Postanowiłem przypomnieć sobie jak to się kiedyś w Panzera grało i przywrócić do życia starą, oryginalną kampanię "Blitzkrieg". Nie było to taki proste, a efekt można nazwać zaledwie wersją "Bardzo Beta" :)
Przede wszystkim trzeba było odpowiedzieć sobie na pytanie - ile ze starego "Blitzkriegu" ma zostać. Jeśli ma to mieć sens, to moim zdaniem - jak najwięcej. Niestety SSI podeszło do tej kampanii dość łopatologicznie, a i ich efil był prosty, więc nie należy się spodziewać jakichś wymyślnych sztuczek. Pamiętajcie, że w tamtym efilu nie było sztabów, Flaków, ckm'ów, pól minowych i wielu innych rzeczy...
Autorzy przyjęli prosty, pułkowy system (pułk=10, batalion=5) organizacji jednostek, stąd u nich dywizja to: 3xINF + 1xATY - i tak ciągle.
Ja wolę batalionowy, który jest ciekawszy (batalion=10. kompania=5). Takie podejście wymagałoby jednak praktycznie napisania tych scenariuszy od nowa, więc dałem sobie spokój - zostaje jak jest.
Co zostało zmienione?
- kampania jest w pełni LINIOWA - nie trzeba czekać do określonego rodzaju zwycięstwa - aby za szybko nie skończyć. Pamiętam jakie wkurzające było czekanie w "Klinie" na TV, żeby nie iść do USA tylko zagrać historyczną obronę Rzeszy.
- poprzez "wyprostowanie" przebiegu - przechodzimy przez WSZYSTKIE napisane dla niej scenariusze. W niektórych przypadkach po TV lub LOSS, zostaniemy ukarani ominięciem jakiejś bitwy, ale grając na BV lub V zaliczymy wszystkie.
- aby wyprostować kampanię musiałem zmienić daty ataku na UK i USA, które w oryginale dzieją się równolegle do obrony Rzeszy w 1944-tym. Teraz atak następuje latem 45. Oczywiście w tym celu nieco zmieniłem alianckie jednostki w tych scenach.
- najważniejsze - to zmiana relacji siły jednostek current/basic. Teraz komputer nie będzie mógł "cudownie" odzyskiwać sił. Obciąłem mu też trochę SHexów.
- w oryginalnym efilu można było kupować zarówno jednostki Wehrmachtu, jak i SS - były w jednym kraju. Ponieważ w moim efilu są rozdzielone, umożliwiłem dokonanie zakupu z puli Waffen SS w trzech miejscach: przed kampanią wrześniową, atakiem na Francję i przed Barbarossą. Czyli w scenariuszach: Ciechanów, Sedan i Kiszyniów.
- doświadczenie nowych jednostek ustawione jest następująco: od Francji = 1, od Barbarossy = 2, od ataku na Anglię = 3
- dodany jest jeden scenariusz "Leniengrad". Ale też z puli oryginalnych - początkowo przeznaczony był do grania po stronie Sowieckiej. Dokonałem "odwrócenia" bitwy i włączyłem do kampanii.
- tu i ówdzie dorzuciłem jakieś miny, zasieki, ckm czy sztab, ale nie za wiele. (już słyszę Zsamota: "dodałbym sztab i pelotkę" :) ). przede wszystkim chciałem zachować atmosferę oryginału. Jednak grający "na pamięć" mogą się potknąć.
- niestety kampania jest zbudowana z pogwałceniem jakichkolwiek reguł dotyczących kasy i JC, dlatego nie należy się tym absolutnie przejmować. Twórcy usiłowali zmieścić "dwa w jednym" - czyli umożliwić granie zarówno kampanijne, jak i w pojedyncze scenariusze. A prestiż jest jeden. W tej sytuacji prestiż kolejkowy jest ustawiony dla grania pojedynczego scenariusza, co oczywiście powoduje, że ktoś oszczędnie grający już w trzecim scenariuszu w kampanii wyleci poza JC.
Do tego oczywiście wszystkie flagi są płatne. Dość powiedzieć, że w Sedanie wartość dodana mojej armii wynosiła już 6000pp. A JC wynosi tam 3000pp. No dobra - gram na 150%, ale nawet jeśli byłoby to na 100%, to oznaczałoby armię wielkości 4000-4500....
Starałem się trochę przyciąć kasę, ale jeszcze nie wiem jak to wyjdzie - głownie dlatego nazywam to wersją Bardzo-Beta.
Pliki briefingów są niestety nadal po angielsku - nie miałem czasu tłumaczyć
Multimedia (jeśli ktoś chce) nadal pasują z oryginalnego Blitzkriegu. Z wyj. scenariusza Leningrad (z przyczyn oczywistych).
Mapy - według załączonego spisu - wszystkie SSI.
Niniejszym paczkę wysyłam do Grega i na GG (Gustlik Center)
PS:
Do gry konieczny jest efil w wersji 5.6a - inaczej wywalą się trzy ostanie sceny (nowe jednostki)
Po prostu cudownie!!! Tylko potestuję boje przed '39 i chętnie zasiądę;)
Dziennika działań bojowych to tu chyba nie będę dawał, ale pierwsze wrażenia, tak na szybko.
1. Całkowicie nie opłaca się wygrywać gorzej, niż V. Za dużo scenariuszy do stracenia. A w Operacji Konrad trzeba wygrać BV.
2. Zabrałbym armatom prawosławnym transport. Cały czas się w nim chowają i są przez to bezbronne.
3. W Ciechanowie proponuję zdjąć SH w Soldau. Rozstawiałem tylko obok tego punktu. Pozostałe Deploy były dla mnie bezużyteczne.
Pozdrawiam, Czata
Tak dawno w to nie grałem, że już nie pamiętam co i gdzie stało :)
Madryt
Wydaje mi się, że kiedyś miałem tu większe problemy, teraz umiejętne wykorzystanie sztabu daje nam dużą przewagę. Kiedyś miałem kłopot z tym T-26 teraz nawet mnie nie zaatakował, a piechota wsparta Sztabem zmiotła go przy pierwszym ataku. Pod koniec stałem pod Madrytem i czekałem na pojawiające się jednostki, już myślałem że jak zwykle liderów brak a tu tymczasem w przedostatniej kolejce dostałem dwóch - superior man. dla czołgu i Liberatora dla zwiadu ;D.
Ciechanów
W oryginalnym e-file`u nie było artylerii z takim zasięgiem, więc teraz nie było żadnego kłopotu żeby zrobić BV, od połowy przestałem używać jednostek AUX bo wolałem corowymi zdobywać doświadczenie.
A mógłby ktoś zrobić listę/ drzewko scenariuszy przez suitę i tu wkleić? Laikom pomoże....
ps. oczywiście z listą wyborów.
Przecież napisałem, że kampania została wyprostowana - jest liniowa, a wiec nie ma żadnych wyborów. Jedziesz po bożemu wszystko po kolei... A lista jest w pliku do poczytania w paczce z kampanią.
Ale sam też wspomniałeś, ze rodzaj zwycięstwa może wpłynąć na ominiecie danego scenu....
Ooops - chciałem wkleić to drzewko i zobaczyłem błąd... Dotyczy Nowogrodu. Pomyliłem się ustawiając przebieg i ten scenariusz wypadł z kursu. Wieczorem zrobię poprawkę. Jesli ktoś gra szybko, to niech po Malcie sie zatrzyma, bo będzie grał bez Nowogrodu.
Chciałem wrzucić poprawioną kampanię, ale serwer nie przyjmuje pliku. W tej sytuacji trzeba poczekać aż Greg wrzuci na stronę kampanię z poprawką, a obecnie grającym wyślę jeden plik do podmiany mailem.
Jak kupujemy nowe jednostki przed Sedan to w opisie pojawia im się że belki zdobywały na frontach gdzie nie walczyły (miałem Madryt i Ciechanów), ja jak zwykle jestem za tym żeby obniżyć nowym doświadczenie (przed Sedan dałbym 50).
Potez ma 5 amunicji może 2
W Sedanie nowa jednostka ma JEDNĄ belkę - widocznie patrzysz jednak na jedną ze swoich ;)
Cytat: Gustlik w Grudzień 12, 2009, 12:46:57 AM
Chciałem wrzucić poprawioną kampanię, ale serwer nie przyjmuje pliku. W tej sytuacji trzeba poczekać aż Greg wrzuci na stronę kampanię z poprawką, a obecnie grającym wyślę jeden plik do podmiany mailem.
Wczoraj zacząłem, poproszę na e-mail.
Pomijając stare czasy (10 lat temu), kampanie SSI gram tylko na e-filu Gustlika i to dla mnie nie jest duża zmiana (poza sztabem i SS).
Mam tylko pytanie: dlaczego Pz II D w SS jest taki drogi (coś około 320)?
PS Czy przeciwnik też ma sztab? U Hiszpanów i Polaków nie widziałem.
CytatMam tylko pytanie: dlaczego Pz II D w SS jest taki drogi (coś około 320)?
Dlatego, że oficjalnie jednostki SS nie miały (według schematu organizacyjnego) czołgów, aż do początku 1942. Niemniej zakładam, że obrotny dowódca może otrzymać przydział batalionu pancernego do swojej dywizji, ale będzie to wymagało pewnych starań i prestiżu. Dlatego przed 1942 czołgi dla SS są nieliczne i drogie. Dopiero potem sytuacja normalnieje.
CytatPS Czy przeciwnik też ma sztab? U Hiszpanów i Polaków nie widziałem.
Ma ale nie wszędzie. Naciąłem się kiedy okazało się, że pod Sedanem dodanie sztabu na tyle zmieniło sytuację, że musiałem dołożyć jedną kolejkę. Ale tu i ówdzie spotkasz sztaby.
Plik wysyłam.
Plik dostałem, dziękuję.
