"Big Red One" - rusza do boju!

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 17, 2008, 05:50:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Zsamot

 Z tymi niemieckimi IV ami to polecam je ulepszać do wersji F1, bo potem - przynajmniej kiedyś- zamieniałem je bez płacenia na wersję F2, czyli zasięg 2 heksy. III-jek nie używam- są w miarę dobre tylko na broń pancerną, a na miękkie cele już nie.
Odpowiadając Exiterowi- z tym Ur-em- jako przykładem, to jednak częściej lepiej wychodzę ciągnąc cały tabór wszelakich "dziwadeł";). W starym- R.I.P.!- efilu - ciągnąłem tak nawet niemiecką 5cm, bo była na Hanomagu... Ustawiałem koło samotnego bunkra i ... do roboty;)
A wracając do Amerykanów- to jak sądzicie, bo nikt - prócz Guslika- się nie wypowiedział- co z tym sztabem? Poza tym cieszę, że Exciter polubił samobieżne działa;D Życzę lidera- rec. manouver ;) W mobilności siła!
Zresztą rozgrywając tę kampanię- na razie skromnie- to można śmiało rzec- obostrzenia prestiżu i tak zniweluje parę dobych liderów. I to kocham w PG2, nawet ograna plansza, dzięki np. rec. manouver u piechoty desantowej stwarza nowe możliwości. Zatem nie liczę żadnego JC czy jak to się tam nazywa;) Czekam na nowe pomysły Gustlika, zwłaszcza, że zyskałem punkty u Małżonki, skręcając łóżeczko dla przyszłego maleństwa, więc idę znów walczyć. Pozdrawiam serdecznie;) Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Ervin von Rommel

hej

Co do sztabu to jest tylko detal jak dla mnie. Wiadomo że pomaga ale jak nie ma to się pokombinuje i i tak i tak można wygrać :) A co do JC no to ja liczę i to ostro ;) Tzn. patrzę ile mogę mieć w następnym scenie, odejmuję nagrodę za BV (zazwyczaj udaje mi się BV choć nie zawsze - wiadomo), prestiż do zdobycia na mapie i wiadomo ile może liczyć moja armia (plus prestiż). Proste ;) Jak za dużo mi wyjdzie to nie kupuję tylko upgreatuję. Może komuś wydać się z pozoru trudne ale jak sobie na szybkiego przeliczy z 5-10 razy czyli każdą bitwę w kampanii to po rozegraniu 3-4 kampanii już dojdzie do wprawy a po 6-7 kampaniach będzie już do widział bez liczenia. Tylko spojrzy na liczby i mu się wszystko wyklaruje.
PS. A jak ktoś jest nie za mocny z matmy to karteczka albo kalkulator pod ręką i w 20 sekund też można sobie szybko poradzić :) Takie akcesoria chyba każdy ma na biurku :)

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Exiter

tylko że przeciętny zjadacz PG2 może nie mieć LG Suite i nie wiedzieć ile ten JC wynosi, ale przykład Zsamota pokazuje że nie ma co przykładać tak wielkiej wagi do JC. ja od pewnego czasu liczę każdą wydaną złotóweczkę  ;D i zaczynam dzielić włos na czworo - robię to tak pedantycznie, że zauważyłem że opłaca się sprzedać jednostkę z transportem i zrobić upgrade jednostki bez transportu dodając jej transport  :huh?

wracając do w3 i dżipa  :D to W3 do samolotu nie zabierzesz, a poza tym dżip ma dłuższy zasięg

PS
muszę zmienić nicka na EXCITER będzie się bardziej kobietom podobać  :rollin

:offtopic
czy ktoś mi może wyjaśnić czym się różnią poszczególne typy ruchu? chodzi mi o różnicę między All Terain Movement, Half Tracked, Tracked i inne? czy gra zawsze wybiera najkrótszą drogę do celu, wiele razy miałem wrażenie że niemieckie recony jeżdżą ze 20 heksów, zajmując po drodze 3 flagi

