Forum OpenGeneral

Open General => Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje => Wątek zaczęty przez: kowdar w Wrzesień 19, 2010, 06:32:21 PM

Tytuł: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Wrzesień 19, 2010, 06:32:21 PM
Kampania "Divizione Azul - Crusade in the East" - wersja k. 1.0

Są wątpliwości co do prawidłowości ustawień związanych z prestiżem dla tej kampanii.
Poniżej załączam obecne ustawienia - oczekuję Waszych propozycji co i jak zmienić.
Może jeszcze jakieś zmiany w ilościch tur ?

CAM file..............: w01_Hiszp.cam *  Crusade in the East
Start prestige........: 1000
------------------------------------------------------------
Scen #0                W01_camst10.scn *  First Blood!  (12 Oct 1941)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 100
Available on Map......: 800       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 0         0         0         0         
Result prestige.......: 100       100       100       0         
        Next scenario # 1         1         1         255       
------------------------------------------------------------
Scen #1                W01_camst11.scn *  Hold the Line!  (10 Nov 1941)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 100
Available on Map......: 400       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 640       680       720       760       
Result prestige.......: 100       100       100       0         
        Next scenario # 2         2         2         255       
------------------------------------------------------------
Scen #2                W01_camst12.scn *  Lake Ihmen  (10 Jan 1942)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 100
Available on Map......: 480       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 0         0         0         0         
Result prestige.......: 800       550       450       0         
        Next scenario # 3         3         3         255       
------------------------------------------------------------
Scen #3                W01_camst13.scn *  Volkhov river  (21 Jun 1941)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 1000
Available on Map......: 840       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 520       560       600       640       
Result prestige.......: 100       150       150       0         
        Next scenario # 4         4         4         255       
------------------------------------------------------------
Scen #4                W01_camst14.scn *  Krasny Bor  (10 Feb 1943)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 1100
Available on Map......: 960       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 880       1040      1180      1250     
Result prestige.......: 1900      1900      2300      0         
        Next scenario # 5         5         5         255       
------------------------------------------------------------
Scen #5                W01_camst15.scn *  Legion Azul  ( 6 Aug 1943)
Start Player prestige.: 0
Max prestige cap......: 1100
Available on Map......: 320       No-prestige hexes on map: 0
....................... BV......  V.......  TV......  LS......
Turn prestige.........: 700       750       800       850       
Result prestige.......: 1100      1001      1001      0         
        Next scenario # 254       254       254       255       
---------------------------------------------------------------------

Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 20, 2010, 01:28:27 PM
Bezwzględnie trzeba zmienić wartość JC, czyli Max prestige cap.
Przeciętny gracz wyda startowe 1000 pp na nowe jednostki. Z mapy ma do wzięcia 800 punktów.
Zakładam, że po ciężkich walkach poniesie straty i te 800 wyda na uzupełnienia. 440 zdobędzie za flagi w pierwszej linii, wyda je na uzupełnienia. 240 za flagi z drugiej linii, bo ostatnie 120 może już nie udać się wziąć. Oznacza to, że JC w pierwszym scenariuszu (Scen 0) powinno wynosić jakieś 1500.
Jeśli, w drugim scenariuszu (Scen 1) będzie miał armię wartą 1500, to JC powinno wynosić jakieś 2000. Do wzięcia jest 640 z tur i 400 z flag, pewnie połowa z tego pójdzie na uzupełnienia.
Analogicznie Scen 2 powinien mieć jakieś 2800, Scen 3 - 3500, Scen 4 - 4300, Scen 5 - 5500.
Oczywiście, to wszystko wtedy, gdy moja teza jest słuszna. Czyli, że pp za tury i flagi wliczają się do JC, a mam co do tego coraz większe wątpliwości  ???.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 20, 2010, 09:58:53 PM
Pisałem w tej sprawie do Luisa. Odpisał, że OpenGen ma takie same zasady dla JC jak PG2.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Wrzesień 21, 2010, 12:00:07 AM
Sprawdziłem konkretnie w tej kampanii, w pierwszym scenariuszu.
Pomimo JC=100 i nie dokonaniu żadnych zakupów (a więc ze stanem konta 1000),
po zajęciu VH lub miasta (flagi) dostaję pkt., a więc
opinia o działaniu JC w trakcie scenariusza jest raczej błędna.

Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 21, 2010, 09:25:11 AM
W taki razie albo gra, albo kampania zachowuje się niestabilnie. Bo mnie raz wypłaca prestiż, a raz nie.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Wrzesień 21, 2010, 10:12:14 AM
Sądzę, że wszystko da się jakoś wyjaśnić.

Może mógłbyś "złapać" taki błąd, czyli przesłać mi save'a przed zajęciem takiego hexa, który powinien, a nie daje pkt.
z informacją który to hex. Wówczas coś będzie można sprawdzić i może poprawić.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 21, 2010, 01:01:05 PM
Save`a spróbuję zrobić.
Ale to nie jest tak, że któryś konkretny heks nie daje. Albo dają wszystkie, albo żaden. Nie wiem, od czego to zależy.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Wrzesień 22, 2010, 11:34:15 AM
No więc, aby ocenić ustawienia prestiżu w kampanii, zacząłem ją grać i uważam iż przynajmniej na początku,
nie jest tak źle. Ponadto WSZYSTKIE hexy bez żadnego problemu "dawały" mi pkt.

Uzyskałem BV 5 tur przed końcem (mogło być 6, ale zdobywałem SH na płn. - wsch.).
W trakcie byłem, zmuszony zakupić za 48 pkt. piechotę, bo mi zwiad Rosjan objawił się przy moich VH.
Na koniec za zdobyte hexy (nie zdobyłem tylko dwóch flag [płd - wsch] uzyskałem łącznie 600 pkt. co nie jest
złą wartością i wg mnie wystarcza do dalszej gry, chociaż można to będzie ocenić po drugim scenie, który niestety,
ale przerwałem, bo podszedłem do sprawy dość optymistycznie [szybki wypad z pkt. rozstawienia na oddalone o kilka pól VH Rosjan - ale oni mnie rozstrzelali  :(   ] - tak więc, do drugiego etapu będę podchodził jeszcze raz.

Tak więc wydaje mi się, że ustawienia nie są najgorsze. Ew. zmiany po dalszych testach.

Co do dziwnego zachowania się gry. Mam poradę, ale raczej dla obeznanych z Windowsami.
Otóż, dwa dni temu, mój OpenGen także dziwnie mi zaczął się zachowywać (zapewne przez przypadek coś włączyłem).
Po pierwszej mojej turze, przy ruchach AI na mapie zaczęły się pojawiać żółte flagi (nie wiem co oznaczające) i pozostawały już na stałe, także w moich turach. Żadną opcją nie mogłem tego wyłączyć.
Rozwiązaniem było usuniecie w rejestrze wszystkich ustawień gry - przy pierwszym uruchomieniu, gra odtwarza ustawienia domyślne w rejestrze - powoduje to oczywiście konieczność ponownego ustawienia sobie rozdzielczości i innych ustawień, ale to jest 5 minut - a gra ma dobre, domyślne ustawienia.

Dla nie obawiających się usuwania kluczy rejestru, należy usunąć cały wpis:

HKEY_CURRENT_USERS\Software\LGV_Tools\OpenPG2
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Wrzesień 27, 2010, 08:33:48 PM
Jestem po przetestowaniu całej kampanii i jednak skłaniam się do tego aby nie poprawiać
zasad ustalonych przez autora w zakresie prestiżu i JC.
W żadnym ze scenie nie miałame żadnego problemu z uzyskiwaniem pkt. za zdobyte hexy,
a ilość zdobywanych pkt. jest wg mnie wystarczająca aby wygrać dość swobodnie kampanię.

