Nowa kampania:
Wrzesień 1937 roku Niemcy podpisują układ z Włochami.
Polski wywiad donosi o politycznych planach Niemiec na najbliższe lata.
Przyłączeniu Austrii do Rzeszy oraz politycznych naciskach wobec Polski i Czechosłowacji w sprawach terytorialnych.
Dochodzi do tajnego spotkania ministrów spraw zagranicznych Rzeczypospolitej i Republiki Czechosłowacji, ministra Józefa Becka i Kamila Krofta. Zostaje ustalony wstępny plan Wojny prewencyjnej z Rzeszą Niemiecką.
Zostaje o tym powiadomiona Francja, której władze obiecują przyłączyć się do bloku anty faszystowskiego tak zwanej Malej Ententy II.
Prezydent Bens i Mościcki ustalają termin ataku na trzecia dekadę października.
Wszyscy zdają sobie sprawę z niebezpieczeństwa takiego planu- musi to być wojna błyskawiczna.
Do tego zadania zostają powołane dwa nowe związki taktyczne Armia Kraków i Śląsk.
W trakcie organizacji są armie Poznań, Pomorze i Prusy.
Główne uderzenie przeprowadzą Brygady Kawalerii
Kampania fikcyjna, rozpoczyna się jesienią 1937. Władze Polski i Czechosłowacji decydują się o rozpoczęciu wojny prewencyjnej przeciw Niemcom. Wersja 0.2 zawiera ukończone dwa pierwsze scenariusze oraz wstępny szkielet kolejnych 8.
Wymaga efil Gustlika w wersji 5.6
Mapy to dwa razy Kraków każdy kto grał w Jeszcze Polska to będzie je miał na pewno.
Kampanię można pobrać ze strony www.pg2.net.pl
Nie działa mi, po prostu czarny ekran, próbowałem w 3 folderach PG2 i nic...
Cytat: zsamot w Grudzień 02, 2009, 10:08:13 AM
Nie działa mi, po prostu czarny ekran, próbowałem w 3 folderach PG2 i nic...
Zapewne brakuje mapy.
Pomimo że grałem w Jeszcze Polska i myślałem że mam mapę, to jednak Suite ściągnął mi ją. I u mnie kampania ruszyła.
Na początku ostro do przodu. Czesi myszkują po górach. Na północy Wołyńska BK utknęła na bunkrach granicznych, 10 ZmBK doszła do rzeki i czeka na posiłki, tylko Śląska BK docwałowała do lotniska i widzi w oddali wieże Krakowa, wróć, Opola.
Na razie tyle, ponieważ nie ma czasu na więcej :(
Mapy do pierwszych 4 scenariuszy to:
Krakow (588)
Krakow2 (700)
Hel2 (910)
Ściągnąłem i jutro zagram. Rewelacyjny pomysł (mimo, że uważam "co by było gdyby" za legendy). Jestem bardzo ciekawy...
Pierwsza mapka chodzi, dobry początek ;D
PS
Szkoda, że nie było tej wojny...
Rozstawiłem, po ściągnięciu ponownym plików i jest naprawdę ciekawie;)
Pytanie: czym różni się zwiad konny od kawalerii? Błędy ort. w pisowni nazw Górny Śląsk i Dolny...
Cytat: zsamot w Grudzień 03, 2009, 01:14:14 AM
Rozstawiłem, po ściągnięciu ponownym plików i jest naprawdę ciekawie;)
Pytanie: czym różni się zwiad konny od kawalerii?
Zwiad konny ma zmniejszone parametry. Poza tym niczym więcej.
Kawaleryjski blitzkrieg.
Gra przywitała mnie śniegiem, który pojawia się potem jeszcze kilkakrotnie.
Na początku moje jednostki wpadają wręcz na siebie. Jest ich mnóstwo, a teren jest dość trudny. W dodatku mapa zawiera błędy, np. nie ma dróg, mino że są pięknie narysowane. Czemu corowy sztab stoi tak daleko od swojej brygady?
