 43 ,  INF 114 ,  REC 10 ,  TK 20 ,  FTR 10 ,  TB  7 ,  Total: 249
Lost  : AD  4 ,  AT  1 ,  ATY  0 ,  INF 11 ,  REC  1 ,  TK  4 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:  22

Jak widać sześciu liderów i tylko wśród piechoty. Teraz naprawdę czuję się jak dowódca dywizji piechoty
No i wartość armii ciągle = 0, żadnych zakupów + jeden prototyp - pelotka samobieżna, którą jednak wymieniłem na Boforsa.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

Cytat: Gustlik w Styczeń 05, 2009, 03:49:54 PM


Przepraszam - nie wspomniałem, że chodzi o atak ogniem BEZPOŚREDNIM

a co oznacza ogień bezpośredni? czy to znaczy że tylko z sąsiedniego heksu, jeśli czołg strzela na dwa heksy to przy strzale na 2 heksy nie obniża okopania? a może jest tak że jednostki mają pewien minimalny poziom okopania?

CytatMożna - i tak jest zrobione: przed Bizertą kupujesz (i prototyp dostaniesz) już z 1 belką, przed Sycylią z 2, potem z trzema - i chyba na trzech poprzestanę - nie ma co przesadzać :)

a może wystarczy tylko 2 belki?

CytatRozpatrzę prośbę pozytywnie, tylko jeszcze nie wiem w której formie. :)

może zdjąć lidera jakiego ma działo na heksie 34,5 - 10,5 leFH 18

Przeszedłem wczoraj Gele w 10 tur i faktycznie tak jak Gustlik mówił, siły niemieckie są "niedoszacowane"  :D w sensie że jest ich mało. Na zachodzie to zmniejszyłbym aliantom siły o kilka jednostek piechoty i jedno działo, a te posiłki najdalej w morzu to wogóle bym wyeliminował (chociaż z drugiej strony jeśli ich przesuwanie męczy  ;D to można ich nie ruszać).
Coś bym pozmieniał tylko nie wiem co żeby nie odbiegać za bardzo od historycznych stanów.

i moja armijka po Geli, a w zasadzie przed zająciem ostatniego heksa
Campaign: Big Red One , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Oran (#0), Brilliant Victory
02 Kasserine (#1), Brilliant Victory
03 El Guettar (#2), Brilliant Victory
04 Bizerte (#3), Brilliant Victory

Current scenario: Gela - Operation "Husky" , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 0 , Current prestige is 360
BV: 200 ,  , cap 1000 , 20 turn prestige: 40
V : 150 ,  , cap 1000 , 20 turn prestige: 40
TV: 100 ,  , cap 1000 , 20 turn prestige: 40
Ls: Loss , turn prestige: 40

Infantry
* 26-3 , Engineer [E][M3 [W]] , 2 bars , 290 exp , 9 curr , 5 kill , 0 pp
* 26-1-hex , Engineer [E][M3 [W]] , 2 bars , 290 exp , 8 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 5 kill , 0 pp
* 26-2 , Infantry[Dodge] , 1 bars , 187 exp , 6 curr , 4 kill , 0 pp
* 18-3-most , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 4 bars , 400 exp , 11 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 11 kill , 0 pp
* 18-1-tlumienie , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 339 exp , 11 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 3 kill , 0 pp
* 18-4 , Engineer [E][M3 [W]] , 4 bars , 414 exp , 9 curr , 3 kill , 0 pp
* 18-2-alpine , Engineer [E][M3 [W]] , 3 bars , 387 exp , 9 curr , Alpine Training - Can move through  , 7 kill , 0 pp

Recon
* Szpieg-1 , M8 Greyhound , 2 bars , 296 exp , 10 curr , 3 kill , 0 pp

Artillery
* 26-5-fire , M7 , 4 bars , 497 exp , 12 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 6 kill , 0 pp
* 18-6-atak , M7 , 2 bars , 288 exp , 11 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 4 kill , 0 pp
* 26-4 , 155mm M1[M2] , 2 bars , 282 exp , 10 curr , 6 kill , 0 pp
* 18-5 , M12 , 2 bars , 275 exp , 11 curr , 5 kill , 0 pp

Fighter
* 26-6-bonus , P-51D , 2 bars , 287 exp , 11 curr , Skilled Ground Attack - Bonuses pro , 4 kill , 0 pp

Killed: AD 18 ,  AT 22 ,  ATY 39 ,  INF 107 ,  REC  9 ,  TK 18 ,  FTR  9 ,  TB  8 ,  Total: 230
Lost  : AD  3 ,  AT  6 ,  ATY  0 ,  INF 20 ,  REC  2 ,  TK  4 ,  FTR  1 ,  TB  1 ,  Total:  37

Oj widzę, że strasznie masakruje swoje wojsko, muszę bardziej dbać o nich  :o

Gustlik policzyłem jeszcze jedną rzecz - za Kasserine można dostać 410pp, a JC wynosi 380pp - czy to jest ten prestiż kolejkowy na uzupełnienia w trakcie scena?

