No właśnie - w tym celu założony został na JP's Panzers wątek "How to ... with OpenGen"
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?p=650929#650929
Ustaliliśmy z Luisem, że ma to być kompedium wiedzy na temat "Opena" - czyli wszystkie, nawet najgłupsze, pytania w jednym miejscu. No niestety dostępne tylko w języku angielskim, ale jakby co, to mogę pomóc przetłumaczyć. A jak się uzbiera więcej, to może i skopiuję tutaj do nas wersję przetłumaczoną.
Wątek nie ma formy "dyskusyjnej" - żeby uniknąć bałaganu. Po zadaniu pytania - moderator Luis odpowiada edytując post pytającego, w ten sposób powstaje coś na kształt działu FAQ. a jeden post zamyka temat.
To ja dodam od siebie wyczytaną dzisiaj w dokumentacji OG ciekawostkę.
Po jakieś ciekawej walce, gdy przykładowo otrzymaliśmy "baty" od AI,
można wcisnąć ctrl+c i obejrzeć szczegółowo wyniki starcia
(np. ile pkt. urwało nam wsparcie itp.)
Cześć,
Jeśli w tym wątku można zapytać, to ja mam pytanie jak zrobić wiecej niż 100 oddziałów po jednej ze stron??
A Suite nie pozwala tak po prostu ustawić? Pytam, bo jeszcze nie robiłem takiego scenariusza....
Cytat: Gustlik w Lipiec 25, 2010, 12:15:55 PM
A Suite nie pozwala tak po prostu ustawić? Pytam, bo jeszcze nie robiłem takiego scenariusza....
A tego to nie wiem. Moja znajomość Suite jest ograniczona, w każdym razie nie zauważyłem takiej możliwości. Mam kilka scenów zrobionych pod PG2 - są one dosyć spore i w przypadku zwłaszcza sowieckiej strony limitowane pułpem 100 jednostek. Dlatego chciałbym je zmodyfikować pod OG.
Według tego co pisał Luis - obecnie limit wynosi 200. Dodając fakt, że w Open pola minowe nie są już jednostką, a cechą heksa i ze starych kampanii możne je pousuwać, to daje sporo miejsca.
Limit na pewno nie działa, jak chcesz sobie dokupić dodatkowe oddziały w HQ. Co jest w tym przypadku raczej nieprzydatne. Jak na razie innej możliwości nie widzę. :-\
Witam
W Pg2 (Kampanie Gustlika) gram od paru miesięcy . Ostatnio przerzuciłem się na OG ("Znak Orła"). Mam problem z nadawaniem nazw jednostkom. Gdy w panelu HQ zmieniam nazwę jednostki (JEDNEJ) po powrocie na mapę ta sama nazwa jest przydzielona WSZYSTKIM oddziałom z tej samej dywizji/korpusu. Problem pojawił się gdy przeinstalowałem kampanię tzn . zmieniłem plik .exe , zainstalowałem od nowa efila , plik ikon , pliki scenariusza. Spróbowałem zainstalować kampanię od nowa , ale dalej to samo. Nie wiem czy to wina plików efila czy plików scenariusza ???
Pozdrawiam Wszystkim Panzermaniaków >:D
Hej, a jak się rozstawia miny, buduje mosty, rozbraja miny, buduje lotniska, naprawia...?
Mam włączoną opcję Allow repai, builiding i tą trzecią. I oczywiście wybrałem saperów:) choć na inżynierach też to nie działa (bużenie mostów - 1 Blow ma)
Sprawdź teren, jednostka saperów musi być na czystym (clear) terenie, wtedy pojawiają się możliwości- cyfrowe, klikają c 5- lotnisko, reszty nie pamiętam. Inżynierowie- burzą. Niszczyciele stawiają miny.
Po pierwsze - wszystkie funkcje inżynieryjne muszą być wykonane przed ruchem i bez walki. Czyli - jednostka wchodzi na heks, a dopiero w następnej kolejce może zacząć prace.
Kiedy saperzy stoją już na heksie najeżdżamy na nich kursorem i (w zależności od ukształtowania terenu) widzimy jakie prace mogą wykonać.
Most - działa jak w PG2, wchodzimy jednostką ze specjalnością "B" na rzekę i ona powinna zmienić się w most.
Do budowania i kładzenia min, saperzy muszą w specjalnościach mieć "B+z". Jeśli nie mają "z" - są tylko mostowi.
Wejdź saperami na hex typu "clear" i potem, zanim ich ruszysz, najedź na nich kursorem - zobaczysz co się wyświetli. Jeśli nadal nie będzie działać pomyślimy o co chodzi. Napisz też na jakiej kampanii to robisz.
PS - i popraw ortografię - sorki, ale nie lubimy tu byków.
AA to kursorem trzeba najechać na saperów :O i wtedy kliknąć 8...
