Tak sobie siedziałem i machnąłem, żeby się zorientować jak to się robi i jak to działa.
rzecz jest absolutnie fikcyjna, a jedynym jest celem jest pokazanie i przetestowanie nowych warunków zwycięstwa i kilku innych opcji w OpenPG. Stąd briefingi są napisane nieco łopatologicznie, ale mają być raczej instrukcjami niż elementem klimatu.
12 scenariuszy, spis map załączony - zresztą Open ściąga i ładuje brakujące mapy automatycznie.
Kampania BEZWZGLĘDNIE wymaga efila dla Open PG - granie jej na dotychczasowym - nie ma sensu.
Efil i kampania będą dostępne na stronie Grega, jak tylko potwierdzi.
No to czekamy. Tymczasem- rozważasz Gustlik poprawienie- tylko jakie???- coś z wcześniejszych?
Kampania i Efil - dostępna na stronie
Cytat: Gustlik w Lipiec 25, 2010, 12:33:58 PM
Tak sobie siedziałem i machnąłem, żeby się zorientować jak to się robi i jak to działa.
rzecz jest absolutnie fikcyjna, a jedynym jest celem jest pokazanie i przetestowanie nowych warunków zwycięstwa i kilku innych opcji w OpenPG. Stąd briefingi są napisane nieco łopatologicznie, ale mają być raczej instrukcjami niż elementem klimatu.
12 scenariuszy, spis map załączony - zresztą Open ściąga i ładuje brakujące mapy automatycznie.
Kampania BEZWZGLĘDNIE wymaga efila dla Open PG - granie jej na dotychczasowym - nie ma sensu.
Efil i kampania będą dostępne na stronie Grega, jak tylko potwierdzi.
Szkoda, ze jestem na urlopie (kurde, jak można tego żałować ???) i mam sporadyczny dostęp do netu, bo chętnie bym zagrał...
PS Pozdrowionka z Kujaw!
Dwie pierwsze bitwy za mną.
Ciekawostki i co warto zapamiętać:
W pierwszym scenie, dopiero utrata DWÓCH wskazanych jednostek kończy grę (od razu).
Można jedną stracić i wygrać.
A więc warunkiem nie przegrania, jest zachowanie co najmniej jednej wskazanej jednostki.
Wg moich spostrzeżeń AI atakuje te wyznaczone jednostki w pierwszej kolejności.
Mając do wyboru zaatakowanie artylerii i wskazanej jednostki, wybrał do ataku właśnie tą wskazaną jednostkę.
W drugim scenie - jednostki mogą "uciec" przez dowolny wskazany hex (nawet wszystkie przez jeden).
W mojej grze, AI zajmuje wszystkie wskazane hexy (RH - analogicznie jak VH, SH ?) swoimi jednostkami
- sądzę, że takie będzie standardowe zachowanie AI.
No, to moje obserwacje:
- komputer strzela z artylerii plot także do celów naziemnych;
- jednostki nabywane przez gracza w trakcie gry są inaczej zaznaczane (w porównaniu do jednostek posiadanych od początku;
- w przypadku konieczności zniszczenia bądź uratowania jakiś jednostek, również one są zaznaczone;
- jednostka wprowadzona w kolejnym scenariuszu może stać się naszą jednostką core;
- do wyjścia z planszy wystarczy jedno pole; liczba pól RH nie musi być równa ilości wyprowadzanych jednostek;
- SS ma flagę ONZ.
Pozdrawiam, Czata
Pierwszy scen za mną. ;) A oto pokrótce- świetnie gra komputer, zmiękcza artyleria, reconem dopiero na końcu. nie atakuje od razu. A sam scenariusz super, by nie zdradzać za wiele: jak byłem w trakcie wspierania sił spadochronowych to zaskoczyły mnie zupełnie te oddziały podczas przegrupowania. Mały mętlik, a potem jeszcze większy, gdy już byłem prawie pod miastem. Prawie utraciłem 3 ze swoich oddziałów, 11 tura byłby brylant, ale chciałem te 88-mki zdjąć. Nagroda- pokaźna-P47. ;)
Jak na razie- super. Briefingi ok. Na plus dodam, a to naprawdę DUŻY plus- zróżnicowanie sił.
Jakim zaj..tym wynalazkiem jest tryb okienkowy OG. ;) W pracy pyknąłem drugi scen. ;) Powiem tak- bardzo ciekawy, tylko:
1. dodałbym oddziałom zajmującym RH- 37mm, ew. coś samobieżnego plot/ flak,
2. ten BF110c na wyższy model, może następcę?
a z wrażeń:
3. idealnie udowódczam przeciwnika, sam też zyskuję lidera superior man. na Shermanie z C.S. (mama mało dział, więc to taki erzac...
