"Big Red One" - rusza do boju!

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 17, 2008, 05:50:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Exiter

no przecież mamy kryzys  :D - zwłaszcza M12 się to przyda.
a tak z innej beczki, musiałem sformatować dysk, czy gra będzie działać bez wcześniejszej instalacji pierwotnej wersji gry?

Gustlik

A skopiowałeś sobie katalog z grą? Jeśli tak - to będzie. Ja nie instaluję już od lat. Po prostu, co jakiś czas robię sobie kopię bezpieczeństwa, właśnie w ten sposób, że zgrywam na płytkę cały katalog z zainstalowaną grą - a potem tylko kopiuję.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

już wszystko gra, faktycznie działa bez instalki  ;) coraz bardziej przekonuję sie jak wiele zależy od dobrego lidera, moja M12 dostała Infiltration Tactics i wymiata aż miło, 5 StuG-ów poszło do piachu, szkoda że tylko 4 pociski

Zsamot

Jestem przed St. Lo przygrywka poDDay- normandy poszła mi ok,acz bez rewelacji- sprawdził się Sherman dosłownie rozjeżdżający wszystko, do tego piechota z battlefield inteligence- najlepszy lider na takie scenariusze;) Jak złapię czas, to wreszcie St. Lo machnę;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Czy ma ktoś tę mapę: "Monswest"? Ja niestety nie znajduję tego, poza tym jaki to ma numer?
Pozdrawiam. Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: Gustlik w Luty 09, 2009, 08:06:15 AM
393.
No tak  :), Mons West, stąd wyszukiwarka nie mogła tego znaleźć, dzięki Gustlik. Z.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

#157
i znów przekrwione oczy  ;D
pojechałem do końca z 10 piechotami (w między czasie dostałem prototyp Marines 44 i niestety jedną Infantry sprzedałem  :nyet)
czy ten prototyp jest ustawiony na sztywno tzn. można dostać tylko Marines 44, bo Gustlik też taki prototyp miał?

jeśli chodzi o efekty to są następujące:
Gela 9 tur
Troina 12 tur (M12 z Infiltration Tactics)
Omaha 8 tur już po poprawce - i tu natrafiłem na problem, bunkier na heksie (10,14) zniszczył jednym strzałem lotnisko, które się pojawiło - bunkra nie niszczyłem bo nie miał znaczenia w zdobywaniu heksów, dlatego trzeba albo zniszczyć bunkier, albo się nie przejmować, bo w zasadzie jak pojawia się lotnisko to jest już prawie po frytkach;
kolejna niespodzianka w Omaha to radar przeciwnika  :D, kilka razy grałem i skubańca nie odkryłem, teraz już wiem skąd działa wiedzą gdzie strzelać

Normandy 8 tur
St. Lo 10 tur - przypomniał mi sie oryginalny scen z SSI i te cholerne żywopłoty czy jak to się tłumaczy (Bocage)

a oto armia przed końcem St. Lo

Campaign: Big Red One , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: St.Lo "Cobra" , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 1740 , Current prestige is 731
BV: 200 ,  , cap 4000 , 20 turn prestige: 220
V : 150 ,  , cap 4000 , 20 turn prestige: 220
TV: 100 ,  , cap 4000 , 20 turn prestige: 220
Ls: Loss , turn prestige: 220