Pz II D zainteresował mnie tylko dlatego, że właściwie do inwazji na USA używam go cały czas (od Ciechanowa do Klinu), oczywiście jak złapie lidera SM lub recon (do niszczenia artylerii jest rewelacyjny >:D). Tak samo z Panzergrenadier (od początku kampanii do samego końca nie robię upgrade) ma parametry na dobrym poziomie, a jeszcze porządny lider i "nie ma mocnych". ;D A zaoszczędzony prestiż inwestuję w "otwieracze do konserw". ;)
PS Zamiana Panzergrenadier na Schutzen nic nie zmienia, tylko ma lepszy transport ;D (więc ok).
Cytat: Gustlik w Grudzień 12, 2009, 01:43:22 PM
W Sedanie nowa jednostka ma JEDNĄ belkę - widocznie patrzysz jednak na jedną ze swoich ;)
może wyjaśnię graficznie
oto nowo zakupiony Pz IVD w scenariuszu Sedan
[załącznik usunięty przez administratora]
Cytat: majerek w Grudzień 12, 2009, 06:20:34 PM
Cytat: Gustlik w Grudzień 12, 2009, 01:43:22 PM
W Sedanie nowa jednostka ma JEDNĄ belkę - widocznie patrzysz jednak na jedną ze swoich ;)
może wyjaśnię graficznie
oto nowo zakupiony Pz IVD w scenariuszu Sedan
To nie tylko w tej kampanii! Jak kupujesz jednostkę z doświadczeniem to jest częste zjawisko, że ma medale za kampanie jakieś tam. Ale nie zawsze...
PS To nie utrudnia gry? Dżołk... ;D
Nie przypatrywałem się temu jakoś szczególnie ale w kampaniach gustlika raczej tego nie widziałem
Kampania dostępna na stronie www.pg2.net.pl wraz z nowa aktualizacją e-fila do v 5.6a
UWAGA!
Znalazłem dwie "superjednostki" w scenariuszach: "Windsor 1945" i "Savannah". Poprawkę już wysłałem do Grega - jak da znać - będzie do ściągnięcia. Niestety serwer GG nadal nie pozwala mi aktualizować kampanii. Bez poprawki, gracie na własne ryzyko. Ale spoko - ja je pokonałem :)
OK - udało mi sie uploadować na serwer GG. Zatem w Gustlik Center jest już poprawiona.
Kolejna zaktualizowana wersja już dostępna na www.pg2.net.pl
Po wielu bojach, wreszcie ... No i me uwagi:
1. Madryt: stanowczo za łatwo, nie musi być od razu jak u Bolesty, ale dodałbym: i tu Gustlik mnie przejrzał :D te ckmy i plotki, do tego sztab :):):) Do tego pola minowe, no i bunkry. -prezent? denny: francuski recon...
2. Ciechanów- dodałbym Polakom ckm-y,plotki, no i parę 7TP, UR-y no i na pewno jakieś PZL P11C
Stanowczo zasługują te sceny na podrasowanie, a Gustlik na piwo, bo zabawa jest super, aż mnie sentyment dopadł, bo grałem w te sceny na 5-tym roku, o mało co nie zawalając magisterki...
Gustlik, w jaki sposób wpłynęło by na kampanię usunięcie scenariusza fińskiego? I czy ja mogę to zrobić w prosty sposób?
Cytat: zsamot w Grudzień 15, 2009, 10:29:15 PM
Po wielu bojach, wreszcie ... No i me uwagi:
1. Madryt: stanowczo za łatwo, nie musi być od razu jak u Bolesty, ale dodałbym: i tu Gustlik mnie przejrzał :D te ckmy i plotki, do tego sztab :):):) Do tego pola minowe, no i bunkry. -prezent? denny: francuski recon...
2. Ciechanów- dodałbym Polakom ckm-y,plotki, no i parę 7TP, UR-y no i na pewno jakieś PZL P11C
Stanowczo zasługują te sceny na podrasowanie, a Gustlik na piwo, bo zabawa jest super, aż mnie sentyment dopadł, bo grałem w te sceny na 5-tym roku, o mało co nie zawalając magisterki...
Co do wzmocnienia przeciwnika, jestem tego samego zdania: bez nadmiaru jednostek, ale kilka silnych (szczególnie plot, bo dopiero w Norwegii się pojawia sztuk 1, a taki Bofors w Ciechanowie by się przydał... no i 7TP popieram >:D, będzie z kim powalczyć). Post wyżej piszę o usunięciu Finlandii (dla mnie głupota). Norwegia: bardzo patriotycznie by było dołożyć polską jednostkę (niech się ludziska historii uczą ;)). Nie mam czasu grać, a jestem bardzo ciekawy co dalej (przede mną Sedan). Dzięki Gustlik za
"nową" kampanię.
CytatGustlik, w jaki sposób wpłynęło by na kampanię usunięcie scenariusza fińskiego? I czy ja mogę to zrobić w prosty sposób?
Możesz to zrobić na dwa sposoby - do obu potrzebny jest LG Suite.
1) Sposób bardziej ortodoksyjny (nieodwracalny) to:
- wejść do Suite
- załadować kampanię
- na liście scenariuszy podświetlić odpowiedni ("Suomussalmi")
- wcisnąć Del Scn (Delete Scenario)
- wyjść ze Suite i zapisać zmiany
2) Sposób bardziej elegancki (odwracalny) to:
- początek jak wyżej
- podświetlić scenariusz PRZED Suomussalmi - to będzie Ciechanów
- w okienkach po prawej, przy "Next Scen" (Następny Scenariusz) wpisać nie 2 tylko 3. Nastąpi skok od razu do Norwegii.
- wyjść zapisując
- w razie jakby sie nie podobało zawsze można wejść i przywrócić oryginalne ustawienie.
Cytatprezent? denny: francuski recon...
Przy okazji - uświadomiłeś mi właśnie, że sprzęt zdobyczny powinien być zablokowany jako prototypy, bo głupio to wygląda kiedy Niemcy dostają francuski/rosyjski sprzęt kiedy jeszcze Francji/Rosji nawet nie tknęli.
Może tak ze strachu im dali...?
Rozważam ponadto wycofanie "Support fire" dla armat bijących na 8 pól. Teraz się przekonałem, że to jednak bez sensu. Do tej pory usunąłem Support fire tylko dla dużych kalibrów, ale jednak walenie z tej niemieckiej 15cmK38 jest trochę mało wiarygodne.... Podobnie dla Long Toma, Polskiej starachowckiej 155mm, Ruskiej 122mm i jeszcze ze dwóch-trzech w innych krajach. Tak żeby Support nie przekraczał 6-ciu heksów. To i tak dużo.
Wiesz, masz racje z tym sprzętem zdobytym, zresztą z ta artyleria również... Tylko- pamiętaj Gustlik, że np. polskie- te fikcyjne kampanie, były mocno oparte o te działa 155mm, ich brak w obronie niesamowicie wpłynie na możliwości aktywnej obrony... Ale tak to już jest z tym uzbrojeniem, gdy mocno się je zmienia ;)
Suomussalmi- stanowczo Rosjanie są za słabi- bron pancerna aż się prosi o lepsza reprezentację, choćby 3/1 ...
Do tego stanowczo odjąć ten support działom, bowiem nie muszę ich w takich scenach ruszać... Tylko amunicje uzupełniam. No i francuski sprzęt zablokować, znów tego Panharda dostałem. Zatem czekam z testami, bo to trochę zmieni mą armię, no i może Cię Gustlik skłonię, by choćby w VH wzmocnić przez dodanie tam bunkru, w którym byłaby dana jednostka?
http://militaria.wp.pl/kat,27307,wid,9663608,wiadomosc.html?ticaid=1949a => np. BT ;)
Narvik - tradycyjnie wiele zależy od korelacji, mi poszło kiepsko i dopiero po 4 turze przedarłem sie na zachodzie, dokupiłem myśliwca, by pomóc na wschodzie, aura dopisała, poza tym prędkość, prędkość;) Zero nagród..., ale działo dostało lidera. ;D Miasto powinno mieć bunkier, lepsza obronę, plotka na lotnisko...
Sedan - podobny problem z korelacjami, ale trudno, szybko czołg dostaje lidera- overwatch i po prostu masakruje, 2 belki zdobył tu i nie tylko on jeden >:D Poza tym masowe zakupy przed scenem- 2 sIG, do tego w trakcie kolejna IVD, działo, recon, no i ppanc z zasięgiem na 2... Ale musiałem mieć jakiegoś kilera na Chara (i udało się- belka w bonusie po starciu ;)) . Dużo sił związali mi na dole, ale cóż, wolę mieć tam gros sił, niż potem martwić się o tyły. Lotnictwo przeciwnika- plotki dobrze sobie z nim radzą. Ponownie brak prezentu...
Sugestie? Obrona lotnisk??? Bunkry paru heksach???
xxxxxxxx
1. Za szybko oddziały nabywane maja belkę, me oddziały np. plotki nawet połowy jeszcze nie miały, podobnie niektóre działa, po kampanii francuskiej bym dodawał belkę.
2.A czy po Dunkierce muszę mieć taktyka, by iść do Afryki? Czy brylant nie rzuci mnie do Wielkiej Brytanii (Winsdor '40)?
Cytat: zsamot w Grudzień 17, 2009, 12:18:03 AM
1. Za szybko oddziały nabywane maja belkę, me oddziały np. plotki nawet połowy jeszcze nie miały, podobnie niektóre działa, po kampanii francuskiej bym dodawał belkę.
Dokładnie miałem podobną sytuację
Cytat: zsamot w Grudzień 17, 2009, 12:18:03 AM
2.A czy po Dunkierce muszę mieć taktyka, by iść do Afryki? Czy brylant nie rzuci mnie do Wielkiej Brytanii (Winsdor '40)?
Nie wal śmiało na BV
Ja właśnie skończyłem Novogrod - kiedyś na oryginalnym SSI szczerze nie lubiłem tego scenariusza (jak ten T-34 dostał dobrego lidera to przeważnie rozjeżdżał mi jakąś jednostkę) teraz z tą artylerią i lotnictwem to po prostu był spacerek. Inna sprawa że od dawna nie miałem takich liderów 3xDevFire, SuperiMan dla czołgu ;D , Liberator i InfiltrationTact dla reconów ;D i jeszcze kilka fajnych.