4. skończyłbym 4 przed czasem a nawet prędzej, ale w obliczu konieczności modernizacji armii, każdy heks jest ważny. Poza tym te lotnisko mocno się przydaje,
5. udowódczyłem niemieckiego flaka : )
6. oczywiście bez prezentu. ;(
7. na RH od razu rzuciłem wykrwawione własne oddziały-1/10, 2/10 przynajmniej nie musiałem o nie dbać.
3scen sprawdzony. ;)
Dodam tylko, iż w scenariuszu opartym o ewakuację jednostek- zagrałem go 6 razy, komputer na początku szarżował, a innym razem tylko oparł obronę o RH.
A w tym scenie- niestety nie wiem, co się bardziej opłaca- zniszczyć ten pociąg pancerny, czy zająć VH??? Miałem sporo problemów na zachodzie, ale B26 rozwiązał problem Pantery w jednym podejściu, potem trochę szkód narobiła ta przeklęta 88-mka... Zwiadowczy Bocian uparł się i latał koło jednego heksu bez sensu... W każdym razie przed tym scenem dokupiłem Shermana wersja ppanc. , zatem mam teraz 3 czołgi, bo nagrodzono wreszcie me starania i otrzymałem prototyp M26. I słusznie- najlepszym- najlepsze. :) Dopiero w ostatniej turze, bo chciałem te lotnisko zająć.
====
4 Scenariusz- hmm wytrwałem do 9 rundy, ale niemieckich sił zabrakło i to oni nie wytrwali. ;D
Dokupiłem sobie samobieżne działo- zasięg 6, w efekcie nareszcie powoli mogę piechotę w jednej kolejce wykurzyć z miasta- atak z dwóch dział, lotnictwo i 4 ataki z dystansu. ;)
Po prostu dodałbym z dwie 7,5cm, z 2 moździerze i coś ofensywnego tak po 4,5 turze.
====
5. scenariusz.
4 tury przed końcem- chyba jest sekretny heks, bo lądowiska nie zniszczyłem a zająłem niby wszystko???
Lotnictwo wroga prędko niszczę jak tylko sobie lata. W ogóle dziwnie się nimi zachowuje komputer, przelatuje, a len ie atakuje w ogóle, nawet jak ma pewność- a ma- mając radar. :/ Scen ciekawy. niby tylko piechota, a użerania jest mnóstwo. Dobrze, ze dokupiłem przed scenem 155mm. Jak znalazł...Dowództwo mnie ceni i nagradza Korsarzem, no i bardzo dobrze. ;) Może jeden ppanc bym dodał?
Ciekawy unit- Area AD... No i oddalający się przydzielony oddział- naprawdę jest ciekawie.
Cytat- SS ma flagę ONZ.
GraphSwitcher się kłania - albo skopiuj sobie plik Panzer2.dat z katalogu starego PG2 - jeśli tam miałeś dobrze.
Cytatchyba jest sekretny heks, bo lądowiska nie zniszczyłem a zająłem niby wszystko???