Ciekawym pomysłem wydaje się ustawianie kilku jednostek przeciwnika w jednym miejscu. Przez to jest wrażenie, że jest ich mniej, niż w rzeczywistości. Ale mam mieszane uczucia, co do tego pomysłu. Ponieważ nigdy nie wiedziałem, ile jednostek przeciwnika stoi w danym punkcie, moja gra polegała na bezwładnym właściwie rzucaniu jednostek przydzielonych na niemieckie punkty oporu. Chyba, że właśnie na czymś takim polega szturmowanie miasta. Podsumowując, jako żołnierz nie chciałbym być tak dowodzony, jak ja dowodziłem w tym scenariuszu.
Świetną robotę zrobiły jednostki czeskie stojące na zachodzie. W praktyce same zdobyły dwa niemieckie VH, a potem odpierały kontrataki przeciwnika.
Oczywiście, większość moich liderów to Influence.
Kociol Breslau.
Scenariusz bardzo podobny do poprzedniego, czyli walenie głową w mur. Ale, tym razem, było dla mnie za trudno.
Wojsk przeciwnika jest za dużo (100 do 82) i są zbyt silne.
Przykład. Mój czeski Bloch (Level 300, Current 7) leciał w asyście Avii z liderem (Level 400, Current 8 ). Bombowiec został strącony przez niemieckiego myśliwca! Całą grę Niemcy mają panowanie w powietrzu. Wsparcie lotnicze, które dostałem przydało się jak umarłemu kadzidło. Cały czas po ich przybyciu padał śnieg!
Inny przykład. Armata stojąca w fortyfikacji (pole 16,10). Zanim zacząłem ją atakować, miała okopanie na poziomie 9. Była nie do ruszenia.
Pozdrawiam, Czata
Cytat: czata w Grudzień 04, 2009, 11:56:28 AM
Kawaleryjski blitzkrieg.
Gra przywitała mnie śniegiem, który pojawia się potem jeszcze kilkakrotnie.
Na początku moje jednostki wpadają wręcz na siebie. Jest ich mnóstwo, a teren jest dość trudny. W dodatku mapa zawiera błędy, np. nie ma dróg, mino że są pięknie narysowane. Czemu corowy sztab stoi tak daleko od swojej brygady?
Błędy w mapie widziałem ale cóż na to nie mam wpływu.
Zwłaszcza jeżeli chodzi o drogi niby są a ich nie ma.
Cytat: czata w Grudzień 04, 2009, 11:56:28 AM
Ciekawym pomysłem wydaje się ustawianie kilku jednostek przeciwnika w jednym miejscu. Przez to jest wrażenie, że jest ich mniej, niż w rzeczywistości. Ale mam mieszane uczucia, co do tego pomysłu. Ponieważ nigdy nie wiedziałem, ile jednostek przeciwnika stoi w danym punkcie,
Właśnie to jest w tym najlepsze nie wiesz ile wojska pochowało się po budynkach.
Cytat: czata w Grudzień 04, 2009, 11:56:28 AM
Kociol Breslau.
Scenariusz bardzo podobny do poprzedniego, czyli walenie głową w mur. Ale, tym razem, było dla mnie za trudno.
Wojsk przeciwnika jest za dużo (100 do 82) i są zbyt silne.
Inny przykład. Armata stojąca w fortyfikacji (pole 16,10). Zanim zacząłem ją atakować, miała okopanie na poziomie 9. Była nie do ruszenia.
Tego scenariusza jeszcze nie testowałem, wysłałem od razu po zrobieniu.
Ale tak myślałem, że będzie za trudny. Już przymierzam się do pierwszych korekt.
W zamyśle miało być tak: pierwszy scenariusz łatwy - pełne zaskoczenie Niemców szybkość i brawura naszych łatwe zwycięstwo :)
Natomiast drugi już trudniejszy - Niemcy otrząsają się po szoku i przechodzą to twardej obrony połączonej z kontratakami.
PS.
Ale Twój wpis jest dla mnie jak kubeł zimnej wody.
Zabieram się do poprawek. :pcbash
Kawaleryjski blitzkrieg.
