Większość umiejętności jednostek i przydzielanych im liderów jest identyczna jak w PG2, jest jednak kilka wyjątków oraz wiele dodatków - i tak:
Lider w klasie Flak - w PG2 był to "Tank Killer" (jak w klasie AT), w Open PG jest to "Multiple Fire Support" (jak FTR)
Lider "Forrest Camouflage" - w PG2 tylko ukrywał jednostkę w lesie, w OpenPG działa dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.
Lider w klasie Level Bomber, póki co, ten sam co w Tactical Bomber - jest jeszcze przedmiotem dyskusji
Umiejętności nadawane w efilu
- Barrage Fire - Artyleria może strzelać do nieodkrytych heksów (acz wiele zniszczeń nie narobi). Oznaczenie "="
- Sapper - budowa i niszczenie pól minowych, mostów, lotnisk, portów. Oznaczenie: "B"+"z" ("B" wymagane do budowy mostów)
- Marine - może zaatakować po wylądowaniu (z morza)
- Mechanized - może zaatakować PO ruchu (dotyczy ART i AD) - w PG2 był to lider przydzielany losowo
- No Surrender - jednostka się nie poddaje, nawet jeśli wyniki walki na to powinny wskazywać
- Dismount after move - po ruchu, jednostka automatycznie "wysiada" z transportu - jest gotowa do działania w czasie tury AI, w przypadku AT może jeszcze strzelać po ruchu, co w zasadzie sprowadza ją do działa samobieżnego
- No Dirt Airfield - samolot nie może zaopatrywać się na prowizorycznych lotniskach. Dotąd było to automatycznie związane z klasą Level Bomber
- Torpedo - samolot może atakować jednostki lądowe i morskie z dystansu (ustawionego w efilu)
- Cut LOS - jednostka blokuje pole widzenia (jak przeszkody terenowe)
- Allow LOF - można strzelać zza takiej jednostki, ogniem "na wprost"
- No ZOC - jednostka nie posiada strefy kontroli wokół siebie
- Evade - jednostka może zwiać, unikając walki (jak okręty podwodne)
Wiele z tych umiejętności jest wciąż w fazie eksperymentu, ale myślę, że nic nie zostanie wycofane. Wiele nie ma także skrótów literowych, ale każdą (o ile jest zastosowana) można zobaczyć, najeżdżając kursorem na ikonę jednostki, po wywołaniu jej danych w oknie zakupu. Wówczas, na wyskakującym okienku, pokaże się szczegółowy opis.
A to jeszcze nie wszystko, co planowane jest w OpenPG, ale o tym sza...... :)
Cytat- Mechanized - może zaatakować PO ruchu (dotyczy ART i AD) - w PG2 był to lider przydzielany losowo
Losowo? Ja go miałem w PG2 tylko w AD. I to jako pierwszą podstawową.
CytatNo ZOC - jednostka nie posiada strefy kontroli wokół siebie
Wprowadzałeś u Siebie Gustlik coś takiego/ jednostkę z taka cechą? Chyba nie?
Cytat: Gustlik w Wrzesień 09, 2010, 09:57:55 AM
działa dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.
tzn. ?
CytatLosowo? Ja go miałem w PG2 tylko w AD. I to jako pierwszą podstawową.
Sorki - masz racje.
CytatWprowadzałeś u Siebie Gustlik coś takiego/ jednostkę z taka cechą? Chyba nie?
Jeszcze nie, ale zakładam, że to będzie dotyczyć jednostek/batalionów partyzanckich, pomocniczych, paramilitarnych - i.t.p. Ogólnie mówiąc takich, które nie posiadały zbyt rozbudowanego zaplecza czy otoczenia rozpoznawczo-logistycznego.
Cytatdziała dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.
Tzn, że jak jednostka stoi na terenie typu "Close Combat", to pierwsze: nie widać jej z odległości większej niż 1 heks, a po drugie, każdy, kto tylko wejdzie w jej zasięg jest natychmiast atakowany jakby na nią wpadł z zaskoczenia. Czyli tak samo jak na czołg z cechą "Overwatch"
a co z lotnictwem, jeżeli samolot wroga znajdzie się na hexie na którym jest jednostka lub hexie obok, to rozumiem że widzi tą jednostkę
Samolot widzi każdą jednostkę w lesie na maks 2 heksy, oczywiście jeśli jest dobra pogoda.
czyli nie da się jednostki "całkiem" ukryć?
