Sprzęt bojowy w scenariuszach

Zaczęty przez Gustlik, Wrzesień 21, 2009, 02:28:40 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

Cytatpanie Gustlik czego tu nie rozumiesz bo ja nie rozumiem iż nie można było zrozumieć.

Tak, teraz widze swój błąd - rzeczywiście masz rację.

Ale to najlepiej pokazuje jak nieczytelne bywają Twoje wpisy -  bez kropek, przecinków, dużych liter - naprawdę można zgubic wątek. 

Zatem skoro tak, to zastanówmy się

Piszesz, że nie można było zorganizowac obrony, przy pomocy piechoty i AT - dobra, rozumiem.

W takim razie dwa pytania:
1) - czy to dlatego, że one są za słabe w swoich wyjściowych/podstawowych parametrach?
2) - czy dlatego, że W TYM SCENARIUSZU były za słabe.

Jeśli uważasz, że - 1), to to jest pytanie do mnie.
Ale jeśli - 2), to do Depeta.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

A żeby przejśc do konkretów, to:

Piechota Gwardyjska ma następujące parametry:
u mnie:
GD = 8, CD = 2
w rsf
GD = 8, CD = 0

Działo ppanc 76mm

u mnie
GD = 7, CD = 1
w rsf
GD = 8, CD = 0

Działo ppanc 57mm

u mnie
GD = 6, CD = 1
w rsf
GD = 4, CD = 0

Nie ma tu żadnych szokujących różnic, które powodowałyby, że moimi nie da się
bronic, a tymi z rsf się da.

To są gołe fakty - te wartości można modyfikowac poprzez różne czynniki w
scenariuszu, ale to już zależy od autora scenariusza.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cytat: giees w Wrzesień 24, 2009, 12:33:30 AM
Cytat: zsamot w Wrzesień 24, 2009, 12:26:50 AM
1. jestem za wiernym odwzorowaniem, grywalność, owszem, ale maks. 3 miejsce...
Nie zrozumialem końcówki : ale maks. 3 miejsce ?Możesz rozwinąć ?
Cytat: zsamot w Wrzesień 24, 2009, 12:26:50 AM
Proszę bardzo: lepszy trening, lepiej serwisowany sprzęt... a tak miały chociażby jednostki gwardyjskie i inne elitarne- czyli pierwszeństwo w dostawach ludzi i sprzętu, a jednostkę z liderem uznać należy raczej za elitarną, zatem;)
Ok . Kupuje to (ale z tym uśmieszkiem na końcu ;) )
Cytat: zsamot w Wrzesień 24, 2009, 12:26:50 AMA sam ovverrun- szarża, szał bitewny;)
Zgadza się.
Dla mnie w PG2, tym co mnie w ogóle ujęło w serii gier PG, bo zaczynałem od 1, była właśnie szansa na oddanie cech realnego planowania strategicznego, bo już na pewno nie rozgrywki poszczególnych jednostek- co często i Ty mylisz- bowiem dany unit, to zespół przynależnych jednostek do poszczególnej klasy (jedynym czystym to lotnictwo i okręty- tam nie ma sił pomocniczych ).  Starcie np. czołgu, to już a Panzer Elite, itp. I dlatego cholernie ważne, odkąd Gustlik wykreował swój efile, stało się urealnienie pewnych cech.
Grywalność... podam tobie przykład rodem z SSI- Savannah, starcie udowódczonej Pantery- około1800pd, lider, z piechotą amerykańska, rekruci- więc jak się te Rednecki wkur...ili, to chyba cepami, ale tę dywizje pancerna rozmontowali z 15 do 8... Teraz takie kwiatki u Gustlika wyeliminowane, a że są błędy- właśnie po to są kampanie, gdzie tocząc boje- wychodzi,  ile  i co trzeba poprawić, wskazując na uwarunkowania historyczne. Bo- gdyby chodziło tylko o grywalnośc, to wolałbym pograć w Warcrafta 2., bądź Heroes III, w które grywam i tam nie ma żadnych pretensji, ze Cyklop ma takie cechy, a ulepszony to może jeszcze więcej. ;)
Dlatego 1. historyczność, 2.realność/sensowność (kompromisy konieczne z uwagi na to, iz to tylko/aż gra) no i - last but not least-    3. grywalność. Zatem niestety pewnych rzeczy nie da się wyeleminować, a z kolei pewne mechanizmy- np. overrun- w ujęciu możliwości ruchu gdy definitywnie sie niszczy wroga jednostkę- tylko uatrakcyjniają grę, nie odbierając wcześniejszych walorów, ale gdy są błędy, jak np. z ta wskazana przez Ciebie piechota, to jest to błąd, którego NIGDY nie wykorzystam, bo kocham osiągać zwycięstwo, ale UCZCIWIE, gardzę kantami, bo inaczej stosowałbym różne tipsy, np. w "jedyneczce" można było otrzymać kilkanaście darmowych T34...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Scheisskopf

