"Big Red One" - rusza do boju!

Zaczęty przez Gustlik, Grudzień 17, 2008, 05:50:32 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ervin von Rommel

hej

Tak na gorąco. Na niemieckim lotnisku na północnym wschodzie (Adreny defensywne) można wystawiać samoloty. Lepiej dać tam chyba niemiecką flagę.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Czas rozpocząć ofensywę.
Ardennes Offensive. Ilość wojsk aux zwiastuje duże emocje.
Dzielę armię na dwie z grubsza równe części. Lewa pójdzie na ogólnym kierunku Recht - Schonberg z zadaniem opanowania St Vitch i południowego lotniska. Prawa będzie nacierać na kierunku Butgenbach - Menderfeld, a także zajmie SH oraz północne lotnisko.
Próbuję grać spokojniej i wolniej, ale i tak robi się z tego rozpoznanie walką.
Dość szybko jednak spostrzegam, że Niemiec, mimo rozpaczliwych prób kontrataku, jest tu raczej słaby i przyspieszam natarcie. Walka zaczyna być dość chaotyczna, szczególnie z mojej strony. Ale już w ósmej turze jestem w stanie osiągnąć brylant, a w dwunastej pada ostatnia niemiecka jednostka.

W briefingu jest napisane, że dodatkowe punkty to lotniska i SH. Tymczasem, także Stavelot jest płatny.

Pozdrawiam, Czata

Gustlik

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

też na gorąco po 3 turach w Ardenach - prototyp jaki dostałem po Stolbergu miał 423 pkt dośw, a pod LG sprawdziłem i po Ardenach miałby już tylko około 300  ??? (przy okazji odkryłem nową funkcje w LG), tak swoją drogą to uważam, że 4 belki na starcie to za dużo, wystarczy na tym etapie 3.
dobra pogoda była tylko w 1 turze, więc samoloty są uziemione, przy odrobinie szczęścia, to nie byłoby co zbierać z Niemców  ;D

Gustlik

Owszem - cztery belki, to chyba za dużo. Natomiast co do spadającego doświadczenia to jest to szczera prawda. Wszystkie teksty źródłowe o tym wspominają. Stara gwardia - z Afryki czy Włoch - wykruszała się, a nowe jednostki przybywały na front prosto z Anglii, prochu nie wąchawszy. Najgorzej było właśnie na przełomie roku 44/45.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

Ardeny za mną - śnieg padał cały czas, tylko w I turze samoloty powalczyły, dla mnie jest to scen specyficzny, bo pierwszy raz udało się tyle pułapek - szkoda tylko, że przypadkowych  :( generalnie podczas grania, rzadko udaje mi się zrobić pułapkę  :-\ jak zobaczyłem sprzęt Niemców to się trochę przeraziłem  :o, ale jakoś poszło, przyjemnie było popatrzeć jak jagdpantery nie mogą sobie poradzić z piechotą, dzięki tej kampani zaczynam dostrzegać zalety tej formacji   8)

jak dla mnie scen inny niż wszystkie, z uwagi na teren i szerokość obrony
teraz pora na ofensywę  ;D


mam pytanie - czy lasy ograniczają także pole widzenia reconów, pewnie tak tylko o ile?
czy na lotniskach, które nie są niczyją własnością, można "uzbrajać" samoloty?

majerek

Cytat: Exiter w Marzec 26, 2009, 09:27:28 AM
mam pytanie - czy lasy ograniczają także pole widzenia reconów, pewnie tak tylko o ile?

Niestety nie
Dlaczego "także" jakim jednostką ograniczają?
Nie bo nie :)

Exiter

a czy nie jest tak, że jednostkę w lesie trudniej zobaczyć, czy te pułapki to jest efekt pogody czyli śniegu? bo pomimo tego że moje jednostki były w polu normalnego widzenia niemca, to komp wpadał na zasadzki?

Ervin von Rommel

Cytat: Exiter w Marzec 26, 2009, 04:41:37 PM
a czy nie jest tak, że jednostkę w lesie trudniej zobaczyć, czy te pułapki to jest efekt pogody czyli śniegu? bo pomimo tego że moje jednostki były w polu normalnego widzenia niemca, to komp wpadał na zasadzki?

hej

Jak dobrze pamiętam to deszcze ogranicza pole widzenia lotnictwa o połowę. A śnieg i lotnictwa i jednostek naziemnych o połowę również. Czyli standardowa piechota czy czołg o zasięgu widzenia 2 w śniegu zobaczy Cię dopiero jak będzie na hexie obok (chyba że wcześniej na Ciebie wpadnie). Jak coś pomieszałem to mnie poprawcie bo nie jestem na 100% pewien ale na wyczucie tak mniej więcej jest. Las w żaden sposób nie ogranicza pola widzenia z tego co wiem ale może czegoś nie wiem.

POZDRAWIAM!!!

