Forum OpenGeneral

Open General => Akademia Wojskowa => Wątek zaczęty przez: Gustlik w Lipiec 09, 2010, 10:46:31 AM

Tytuł: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Lipiec 09, 2010, 10:46:31 AM
Oprócz takich jak w PG2 czyli:
- poprzez zdobycie określonych hexów, w określonym czasie
- poprzez zniszczenie wszystkich jednostek

Możliwe są także nowe sposoby wygrywania:

1) "Must Survive Unit" ("Jednostka Musi Przeżyć")
- W tym przypadku autor scenariusza wyznacza graczowi jednostki w jego ekipie, które muszą przeżyć scenariusz.
Taka jednostka jest zaznaczona obwódką wokół tabliczki z punktami siły. Strata takiej jednostki/jednostek oznacza
przegraną - nawet jeśli przeciwnik nie zajmie żadnego heksa. Wygrywa się natomiast tradycyjnie - poprzez zajęcie
Vheksów - oczywiście pod warunkiem, że wyznaczone jednostki przeżyły.

W przypadku gdy "Must Survived Unit" (MSU) znajduje się po stronie przeciwnika - zamienia się on (dla gracza) w
"Must Be Killed" - bo teraz gracz musi rozwalić przeciwnikowi tę jednostkę.
Tu jednak pojawia się problem, gdyż póki co - taki scenariusz można wygrać ZARÓWNO poprzez zabicie MSU, jak i w
normalnym trybie poprzez zdobycie jego VHeksów - nawet jeśli nie upolujemy wszystkich wrogich MSU. Luis obiecuje
coś z tym zrobić, ale raczej nie od razu.

2) "Utrzymać/zdobyć heksy" - w tym trybie, o typie zwycięstwa, decyduje liczba heksów pozostających w ręku
gracza w ostatniej kolejce. Rodzaje zwycięstw wyznaczają ilości tychże heksów, które gracz zdołał utrzymać
do końca - np: 6 - BV, 4 - V, 2 - TV. Liczba kolejek nie ma tu znaczenia - gra toczy się do ostatniej tury tradycyjnego TV.
Aby nie wprowadzać zamieszania - dla scenariusza granego w tym trybie, najlepiej ustawić wszystkie kolejki jednakowo
gdyż i tak, o rodzaju zwycięstwa, decyduje co innego.

3) "Uciec z mapy" - OpenPG wprowadza nowy rodzaj heksów tzw: "Escape Hexy" (Punkty Ucieczki). Autor scenariusza
wyznacza ilość jednostek, które w danym czasie muszą uciec z mapy, oraz wyznacza punkty ucieczkowe, na które
trzeba wprowadzić jednostki aby "uciekły".

UWAGA - "Ucieczka" jest tu rozumiana dosłownie, gdyż po wprowadzeniu jednostki na EHex znika ona z mapy!
Wtedy można wprowadzić następną.  Może to jednak mieć znaczenie dla planów obrony takiego hexa - dlatego
należy ostrożnie planować kolejność uciekania - jeśli w jednej kolejce nie uda się wyprowadzić wszystkich.

EHex posiada przynależność państwową ale nie można go zdobyć - jednak przeciwnik może go zablokować poprzez
wprowadzenie na niego własnej jednostki. EHex może by wyznaczony również na morzu i działać dla okrętów - pod
warunkiem, że okręty mają zaznaczoną możliwość zdobywania flag.

W przypadku trybu "Uciec z mapy" w scenariuszu nie ma żadnych innych VHeksów, które należałoby zdobywać.
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Lipiec 09, 2010, 11:06:48 AM
Super, to są właściwie nieliczne plusy PG3, których mi brakowało w PG2. Zatem Gustlik- jestem pełen oczekiwań wobec Twojej- i Innych Autorów- inwencji. ;)
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Grudzień 27, 2010, 12:20:33 AM
jak gra liczy punkty za scenairiusz:

Rezultat   Bonus/Kara
BV            +50
V              +30
TV           +19
LS            -10

Modifier for Player  for AI
300         -16         +16
275         -14         +14
250         -12         +12   
225         -10         +10
200          -8          +8
175          -6          +6
150          -4          +4
125          -2          +2
100           -          -
75          +10         -10
50          +20         -20
25          +30         -30
0           +40         -40

A do tego:

- +2 punkty za każdą kolejkę przed BV

- Zabicie wszystkich jednostek przeciwnika daja bonus liczony jako:
Koszt zniszczonych jednostek wroga dzielony przez koszt własnej armii.

- Utrata jednostek aux powoduje karę w wysokości:
Całkowity koszt utraconych aux'ów dzielony przez koszt własnej armii.

- Wielkość jedn. "core" powoduje karę w wysokości:
Liczba jednostek core dzielona przez 10. Słownie: "przez dziesięć" - i teraz jest dobrze.
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: mara w Luty 20, 2011, 12:11:20 AM
Cytat: Gustlik w Lipiec 09, 2010, 10:46:31 AM
2) "Utrzymać/zdobyć heksy" - w tym trybie, o typie zwycięstwa, decyduje liczba heksów pozostających w ręku
gracza w ostatniej kolejce. Rodzaje zwycięstw wyznaczają ilości tychże heksów, które gracz zdołał utrzymać
do końca - np: 6 - BV, 4 - V, 2 - TV. Liczba kolejek nie ma tu znaczenia - gra toczy się do ostatniej tury tradycyjnego TV.
Aby nie wprowadzać zamieszania - dla scenariusza granego w tym trybie, najlepiej ustawić wszystkie kolejki jednakowo
gdyż i tak, o rodzaju zwycięstwa, decyduje co innego.
jak ustawić ten tryb zwycięstwa?
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 20, 2011, 01:11:46 AM
W panelu ustawień głównych scenariusza, po naciśnięciu "Open Gen"
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: mara w Luty 20, 2011, 08:30:21 AM
dzięki ;D
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: CrissRS w Marzec 15, 2011, 12:00:39 AM
Czy można ze sobą łączyć warunki zwycięstwa?
Przykład:
-najpierw zniszczyć jednostkę MSU a potem się wycofać do EHeksa?
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 15, 2011, 12:26:18 AM
Niektóre można - inne - nie.

