I oto jest - instrukcja do edytora gamesetów, czyli kilku wersji PG2 w jednym folderze głównym.
Autor: mjpatterson, przedstawił ją w sposób, który chyba jest zrozumiały bez tłumaczenia, ale jesli będzie trzeba to oczywiście zrobię to z chęcią - tylko nie wiem jak przenieść te screeny - one w końcu stanowią głowną część instrukcji. W ostateczności zrobię takie same ze swojego LG
http://p090.ezboard.com/fjpspanzersfrm4.showMessage?topicID=835.topic
Jeśli chodzi o screeny Gustlik to muisz je wpierw wrzucić na jakiś serwer (jak chcesz służe pomoca i podam Ci adresy a Ty to powklejasz) i podać adres jak bedziesz pisał posta w ramkach "[*img]http://adres[/img]" (bez tej gwiazdki)....ale ja mysle ze lepiej zrób instrukcje w wordzie - zrób z tego pdfa do acrobata...zaznacz ze to Twojego autorstwa...to będzie fachowa instrukcja tak myśle...to samo się tyczy tych Twoich porad (doskonałych zreszta)...ładniej by to wyglądało w pdfach z rysunkami itd.
Co do porad - to piszę je trochę z domu, troche z pracy - to jest jedyny sposób żeby pojawiały się regularnie - niestety kosztem wyglądu. A ten manual bedę robił na dwa fora - tu i na PSFF, więc myslę, że znajdziemy jakieś wspólne wyjście (resztę "technicznej" dyskusji proponuje odbyć mailem ;)
Chciałem natomiast zapytać tych, którzy znają angielski i widzieli ten manual w oryginale - czy wygląda to dość przejrzyście - czy niektóre fragmenty wymagają uściślenia, poszerzenia, dopracowania?
Ja znam troche....wszystko zrozumiałem...a dzięki obrazkom "przemiana" mojego PG 2 trwała 10 minut...czekamy na instrukcje po polsku - służe serwerem....ale to jak wspomniałes już na maila albo priva
Obrazki są już na serwerze - przez weekend powinienem skończyć tłumaczenie i "kompozycję" manuala, a teraz trochę teorii, dla tych, którzy dotąd korzystali z gry tylko do grania i nie zaglądali "do środka".
Katalog główny gry składa się z kilkunastu plików i pięciu standartowych folderów:
Najważniejsze pliki to:
Panzer2.dat - przechowuje całą grafikę gry (ikony jednostek, flagi, plansze, zdjęcia dowódców, medale i.t.d. - z wyjątkiem grafiki map!!)
PG2UK210.exe - plik wykonawczy - czyli cała "mądrość" gry - ten plik decyduje o tym, jak AI gra i z których katalogów korzysta
Equip97.eqp
Equip97.txt
Gui97.txt
Names.txt - te cztery pliki składają się na to, co nazywamy e-filem - czyli dane o użytych jednostkach, nazwy krajów, nazwiska dowódców - jednak bez grafiki, którą czerpią z panzer2.dat i dlatego są z nim ściśle powiązane
Foldery
SCENARIO - przechowuje pliki scenariuszy do kampanii i standartowe pliki scenariuszy SSI, a także pliki tekstowe które potem wyświetlają się jako briefingi przed i po scenariuszu. Tutaj znajdują się także pliki typu *.map zawierające "legendę" do użytych map, ale bez ich grafiki
USERSCEN - przechowuje scenariusze użytkownika typu "stand-alone" i teksty briefingów do nich - to pliki typu *.ply
MAP - przechowuje grafikę do map
SFX - przechowuje wszytkie dźwięki użyte w grze
SAVE - przechowuje save'y
Można mieć na dysku także foldery przechowujące pliki MUS i SMACK - ale niekoniecznie - to zależy, czy ktoś chce, żeby gra do niego "gadała" i wyświetlała filmy przed i po scenariuszach.
UWAGA! Przeczytaj do końca - zanim zabierzesz się do edycji!!
Przygotowanie: Rozpakuj efil dla którego będziesz robił gameseta do jakiegoś bocznego katalogu
1) Otwórz LG Suite - z menu "Tools" wybierz: "Gameset Editor"
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite1.jpg)
2) Zobaczysz okienko: "Gameset/Set text file". Wybierz: "Exe Game Set".
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite2.jpg)
3) Następnie kilknij to:
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite3.jpg)
4) Powinno pojawić się coś takiego:
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite4.jpg)
5) Wybierz Panzer2.exe, którego chcesz użyć (Panzer2.exe, PG2UK210, etc.) i kliknij: "open"
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite5.jpg)
6) Teraz w tym okienku wpisz 3-literowy prefix dla gameset'a. Proponuję użyć jakiegoś łatwo rozpoznawalnego skrótu - ponieważ ten prefix będą nosiły wszystkie pliki i katalogi danego gameset'a. Np: Adl dla efila Adlerkorps, czy RSF dla Raidersów.
