Kampania Polska - przekonwertowana kampania Bolesty "1939" na efil Gustlika

Zaczęty przez Greg, Październik 10, 2009, 11:37:11 AM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Gustlik

No więc pogoniłem kota Ruskim i teraz krótkie (?) podsumowanie kampanii:

Widac, słychac i czuc, że jest to kampania zbudowana całe lata temu - dziś już nikt takich nie robi. Niestety - nie jest to komplement.

Kampania jest typowo "siłowa" według zasady - nie ma czegoś takiego jak: "za dużo artylerii".
W związku z powyższym żadne wysublimowane rozwiązania taktyczne nie wchodzą w grę. Ustawiamy się, przełamujemy i dobijamy.
Przeciwnik zawsze (albo prawie zawsze) ma najcięższe działa, najlepsze czołgi (gdyby Wehrmacht miał we wrześniu tyle PzIV...) i całe mnóstwo samolotów. Niestety autor nie zaplanował żadnych posiłków - zwłaszcza lotniczych - więc po pierwszych dwóch kolejkach i wyeliminowaniu lotnictwa nieprzyjaciela, latamy czym chcemy i jak chcemy.

Ponadto, tam gdzie komputer ma grac ofensywnie, wystarczy przetrzymac jego atak, żeby potem miec pewnosc, że w VHeksach zostało po jednej jednostce, z którą wystarczy się rozprawic.  Żadnych niespodzianek - o ile VHeks nie jest równocześnie SHeksem.

Żadnych min, okopów, ataków z flanki...

Wiele scenariuszy rozgrywa się zimą, przy złej pogodzie, co wbrew pozorom jest zaletą, w sytuacji gdy polskie jednostki mają zasięg strzału 2 a rosyjskie do końca 1 (z wyj. KV-2)

Kampania wymaga ogromnej armii (swój AAR przedstawiam poniżej). Z tyloma jednostkami, ledwo byłem w stanie ustawic jaki-taki front pod Leningradem.

Przebieg bitew oparty jest na drabince "Blitzkriegu", niestety niektóre scenariusze są wręcz kopią odpowiednich scenariuszy "Blitzkriegu", z tym że niemieckie jednostki zastąpiono polskimi. Przeciwnik pozostał jak był ustawiony i rozstawiony.

O prestiżu już pisałem - nie będę sie powtarzał.

Ogólna ocena: 3+

Najważniejszą zaletą jest utrzymanie ducha Blitzkriegu - jeśli ktoś to lubi, ale nie dla wszystkich musi to byc zaleta.

Rozwiązanie - zostawic jak jest. Niech grają ci co lubią. Przystosowanie jej do współczesnych wymogów wymagałoby tylu poprawek, że praktycznie trzeba by ją napisac od nowa. Ewentualnie poprawic kilka oczywistych niestaranności jak np: flagi bez właściciela. Kilkakrotnie zdarzyło mi się, że zajmowałem lotnisko, a flaga się nie zmieniała. Okazało się, że wprawdzie flaga była, ale cecha "owner" (właściciel) była ustawiona na "none" (nikt). Jednak przy tej ilości małych flag, sprawdzenie wszystkich, to robota dla Kopciuszka. 

Z tego wszystkiego podziękowania, tak naprawdę, to należą się Gregowi, za to że mu się chciało konwertowac kampanię, co przy tej ilości jednostek musiało byc mrówczą pracą, zachowując przy tym ducha kampanii.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Zwracam uwagę na wytłuszczony komunikat - coś jest nie tak z drabinką. Greg mówi, że nie ingerował w przebieg, więc to kolejny błąd Autora.

Played Scenarios:
(*) Sequence is wrong, some scenarios have been played more than once
01 Slask Cieszynski (#0), Victory
02 Bitwa pod Mlawa (#1), Brilliant Victory
03 Bitwa na luku Wkry (#2), Brilliant Victory
04 Obrona Warszawy (#3), Brilliant Victory
05 Bitwa nad Bzura (#4), Brilliant Victory
06 Ofensywa w Prusach (#7), Victory
07 Zdobycie Trojmiasta (#10), Victory
08 Wal Pomorski (#11), Victory
09 Odra (#12), Victory
10 Lwow (#13), Brilliant Victory
11 Novgorod (#15), Brilliant Victory
12 Volokolamsk (#16), Brilliant Victory
13 Klin (#17), Tactical Victory
14 Stalingrad - Rosyjski mlot (#21), Brilliant Victory
15 Bitwa na luku Kurskim (#22), Brilliant Victory
16 Bitwa pod Kaniowem (#23), Victory
17 Pskow (#24), Brilliant Victory
18 Leningrad - zdobyc miasto! (#25), Victory