Moje wyniki:

OpenGen 0.60 * (25 Sep 2010) *  Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.7
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory , score:50
2   Hold the Line! , #1 , Brilliant Victory , score:59
3   Lake Ihmen , #2 , Brilliant Victory , score:55
4   Volkhov river , #3 , Brilliant Victory , score:43
5   Krasny Bor , #4 , Victory , score:18
6   Legion Azul , #5 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 272  *  Average: 45


Średnio na scen 45 pkt. score to chyba nie najgorzej  :)

W każdym scenariuszu, BV kilka tur przed limitem (więc nawet można by pomyśleć o zmniejszeniu ilości tur).
W scenie "Krasny Bor" tylko Victory, bo w tym scenie trzeba zniszczyć wszystkie jednostki przeciwnika (brak VH),
i trochę musiałem się pomęczyć aby zniszczyć lotnictwo (nawet za zdobyte pkt. musiałem zakupić dwa FW-190).
I jak został mi w ostatniej turze BV 3-pkt. myśliwiec do zniszczenia, to zaczął padać deszcz :'(
I stąd "tylko" Victory.

Tak więc poprawię ew. ustalenia prestiżu tylko jeżeli będzie więcej głosów o brakujących pkt.

PS.
Natomiast jest błąd w ostatnim scenie, który poprawię - dwie flagi (miasteczko i lotnisko na wschodzie mapy),
mają rosyjskie flagi, ale brak "właściciela"  - więc ich zajęcie nie zmienia flagi i nie daje pkt. (i oczywiście na tym lotnisku,
nie można uzupełnić lotnictwa).

Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 28, 2010, 09:59:01 AM
Czytając takie posty, poważnie zastanawiam się nad zakończeniem kariery testera kampanii. Skupię się jedynie na testowaniu samej gry plus praca nad uzupełnianiem nazw (jednostek i miejscowości) w kampanii.
Dla mnie First Blood!, to zabawa w kotka i myszkę. I to komputer jest kotkiem. Ma do dyspozycji trzy recony plus cztery kawalerie. Człowiek raptem jedną kawalerię i to dość daleko od głównego frontu. W związku z tym, przeciwnik dość swobodnie przerzuca swoje siły szybkie na zagrożone kierunki.
W ogóle, taki wynik (6 tur przed końcem), to dla mnie egzotyka. Człowiek ma do dyspozycji 11 jednostek piechoty (w tym jedna kawaleria), 2 pepance, 3 artylerie, 3 myśliwce (jeden niemiecki) i jeden niemiecki bombowiec. Razem 21 jednostek, w trzech niezależnych zgrupowaniach. Aha, base tych jednostek wynosi 8.
Komputer ma 15 jednostek piechoty (w tym cztery kawalerie), 2 czołgi, 3 recony, 2 ckmy, 5 artylerii, 3 AD, 4 myśliwce i bombowca. Razem 35. Base 10.
Nawet po zakupie 3-4 jednostek niemieckich gra się bardzo trudno, a co dopiero po zakupie ledwie jednej piechoty za 48 pp.

Udało mi się w końcu wygrać BV.
Na początku cofnąłem środkową i dolną grupę za rzekę, a górna poszła szybkim marszem na VH, po czym zatrzymała się w takiej odległości od miasta, żeby być poza zasięgiem rozpoznania. Kiedy do mojego VH dotarły radzieckie czołgi, dolna i górna grupa ruszyły do natarcia.
Celem takiej taktyki jest to, aby środkowa grupa, liczna, ale powolna, przyjęła jak największe siły przeciwnika. Jednak, żeby tak grać, trzeba nieco ten scenariusz znać!

Hold the Line!

Ponieważ już trochę wiedziałem, o co chodzi, wystawiłem tylko część jednostek w VH. Reszta w rezerwie. Broniłem się dzielnie, choć komputer cisnął straszliwie, a jego haubice 120 mm zdawały się nie kończyć.
Inna sprawa, że kampania przestała być hiszpańska ...

Lake Ilmen.

Tylko pięć punktów rozstawienia. Mimo to, wygrywam w trzeciej turze.
Po raz trzeci dostaję ten sam prototyp.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 28, 2010, 10:42:36 AM
Czata, nie pękaj. Gratulacje- 300 razy już tu klepałeś, A ja przymierzę się w pracy do tej kampanii.
W domu cały czas walczę/ nomen omen ta pierwszą. :)
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 28, 2010, 02:09:16 PM
Jak rzekłem, tak uczyniłem- pierwszy scen, po falstartach, zrobiony na brylant. sporo nakupiłem, ale nie znając przeciwnika, musiałem jakoś się asekurować.
Me pierwsze propozycje na zakupy: T-34 (nizej nie ma sensu, przeciwnik bynajmniej T-26 nie dysponuje...), 2 x recon (również najlepszy), no i plotka- 2 zasięg- moja 98 punktów zdobyła...)
Szczerze mówiąc- ciekawy scenariusz, tylko nie rozumiem, dlaczego heks (5,14), który jest miastem, gdy -PODSTĘPNIE- został zajęty przez jakąś piechotę,  to nie musiał być odzyskany, bo zająłem VH na dole i już mi skasowało resztę walk, wieszcząc brylant. Przecież wtedy nie był on w moich rękach...
Kwestia belek- oddziały maja po dwie belki,a doświadczenia po 50...
Zarzut/ acz niekoniecznie. Prędko pozbędę się hiszpańskiego uzbrojenia. nic właściwie nie kupię od macierzystego kraju, wybieram tylko niemiecki...
Nagroda: trójeczka J. Zatem super. Nie wyobrażam sobie tego grać na hiszpańskim sprzęcie. Taktyk i to tylko. Limit tur- ok, ja też z 6 wcześniej- gdyby nie me nachalne proszenie się o doświadczenie dla mych sił. ;) No i kasę.  ;D
OpenGen 0.60 * (27 Sep 2010) *  Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\Dokumenty\OG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory

Current scenario: Hold the Line! , VH prestige is 80 ,  All hex prestige is: 400
Total army value: 1476 , Current prestige is 284
Prestige available on map yet is 400 pp ( 80 pp in VH to capture)
if BV: +100, Lake Ihmen , cap 100, 18 turn prestige: 720
if V : +100, Lake Ihmen , cap 100, 18 turn prestige: 720
if TV: +100, Lake Ihmen , cap 100, 18 turn prestige: 720
Ls: Loss , turn prestige: 720

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 68 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:003)
*  Regular , Wagon , 1/262/250 , 2 bars , 40 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:007)
*  Regular , Wagon , 2/262/250 , 2 bars , 34 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 23 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:009)
*  Regular , Wagon , 1/263/250 , 2 bars , 61 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Regular , Wagon , 3/263/250 , 2 bars , 42 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:012)
*  Regular , Wagon , 1/269/250 , 2 bars , 25 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:013)
*  Regular , Wagon , 2/269/250 , 2 bars , 2 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:014)
*  Cavalry ,  , 2 bars , 31 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:015)
Wehr. Infanterie 38 ,  , 0 bars , 21 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 84 pp (U:017)
*  Regular , Wagon , 3/269/250 , 2 bars , 6 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:019)

Tank 
Pz IVD ,  , 0 bars , 16 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:016)
PzKpfw 747(r) ,  , 1 bars , 105 exp , Germany , 10/10 , 8 kill , 288 pp (U:022)
*  Pz IIIJ ,  , 0 bars , 0 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:026)

Recon
PSW 232 ,  , 1 bars , 111 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 240 pp (U:023)
PSW 232 ,  , 0 bars , 51 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 240 pp (U:024)

Anti-Tank
*  3.7cm PaK36 , Wagon ,  , 2 bars , 7 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:001)
*  47mm ATG , Wagon ,  , 2 bars , 20 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:002)

Artillery
*  149mm , Truck , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 31 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:004)
*  75mm , Wagon ,  , 2 bars , 13 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:020)
*  75mm , Wagon ,  , 2 bars , 15 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:021)

Air Defense
37mm FlaK , Pferde ,  , 0 bars , 0 exp , Germany , 10/10 , 0 kill , 156 pp (U:018)
SdKfz 6/2 ,  , 0 bars , 98 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 228 pp (U:025)

Fighter
*  Me-109C/D ,  , 2 bars , 39 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:005)
*  Bf-109b ,  , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:006)

Killed: AD  5 ,  AT  0 ,  ATY  5 ,  INF 15 ,  REC  3 ,  TK  2 ,  FTR  3 ,  TB  1 ,  Total:  34
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  1
V   0
TV  0
L   0
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 28, 2010, 03:09:14 PM
CytatCzytając takie posty, poważnie zastanawiam się nad zakończeniem kariery testera kampanii.

