Gustlik efile - wersja 5.0 - i wyższe

Zaczęty przez Gustlik, Sierpień 21, 2009, 09:01:39 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

#195
A to nie wiem - musisz jego zapytać. Ja wysłałem Śiódemkę. Może poczta nie doszła? Jakby co, siódemka jest na GG.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

#196
http://ssi.gildiageneralow.pl/news.php?id=168
i nie chce mi nic się pobierać...
Ok, ale dopiero z tego jest- http://ssi.gildiageneralow.pl/gustlik_index.php
Moim zdaniem można by to poprawić...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Nie Tomku, nie trzeba nic poprawiać, ponieważ to pierwsze to jest strona z wiadomościami, a nie z plikami :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Cytat: zsamot w Maj 10, 2010, 02:49:57 PM
Gustlik- ale wersja u Grega nadal to jest 6-stka...Czy to już ta siódma, ale numeracja nie zmieniona?
Sory Panowie to ja przeoczyłem  ta aktualizację.
Umieszczę w możliwie najkrótszym terminie wersje 7.0

Zsamot

#199
Rosyjska strona: piechota (z "d")- co to jest Opoloczenije?
To pospolite ruszenie?
http://www.taktyka.net/phpbb3/viewtopic.php?f=27&t=1663
http://www.dws.org.pl/viewtopic.php?f=2&t=119884
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatTo pospolitego ruszenie?

Cuś w tym stylu.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg


Gustlik

#202
Tak se siedziałem, czytałem ostatni "Poligon", tam jest taki fajny artykuł "Pancerny wyścig" - o czołgach średnich drugiej połowy wojny. Dość dokładnie rozpracowano tam poszczególne typy tych najbardziej popularnych. Zastanowiła mnie jedna pozycja - zasięg czołgu. Ile razy zastanawialiście się (jeśli w ogóle) jak te cyferki paliwa w efilu mają się do rzeczywistości? Bo ja do tej pory nie. Owszem - patrzyłem na to, który pojazd miał większy zasięg, a który mniejszy, ale - jak to się ma do terenu na mapie?

No więc policzyłem - i okazało się, że SSI wymyśliło jakąś kompletną abstrakcję, a wszyscy potem to powielili w swoich efilach.

Otóż w grze, jednostka zużywa 1 punkt paliwa na 1 heks (po drodze)

Jeśli przyjmiemy że 1 heks to 1,5 kilometra, a taka np: Pantera miała zasięg drogowy 200km (około - nie czepiać się!), to znaczy, że
powinna móc przejechać - na jednym baku - 133 heksy!

Oznacza to, że powinna mieć 133 jednostki paliwa! A ma..... 30-40 (w zależności od efila).

Dobra - w grze występuje też element walki - a to oznacza, gwałtowne manewry, cofanie, przyspieszanie, uniki.... Tymczasem, faza walki w grze, zużywa tylko amunicję, a nie paliwo. Zatem, powiedzmy, że w na walkę odliczymy - z tych 133 jednostek paliwa - 30%. To nadal zostaje nam 89... Załóżmy, do tego, że nie każdy kierowca w batalionie jeździł "ekonomicznie" i spiszmy na straty nawet 40%
to daje 133 - 40% = 80 punktów paliwa (heksów na jednym baku)

Zasięg drogowy T-34/85, źródła niemieckie (żeby nie było), określały na 450km czyli w grze - 300 heksów....

To znaczy, że taki czołg mógłby rozegrać cały scenariusz bez tankowania. Oczywiście nie dotyczy to zużycia amunicji.