Cytat: zsamot w Wrzesień 24, 2009, 09:48:27 AM
Dla mnie w PG2, tym co mnie w ogóle ujęło w serii gier PG, bo zaczynałem od 1, była właśnie szansa na oddanie cech realnego planowania strategicznego, bo już na pewno nie rozgrywki poszczególnych jednostek- co często i Ty mylisz- bowiem dany unit, to zespół przynależnych jednostek do poszczególnej klasy (jedynym czystym to lotnictwo i okręty- tam nie ma sił pomocniczych ).  Starcie np. czołgu, to już a Panzer Elite, itp. I dlatego cholernie ważne, odkąd Gustlik wykreował swój efile, stało się urealnienie pewnych cech.
Grywalność... podam tobie przykład rodem z SSI- Savannah, starcie udowódczonej Pantery- około1800pd, lider, z piechotą amerykańska, rekruci- więc jak się te Rednecki wkur...ili, to chyba cepami, ale tę dywizje pancerna rozmontowali z 15 do 8... Teraz takie kwiatki u Gustlika wyeliminowane, a że są błędy- właśnie po to są kampanie, gdzie tocząc boje- wychodzi,  ile  i co trzeba poprawić, wskazując na uwarunkowania historyczne. Bo- gdyby chodziło tylko o grywalnośc, to wolałbym pograć w Warcrafta 2., bądź Heroes III, w które grywam i tam nie ma żadnych pretensji, ze Cyklop ma takie cechy, a ulepszony to może jeszcze więcej. ;)
No i tu wychodzi chyba różnica podejścia gracza kampanijnego i multi. Dla tego pierwszego gra to zabawa w prowadzenie wojny -  żeby było fajnie i klimatycznie. Dla drugiego plansza z figurkami i nie wojna a rozgrywka i lepsze bądź gorsze posunięcia. Stąd NKWD z cechą combat support dla jednego "urealni grę" dla drugiego ją wypaczy w starciu z człowiekiem. No bo przecież w w kampanii nikt nie kupi takich łachmaniarzy. W multi wszyscy ich kupią, bo dzięki nim wygrają  :)

A fatalny wynik u Pantery to wg mnie nie kwestia efila tylko raczej przypadek losowy.

Cpt.Pablo

. Zatem niestety pewnych rzeczy nie da się wyeleminować, a z kolei pewne mechanizmy- np. overrun- w ujęciu możliwości ruchu gdy definitywnie sie niszczy wroga jednostkę- tylko uatrakcyjniają grę, nie odbierając wcześniejszych walorów, ale gdy są błędy, jak np. z ta wskazana przez Ciebie piechota, to jest to błąd, którego NIGDY nie wykorzystam, bo kocham osiągać zwycięstwo, ale UCZCIWIE, gardzę kantami, bo inaczej stosowałbym różne tipsy, np. w "jedyneczce" można było otrzymać kilkanaście darmowych T34...

Przyłączam sie do Twojeje wypowiedzi i pochwalam - nie rozumiemiem ludzi, którzy dla punktów potrafia oszukiwać - przecież w gruncie rzeczy oszukują sami siebie - cóz za frajda z wygranej przy świadomosci że się oszukało ? Dla mnie to dziecinada i poziom piaskownicy :) Dobry gracz poradzi sobie w każdych warunkach, a nawet przegrana z kims kto miał o wiele więcej bonusów w postaci dowódców , pogody itp.... może dać satysfakcję. :)

Co do darmowych T34 to mam wersję panzera 2 - orginał w której są również darmówki :)

Pozdrawiam wszystkich uczciwych i całe grono zwolenników pg2 :)


I jeszcze jedna prośba - proszę aby to forum było miejscem wymiany informacji i wspólnych dyskusji na tematy zwiazane z pg2 a nie miejscem waśni , sprzeczek i wytykania swoich błędów.

Cpt.Pablo

Sorki ale w mojej wczesniejszej wypowiedzi - pierwszy akapit to cytat wypowiedzi zsamota - nie mam doswiadczenia na forum :)

giees

Cytat: zsamot w Wrzesień 24, 2009, 09:48:27 AM
Dlatego 1. historyczność, 2.realność/sensowność (kompromisy konieczne z uwagi na to, iz to tylko/aż gra) no i - last but not least-    3. grywalność.
Teraz wszystko rozumiem.