Na to wygląda, oczywiście swój test przeprowadziłem w lesie i przy dobrej pogodzie.
Która artyleria daje przy ostrzale tłumienie na całą kolejkę (to samo co lider Shock Tactics)?
Zauważyłem to przy moździerzu 310mm, i dziale 155mm wz 40. Czy to dotyczy artylerii która ma wyłączony ogień wspierający czy tej która posiada barrage fire?
CytatCzy to dotyczy artylerii która ma wyłączony ogień wspierający czy tej która posiada barrage fire?
To akurat nie ma nic do rzeczy, bo artyleria ma tłumienia zapisane w klasie. Chyba że w OG cos się zmieniło...
Od kiedy? W PG2 tylko samoloty szturmowe miały long term suppression, artyleria nie miała tej umiejętności chyba że dostała takiego lidera.
Znalazłem odpowiedź na JP`s
Bomb Size actually means several different things:
* Any unit (any class) with Bomb Size > 0 can inflict Lasting Suppression on the target. That is, any strength points suppressed during an attack will remain suppressed until the end of the turn. The actual Bomb Size value is not important. Note that currently, this effect is not displayed in the unit abilities. Also it does not depend on any scenario settings.
Czyli zapewne każda jednostka z opcją Barrage [=] ma long term sopperssion
Przepraszam - mój błąd.....
Cytat: Gustlik w Luty 18, 2011, 01:13:17 PM
CytatLosowo? Ja go miałem w PG2 tylko w AD. I to jako pierwszą podstawową.
Sorki - masz racje.
CytatWprowadzałeś u Siebie Gustlik coś takiego/ jednostkę z taka cechą? Chyba nie?
Jeszcze nie, ale zakładam, że to będzie dotyczyć jednostek/batalionów partyzanckich, pomocniczych, paramilitarnych - i.t.p. Ogólnie mówiąc takich, które nie posiadały zbyt rozbudowanego zaplecza czy otoczenia rozpoznawczo-logistycznego.
Cytatdziała dodatkowo jak "Overwatch" w lesie.
Tzn, że jak jednostka stoi na terenie typu "Close Combat", to pierwsze: nie widać jej z odległości większej niż 1 heks, a po drugie, każdy, kto tylko wejdzie w jej zasięg jest natychmiast atakowany jakby na nią wpadł z zaskoczenia. Czyli tak samo jak na czołg z cechą "Overwatch"
Działa również w mieście, co troszkę gryzie się z nazwą "forest" ;) Chociaż miasto to taka dżungla...
CytatZnalazłem odpowiedź na JP`s
Bomb Size actually means several different things:
* Any unit (any class) with Bomb Size > 0 can inflict Lasting Suppression on the target. That is, any strength points suppressed during an attack will remain suppressed until the end of the turn. The actual Bomb Size value is not important. Note that currently, this effect is not displayed in the unit abilities. Also it does not depend on any scenario settings.
Czy dobrze rozumiem, że według tego bomb size jest niestotny, o ile przekracza 0 ? \czyli czy to jest 1 czy 100, przytłumia tak samo??
Nie jest istotny dla efektu tłumienia, natomiast jest istotny dla możliwości (prawdopodobieństwa) zrujnowania heksa, w który trafi.
W jakim sensie jest on rujnowany? Czy ma coś wspólnego z redukcją paliwa/amunicji trafionej jednostki, czy chodzi o zniszczenie np. heksu miasta??
Cytatczy chodzi o zniszczenie np. heksu miasta??
Dokładnie - miasto zamienia się w ruiny, co - niestety - utrudnia przejście i trochę ułatwia obronę. Można więc takim bombardowaniem oddać sobie niedźwiedzią przysługę.
Cytat: sachiel24 w Marzec 29, 2012, 11:59:02 PM
CytatZnalazłem odpowiedź na JP`s
Bomb Size actually means several different things:
* Any unit (any class) with Bomb Size > 0 can inflict Lasting Suppression on the target. That is, any strength points suppressed during an attack will remain suppressed until the end of the turn. The actual Bomb Size value is not important. Note that currently, this effect is not displayed in the unit abilities. Also it does not depend on any scenario settings.