Gustlik

CytatGustlik policzyłem jeszcze jedną rzecz - za Kasserine można dostać 410pp, a JC wynosi 380pp - czy to jest ten prestiż kolejkowy na uzupełnienia w trakcie scena?

Masz rację - to u mnie dodawanie szwankuje - dzięki za czujność - poprawione na 420.

Cytata co oznacza ogień bezpośredni?

NIeartyleryjski - tak powiedzmy - i nie z okrętów. Czołgi (nawet z 2 heksów) i AT zaliczają się do ognia bezpośredniego.

Cytata może jest tak że jednostki mają pewien minimalny poziom okopania?

Owszem - jest coś takiego - jeśli radzisz sobie z angielskim to zobacz TU na dole tematu są tabele i opisy:

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=34930

Ja to już tłumaczyłem na PSFF, ale nadal nie bardzo rozumiem ideę tego "Bazowego Okopania". Może to jest poziom z którym jednostka zaczynała scenariusz, nie licząc poziomów okopania doliczanych za każdą kolejkę bez ruchu - tylko tak jestem w stanie sobie to wytłumaczyć.

CytatPrzeszedłem wczoraj Gele w 10 tur i faktycznie tak jak Gustlik mówił, siły niemieckie są "niedoszacowane" (...) Coś bym pozmieniał tylko nie wiem co żeby nie odbiegać za bardzo od historycznych stanów.

Może na początek podniosę doświadczenie Niemcom i Włochom. Myślę że Dywizja HG i spadochroniarze, na tym etapie, mogą spokojnie mieć 4 belki.

Cytatmoże zdjąć lidera jakiego ma działo na heksie 34,5 - 10,5 leFH 18
Jest to myśl - doczytałem trochę o Kasserine i była tam taka sytuacja pogodowa, że samoloty weszły do akcji dopiero jak bitwa trwała już na dobre. Czyli raczej nie będę przysuwał angielskiego lotnictwa, natomiast opóźnię niemieckie i rozbiję na rózne kolejki.


"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

a co się zmieniło w Geli? czy to istotna zmiana? bo nie wiem czy zaczynać od nowa, ale chyba jeszcze przejdę Troinę i dopiero wtedy zacznę od nowa.

Zsamot

Spadochroniarzom H-G rzeczywiście mozna podnieść poziom doświadczenia, za to nie zdejmowałbym posiłków alianckich, wszak nie chodzi tylko  o wyrówanie szans, ale i o pewien realizm, a alinckich wojsk tam nie brakowało.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Troina- rozstawiłem oddziały, majac sporo ranger'ów nie obawiałem sie zanadto terenów górskich, widząc tę rzeke zastanawiałem się, czy zakup "mostowych" inżynierów nie byłby rozsądnym wyborem, ale za nim to nastapi- a raczej biorąc pod uwage europejski teatr wojenny jest to rozsądny pomysł, to dziwnie przeprawiły mi sie oddziały, z jednego heksu ruszały się o jeden, z innego zaraz o dwa, nic to- mam problem z mapami w PG2 od zawsze, zatem przejde do meritum- ogniem artyleryjskim zmiotłem niemiecki oddział z pierwzego hesku i zajmując go- wygrałem scenariusz... W TRZECIEJ rundzie, chyba nie o to chodziło...
ps. Przed Troiną nie ma szans na prototyp, czy tylko ja nie mam? ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytata co się zmieniło w Geli? czy to istotna zmiana? bo nie wiem czy zaczynać od nowa, ale chyba jeszcze przejdę Troinę i dopiero wtedy zacznę od nowa.

Jeden z amerykańskich myśliwców miał "odrobinę" pomylone belki doświadczenia (11 !) - ciął wszystko równo z trawą :). Troche szkoda - fajny był :)

Cytatwygrałem scenariusz... W TRZECIEJ rundzie, chyba nie o to chodziło...

Dlatego wysyłałem tę Troinę DWA razy - w późniejszym mailu jest poprawiona.

CytatPrzed Troiną nie ma szans na prototyp, czy tylko ja nie mam?