Zsamot

#108
Jeżeli Exiter masz dostęp do instrukcji, to na 43 stronie jest tabelka, gdzie masz rozbite warunki i koszt poruszania się każdego transportu, a na 42 zdjęcie, które Rommla zainteresuje :D
Co upgrade'ów- masz rację- skoro tyle lat nie liczyłem;), to i na stare lata nie zmienie tego nawyku- starych drzew się nie przesadza;)
Wybór drogi jest najkrótszy, ale teoretycznie, co często się mści, gdy planuje się dłuższy ruch i wtedy można "władować się" na inny, wrogi oddział, stą przy fazowym ruchu nigdy nie wykorzystuję od razu całego limitu. Swoją drogą- co tam w Normandii?:) Zastanawiałem się, dlaczego tak rzadko wykorzystuje się przy tworzeniu scenariuszy opcję wysadzania mostów- pamiętam jak w Cytadeli (SSI) dzięki temu obroniłem swój VH przed Rosjanami. Może to naprawdę urozmaicić grę- najpierw odparcie ataków- powstrzymanie ich właśnie przez destrukcję mostu/ mostów, a potem budowanie przeprawy pod osłoną własnych oddziałów- możliwe jest przecież stworzenie mostu przez szerszą rzekę z dwóch "mostowych" inżynierów. Ja to widziałbym taki patent np. w Ardenach, ew. innej kontrze Osi.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

mam instrukcji ale po niemiecku  ;D - możesz mi jakoś zapodać twoją?

Gustlik

Cytatniemieckie recony jeżdżą ze 20 heksów, zajmując po drodze 3 flagi

Jeżdżą - bo oszukują.... Kiedyś po stronie gracza też się tak dało, ale zlikwidowano to. Po stronie AI zlikwidować się nie dało.

A co do tablic ruchu, to po niemiecku, niestety nie mam. Trza by w sieci poszukać - no albo przetłumaczyć angielskie - ale to nie dzisiaj.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: Gustlik w Styczeń 16, 2009, 04:51:28 PM
Cytatniemieckie recony jeżdżą ze 20 heksów, zajmując po drodze 3 flagi
Jeżdżą - bo oszukują.... Kiedyś po stronie gracza też się tak dało, ale zlikwidowano to. Po stronie AI zlikwidować się nie dało.
A co do tablic ruchu, to po niemiecku, niestety nie mam. Trza by w sieci poszukać - no albo przetłumaczyć angielskie - ale to nie dzisiaj.
Na czym polega oszustwo? Tabelę mogę zeskanować, tylko co dalej? Wstawić tu? Jak? Podesłać Gustlikowi?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Ervin von Rommel

Cytat: zsamot w Styczeń 16, 2009, 07:43:26 PM
Cytat: Gustlik w Styczeń 16, 2009, 04:51:28 PM
Cytatniemieckie recony jeżdżą ze 20 heksów, zajmując po drodze 3 flagi
Jeżdżą - bo oszukują.... Kiedyś po stronie gracza też się tak dało, ale zlikwidowano to. Po stronie AI zlikwidować się nie dało.
A co do tablic ruchu, to po niemiecku, niestety nie mam. Trza by w sieci poszukać - no albo przetłumaczyć angielskie - ale to nie dzisiaj.
Na czym polega oszustwo? Tabelę mogę zeskanować, tylko co dalej? Wstawić tu? Jak? Podesłać Gustlikowi?

To możesz tu wstawić a jak nie wiesz jak to wyślij mi na pocztę to ja wstawię

Gustlik

CytatNa czym polega oszustwo?

Był taki bug w grze, że jak się uruchomiło recona i w czasie jazdy kliknęło prawym, to recon mógł jeździć, aż do wyczerpania paliwa. Ponieważ błędu nie udało się wyeliminować, została zablokowana możliwość klikania prawym, w czasie ruchu jednostki.

Problem polega na tym, że komputer NIE MUSI KLIKAĆ.

Tabelę wstawcie, ale nie tu, tylko w dziale AKADEMIA - a ja potem napiszę objaśnienia.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Witam

Oto mój raport po 6 scenariuszach:

Campaign: Big Red One , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Oran , Brilliant Victory - 10 tur (na styk)

02 Kasserine  Brilliant Victory - 14 tur

03 El Guettar , Brilliant Victory - 10 tur

04 Bizerte , Brilliant Victory 18 tur - scenariusz  trochę tłoczny, można przejść dużo szybciej, ale ze względu że jeszcze nie jest ustawiona liczba tur nie chciałem  już zaczynać od nowa (optymalnie jak dla BV jakieś 14 - 16 tur.