Odwagi - ja czasami zastanawiałem się już nad zakończeniem kariery budowniczego kampanii. Zwłaszcza po tym jak "Znak Orła" poddany został testom międzynarodowym i został totalnie zjechany, że "za łatwy", a ja się w nim ledwo wyrabiam grając na 150% :). Doszedłem więc do wniosku, że najlepsza będzie taka kampania, której sam nie będę w stanie skończyć. Tylko jak w takim razie ją mam testować?  ;D
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Wrzesień 28, 2010, 08:44:14 PM
Cytat: zsamot w Wrzesień 28, 2010, 02:09:16 PM
... tylko nie rozumiem, dlaczego heks (5,14), który jest miastem, gdy -PODSTĘPNIE- został zajęty przez jakąś piechotę,  to nie musiał być odzyskany, bo zająłem VH na dole i już mi skasowało resztę walk, wieszcząc brylant. Przecież wtedy nie był on w moich rękach...

Mam nadzieję, że się nie mylę, ale moja wiedza jest następująca:
Niestety, ale gra nie pokazuje takich szczegółów (a byłoby fajnie), a wszystkich niuansów nie idzie opisać w briefingach.
VH mogą być hexsami zwycięstwa tylko dla jednej ze stron lub dla obu. W tym przypadku (4,14) jest tylko VH dla Rosjan.
Wadą gry jest to, że w żaden sposób obwódka flagi się nie różni (jest złota, ew. złoto zielona). A sądzę, że mogłaby się różnić.
A jak jest z wygraną.
Gracz aby wygrać potrzebuje zająć VH będące dla niego hexsami zwycięstwa.
Czy musi utrzymać swoje ?
To zależy od ustawienia, jeżeli jego hexy są pkt. zwycięstwa tylko dla przeciwnika - musi utrzymać co najmniej jeden swój
(bo inaczej przegra - AI zajmie wszystkie swoje hexy zwycięstwa). Natomiast jeżeli jego VH jest hexem zwycięstwa dla obu stron - to tracąc taki hex trzeba go odzyskać - nie spełniliśmy warunku posiadania zdobytych wszystkich wskazanych na mapie hexów zwycięstwa dla gracza.
I niestety, ale z mapy i oznaczeń tego nie wywnioskujemy i zawsze była to dla mnie "zgaduj-zgadula" bez zaglądania Suite w scenariusz.

Cytat: zsamot w Wrzesień 28, 2010, 02:09:16 PM
OpenGen 0.60 * (27 Sep 2010) *  Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\Dokumenty\OG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory

Zsamot,
włącz w OPenGen podawanie pkt. score w AAR (Settings, A.A. Report i zaznaczyć opcję Include Game Score.

Bez względu jak te pkt. są wyliczane, pokazują lepiej lub gorzej "poziom" wygrania scena/kampanii.
O ile jest to aktualne, to score jest wyliczany następująco (plik excela):

http://luis-guzman.com/OpenPG2/GameScore.xls (http://luis-guzman.com/OpenPG2/GameScore.xls)

a tutaj trochę o tym na forum JP:

http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=45606 (http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?t=45606)
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 29, 2010, 02:56:36 PM
No drugi scen za mną- bardzo ciekawy... Trudny. stać mnie było tylko na unowocześnienie dział- jednego do czeskiej 15-stki, drugie to 10,5 z zasięgiem 4heksy... do tego wyprzedałem zakupione doraźnie piechotę i plotkę 37mm.  Scen rozegrałem 3- krotnie. na początku łudziłem się, że dam radę kontratakować. Niestety artyleria jest zabójcza... Dopiero opcja : 1 przy VH mała kontra by recona zdjąć i odwrót pod osłonę działa i myśliwców, centrum- uprzedzający atak na działo i upór przy odpieraniu ataków... było ostro i ciężko... brak mi dział dalekiego zasięgu... Nagroda-ppanc 7,5mm. dobre i to.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 30, 2010, 11:06:04 AM
Briefing "Hold the line" do poprawy: A German armored group and a ski-jaeger regiment will support you. ???
Nie zauważyłem narciarzy...
Trzeci scen- ani słowa o limicie oddziałów, za o narciarzach znów. Tym razem, ze warto ich mieć. ;) Niemniej wybieram t34, który overrunami likwiduje za jednym podejściem całe zgrupowanie na przesmyku.
Dla zdobycia doświadczenia pograłem do 5-tej tury. Koło mego lotniska wymieniłbym te zbiorowisko 88-mek na coś mniejszego, np. 1-88, okopana piechota, działo 20mm. W centrum - na 37mm.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 30, 2010, 11:37:04 AM
Raport- jak Kowdar prosiłeś:
Jak łatwo zauważyć, piechota nie jest moja mocna stroną... Nie wie, czy może nie sprzedać i zainwestować w 3, ale dobre. Tylko ja tak uwielbiam mieć liczne armie. :D
OpenGen 0.60 * (27 Sep 2010) *  Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\Dokumenty\OG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory , score:45
2   Hold the Line! , #1 , Brilliant Victory , score:46
3   Lake Ihmen , #2 , Brilliant Victory , score:57
--
Campaign score: 148  *  Average: 49

Current scenario: Volkhov river , VH prestige is 240 ,  All hex prestige is: 800
Total army value: 1286 , Current prestige is 55
Prestige available on map yet is 800 pp ( 240 pp in VH to capture)
if BV: +100, Krasny Bor , cap 1100, 15 turn prestige: 600
if V : +150, Krasny Bor , cap 1100, 15 turn prestige: 600
if TV: +150, Krasny Bor , cap 1100, 15 turn prestige: 600
Ls: Loss , turn prestige: 600

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 78 exp , Nationalist , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:003)
*  Regular , Wagon , 1/262/250 , 2 bars , 76 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:007)
*  Regular , Wagon , 2/262/250 , 2 bars , 66 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 47 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:009)
*  Regular , Wagon , 1/263/250 , 2 bars , 82 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Regular , Wagon , 3/263/250 , 2 bars , 129 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:012)
*  Regular , Wagon , 1/269/250 , 2 bars , 35 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:013)
*  Regular , Wagon , 2/269/250 , 2 bars , 43 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:014)
*  Cavalry ,  , 2 bars , 51 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:015)
*  Regular , Wagon , 3/269/250 , 2 bars , 6 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:017)

Tank 
Pz IVD , Pz.Abt.2z , 0 bars , 72 exp , Germany , 10/10 , 12 kill , 240 pp (U:016)
PzKpfw 747(r) , Pz.Abt.1z , 3 bars , 303 exp , Germany , 11/10 , 45 kill , 316 pp (U:020)
*  Pz IIIJ , Pz.Abt.3n , 0 bars , 41 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:024)

Recon
PSW 232 , R2 , 1 bars , 150 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 240 pp (U:021)
PSW 232 , R1 , 1 bars , 129 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:022)

Anti-Tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , At1 , 2 bars , 7 exp , Nationalist , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:001)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , At2 , 2 bars , 24 exp , Nationalist , 9/8 , 1 kill , 0 pp (U:002)
*  7.5cm PaK40 , Wagon ,  , 0 bars , 0 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:025)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 0 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:026)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 92 exp , Nationalist , 10/8 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Art.Abt.2 , 2 bars , 71 exp , Nationalist , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:018)
*  10.5 leFH18 , Opel Blitz , Art.Abt.3 , 2 bars , 77 exp , Nationalist , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:019)

Air Defense
SdKfz 6/2 , AD1 , 1 bars , 141 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 250 pp (U:023)

Fighter
*  Me-109C/D , Jagd.2 , 2 bars , 143 exp , Nationalist , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:005)
*  Bf-109b , Jagd.1 , 2 bars , 149 exp , Nationalist , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:006)

Killed: AD 11 ,  AT  2 ,  ATY 13 ,  INF 59 ,  REC  5 ,  TK  8 ,  FTR  5 ,  TB  3 ,  Total: 106
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   0

BV  3
V   0
TV  0
L   0



Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Wrzesień 30, 2010, 01:10:22 PM
Podstawowa różnica pomiędzy nami jak się ogląda AAR, to to że potrafisz grać prawie w ogóle nie tracąc jednostek.
Ja na takim samym etapie gry mam statystyki:

Killed: AD  4 ,  AT  0 ,  ATY  8 ,  INF 36 ,  REC  5 ,  TK  8 ,  FTR  8 ,  TB  3 ,  Total:  72
Lost  : AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  3 ,  INF  4 ,  REC  0 ,  TK  2 ,  FTR  0 ,  TB  1 ,  Total:  11

A ponadto tracę jednostki CORE, gdzie przed "Volkhov river" już straciłem:
4 piechoty, 1 ppanc, 2 artylerie.