Wszystkie BV i V prowadzą przez wszystkie scenariusze. Po to to zrobiłem, żeby się nie martwić, że coś kogoś ominie.
Jest tylko jeden wyjątek: "Konrad" musi brylantowy, żeby zdobywać Anglię i USA.
Dunkierka- dobry moment na doświadczanie własnych plotek, stanowczo za mało plotek u przeciwnika...
Persuit to Tobruk- VH dodałbym plotki, pola minowe- świetnie: wpadłem na oba ;) Na szczęście czołg ma overwatch ;> za mało przeciwnika, tu już są liczne me oddziały...
Tobruk- parę dodatków cieszy oko, niemniej ten dolny VH bez obrony plot? A pole minowe?
Poza tym: włoski recon jest w użyciu, a mogę kupić tylko jakąś denna Lancię??? No i kurcze jak ppanc 2pdr może tak ostro się bronić przed np. Bf- 109E, ze wynik jest od razu 1:0 na korzyść Brytola??? Fajny prezent- 7,5mm ppanc ;)
Termopile- super, ze teraz mogę tu być, bo zagrałem w to wcześniej ze dwa czy trzy razy ostro kombinując- taktyk w Sedanie bodajże. czy Dunkierce: a zatem me sugestie: brak elementarnej obrony plot, myśliwce przeciwnika niemrawe cholernie, w oryginalnym SSI od razu atakowały... Prezent- jedyneczka czołg z możliwością desantu, jak znalazł przed Maltą. Dokupiłem w trakcie Termopil Ju-88, bo strasznie zaniedbuję lotnictwo... Hitem są ppance samobieżne z zasięgiem na 2, killer Matylda's ;) Tylko trzeba mu AA dać w nawias, bo może mylić...
Malta - trudno cokolwiek tu mienić, mocno oberwały me oddziały od okrętów, ale za późno desantowałem na VH... dostałem Henchla szturmowego-129- otwieracz do konserw ;) - w Kiszyniowie całkiem dobrze debiutował ;D
Kiszyniow - wzmocniłbym obronę plot, no i zasieki, pola minowe... do tego dałbym samoloty obserwacyjne... Te kawalerie między rzekami stajo bez sensu, tam dałbym piechotę, a kawalerię na lepsze pozycje...
Gra się miło ;)
Nowogród- zaczyna się ostro- parę moich oddziałów mocno obrywa, ale potem już tylko dogorywanie obrony, dodałbym posiłki, w tym lotnicze. No i dał lepszą obronę plot przy innych VH. Poza tym: ewidentny brak artylerii samobieżnej, ckmów, zasiek ;) Nie wspomnę o reconach... Dostałem drugiego Henschla ;)
Wolokomsk- podobny zarzut, zwłaszcza kiepska obrona odległych VH... No i dodałbym posiłki, a i KW2 też byłby uzasadniony. Na 5 oddziałów pancernych- każdy ma lidera;)
Ma sugestia- dopiero od Kiszyniowa, e. Afryka- dawałbym belkę, drugą stanowczo po Klinie, a może i później...
Zimowy sztorm: za łatwo, te sceny były pisane, gdy się zaczynało z mizerną armia, a teraz idzie się jak przecinak... Stanowczo postuluję wzmocnić obronę VH, do tego elementarny brak obrony plot...
Cytadela: za łatwo... po prostu za łatwo... co najmniej 8 tur przed końcem... moim zdaniem brakuje: mocnej obrony opartej o pola minowe, działa ppanc z zasięgiem na 2, wspartych moździerzami, plotkami, katiusze aż się proszą, w ogóle nie ma nic z ciężkich dział samobieżnych... Brak mi też mocniejszego lotnictwa... Reconów nadal brak...
Jestem przed Novgorod. Popieram zsamot, mi brakuje plotek u przeciwnika. A nawiązując do Kiszyniowa, ta kawaleria miedzy rzekami to chyba się nawet gdzieś przemieszcza ;), ale nie mam pojęcia po co autor ją tam wsadził ???. Pod Termopilami na północy koniecznie jakieś jednostki na tych odległych flagach (bo jest nadmiar jednostek własnych, które nic nie robią, a można je tam wykorzystać). I oczywiście to zgrupowanie artylerii bez plot zawsze mnie rozśmieszało :rollin
Ogólnie lifting w dobrym kierunku, ale zbyt mało radykalny >:D.
Gustlik, nie krępuj się z dokładaniem jednostek przeciwnikowi, każda mile widziana ;D.
PS
Po zapoznaniu się z historią batalionu "Nordost", zmieniam zdanie na temat fińskiego scenariusza. Mogę go zaakceptować.
I małe pytanko: czy w późniejszych scenach są dostępne do zakupu jednostki węgierskie?
Salerno - właściwie tylko musiałem poczekać, aż lotnictwo alianckie polegnie na moich plotkach, w między czasie artyleria zdusiłem działa i piechotę, rozjeżdżając dosłownie w parę tur... Prawdziwa rzeź...Niemal bez strat, ot tylko Tygrys wpadł na piechotę i trochę poszczerbi się, ale tylko tyle.
Leningrad- obrona rosyjska stanowczo powinna mieć pola minowe, zasieki, do tego stanowczo wzmocniona siłami obrony plot, bunkry, parę okrętów, no i więcej broni pancernej... reconów...
Drive to sea- masakra artylerią, wspieraną przez potężna obronę plot, potem manewr pancerny i adios ;)
Oczywiście - wszystko można zrobić - dodać, wzmocnić, uzupełnić. Tylko pytanie:
CZY WTEDY BĘDZIE TO JESZCZE "BLITZKRIEG"?
Jeśli ktoś zechce sięgnąć po tę kampanię, bo pamięta ją z początków gry, to chyba trochę się rozczaruje.
Cel, który mi przyświecał, to było jedynie przywrócenie kampanii do życia. A teraz wychodzi na to, że trzeba by ją napisać od nowa. W zasadzie tylko mapy by zostały....
I tak to nie jest już Blitzkrieg ponieważ w oryginalnym e-filu nie było takich jednostek jakie mamy teraz (chociażby Brandemburgers którzy dają ogromnego kopa sąsiadującym jednostkom) i gra się zdecydowanie łatwiej
Ale ja bym jej nie ruszał - jak ktoś chce to może sobie zagrać.
Ewentualnie może ktoś ma ochotę zrobić wersję B gdzie będą tak jak Gustlik napisał praktycznie tylko te same mapy.
Może rozwiązaniem najbardziej kompromisowym będzie: nie ruszać nic w jednostkach a poeksperymentować ze zmniejszeniem nieznacznie prestiżu przyznawanego Niemcom.
A w ogóle to "wina" Gustlika, bo rozpieszcza nas Swymi pomysłami, potrafiąc tchnąć nowe życie w oklepane schematy. Stąd tak to oceniałem. :-X Czy to będzie "blitzkrieg"? Tak, tylko anno 2009. No i "powered" by Gustlik. ;D Po prostu, jako laik, tylko gracz, czyli ostatni element procesu produkcji kampanii, pozwolę sobie zasugerować:
1. mniejszy poziom doświadczenia- 1. belka przed Kiszyniowem, ew. Afryką, druga: Kursk.
2. skoro mamy pewne doświadczenie i dobrych Innowatorów, to dlaczego nie dać szansy na "remake" wojny błyskawicznej? Greg odkopał Bolestowe walki- a propo muszę powrócić do testów- to dlaczego Gustlik nie miałby - o ile chciałby, to nasze testowanie uwzględnić i po prostu całość poprawić?
3. mniej prestiżu- wtedy nawet czeskie czołgi się doceni, no i czekam na zapowiedź Gustlika względem ograniczenia supportu artylerii, bo o mocno zmieni . Co innego mieć oddziałów dział wspierajcych obronę, a nie...
Nordwind - miałem szczęście, bo aura kiepska i nie musiałem się asekurować plotkami, za to zainwestowałem trochę w ulepszenie reconów, obecnie są silniejsze niż me czołgi w '41... na zachodzie kupiłem Hummela i Panterę, które juz włączę me stałe siły, całość poszła prędko, tylko problemy kwatermistrzowskie mnie zatrzymywały.
Operacja Konrad ważne jest rozpoczęcie- czyli zduszenie artylerii i rozjechanie pierwszej linii obrony. niestety pogoda na początku mi nie dopisała, do tego Jagdpantery są kiepskie w ataku na T34/85... Ale i tak prędko poszło. dodałbym Rosjanom obronę plot, bo nie mają elementarnie niczego...
Winsdor 1943- mam wrażenie, ze tylko plotki są w tej Wielkiej Brytanii, może to te, co do ZSRR nie dotarły ? >:D Stanowczo bym dodał też trochę normalnych sił... Zaskoczeniem były radary- swoja drogą- bardzo ładna ikona. Brakuje mi ól minowych, itp. przeszkadzajek...
Savannah- kiedys koszmar, obecnie mam klucz- wyładować 4 dywizje pancerne, wzmocnić dobrym ppancem, na odległej flance udowódczony recon,no i plotki koniecznie z ground attack. A resztę sił w mieście za rzeką. No a lotnictwem na okręty. Miłym smaczkiem jest Patton ;) ale te VH - 3 na skrajach- stanowczo bym wzmocnił...
szukam wersjj blitzkriega do ściągnięcia?!!
http://www.pg2.net.pl/
Skończyłem Winter Storm... Nigdy wcześniej tego nie grałem (tak się złożyło ;)). Tu nie ma z kim walczyć :'( Artyleria oddała po 1-2 salwy, mam 6 batalionów czołgów, a powalczyły 2... piechota nawet nie dojechała na pole bitwy... Właściwie Romania załatwiła sprawę :-\ Totalna katastrofa! Nie żałuję, że nigdy tego nie grałem. Gustlik, ratuj to!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bo to był scenariusz pierwotnie pisany, gdy miałeś nowe oddziały, a jak wchodzą Twe oddziały, które walczą od Hiszpanii, to idziesz jak przecinak. Stanowczo trzeba od tego scenariusza wzmocnić przeciwnika, inaczej jest zbyt łatwo. Oprócz Savannah, bo tam jest przegięcie, gdy M-10 hasają, a M26 są niemal nieśmiertelne nawet wobec Królewskiego Tygrysa...
chłopaki a może poprostu zmniejszcie otrzymywany prestiż i ustawcie nie 100% tylko 50% >:D
Grałem już tak nieraz, efekcie witałem Winsdor na PzKpfW IVG... Ale czemu nie;)? Niemniej parę zmian bym naniósł.