Nie ma - to był sierpień - do Św Mikołaja jeszcze daleko :)

Cytatdziwnie przeprawiły mi sie oddziały, z jednego heksu ruszały się o jeden, z innego zaraz o dwa, nic to

Ta mapa, to mieszanka kilku rodzajów terenu - czytaj mapę - po każdym inaczej się chodzi.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Mapę czytam, staram się ze zrozumieniem ;)
Żadnego drugiego maila nie otrzymałem.
Pozdrawiam. Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Przepraszam - nie chciałem być złośliwy....

Ostatnio wysyłałem dużo różnych poprawek - ale wszystkie zawsze na TE SAME cztery adresy (Exiter, Greg, Rommel, Zsamot) - nigdy nie wysyłam pojedynczo, żeby nie doprowadzić do sytuacji, w której nie będę wiedział co kto dostał, a czego nie. Zawsze też dołączam polecenie potwierdzenia dostarczenia. Faktycznie, od Ciebie nie wróciło. Wyślę jeszcze raz.

Wszystkim innym przypominam - po zainstalowaniu plików z pierwszego wczorajszego wieczornego maila pt "Troina", należy jeszcze dodać te z maila "No i sie pomyliłem" tam są dwa pliki poprawionej Troiny.

To dlatego, że Troinę wysłałem samemu nie grając - zacząłem grać jak pierwszy mail już poszedł, no i wpadłem na tę samą minę, co Zsamot.

Następne sceny będę wysyłał PO zagraniu ich samemu - mam nadzieję, że to ostatnie takie zamieszanie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Po "obowiązkowych" peturbacjach: Troin za mną, ostatecznie zakupiłem tych saperów "mostowych", tak dla zasady, bo mam działo samobieżne z liderem infiltration tactics. Teren... to słowo klucz. Przez rzekę "wpław", a nastepnie nieco licząc na szczęście, rzuciłem 3 własne oddziały rangersów od południa, by pozajmować teren i rozpoznać. Niestety oddział francuski niemiał szczęścia i odszedł do krainy wiecznych łowów. Niekwestionowanym liderem tego scenariusza jest artyleria, i mając dwa udowódczone naprawdę systematycznie wypierałem Niemców. Potem zwolniłem, nie chcąc miec przykrej niespodzianki w postaci posiłków, poza tym zamarzyłem miec te heksy na północy, zwłaszcza lotnisko, więc ostatecznie 13,14 tura. Następnym razem pewnie te 2, 3 tury da się zdjąć. Tym razem nie szarżowałem. Pozostaje czekać na nastepne. Dzięki za pomoc Gustlik. Pozdrawiam. Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

Cytat: Gustlik w Styczeń 06, 2009, 12:30:53 PM

NIeartyleryjski - tak powiedzmy - i nie z okrętów. Czołgi (nawet z 2 heksów) i AT zaliczają się do ognia bezpośredniego.

Cytata może jest tak że jednostki mają pewien minimalny poziom okopania?

CytatOwszem - jest coś takiego - jeśli radzisz sobie z angielskim to zobacz TU na dole tematu są tabele i opisy:

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=34930

Ja to już tłumaczyłem na PSFF, ale nadal nie bardzo rozumiem ideę tego "Bazowego Okopania". Może to jest poziom z którym jednostka zaczynała scenariusz, nie licząc poziomów okopania doliczanych za każdą kolejkę bez ruchu - tylko tak jestem w stanie sobie to wytłumaczyć.

A zatem pokolei - chyba nie chodzi o ogień bezpośredni, tylko bardziej o minimalny poziom okopania. zauważyłem że ostrzał artyleryjski też obniża poziom okopania, ale wtedy gdy jest on wysoki. Chyba działa to tak, że jest jakiś minimalny poziom okopania, chyba jest to 2 i dopóki dana jednostka się nie ruszy z miejsca, to chodźby nie wiem z czego strzelał to się nie zmniejszy. Proszę was zaobserwujcie to jeśli możecie, chociaż z drugiej strony co to zmienia.

ta stronka jest fajna, ale ma jedną wadę, jest w barbarzyńskim języku  ;D jeśli ktoś z was natknie się na fajne forum po niemiecku to dajcie znać.

Oran - warto grać do ostatniej tury na BV, bo za każdą dostajemy 10pp, niby mało, ale zawsze na overstrengh Infantry będzie. To jest taka swoista kara za próby skończenia wcześniej  ;D
Kasserine - dałem na północnym wschodzie M7 i jest o niebo lepiej, bo ma większy zasięg i jedno działo niemiecki zdjąłem zanim jeszcze strzeliło. Do tego samoloty poleciały nad inne miejsce :)