Infantry
* Piech/26-1 , Special Service [MPTC] , 2 bars , 273 exp , 9 curr , 8 kill , 0 pp
* Piech/26-2defens , Engineer [E][M3 [W]] , 2 bars , 249 exp , 11 curr , Determined Defense - Defense values , 4 kill , 0 pp
* Piech/26-3first , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 666 exp , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 12 kill , 0 pp
* Piech/16-1 , Infantry[Dodge] , 1 bars , 125 exp , 10 curr , 1 kill , 0 pp
* Piech/16-2 , Engineer [E][M3 [W]] , 2 bars , 244 exp , 7 curr , 1 kill , 0 pp
* Piech/18-3 , Engineer [E][M3 [W]] , 3 bars , 329 exp , 7 curr , Resilience - Harder to Destroy , 2 kill , 0 pp
* Piech/18-2 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 358 exp , 11 curr , 5 kill , 0 pp
* Piech/18-1 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 351 exp , 12 curr , Influence - Has prestige modifier f , 6 kill , 0 pp
* Piech/1-fire , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 4 bars , 466 exp , 12 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 12 kill , 0 pp
* Piech/16-3 , Marines 44 [E][M5A1 [W]] , 3 bars , 305 exp , 12 curr , 4 kill , 0 pp

Tank
Tank1/supr , M4A3E8/76 Easy Eight , 4 bars , 492 exp , 12 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 7 kill , 417 pp
Tank2/first , M4A3E8/76 Easy Eight , 5 bars , 568 exp , 12 curr , First Strike - Unit fires first if  , 7 kill , 417 pp

Recon
* Szpieg-1 , M8 Greyhound , 4 bars , 405 exp , 12 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 9 kill , 0 pp
Szpieg2 , M8 Greyhound , 2 bars , 279 exp , 11 curr , 0 kill , 198 pp

Artillery
* Armata-2 , M12 , 5 bars , 544 exp , 14 curr , 11 kill , 0 pp
* Armata-1/most , M12 , 5 bars , 647 exp , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 21 kill , 0 pp
* Armata-3/bonus , 8 inch [M4 HS Tractor] , 5 bars , 537 exp , 14 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 21 kill , 0 pp
* Armata-4 , 155mm M1[Mack] , 3 bars , 309 exp , 12 curr , 7 kill , 0 pp

Air Defense
* Flak-1/supr , M15 [G] , 5 bars , 510 exp , 14 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 10 kill , 0 pp

Fighter
* Sam-1 , P-47M , 3 bars , 384 exp , 11 curr , 5 kill , 0 pp

Tactical Bomber
Bomber1 , B-25H , 3 bars , 316 exp , 10 curr , 2 kill , 708 pp

Killed: AD 40 ,  AT 40 ,  ATY 77 ,  INF 173 ,  REC 16 ,  TK 23 ,  FTR 13 ,  TB  9 ,  Total: 391
Lost  : AD  3 ,  AT  4 ,  ATY  1 ,  INF 23 ,  REC  3 ,  TK  4 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  40

BV  8
V   0
TV  0
L   0

3 prototypy: marines 44, P-47M i M15 całkiem nieźle

Gustlik

Cytatczy ten prototyp jest ustawiony na sztywno tzn. można dostać tylko Marines 44, bo Gustlik też taki prototyp miał?

Nie, skąd - jest z 15 możliwych prototypów. Załaduj sobie kampanię do Suite, zaznacz na granatowo na liście wybrany scenariusz i u góry, w menu "Campaign", masz opcję pokazania możliwych prototypów do otrzymania PO zaznaczonym scenariuszu.

Cytattu natrafiłem na problem, bunkier na heksie (10,14) zniszczył jednym strzałem lotnisko

To jest jeden z bunkrów przysuniętych bliżej - niechcący tak wyszło, bo jak przysuwałem, to nie były widoczne posiłki (a lotnisko pojawia się jako "reinforcements"). Ale to dobrze - będzie powód, żeby z tym bunkrem powalczyć.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: Gustlik w Luty 09, 2009, 12:38:57 PM
To jest jeden z bunkrów przysuniętych bliżej - niechcący tak wyszło, bo jak przysuwałem, to nie były widoczne posiłki (a lotnisko pojawia się jako "reinforcements"). Ale to dobrze - będzie powód, żeby z tym bunkrem powalczyć.
Ja i tak na te bunkry rzucam skrawione- wyłącznie własne- jednostki, więc te bunkry służą im jako poligon. ;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Exiter