A ja myślałem, iż 8 Minefields znaczy 8 pól minowych posiadają :O
Jeszcze jedno - aby naprawić zniszczone lotnisko, które ma więcej niż jeden hex, zacznij naprawę od heksu z flagą. Póki on jest wysadzony - lotnisko nie będzie działać - choćby nawet jeden czy dwa pozostałe były naprawione. Jak naprawisz hex z flagą przynajmniej on zacznie działać, wtedy możesz brać się za pozostałe,
A jeszcze pytanko panie Gustlik :)
Nie działają niektóre mapy... wywala błąd podczas wczytywania nowej mapy, iż będę widział CIEMNOŚĆ :P
Tylko ja tak mam? Pobieżnie przejrzałem mapy i naliczyłem ich 4 ;/ (w podglądzie są namalowane do połowy, a od połowy szare tło...
Każda mapa składa się z 6, 9 lub 12 elementów graficznych. Widocznie źle się ściągnęły. Proponuję ściągnąć jeszcze raz.
Dlaczego nie mogę zbudować mostu saperami z ridge w kampanii tutorial Gustlika, misja 3?
Nie da się wejść na rzekę, ani jak stanę przy brzegu, to nie pojawia mi się opcja zbudowania mostu.
Jeśli grasz w najnowszą wersję gry, to saperzy muszą mieć amunicję. Inaczej, nie wybudują.
Gram na przedostatniej wersji (na ostatniej nie pokazywały się armaty, gdy strzelały kolejny raz z niewidocznego heksa), saperzy mają amunicję oraz cechę (B)ridge.
Nie da się stworzyć przeprawy w tej misji, być może dlatego, że to tutorial. (można oczywiście naprawić zniszczone mosty)
Jeśli rzeka jest typu "Impassable", to na nią nie wejdą, a zatem - nie zbudują.
Podaj współrzędne tego pola.
Jest tak jak na napisał Gustlik. Wcześniej nie zauważyłem, że po najechaniu na tą rzekę, w górnym panelu pisze BEZ PRZEPRAWY (albo raczej zauważyłem, ale myślałem, że to dlatego iż nie zbudowałem jeszcze przeprawy ;) )
Teraz już wiem, że są rzeki i rzeki. :)
Witam ! to mój pierwszy wpis na forum. Zabrałem się za tworzenie własnego e-file w którym chciałbym wprowadzić podział na kompanie/bataliony/pułki. Pozwoliłoby to sensownie przedstawić sprzęt "pomocniczy" (np. rusznice pepanc, km-y, krótkie serie sprzetu pancernego itd.), które aktualnie prezentują bardzo duże rozmiary (np. pułk snajperów ???!!!!) , niezgodne z realiami. W związku z tym mam pytanie - czy da się ustawić w grze, aby jednostki kupowane w "panelu jednostek" pojawiały się z różną liczbą punktów siły (zamiast standardowych 10 - ciu)? Wiem, że można sztucznie modyfikować siłe jednostki tworząc scenariusz, ale czy da się zastosować skalowanie wielkość jednostki podczas zakupu nowego sprzetu (np. kompanie o 2 punktach siły, bataliony o 5, pułki o 10)??
pozdr
Witam - niestety nie da się.
Sam wielokrotnie o czymś takim myślałem, ale to da się zrobić tylko z poziomu scenariusza.
A na jakim etapie prac jest Twój efil?
W oparciu o co masz ten efile opracowany? Jaki zamysł?
Witam!
Cytat
CytatW związku z tym mam pytanie - czy da się ustawić w grze, aby jednostki kupowane w "panelu jednostek" pojawiały się z różną liczbą punktów siły (zamiast standardowych 10 - ciu)
Wysłany przez: Gustlik
Witam - niestety nie da się.Sam wielokrotnie o czymś takim myślałem, ale to da się zrobić tylko z poziomu scenariusza.
Hmm.. tak czułem. Wielka szkoda. Próbuję osiągnąć coś takiego poprzez drastyczną redukcję obrony takich zmniejszonych związków taktycznych, ale to nie to samo :-\
CytatA na jakim etapie prac jest Twój efil?
To zależy. Praktycznie skończyłem go jakieś 2 lata temu, ale to było pod PG2. Potem odstawiłem na bok i zapomniałem a teraz, jak ściągnąłem Opengenerala, znów mnie wzięło, i odświeżam. Teraz próbuję tych nowych cech i możliwości dodanych przez grę, które czynią PG niemal "nieśmiertelnym" ;D Gram w tą grę juz chyba z 15 lat :)
Wysłany przez: Zsamot
CytatW oparciu o co masz ten efile opracowany? Jaki zamysł?
Na początku czerpałem z Adlera, potem trochę z innych, ale teraz to już czysta improwizacja ;) Zamysł?