Jest - bodaj pod radarem
No i mały raporcik. ;) Przed rozłożeniem sił. Trza pomóc francuskim obibom. :D
OpenGen 0.59o * (24 May 2010) * Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\P\Open General\
Campaign: OpenPG Test, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Rescue Mission , #0 , Brilliant Victory
2 Escape , #1 , Brilliant Victory
3 Gold Of The Reich , #2 , Brilliant Victory
4 Line of Fire , #3 , Brilliant Victory
5 Secret Base , #4 , Brilliant Victory
Current scenario: Reinforcements , VH prestige is 0 , All hex prestige is: 120
Total army value: 1692 , Current prestige is 718
Prestige available on map yet is 120 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +550, Two Ways , cap 7500, 12 turn prestige: 95
if V : +350, Two Ways , cap 7500, 12 turn prestige: 95
if TV: +200, Two Ways , cap 7500, 12 turn prestige: 95
Ls: Loss , turn prestige: 95
Infantry
* Ranger , Jeep ,Al , 2 bars , 257 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 0 pp (U:001)
* Infantry 43 , GMC ,Ed , 1 bars , 191 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:002)
* Special Service , M5A1 [W] ,Zack , 1 bars , 154 exp , USA , 5/5 , 0 kill , 0 pp (U:003)
Assault Eng. , M5A1 [W] ,Tim , 3 bars , 391 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 444 pp (U:010)
Tank
* M4A3E2 Jumbo ,John sup.man. , 5 bars , 562 exp , USA , 10/10 , Superior Maneuver , 47 kill , 0 pp (U:004)
* M26 ,Clive , 1 bars , 120 exp , USA , 10/10 , 8 kill , 0 pp (U:011)
M4A3/76 ,Brad , 1 bars , 168 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 348 pp (U:012)
Recon
* M8 Greyhound ,Peter , 3 bars , 381 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
Anti-Tank
* M36 ,Henry first strike , 3 bars , 357 exp , USA , 10/10 , First Strike , 4 kill , 0 pp (U:007)
Artillery
* M7 ,Betty , 4 bars , 417 exp , USA , 12/10 , 1 kill , 0 pp (U:005)
M12 ,Katty , 0 bars , 48 exp , USA , 10/10 , 1 kill , 420 pp (U:013)
155mm M1 , M5 HS Tractor ,Maggy , 2 bars , 218 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 480 pp (U:015)
Fighter
* P-38J ,Perry skilled rec. , 5 bars , 540 exp , USA , 11/10 , Skilled Reconnaissance , 1 kill , 0 pp (U:008)
* P-47M ,Kriss , 2 bars , 275 exp , USA , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:009)
* F4U-4 Corsair ,Greg , 1 bars , 180 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
Killed: AD 13 , AT 8 , ATY 15 , INF 58 , REC 4 , TK 4 , FTR 3 , TB 1 , Total: 106
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 2 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 2
BV 5
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 4 Units * 0 Leaders
Total : 993 exp, 12 kill, 444 pp
Average: 248 exp, 3 kill, 111 pp
Tank * 3 Units * 1 Leaders
Total : 850 exp, 59 kill, 348 pp
Average: 283 exp, 20 kill, 116 pp
Recon * 1 Units * 0 Leaders
Total : 381 exp, 3 kill, 0 pp
Average: 381 exp, 3 kill, 0 pp
Anti-Tank * 1 Units * 1 Leaders
Total : 357 exp, 4 kill, 0 pp
Average: 357 exp, 4 kill, 0 pp
Artillery * 3 Units * 0 Leaders
Total : 683 exp, 2 kill, 900 pp
Average: 228 exp, 1 kill, 300 pp
Fighter * 3 Units * 1 Leaders
Total : 995 exp, 7 kill, 0 pp
Average: 332 exp, 2 kill, 0 pp
Summary * 15 Units * 3 Leaders
Total : 4259 exp, 87 kill, 1692 pp
Average: 284 exp, 6 kill, 113 pp
Przydarza mi się coś dziwnego. Czasami, po ruchu nad jednostkę przeciwnika, mój samolot samoczynnie wykonuje atak w płaszczyźnie powietrze - ziemia. Po tym ataku, mam jeszcze zwykłą możliwość ataku.
Pozdrawiam, Czata
A nie jest przypadkiem tak, ze ta jednostka to Flak (ckm - na przykład) i po zatrzymaniu się nad taka jednostką samolot zostaje z definicji ostrzelany ZANIIM ma możliwość wykonania ataku? Przyjrzałeś się dokładnie czy to samolot atakuje, czy sam zostaje zaatakowany?
Ja miałem, ze sam zostaje zaatakowany. ;) Co było ciekawe- tym scenie z tajną bazą- że miałem wrażenie, jakby były 2 oddziały na jednym heksie, bo najpierw B25 został zaatakowany, a potem wykonał atak i "zdjął" adwersarza.
Scenariusz z odwrotem Francuzów- czy panel zakupów będzie zamknięty, czy jest przewidziany jako otwarty?
ps. nie wiem, już gdzie apelować, ale uważam, ze posty powinny mieć zablokowaną możliwość zmian np. po 30 minutach.
ps. 2 Francuski sprzęt lotniczy- chyba jest za długo dostępny? Blochy czy Amiotty???
CytatScenariusz z odwrotem Francuzów- czy panel zakupów będzie zamknięty, czy jest przewidziany jako otwarty?
Może być zamknięty, aczkolwiek nie sądzę, żeby to była najważniejsza sprawa w tego typu kampanii.
Tak pytałem z ciekawości: no to następna sprawa: wyłączyłbym przydzielanie doświadczenia, bo mam piechotę, która ma 120 pd, a nabywam podobną z takim to mija się z celem ulepszania.
