Ankieta
Pytanie:
W jakim kierunku powinny iść bieżące prace nad efilem?
Opcja 1: Tak jak teraz - tylko pod kątem PG2, OpenPG to nadal kwestia przyszłości
głosy: 0
Opcja 2: Przerabiamy go na OpenPG - im szybciej, tym lepiej. PG2 to już zabytek.
głosy: 1
Opcja 3: Robimy osobną kopię dla OpenPG i tam wprowadzamy zmiany, a wersja dla PG2 zostaje - jak jest.
głosy: 2
Opcja 4: Robimy osobną kopię dla Open PG i rozwijamy obie równolegle.
głosy: 1
Opcja 5: Robimy osobną kopię dla OpenPG i na niej kładziemy nacisk, ale np: nowe jednostki wprowadzamy do obu.
głosy: 4
Wyjaśnienia:
- opcja 1 - nie wyklucza grania na niej w Open PG, ale nie pozwala na np: wprowadzenie do efila nowych krajów.
- opcja 2 - oznacza przerobienie efila W CAŁOŚCI na realia OpenPG. np: wprowadzenie większej liczby krajów, niestety wtedy PG2 nie będzie tych krajów "widział". Jednocześnie efil dla PG2 przestaje być "oficjalnym"
- opcja 3 - w zasadzie podobna do opcji nr-2, ale zakłada zrobienie i pozostawienie kopii starego efila i podtrzymanie pewnego (niewielkiego) supportu technicznego. Ale prace rozwojowe dla wersji do PG2 zostają przerwane.
- opcja 4 - jest najtrudniejsza do zrealizowania, bo na pewno się okaże, że w Open PG niektóre realia walki są zupełnie inne i propozycja np: "Zwiększyć GD dla samolotów" - zaowocowałaby koniecznością przeprowadzanie OSOBNYCH prób dla jednej i drugiej gry. Oba efile pozostają wówczas RÓWNOWAŻNE i oficjalne.
- opcja 5 - to opcja 4 w wersji "light", czyli prace koncentrują się na efilu dla OpenPG, ale większe zmiany, a niewymagające wielkich prób, np: wprowadzenie nowej ikony, czy nowego modelu czołgu - są wprowadzane i tu i tu.
Ja oddałem głos za opcją nr 5 ale równie dobrze może być 3.
PG2 to zabytek. :no
Mam nadzieję, że nasza liga nie będzie ostatnią, która zagra na Open.
Wybrałem 5. Odpowiedź jest prosta, jeżeli OG nie będzie takim remedium a bolączki PG2, to zawsze można wrócić w miarę bezboleśnie. ;)
Ja wybrałem 3.
Uważam, że obarczanie Gustlika prowadzeniem dwóch efili na raz jest nie w porządku.
W opcji trzeciej przechodzimy wszyscy na Open i tam koncentrujemy wszystkie nasze pomysły.
Natomiast wersja na PG2 pozostaje dostępna (może z niewielkimi zmianami od czasu do czasu) i zawsze można będzie sobie pograć np. na starym laptopie :).
Zagłosowałem na 3.
Uważam iż w dłuższej perspektywie nie ma co rozwijać efila dla PG2.
Z czasem nie wierzę aby wszyscy zainteresowani nie przeszli na Open Gen.
W obecnych realiach, granie w rozdzielczości 640x480 nie zainteresuje nikogo nowego.
Z czasem będą coraz większe problemy z uruchamianiem PG2 na nowszych PC i systemach.
A może autor Open Gen pokusi się o natywną wersją dla Linuksa ?
Głosuję na 5.
Przyglądałem sie dziś efilowi i stwierdzam ze smutkiem, że dalsze utrzymanie kompatybilności/wymienności efila do działania pod PG2 i JEDNOCZEŚNIE pod Open PG jest bardzo trudne - jeśli nie wręcz niemożliwe.
Dlaczego?