Czy dobrze rozumiem, że według tego bomb size jest niestotny, o ile przekracza 0 ? \czyli czy to jest 1 czy 100, przytłumia tak samo??
Zajrzyj do wątku poświęconego Poradnikowi.
Tam jest kilka postów poswięconych tej tematyce. Między innymii zebrałem tam w formie linków bardzo szczególowe informacje odnośnie mechanizmu burzenia w zalezności od klasy jednostki (bo troszeczkę inaczej jest w przypadku lotnictwa strategicznego niz artylerii) i rozmiaru bomby.
http://www.forum.gildiageneralow.pl/rozne-inne-zagadnienia/poradnik/msg19877/#msg19877 (http://www.forum.gildiageneralow.pl/rozne-inne-zagadnienia/poradnik/msg19877/#msg19877)
Dzięki za odpowiedzi. Gdzieś czytałem, że Bomb size odpowiada również za utratę paliwa/ amunicji u ostrzelanej jednostki. Wie ktoś na jakiej zasadzie to działa? Jak wielkie "spustoszenie" może uczynić?
W polecanym przeze mnie poście jest link do postu L.Guzmana.
Tam mozna między innymi wyczytać, że:
Barrage means two things:
the ability to fire into unspotted hexes. Usually this applies only to artillery and ships of the classes listed above. But in theory could apply to torpedo-ability tactical bomber using ranged attack. If an enemy unit is in the unspotted hex, it may lose some strength, get some lasting suppression and get fuel/ammo reduced (similar to Level Bomber effect but with half efficiency). When there is any unspotted unit, then unit's entrenchment is reduced by 1, hits counter is increased by 1 and chance to get unit damaged is: v = (unit strength * bomb size) / 50 + (unit strength * unit bars) / 5 . In addition Marksman leader adds 5, and if there is an OG minefield on the hex, then 10 is added to v. If bad weather result is halved. It is subjected to a maximum of 70. Then it is compared with random number between 1 and 100. If random number is <= v then unit suffers damage:
A random number between 1 and v/10 is thrown; 1/3 of that number is converted on SP losses although limited to be less than unit strength/2 (so unit is never killed by this). Rest is lasting suppression.
If hidden unit uses fuel, then fuel is also reduced using same formula than for LB but with half efficiency
If hidden unit uses ammo, then ammo is also reduced using same formula than for LB but with half efficiency
Czyli, że w przypadku kiedy na bombardowanym niewidocznym heksie znajduje się jednostka wówczas jeśli używa ona amunicji i paliwa to są one redukowane podobnie jak w przypadku bombardowania przez lotnictwo strategiczne ale z o połowę mniejsza skutecznością. Niestety nie udalo mi się doszukać wzoru według którego zadaje w tych elementach (amunicja, paliwo) straty lotnictwo.
W kazdym bądź razie, grając ostanio kampanię Hitlerjugend mialem okazję bliżej przyjrzeć się skutkom nalotów alianckiego lotnictwa strategicznego, musze przyznać że moje pantery traciły dosyć sporo i paliwa i amunicji. (od 1 do 5 punktów w zalezności od losu i od tego czy dana jednostka była chroniona przez obronę plot.) to samo z moja artylerią było którą LB atakowały z upodobaniem.
Potestowałem również burzenie heksów (konkretnie mostów) przy pomocy artylerii posiadajacej bombardowanie.
Nie jest łatwo ale daje sie zburzyć, czasami za pierwszym razem czasami trzeba wykonac kilka strzałów. Im większy kaliber bomby tym większe prawdopodobieństwo, wszystko tak jak w podanych wzorach. Aha, żeby zburzyc heks (miasto, droga, most) czy to przy uzyciu lotnictwa czy artylerii nie moze na nim stacjonować zadna jednostka, w przeciwnym wypadku mamy do czynienia jedynie z długotrwałym tłumieniem jednostki, w przypadku LB skuteczność tłumienia bywa porażająca, po takim nalocie czesto wystarcza byle pyknięcie i atakowana jednostka opuszcza zajmowany heks bez względu na to jak jest okopana.
Panowie chciałem tu podrzucić kilka tematów do dyskusji, a Administratorów proszę o ewentualne przeniesienie tematu.
1. Nie wiem jak Wam, ale mi bardzo dokucza potężny handycap, jaki daje lotnictwo. Otóż bez względu na warunki pogodowe samoloty latają - owszem bez lidera nie mogą wykonywać zadań bojowych, ale doskonale wywiązują się z roli lotniczego patrolu.