#160
kolejna dawka wieści
Avranches - 7 tur - Gustlik zastawił na nas pułapkę  ;D gonię ci ja zdobywać kolejne heksy, a tu jakiś niemiaszek zajmuje mój heks koło lotniska na północnym wschodzie, dobrze że SS jest takie mobilne  :P

Mons - 7 tur - własnie w Mons jest piechota, która nie jest okopana, no chyba że entrenchement infantry nie ma poziomu okopania, ale ma odpowiednie statystyki - nie sprawdziłem tego

uzbierałem już 23 jednostki, dawno nie miałem takiej liczebności, a co będzie pod koniec?

no i armia

Campaign: Big Red One , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Aachen - prolog , VH prestige is 160 , All hex prestige is 240
Total army value: 2359 , Current prestige is 784
BV: 400 ,  , cap 4000 , 15 turn prestige: 0
V : 350 ,  , cap 4000 , 15 turn prestige: 0
TV: 200 ,  , cap 4000 , 15 turn prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0

Infantry
* Piech/26-1 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 2 bars , 275 exp , 10 curr , 10 kill , 0 pp
* Piech/26-2defens , Engineer [E][M3 [W]] , 2 bars , 260 exp , 10 curr , Determined Defense - Defense values , 5 kill , 0 pp
* Piech/26-3first , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 732 exp , 14 curr , First Strike - Unit fires first if  , 13 kill , 0 pp
* Piech/16-1 , Infantry 44[M3A1 [W]] , 1 bars , 170 exp , 10 curr , 2 kill , 0 pp
* Piech/16-2 , Engineer [E][M3 [W]] , 2 bars , 261 exp , 10 curr , 1 kill , 0 pp
* Piech/18-3 , Assault Eng. [E][M3A1 [W]] , 3 bars , 362 exp , 10 curr , Resilience - Harder to Destroy , 4 kill , 0 pp
* Piech/18-2 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 388 exp , 11 curr , 7 kill , 0 pp
* Piech/18-1 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 3 bars , 394 exp , 10 curr , Influence - Has prestige modifier f , 7 kill , 0 pp
* Piech/1-fire , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 541 exp , 13 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 13 kill , 0 pp
* Piech/16-3 , Marines 44 [E][M5A1 [W]] , 3 bars , 337 exp , 10 curr , 7 kill , 0 pp

Tank
Tank1/supr , M4A3E8/76 Easy Eight , 5 bars , 621 exp , 10 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 18 kill , 348 pp
Tank2/first , M4A3E8/76 Easy Eight , 5 bars , 652 exp , 14 curr , First Strike - Unit fires first if  , 15 kill , 487 pp

Recon
* Szpieg-1 , M8 Greyhound , 4 bars , 454 exp , 13 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 9 kill , 0 pp
Szpieg2 , M8 Greyhound , 2 bars , 285 exp , 10 curr , 1 kill , 180 pp

Artillery
* Armata-2 , M12 , 5 bars , 582 exp , 14 curr , 16 kill , 0 pp
* Armata-1/most , M12 , 5 bars , 711 exp , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 28 kill , 0 pp
* Armata-3/bonus , 8 inch [M4 HS Tractor] , 5 bars , 610 exp , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 27 kill , 0 pp
* Armata-4 , 155mm M1[Mack] , 3 bars , 342 exp , 13 curr , 10 kill , 0 pp
* Armata-5 , M12 , 2 bars , 233 exp , 12 curr , 0 kill , 0 pp

Air Defense
* Flak-1/supr , M15 [G] , 5 bars , 653 exp , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 16 kill , 0 pp

Fighter
* Sam-1 , P-47M , 5 bars , 541 exp , 14 curr , 8 kill , 0 pp
Sam2 , P-38L , 3 bars , 321 exp , 10 curr , 2 kill , 636 pp