Ervin von Rommel

Gustlik

Gdyby funkcjonował projektowany lider "Forest Camouflage" to on własnie do tego miał być, a tak - niestety las niczego nie ogranicza poza zasięgiem strzału.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

#266
Offensywa za mną - zajęło mi aż 11 tur, ale większość wyczyściłem i pozajmowałem

i raporcik z armii

Campaign: Big Red One , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Ardennes Offensive , VH prestige is 80 , All hex prestige is 80
Total army value: 3546 , Current prestige is 819
BV: 200 ,  , cap 5000 , 18 turn prestige: 300
V : 150 ,  , cap 5000 , 18 turn prestige: 300
TV: 100 ,  , cap 5000 , 18 turn prestige: 300
Ls: Loss , turn prestige: 300

Piechota
* Piech/26-1 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 4 bars , 421 exp , 6 curr , 11 kill , 0 pp
* Piech/26-2defens , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 4 bars , 409 exp , 8 curr , Determined Defense - Defense values , 6 kill , 0 pp
* Piech/26-3first , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 1105 exp , 11 curr , First Strike - Unit fires first if  , 20 kill , 0 pp
* Piech/16-2alpine , Assault Eng. [E][M3A1 [W]] , 5 bars , 523 exp , 7 curr , Alpine Training - Can move through  , 8 kill , 0 pp
* Piech/18-3hard , Assault Eng. [E][M3A1 [W]] , 5 bars , 556 exp , 6 curr , Resilience - Harder to Destroy , 7 kill , 0 pp
* Piech/18-2 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 508 exp , 9 curr , 12 kill , 0 pp
* Piech/18-1 , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 652 exp , 11 curr , Influence - Has prestige modifier f , 16 kill , 0 pp
* Piech/1-fire , Special Service [MPTC][Jeep [T]] , 5 bars , 867 exp , 9 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 19 kill , 0 pp
* Piech/16-3over , Marines 44 [E][M5A1 [W]] , 5 bars , 540 exp , 8 curr , Overwatch - Shoots at enemy units e , 15 kill , 0 pp
* Piech/16-1 , Mobile Inf 45[M39 [W]] , 5 bars , 527 exp , 7 curr , 5 kill , 0 pp

Tank
Tank1/supr , M26 , 5 bars , 1171 exp , 13 curr , Shock Tactics - Long-term suppressi , 44 kill , 624 pp
Tank2/first , M26 , 5 bars , 1333 exp , 14 curr , First Strike - Unit fires first if  , 62 kill , 672 pp

Zwiad
* Szpieg-1 , M8 Greyhound , 5 bars , 685 exp , 7 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 13 kill , 0 pp
Szpieg2 , M8 Greyhound , 5 bars , 570 exp , 6 curr , 6 kill , 180 pp

Artyleria
* Armata-5 , M40 GMC 155mm , 4 bars , 491 exp , 14 curr , 5 kill , 0 pp
* Armata-2 , M12 , 5 bars , 830 exp , 15 curr , 31 kill , 0 pp
* Armata-1/most , 8 inch [M4 HS Tractor] , 5 bars , 972 exp , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 50 kill , 0 pp
* Armata-3/bonus , M12 , 5 bars , 940 exp , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 35 kill , 0 pp
* Armata-4 , M12 , 5 bars , 542 exp , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 15 kill , 0 pp

Air Defense
* Flak-1/supr , M15 [G] , 5 bars , 1189 exp , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 28 kill , 0 pp

Fighter
* Sam-1 , P-47M , 5 bars , 835 exp , 14 curr , 11 kill , 0 pp
Sam2/atak , P-61 Black Widow , 5 bars , 649 exp , 12 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 7 kill , 1008 pp

Tactical Bomber
Bomber1 , B-25H , 5 bars , 665 exp , 15 curr , 14 kill , 1062 pp

Killed: AD 83 ,  AT 69 ,  ATY 158 ,  INF 374 ,  REC 44 ,  TK 47 ,  FTR 15 ,  TB 10 ,  Total: 800
Lost  : AD  7 ,  AT  6 ,  ATY  3 ,  INF 41 ,  REC  6 ,  TK  4 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  69

BV 14
V   0
TV  1
L   0

Piechota * 10 Units * 7 Leaders
Total :   6108 exp,    119 kill,      0 pp
Average:    611 exp,     12 kill,      0 pp

Tank *  2 Units * 2 Leaders
Total :   2504 exp,    106 kill,   1296 pp
Average:   1252 exp,     53 kill,    648 pp

Zwiad *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1255 exp,     19 kill,    180 pp
Average:    628 exp,     10 kill,     90 pp

Artyleria *  5 Units * 3 Leaders
Total :   3775 exp,    136 kill,      0 pp
Average:    755 exp,     27 kill,      0 pp

Air Defense *  1 Units * 1 Leaders
Total :   1189 exp,     28 kill,      0 pp

Fighter *  2 Units * 1 Leaders
Total :   1484 exp,     18 kill,   1008 pp
Average:    742 exp,      9 kill,    504 pp

Tactical Bomber *  1 Units * 0 Leaders
Total :    665 exp,     14 kill,   1062 pp

Summary * 23 Units * 15 Leaders
Total :  16980 exp,    440 kill,   3546 pp
Average:    738 exp,     19 kill,    154 pp


no właśnie z tego co pamiętam, to tylko Niemcy mogli mieć 15 liderów, a pozostali 14, a ja mam 15 - jak to jest?

Gustlik

Cytatno właśnie z tego co pamiętam, to tylko Niemcy mogli mieć 15 liderów, a pozostali 14, a ja mam 15 - jak to jest?

Któraś poprawka to zlikwidowała.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Exiter

Gustlik co słychać w BRO, szykują się jakieś nowe sceny? trochę się stęskniłem za Boysami

Gustlik

Znów pojawiła się konieczność zrobienia mapy... Tyle razy sobie obiecywałem, że już nie będę (że dopasuję coś z istniejących), a potem i tak siadam i robię... :), Ale mapa jest już na ukończeniu - pozostały tylko nazwy miast do wpisania, więc pójdzie z górki. Myślę, że jak ją skończę, to ze dwa - trzy sceny zrobię szybciutko. Nie wiem czy uda się przed Świętami, ale może.....
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/