Porównywać możemy tylko wartości dla jazdy po drodze, gdyż w terenie gra sama podwyższa zużycie paliwa i na to już nie mamy wpływu. Ale te drogowe i tak są zastanawiające.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Też to czytałem- kupuję na bieżąco Poligon i klon o drugiej wojnie światowej (polecam oba!), ale stwierdzam, że niestety- czasem grywalność musi być ważniejsza niż realia, wtedy np. taki recon  w ogóle nie potrzebowałby paliwa uzupełniać.
Zresztą dla zachowania realiów można by po prostu podwyższyć stan paliwa i podwyższyć procentowe zużycie na heksach i tylko by cyfry się zmieniły.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Cytatpodwyższyć procentowe zużycie na heksach

Zbyt optymistyczna wiara w to, ze wszytko można zmienić - o tym decyduje gra.

Cytattaki recon  w ogóle nie potrzebowałby paliwa uzupełniać.

Wbrew pozorom - nie aż tak bardzo. Owszem, recony miały mniejsze zużycie paliwa, ale i mniejsze zbiorniki. Różnica zasięgu nie jest jakaś zabójcza w stosunku do czołgów. Powiedziałbym nawet, że efile pod tym względem przesadzają.

W każdym razie upieram się przy tym, że w kwestii paliwa obowiązują w tej chwili jakieś dziwne zasady, będące konsekwencją niezrozumiałego podejścia twórców z SSI
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Rozprza

#205

Pamiętam, że w PG1 można było wyłączyć opcję ubytku paliwa, zmianę pogody i podgląd na całe pole bitwy. To była masakra.
Ale myślę, że w jakiś sposób trzeba pokazać, że istnieje coś takiego jak logistyka.
Kiedyś się zastanawiałem, że fajnym bajerem byłoby możliwe uzupełnianie amunicji i paliwa tylko z jakichś jednostek logistycznych (one też mogłyby uzupełniać swoje zapasy tylko przy wyznaczonych heksach). Wyobraźcie sobie planowanie, ile potrzebujemy zaopatrzenia, jednostek do transportu itp, żeby wykonać zadanie.

Cytat: Gustlik w Maj 15, 2010, 01:40:11 AM
Tak se siedziałem, czytałem ostatni "Poligon", tam jest taki fajny artykuł "Pancerny wyścig"
PS
Super artykuł o niemieckiej obronie przeciwpancernej w 44.
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...

Zsamot

#206
Coś na wzór zaopatrzenia, wsparcia jest w People General. A uzupełnianie tylko z jednostek odpowiednich- owszem, ale to niestety tu nierealne.
ps. tak obrona ppanc świetnie pokazuje, ze nie same Jagdpantery, ale przede wszystkim klasyczne, holowane ppance i do tego przede wszystkim SturmGeschutze i Hetzer...
ps. 2 o ile ciekawiej się gra np. w te nowa kampanie Gustlika, mając za ppanc tylko 5cm, do tego piechotę z taborem konnym...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

To w takim razie, ja proponuję takie wyjście:

Zasięg rzeczywisty dzielony na 5 = liczba punktów paliwa.

To nam daje (przykładowo):

Pantera - 200-235 km zasięgu - ok 42 punktów paliwa
T-34 - 450 km zasięgu - 90 pkt. paliwa
7TP - 160 km zasięgu - 31 pkt. paliwa
M8 Greyhound - 500 km zasięgu - 100 pkt. paliwa
Ciężarówka GMC - 385 km zasięgu - 77 pkt. paliwa
Motocykl BMW - 360 km zasięgu - 72 pkt paliwa
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Dla mnie ok. Zatem widzę już oczyma duszy swojej efil 8.0. ;D
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Rozprza

Cytat: zsamot w Maj 15, 2010, 06:52:53 PM
Dla mnie ok. Zatem widzę już oczyma duszy swojej efil 8.0. ;D
Gustlik, jak zawsze rewolucyjne (rewelacyjne) pomysły, zmieniaj paliwko dla wszystkich jednostek!
PS
W Leśnych ludziach będzie hardcore!!! ... albo duże zmiany, albo stary e-file  ;D

Ciekawe co z kampaniami, które mają sceny na pustyni? Zaopatrzenie to katastrofa... i bardzo dobrze  >:D
W przeglądarce można "ustawić" sprawdzanie pisowni. To nie jest trudne...