Scenariusz z odwrotem- brylant w szóstej... ;/ Za łatwo...
ps. wczytałem te szóstą turę i odczekałem- SĄ- nie myślałem, ze tak się ucieszę na widok wroga. ;) Troszkę było ciężko koło północnego VH, bo tam były tylko resztki piechot moich, ale po chwili miałem dwóch liderów- piechota- rec. mov. , no i samolot-all weather combat.
ps. 2 może warto dodać gdzieś bunkier, bądź zasieki? Co by ustrzec, przed zbyt szybkim zakończeniem walk?
Scenariusz z dwoma możliwymi zwycięstwami- ciekawe rozwiązanie, tylko mam zastrzeżenie, bo posiłki/ siły niemieckie rozlokowują się nagle pośród moich, niszczą działo. Trochę są zbyt w centrum "zrzucani" w efekcie muszę się wlec na VH, by je zdobyć i uniknąć strat...
ps. tylko zwykłe- ale za bardzo się połakomiłem na jakiś VH, w efekcie co prawda tamte oddziały mocno zyskały na doświadczeniu, ale jeden oddział by nie zdążył- cholerne M7 i brak paliwa, wiec wstrzymałem wszystko i walczyłem do zwykłego... ciekawy scenariusz. Zresztą kampania jest rewelacyjna. ;)
Reinforcement- super scenariusz, skojarzył mi się z "Banditen"- naprawdę było ciężko. Część jednostek cudem mi przetrwała. Najpierw eskortowałem chłopaków do miasta, jednocześnie gros sił rzucając na pomoc punktom oporu. Poza tym wycofałem wsparcie-ckmy, moździerze, by nie były na pierwszej linii. Najciężej jest na północy. Na szczęście pogoda dopisała i lotnictwo pomogło. Zająłem wszystkie heksy. Pojawiły się siły niemieckie i zajęły puste baraki, trochę ich poszarpałem lotnictwem. Brylant, ale bez nagrody...
Cytat: Gustlik w Lipiec 27, 2010, 12:14:45 AM
A nie jest przypadkiem tak, ze ta jednostka to Flak (ckm - na przykład) i po zatrzymaniu się nad taka jednostką samolot zostaje z definicji ostrzelany ZANIIM ma możliwość wykonania ataku? Przyjrzałeś się dokładnie czy to samolot atakuje, czy sam zostaje zaatakowany?
A dokładnie, flak będzie atakować, gdy samolot będzie leciał nad nim (dosłownie, samolot przerwie swój ruch).
Pozdrawiam, Czata
Moje kolejne uwagi:
- bardzo ładnie zaznaczone punkty rozstawienia;
- scenariusz z alternatywnymi zakończeniami bardziej zaszkodził przeciwnikowi, niż mnie. Komputer motał się, nie wiedząc, czy iść na północ, czy na południe.
- podczas upgrade dobrze by było, gdyby dane zmienianej jednostki pokazywały się w środkowej części okna. Bardzo by to ułatwiło ulepszanie.
Pozdrawiam, Czata
Cytat- podczas upgrade dobrze by było, gdyby dane zmienianej jednostki pokazywały się w środkowej części okna. Bardzo by to ułatwiło ulepszanie.
Możesz w każdej chwili je wywołać, klikając prawym na jednostkę ULEPSZANĄ, wówczas w środkowym oknie pojawią sie jej dane - zamiast danych następcy.
Scenariusz z mostem w Remagen za mną:
- za szybko- już w 6-tej turze zdobywam wszystko, ale nauczony doświadczeniem, nie wybijam wszystkiego i nie zajmuje każdego heksa...
- nie mogłem strzelać w niewidoczne punkty Long Tomami, zamiast tego podjechałem i nic... też trzeba symbol jakiś wcisnąć???
- scen ok, ale jak mówię- są szybko i za łatwo. No i ciągle pada...
Dostałem nagrodę- samobieżne działo bez supportu- na pewno na coś wymienię- bo z dwoma pociskami wiele nie nastrzela... nawet jeśli ma 26SA.
Cytat- nie mogłem strzelać w niewidoczne punkty Long Tomami, zamiast tego podjechałem i nic... też trzeba symbol jakiś wcisnąć???
Spróbuj z Shiftem - chociaż mnie już potem strzelały bez Shifta. Poza tym upewnij się, że ten heks, do którego strzelasz jest NAPRAWDE niewidoczny. Być może jest obserwowany przez jakąś inną jednostkę (np samolot) i po prostu nic na nim nie ma....