Current scenario: Zdobycie Moskwy , VH prestige is 240 , All hex prestige is 1920
Army value including initial Core and Prototypes: 31695
Total Army Cost: 22770 , Current prestige is 30258
BV: Win , turn prestige: 6600
V : Win , turn prestige: 8400
TV: Win , turn prestige: 9600
Ls: Loss , turn prestige: 9600

Infantry
, Saperzy Szturmowi [E][PF 621L] , 5 bars , 576 exp , 10 base , 15 curr , 324 pp
, SAS [EPTC][Jeep [TW]] , 3 bars , 347 exp , 10 base , 11 curr , 567 pp
, Spadochroniarze [P][PF 508/518] , 1 bars , 131 exp , 10 base , 11 curr , 263 pp
* Sztab [AEC] DEF , Sztab [AEC][PF 508/518] , 3 bars , 303 exp , 10 base , 13 curr , Ferocious Defender - No unit can ig , 0 pp
*  , Kawaleria Motorowa[PZInz 222 [W]] , 5 bars , 604 exp , 10 base , 14 curr , 0 pp
, Saperzy Szturmowi [E][PZInz 222 [W]] , 0 bars , 8 exp , 10 base , 10 curr , 324 pp
, Saperzy Szturmowi [E][PF 621L] , 5 bars , 586 exp , 10 base , 10 curr , 216 pp
, Kawaleria Motorowa[PZInz 222 [W]] , 2 bars , 209 exp , 10 base , 12 curr , 373 pp
, Kawaleria Motorowa[PZInz 222 [W]] , 4 bars , 444 exp , 10 base , 12 curr , 373 pp

Tank
, 23aTP wz42 , 1 bars , 122 exp , 10 base , 11 curr , 396 pp
*  , 18TP wz 42 , 0 bars , 26 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp
, 14TP wz 41 , 5 bars , 960 exp , 10 base , 14 curr , 369 pp
* FIRST STRIKE , 14TP wz 41 , 5 bars , 1863 exp , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 0 pp
, 14TP wz 41 , 3 bars , 307 exp , 10 base , 8 curr , 264 pp
, 14TP wz 41 , 5 bars , 635 exp , 10 base , 13 curr , 343 pp
, 14TP wz 41 , 5 bars , 1092 exp , 10 base , 13 curr , 343 pp

Recon
* SUP MAN , Daimler AC MkII , 5 bars , 906 exp , 10 base , 15 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 0 pp

Anti-tank
*  , 202/wz39 bis [S , 5 bars , 889 exp , 10 base , 15 curr , 0 pp
*  , 202/wz39 bis [S , 5 bars , 751 exp , 10 base , 13 curr , 0 pp
, 202/wz39 bis [S , 2 bars , 273 exp , 10 base , 11 curr , 382 pp
*  , 202/wz39 bis [S , 5 bars , 778 exp , 10 base , 15 curr , 0 pp

FlaK
*  , CKM wz.30 [FAS][PF 621L] , 4 bars , 482 exp , 10 base , 13 curr , 0 pp
* KILLER , CKM wz.30 [FAS][PF 508/518] , 5 bars , 850 exp , 10 base , 14 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 0 pp

Artillery
DEV , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 1635 exp , 10 base , 15 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 882 pp
INFLU , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 576 exp , 10 base , 15 curr , Influence - Has prestige modifier f , 882 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 4 bars , 450 exp , 10 base , 14 curr , 822 pp
*  , 155mm wz.40[C8P] , 1 bars , 152 exp , 10 base , 10 curr , 0 pp
* INFIL , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 1024 exp , 10 base , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 0 pp
* DEF , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 895 exp , 10 base , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 0 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 704 exp , 10 base , 15 curr , 882 pp
SNIPER , 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 994 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 882 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 759 exp , 10 base , 15 curr , 882 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 5 bars , 732 exp , 10 base , 15 curr , 882 pp
, C8P/St40kal120 , 1 bars , 144 exp , 10 base , 10 curr , 348 pp
, 155mm wz.40[C8P] , 4 bars , 498 exp , 10 base , 14 curr , 822 pp

