Proponowane zmiany dotyczące samolotów

Zaczęty przez Mapet, Październik 28, 2009, 07:07:39 PM

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mapet

Na początek proponuję poddać pod dyskusję to co już przygotowałem czyli myśliwce. Natomiast bombowce mam przygotowane mniej więcej w połowie. Najlepiej będzie wrzucić ten plik z proponowanymi zmianami na stronę o PG2 gdzie jest wszystko i każdy będzie mógł się z nim zapoznać.

Scheisskopf

Cytat: Mapet w Luty 25, 2010, 10:44:57 AM
Najlepiej będzie wrzucić ten plik z proponowanymi zmianami na stronę o PG2 gdzie jest wszystko i każdy będzie mógł się z nim zapoznać.
A umieścisz?

Mapet

Wiadomość z prośbą o umieszczenie na stronie poszła do Grega.

Mapet


Zsamot

Mi nie działa link, poza tym zapytam najpierw- jest porównanie ze starymi, czy tylko nowe?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Mapet

Poprawiony link

http://hotfile.com/dl/31596480/0648c17/PG2_Samoloty_2.xls.html

Tylko nowe ale z zaznaczeniem gdzie jest zmniejszane a gdzie zwiększane.

Zsamot

Szkoda, że nie wpisałeś nazw, numery z czym porównać, by uzyskać nazwę?
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

Z numerami jednostki w efilu - otwórz sobie LG Suite, załaduj efila, ustaw filtr klasy na "Fighter" i lecisz po kolei, porównując numer jednostki zapisany jako: "E:XXXX"
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Scheisskopf

Przejrzałem sobie z grubsza mysliwce niemieckie i sowieckie. O ile dobrze zrozumiałem, to za atak odpowiada uzbrojenie a za inicjatywę silnik. Dobrze byłoby jednak napisać w jakim stopniu i o ile. Pomysł to ogólnie jakiś jest, choć ja na chwilę obecną uważam, że uzbrojenia i silnika nie da się w pełni rozdzielić. Kilka racjonalnych rozwiązań - zawsze zastanawiałem się skąd autorom efili wychodzą różnice (czasem znaczne) pomiędzy wczesnymi Jakami 1, 7 i 9  :) Obawiam się jednak, że sposób prezentacji modyfikacji sprawi, że nie będzie zbyt wielu uwag. Tego wg mnie się nie da czytać. Najlepiej nanieść modyfikacje na jakąś testową wersję efila i wonczas zastanawiać, czy są dobre, czy nie. Obecnie na dzień dobry człowiek się gubi i nie ma zadnego obrazu całości. Że nie wspomnę o tym, że jeszcze trzeba dodatkowo porównywać z obecnymi statsami. Gustlik przy okazji też mógłby uporządkować samoloty i zlikwidować wersje bez dokładnych oznaczeń wersji np. Me-109 G.  :)

Zsamot

Również uważam to za nieczytelne dla osoby niemodyfikującej, bądź nie zajmującej się na co dzień efilem. Dlatego ja proponuję nie efile, tylko to w formie tabeli porównanie....
http://opengeneral.pl/
Allah jest wielki ale B-52 też jest duży.
Jesteśmy na FB:
https://www.facebook.com/groups/140111696051369

Gustlik

CytatGustlik przy okazji też mógłby uporządkować samoloty i zlikwidować wersje bez dokładnych oznaczeń wersji np. Me-109 G

Litości!!

Dla każdego "literowego" typu, wszystkie cyfrowe podtypy? No to chyba dla samych Niemców efil składałby się wyłącznie z samolotów :)
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Scheisskopf

Cytat: Gustlik w Marzec 14, 2010, 02:52:40 PM
CytatGustlik przy okazji też mógłby uporządkować samoloty i zlikwidować wersje bez dokładnych oznaczeń wersji np. Me-109 G

Litości!!

Dla każdego "literowego" typu, wszystkie cyfrowe podtypy? No to chyba dla samych Niemców efil składałby się wyłącznie z samolotów :)
No nie o to mi chodziło. Tylko o syutuacje, że jednocześnie występuje obok siebie np. "ogólna" (nie istniejąca w rzeczywistości) wersja Me 109 G i "szczegółowa" (historyczna) wersja Me 109 G6. Nie wiadomo co to jest to ogólne "G". No chyba że chodzi o kompatybilność ze starymi scenariuszami np Bolesty.