2. I tu niejako przy okazji poruszę temat powiązany - recony. Jest to jednostka rozpoznawcza i posiada cechy które ją do tego predestynują, ale przecież walka bardzo często opierała się o zasadzki w które najczęściej wpadały właśnie recony działające na szpicy. Zdaję sobie sprawę że to nie jest symulator warunków bojowych, ale (zdążając do puenty) wydaje mi się że bardzo przydatna była by możliwość "nakładania" kamuflażu na wybrane jednostki. Wydaje mi się że jest taka umiejętność dodawana na poziomie e-fila (nie jestem tego pewien), ale taką możliwość powinien mieć twórca kampanii. Czyli powinna być dostępna w Suicie.
2. Temat trzeci - zasłona dymna - umiejętność/możliwość której mi mocno brak, a wydaje mi się że z wprowadzeniem jej nie powinno być tak trudno od kiedy funkcjonuje "fog of war".
Być może uda nam się w wyniku dyskusji wymyślić coś na tyle konstruktywnego, że któryś z szanownych kolegów zechce ruszyć temat dalej...
pzdr
mara 8)
Cytat: mara w Kwiecień 05, 2012, 05:59:12 PM
Panowie chciałem tu podrzucić kilka tematów do dyskusji, a Administratorów proszę o ewentualne przeniesienie tematu.
1. Nie wiem jak Wam, ale mi bardzo dokucza potężny handycap, jaki daje lotnictwo. Otóż bez względu na warunki pogodowe samoloty latają - owszem bez lidera nie mogą wykonywać zadań bojowych, ale doskonale wywiązują się z roli lotniczego patrolu.
2. I tu niejako przy okazji poruszę temat powiązany - recony. Jest to jednostka rozpoznawcza i posiada cechy które ją do tego predestynują, ale przecież walka bardzo często opierała się o zasadzki w które najczęściej wpadały właśnie recony działające na szpicy. Zdaję sobie sprawę że to nie jest symulator warunków bojowych, ale (zdążając do puenty) wydaje mi się że bardzo przydatna była by możliwość "nakładania" kamuflażu na wybrane jednostki. Wydaje mi się że jest taka umiejętność dodawana na poziomie e-fila (nie jestem tego pewien), ale taką możliwość powinien mieć twórca kampanii. Czyli powinna być dostępna w Suicie.
2. Temat trzeci - zasłona dymna - umiejętność/możliwość której mi mocno brak, a wydaje mi się że z wprowadzeniem jej nie powinno być tak trudno od kiedy funkcjonuje "fog of war".
Być może uda nam się w wyniku dyskusji wymyślić coś na tyle konstruktywnego, że któryś z szanownych kolegów zechce ruszyć temat dalej...
pzdr
mara 8)
ad.1
Zgadzam się z tobą w zupełności- powinno być to znacznie utrudnione ( jeśli samoloty mogą latać-to też mogą ponosić straty oczywiście proporcjonalne do ograniczonej możliwości rozpoznawania, którą wtedy posiadają)
ad. 2
Uważam, że nie tylko w Suicie ale też na poziomie kampanii- coś takiego jak w People's General (nie pamiętam czy można było tam wybierać coś w rodzaju Camuflage Expert)- możliwość wybrania różnych dodatków do jednostki max. 3 (z tego co czytałem jest coś takiego rozważane).
Jestem gorącym zwolennikiem tej cechy-to dobra rzecz szczególnie w walkach słabszych z silniejszymi ( przydatne w kampaniach obronnych np w drugiej fazie świetnych " Zielonych Diabłów" -wielkie podziękowania dla twórcy.
ad.3
A jak to praktycznie chcesz zrobić- artyleria, czołgi inne rodzaje miał by przypisaną taką cechę?
(można by od razu rozważyć przy wprowadzeniu ewentualnego trybu nocnego możliwości wystrzeliwania flar oświetlających).
A ja myślę, że takie dodatki zepsują grywalność, dlaczego? Bo taki camouflage exp. to wręcz masakrator w kampanii górskiej. Będę musiał wtedy co chwila KAŻDY heks sprawdzać... Gdzie tu grywalność?