Tactical Bomber
Bomber1 , B-25H , 3 bars , 392 exp , 10 curr , 4 kill , 708 pp

Killed: AD 47 ,  AT 47 ,  ATY 94 ,  INF 221 ,  REC 20 ,  TK 28 ,  FTR 13 ,  TB 10 ,  Total: 480
Lost  : AD  3 ,  AT  4 ,  ATY  2 ,  INF 23 ,  REC  3 ,  TK  4 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  41

BV 11
V   0
TV  0
L   0

Infantry * 10 Units * 5 Leaders
Total :   3720 exp,     69 kill,      0 pp
Average:    372 exp,      7 kill,      0 pp

Tank *  2 Units * 2 Leaders
Total :   1273 exp,     33 kill,    835 pp
Average:    637 exp,     17 kill,    418 pp

Recon *  2 Units * 1 Leaders
Total :    739 exp,     10 kill,    180 pp
Average:    370 exp,      5 kill,     90 pp

Artillery *  5 Units * 2 Leaders
Total :   2478 exp,     81 kill,      0 pp
Average:    496 exp,     16 kill,      0 pp

Air Defense *  1 Units * 1 Leaders
Total :    653 exp,     16 kill,      0 pp

Fighter *  2 Units * 0 Leaders
Total :    862 exp,     10 kill,    636 pp
Average:    431 exp,      5 kill,    318 pp

Tactical Bomber *  1 Units * 0 Leaders
Total :    392 exp,      4 kill,    708 pp

Popatrzcie na artylerię - istni rzeźnicy  ;D oddziały piechoty o liczebności 8 idą w proch za jednym zamachem  >:D

czata

Wreszcie przeniosłem wszelkie potrzebne komponenty na testowy komputer i mogę włączyć się do gry.

Ruszyłem centrycznym natarciem na Oran, a po jego zdobyciu wszelkie siły skierowałem na południe. Brylant w ostatniej turze. 750 pp wpadło do kieszeni, ale to co wyczyniały moje corowe jednostki, woła o pomstę do nieba. Przegrywały ze wszystkimi! W perspektywie przyszłych scenariuszy może być ciężko. Na szczęście, furorę robiły pozostałe jednostki (głównie kombinacja okręty + czołgi, ale i samoloty zrobiły swoje).

Na osłodę dwie moje jednostki dostały niezłych liderów: piechota ? Determined Defense, a lekka artyleria Combat Suport. Ustawione na przełęczy mogą robić niezły wymiot.

Teraz rozważam, na co wydać swoje prestiże. Na oku mam już fajny recon, bo Scout Car jest do niczego. Reszta pewnie pójdzie na pojazdy dla piechoty.

Podejrzałem też następną mapę. Nie jest dobrze. Gram dość chaotycznie, co jest szczególnie widoczne przy większej ilości jednostek. Rozstawię zgodnie z zaleceniem Gustlika, czyli historycznie.
Do następnego.

Pozdrawiam, Czata

Exiter

#162
Akurat w tej kampanii nie ma problemu z prestiżem, conajmniej do Troiny. Wszystko wydajesz na upgrade corowych jednostek  ;D
można powiedzieć że to studnia bez dna  ;)
aha jeszcze niedawno pogardzałem samobieżną artylerią, ale w efilu Gustlika i jednostkach amerykańskich, warto je mieć  8)

Zsamot

Mam pytanie do St. Lo, dlaczego w lewym górnym rogu jedna amerykańska artyleria- w dodatku ciężka, nie ma transportu, jest bezuzyteczna...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Ej, przecież wysłałem poprawkę do tego St. Lo, tydzień temu, razem z poprawką do Omahy. Mail zatytułowany był: "Omaha i St.Lo."

Przejrzyj pocztę, no ale tak czy inaczej będziesz musiał się teraz z tym nieruchomym działem pomęczyć. Na pocieszenie dodam, że odkryłem ten błąd też będąc w trakcie gry i już do końca St.Lo grałem bez tego działa.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/