Cytat-najpierw zniszczyć jednostkę MSU a potem się wycofać do EHeksa?

Tego nie da się zrobić, bo jak zniszczysz, to scenariusz się skończy.
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: mara w Marzec 29, 2011, 05:21:51 PM
A czy jak ustawię dla gracza 2 jednostki MSU i grając 1 graczem (kampania) zniszczę je, to wygrywam?
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 30, 2011, 01:05:20 AM
Tak
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 26, 2012, 03:36:36 PM
Gustlik liczę  i liczę i jakoś nie mogę dopasować wyniku swojej kampanii do tego algorytmu który opisałeś kilka postów wyżej.

Scen zakończyłem BV w ostatniej turze i nie wiem skąd się wzieło aż 73 pkt. Z tego co napisałes wynika że powinno byc zaledwie 50.


lOpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) *  Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_wx\  * Efile version:I.OG_3.1 GusOpen ver. 2.0
Campaign: W07 GRUPA ARMII ŚRODEK v.2.2,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Białystok , #0 , Brilliant Victory , score:73

Current scenario: Białystok,  VH prestige is 320 ,  All map prestige is: 640
Total army value: 372 , Current prestige is 968
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 12
AI stance is Defensive
if BV: +200, Witebsk , cap 3000, 12 turns prestige: 600
if V : +200, Witebsk , cap 3000, 15 turns prestige: 600
TV: Loss , turn prestige: 600
Ls: Loss , turn prestige: 600

Piechota
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 0 bars , 75 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:017)
*  Wehrmacht Inf. mot. , 251/4 ,  , 1 bars , 109 exp , Germany , 6/10 , Influence  , 0 kill , 0 pp (U:018)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 1 bars , 122 exp , Germany , 6/10 , 2 kill , 0 pp (U:019)
*  Wehr. Infanterie 38 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 34 exp , Germany , 2/10 , 0 kill , 0 pp (U:020)
*  Hauptquartier , 251/4 ,  , 2 bars , 222 exp , Germany , 12/4 , 0 kill , 0 pp (U:026)

Czołg
*  Pz IIIG ,  , 1 bars , 112 exp , Germany , 6/10 , Aggressive Attack  , 7 kill , 0 pp (U:006)
*  Pz IIIG ,  , 1 bars , 109 exp , Germany , 7/10 , 9 kill , 0 pp (U:008)

Rozpoznanie
*  PSW 231 ,  , 0 bars , 88 exp , Germany , 7/10 , 1 kill , 0 pp (U:021)

Artyleria
*  15 sFH18 , Opel Blitz ,  , 0 bars , 44 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)
10.5 sK18 , 251/4 ,  , 0 bars , 24 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 372 pp (U:031)

Myśliwiec
*  Bf-109E-3 ,  , 1 bars , 199 exp , Germany , 9/10 , 1 kill , 0 pp (U:023)

Killed: AD  4 ,  AT  4 ,  ATY  9 ,  INF 13 ,  REC  2 ,  TK  5 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  39
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0
Player 1  Germany   has 31 units total:
Wrogowi została 1 jednostka
Player 2  USSR   has 1 units total:
Artyleria ppanc. :  1

Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Kwiecień 26, 2012, 03:46:44 PM
Skądś (nie pamiętam już skąd) mam taki arkusz excela do wyliczania SCORE w OG.
Nie wiem czy jeszcze jest aktualny ?

W załączeniu do wpisu.

[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Kwiecień 26, 2012, 06:49:02 PM
Kowdar, dzięki za arkusz. Przydaje się. :)
Okazuje się, że jednak źle liczylem.  Przy pomocy arkusza jest to łatwiejsze bo nie trzeba nic rachować, wystarczy dobrze wpisać dane.
Ale i tak algorytm jest dosyc skomplikowany do zrozumienia i interpretacji. Zwłaszcza wyliczenie wartości strat jakie poniósł AI co jest praktycznie niemożliwe bez użycia LG-suite.

Przeprowadziłem eksperymentalne wyliczenia biorąc dane z AAR, który zamieściłem w poprzednim poście.
Nie podjąłem się obliczania ile wyniosły straty AI. Po prostu dopasowałem wielkość strat AI tak żeby wynik scenariusza wyniósł 73 pkt i wyszło mi, że AI musiał mieć straty na poziomie 9000 pp.

Załączam screena z mojego eksperymentu.





[załącznik usunięty przez administratora]
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: biku30 w Grudzień 21, 2013, 12:10:45 PM
Można poprosić o ów arkusz? Załącznik jest "martwy".
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Grudzień 21, 2013, 06:05:45 PM
Nie wiem dlaczego piszesz że martwy ?
Przed momentem pobrałem GameScore.xls z mojego wpisu trzy pola wyżej ...

Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: Radar w Grudzień 21, 2013, 07:12:00 PM
Potwierdzam. Działa.
Tytuł: Odp: Nowe warunki zwycięstwa w OpenPG
Wiadomość wysłana przez: biku30 w Grudzień 21, 2013, 08:21:28 PM
To mój firewall. Sorki.