05 Gela - Operation "Husky" , Brilliant Victory  - 11 tur

i ostatnia "Troina" 20 tur ale chyba coś nie tak przegrałem z pliku bo zająłem wszystkie flagi i nic. Musiałem szukać wszystkich  obiektów do zniszczenia żeby zakończyć. Jak dla mnie BV jakieś 13 -15 powinienem dać rade.

Current scenario: Troina , VH prestige is 0 , All hex prestige is 0
Total army value: 516 , Current prestige is 355
BV: 1200 ,  , cap 2000 , 25 turn prestige: 90
V : 900 ,  , cap 2000 , 25 turn prestige: 90
TV: 600 ,  , cap 2000 , 25 turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90

Infantry
*  Ranger [MPC][M3 [W]] , 3 bars , 327 exp , 10 base , 3 curr , 0 pp (U:004)
*  Engineer [E][Dodge] , 2 bars , 226 exp , 10 base , 8 curr , 0 pp (U:005)
*  Ranger [MPC][M3 [W]] , 3 bars , 356 exp , 10 base , 4 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 0 pp (U:006)
*  Infantry[M3 [W]] , 2 bars , 218 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp (U:019)
*  Infantry[M3 [W]] , 2 bars , 223 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp (U:020)
*  Infantry[Dodge] , 1 bars , 184 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp (U:021)
*  Infantry[M3 [W]] , 1 bars , 155 exp , 10 base , 8 curr , 0 pp (U:022)
*  Infantry[Dodge] , 1 bars , 150 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp (U:023)
*  Infantry[Dodge] , 1 bars , 179 exp , 10 base , 10 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 0 pp (U:024)
*  Engineer [E][M3 [W]] , 2 bars , 270 exp , 10 base , 8 curr , 0 pp (U:025)

Tank
M4A3 , 3 bars , 330 exp , 10 base , 4 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 300 pp (U:030)

Recon
*  M8 Greyhound , 2 bars , 255 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp (U:017)

FlaK
MG 50 cal. [FSTP][Jeep [T]] , 2 bars , 284 exp , 10 base , 7 curr , 216 pp (U:015)

Artillery
*  M12 , 3 bars , 394 exp , 10 base , 11 curr , 0 pp (U:016)
*  75mm [M][Dodge] , 4 bars , 460 exp , 10 base , 4 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra  , 0 pp (U:018)
*  155mm M1[M2] , 2 bars , 288 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp (U:026)
*  M7 , 3 bars , 344 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp (U:027)

Fighter
*  P-51B , 3 bars , 308 exp , 10 base , 6 curr , 0 pp (U:029)

Tactical Bomber
*  B-25H , 2 bars , 232 exp , 10 base , 8 curr , 0 pp (U:028)

Killed: AD 22 ,  AT 24 ,  ATY 44 ,  INF 114 ,  REC 10 ,  TK 20 ,  FTR  9 ,  TB  7 ,  Total: 250
Lost  : AD  3 ,  AT  4 ,  ATY  1 ,  INF 17 ,  REC  3 ,  TK  6 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:  35

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Jeżeli chodzi o sztab to jestem za dodaniem.
Ja osobiście grając np w Znak Orła kiedy traciłem Sztab uzawałem scenariusz za przegrany i zaczynałem od nowa.
Chyba taki był cel jego wprowadzenia do efila ???

Czekam na kolejne scenariusze.

Kampania ciekawa, jeszcze wcześnie nie grałem taką ilością prawie samej piechoty  :).

PS.
Przypomnijcie które haczyki zaznaczyć w SuitePG2  w opcji Dossier żeby wyszedł najbardziej optymalny i czytelny raport.


Gustlik

Cytati ostatnia "Troina" 20 tur ale chyba coś nie tak przegrałem z pliku bo zająłem wszystkie flagi i nic. Musiałem szukać wszystkich  obiektów do zniszczenia żeby zakończyć.

Masz rację - jak ustawiałem punkty, to czułem, że kliknęło się o raz za dużo, w dodatku kursor był na samym skraju mapy i zrobił się ukryty VHex - ale w końcu zlokalizowałem buca.

Zaraz wyślę poprawkę

Teraz są trzy wyjścia:
- wyedytowć save'a, stawiając kursor na pozycji 0,27 (lewy dolny róg mapy) i odznaczając okienko "Allied VH"
- zacząć jeszcze raz sprzed Troiny
- faktycznie wystrzelać wszystkich Niemców - następnym razem już będzie normalnie.