Dokonałem kilku poprawek w Blitzkriegu i powstała wersja 0.9.1.
Wysłałem do Grega - proszę ściągać tylko stamtąd (pg2.net) - oczywiście po potwierdzeniu, że jest wrzucona. W Gustlik Center, na razie jest (i będzie) stara wersja - niestety znów jest problem z uploadem.
Głowne poprawki dotyczą scenariuszy
- Sedan - zmienione rozstawienie posiłków - mogą się zupełnie inaczej zachowywać. Zobaczymy jak ;)
- Winter Storm - wzmocniony
- Zitadelle - wzmocniony - dodano "Zwieroboje" (SU-152), obronę plot i posiłki
- Salerno - zmieniono rozstawienie wstępne, aby uniemożliwić szybkie rozbicie sił alianckich na południu przez zdobycie lotniska. Dodano flotę (1BB + 1DD) i zwiększono ilość jednostek specjalnych, które dokonują lądowania na tyłach.
- D-Day - zwiększono siły alianckie, uniemożliwiono korzystanie z lotnisk przy wybrzeżu, dodano posiłki alianckie, dodano 1 VH dla Niemców, zmieniono wstępne punkty rozstawienia.
Kilka inych scenariuszy również otrzymało wzmocnienia.
PS - jeszcze jedna zmiana - poważnie zmieniony Ciechanów. Dodane zostały bunkry wokół Mławy, zgodnie ze szkicem rejonu umocnionego.
Kolejna wersja przekonwertowanej kampanii Blitzkrieg v. 0.91 dostępna na www.pg2.net.pl
Ściągnąłem Blitzkrieg i nie było żadnych bunkrów... Dodam, że Karaś miał chyba pylony z dodatkowym podwieszonym ładunkiem bombowym, bo mnie zaatakował 4 razy pod rząd i nie odnotowałem kontaktu z lotniskiem. Poza tym po - WRESZCIE- amunicji, poleciał nad mój VH, gdzie najwyraźniej miał super misję do wykonania, bo już nie wracał po amunicję na krańcowe lotnisko. Wokół VH dałbym plotki,ckm, ew. flak bo po prostu są praktycznie bezbronne, do tego moździerz.
Acha- gram na 50% prestiżu. Sprzętu cholernie mało, za to bitny. ;) Zresztą nie ma wyjścia.
Ty masz jakieś dziwne objawy - na pewno wykonałeś opcje "zastąp pliki" jak kopiowałes nowy Blitzkrieg?
Zobacz do SCENARIO, czy pliki "Blitz01.scn" i "Blitz.01.txt" mają datę z 10 stycznia tego roku...
Może na wszelki wypadek zacznij od nowa - w końcu daleko nie jesteś.
Czy ktos jeszcze spotkał taki błąd?
U mnie bunkry są aż miło! ;D
I prezencik w postaci Hs-123A bardzo mile powitany. ;D
No właśnie - u mnie też działają. A najlepsze było to, że zupełnie o nich zapomniałem i jak zwykle - chciałem brać Mławę od północy, a tu.... ZONK! Nawet przez moment obawiałem się, że nie zdążę, bo i komputer zaczął grać inaczej. Mając wzmocnioną obronę Mławy nie musiał rzucać wszystkiego na zachód.
Nigdy nie próbowałem Mławy od północy (dla mnie zbyt trudne)... Zawsze atakuję od Wiśniewki (bułka z masłem ;))... Muszę się zastanowić ???
Sholuję od nowa i tyle, tylko mam pytanie, czy jak wkleję do scenario nowe pliki, to mogę zacząć Ciechanów z poprzednimi, czy mi ich już nie zastąpi, nie uzna nowych?
Nie - nie możesz.
CytatNigdy nie próbowałem Mławy od północy (dla mnie zbyt trudne)... Zawsze atakuję od Wiśniewki
Moze źle się wyraziłem - nie cały atak szedł z północy, ale ta 150-tka bardzo pomagała ostrzelać miasto, zanim ci z zachodu przebili sie przez obrońców. No a teraz - kupa. Podciągnąłem jak zwykle, a tu łomot ckmami z bunkrów i bateria przestała się liczyć w planie ofensywy.
No i jadę od nowa, za Hiszpanię ulepszona Emilia BF-109 w uznaniu zasług. ;) Oczywiście na 50%.
Ciechanów- super, po prostu znakomicie ulepszony, oby tak dalej;) W finskim epizodzie, który jest za mną ( nagrodą jest nędzna kołatka do czołgów- czyli 5cm ppanc., od razu ulepszam na samobieżny 88mm), dodałbym moździerz i plotkę w mieście. No i jakiś mały oddział pancerny plus sztab.
Narvik: stanowczo lepiej, niby detale, a gra zyskuje- np. Gladiator ;) Ale nie mogłem zająć SH... Trochę zamarudziłem, ale mój Pz. IVD ma lidera liberator, a gram a 50%, więc musiałem nim pozajmować heksy. Pecunia non olet.
Sedan Byłem ciekaw zmian i... nie zawiodłem się, posiłki są lepiej- tzn. trudniej umiejscowione, inne detale również. Tylko jedna zasadnicza cecha: WIELKĄ szkodę robi możliwość / właściwie nie ma innej- kupowania oddziałów z 1 belką. W efekcie np. mogę sprzedawać połowę oddziałów- tych, co i tak sam kupiłem, i TE SAME odkupić, ale zyskując ponad 80 punktów doświadczenia, jak nie ponad 100. Np. samobieżna plotka, zakupi na przed Ciechanowem- do teraz miała 8 punktów, kupuje kolejna, ma 122 punkty, z działami czołgami podobnie. To psuje gracza, po co się męczyć, a plotkę doświadczyć jest naprawdę ciężko... skoro jest sedański prezent- belka startowo, promocja, po 90- 100 punktów gratis... Stanowczo za mocne oddziały potem walczą w Dunkierce...
I jeszcze jedno- francuski bombowiec ma 4 sztuk amunicji, mimo nominalnych 2-óch.
Dunkierka, zmiany kosmetyczne, ale efekt pozytywny- małą mam armię- 50%...- wiec oddziały z zachodu uszczuplam i przerzucam do centrum i do walk nad morzem. Dokupuję plotkę i SiG-a, całkiem nieźle doświadczają się oddziały, ale to już pamiętam doświadczenia, na 50% nie ma złych wojsk, są tylko przetrzebione ;D Zero nagród, ale lider w artylerii.;)
Persuit to Tobruk- rewolucji nie odnotowałem, no może poza zakupami przez komputer, zamiast Boforsów 40 mm często kupuje samobieżne plotki... Nagroda- dobry recon. To ogólnie szybki scen, wręcz preludium do Tobruku. Tu mocno się gimnastykuję, bo nie mogę ponieść strat- nie uzyskam bowiem potem tyle prestiżu... Ale jakoś idzie, tu więcej zmian, niemniej VH na zachodzie nieco pominięty w wzmocnieniach, chociażby dodać jakiś bunkier?
No ale przede mną Grecja. Oczywiście bez nagrody...
Grecja- zmian wiele nie odnotowałem, dodałbym od razu plotki, zwłaszcza koło VH-ów. No i jakiś recon, poza tym może zasieki?
Malta- mocno uważam, by nie stacić w 3 i 4 turze dział "dzięki " Royal Navy. Ale po prostu flota włoską niszczę obronę na lotnisku, w następnej turze desantuję tam recon. VH bombarduję i ovverun kończy sprawę. Nagroda- "desantowalny" recon- drugi.
Od teraz są chyba już dwie belki- stanowczo za mocno.
Kiszyniów- w centrum, tam gdzie jest lotnisko, dodałbym koniecznie plotkę, ckm, bo te oddziały są bezbronne przed Luftwaffe. Jakieś oddziały osłonowe koło lotniska, ew. koło dział.
Nowogród- Obrona plot innych VH, do tego jakieś lotnictwo bombowe. Może rozpoznawcze?
Moim skromnym zdaniem, żadna nowo zakupiona jednostka nie powinna mieć doświadczenia. Dla mnie są to jednostki złożone z rekrutów i tylko wzmocnione rekonwalescentami, albo nawet nie. Są jednostki przydzielone do scenariusza i u nich jest bardziej wskazane dodać doświadczenie (pojawiają się w scenach dywizje, które już walczyły na różnych frontach).
Gustlik, chyba znowu mam coś pokitraszone ???: w Lillerhammer nie mogę zająć Vheksa 7,0 (zielona obwódka), o co tu biega (mapa zwalona ???)? Zajmuję 9,2 i przechodzę dalej.
A tak by the way: ten samolocik rozpoznawczy kompletnie zaskoczył mojego myśliwca (niespodzianka na -1 :(). Karabin maszynowy na lotnisku bardzo przydatny! Straciłem dodatkową turę, na zdobycie lotniska ;D. Poprzednio było mnóstwo kawalerii przy ostatnim vheksie, a teraz tak jakoś zbyt łatwo :dunno
Nie tylko u Ciebie problem z tym heksem wystąpił, więc pewnie detal mapy i tyle. Ważne, że można iść dalej.
Supply Heks jest poza "grywalną" częścią mapy, więc nie można na niego wejść, ale jego sąsiednie heksy na których wróg może się rozstawiać są jak najbardziej na mapie. W ten sposób nie można mu zablokować możliwości rozstawienia poprzez zdobycie samego SHeksa. Wszystko jest jak najbardziej w porządku.