Gustlik

#57
Jest to pewien niedoskonały kompromis (jak każdy kompromis). Chodziło mi o to, żeby generalnie były wersje "pełnoliterowe", żeby się nie rozdrabniać. Do tego, w obrębie każdej wersji, chciałem pokazać co ciekawsze wersje w podtypie. No i wyszło jak wyszło... ;)

PS - Poza tym przejrzałem efila i stwierdzam, że większość oznaczeń pełnoliterowych jest już wymieniona - w tym Bf 109 G

Na pewno masz aktualną wersję?
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

A teraz a propos głównego tematu

Przejrzałem arkusze - na ile ich konstrukcja pozwala - i muszę powiedzieć, że w takiej wersji niestety - nie kupuję tego:

Przykłady:

Pierwszy Messer Bf109 B-1 - propozycja: "Zmniejszyć atak do 5" (sic!)

Na jakiej podstawie Messerschmitt (nawet pierwszej serii) ma mieć atak = 5, a taki Gladiator, czy Avia - dwupłatowce z innej epoki mają mieć atak = 8? Polski P-7 ma mieć tyle samo (5)?
Druga sprawa - skoro samolot z lat 30-tych miałby mieć 5, to ile będą musiały mieć myśliwce z IWW? - 1? 2?

Messerschmitt Bf-110 - propozycja - "Zwiększyć atak do 16"

Jednocześnie:

Messerschmitt Bf-109E - propozycja: "Zmniejszyć atak do 9"

No chyba porównanie jest aż zbyt wymowne. Pierwszym samolotem, który dorównałby Bf-110 w sile ognia, byłby dopiero FW i to w wersji "D". Przy czym nawet strata na inicjatywie dla Bf-110 nie zniweluje tej olbrzymiej przewagi ataku. A jak się jeszcze ze dwóch-trzech belek dorobi no to.....

He-162 - propozycja: "Zwiększyć inicjatywę do 9"

Na jakiej podstawie wyliczasz inicjatywę? Dla mnie jest to ogólna sprawność samolotu, możliwość narzucenia swoich warunków walki i wyposażenie dodatkowe. W tym kontekście He-162, który do końca wojny nie wyszedł poza stadium prób, a do linii został wprowadzony na siłę - miałby mieć tyle samo inicjatywy ile samoloty budowane wielkoseryjnie, znane pilotom i udoskonalane całymi latami?

Oraz: He-162 - propozycja: "Obniżyć drastycznie cenę (do poziomu powiedzmy myśliwców z poczatku wojny)"

Cena w efilu to nie jest tylko realna cena w dolarach czy markach - to jest także (a może przede wszystkim) dostępność jednostki w danym kraju, w danym okresie. Teraz odpowiedz sobie na pytanie: czy He-162 (42 sztuki), był równie dostępny pod koniec wojny co FW czy Me?

Tak więc - choć w kilku miejscach kierunek zmian mógłbym rozważyć - to zmienianie pewnych rzeczy w zakresie 6 czy nawet 8 punktów wartości jest zdecydowanie zbyt ryzykowne. Nadal jest to praca teoretyczna.

Umówmy się tak - pograj i powiedz na przykład: "W ośmiu atakach na dziesięć - Bf-109G nie daje rady P-11c". Wtedy będzie wiadomo, że coś jest nie tak i rozważymy zmianę. Nadal mam wrażenie że jest to robota oparta na jakichś bezwzględnych przelicznikach, nie uwzględniających realiów gry.
"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/

Gustlik

Cytat: Scheisskopf w Marzec 14, 2010, 12:54:54 PM
zawsze zastanawiałem się skąd autorom efili wychodzą różnice (czasem znaczne) pomiędzy wczesnymi Jakami 1, 7 i 9  :)

A choćby stąd:

"You'll take my life but I'll take yours too
You'll fire your musket but I'll run you through
So when you're waiting for the next attack
You'd better stand there's no turning back"

EFILE, KAMPANIE:
http://opengeneral.pl/