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite6.jpg)
7) Następnie kliknij "make folders" - zostaną utworzone potrzebne foldery
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite7.jpg)
8) Teraz powinieneś widzieć nowe nazwy folderów dla nowego gameset'a, z dodanym 3 literowym prefixem. Uwaga - bez obaw! Stare nie zostaną skasowane! Edytor zawsze tworzy nowe pliki i foldery dodając je do starych - niczego nie nadpisuje!
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite8.jpg)
9) Teraz kilknij "Select Panzer2",
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite9.jpg)
10) Pojawi się okno wyboru: "Select Panzer2 File". To będzie plik Panzer2.dat który wybrałeś dla danego efila (wcześniej należy "potraktować go" urządzeniem do zmiany flag - jeśli efil tego wymaga!)
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite10.jpg)
11) Wybierz i daj: "open".
12) Teraz powtórz kroki 9 - 11, dla następnych plików wymaganych dla gameseta posługując się kolejnymi 4 klawiszami:
a) Select Equip
b) Select Gui
c) Select Misc
d) Select Names
ALTERNATYWNIE - kliknij "Make Files" (klawisz poniżej "Make folders"). Pojawi się okno dialogowe, w którym należy wskazać lokalizację plików efila, którą przygotowalimy wcześniej - patrz początek
Nie należy akceptować lokalizacji domyślnie wskazanej w tym oknie, bo jest to katalog głowny gry - w takim przypadku pliki eqp, gui, misc i names zotałyby skopiowane z zawartoscią tych które mielismy w grze dotychczas - a nie o to chodzi.
Powstaną kolejne kopie plików z odpowiednim prefiksem, który ustawiłeś w pkt. 6)
13) Po tym wszystkim wybierz "Save As" - kiedy pojawi się okno dialogowe ustaw nazwę dla NOWEGO pliku wykonawczego PG.exe - nazywając go zgodnier z prefiksem gameset'a - teraz kilknij "save".
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite11.jpg)
Pojawi się małe okienko, które potwierdzi, że wszystko przebiegło zgodnie z planem. Masz nowy plik startowy gry, który będzie odwoływał się do nowych katalogów i nowego efila - jednocześnie Twój dotychczasowy nie został skasowany i nadal posługuje się konfiguracją domyślną.
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite12.jpg)
Kiedy teraz obejrzysz katalog główny gry - zobaczysz, że przybyło w nim plików i katalogów.
(http://66.49.246.19/pictures/gameset/suite13.jpg)
A więc zrobiłeś gameset dla drugiego efila - w katalogach scenario (lub userscen) - tych z prefiksem - umieść pliki przeznaczone do grania z tym efilem, a na pulpit wyprowadź skrót od odpowiadającego temu gamesetowi pliku *.exe
UWAGA! Podkreślę raz jeszcze - gameset editor tworzy nową konfigurację - nie naruszając starej - nie ma więc potrzeby tworzyć gameset'u dla ustawienia, w którym grasz dotychczas - ono nadal pozostanie - uruchamiane jak dotąd. Jednak jeśli zajdzie konieczność użycia Flag Switchera (a prawdopodobnie zajdzie) dla nowego gameset'u - usilnie zalecam zrobić backup pliku: panzer2.dat. żeby nie pomieszać grafiki i zawsze móc mieć pod ręka panzer.dat w ustawieniu dotychczasowym.
FlagSwitcher niestety nie robi nowej kopii tylko zmienia flagi w tym co jest, dlatego warto miec backup.
Backup pilku startowego: *.exe też warto zrobić, gdyby ktoś się pomylił i zapisując gameseta nie nadał temu plikowi nowej nazwy startowej - obawiam się, że w takim przypadku dotychczasowe ustawienia mogły by zostać nadpisane. Tylko się obawiam - bo nie testowałem skutków takiego błędu i nie wiem czy edytor ostrzega przed nadpisaniem - wybaczcie nie będę ryzykował.
Zanim ktos coś tu pod spodem napisze - może jeszcze szybka instrukcja - jak użyć FlagSwitchera do zmiany flag PRZED stworzeniem gameset'a
1) Kopiujemy nasz (ten który mieliśmy do tej pory) plik panzer2.dat gdzieś do bocznego katalogu
2) Ten, który pozostał w katalogu gry poddajemy obróbce FlagSwitcherem
3) Używamy gametset editora w/g intrukcji powyżej - podając jako plik bazowy do stworzenia setu, plik panzer.dat przerobiony FlagSwitcherem (broń Boże kopię!! - tę trzymamy na boku)
4) Po stworzeniu gameset'u będziemy mieli nowy plik panzer.dat - nazywający się trochę inaczej - z prefiksem - będzie to kopia tego, w którym zmienialiśmy flagi, ale z nową nazwą - odpowiednią dla gameset'u.
5) Ponieważ, jak wspomniałem, gameset editor, nie usuwa istniejących plików, a jedynie dorabia nowe - musimy teraz ręcznie wywalić panzer.dat (lub zachować go jako bazę dla nowych przeróbek FlagSwitcherem - zmieniając mu nazwę na panzer.old)
6) Z bocznego katalogu przywracamy nasz dotychczasowy panzer.dat, który będzie potrzebny, aby grać w naszą podstawową wersję gry.