No to może mała wzmianka o takich utrudnieniach w briefingu?
Nie będę dopisywał niczego do briefingów dlatego, że:
- ten heks nie ma znaczenia dla zwycięstwa
- briefingi są po angielsku
- teksty briefingów maja swoje dźwiękowe odpowiedniki, więc muszą pozostać niezmienne.
Fakt, byłyby "popsute", ew. opisie do całej kampanii.
Klin- sporo zmian, pozytywnie mnie zaskoczył, a zaraz potem Winter Storm- całkiem podrasowany i rzeczywiście od razu lepiej. tylko bym dodał, ze 2 posterunki na podejściach, otoczone polem minowym. Cytadela -nadal pierwsza linia nie wiem czemu nie ma ppancy tylko jest sama piechota z artylerią i do tego bez obrony plot... Pola minowe też byłyby wskazane... Salerno- no zmiany wyszły tylko na lepsze, czas naprawdę zdeterminował me ataki... Leningrad ten sam zarzut, co do Cytadeli, obrona miasta wręcz symboliczna... Dałbym np. pociąg pancerny. Drive to Sea- zmiany naprawdę super, grywalność wzrosła i to znacznie.
Strasbourg... Wiele zależy od pogody, ja co prawda determinuję tempo natarcia mobilnością dwóch liberatorów- Tygrys i piechota, ale jak się gra na 50%, to nie ma innego wyjścia. Swoja droga porozdzielałbym jakieś małe oddziałki poniektórych heksach, nawet 4/1, co by było ryzyko wtargnięcia bez sprawdzenia do heksów...
Operacja Konrad tutaj aura wiele zmienia, zwłaszcza jak się ma 2 Henschle- "rozpruwacze czołgów"- szczerze polecam, przy HA 18 15 jednostkowy oddział często ma wynik 10:0... Ale do sedna- tu mi brakuje po stronie rosyjskiej reconów- NIE MA nawet 1!!!, elementarnej obrony plot... Poza tym ok, na północy ciężko, poza tym grunt to dobrze startowo rozstawić działa...
Winsdor '43 podobny problem- jak dobrze rozstawić oddziały, ja od razu też nie wytawiam lotnictwa, prócz 2-óch najlepszych myśliwców, bo przeciwnik rzuca się na nie z furią, dewastując nawet po 3 ataku nawet najlepszy oddział. Zatem walec zaczynający się nawałnica dział, podjazdy reconami- a te mają obecnie siłę Pz.Kpfw. IVE... i ovverruny, potem asekuracja plotkami i dopiero jak już spadnie ten RAF, to wystawiam resztę sił lotniczych kończąc supremację Angoli w powietrzu ;) Uważać trzeba na radary, mi brakuje tu z paru reconów no i Shermanów... Zbieram każdy pp, b wiem, że trzeba by choć jeden oddział lotniczy na Me262 przesadzić, a przy 50% dotacji z dowództwa nie jest to łatwe...
Ogólnie tylko lotnictwo sprawia problemy- dodałbym pola minowe, na podejściach jakieś bunkry. Reszta ok. Ale to że nie ma nawet jednego Lancastera w powietrzu... Hmmm..
Savannah- zawsze mam dylemat jak to rozegrać, po raz pierwszy rzucałem oddziały na dwa odcinki i trochę przesadziłem w "samodzielności" tej małej grupy, bo nie miałem jak udzielić im wsparcia- Pantera, Jagdpanter, recon, no i plotka. Niemniej ledwo przeżyły, co prawda, zmasakrowały oponentów, ale to tylko dzięki wsparciu lotniczemu. Z kolei z lotnictwem pomógł mi się rozprawić wspomniany wcześniej Me 262, a okręty zwalczały Henschle i całkiem nieźle sobie radziły. W efecie na wodzie prędko objąłem prymat, w powietrzu powoli też, no i zacząłem spychać całość sił ku rzece, potem ostry atak na miasto, wtargnięcie aż po lotnisko, w efekcie już tu rozstrzygnąłem całość, teraz tylko było dobijanie, niemniej piechota w północnym VH zmasakrowały mi King Tigera... Cóż, miasto i czołgi kiepsko współdziałają... A potem Oak Ridge - czyli finał. Powiem wprost- o wiele ciekawiej zaprezentowane uzbrojenie, niż w poprzednim, niemniej tu zmagania trwają około 3 rundy, potem kręgosłup przeciwnika przetrącony i trwa powolne przebijanie się ku VH-om. muszę tylko wskazać, że po prostu brakuje tutaj ppancy, pól minowych, w efekcie podejścia pod miasta są łatwe.
Finał. ;) A oto Bohaterowie:
Campaign: Not found , Prestige modifier 50% , SSI standard formula
Current scenario: Oak Ridge , VH prestige is 40 , All hex prestige is 40
Army value including initial Core and Prototypes: 17184
Total Army Cost: 11136 , Current prestige is 873
BV: ? , ??? , cap ? , 10 turn prestige: 250
V : ? , ??? , cap ? , 12 turn prestige: 300
TV: ? , ??? , cap ? , 16 turn prestige: 400
Ls: ? , ??? , cap ? , 16 turn prestige: 400
Infantry
Pionere [AE][251/1 [W]] , 5 bars , 758 exp , 10 base , 3 curr , Bridging - Units treat rivers as ro , 13 kill , 0 pp
Pionere [AE][251/1 [W]] , 5 bars , 805 exp , 10 base , 8 curr , 15 kill , 0 pp
Panzergrenadiere [A][251/1 [W]] , 5 bars , 595 exp , 10 base , 10 curr , Liberator - User gets more prestige , 5 kill , 0 pp
Hauptquartier [AEC][Opel Blitz] , 3 bars , 344 exp , 1 base , 10 curr , 0 kill , 0 pp
Bruckenpioniere B [Opel Blitz] , 5 bars , 632 exp , 10 base , 10 curr , 7 kill , 216 pp
Tank
King Tiger , 5 bars , 1694 exp , 10 base , 13 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 162 kill , 660 pp
Panther II , 5 bars , 1613 exp , 10 base , 15 curr , 173 kill , 0 pp
Panther F , 5 bars , 1992 exp , 10 base , 12 curr , Liberator - User gets more prestige , 209 kill , 528 pp
Panther G , 5 bars , 582 exp , 10 base , 15 curr , 43 kill , 0 pp
Panther A , 5 bars , 773 exp , 10 base , 15 curr , 56 kill , 0 pp
Recon
Gepard , 5 bars , 1039 exp , 10 base , 10 curr , Superior Maneuver - Bypass zones of , 14 kill , 0 pp
Gepard , 5 bars , 1159 exp , 10 base , 6 curr , Devastating Fire - Unit can shoot t , 35 kill , 384 pp
Gepard , 5 bars , 772 exp , 10 base , 9 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 14 kill , 384 pp
Gepard , 5 bars , 626 exp , 10 base , 9 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra , 10 kill , 384 pp
251/22 , 5 bars , 734 exp , 10 base , 7 curr , 12 kill , 0 pp
Gepard B , 4 bars , 406 exp , 10 base , 10 curr , 3 kill , 0 pp
251/22 , 5 bars , 793 exp , 10 base , 1 curr , 9 kill , 0 pp
Anti-tank
JagdPanther, 5 bars , 1223 exp , 10 base , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 16 kill , 0 pp
JagdPanther, 5 bars , 1399 exp , 10 base , 13 curr , 25 kill , 456 pp
FlaK
SdKfz 7/1 [AF] , 5 bars , 948 exp , 10 base , 15 curr , 10 kill , 204 pp
SdKfz 7/1 [AF] , 5 bars , 765 exp , 10 base , 12 curr , 10 kill , 204 pp
SdKfz 7/1 [AF] , 4 bars , 495 exp , 10 base , 14 curr , 6 kill , 204 pp
Artillery
sIG II [A] , 3 bars , 331 exp , 10 base , 13 curr , 7 kill , 324 pp
15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 839 exp , 10 base , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 19 kill , 0 pp
15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 750 exp , 10 base , 15 curr , 12 kill , 516 pp
sIG II [A] , 4 bars , 413 exp , 10 base , 14 curr , 6 kill , 324 pp
15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 907 exp , 10 base , 15 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra , 20 kill , 516 pp
15 cm sFH 37(t)[SdKfz 7] , 5 bars , 726 exp , 10 base , 15 curr , 13 kill , 516 pp
17 K18 s [SdKfz 9] , 3 bars , 316 exp , 10 base , 12 curr , 2 kill , 708 pp
StuH 42 [A] , 5 bars , 600 exp , 10 base , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 5 kill , 348 pp
Air Defense
88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 833 exp , 10 base , 15 curr , Reconnaissance Movement - Phased mo , 13 kill , 408 pp
Coelion A , 4 bars , 443 exp , 10 base , 14 curr , 4 kill , 336 pp
Coelion A , 5 bars , 510 exp , 10 base , 14 curr , 2 kill , 336 pp
88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 867 exp , 10 base , 15 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 16 kill , 0 pp
Fighter
Fw-190A-1 , 5 bars , 1052 exp , 10 base , 14 curr , 14 kill , 540 pp
Fw-190D-12 , 5 bars , 570 exp , 10 base , 7 curr , 8 kill , 708 pp
Me-262A-1 , 5 bars , 1550 exp , 10 base , 13 curr , Aggressive Attack - Attack values i , 28 kill , 0 pp
Fw-190A-7R-2 , 5 bars , 583 exp , 10 base , 9 curr , 8 kill , 612 pp
Tactical Bomber
HS-129B-3 , 5 bars , 1160 exp , 10 base , 15 curr , 13 kill , 708 pp
HS-129B-2 , 5 bars , 666 exp , 10 base , 15 curr , 4 kill , 612 pp
Killed: AD 92 , AT 81 , ATY 165 , INF 562 , REC 30 , TK 108 , FTR 46 , TB 13 , Total: 1097
Lost : AD 1 , AT 1 , ATY 5 , INF 21 , REC 0 , TK 1 , FTR 2 , TB 0 , Total: 31
BV 23
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 5 Units * 2 Leaders
Total : 3134 exp, 40 kill, 216 pp
Average: 627 exp, 8 kill, 43 pp
Tank * 5 Units * 2 Leaders
Total : 6654 exp, 643 kill, 1188 pp
Average: 1331 exp, 129 kill, 238 pp
Recon * 7 Units * 4 Leaders
Total : 5529 exp, 97 kill, 1152 pp
Average: 790 exp, 14 kill, 165 pp
Anti-tank * 2 Units * 1 Leaders
Total : 2622 exp, 41 kill, 456 pp
Average: 1311 exp, 21 kill, 228 pp
FlaK * 3 Units * 0 Leaders
Total : 2208 exp, 26 kill, 612 pp
Average: 736 exp, 9 kill, 204 pp
Artillery * 8 Units * 3 Leaders
Total : 4882 exp, 84 kill, 3252 pp
Average: 610 exp, 11 kill, 407 pp
Air Defense * 4 Units * 2 Leaders
Total : 2653 exp, 35 kill, 1080 pp
Average: 663 exp, 9 kill, 270 pp
Fighter * 4 Units * 1 Leaders
Total : 3755 exp, 58 kill, 1860 pp
Average: 939 exp, 15 kill, 465 pp
Tactical Bomber * 2 Units * 0 Leaders
Total : 1826 exp, 17 kill, 1320 pp
Average: 913 exp, 9 kill, 660 pp
Summary * 40 Units * 15 Leaders
Total : 33263 exp, 1041 kill, 11136 pp
Average: 832 exp, 26 kill, 278 pp
Właśnie zaczynam Dunkierkę i już jestem szczęśliwy ;D, LSSAH pomyka Oplem! Zawsze ładowałem esesmanów do samolotu, a teraz wolę po Matce Ziemi :groovin
Gustlik, mam małą sugestię w Ciechanowie: te polskie ckmy w każdej turze ładują się w transport, może trzeba im zabrać transport? Będą trudniejsze do zniszczenia i może dadzą jakieś wsparcie wycofującym się jednostkom?