Była na pewno- pozwoliłem "odbić " lotnisko piechocie niemieckiej i była tam na pewno. A samolot ani nikt inny nie widział ich.
Włącz opcje "Show spotted hexes on map". Może jednak ktoś widzi to pole?
A może jest poza zasięgiem artylerii?
Nie używałem shifta, a miałem widoczny celownik.
Pozdrawiam, Czata
I kolejna porcja uwag:
1. Saperzy mają budować mosty na rzekach niedostępnych. Jak?
2. Po najechaniu na heks pokazuje się informacja, czy jest tam droga. Brawo!
3. Kolejny mankament opcji "Show spotted hexes on map". Na polu z flagą nie ma lornetki. Są jedynie dookoła takiego pola. Dla artylerii oznacza to pole nie rozpoznane i pojawia się celownik :D.
Pozdrawiam, Czata
Z tymi mostami, to trochę bardziej skomplikowana sprawa. Nie chodzi o to, ze mogą budować, tylko o to, ze jeśli przez taki heks, na mapie jest droga, to będzie się zachowywał jak most. W PG2 "Impassable" było "Impassable" - niezależnie od drogi.
Cytat3. Kolejny mankament opcji "Show spotted hexes on map". Na polu z flagą nie ma lornetki. Są jedynie dookoła takiego pola. Dla artylerii oznacza to pole nie rozpoznane i pojawia się celownik
Jeśli włączona jest opcja zaawansowanych ustawień widzenia, to jednostki w miastach i lasach (a flaga pewnie jest w mieście), mogą być dostrzeżone wyłącznie z sąsiedniego heksa. A więc dookoła miasta masz rozpoznane, a samo miasto - nie.
No i misja ze zniszczeniem V1 za mną, co prawda zastanawiam się czy dostałbym tyle samo punktów, gdybym nie zajął VH, tylko zniszczył do końca te piechotę, ale to już pytanie do Gustlika. ;) Scen ciekawy- postawiłem 2 lotniska- jedno w centrum, nieopodal centralnego miasta. ;) trochę zamarudziłem i 3 unity przeznaczyłem na te lotnisko na wschodzie, ale każde 40 pp jest dla mnie wiele warte. ;) W efekcie o miasto walczyły nieco uszczuplone siły, do tego pogoda koszmarna, naprawdę miałem mega pecha... Niemniej 2 tury przed limitem mógłbym spokojnie to zakończyć, zwłaszcza jak przypadkiem znalazłem ostatni unit do zniszczenia.
ps. czy tu są pola minowe, które są niewidoczne- 2 razy na coś takiego chyba wpadłem...
A zatem dotarli biedni niemieccy chłopcy. Troszkę bym dodał rozproszonych grupek, ew. dał jakiś limit na liczbę jednostek. Liczba tur wypróbowana. Ledwo zdążyli. Scen ciekawy. Co zna;lazłem, to wybiłem, wiec pewnie coś jednak mi umknęło, bowiem grę normalnie zakończyłem- nagrodą jest czołgi dobrze, przede mną wschodnie hordy- tam tylko czołg. :)
No i finał... Niestety tylko zwykłe, bo nie potrafiłem odnaleźć- chyba ukrytych VH-ów. zatem powiem tak, scenariusz dla mnie tak na poły udany, bo nie wiem nawet, gdzie miałbym szukać tych ukrytych pól. Żałuje, ze nie dokupiłem plotki, bym miał łatwiej, a tak postrzępili mi działa. Poniżej zapis armii tuż przed zakończeniem działań.