Air Defense
, wz37/75[PZInz152] , 0 bars , 78 exp , 10 base , 10 curr , 384 pp
, wz 36/40 [G][C2P] , 2 bars , 265 exp , 10 base , 12 curr , 330 pp
, wz37/75[PZInz152] , 0 bars , 76 exp , 10 base , 9 curr , 384 pp
, wz37/75/342 , 2 bars , 200 exp , 10 base , 12 curr , 403 pp
, wz 36/40 [G][C2P] , 3 bars , 388 exp , 10 base , 13 curr , 358 pp
, wz 36/40 [G][C2P] , 2 bars , 266 exp , 10 base , 12 curr , 330 pp

Fighter
, PZL 53 IIB , 5 bars , 1245 exp , 10 base , 14 curr , 840 pp
*  , PZL 53 IIB , 1 bars , 183 exp , 10 base , 11 curr , 0 pp
*  , PZL 53 IIB , 5 bars , 853 exp , 10 base , 13 curr , 0 pp
, PZL 53 IIB , 0 bars , 12 exp , 10 base , 9 curr , 600 pp
* FIRST STRIKE , PZL 53 IIB , 5 bars , 1044 exp , 10 base , 15 curr , First Strike - Unit fires first if  , 0 pp
SNIPER , PZL 48 B Lampart , 5 bars , 1736 exp , 10 base , 15 curr , Fire Discipline - Units use ammunit , 846 pp
, PZL 53 IIB , 5 bars , 879 exp , 10 base , 11 curr , 660 pp
, PZL 53 IIB , 5 bars , 794 exp , 10 base , 15 curr , 900 pp
, PZL 53 IIB , 5 bars , 766 exp , 10 base , 14 curr , 840 pp
*  , PZL 48 B Lampart , 5 bars , 1122 exp , 10 base , 14 curr , 0 pp
, PZL 53 IIB , 5 bars , 799 exp , 10 base , 14 curr , 840 pp

Tactical Bomber
, LWS-3 Mewa [R] , 0 bars , 0 exp , 10 base , 10 curr , 276 pp
INFLU , PZL-37e Los , 5 bars , 1151 exp , 10 base , 10 curr , Influence - Has prestige modifier f , 648 pp
TANK KILLER , PZL-37e Los , 5 bars , 814 exp , 10 base , 12 curr , Skilled Ground Attack - Bonuses pro , 777 pp
DEF , PZL-37e Los , 5 bars , 1059 exp , 10 base , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 972 pp
RAIN MAN , PZL-46a Sum , 5 bars , 1479 exp , 10 base , 13 curr , All Weather Combat - Not affected b , 561 pp

Killed: AD 102 ,  AT 96 ,  ATY 228 ,  INF 514 ,  REC 66 ,  TK 231 ,  FTR 74 ,  TB 55 ,  Total: 1366
Lost  : AD  5 ,  AT  9 ,  ATY  5 ,  INF 30 ,  REC  1 ,  TK  0 ,  FTR  1 ,  TB  3 ,  Total:  54

BV 10
V   7
TV  1
L   0

Player 1 has 57 units total:
Infantry :  9
Tank :  7
Recon :  1
Anti-tank :  4
FlaK :  2
Artillery : 12
Air Defense :  6
Fighter : 11
Tactical Bomber :  5

Player 2 has 13 units total:
Infantry : 10
Tank :  1
Artillery :  2


*   <- original core or experienced prototype
pp  <- prestige points
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Greg

Jak pisałem wcześniej - poprawki są w trakcie realizacji.
Też wyszedłem z założenia, że większych przeróbek robił nie będę.
Poprawie na pewno:
- nazwy scenariuszy i plików txt (właściwie to już mam gotowe)
- zdejmę wszystkie niemiecki multimedia
- pozmieniam trochę briefingi
- unormuje prestiż przydzielany komputerowi i spróbuje trochę pogrzebać przy prestiżu dla gracza
- poprawie liniowość kampanii bo gdzieś jest błąd chyba po scenie Klin
- włączę w scenariuszach opcję Current / Basic Strenght i zmniejszę możliwości reinkarnacji komputera
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę pisać.