Sedan, już zsamot pisał, posiłki są wcześniej i trzeba uważać w okolicach lotniska nad rzeką (jeśli ktoś nie zdobył zachodniego do tego czasu ;)). Ja posłałem w te okolice dwa Sd Kfz 8 i batalion czołgów, żeby nabrały doświadczenia na piechocie przeciwnika. Bardzo skuteczna obrona!
PS
zsamot, używasz bardzo dużo reconów, dlaczego? Mało bombowców i czołgów? Pytam tylko i wyłącznie z ciekawości ^-^.
Ja od Sedanu mam 4 bombowce i 4 myśliwce. Potem buduję 3-4 pułki pancerne po 2-3 bataliony. Skupiam się bardziej na szybkich czołgach (T 34 są zajebiste, ach ten zasięg ;D... Pz IID też nie są od macochy ;D mam do nich wielki sentyment).
Recon. Me podejście jest następujące-
każdy heks muszę zająć- bo:
a) prestiż (zwłaszcza jak się gra na 50% ;) )
b) ciągle sprawdzam przedpole, zresztą do wykańczania jednostek- recon idealny, bo fazowy ruch daje szansę na ucieczkę,
c) często pierwszy atak, gdy nie jest pewien, czy nie ma ukrytej artylerii, właśnie reconem wyprowadzam rozpoznanie bojem- potem często ten recon wraca na ty w liczebność 2/10, ale doświadczenie rośnie,
d) przed ostatecznym, walnym atakiem, co by "zdjąć" umocnienie jednostki, warto - pozornie- niepotrzebnie ostrzelać potencjalny cel, no i każde wykryte działo jestem zespołem 2-3 reconów zniszczyć,
e) niektóre recony mają symbol "p" i razem z oddziałem spadochroniarzy tworzą idealny zespól do zajmowania lotnisk
f) mam szczęście do takich prezentów o dowództwa ;D
Ten ckm- rzeczywiscie transport często psuje walor jednostki przez np. błędy gry, ze komputer załadowuje taki oddział na transport przed fazą obrony...
w tym Sedanie temu oddziałowi, co zwalcza posiłki warto dodać SiGa, by wzmocnić obronę.
Malo czołgów- powodem brak kasy- ja gram na stanach podwyższonych, zresztą popatrz na ich doświadczenie- mniejsze siły, ale cholernie mocno zaprawione.
Mało inwestuje w lotnictwo- zależne od pogody, podatne na zniszczenie- cholernie kapitałochłonne, jeżeli chce się je mieć na dobrym poziomie- czytaj częste upgrade'y.
Czołgi? Hmm- T34 ok, ale maja mało amunicji, ale od przełamania super, IV D super, ale szybko je ulepszam na E,F.
to ja dorzucę swoje 3 grosze. ta wersja jest łątwiejsza od oryginału z uwagi na działa o dużym zasięgu i brandenburgers. właśnie kończę pierwszą wersję i chyba zabiorę się za poprawioną - chyba że Gustlik będzie jeszcze coś "majstrował" ;D
ale jak blitzkrieg to blitzkrieg, powinno być w miare łatwo >:D to taka odskocznia od innych kampanii.
i raporcik
Campaign: BLITZKRIEG , Prestige modifier 100% , V-2.0 formula
Current scenario: Oak Ridge , VH prestige is 560 , All hex prestige is 1040
Total army value: 11459 , Current prestige is 582
BV: Win , turn prestige: 500
V : Win , turn prestige: 600
TV: Loss , turn prestige: 800
Ls: Loss , turn prestige: 800
Piechota
* Piech-1/atak , Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 726 exp , 14 curr , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 23 kill , 0 pp
* Piechota-2 , Fallschirm [PT][Sdkfz 2 [T]] , 4 bars , 409 exp , 14 curr , 19 kill , 0 pp
* Piech-3/defens , Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 742 exp , 14 curr , Determined Defense - Defense values , 27 kill , 0 pp
Piech4 , Brandenburgers [EMPC][Opel Blitz] , 5 bars , 554 exp , 14 curr , Influence - Has prestige modifier f , 15 kill , 654 pp
* Sztab , Hauptquartier [AEC][Opel Blitz] , 3 bars , 344 exp , 10 curr , 0 kill , 0 pp
* Most-1 , Bruckenpioniere (B) [Opel Blitz] , 2 bars , 253 exp , 10 curr , 0 kill , 0 pp
Tank
* Tank-4/hard , Panther G , 5 bars , 1422 exp , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 86 kill , 0 pp
* Tank-1/over , Panther F , 5 bars , 2093 exp , 15 curr , Overwatch - Shoots at enemy units e , 149 kill , 0 pp
* Tank-3 , Panther G , 5 bars , 934 exp , 15 curr , 52 kill , 0 pp
Tank2/hex , King Tiger , 5 bars , 1399 exp , 15 curr , Aggressive Maneuver - Move 1 extra , 98 kill , 990 pp
* Tank-5 , Panther G , 5 bars , 644 exp , 15 curr , 17 kill , 0 pp
Zwiad
Szpieg2 , Gepard , 5 bars , 725 exp , 14 curr , 17 kill , 537 pp
* Szpieg-1 , Gepard , 5 bars , 794 exp , 14 curr , Skilled Reconnaissance - Spotting i , 18 kill , 0 pp
Szpieg3 , Gepard , 5 bars , 505 exp , 13 curr , 7 kill , 499 pp
Anti-tank
* Antitank-1/ignor , JagdPanther (S) , 5 bars , 1139 exp , 15 curr , Infiltration Tactics - Ignores entr , 28 kill , 0 pp
* Antitank-2 , JagdPanther (S), 3 bars , 347 exp , 13 curr , 3 kill , 0 pp
Artyleria
* Armata-1 , 15 K18[SdKfz 7] , 5 bars , 582 exp , 15 curr , 14 kill , 0 pp
Armata2/kill , 15 K18[SdKfz 7] , 5 bars , 1016 exp , 15 curr , Overwhelming Attack - Some suppress , 25 kill , 882 pp
Armata3/atak , 15 K18[SdKfz 7] , 5 bars , 820 exp , 15 curr , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 28 kill , 882 pp
Armata5 , 17 K18 [s [SdKfz 9] , 2 bars , 258 exp , 12 curr , 5 kill , 849 pp
* Armata-4 , Hummel , 5 bars , 614 exp , 15 curr , Resilience - Harder to Destroy , 9 kill , 0 pp
Air Defense
Plotka2 , 88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 571 exp , 15 curr , 18 kill , 612 pp
Plotka1 , 88mm FlaK 41 [G] , 5 bars , 654 exp , 15 curr , 17 kill , 612 pp
Fighter
Sam2/cs , Me-262C-1 , 5 bars , 1433 exp , 15 curr , Combat Support - Gives bonus to adj , 22 kill , 1206 pp
Sam1/defens , Me-262A-1 , 5 bars , 1158 exp , 15 curr , Determined Defense - Defense values , 31 kill , 1134 pp
Tactical Bomber
* Bomber-1/atak , Fw-190G-8 , 5 bars , 959 exp , 14 curr , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 20 kill , 0 pp
Bomber4 , Fw-190G-8 , 5 bars , 845 exp , 14 curr , 6 kill , 873 pp
* Bomber-5 , HS-129B-2 , 5 bars , 617 exp , 14 curr , 5 kill , 0 pp
Bomber2/bonus , HS-129B-2 , 5 bars , 825 exp , 14 curr , Skilled Ground Attack - Bonus przy , 17 kill , 856 pp
Bomber3 , Fw-190G-8 , 5 bars , 947 exp , 14 curr , 9 kill , 873 pp
Killed: AD 57 , AT 52 , ATY 139 , INF 488 , REC 19 , TK 93 , FTR 45 , TB 10 , Total: 903
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 2 , INF 41 , REC 0 , TK 2 , FTR 0 , TB 0 , Total: 45
BV 23
V 0
TV 0
L 0
Piechota * 6 Units * 3 Leaders
Total : 3028 exp, 84 kill, 654 pp
Average: 505 exp, 14 kill, 109 pp
Tank * 5 Units * 3 Leaders
Total : 6492 exp, 402 kill, 990 pp
Average: 1298 exp, 80 kill, 198 pp
Zwiad * 3 Units * 1 Leaders
Total : 2024 exp, 42 kill, 1036 pp
Average: 675 exp, 14 kill, 345 pp
Anti-tank * 2 Units * 1 Leaders
Total : 1486 exp, 31 kill, 0 pp
Average: 743 exp, 16 kill, 0 pp
Artyleria * 5 Units * 3 Leaders
Total : 3290 exp, 81 kill, 2613 pp
Average: 658 exp, 16 kill, 523 pp
Air Defense * 2 Units * 0 Leaders
Total : 1225 exp, 35 kill, 1224 pp
Average: 613 exp, 18 kill, 612 pp
Fighter * 2 Units * 2 Leaders
Total : 2591 exp, 53 kill, 2340 pp
Average: 1296 exp, 27 kill, 1170 pp
Tactical Bomber * 5 Units * 2 Leaders
Total : 4193 exp, 57 kill, 2602 pp
Average: 839 exp, 11 kill, 520 pp
Summary * 30 Units * 15 Leaders
Total : 24329 exp, 785 kill, 11459 pp
Average: 811 exp, 26 kill, 382 pp
Koniecznie zagraj poprawioną wersję, na nowym efilu... No teraz nie będziesz miał tak łatwo, z uwagi, ze artyleria dalekiego zasięgu utraciła support.