OpenGen 0.59o * (24 May 2010) * Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\P\Open General\
Campaign: OpenPG Test, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Rescue Mission , #0 , Brilliant Victory
2 Escape , #1 , Brilliant Victory
3 Gold Of The Reich , #2 , Brilliant Victory
4 Line of Fire , #3 , Brilliant Victory
5 Secret Base , #4 , Brilliant Victory
6 Reinforcements , #5 , Brilliant Victory
7 Two Ways , #6 , Victory
8 Defend the City , #7 , Brilliant Victory
9 Escape II , #8 , Brilliant Victory
10 The Canal , #9 , Brilliant Victory
11 Refugees , #10 , Brilliant Victory
Current scenario: V-Day , VH prestige is 480 , All hex prestige is: 720
Total army value: 3854 , Current prestige is 468
Prestige available on map yet is 400 pp ( 240 pp in VH to capture)
BV: Win , turn prestige: 90
V : Win , turn prestige: 90
TV: Win , turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90
Infantry
* Ranger , Jeep ,Al rec. mov. , 5 bars , 537 exp , USA , 3/10 , Reconnaissance Movement , 12 kill , 0 pp (U:001)
* Special Service , M5A1 [W] ,Zack , 2 bars , 209 exp , USA , 5/5 , 3 kill , 0 pp (U:003)
Assault Eng. , M5A1 [W] ,Tim , 5 bars , 649 exp , USA , 5/10 , 9 kill , 444 pp (U:010)
Tank
* M45 Patton , , 2 bars , 254 exp , USA , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:002)
* M26 ,John sup.man. , 5 bars , 1174 exp , USA , 14/10 , Superior Maneuver , 113 kill , 0 pp (U:004)
* M26 ,Clive , 4 bars , 453 exp , USA , 14/10 , 43 kill , 0 pp (U:011)
M26 ,Brad , 4 bars , 499 exp , USA , 6/10 , 27 kill , 480 pp (U:012)
Recon
* Staghound II ,Peter , 5 bars , 611 exp , USA , 5/10 , 14 kill , 0 pp (U:006)
M6 Staghound , , 3 bars , 321 exp , USA , 5/10 , 2 kill , 192 pp (U:019)
Anti-Tank
* M36 ,Henry first strike , 5 bars , 633 exp , USA , 10/10 , First Strike , 11 kill , 0 pp (U:007)
Artillery
* M37 HMC ,Betty , 5 bars , 754 exp , USA , 15/10 , 5 kill , 0 pp (U:005)
M12 ,Katty , 2 bars , 281 exp , USA , 12/10 , 2 kill , 504 pp (U:013)
155mm M1 , M5 HS Tractor ,Maggy , 5 bars , 504 exp , USA , 14/10 , Aggressive Maneuver , 7 kill , 672 pp (U:015)
M37 HMC , , 4 bars , 462 exp , USA , 14/10 , 0 kill , 571 pp (U:017)
* T92 GMC , , 2 bars , 293 exp , USA , 12/10 , 5 kill , 0 pp (U:018)
Fighter
* P-38J ,Perry skilled rec. , 5 bars , 1009 exp , USA , 15/10 , Skilled Reconnaissance , 5 kill , 0 pp (U:008)
* P-47M ,Kriss All weather combat , 5 bars , 799 exp , USA , 15/10 , All Weather Combat , 14 kill , 0 pp (U:009)
* F4U-4 Corsair ,Greg , 5 bars , 556 exp , USA , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:014)
Tactical Bomber
B-25H , , 5 bars , 577 exp , USA , 14/10 , All Weather Combat , 10 kill , 991 pp (U:016)
Killed: AD 34 , AT 26 , ATY 47 , INF 192 , REC 16 , TK 16 , FTR 4 , TB 3 , Total: 338
Lost : AD 3 , AT 0 , ATY 2 , INF 6 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 11
BV 10
V 1
TV 0
L 0
Infantry * 3 Units * 1 Leaders
Total : 1395 exp, 24 kill, 444 pp
Average: 465 exp, 8 kill, 148 pp
Tank * 4 Units * 1 Leaders
Total : 2380 exp, 187 kill, 480 pp
Average: 595 exp, 47 kill, 120 pp
Recon * 2 Units * 0 Leaders
Total : 932 exp, 16 kill, 192 pp
Average: 466 exp, 8 kill, 96 pp
Anti-Tank * 1 Units * 1 Leaders
Total : 633 exp, 11 kill, 0 pp
Average: 633 exp, 11 kill, 0 pp
Artillery * 5 Units * 1 Leaders
Total : 2294 exp, 19 kill, 1747 pp
Average: 459 exp, 4 kill, 349 pp
Fighter * 3 Units * 2 Leaders
Total : 2364 exp, 24 kill, 0 pp
Average: 788 exp, 8 kill, 0 pp
Tactical Bomber * 1 Units * 1 Leaders
Total : 577 exp, 10 kill, 991 pp
Average: 577 exp, 10 kill, 991 pp
Summary * 19 Units * 7 Leaders
Total : 10575 exp, 291 kill, 3854 pp
Average: 557 exp, 15 kill, 203 pp
Player 1 USA has 28 units total:
Infantry : 8
Tank : 5
Recon : 3
Anti-Tank : 1
Artillery : 6
Air Defense : 1
Fighter : 3
Tactical Bomber : 1
Player 2 Germany, Waffen SS, Hungary has 36 units total:
Infantry : 20
Recon : 1
Anti-Tank : 2
FlaK : 4
Artillery : 9
* <- original core or experienced prototype
pp <- prestige points
Cytatczy tu są pola minowe, które są niewidoczne- 2 razy na coś takiego chyba wpadłem..