Mnie się podobał scen aczkolwiek posiłków lądowych nie ruszałem bo i tak jednostek pomocniczych było pod dostatkiem. Mogłem go skończyć przed przybyciem posiłków niemieckich (9 tura) ale poczekałem i doświadczyłem jeszcze trochę oddziały corowe, dostałem nawet jednego lidera (zwiad konny). W nagrodę dostałem Łosia :)
Niestety brak czasu skutkuje, że nie mam możliwości skończenia tego pierwszego scena. Powiem tylko, że jest naprawdę ciekawy, a obsadzone przez parę jednostek heksy mocno utrudniają/ uatrakcyjniają rozgrywkę. Szkoda tylko, ze nie można w trakcie rozgrywki podpatrzeć, co i jaki oddział jest na 1 heksie.
Kociol Breslau
No tu się działo, ciężko było ale w ostatniej kolejce udało mi się zdobyć BV, choć nie zdobyłem SH. Dla mnie śnieg był zbawienny, po pierwsze bo rzeczywiście w powietrzu panowanie bezwzględne mają Niemcy (poświęciłem avię kosztem strącenia Ju87 i Blocha aby trochę uszczuplić tą armatę w mieście), poza tym ogranicza widzenie komputera dzięki czemu można się tak ustawić żeby nie kontratakował, a czasami wpadał na pułapki. Chyba pierwszy raz od bardzo dawna straciłem w jednym scenie tyle jednostek (oczywiście pomocniczych ;D ) całe lotnictwo oprócz moich corowych Łosia i P-11 zostało strącone, pod koniec po prostu przeprowadzałem samobójcze ataki żeby choć trochę zredukować obronę tych okopanych jednostek.
Przydało by się w opisie w jakiś sposób podpowiedzieć graczowi że pod koniec pojawią się posiłki za rzeką, jak bym to wiedział to zagrał bym na płn-wsch zupełnie inaczej, a tak próbowałem się przedzierać przez tą rzekę i straciłem mnóstwo czasu.
Dodam że pierwszy raz jestem zadowolony z lidera Superior Maneuver dla sztabu, podjeżdżałem nim kilkakrotnie do niemieckich artylerii żeby nie mogły do pełna uzupełnić amunicji, na szczęście (lub nie, bo nie zdobył doświadczenia) nikt go nie atakował
Dodano kolejną aktualizację kampanii z dodatkowym trzecim scenariuszem oraz poprawionymi dwoma pierwszymi (zwłaszcza drugi - jest już łatwiej).
Dostępne na stronie: www.pg2.net.pl
Na szybko - krzaczki w opisie, i jest napisane, że można rozstawić 12 jednostek a jest 11 miejsc
Cytat: majerek w Grudzień 19, 2009, 10:57:25 PM
Na szybko - krzaczki w opisie, i jest napisane, że można rozstawić 12 jednostek a jest 11 miejsc
A widziałem te krzaki i jakoś mi wypadły z pamięci - już poprawione
Napisane jest 12 a można było 13 rozstawić :)
Ale już jest 12 do 12.
Pomyłka - dobrze napisałeś że było 11 do 12 napisanych.
Ale pod SuitePG widać zaznaczonych 13. Heksy w ostatnim rzędzie po prostu się nie wyświetlają.
Cytat: Greg w Grudzień 19, 2009, 11:19:57 PM
Pomyłka - dobrze napisałeś że było 11 do 12 napisanych.
Już myślałem że ukryłeś te heksy gdzieś w lesie ;)
Ja nie zaczynałem od początku tylko od razu trzeci scen
I było łatwiutko. Ja miałem na początku deszcz i zreorganizowałem tylko troszkę obronę, choć za drugim razem ruszył bym bardziej do przodu bo się nie ma czego bać. Na wschodzie do tej okopanej 150 dodał bym zasieki albo w tym miejscu umieścił jakiś oddział piechoty bo moje recony rozjechały ją z marszu. Niemcy na wschodzie są zbyt daleko, moje VH nie były w ogóle zagrożone. Bez żadnych problemów dotarłem pod lotnisko na płn, i tam się pobawiłem żeby pozbierać doświadczenie. Wzmocnił bym na początku trochę niemieckie lotnictwo, ja trąciłem wszystko moim P-11 i tym przydzielonym PWS, Te posiłki gdzie jest 109 i dwa bombowce dał bym trochę wcześniej może wtedy by coś więcej zdziałały.
Z konieczności gram od początku.