Otóż Open PG wprowadza szereg możliwosci dla jednostek, które nie mogą być wykorzystane w PG2. Np jednostka budująca mosty, lotniska, porty i pola minowe. Taka jednostka jest bardzo cenna, stąd musi być bardzo droga. Ale tylko w Open PG.
W PG2 pozostanie jej tylko możliwość budowy przepraw, więc istnienie jej w efilu, za taką, cenę nie ma po prostu sensu.
Dublowanie jednostki, za każdym razem (żeby się tylko numery w efilu zgadzały), doprowadzi wkrótce do "zapchania" efila dla PG2 jednostkami, które nie będą spełniały tam żadnej sensownej roli, a jedynie będą pozwalały na granie wymiennie kampanii.
W drugą stronę problem nie jest aż tak duży. Co prawda OpenPG pozwalałby wyeliminować kilka jednostek niepotrzebnych - m.in pola minowe, które w Open PG działają zupełnie inaczej - ale zostawię jak jest, żeby można grać stare kampanie. Efile dla Open PG ma limit 8000 jednostek, a wiec zapchanie prędko nie grozi.
Dlatego polecam, co następuje:
- Niestosowanie krzyżowej instalacji tzn. dwóch plików wykonawczych PGUK220.exe i OpenG2.exe w jednym katalogu.
- Należy zrobić sobie dwa niezależnie działające katalogi czyli dwie osobne gry - dla PG2 i OpenPG
- Należy pamiętać, że do OpenPG możemy wrzucić dowolną starą kampanię z PG2 i grać tak samo jak przyszłe kampanie dla OpenPG, natomiast w katalogu PG2 mogą być wyłącznie kampanie dla PG2.
- Już wkrótce efil zostanie zróżnicowany na wersje dla Open PG i PG2 (stary) dlatego należy pilnować aby w odpowiednim katalogu, był odpowiedni efil.
Niestety, pliki efila nazywają się tak samo - jak odróżnić który jest który?
Na dwa sposoby:
- Pierwszy - włączyć LGSuite i sprawdzić linię nazwy PIERWSZEJ JEDNOSTKI NA LIŚCIE - tej odpowiadającej za Incompability Error - jej linia zawierać będzie również nazwę wersji efila. Jesli w nazwie wersji efila jest "Open" to znaczy, że mamy efila do Open, a jeśli "PG", to znaczy że jest to stary efil.
- Drugi - włączyć OpenPG i zobaczyć wersję efila na dole menu głównego.
Niestety stary PG2 nie czyta tej linii i w katalogu z PG2 - pozostaje tylko sposób pierwszy.
Kolejna różnica zawierać się będzie w paczce z efilem i tak jest chyba najłatwiej:
Otóż efil do PG2 posiada trzy pliki EQUIP97.eqp, EQUIP97.txt i GUI97.txt
Natomiast efil do Open PG, zamiast GUI97, będzie posiadał w paczce plik NATIONS.txt
W związku z pojawiającymi się co jakiś czas pytaniami i sugestiami dotyczącymi starego efila dla PG2 - oświadczam co następuje:
Ten efil, w najbliższym czasie (lub dającym się przewidzieć), NIE BEDZIE przez mnie uzupełniany, ani rozwijany.
Niestety nie pozwala na to ilość pracy jaką trzeba włożyć w efila dla OpenGen, a to przecież wciąż tylko początek drogi.
Mam natomiast propozycję - jesli ktoś chce kontynuować tę pracę, to niech się do mnie zgłosi - otrzyma stosowną (słowną) licencję
i pozwoleństwo na dalsze działania, pod kilkoma warunkami:
- Musi być zachowana filozofia efila (ceny, support, zajmowanie hexów, zasięgi artylerii, amunicja dla samolotów i.t.p.)
- Musi być zachowana wsteczna kompatybilność - tzn nie można usuwać ani drastycznie zmieniać jednostek już istniejących.
- Musi być zachowana lista krajów i flagi - tak by pasowały do pakietu flag GraphSwitchera