Cytat
Przypomnijcie które haczyki zaznaczyć w SuitePG2  w opcji Dossier żeby wyszedł najbardziej optymalny i czytelny raport.

Masz całkiem dobrze - tak jak jest
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

wczoraj przeszedłem Troinę - prawie bo oczywiście ostatniego VH nie zająłem i dlatego nie zaczaiłem błędu. zajęło mi 13 tur i francuzi przeżyli  ;D

raport

Campaign: Big Red One , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula

Played Scenarios:
01 Oran (#0), Brilliant Victory
02 Kasserine (#1), Brilliant Victory
03 El Guettar (#2), Brilliant Victory
04 Bizerte (#3), Brilliant Victory
05 Gela - Operation "Husky" (#4), Brilliant Victory

Current scenario: Troina , VH prestige is 80 , All hex prestige is 160
Total army value: 0 , Current prestige is 224
BV: 1200 ,  , cap 2000 , 25 turn prestige: 90
V : 900 ,  , cap 2000 , 25 turn prestige: 90
TV: 600 ,  , cap 2000 , 25 turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90

Infantry
* Piech/26-3 , Special Service [MPTC] , 2 bars , 213 exp , 2 curr , 0 kill , 0 pp
* Piech/26-1 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 559 exp , 9 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 16 kill , 0 pp
* Piech/26-2 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 2 bars , 272 exp , 9 curr , 9 kill , 0 pp
* Piech/18-1harder , Engineer [E][M3 [W]] , 2 bars , 246 exp , 11 curr , Resilience - Harder to Destroy , 5 kill , 0 pp
* Piech/18-2 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 2 bars , 256 exp , 8 curr , 12 kill , 0 pp
* Piech/18-3 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 344 exp , 10 curr , Battlefield Intelligence - Cannot b , 4 kill , 0 pp
* Piech/18-4 , Engineer [E][M3 [W]] , 2 bars , 245 exp , 11 curr , 3 kill , 0 pp

Recon
* Szpieg-1/supr , M8 Greyhound , 2 bars , 234 exp , 12 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 7 kill , 0 pp

Artillery
* Armata-2 , M7 , 3 bars , 379 exp , 12 curr , 3 kill , 0 pp
* Armata-1/atak , M7 , 5 bars , 513 exp , 13 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 11 kill , 0 pp
* Armata-3 , M12 , 4 bars , 453 exp , 13 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 12 kill , 0 pp
* Armata-4 , 155mm M1[M2] , 3 bars , 308 exp , 12 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 8 kill , 0 pp

Air Defense
* Plotka-1 , M15A1 [G] , 1 bars , 184 exp , 11 curr , 1 kill , 0 pp

Killed: AD 21 ,  AT 22 ,  ATY 44 ,  INF 119 ,  REC 10 ,  TK 18 ,  FTR 10 ,  TB  8 ,  Total: 252
Lost  : AD  6 ,  AT  2 ,  ATY  0 ,  INF 11 ,  REC  1 ,  TK  4 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  24

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Gustlik

Widzę, że Waść przeszedł na dwu pułkową strukturę dywizji - to teraz jest to "Dywizja lekka" - bardziej  w stylu niemieckim niż amerykańskim.    :D
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

sądząc po jakości, a nie ilości, to wcale nie jest lekka dywizja :D
trochę mnie to sprzedawanie martwi  :nyet ale naprawde 10 jednostek jest ciężko wogóle wystawić, a co dopiero skutecznie użyć. czekam na wypowiedzi innych lub raporty, ale cisza. jeśli jestem jedyny to moze zacznę jeszcze raz w "waszym" stylu

Exiter

#119
Cytat: zsamot w Styczeń 16, 2009, 04:10:45 PM
Jeżeli Exiter masz dostęp do instrukcji, to na 43 stronie jest tabelka, gdzie masz rozbite warunki i koszt poruszania się każdego transportu, a na 42 zdjęcie, które Rommla zainteresuje :D

niestety jestem kiepski z angola wiec nie wiem co znaczy 1/1 lub A/A lub A/2, ktoś może pomóc?
a do Gustlika - nie potrzebuję po niemiecku tylko po polsku  ;D