Po Kawaleryjskim blitzkriegu, do tej pory, kupowałem armatę Hruby oraz czołg. Teraz zmiana priorytetów, w armacie Schneidera wymieniam ciągnik. Po chwili namysłu dokupuję Hrubego. Na czołg już nie wystarcza.
Kociol Breslau.
Jest łatwiej, udaje mi się wygrać na jedną turę przed końcem BV. Kluczem okazuje się szybkie zdobycie przyczółków. Inna sprawa, że znam już trochę ten scenariusz. Pocieszam się, że znajomość scenariusza rekompensuje mój pech. Zsamot kiedyś napisał, że jak ma prognozę 3-0, to wynik przeważnie 6-0. Jak ja mam prognozę 3-0, to wynik mam 1-3.
Udało mi się ustawić pułapkę na myśliwca. Kosztem mojego bombowca znalazł się on w zasięgu trzech dział przeciwlotniczych! W następnej turze padał śnieg, jedyny w tej grze ?
Motocykliści czescy nie mają paliwa. Nie wiem, czy to zamierzone.
Okopana polska piechota jest do kupienia (czy nie powinna być zablokowana?) i ma mnóstwo pojazdów do dyspozycji.
Front Polnocny
Przydałoby się więcej flag. Osoby, które nie znają polskiej historii, nie będą wiedziały, że przeciwnik jest dookoła.
Bezpośrednio przy polskim VH znajduje się jednostka niemiecka. Tak miało być?
Pojazdem sztabu pomorskiej BK jest TK-3. Ja też tak chcę!
Komputer gra tutaj słabiutko. Drepcze w miejscu albo chowa się do pojazdów.
Na początku ustawiłem dość wysoko obronę. Przyniosło to skutek, bo komputer zaliczał supraisy. A potem poszedłem do przodu. Promieniście, na różne kierunki. Z sukcesem. Drobny problem jest na wschodzie. Ale tam utrudnieniem jest rzeka, przez którą ciężko przerzucać wojsko, a przeciwnika sporo. W dodatku ma nieźle ustawioną artylerię. Za to w innych miejscach bez większych problemów.
Teoretycznie jest to defensywny scenariusz, ale to ja bardziej atakowałem.
Pozdrawiam, Czata
Cytat: czata w Styczeń 20, 2010, 09:49:45 AM
Kociol Breslau.
Jest łatwiej, udaje mi się wygrać na jedną turę przed końcem BV. Kluczem okazuje się szybkie zdobycie przyczółków. Inna sprawa, że znam już trochę ten scenariusz.
To w takim razie już tak zostawię, dla kogoś kto będzie grał pierwszy raz będzie akurat
Cytat: czata w Styczeń 20, 2010, 09:49:45 AM
Motocykliści czescy nie mają paliwa. Nie wiem, czy to zamierzone.
Właśnie, miałem to samo, pisałem o tym w innym wątku - problem jest chyba po stronie efila
Cytat: czata w Styczeń 20, 2010, 09:49:45 AM
Okopana polska piechota jest do kupienia (czy nie powinna być zablokowana?) i ma mnóstwo pojazdów do dyspozycji.
To samo co wyżej, sprawa efila Gustlik - ahoj ;)
Cytat: czata w Styczeń 20, 2010, 09:49:45 AM
Front Polnocny
Przydałoby się więcej flag. Osoby, które nie znają polskiej historii, nie będą wiedziały, że przeciwnik jest dookoła.
Bezpośrednio przy polskim VH znajduje się jednostka niemiecka. Tak miało być?
Komputer gra tutaj słabiutko. Drepcze w miejscu albo chowa się do pojazdów.
Na początku ustawiłem dość wysoko obronę. Przyniosło to skutek, bo komputer zaliczał supraisy. A potem poszedłem do przodu. Promieniście, na różne kierunki. Z sukcesem. Drobny problem jest na wschodzie. Ale tam utrudnieniem jest rzeka, przez którą ciężko przerzucać wojsko, a przeciwnika sporo. W dodatku ma nieźle ustawioną artylerię. Za to w innych miejscach bez większych problemów.
Teoretycznie jest to defensywny scenariusz, ale to ja bardziej atakowałem.