O ile pamiętam - pole minowe widać dopiero z sąsiedniego heksa i nie widzą go samoloty.
CytatNo i finał... Niestety tylko zwykłe, bo nie potrafiłem odnaleźć- chyba ukrytych VH-ów
Nie ma tam nic ukrytego wszystkie są oflagowane. Obejrzyj sobie autosave'a - powinieneś mieć 6 zdobytych heksów na brylant. Skoro masz zwykłe, to znaczy że jeden Ci uciekł. Policz sobie ile zająłeś - nie licząc tego, który miałeś na starcie - bo on jest tylko dla Niemców do ew. zdobycia.
Zdobyłem te, co mogłem- 1# airfield (19,5), 2# city 25,14 (na wodzie...), 3# 32,11 city no jeszcze zwykły heks 31,17... Z domu wyślę Tobie save na pocztę...
Cytat: Gustlik w Lipiec 29, 2010, 12:27:46 AM
Jeśli włączona jest opcja zaawansowanych ustawień widzenia, to jednostki w miastach i lasach (a flaga pewnie jest w mieście), mogą być dostrzeżone wyłącznie z sąsiedniego heksa. A więc dookoła miasta masz rozpoznane, a samo miasto - nie.
Tyle, że ja miałem na myśli własne flagi.
Cytat: Gustlik w Lipiec 28, 2010, 03:40:16 PM
Spróbuj z Shiftem - chociaż mnie już potem strzelały bez Shifta. Poza tym upewnij się, że ten heks, do którego strzelasz jest NAPRAWDE niewidoczny. Być może jest obserwowany przez jakąś inną jednostkę (np samolot) i po prostu nic na nim nie ma....
Bez shiftu nie strzela do pól rozpoznanych, ale także do tych rozpoznanych, do których ma zasięg ruchu. Z shiftem może strzelać do wszystkiego.
Bardzo ładne nowe ikonki na mapach. Na razie widziałem pole minowe i palące się miasta.
Czy punkt RH nie powinien być pozbawiony możliwości "widzenia"?
Czy jest planowane spolszczenie Open General?
Pozdrawiam, Czata
W teście udział wzięli:
OpenGen 0.59.v * (23 Jul 2010) *
Campaign: OpenPG Test, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Rescue Mission , #0 , Brilliant Victory
2 Escape , #1 , Brilliant Victory
3 Gold Of The Reich , #2 , Brilliant Victory
4 Line of Fire , #3 , Brilliant Victory
5 Secret Base , #4 , Brilliant Victory
6 Reinforcements , #5 , Brilliant Victory
7 Two Ways , #6 , Brilliant Victory
8 Defend the City , #7 , Brilliant Victory
9 Escape II , #8 , Brilliant Victory
10 The Canal , #9 , Brilliant Victory
11 Refugees , #10 , Brilliant Victory
Current scenario: V-Day , VH prestige is 480 , All hex prestige is: 720
Total army value: 5928 , Current prestige is 844
Prestige available on map yet is 240 pp ( 160 pp in VH to capture)
BV: Win , turn prestige: 90
V : Win , turn prestige: 90
TV: Win , turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90
Infantry
* Ranger , Jeep , , 4 bars , 487 exp , USA , 7/10 , Bridging , 16 kill , 0 pp (U:002)
* Arm. Infantry 44 , GMC , , 3 bars , 379 exp , USA , 4/10 , Aggressive Maneuver , 10 kill , 0 pp (U:003)
* Special Service , M5A1 [W] , , 1 bars , 145 exp , USA , 5/5 , 3 kill , 0 pp (U:004)
Assault Eng. , M5A1 [W] , , 4 bars , 489 exp , USA , 9/10 , 5 kill , 444 pp (U:011)
Sappers , M39 [W] , , 2 bars , 281 exp , USA , 3/10 , 3 kill , 468 pp (U:023)
Tank
* Panther G , , 5 bars , 703 exp , USA , 9/10 , 39 kill , 0 pp (U:005)
* King Tiger , , 5 bars , 502 exp , USA , 7/10 , 21 kill , 0 pp (U:014)