W przyszłości może wezmę się za jeszcze jedną z kampanii Bolesty,  którąś z późniejszych.
Oczywiście za zgoda autora.


Gustlik

Zwróc uwagę na te małe flagi - przynajmniej na lotniskach - gdzie indziej to nie jest istotne, ale na lotniskach tak, bo się człowiek wysila żeby zdobyc heks lotniska, a tu flaga jest, ale się nie zmienia. Taka sytuacja jest wtedy gdy na heksie leży flaga - dajmy na to: Russia - ale w opcji "Owner" widac "None".
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Zsamot

Nie zwróciłem uwagi na te lotniska, ale nie miałem nigdy problemów z korzystaniem z lotnisk... Zgadzam się Gustlik- część zalet tej kampanii to rzeczywiście wady dla innych. Ja akurat lubię czasami zagrać taką mega armią. Co nie zmienia faktu, ze czekam na poprawki- i tu WIELKIE podziękowania dla Grega;)
- zgadzam się z Gustlikiem, ale liczę na inwencje Grega, w końcu szkoda byłoby stracić kampanie do grania. Zwłaszcza, że mam sentyment do scenów SSI. I myslę, że nie tylko ja.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

A propos bitwa pierwsza po klinie- ścieżka po taktyku w Klinie-  ostry początek, potem niestety mocno słabiej, co aż dziwi, bo po przełamaniu przydałaby się niespodzianka, nie zaś poczucie, ze tylko teren i brak paliwa to prawdziwe zagrożenie dla Brylanta. Dostałem wreszcie prezent- idealnie, bo czołg, a tu Cytadela;)  Będzie się działo;)
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Cytat: Greg w Październik 29, 2009, 09:22:50 PM
Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły proszę pisać.
W przyszłości może wezmę się za jeszcze jedną z kampanii Bolesty,  którąś z późniejszych. Oczywiście za zgoda autora.
- Mam sugestię, by jeszcze mocniej urozmaicić sprzęt u Rosjan,poza tym nie ma szans na żaden pociąg pancerny Rosjan, zwłaszcza że Rosjanie mieli ich całkiem sporo.  Poza tym nieco posterunków i to asekurowanych, bowiem o wiele ciekawiej się gra, gdy nie atakuje Łosiem każdej wykrytej artylerii, tylko wpierw Mewa sprawdzam,  czy nie jest wspierana plotką...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Żeby zastosowac pociąg pancerny, trzeba by przerobic mapy, a to już chyba byłaby zbyt daleko idąca zmiana.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

czata

Slask Cieszynski (00)
B, V, T, L -> Bitwa pod Mlawa (01)

Bitwa pod Mlawa (01)
B, V -> Bitwa na luku Wkry (02)
T, L -> Bitwa nad Bzura (06)

Bitwa na luku Wkry (02)
B, V, T -> Obrona Warszawy (03)
L -> Bitwa nad Bzura (05)

Obrona Warszawy (03)
B, V -> Bitwa nad Bzura (04)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA

Bitwa nad Bzura (04)
B, V -> Ofensywa w Prusach (07)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA

Bitwa nad Bzura (05)
B, V -> Ofensywa w Prusach (07)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA

Bitwa nad Bzura (06)
B, V -> Ofensywa w Prusach (07)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA

Ofensywa w Prusach (07)
B -> Krolewiec (09)
V -> Zdobycie Trojmiasta (10)
T -> Druga bitwa Warszawska (08)
L -> PORAŻKA

Druga bitwa Warszawska (08)
B, V -> Odra (12)
T -> Lwow (14)
L -> PORAŻKA

Krolewiec (09)
B, V, T -> Lwow (13)
L -> PORAŻKA

Zdobycie Trojmiasta (10)
B, V -> Wal Pomorski (11)
T -> Lwow (14)
L -> PORAŻKA

Wal Pomorski (11)
B, V -> Odra (12)
T -> Lwow (14)
L -> PORAŻKA

Odra (12)
B, V -> Lwow (13)
T -> Novgorod (15)
L -> PORAŻKA

Lwow (13)
B, V, T -> Novgorod (15)
L -> PORAŻKA

Lwow (14)
B, V, T -> Novgorod (15)
L -> PORAŻKA

Novgorod (15)
B, V -> Volokolamsk (16)
T, L -> PORAŻKA

Volokolamsk (16)
B, V -> Klin (17)
T -> Stalingrad - Rosyjski mlot (21)
L -> PORAŻKA