A nawiasem mówiąc, kampanie skończyłem mając JEDNĄ Corową jednostkę z początkowych !!
I nie wiem jak można uniknąć strat od dalekosiężnej, Rosyjskiej artylerii - dwa strzały i po jednostce ?

Ale pkt. score trochę więcej zdobyłem  :D
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Wrzesień 30, 2010, 01:38:13 PM
Nie mogę się z Tobą, Zsamot, zgodzić. Napisałeś w jednym zdaniu dwa wykluczające się wyrażenia:
Cytat: zsamot w Wrzesień 28, 2010, 02:09:16 PMpierwszy scen, po falstartach, zrobiony na brylant.
Scenariusz jest dość trudny. Dopiero po kilku falstartach udało Ci się go wygrać. Przez te kilka falstartów zdążyłeś ten scenariusz poznać. A każdy znany scenariusz jest łatwy.

Cytat: Gustlik w Wrzesień 28, 2010, 03:09:14 PM
Zwłaszcza po tym jak "Znak Orła" poddany został testom międzynarodowym i został totalnie zjechany, że "za łatwy", a ja się w nim ledwo wyrabiam grając na 150% :). Doszedłem więc do wniosku, że najlepsza będzie taka kampania, której sam nie będę w stanie skończyć. Tylko jak w takim razie ją mam testować?  ;D
Nie powinieneś się zbytnio tymi zagranicznymi opiniami przejmować. zapewne były robione przez bardzo dobrych graczy. Kampanie powinny być pisane dla graczy przeciętnych, w dodatku nieobeznanych w niuansach gry. Dla przykładu, pamiętam swoje problemy z pierwszym scenariuszu Znaku Orła, bo nie wiedziałem, jak go wygrać. I potem moi znajomi też tego nie wiedzieli.

Kilka moich uwag do całości kampanii.
1.   Przydałyby się okazalsze briefingi, najlepiej po naszemu. Gracz, zasiadający do kampanii hiszpańskiej w Rosji, będzie się spodziewał spokojnych potyczek z uciekającymi w popłochu Rosjanami. Przecież to rok 1941! Tymczasem komputer jest tu straszliwie agresywny.
2.   Base 8 corowych jednostek powoduje, że nie warto w nie inwestować. Więcej, po raz pierwszy w historii mojej gry w PG2 chciałem swoje corowe jednostki sprzedać! Tyle, że nic za nie się nie dostaje.
3.   Ilości rosyjskiej haubicy 122 mm są przesadzone. Można powiedzieć, że rządzi ona w tej kampanii. Z drugiej strony, nie wyobrażam sobie tej kampanii w wersji z innym efilem, gdy artyleria z zasięgiem 8 wspiera.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 30, 2010, 02:02:25 PM
CytatNie powinieneś się zbytnio tymi zagranicznymi opiniami przejmować. zapewne były robione przez bardzo dobrych graczy. Kampanie powinny być pisane dla graczy przeciętnych, w dodatku nieobeznanych w niuansach gry.

Takie też jest i moje zdanie - niechże nawet i grający pierwszy raz, ma satysfakcję z paru "Brylantów". Przynajmniej się wciągnie. Jak sam zauważyłeś, każdy znany scenariusz jest łatwy. Pamiętam, że wiosną zakręciłem się na punkcie "Guderians Gambit" do tego stopnia, że w końcu mogłem grać ją oglądając równocześnie film, bo wszystkie konieczne ruchy znałem już na pamięć:
- tu jest działo, tędy wjedzie czołg, tu pojawią się posiłki...

Dobrze jest mieć w kampanii ze dwa-trzy takie scenariusze, do których trzeba zrobić kilka podejść na BV, ale na pewno nie powinien to być pierwszy scenariusz...
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 30, 2010, 02:06:33 PM
Legenda mych wypowiedzi:
Pierwszy scen- pierwszy scenariusz w kampanii.
Falstart- nieudany/ przedwcześnie rozpoczęty.

Zatem odpowiem tak: nie mogłem spie..ć scenariusza i po prostu rozpocząć go od nowa? Te kampanie są do TESTOWANIA. Zatem w celu wyłapania błedów itp. Jak gram w wersję finalna,wtedy na 95% mam z tego przyjemność. Nie wychwytuję pierdół.

Osobiście nienawidzę zaczynać od nowa, więc bynajmniej nie czynię tego w celu zawyżenia wyników (bo i dla kogo? Sam "czytam " składy armii w celu "orientacji" co i jaki czym kto walczy. ;) Nienawidzę się tłumaczyć- bo to tylko gra. GRA. Ale powiem tobie tak- im częściej gram w dany scen- testuję/ przechodzę- tym mi GORZEJ idzie- gram bowiem momentami na pamięć, łudzę sie, że mi sie uda itp. Zatem poza frajdą, psuję też wyniki.

Też zamierzam chyba część piechot sprzedać- przynajmniej je ulepszę... Mam masę drobnicy, która służy jako potencjalny overrun dla T34.

Straty? gram asekuracyjnie. Cholernie asekuracyjnie. Zważ na me składy armii- masa dział, plotek. Nie ufam małej obronie. U mnie samymi działami zawsze chcę powstrzymać ew. atak. Podobnie jest z obroną plot.
Sugestia, iż jest coś niewiarygodne uznam za łatwe i mało uprzejme w formie netowej. Osobiście uznałbym to za inwektywę. Pisze tu już jakiś czas i NIKOMU nie zarzucam fałszerstwa i kanciarstw. No prawie- raz zarzuciłem- mając rację- na innym podforum. Nie szanuję, nie dbam o jednostki przydzielone, jeżeli to jest szansa na utrzymanie mych oddziałów w dobrej kondycji. Nie jest to może profesjonalne- ale dowódca zawsze dbał bardziej o swoich. ;) A że często z moich pozostają na poziomie 2/10, 1/10 itp.

Wracając do kampanii- uważam, że ta artyleria powinna być zmodyfikowana. Nie ma niemal moździerzy itp. Co do jeżyka briefingu- mogą być dwujęzyczne.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 30, 2010, 02:10:13 PM
Cytat: Gustlik w Wrzesień 30, 2010, 02:02:25 PM
Dobrze jest mieć w kampanii ze dwa-trzy takie scenariusze, do których trzeba zrobić kilka podejść na BV, ale na pewno nie powinien to być pierwszy scenariusz...
Ja powiem więcej- jak już znam dany scen, kampanię- to wtedy dopiero zaczyna sie zabawa- np. nie kupuje super uzbrojenia, tylko sobie narzucam limit 1 pantera, same IVG i np- co  by prestiż nie kusił, jakiś kosztowny zbytek- Karl itp. ;)
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Wrzesień 30, 2010, 02:54:29 PM
Ludzie, bo zaraz się zacznie nowa wojna polsko-polska  :)

Mam wrażenie, że zostałem już po raz drugi opacznie zrozumiany.
Pierwszy raz gdy się zdziwiłem co do trzech takich samych liderów.
A drugi raz teraz ....... Może źle dobieram słowa ?

Zsamot, moje komentarze o Twoich wynikach mają pokazywać raczej
mój podziw iż potrafisz grać w sposób, którego ja nie umiem (jeszcze ?).
To jest tak jak widzisz, że ktoś coś robi w sposób dla Ciebie nieosiągalny
a więc podziw, niedowierzanie (ale nie w sensie negatywnym).