Myślisz o wszystkich pomysłach podanych przeze mnie i Marę czy tylko o Camuflage Expert i dodatkach z People's General? (przecież nie chodzi żeby wszystkie jednostki to miały ale jakaś ograniczona liczba, a po drugie można teoretycznie przewidzieć gdzie takie jednostki się "zasadzą " i używać rozpoznania na kierunkach co i tak się robi, po trzecie chodziło mi o kampanie obronne).
A jaką masz opinię w sprawie pkt 1 i 3?
Cytat: Zsamot w Lipiec 17, 2012, 03:06:41 PM
A ja myślę, że takie dodatki zepsują grywalność, dlaczego? Bo taki camouflage exp. to wręcz masakrator w kampanii górskiej. Bee musiał wtedy co chwila KAŻDY heks sprawdzać... Gdzie tu grywalność?
No tak, tylko jeżeli kampanii górskich jest .... no nie wiem ile, ale raczej niewiele, a ta zmiana poprawia ogólną grywalność kampanii to korzyść jest chyba oczywista. Każda zmiana wprowadza konieczność mniejszej lub większej zmiany taktyki gry więc i z tym "górskim" problemem też byśmy sobie poradzili ;)
Nie musi być kampania "górska" - wystarczy na mapie parę heksów z lasem i po sprawie... W lesie czają się wtedy nieśmiertelni. ;)
Skoro napisałem o danym ;liderze, to logiczne, ze o nim pisałem. ;)
Co do reszty- osobno.
Zasłony dymnej nie widzę inaczej niż jako efektu działania artylerii.
To w końcu jakie jednostki mają tłumienie na całą turę? W PG2 były to ponoć bombowce taktyczne, tu czytam, że w OG mają to bombowce strategiczne. Czyli taktyczne straciły tę cechę? Czy każda artyleria z = (barrage) ma długotrwałe tłumienie? Bo przecież w grze nie mam jak sprawdzić tego bomb size.
Długotrwałe tłumienie (do końca tury) może powstać w wyniku bombardowania strategicznego.
Wszystkie jednostki (bombowce strategiczne, artyleria okręty itp) które posiadają cechę
bombardowanie strategiczne oznaczaną symbolem
"=" mogą powodować długotrwałe tłumienie u atakowanych celów.
Jednostki bez cechy
"=" również mogą powodować długotrwałe tłumienie ale tylko wtedy gdy maja lidera (Shock Tactics) posiadającego tę właściwość .
W teorii
bomb size powinien mieć wpływ na skuteczność tłumienia. Im większy rozmiar bomby tym większe prawdopodobieństwo stłumienia co powinno przekładać się na większą ilość stłumionych punktów siły w bombardowanej jednostce.
Czytałem gdzieś obszerna wypowiedź L. Guzmana na ten temat. Widzialem nawet jakies wzory uzalezniające tłumienie od rozmiaru bomb ale chyba tego nie zaimplementowano w silniku gry. I na chwile obecną długotrwałe tłumienie nie zalezy od rozmiaru bomb. Pisał o tym Gustlik kilka postów wyzej.
Po prostu w przypadku bombardowania strategicznego punkty tłumienia wyliczone według standardowego algorytmu automatycznie zamieniane są na punkty tłumienia długoterminowego ( trwającego do końca kolejki gracza)Rozmiar bomb ma wpływ tylko na skuteczność burzenia heksow. Im większy tym większe prawdopodobieństwo zburzenia heksa. Zburzenie heksa jest możliwe tylko wtedy gdy nie stoi na nim żadna jednostka.
CytatBo przecież w grze nie mam jak sprawdzić tego bomb size.
Jak widać na załączonym obrazku:
rozmiar bomby jest widoczny w panelu jednostki na przykład w HQ gdy najedziesz myszką na ikonkę przedstawiająca symbol amunicji (lotnictwo, artyleria etc.) oczywiście o ile dana jednostka posiada amunicję bombardującą.
Dokładnie nie orientuje się, czy przypadkiem nie jest tak, ze gdy nie jest pokazywany rozmiar bomby to oznacza że defaultowo ustawiony jest rozmiar bomby na 1. Gustlik pewnie może rozwiać wątpliwości w tej kwestii.
Informację o aktualnym stanie stłumienia dowolnej jednostki możesz w każdej chwili odczytać w dolnym prawym rogu ekranu po wskazaniu wrogiej jednostki na mapie taktycznej . Liczba stojąca przy literce
S: informuje nas o tym, ile pkt. siły danej jednostki podlega tłumieniu.