1.Sprzęt powszechny tani, rzadki - drogi.
2.Zwiększona szybkość pojazdów i samolotów aby gra była bardziej dynamiczna, czołgi z ekstra reconanse movment, ale spottingiem na 1 heks.
3. Słabsza artyleria ( nienawidzę sytuacji gdy jedna salwa artylerii masakruje pół pułku piechoty, a kilka dział obok siebie jest prawie nie do ruszenia),
4. Drogi transport( szczególnie transportery, szybkie ciężarówki)
5. Słabsza artyleria p-lot ( podobna sytuacja jak ze zwykłą artylerią - częsta jedna salwa to kilka punktów siły straconych, co wg mnie jest przesadą)
6. Wprowadzenie mniejszych związków taktycznych (niestety na zasadzie osłabienia obrony, a nie punktów siły)
7. Pepance o mniejszej obronie ( rzędu 4-6) ale o Inicjatywie wyższej od odpowiadających im kalibrem armat czołgów (zakładam, że starają się działać z zasadzki)
8. Rozważam wprowadzenie paliwa dla samolotów oraz znaczne zwiększenie ich ruchu (nawet do całej planszy - przy tej skali wydaje mi sie to rozsądne, choć z drugiej strony bardzo naraża lotnictwo na otaczanie przez wrogie myśliwce i wykańczanie metodą "kupą, mosci panowie" )
9. Sporo pomysłów związanych z nowymi opcjami Opengenerala, których jeszcze nie przetestowałem - np. "evade" dla kompanii piechoty/partyzantów, "no ZOC" dla niektórych kompani/batalionów ( ale nie tych o dużym zasiegu strzału) , "engineer" dla cięzkich kalibrów czy bombowcow nurkujących itp.
Dzięki za odpowiedźi.
No to wychodzi na to, że będzie to coś pomiędzy efilem Adlera - i moim. No i dobrze....
PS
Ja też kiedyś rozważałem, czy samoloty nie powinny w jedną turę móc przelecieć całej mapy - bo to by było realne, ale zwyciężyła chęć pokazania różnic w szybkości - czyli: kto może kogo dogonić. Żeby nie było tak, że bombowiec może bezkarnie uciec gdzieś w róg mapy.
A poza tym mam propozycję - żebyśmy tu nie robili offtopica - załóż osobny wątek dla spraw Twojego efila, bo jak już się ujawniłeś, to sądzę, że pytania posypią się masowo i zrobi się bałagan :)
No cóż, wątek moze założe, jak efile będzie się miał ku końcowi, a do tego jeszcze trochę czasu.
A wracając do tematu - w jaki sposób w edytorze ustawić artylerii ostrzał heksu nieodkrytego? Bo nie widzę takiej opcji...
CytatNo cóż, wątek moze założe, jak efile będzie się miał ku końcowi, a do tego jeszcze trochę czasu.
Nie łudź się :))) Mnie to zajmuje 6 lat...................:))) Nie ma czegoś takiego jak: "ku końcowi".
CytatA wracając do tematu - w jaki sposób w edytorze ustawić artylerii ostrzał heksu nieodkrytego? Bo nie widzę takiej opcji...
Nie ma specjalnie uruchamianej opcji. Uaktywnia się to poprzez wpisanie niezerowej wartości w polu: "Wielkość bomby" - tak jak w klasie "Level Bomber"
CytatNie łudź się Smiley)) Mnie to zajmuje 6 lat...................Smiley)) Nie ma czegoś takiego jak: "ku końcowi".
ha, ha ;) Sporo czasu jeszcze przede mną ;)
CytatNie ma specjalnie uruchamianej opcji. Uaktywnia się to poprzez wpisanie niezerowej wartości w polu: "Wielkość bomby" - tak jak w klasie "Level Bomber"
Ooo.. A czy to znaczy że jednostki nieartyleryjskie też mogą prowadzić taki ostrzał??? Czy ta opcja działa tylko w połączeniu z artylerią?
Dzięki za odp.
Właściwie każda jednostka może tak bombardować, tylko, że ma to mniejszy sens jeśli zasięg strzału jest mniejszy lub równy zasięgowi widzenia....
Moje pytanie jest może i banalne. Od lat 90-tych byłem fanem PG, od jedynki, ale z OG mam problem. Dla mnie ikony są za małe, czyli skala mapy za duża. Próbowałem zmieniać rozdzielczość, oczywiście niewiele to dało. Nawet w laptopie zmieniłem na 800x600, ale nadal za mało i jeszcze bałagan na pulpicie, bo używam 1366x768. Da się to ugryźć? Mój ekran 15,6 jest za mały na OG. Jednostki nieczytelne.
Nie wiem, co Tobie doradzić, ale możesz na pewno rozdzielczością popracować, by mieć lepszy/ większe jednostki/ obraz...
1024x768 bodajże używam.