Tak więc, przepraszam jeżeli źle to przyjmujesz. Już nie będę ...

Co do trudności scenariuszy. Nie wiem, może ja jestem z innego pokolenia,
ale dla mnie sensem gry jest właśnie przezwyciężanie trudności, przegrałem,
gram jeszcze raz itd. Pamiętam jak grałem na Amidze w "Prince of Persia" lub "Giana Sisters"
(co prawda zręcznościówki) i wówczas często po kilkadziesiąt razy trzeba było powtarzać jakiś
fragment aby uzyskać "doskonałość" i pójść dalej. I tak czasami przez pół nocy  :)

Scenariusze, gdzie idę do przodu ławą jednostek i wybijam bez zbytniego myślenia wszystko co się pokaże,
dla mnie są już nudne (chociaż w długich kampaniach po kilkunastu scenach w większości tak jest - ale tego trudno uniknąć). Właśnie sensem tej gry, dla mnie, jest wymyślenie takiego manewru, składu jednostek,
kolejności działań aby wygrać (właśnie powtarzając sceny - natomiast unikam zapisu i powtarzania pojedynczych zagrań,
bo taki sposób jest bardziej (i tutaj brak mi słowa - "oszukańczy ?) - a kiedyś dawno temu tak grałem).

Zapewne także macie rację, że trudne scenariusze "odstraszają" nowych graczy. Ale w takim razie mogą zacząć od
łatwiejszych kampanii (może warto wprowadzić jakąś pkt. trudności ?).

Czy scen po kilku jego zagraniach jest łatwy - czasami tak, czasami nie. Ponadto ja ucząc się na trudnych kampaniach, przyzwyczaiłem się, że często MUSIAŁEM cofnąć się w kampanii o kilka scenariuszy do tyłu, aby zmienić skład armii i wygrać jakiś scenariusz - bo na bieżące zmiany nie było kasy, albo doświadczonych jednostek.

I jeszcze jedno - dlaczego kampanie powinny być trudne - aby koledzy od PBEM, nie mówili że granie z kompem to jest nic nie warte. Trudne kampanie z AI nie są wcale mniej ciekawe niż gra z człowiekiem.

PS.
To jest jedna kampania, a tutaj takie "zamieszanie"  !
Ta się nie podoba - to jest jeszcze 48 innych. O tej należy zapomnieć i bawić się inną ....
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 30, 2010, 03:09:25 PM
CytatLudzie, bo zaraz się zacznie nowa wojna polsko-polska

Eeee tam, zaraz "wojna" - większe kłótnie już bywały....

Cytatdlaczego kampanie powinny być trudne - aby koledzy od PBEM, nie mówili że granie z kompem to jest nic nie warte

"Kolegów z PBEM" i tak nie przekonasz, gdyż ostatnią kampanię jaką w życiu zagrali, grali pewnie jeszcze na efilu SSI, z błędami typu "blokujemy Messerschmitta trzema Spitfire'am i jedziemy dalej".
Ja już kiedyś powiedziałem, a ostatnio Zsamot to potwierdził, że granie w pojedynczy scenariusz ma się nijak do grania kampanii, głównie dlatego, że scenariusz możesz wygrać ostatnią jednostką mającą 1 pkt siły. Ale w kampanii w ten sposób daleko nie zajedziesz.

Zatem - jeśli nawet komputer nie jest idealnym przeciwnikiem (choć w OpenGen jest o lata świetlne lepszy od PG2), to konieczność planowania strategicznego - na kilka scenów naprzód - rekompensuje te niedostatki w dużym stopniu.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Wrzesień 30, 2010, 03:55:14 PM
Ja się łatwo nie obrażam, za to odszczekuje prędko.  >:D
Cenię Ciebie Kowdar, że "wdarłeś się"na forum  i od razu je ożywiłeś. Wiesz, ja jako pasożyt- bawię się znakomicie. Jak coś mnie wkurza- irytuje- piszę. To nie zmienia sympatii do Ciebie czy innej Osoby. bo rozmawiam o GRZE. Argumenty jej dotyczą. Też tak postępuję- spieprzę- od nowa. A zapisuję tury, bo jak potem coś chcę sprawdzić, to próbuje po grze inaczej to rozegrać, pomijając, że często to robię, bo mam nawyk po Stalingradzie, gdzie były ścieżki kariery i trzeba było drzewko rozrysować. ;)
Wracając do meritum- PBEM- nieufni i niereformowalni. A szkoda. niemniej może Lejsika namówię, by tu zaglądał. Młody to  i nieprzesiąknięty. ;)
Zatem wracam do gry, a my zakładamy stronę/ konta??? Gustlik???
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Październik 04, 2010, 10:06:45 AM
Cytat: zsamot w Wrzesień 30, 2010, 02:06:33 PM
Falstart- nieudany/ przedwcześnie rozpoczęty.
Czy mógłbyś rozwinąć sformułowanie "przedwcześnie rozpoczęty"?

Cytat: kowdar w Wrzesień 30, 2010, 02:54:29 PM
Co do trudności scenariuszy. Nie wiem, może ja jestem z innego pokolenia,
ale dla mnie sensem gry jest właśnie przezwyciężanie trudności, przegrałem,
gram jeszcze raz itd. (...) Scenariusze, gdzie idę do przodu ławą jednostek i wybijam bez zbytniego myślenia wszystko co się pokaże,
dla mnie są już nudne (chociaż w długich kampaniach po kilkunastu scenach w większości tak jest - ale tego trudno uniknąć). Właśnie sensem tej gry, dla mnie, jest wymyślenie takiego manewru, składu jednostek,
kolejności działań aby wygrać (właśnie powtarzając sceny - natomiast unikam zapisu i powtarzania pojedynczych zagrań,
bo taki sposób jest bardziej (i tutaj brak mi słowa - "oszukańczy ?) - a kiedyś dawno temu tak grałem).
Tyle, że każdego nuży co innego. Wykonywanie ruchów przez komputer w początkowych scenariuszach jest jeszcze znośne. Ale później jego tura trwa kilka minut. Stosuję polecaną przez Ciebie metodę szukania kolejności działań. Wiesz jak bardzo mnie nudzi, że muszę tak długo czekać na komputer za każdym razem?
Inna sprawa, że sprowadza to do liniowości gry.

Cytat: kowdar w Wrzesień 30, 2010, 02:54:29 PM
Ta się nie podoba - to jest jeszcze 48 innych. O tej należy zapomnieć i bawić się inną ....
Pobawiłem się. Dlatego napiszę jeszcze jedną, ostatnią uwagę do Twoich konwersji pod OG.
Zrobiłeś konwersję nie biorąc pod uwagę, że przeciwnik jest teraz o niebo silniejszy. To trochę tak, jakby z Maluch race przejść na tor Formuły 1 bez zamiany sprzętu. Teraz komputer potrafi robić takie cuda, o jakich autorom oryginalnych kampanii nawet się nie śniło.
Szkoda tylko, że Twoich konwersji nie da się grać pod PG2.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 04, 2010, 12:22:07 PM
Ja- by zminimalizować straty- długo "rozpoczynam" grę zasadniczą, czyli rozwinięcie sił. Dlatego jeżeli atakuję, to definitywnie- niemal na każdym poziomie, zarazem asekurując się tak, by ewentualny kontratak mi nie zaszkodził. W jednym ze scenów sprawnie wylądowałem, owszem, ale za prędko chciałem oderwać się od wybrzeża.  Często też popełniam błąd zbyt dużego zaufania w zadane straty..., w efekcie mam potem stany 2/10, czy 3/10 z 15/10... => czyli finansowa ruina.
Mam wrażenie, że to właśnie pierwsze tury ciągną się, ciągle są bowiem liczne siły po obu stronach. Potem najczęściej przewaga w powietrzu oznacza eliminację fizyczną sił powietrznych- czyli średnio 4-9 jednostek.
moim zdaniem te kampanie są zbilansowane dobrze, owszem nie wszystko Kowdar uwzględnił- np. przydzielałbym czasem jako posiłki np. saperów, co by lądowisko mogli wytyczyć, ale to są detale. ;) W kwestii uzbrojenia- przejście na efile Gustlika wymusza trochę detali do poprawienia, ale od tego są testy. ;)
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Październik 04, 2010, 01:30:38 PM
CytatSzkoda tylko, że Twoich konwersji nie da się grać pod PG2.