Np. jeśli wyświetl się komunikat
[ S:4 H:1] to będzie oznaczało, że dana jednostka ma stłumione 4 pkty siły
[załącznik usunięty przez administratora]
CytatDokładnie nie orientuje się, czy przypadkiem nie jest tak, ze gdy nie jest pokazywany rozmiar bomby to oznacza że defaultowo ustawiony jest rozmiar bomby na 1. Gustlik pewnie może rozwiać wątpliwości w tej kwestii.
Rozmiar bomby pokazywany jest obok ceny, pod typem celu jaki stanowi dana jednostka. Jeśli nie ma takowej, to po prostu nic się tam nie pojawia.
Dzięki, sam bym pewnie nigdy nie odkrył gdzie ten rozmiar bomby jest schowany ;D I ta informacja o stłumieniu danej jednostki.
Obok tego S jest jeszcze H i oznacza chyba ile razy jednostka była atakowana w tej turze.
Mam pytanie odnośnie liderów, czy w grze jest ustalona jakaś ich maksymalna liczba ?? czy może być ich dowolna ilość zależna tylko od prawdopodobieństwa ich wyskoczenia przy awansie jednostki??
Witamy na forum
Od czasów PG2 liczba liderów sie nie zmieniła i "z gry", bez edytowania, można mieć 15-tu.
Czy coś się ostatnio zmieniło odnośnie liczby posiadanych liderów w tej samej klasie wojsk? Już drugi raz tak mam, że dostałem trzeciego identycznego lidera w tej samej klasie. Wczoraj piechoty miały 3x Overwhelming Attack, dziś czołgi potrójnego Overwatch'a. Mam najnowszą wersję gry ze stronki Kowdara.
Cytat: Pioniere w Listopad 21, 2015, 02:41:37 AM
Czy coś się ostatnio zmieniło odnośnie liczby posiadanych liderów w tej samej klasie wojsk? Już drugi raz tak mam, że dostałem trzeciego identycznego lidera w tej samej klasie. Wczoraj piechoty miały 3x Overwhelming Attack, dziś czołgi potrójnego Overwatch'a. Mam najnowszą wersję gry ze stronki Kowdara.
To raczej błąd. Żadnych oficjalnych zmian w tej kwestii nie było.
Albo mi się tylko tak wydaje, albo przyznawanie liderów idzie parami i jak już jakiegoś masz, to wielce prawdopodobne jest to, że otrzymasz drugiego takiego samego. A w wypadku potrojenia się któregoś, może to mieć wpływ na zmniejszenie limitu np. z 15 liderów w kampaniach niemieckich do 14. Już raz tak miałem, że jeden się potroił i potem do końca kampanii nie udało mi się już uzyskać ostatniego lidera z limitu 15.
Jeszcze w czerwcu Luis pisał "If there are already 2 leaders of any type and not pg2Mode, type is skipped", więc zasada tylko 2 leaderów danego typu raczej nadal obowiązuje.
Jeśli masz save'a to można go podesłać Luisowi jako błąd...
Coś jest na rzeczy-ja miałem 4x DF >:D ( nie żebym się nie cieszył, ale trochę mnie to zdziwiło).
hey
wlaśnie przerabiam W50 ver 6.8.4 i mam trzech liderow devasting fire na 15 cm fSH o sile 15 i doswiadczeniu ponad 1000 kazda, doslownie robią dziury we froncie hehe
Masz farta. Ale doświadczenie się nie liczy tylko ilość belek. A tych może być najwyżej pięć. Czyli doświadczenie powyżej 500 nie robi już różnicy...
To nie do końca prawda,kiedyś przed laty robiłem testy.
Czołg który ma pięć belek...jeden ma powiedzmy 1000 pkt. a drugi powiedzmy 3000 pkt. ,ten z trzema tysiącami będzie o niebo skuteczniejszy........coś musi być ''ukryte'' w silniku gry ;)
Szczerze mówiąc, to też zawsze miałem takie wrażenie. Ale wrażenie zawsze warto sprawdzić w grze. Spróbuję przy najbliższej okazji sprawdzić, jeżeli dorobię się takiej mocno doświadczonej jednostki :)
Cytat: Hansen w Maj 17, 2016, 01:01:48 AM
To nie do końca prawda,kiedyś przed laty robiłem testy.