Klin (17) tutaj jest warunek
B, V -> Stalingrad (19) lub Leningrad - pierwsza bitwa (18)
T -> Stalingrad - Rosyjski mlot (21)
L -> PORAŻKA

Leningrad - pierwsza bitwa (18)
B, V, T -> Stalingrad (19)
L -> PORAŻKA

Stalingrad (19)
B, V -> Jekaterinburg (20)
T, L -> PORAŻKA

Jekaterinburg (20)
B, V -> ZWYCIĘSTWO
T, L -> PORAŻKA

Stalingrad - Rosyjski mlot (21)
B, V, T -> Bitwa na luku Kurskim (22)
L -> PORAŻKA

Bitwa na luku Kurskim (22)
B, V, T -> Bitwa pod Kaniowem (23)
L -> PORAŻKA

Bitwa pod Kaniowem (23)
B, V, T -> Pskow (24)
L -> PORAŻKA

Pskow (24)
B, V, T -> Leningrad - zdobyc miasto! (25)
L -> PORAŻKA

Leningrad - zdobyc miasto! (25)
B, V, T -> Zdobycie Moskwy (26)
L -> PORAŻKA

Zdobycie Moskwy (26)
B, V, T -> ZWYCIĘSTWO
L -> PORAŻKA

B - brillant victory
V - victory
T - tactical victory
L - lose

Rysować nie będę.

Zwracam uwagę na to, że są trzy Bitwy nad Bzurą oraz dwa Lwowy.

Pozdrawiam, Czata





Zsamot

Serdecznie dziękuję czata, mam prośbę- jak Greg wstawi poprawioną wersję, to czy mógłbyś potem to uaktualnić? Porysuję sobie sam. ;)
Myślę, że udostępnianie takiej ścieżki mogłoby być tu regułą... To naprawdę ułatwia grę i uatrakcyjnia granie po raz który znanej już kampanii.
ps. czata- wyjaśnij proszę o co chodzi z tym Klinem, od czego zależy ten wybór???
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

czata

Wybór w "Klinie" zależy od tego, czy grałeś "Królewiec (09)".

Wygląda na to, że jeśli grałeś Królewiec, to idziesz do "Stalingradu (19)", a jeśli go nie grałeś, to do "Leningrad - pierwsza bitwa (18)".

Pozdrawiam, Czata

Zsamot

Cytat: Gustlik w Październik 30, 2009, 09:54:38 AM
Żeby zastosowac pociąg pancerny, trzeba by przerobic mapy, a to już chyba byłaby zbyt daleko idąca zmiana.
Wiesz Gustlik, ja nie wypowiadam się na ten temat, bo prostu podaję tylko pomysły, a to dopiero Kreatorzy, jak Ty, czy Greg, będą studzić pewne zapędy. jednak uważam, że są bitwy, gdzie po prostu brak kolejowego wsparcia. Cały czas motywuję o umieszczenie w efilu- pociągu przeciwlotniczego....
ps. dziękuję czata!!!
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Greg

CytatPoprawie na pewno:
- nazwy scenariuszy i plików txt (właściwie to już mam gotowe)
- zdejmę wszystkie niemiecki multimedia
- pozmieniam trochę briefingi
- unormuje prestiż przydzielany komputerowi i spróbuje trochę pogrzebać przy prestiżu dla gracza
- poprawie liniowość kampanii bo gdzieś jest błąd chyba po scenie Klin
- włączę w scenariuszach opcję Current / Basic Strenght i zmniejszę możliwości reinkarnacji komputera
Kampania Zaktualizowana
dostępna na stronie www.pg2.net.pl

Zsamot

To może lepiej zaniecham kontynuacji testów i zacznę od nowa? Pozdrawiam Greg, Serdeczne dzięki za masę pracy włożonej w te poprawki.
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Zsamot

Tylko Greg napisz, że nazwy plików są inne i trzeba stare USUNĄĆ, bo się tworzą 2! kampanie o tej samej nazwie...
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369