M26A1E2 , , 2 bars , 256 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 552 pp (U:099)
Recon
* 251/22 , , 5 bars , 699 exp , USA , 3/10 , Forest Camouflage , 13 kill , 0 pp (U:007)
Anti-Tank
* M36 B1 , , 5 bars , 596 exp , USA , 6/10 , Determined Defense , 10 kill , 0 pp (U:008)
M18 , , 4 bars , 424 exp , USA , 4/10 , Fire Discipline , 16 kill , 276 pp (U:012)
FlaK
Flakpanzer IV Wirbelwind , , 3 bars , 312 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 276 pp (U:021)
Fortification
Radar Station , , 1 bars , 190 exp , USA , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:017)
Artillery
* T19 HMC , , 4 bars , 488 exp , USA , 10/10 , 9 kill , 0 pp (U:006)
M1 Long Tom , M2 , , 2 bars , 272 exp , USA , 9/10 , 7 kill , 552 pp (U:013)
M12 , , 4 bars , 461 exp , USA , 10/10 , 7 kill , 420 pp (U:016)
* T92 GMC , , 2 bars , 267 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:018)
Air Defense
* 88mm FlaK 41 , , 1 bars , 179 exp , USA , 9/10 , 3 kill , 0 pp (U:001)
90mm M2 , M2 , , 5 bars , 623 exp , USA , 10/10 , Resilience , 15 kill , 456 pp (U:010)
Fighter
* P-38J , , 5 bars , 926 exp , USA , 10/10 , All Weather Combat , 16 kill , 0 pp (U:009)
* F-82 Twin Mustang , , 4 bars , 494 exp , USA , 4/10 , 7 kill , 0 pp (U:020)
P-47M , , 3 bars , 325 exp , USA , 10/10 , 3 kill , 720 pp (U:022)
Tactical Bomber
B-25H , , 5 bars , 517 exp , USA , 9/10 , 16 kill , 708 pp (U:015)
B-25H , , 5 bars , 511 exp , USA , 8/10 , Skilled Reconnaissance , 6 kill , 708 pp (U:019)
* F-15 Reporter , , 2 bars , 230 exp , USA , 5/10 , 0 kill , 0 pp (U:024)
Killed: AD 30 , AT 22 , ATY 45 , INF 161 , REC 12 , TK 13 , FTR 6 , TB 3 , Total: 292
Lost : AD 3 , AT 0 , ATY 6 , INF 7 , REC 1 , TK 2 , FTR 1 , TB 0 , Total: 20
BV 11
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 5 Units * 2 Leaders
Total : 1781 exp, 37 kill, 912 pp
Average: 356 exp, 7 kill, 182 pp
Tank * 3 Units * 0 Leaders
Total : 1461 exp, 63 kill, 552 pp
Average: 487 exp, 21 kill, 184 pp
Recon * 1 Units * 1 Leaders
Total : 699 exp, 13 kill, 0 pp
Average: 699 exp, 13 kill, 0 pp
Anti-Tank * 2 Units * 2 Leaders
Total : 1020 exp, 26 kill, 276 pp
Average: 510 exp, 13 kill, 138 pp
FlaK * 1 Units * 0 Leaders
Total : 312 exp, 3 kill, 276 pp
Average: 312 exp, 3 kill, 276 pp
Fortification * 1 Units * 0 Leaders
Total : 190 exp, 0 kill, 348 pp
Average: 190 exp, 0 kill, 348 pp
Artillery * 4 Units * 0 Leaders
Total : 1488 exp, 26 kill, 972 pp
Average: 372 exp, 7 kill, 243 pp
Air Defense * 2 Units * 1 Leaders
Total : 802 exp, 18 kill, 456 pp
Average: 401 exp, 9 kill, 228 pp
Fighter * 3 Units * 1 Leaders
Total : 1745 exp, 26 kill, 720 pp
Average: 582 exp, 9 kill, 240 pp
Tactical Bomber * 3 Units * 1 Leaders
Total : 1258 exp, 22 kill, 1416 pp
Average: 419 exp, 7 kill, 472 pp
Summary * 25 Units * 8 Leaders
Total : 10756 exp, 234 kill, 5928 pp
Average: 430 exp, 9 kill, 237 pp
Pozdrawiam, Czata
Hahaha!
Podoba mi się ta armia - oto czym skutkuje przeniesienie, na jeden scenariusz, Niemców na stronę "Allied" i niewyłączenie zakupów.
Mi też, miałem coś podobnego- niemieckie recony są najlepsze. ;)