Rozumiem Kowdara - nie da się zrobić konwersji "okrakiem" na obie platformy, gdyż - jak sam zauważyłeś:

CytatTeraz komputer potrafi robić takie cuda, o jakich autorom oryginalnych kampanii nawet się nie śniło.

Zatem kiedyś, w PG2, trzeba było rekompensować głupotę komputera różnymi sztuczkami, a teraz - wręcz przeciwnie.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 04, 2010, 02:01:41 PM
"Volokomsk" za mną... Przepraszam- Volhow. ;) Ciężko... Cholernie cięzko. na całe szczęście miałem szczęście w pogodzie- pierwsza tura deszczowa. Wtedy wycofałem na północy, południe o dwa kroki również wstecz. Wstecz - inaczej te cholerne działa masakrują wszystko. Kontratak rosyjski- zwłaszcza czołgów na północy zmiótł mi niemal do zera me ppance i czołgi. W efekcie do końca scenariusza walczyłem siłami na poziomie 3/10... W powietrzu jest nieco lepiej. Niestety mści się słaba artyleria- tylko 3 jednostki i po prostu gorsze uzbrojenie. Wszystko rekompensuje przydzielonymi siłami- zwłaszcza lotnictwem- nim atakuję te działa, inaczej nie ruszam nawet o krok. co prawda w trzeciej turze następuje na południa mała fala ovverrunów i ostro opuszczam teren początkowo zajmowany, niemniej w centrum walczę do 6 tury, w siódmej zajmuję resztę. Południowo - zachodni SH jest pusty. ;)
Me uwagi- uważam, ze te działa wymieniłbym po części na część wspierających, dodał moździerze i plotki samobieżne.
Postanowienie na dalsze sceny- wymienić te 88-mki samobieżne na STuGi, inaczej stracę je w końcu... No i ulepszyć myśliwce...
OpenGen 0.60 * (27 Sep 2010) *  Efile folder:e:\Moje dokumenty\Tomasz\Dokumenty\OG\  * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: Crusade in the East,  *  Player prestige modifier 100%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   First Blood! , #0 , Brilliant Victory , score:45
2   Hold the Line! , #1 , Brilliant Victory , score:46
3   Lake Ihmen , #2 , Brilliant Victory , score:57
4   Volkhov river , #3 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 200  *  Average: 50

Current scenario: Krasny Bor , VH prestige is 0 ,  All hex prestige is: 960
Total army value: 1258 , Current prestige is 1044
Prestige available on map yet is 960 pp ( 0 pp in VH to capture)
if BV: +1900, Legion Azul , cap 1100, 20 turn prestige: 1180
if V : +1900, Legion Azul , cap 1100, 20 turn prestige: 1180
if TV: +2300, Legion Azul , cap 1100, 20 turn prestige: 1180
Ls: Loss , turn prestige: 1180

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 78 exp , Nationalist , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:003)
*  Regular , Wagon , 1/262/250 , 2 bars , 103 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:007)
*  Kradschutzen , 2/262/250 , 2 bars , 96 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 47 exp , Nationalist , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:009)
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz , 1/263/250 st.p. , 2 bars , 82 exp , Nationalist , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Sturmpioniere 38 , Opel Blitz , 3/263/250 st.p. , 2 bars , 147 exp , Nationalist , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:012)

Tank 
Pz IVD , Pz.Abt.2z , 1 bars , 108 exp , Germany , 10/10 , 15 kill , 240 pp (U:013)
PzKpfw 747(r) , Pz.Abt.1z , 3 bars , 389 exp , Germany , 10/10 , 51 kill , 288 pp (U:016)
*  Pz IIIJ , Pz.Abt.3n , 1 bars , 119 exp , Nationalist , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:020)

Recon
PSW 232 , R2 , 1 bars , 173 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:017)
PSW 232 , R1 , 1 bars , 137 exp , Germany , 10/10 , 3 kill , 240 pp (U:018)

Anti-Tank
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , At1 , 2 bars , 119 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:001)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 , At2 , 2 bars , 46 exp , Nationalist , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:002)
*  7.5cm PaK40 , Wagon ,  , 0 bars , 41 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:021)
*  Sd Kfz 8/Flak 18 ,  , 0 bars , 89 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:022)

Artillery
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 118 exp , Nationalist , 10/8 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  15 cm sFH 37(t) , SdKfz 7 , Art.Abt.2 , 2 bars , 103 exp , Nationalist , 10/8 , 2 kill , 0 pp (U:014)
*  10.5 leFH18 , Opel Blitz , Art.Abt.3 , 2 bars , 92 exp , Nationalist , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:015)

Air Defense
SdKfz 6/2 , AD1 , 1 bars , 181 exp , Germany , 11/10 , 1 kill , 250 pp (U:019)

Fighter
*  Me-109C/D , Jagd.2 , 2 bars , 170 exp , Nationalist , 8/8 , 7 kill , 0 pp (U:005)
*  Bf-109b , Jagd.1 , 2 bars , 196 exp , Nationalist , 8/8 , 5 kill , 0 pp (U:006)

Killed: AD 19 ,  AT  6 ,  ATY 20 ,  INF 75 ,  REC  5 ,  TK 16 ,  FTR  8 ,  TB  3 ,  Total: 152
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:   1

BV  4
V   0
TV  0
L   0
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Październik 04, 2010, 03:11:56 PM
Fajnie się czyta Twoje opisy.
Wydawałoby się, że ledwo, ledwo wykaraskałeś się z opresji,
a w statystykach, proszę jak pięknie - w czterech scenach - jedna jednostka zniszczona.
(to nie jest zarzut !!!!).

Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  0 ,  FTR  1 ,  TB  0 ,  Total:   1
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Październik 04, 2010, 03:48:22 PM
Ta, tylko znów nic nie mogę za mocno ulepszyć. Starczyło na czołgi i działo... Zresztą jutro w pracy może machnę turę, to podeślę.
ps. wiem, że nie zarzut. Po prostu ci, co mnie znają i widzieli jak gram- choćby w akademiku, wiedzą, ile czasem przeliczam, analizuję tury...A czasem pełen spontan. ;) Tę kampanię gram w pracy. ;) Zatem prędko i do przodu. ;)
ps2. na studiach robiliśmy zawody, kto szybciej przejdzie Blitzkrieg na 50% i bez strat. W Savannnah miałem wtedy po 1 Panterze i 3 Pz.IVG...
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Październik 05, 2010, 08:23:00 PM
Uznałem iż jest jakaś część racji po stronie Czaty i aby "zakopać topór wojenny"  :)
opublikowałem na stronie nową wersję 1.1 kampanii.
Wprowadzone zmiany:

1. Usunięcie błędu "zdrajca" przy graniu na PG2 (w Open Gen błąd się nie pojawiał)
2. Usunięcie błędu flag w ostatnim scenie
3. Wprowadzenie technicznych opisów przy starcie scena o limitach rozstawienia itp.
4. Zmianę limitu JC w poszczególnych scenach na kolejno: 1000, 1500, 2000, 3000, 4000, 5000, co powinno ułatwić grę.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: mara w Luty 13, 2011, 10:26:59 AM
Cytat: Gustlik w Wrzesień 30, 2010, 02:02:25 PM
CytatNie powinieneś się zbytnio tymi zagranicznymi opiniami przejmować. zapewne były robione przez bardzo dobrych graczy. Kampanie powinny być pisane dla graczy przeciętnych, w dodatku nieobeznanych w niuansach gry.

Takie też jest i moje zdanie - niechże nawet i grający pierwszy raz, ma satysfakcję z paru "Brylantów". Przynajmniej się wciągnie. Jak sam zauważyłeś, każdy znany scenariusz jest łatwy. Pamiętam, że wiosną zakręciłem się na punkcie "Guderians Gambit" do tego stopnia, że w końcu mogłem grać ją oglądając równocześnie film, bo wszystkie konieczne ruchy znałem już na pamięć:
- tu jest działo, tędy wjedzie czołg, tu pojawią się posiłki...