ps. usuń nawias przy b (pionierzy mostowi) czy s, to nie będzie kreślił całych linii w raporcie.
ps.2 nie kupiłeś żadnego strategicznego? na 100% prestiżu?
ps.3 ja preferuję wicej plotek, ale szkielet podobny. Poza piechotą ;)
Zrobiłem to za niego - faktycznie w raportach trzeba pamiętać by usunąć ręcznie (przynajmniej jeden) nawias kwadratowy w specjalnych funkcjach jednostek (ale tylko przy B i S lub s). W przeciwnym razie forum odczyta te znaki jako funkcje formatowania - "B" to pogrubienie, a "S" lub "s" to przekreślenie. Można też te nawiasy zastąpić okrągłymi.
Właśnie naszła mnie refleksja (skończyłem Termopile), że po tylu scenach mamy już zbyt silny korpus i bez zasadniczego wzmocnienia przeciwnika to w Afryce i pod Termopilami sceny są nudne. A wracając do moich obiekcji z Finlandią: może trzeba ją przesunąć w kampanii na czerwiec 1941 roku (to się wiąże ze zmianą sprzętu u Ruskich w tym scenie ???)? To by było bardziej zbliżone do rzeczywistości. Takie luźne uwagi... przy piwku :toast
Dlatego namawiam do grania na 50% ;) Prestiżu oczywiście, nie możliwości ;D
Poza tym- tak, wzmocnienie przeciwnika- jak najbardziej i ograniczenie doświadczenia u nabywanych oddziałów. A może nawet wręcz wyłączenie tej opcji.
Jak dla mnie to ta kampania jest zbyt łatwa. Grałem na min prestiżu i im dalej tym łatwiej (nie dodarłem jeszcze do końca). Po Finlandii miałem już trzy odziały z pięcioma belkami, chyba z 10 dowódców. Robienie rzezi z czasem robi się nudne/ Zdobywanie expa w takich kampaniach powinno być bardzo ale to bardzo powolne. Tak samo rozstawianie jednostek, w co drugim scenariuszu ograniczyłbym to i przykrócił do minimum. Dodatkowo wywaliłbym od samego początku jednostki wspierające dany scenariusz. Przykładowo Madryt spokojnie rozwaliłem tym co mi dano na stan mojego oddziału, podobnie Polska itd (moja pazerność na szkolenie jednostek). Kolejna sprawa to sprzęt, który dostajemy po brylantach. Wprowadziłbym stały i niezbyt mocny, raz po raz jakiś samolot itp. Ktoś pisał ze Blizkrieg ma być łatwy ale bez przesady. Wprowadziłbym, zwłaszcza na początku kampanii, więcej lotnictwa dla komputera, niech nas gnębi a nie tylko głaszcze.
Cytat: Draxx w Luty 05, 2010, 08:02:50 PM
Jak dla mnie to ta kampania jest zbyt łatwa. Grałem na min prestiżu i im dalej tym łatwiej (nie dodarłem jeszcze do końca). Po Finlandii miałem już trzy odziały z pięcioma belkami, chyba z 10 dowódców. Robienie rzezi z czasem robi się nudne/ Zdobywanie expa w takich kampaniach powinno być bardzo ale to bardzo powolne. Tak samo rozstawianie jednostek, w co drugim scenariuszu ograniczyłbym to i przykrócił do minimum. Dodatkowo wywaliłbym od samego początku jednostki wspierające dany scenariusz. Przykładowo Madryt spokojnie rozwaliłem tym co mi dano na stan mojego oddziału, podobnie Polska itd (moja pazerność na szkolenie jednostek). Kolejna sprawa to sprzęt, który dostajemy po brylantach. Wprowadziłbym stały i niezbyt mocny, raz po raz jakiś samolot itp. Ktoś pisał ze Blizkrieg ma być łatwy ale bez przesady. Wprowadziłbym, zwłaszcza na początku kampanii, więcej lotnictwa dla komputera, niech nas gnębi a nie tylko głaszcze.
10 liderów ??? po 3 scenach ??? masz bardzo dużo szczęścia ;D i jednostek ;)
1. Moment- dawaj raport- spis jednostek, jaki prestiż i pogadamy na przykładzie;)
2. Wątek historyczny- no chyba do 1941 supremacja Wehrmachtu- nie liczę ZSRR i Francj,i była na tyle wielka, ze chyba nie dziwisz się proporcjom sił??? Nie wspomnę o taktyce i współdziałaniu i organizacji wojsk. Morale...
3. Ograniczanie sił przydzielanych...hmm, nie trzeba ich używać, a że sam bym je często zredukował? Tak, ale dają klimat- masz dzięki temu różne jednostki, nie zaś tylko swe wyselekcjonowane- to uczy grania innymi, nigdy by normalnie nie kupionymi. Ja tak się nauczyłem grać ppancami.
4. Sprzęt- jest losowo i daje to akurat tak różny efekt, że ja np. miałem słabe nagrody, więc ustawienie "harmonogramu" byłoby tylko zepsuciem zabawy. Ja mam tylko pytanie do Gustlika- czy można dostać Level bomber jako nagrodę? ;)
5. więcej lotnictwa... ja opcjonowałbym za plotkami- bardziej realne...
1. Jednostki, które posiadam, będąc na początku scenariusza Sedana. Delikatnie wyolbrzymiłem ale po ty scenariuszu trzech na bank wbije pięć belek a reszta nadrobi sporo, zwłaszcza ze jest sporo do wybicia na północy. Na początkowych misjach oszczędzam wroga, pozwalając mu przeżyć,, na czym korzystają moi żołnierze. Uzupełnienia belek daje dopiero jak jednostka wbije czwartą, inaczej szkoda kasy, chyba ze w grę wchodzi artyleria.
Czołgi
-Pz IVD exp 410 dowódca Reconnaissance Movement
-Pz IIIE exp 470 dowódca Overwatch
-Pz IID exp 382 dowódca Superior manuever
-Pz IVD exp 321 dowódca Devastatnig fire
-Pz IVC exp 331 dowódca Infillbration taktics
-Pz IVD exp 127
-Pz IVD exp 107
Antitank
Sd Kfz 8 Flak exp 166
STuG IIIA epx 127
Artyleria
15 k18 exp 161 dowódca Briding
10,5 sk 18 exp 108
10,5 sk 18 exp 157
10,5 sk 18 exp 129
Recon
PSW 241 exp 167 dowodca Liberation
PSW 241 exp 391 dowodca Agressive movent
Infantry
Wher. Infanterie exp 348
Wher. Infanterie exp 163
Schutzen exp 243 dowódca Liberation
Hauptquartoer exp 344
Sisii exp 247 (bez przesady w jednej walce zdobyli 157 exp, mam do tej jednostki sentyment. No i ma 10 do obronyna ostrzał Range)
Foghter
Ju 88c exp 147
Me 109E exp 247 dowódca Agressive attacj
Me 109F exp 147
Bomber
Ju 88 A4 exp 153
2 - Tu się zgadzam, wymiatali.
3. Nie wiem ale jak ja gram kampanie nie znoszę mieć np 15 jednostek czołgów Panther E. Sam sobie wszystko urozmaicam, kupując często jednostki Rumuńskie, włoskie, fińskie itp. Inwestuje np w jednostki przeciwpancerne bo mam do nich dziwny sentyment, choć jak wiadomo czołgi sprawują się lepiej. Grając tego Blizkriega chce mieć tylko 4 artylerie.
4. Skoro to jest kampania historyczna (po części) dawałbym to co faktycznie przydzielano do testów. Małą ciekawostka a czego nie spotkałem nigdzie.w PG2 jeśli chodzi o sprzęt doświadczalny. Czołg ciężki Neubaufahrzeug (NbFz) , posiadający trzy wieże. Nigdy nie został dopuszczony do produkcji,m choć kilka z nich użyto w kampanii norweskiej. Podobny, kilkuwieżowy czołg, wysłali rosjanie na front fiński (Ciężki czołg SMK).
5.Z tym lotnictwem to bywa różnie Trudno jest to ustawić tak aby miało to po części odzwierciedlenie historyczne a nie burzyło jednoczenie równowagi danego scenariusza. Jednak gracz(teoretycznie) dowodzi częścią armii w kampanii i nie powiedziane jest że ma mieć mapę bez wrogiego lotnictwa lub jej minimalna ilością.