U mnie wygląda to tak:
1. Grywalność 2.realność/sensowność 3. historyczność

Co nie znaczy że chcialbym żeby piechota latala z dzalkami laserowymi bo to jest skrajne rozumienie :)
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

giees

Cytat
No i tu wychodzi chyba różnica podejścia gracza kampanijnego i multi. Dla tego pierwszego gra to zabawa w prowadzenie wojny -  żeby było fajnie i klimatycznie. Dla drugiego plansza z figurkami i nie wojna a rozgrywka i lepsze bądź gorsze posunięcia. Stąd NKWD z cechą combat support dla jednego "urealni grę" dla drugiego ją wypaczy w starciu z człowiekiem. No bo przecież w w kampanii nikt nie kupi takich łachmaniarzy. W multi wszyscy ich kupią, bo dzięki nim wygrają  :)

Ot cale podsumowanie wczesniejszej rozmowy.

Teraz to już leje wódke :D
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

giees

Cytat: Cpt.Pablo w Wrzesień 24, 2009, 10:30:46 AM
Sorki ale w mojej wczesniejszej wypowiedzi - pierwszy akapit to cytat wypowiedzi zsamota - nie mam doswiadczenia na forum :)

Spoko.
Zawsze możesz będąc zalogowany na forum wejść na modyfikacje postu i zedytować dany wpis.
Żeby dać coś w cytat trzeba przed tekstem dać znak [ quote] a na końcu [ /quote] (przy czym bez spacji po [ , dalem ja tylko zeby wyswietlc znaczniki)
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Cpt.Pablo

Giees chwała Ci za to że pokazałeś mi jak grac na WZ a w szczególnosci jak to odpalic :) Tam nie ma ściemy :) Choć czasami cięzko jest :)

Gustlik

CytatTeraz to już leje wódke Cheesy

O to to.... właśnie.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Cieszę się zatem, ze osiągnęliśmy consensus, a co wódki, wolę paliwo mniej oktanowe- chmielowe, na które zapraszam w Pierwszej Stolicy- każdego, to z Was będzie przejazdem choćby;)
Poza tym- małe sprostowanie:
-  gracz kompanijny kupi NKWD, tylko będzie to traktował jako inwestycję długofalową, w pojedynczym scenariuszu, pewnie postawiłbym na coś konkretnego, ale to kwestia ogrania, ja często mam w swej armii- dla rozrywki rożne dziwadła, którymi gram na drugorzędnych odcinkach ;),
- co do waśni- staram się merytorycznie pisać, a przede wszystkim witam na forum,

- Scheisskopf :A fatalny wynik u Pantery to wg mnie nie kwestia efila tylko raczej przypadek losowy.
Niestety nie, chodziło po prostu o źle pojęty patriotyzm twórców gry- cały świat klękał przed Wehrmachtem, a dopiero chłopcy dawali radę i już na plaży spuszczali wp...ol wrednym interwentom... I dlatego tak cenię efile Gustlikowy, bo jest szansa na modyfikacje, innowacje- vide support ppancy (każdego!!!) i utworzenie ck-mów, zresztą proponuje prześledzić wątek efilowy na Gutlikowym forum. Idealnie to obrazuje, jak Gracze mają wpływ. I uważam, ze jak ktoś ma zastrzeżenia, propozycje, to tam warto je zawrzeć..
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

giees

Cytat: Cpt.Pablo w Wrzesień 24, 2009, 11:16:31 AM
Choć czasami cięzko jest :)

Ahaha dokladnie , zwlaszcza jak gra sie w 4 i ktoś ma inną wersje scena :D
Tak jak wtedy kiedy zamiataliśmy Tom_NYC bodajże w Caging the bear (3 na jednego).
Hehehe
Wyszukiwarka ogloszeniowa Broomer.pl. Znajdz samochod.

Janus

osobiście co do grywalności myślę sobie ,że gdyby wprowadzić takie zmiany

piechota która samodzielnie raczej nie działa jako formacja bo ma wsparcie innych formacji w swoim organicznym składzie (ppanc,altylerja,opl)
do tego może wykożystać sensownie teren oraz się okopać.
a niestety w każdym rosterku nie ma szans w starciu z tankami .
czy nie można jej tak podrasować by mogła w trudnym terenie lub w mieście oraz gdy jest okopana skuteczniej stawiać opór.
oraz ją zrużnicować siłę jej oporu uwzględniając tzw siłę ognia ,czyli to w co jest dodatkowo wyposarzona (opl ppanc altylerja).

oraz czy tzw. oweruna w tankach nie można ograniczyć do jednostek działających na tyłach np altylerja , opl , jednostki piechoty w transporcie.  ???

Gustlik

Cytatczy nie można jej tak podrasować by mogła w trudnym terenie lub w mieście oraz gdy jest okopana skuteczniej stawiać opór. oraz ją zrużnicować siłę jej oporu uwzględniając tzw siłę ognia ,czyli to w co jest dodatkowo wyposarzona (opl ppanc altylerja).

A skąd ten wniosek, że piechota NIE JEST zróżnicowana? Czyżby w efilu RSF był tylko jeden rodzaj piechoty?  ???
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/