Scenariusz już jest po pierwszych zmianach, będzie trudniej, to musi być scenariusz defensywny, taki na przetrzymanie. Opublikuje go dopiero jak będę miał więcej scenów, żeby tak nie cykać po jednym.
Cytat: czata w Styczeń 20, 2010, 09:49:45 AM
Pojazdem sztabu pomorskiej BK jest TK-3. Ja też tak chcę!
To jest pomysł Gustlika - mi się spodobał, będę go stosował częściej. Oczywiście zmieniając transport na coraz ciekawszy.
Może Czata chciałbyś się pobawić z nazwami dla jednostek, było by ciekawiej :)
CytatMotocykliści czescy nie mają paliwa. Nie wiem, czy to zamierzone.
Aaaa - to już wiem, Greg pisał o tym niedawno, ale potem napisał, że to pod OpenPG nie chciało jeździć, a potem ruszyło, więc już nie sprawdzałem, ale rzeczywiście nie mieli. Piechotę też poprawiłem. Zobaczę czy mogę zrobić upload efila na GG, a swoją drogą zaraz wyślę do Grega. Zrobimy szybką aktualizację "beznumerową" efila.
Wysłałem efila Gregowi - numer niezmieniony.
Cytat: Gustlik w Styczeń 21, 2010, 08:59:33 PM
Wysłałem efila Gregowi - numer niezmieniony.
Podmieniony - dostępny na stronie.
Jako 1111 zarejestrowany uzytkownik witam serdecznie (tutaj chyba wszyscy lubia statystyki :), dosc dlugo juz czytam forum ale dopiero teraz "jak trwoga to do boga" wiec licze na pomoc przy dosyć dziwnym problemie.
Po zakonczeniu (BV) 2 scen Kociol Breslau gra wyswietla komunikaty koncowe, nie przechodzi do HQ (brak np mozliwosci zmian w jednostkach) ale dalej wyswietla mape Wroclawia i jednostki z poczatkowym ustawieniem najwyrazniej z Helu (bunkier z Oksywia). Nie moge wystawic swoich jednostek core ale mozna poruszac sie wystawionymi jednostkami aux i normalnie atakowac. Po zakonczeniu tury gra sie wiesza.
Po pierwszych kloptach sciagnalem (ponownie) wymagana mape, uaktualnilem efila i plik z kampania i brak zmian. Na razie brak pomyslu co moze byc przyczyną.
PS
Czescy motocyklisci dalej nie mieli paliwa na poczatku Kotla B,
PS
Jako nowy uczestnik moge chyba zaproponowac zeby na formu powstalo cos takiego jak maly oltarzyk, miejsce kultu gdzie mozna oddawac wyrazy uwielbienia albo przynajmniej najwyzszego szacunku dla tworcy efila ;D
Witam na forum :welcome :welcome
Cytat: sukiyaki w Luty 25, 2010, 09:40:08 PM
Po pierwszych kloptach sciagnalem (ponownie) wymagana mape, uaktualnilem efila i plik z kampania i brak zmian. Na razie brak pomyslu co moze byc przyczyną.
Ja myślę, że to jednak mapa :)
do katalogu "Scenario" dodaj sobie plik "Hel2.map", który wyślę Ci meilem.
To powinno pomóc.
Jak przejdziesz dwa pierwsze sceny napisz swoje uwagi.
Czyżbyś też zrobił Hel na tym moim przerobionym pliku mapowym?
CytatCzescy motocyklisci dalej nie mieli paliwa na poczatku Kotla B,
Bo pomimo uaktualnienia efila gra wczytała wartość paliwa z danych save'u scenariusza, a ten był jeszcze bez poprawki. Musisz zacząć od ostatniej kolejki POPRZEDNIEGO scena. Jesli nie masz wcześniejszego save'u - no to niestety od początku.
Złota zasada w grach testowych - zawsze save'ować tuż przed zajęciem ostatniego heksa. Wtedy zawsze można powtórzyć wejście do nowego scena. Jak już pokaże się tekst wstępny do nowej bitwy, to znaczy, że scenariusz jest wczytany i gra przestaje czytać zmiany, bo wszystkie dane pobiera z save'u.