Czołg który ma pięć belek...jeden ma powiedzmy 1000 pkt. a drugi powiedzmy 3000 pkt. ,ten z trzema tysiącami będzie o niebo skuteczniejszy........coś musi być ''ukryte'' w silniku gry ;)
Potwierdzam, nieraz zagalopowałem się czołgiem w sile 15/10 o PD > 2000 to miał lepsze statystyki/ wyniki w obronie BEZ amunicji, niż nieraz taki sam, ale o PD >500. O lotnictwie nie wspomnę...
Na szczęście gra "nagradza" weteranów. ;) Jest to uczciwsze, niż promowanie walczenia do uzyskania 5 belek dla samego wzmocnienia/ overstrenght.
Miałem problem jak to skomentować... ;);
Wklejam więc po prostu link do save'a: test_5_belek.xsav (https://opengeneral.pl/waldzios/test_5_belek.xsav),
scenariusz zawiera 5 tygrysów, z doświadczeniem w przedziale 500-2500xp;
wystarczy wczytać i się przekonać..;
Cytat: Hansen w Maj 17, 2016, 01:01:48 AM
To nie do końca prawda,kiedyś przed laty robiłem testy.
Czołg który ma pięć belek...jeden ma powiedzmy 1000 pkt. a drugi powiedzmy 3000 pkt. ,ten z trzema tysiącami będzie o niebo skuteczniejszy........coś musi być ''ukryte'' w silniku gry ;)
Kiedyś w PG2 tak było, dopóki się gry nie wyłączyło ... ;) - była gdzieś na ten temat dyskusja ...
A teraz można sprawdzić na teście Waldziosia - różne wyniki >:D
Cytat: sympatyk w Maj 17, 2016, 04:39:31 PM
Kiedyś w PG2 tak było, dopóki się gry nie wyłączyło ... ;) - była gdzieś na ten temat dyskusja ...
W czasach PG2 krążyła legenda, że podobno jeśli grało się kampanie non-stop bez zapisywania/wczytywania, to belki rosły powyżej 5, a zapisanie/wczytanie resetowało je z powrotem do 5.
Oczywiście mało kto był w stanie to potwierdzić, bo niewielu graczy rozgrywa kampanie za jednym posiedzeniem.. ;);
Prawdopodobnie była to bajka, albo błąd poprawiony w którymś z wczesnych patch'y, bo w późniejszych wersjach nie było to powtarzalne...;
W kwestii OG, Luis wyraził się dość jasno:
"Effectively using OG units never get more than 5 bars regardless how much experience any unit can get."
hey
Mam problem z liderami nie wiem jakie umiejetnosci zdobyla jednostka
Co to za umiejetność Liberator?
Prosze o pomoc
Jest wykaz liderów po angielsku w folderze gry w pliku Tips1. Zerknij też w folderze Doc - tam są jakieś poradniki i może coś będzie więcej wyjaśnione. Wydaje mi się, że jak najedziesz na symbol lidera w panelu jednostki, to pojawi się opis. Liberator daje większy prestiż za zdobycie płatnej flagi (chyba 2 x tyle co normalnie).
Jak działa cecha ".." - single fire support - i jak ona współdziała z "S" czyli z normalnym wspieraniem ogniem?
Cytat: Alberich w Październik 30, 2022, 11:34:56 AM
Jak działa cecha ".." - single fire support - i jak ona współdziała z "S" czyli z normalnym wspieraniem ogniem?
'Single fire support' wymaga 'Fire support' do działania.
'Single fire support' ogranicza 'Fire support' do jednego wystrzału.
Hmm i kiedy to się stosuje? Do jakich jednostek?
Cytat: Zsamot w Październik 30, 2022, 01:48:10 PM
Hmm i kiedy to się stosuje? Do jakich jednostek?
W domyśle dla jednostek "przejściowych", które mają zbyt duży kaliber by korzystać z standardowego 'Fire Support', ale z różnych względów (na przykład szybkostrzelność), potrzebują większej funkcjonalności.
W efilu stosujemy tylko dla ciężkich krążowników.
Lekkie krążowniki mają tradycyjny 'Fire Support', ciężkie krążowniki 'Single Fire Support'.
Ano tak, mało gram morskie. ;-)