Gratuluje oddziałów/ szczęścia do liderów, grasz na 100%? To zacznij może na 50%, wtedy będzie naprawdę lepiej.
Wspominałeś o plotkach- nie masz żadnej??? Nie inwestujesz w samobieżne działa? W pełni rozumiem Twe podejście do inwestowania w rożne wynalazki z innych krajów, po prostu lubię się bawić, grając. Dodam, że ja mam podobne podejście, jeżeli chodzi o nie dobijanie jednostek, chyba że gram na 50%, wtedy nie mam sentymentów, bo nie dymisjonując wolnymi "mocami przerobowymi" wszystko zmuszony jestem umieścić na I-wszej linii walk.
Ja stanowczo mam więcej reconów- bo np. w takim Sedanie jest mnóstwo punktów do zajęcia.
Panther E? Chyba A,G?
Trzymasz "dwójeczkę" dla prędkości, czy nie chcesz ulepszać? Ja podwyższam stany- OD RAZU- czołgi, artyleria, lotnictwo, za wyjątkiem jednego myśliwca, czołgu do ataków "otwierających", które dają rezultaty np. 2:3, 1:1 i szkoda byłoby tracić prestiż. No i właśnie takim zmiękczaczem są recony, którymi nawet do 6 ataków wykonuję na konkretną jednostkę...
Gram na 50%, lubię zawsze wyzwania i w co zacznę grać, ustawiam najwyższy poziom trudności. Przeciwlotniczych baterii czy flaków raczej nie stosuje grając z kompem, kierując swe poczynania bardziej ku wojnie błyskawicznej niż bronieniu tego co mam.Działa samobieżne maja za mają zasięg jak dla mnie i nie nadążają za moją ofensywą. Z tym szczęściem do dowódców to lekka przesada, czasem load robię, jak pewnie większość graczy. Jak dla mnie opcja SAVE powinna być zamknięta po 1 turze scenariusza, wtedy byłoby naprawdę trudniej. A co do reconów to będzie ich 3-4 z czasem plus zwiadowcze Ulmy. Czołgi ulepszam dopiero gdy wkroczę w trudne scenariusze na froncie wschodnim. Na zachodzie w tym czasie w zupełności starcza to co jest- wystarczy odpowiedni exp jednostki. Co do stanów to podwyższam od 14 jednostkom naziemnym, do owego pułapu maja się szybko szkolić i nie patrzeć na straty. Jest jeszcze jedno co zauważyłem a mianowicie SZTAB. Osobiście używam jego Combat Suport w krytycznych sytuacjach. Powód?, co z tego ze szybciej rozwalam wroga jak dostaje znikomą ilość expa, przez co jednostki szkolą się bardzo wolno. Jak widać każdy ma swój styl grania co bardzo mnie cieszy. Oczywiście dzięki takim dyskusją można się czegoś nauczyć i wyeliminować błędne taktyki.
CytatJak dla mnie to ta kampania jest zbyt łatwa. Grałem na min prestiżu i im dalej tym łatwiej
Przestańcie się już znęcać nad tym Blitzkriegiem, bo jak to wcześniej napisałem - na dobrą sprawę, trzeba by napisać go od nowa - a nie o to chodzi. On był za łatwy od początku, ale autorzy z SSI pisali go 12 lat temu!!! Przerobiłem go w zasadzie tak w ramach wolnego czasu - dla zabawy. I do grania też jest w sumie dla zabawy. Jak chcę komuś spuścić łomot - to to jest idealna zabawka....
CytatCzołg ciężki Neubaufahrzeug (NbFz) , posiadający trzy wieże. Nigdy nie został dopuszczony do produkcji,m choć kilka z nich użyto w kampanii norweskiej. Podobny, kilkuwieżowy czołg, wysłali rosjanie na front fiński (Ciężki czołg SMK)
Ciągle powtarzam jedną prośbę - jak ktoś ma pomysł na jakiś wyszukany sprzęt, to niech od razu znajdzie i zaproponuje mu ikonę....
Cytat: Gustlik w Luty 06, 2010, 09:19:28 AM
Ciągle powtarzam jedną prośbę - jak ktoś ma pomysł na jakiś wyszukany sprzęt, to niech od razu znajdzie i zaproponuje mu ikonę....
Mam pytanko czy owa ikona ma przedstawiać widok jednostki z boku? Są może gdzieś przykłady jak to ma wyglądać aby się do czegokolwiek nadawało.
Cytat: Draxx w Luty 06, 2010, 09:44:36 AM
Cytat: Gustlik w Luty 06, 2010, 09:19:28 AM
Ciągle powtarzam jedną prośbę - jak ktoś ma pomysł na jakiś wyszukany sprzęt, to niech od razu znajdzie i zaproponuje mu ikonę....
Mam pytanko czy owa ikona ma przedstawiać widok jednostki z boku? Są może gdzieś przykłady jak to ma wyglądać aby się do czegokolwiek nadawało.
Ikonki dostępne w PG2 przeglądasz pod SuitePG2, jest ich chyba, około kilka tysięcy, sam wszystkich nigdy jeszcze nie przejrzałem.
Co się zmieniło w kampanii 0.91?
Uwzględnione zostały postulaty z powyższego wątku (przynajmniej część)
Cytat: Gustlik w Luty 16, 2010, 06:58:41 PM
Uwzględnione zostały postulaty z powyższego wątku (przynajmniej część)
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :rollin :laff
Zaczynam kampanię od nowa!
Po Malcie dostałem prototyp VK 3001 i w związku z tym mam dwa pytania (złożone ;)):
1. Co z tym, kurde, zrobić? Sprzedać (doładuję JC na kilka scenów, a mam Liberatora ???), czy używać, na pohybel Sowietom? Jak to się sprawdza na polu bitwy?
2. Gustlik, opierałeś się na danych niemieckich czy radzieckich z Kubinki (jedno-, czy wielowieżowy ???) przy tworzeniu tej jednostki? Jak to wypadło w użyciu w rzeczywistości? Masz jakiś ciekawy link?
Z góry dziękuję za szybkie ;D (kampania czeka :t34 :tiger) odpowiedzi.
PS Ciekawe, czy w 3 tury można wygrać na Malcie? W 4 bez najmniejszego problemu i ze znikomymi stratami, w ustawieniu na 100% udało mi się ;D.
Malta- można prędko wygrać, wystarczy zdjąć myśliwce, podpłynąć pancernikami i resztą floty zdjąć plotkę, niemal piechotę i podlecieć spadochroniarzami, w efekcie następna tura desant na VH i tyle. Ale ja wole powalczyć.
A ten pan jest ok, ale bez rewelacji,ja bym władował kasę w core'owe jednostki.
Cytat: zsamot w Marzec 05, 2010, 07:22:53 PM
A ten pan jest ok, ale bez rewelacji,ja bym władował kasę w core'owe jednostki.
Tak myślałem, tylko, że core'ove mam na poziomie takim jak potrzebuję (poza dwoma tankami, oczywiście IID ;), ale nie ma na co wymienić: IV mnie nie podniecają, a na III J nie ma sensu).
Cytat: zsamot w Marzec 05, 2010, 07:22:53 PM
Malta- można prędko wygrać, wystarczy zdjąć myśliwce, podpłynąć pancernikami i resztą floty zdjąć plotkę, niemal piechotę i podlecieć spadochroniarzami, w efekcie następna tura desant na VH i tyle.
Myśliwce zdejmuję od razu...
O desancie nie pomyślałem ???
Kurde, to chyba brak doświadczenia (bo chyba nie inteligencji, mam nadzieję... >:().
Cytat2. Gustlik, opierałeś się na danych niemieckich czy radzieckich z Kubinki (jedno-, czy wielowieżowy Huh) przy tworzeniu tej jednostki? Jak to wypadło w użyciu w rzeczywistości? Masz jakiś ciekawy link?
????
Jaki "wielowieżowy"?
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image1-7.jpg)
To było działo ppanc z PaK'iem 128mm - masakra (jak dobrze użyjesz)
Cytat
Jaki "wielowieżowy"?
Oczywiście przejęzyczenie (bardzo głupio to nazwałem :-\)! Chodziło mi o MG 34 (były 2 czy 1). Na zdjęciu widać jeden... Więc domniemywam, że myślałeś o tym...
A jak w realu toto się spisywało?
http://www.ioh.pl/bron_pancerna/PzSflV/1.jpg
Tu się pięknie prezentuje! Na łączce...
Cytat: Gustlik w Marzec 05, 2010, 09:06:13 PM
To było działo ppanc z PaK'iem 128mm - masakra (jak dobrze użyjesz)
To miało sens, jak jeszcze 128mm miało zasięg 3 heksy, obecnie jakoś nie ma aż takiej przewagi w grze.
Rozprza- ja myśliwce zdejmuje plotkami, no ew. dobijam myśliwcami. Poza tym z reguły nie pędzę, po prostu bawię się grą;) No chyba, że to scenariusz Tomaszów Mazowiecki- niczym senna mara mnie straszy... W takim przypadku, podobnie jak tu w Savannah- niszczę i tylko dobijam, bez finezji.
Tak sobie pogrywam w ten Blitzkrieg- Ghost division jest zbyt świeży w pamięci... i powiem wprost, te doświadczenie jest za duże, niejednokrotnie me plotki dopiero dochodzą do 200, a kupiony sprzęt przed Klinem ma np.230
W tych scenach z Rosjanami brakuje mi trochę Katiuszy, zwłaszcza w Konradzie... Poza tym dlaczego węgierscy spadochroniarze nie mają literki "p"? Nadal Gwardziści są "amerykańscy". Rosjanom dodałbym trochę dział Su-100, artylerii samobieżnej.
Jest pewna niekonsekwencja- przynajmniej dla mnie- często lotnictwo wroga ma podwyższone stany amunicji, ale nie zawsze- od czego to zależy?
Uciekło przy konwertowaniu z efila na efil. Pamięta ustawienia paliwa i amunicji z SSI... Trzeba jeszcze raz, ale na razie nie mam na to czasu.