Dobrze jest mieć w kampanii ze dwa-trzy takie scenariusze, do których trzeba zrobić kilka podejść na BV, ale na pewno nie powinien to być pierwszy scenariusz...

Myślę że problem z poziomem trudności wynika w dużej mierze z powodu używania save w trakcie scenariusza. Jak ktoś co chwila robi save'a, to nie dziwne że ma same brylanty. Można opowiadać różne bajki ale matematyka jest nieubłagana. Skoro zaczynamy kampanię tymi samymi jednostkami i z niewielkim budżetem, ja ledwo wykręcam TV a kolega brylancik. Tu się kłania "warsztat" gry, czyli np. kilka przelotów lotnictwem żeby poznać rozmieszczenie wojsk wroga itd. Chociaż z drugiej strony w/w kolega powiedział mi tak: słuchaj nie zrobię save'a i powtórzę scenariusz, potem znowu go nie przejdę (załóżmy że trudny) znów powtarzam i tak do skutku czyli zwykle do momentu gdy znam już wszystko na pamięć czyli do momentu w którym "kończy" się gra a zaczyna męczarnia. Dochodzimy tu do problemu na etapie tworzenia kampanii: czy ma być hardcorowo, czy bardziej realnie (czasami realnie jest hardorowo - bitwa o linię dniepru). Co do twoje kampanii, jest naprawdę ok.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 13, 2011, 10:57:04 AM
CytatChociaż z drugiej strony w/w kolega powiedział mi tak: słuchaj nie zrobię save'a i powtórzę scenariusz, potem znowu go nie przejdę (załóżmy że trudny) znów powtarzam i tak do skutku czyli zwykle do momentu gdy znam już wszystko na pamięć czyli do momentu w którym "kończy" się gra a zaczyna męczarnia

No więc ja zawsze podejrzewałem (i podejrzewam), że całe tak zwane "mistrzostwo" niektórych graczy - zwłaszcza z kręgów JP's Panzers - bierze się z odpowiedniej ilości save'ów. Jeśli teraz zastanowimy się nad podnoszonym przez wielu z nich "realizmem historycznym", to pierwszą zbrodnią przeciwko realizmowi, są właśnie owe save'y. Bo cóż z tego, że jednostki będą dokładnie odwzorowane, mapa super dokładna, a statystyki jednostek obliczone z największą precyzją, kiedy na rzeczywistym polu bitwy raczej nie ma możliwości powtarzania starć :D

Dlatego kampanie powinny być tak robione, żeby dać szansę na (przynajmniej) V bez wielokrotnego save'owania, a jak ktoś chce sobie utrudnić życie, to zawsze może zagrać na mniejszym prestiżu, albo założyć sobie określony skład armii. Można też robić kampanie, które są wyraźnie oznaczone jako "trudne", dla wymagających graczy, ale to nie powinna być norma.

Niestety środowisko OG/PG zaczyna się kisić we własnym sosie podrzucając sobie coraz więcej kampanii zrobionych według zasady: "teraz to ja wam pokażę".

To nie jest dobry sposób na przyciągnięcie nowych graczy. To jest właściwie antypromocja. Nowy gracz ma wrażenie, że trafił do jakiejś sekty, która posiadła jakieś tajemnicze umiejętności i zniechęca się.

Ale mnie już palce bolą od klepania wciąż tego samego.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: mara w Luty 13, 2011, 12:25:05 PM
właśnie skończyłem - generalnie spoko, można grać ze szkopskim sprzętem a dla lubiących hardcore można hiszpańskim mięsem armatnim.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Luty 14, 2011, 11:33:34 PM
Na stronie jest aktualizacja kampanii - wersja 1.4

Mara - ustawił w kampanii fronty i podmienił jednostki - a więc DAK nie będzie już drażnił wrażliwych oczu.
Dziękuję  :)
Ja poprawiłem/zmieniłem:
- przetłumaczyłem briefingi
- dostosowałem transport do wag
- podmieniłem 8 hex 122 mm artylerię Rosjan na standardowe 122 mm M30
- trochę innych drobnych zmian w sprzęcie
- w plikach jest W01_flow

Chciałem jeszcze Hiszpanom dodać sztab o który czasami się upominacie ... ale efil nie przewiduje  ;D

W kontekście tej kampanii, to myślę jeszcze o jednym - czy nie zrobić ją tak,
aby Core to było tylko jednostki hiszpańskie czyli zablokować zakupy w niemieckim sklepie  :D
A Niemcy tylko jako jednostki AUX - być może bardziej rozbudowane.
Wówczas będzie jasne - hiszpańska kampania to gramy Hiszpanami, a nie po jednym scenie mamy kampanię niemiecką.

Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 15, 2011, 12:30:19 AM
No to będzie masakra, od razu podwyższaj pp. ;)  Inaczej nie ma szans na normalną rozgrywkę. ;)
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Luty 15, 2011, 12:57:42 PM
Zachęcony pozytywnymi zmianami w kampanii, postanowiłem powrócić do jej testowania.
Na początek zmieniłem bazową wartość jednostek hiszpańskich na 10. Udowodnię, że potrafię posługiwać się Suite  ;D.

Pierwsza uwaga, bardzo ogólna, dotycząca wszystkich konwersji Kowdara. Bardzo się cieszę, że zaczyna być wykorzystywany największy atut gustlikowego efila, w porównaniu do efili oryginalnych. Czyli to, że jest to efil 4000. W związku z tym, jest bardziej zróżnicowany i ma więcej możliwości.

Ten "niedziedz" w briefingu początkowym, to celowe?

Pierwsza Krew !
Scenariusz utrzymał lekką liniowość. Zbyt szybki szturm Novogrodu grupą północną skończy się, prawdopodobnie, ich zniszczeniem. Trzeba przepuścić wojska przeciwnika idące na własny VHeks, bo można tam ustawić dość skuteczną obronę i część sił zniszczyć.

Brylant w przedostatniej turze, ale dość szczęśliwie, bo mój heks był mocno zagrożony. Na szczęście, stać mnie było na artylerię czeską.
Niepotrzebnie, na początku, kupiłem 88 mm Flak 37. Ta jednostka podoba mi się coraz mniej.

Pomysł z zabraniem wsparcia niemieckich jednostek jest wart przemyślenia. Po to, by kampania nie stała się niemiecka. Ale tylko pod warunkiem ustawienia base Hiszpanom na 10, a może nawet 10/10 na początek. No i, można im dać niemiecki sztab.

Wielki plus za polski briefing. Zdarzają się, co prawda, drobne błędy gramatyczne, ale generalnie jest super. Tylko tego nie rozumiem: "ta krytyczna sytuacja jest w naszych rękach".

Utrzymać front !
(w trakcie gry)
Breifing jest jednoznaczny, komputer będzie atakował. Mając wcześniej próbkę jago natarcia, rezygnuję ze wszystkich DHeksów i skupiam obronę wokół SHeksów.
Kampania robi się niemiecka. To, co mogłem, wymieniłem na sprzęt niemiecki, a większości Hiszpanów w ogóle nie wystawiłem.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: mara w Luty 15, 2011, 04:19:48 PM
zmiana wartości bazowej jednostek zmieni grywalność na plus, można wtedy zrobić tak jak pisze kowdar (jestem jak najbardziej za). Ucierpi realizm (jednak nie można porównać siły szkopskiej dywizji do Hiszpanów). Na pewno kampania będzie sporo trudniejsza.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Luty 16, 2011, 10:45:48 AM
Utrzymać front ! (Cd)
Miękkich celów nie ma co wystawiać, bo artyleria radziecka artyleria je rozniesie. Paradoksalnie, nie jest to trudny scenariusz, bo do zdobycia jest tylko jeden VHeks (i jeden do utrzymania). Jednak nie wiem, jak bym sobie poradził, grając samymi Hiszpanami.

Do bezwzględnego zabrania są DHeksy wokół małych flag. Sugerują możliwość ustawienia tam obrony, a ta zostanie rozjechana.