Jedyne co możesz zrobić to tylko manipulowanie rozdzielczością ekranu laptopa i rozdzielczością w ustawieniach gry, przy czym zwróć uwagę, że w ustawieniach gry masz wybór także pomiędzy pełnym ekranem, a grą w oknie.
Ja na przykład przy pulpicie laptopa 1366x768, gram w ustawieniach gry: okno, 1366x768x32.
Fakt że przy przejściu z PGII czyli rozdzielczości 640x480 (albo chyba mniejszej ... już dokładnie nie pamiętam)
trzeba się przyzwyczaić do mniejszych ikon.
Też tak miałem ... ale to mija :)
Niestety, ale regulacji wielkości samych ikon nie ma i tego nie zmienisz.
Witam wszystkich z okazji pierwszego posta! :)
Mam pytanie odnośnie kampanii "Dywizja Duchów", posiadam działo kolejowe Leopold, ale nie mogę go ustawić na torach. Jakieś podpowiedzi? Btw, Open General, jest super. Tego mi brakowało w starym PG.
Pozdrawiam.
Witam również - poprosiłbym jednak o więcej szczegółów, bo nie pamiętam już scenariuszy na pamięć....
W którym scenie to jest? To jest działo przydzielone, czy sam je kupiłeś?
Zapgrejdowalem bodajże stopiątkę do Leopolda. Więcej szczegółów jak wrócę do domu i babsko&bachory pozwolą włączyć kompa. ;) To moje początki z OG i działami tego typu. Nigdy przedtem nie używałem dział na torach.
Najbardziej prawdopodobne, że w scenariuszu po prostu nie ma ustawionych torów...
Kurczę, teraz nie jestem w stanie sprawdzić co to za wersja kampanii, bo tę rurę mam już ze dwa scenariusze, czy w ogóle da się w tej kampanii używać dział kolejowych? Kolejne scenariusze są chyba pobierane z neta na bieżąco.
Żeby użyć dział kolejowych potrzebujesz odpowiedniego terenu (teren z dopiskiem 'rail'). Upraszczając działo kolejowe wystawisz tylko na torach... Jeśli w danym scenariuszu nie masz dostępu do takiego terenu, to działa kolejowego po prostu nie wystawisz...
Generalnie dostępność torów kolejowych w scenariuszach nie jest powszechna, a możliwość bezpośredniego wystawienia jednostek na torach jest jeszcze rzadsza (tory dostępne w obszarze rozstawienia jednostek), więc bardzo prawdopodobne ze dział kolejowych po prostu nie wystawisz...
Nie pamiętam szczegółów tej kampanii, więc trudno mi się wypowiedzieć konkretnie... Nie sprawdzę, bo nie wiem o które scenariusze chodzi...
Ogólnie użyteczność dział kolejowych w kampaniach jest niewielka, ponieważ możliwość ich wystawienia pojawia się tylko sporadycznie... Nawet jeśli trafisz na odpowiedni scenariusz to przez resztę kampanii jednostka będzie się marnować...
Cytat: Dziki_Koziol w Luty 21, 2016, 02:39:24 PM
Kurczę, teraz nie jestem w stanie sprawdzić co to za wersja kampanii, bo tę rurę mam już ze dwa scenariusze, czy w ogóle da się w tej kampanii używać dział kolejowych? Kolejne scenariusze są chyba pobierane z neta na bieżąco.
Niestety niewielka szansa. Z doświadczenia mogę rzec, że niestety to sprzęt z gatunku: jednorazowy.
A może by tak wyłączyć możliwość kupowania przez gracza dział kolejowych? W końcu pociągów pancernych te nie może kupować...
Cytat: Jaro w Luty 22, 2016, 02:50:17 PM
A może by tak wyłączyć możliwość kupowania przez gracza dział kolejowych? W końcu pociągów pancernych te nie może kupować...
Od następnej wersji działa kolejowe będą dostępne w nowej frakcji: @Eisenbahngeschütze (Railway guns)...
Nie rozwiąże to problemu istniejących kampanii...
Cytat: Jaro w Luty 22, 2016, 04:01:21 PM
Nie rozwiąże to problemu istniejących kampanii...
Dlaczego?
W istniejących kampaniach nie ma ustawionej ( i nie może być, bo w obecnej wersji nie istnieje) frakcji @Eisenbahngeschütze, więc wszędzie gdzie używany jest system F/F (czyli praktycznie wszystkie kampanie niemieckie) działa kolejowe przestaną być dostępne..., chyba ze twórca scenariusza zdecyduje inaczej i aktywuje frakcje...
Cytat: Waldzios w Luty 22, 2016, 04:36:43 PM
wszędzie gdzie używany jest system F/F (czyli praktycznie wszystkie kampanie niemieckie)
O tym zapomniałem. Masz rację - będzie ok.