Jezioro Ilmień.
Bardzo dziwny scenariusz. Po dotychczasowych rąbankach, spodziewałem się czegoś podobnego. Tymczasem, jest to scenariusz dość dobrze stworzony dla tych słabych sił hiszpańskich: przeciwnika mało i nie ma wrogich SHeksów. Można się trochę z komputerem poprzechychać.
Siłami niemieckimi wygrywa się bardzo szybko.

Ponure wrażenie robią te działa przeciwlotnicze. Sugerują ogrom sił powietrznych przeciwnika. W rzeczywistości mają kanalizować ruch przeciwnika w kierunku VHeksów, zniechęcać go do zajmowania małych flag. A jednocześnie, nie da się ich wykorzystać do działań ofensywnych.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Luty 16, 2011, 11:00:50 PM
W scenariuszu "Rzeka Wołchow" chyba jest źle ustawiona data. Akcja dzieje się tam pół roku wcześniej, niż poprzedni scenariusz!
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Luty 17, 2011, 10:58:57 PM
Data poprawiona - na 1942.
"Niedźwiedź" też.
Zmieniłem tytuł na polski. Dałem 10/10 Hiszpanom na starcie.
Dodaałem jako Core niemiecki sztab.
Usunąłem DHex wokół flag zgodnie z sugestią,
a na flagach ustawiłem dodatkowo ufortyfikowane ckm'y
(takie małe wzmocnienie).

Wersja 1.5 jest na stronie.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: majerek w Luty 18, 2011, 10:01:47 PM
Ja gram na sprzęcie Hiszpańskim na 150%prestiżu.
Pierwsza uwaga (wersja 1.5) moje jednostki maja po dwie belki (niemcy 3) ale zero małych punktów doświadczenia. A skutkiem tego jest to że po zdobyciu 100 doświadczenia nie dostają nowej belki. Chyba w całej kampanii tak jest.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: majerek w Luty 19, 2011, 05:22:26 PM
Przeszedłem 3 scenariusze
Pierwsza Krew ! - Jak napisałem wcześniej gram tylko sprzętem hiszpańskim. Na początku było trudno, ale dzięki lotnictwu jakoś szło. Całkiem nieźle spisywał się T-26, na południu. Nawet ten T34 nie poszalał bo zaraz spotkał się z Junkersem. BV i w nagrodę P IIIJ.

Utrzymać front !  - Spodziewałem się rzezi a tu spokojnie czekałem na przeciwnika i wybijałem sukcesywnie, nawet za bardzo nie atakował bo bał się mojej artylerii, a swoją zostawił na tyłach i nie podprowadził. Na południu po 3 kolejkach sytuacja była opanowana, nawet się zagapiłem i zająłem ten VH zapominając że to jedyny VH ruskich i żeby nie skończyć za wcześnie wczytałem poprzednia turę.

Jezioro Ilmień - To taki trochę trening raczej, żadnego zagrożenia ze strony ruskich. Niestety liderów po 3 scenariuszach brak  >:(

I jeszcze uwaga odnośnie myśliwców hiszpańskich, Bf 109b jest droższy od Me 109 C/D a ma gorsze parametry, moim zdaniem to trochę niezgodne z duchem gry.
 

OpenGen 0.65e * (10 Feb 2011) *  Efile folder:E:\gry\OpenGEN\efile_gustlik\  * Efile version:GusOpen Ver:1.0
Campaign: W01 BŁĘKITNA DYWIZJA - KRUCJATA NA WSCHÓD v.1.5,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Pierwsza Krew ! , #0 , Brilliant Victory
2   Utrzymać front ! , #1 , Brilliant Victory
3   Jezioro Ilmień , #2 , Brilliant Victory

Current scenario: Rzeka Wołchow,  VH prestige is 420 ,  All map prestige is: 840
Total army value: 1728 , Current prestige is 1272
AI stance is Aggressive
if BV: +100, Krasny Bór , cap 4000, 13 turns prestige: 780
if V : +150, Krasny Bór , cap 4000, 14 turns prestige: 840
if TV: +150, Krasny Bór , cap 4000, 15 turns prestige: 900
Ls: Loss , turn prestige: 900

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 211 exp , Nationalist , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:003)
*  Regular , Wagon , 1/262/250 , 2 bars , 146 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:007)
*  Regular , Wagon , 2/262/250 , 2 bars , 102 exp , Nationalist , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 228 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:009)
*  Regular , Wagon , 1/263/250 , 2 bars , 175 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 179 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:011)
*  Regular , Wagon , 3/263/250 , 2 bars , 107 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:012)
*  Regular , Wagon , 1/269/250 , 2 bars , 36 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:013)
*  Regular , Wagon , 2/269/250 , 2 bars , 50 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
*  Cavalry ,  , 2 bars , 111 exp , Nationalist , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:015)
*  Engineers , Wagon , 3/269/250 , 2 bars , 179 exp , Nationalist , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:016)
*  Hauptquartier , Opel ,  , 2 bars , 234 exp , Germany , 12/2 , 0 kill , 0 pp (U:019)

Tank 
T-26B ,  , 1 bars , 188 exp , Nationalist , 10/10 , 9 kill , 132 pp (U:025)
*  Pz IIIJ ,  , 0 bars , 95 exp , Nationalist , 10/10 , 14 kill , 0 pp (U:026)

Recon
PSW 222 ,  , 1 bars , 101 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 132 pp (U:021)
PSW 222 ,  , 1 bars , 141 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 132 pp (U:023)

Anti-Tank
*  47mm ATG , Truck ,  , 2 bars , 88 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:001)
*  47mm ATG , Truck ,  , 2 bars , 5 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:002)

FlaK
MG , Truck ,  , 1 bars , 161 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 180 pp (U:024)

Artillery
*  149mm , Truck , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 89 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:004)
*  65mm , Truck ,  , 2 bars , 63 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:017)
*  149mm , Truck ,  , 2 bars , 24 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:018)
149mm , Truck ,  , 0 bars , 33 exp , Nationalist , 10/10 , 3 kill , 312 pp (U:022)

Fighter
*  Me-109C/D ,  , 2 bars , 125 exp , Nationalist , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:005)
*  Bf-109b ,  , 2 bars , 151 exp , Nationalist , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:006)

Tactical Bomber
Ju-87A ,  , 1 bars , 159 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 420 pp (U:020)
Ju-87A ,  , 0 bars , 63 exp , Nationalist , 10/10 , 1 kill , 420 pp (U:027)

Killed: AD 10 ,  AT  2 ,  ATY 13 ,  INF 58 ,  REC  5 ,  TK  9 ,  FTR  7 ,  TB  4 ,  Total: 108
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   1

BV  3
V   0
TV  0
L   0

Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 19, 2011, 08:00:57 PM
Zgodne- cena to nie wartość, a dostępność!
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: majerek w Luty 19, 2011, 08:44:07 PM
Ale kto kupi droższy sprzęt który ma gorsze parametry, kiedy każdy grosz się liczy?
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 19, 2011, 09:37:16 PM
Przecież nie każdy sprzęt jest zawsze dostępny- kraj, rok, front itp.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: majerek w Luty 20, 2011, 09:23:29 AM
Jeśli pojawia się nowy np myśliwiec droższy i z gorszymi parametrami a znika stary z listy zakupów to zgoda ale jeśli oba są dostępne to jaki jest sens tego gorszego droższego.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Luty 20, 2011, 10:24:52 AM
Iż twórca kampanii może go umieścić...
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: majerek w Luty 20, 2011, 10:34:32 PM
No tak każdy ma swoje zdanie ale mniejsza o to.

Zajrzałem do wikipedi i tam jest że Pierwsza zmiana błękitnej eskadry latała (od 24 lipca 1941) na Me 109 E i F. Druga zmiana (od 6 lutego 1942) na Me 109F. Trzecia zmiana (od 1 września 1942) na Me 109F a od konca lutego na Fw190. Czwarta zmiana (od 2 kwietnia 1943) na Fw 190 i Me 109 G. Piąta zmiana (od 26 października 1943) Me 109 G.
A w grze w lutym 43 dostępny jest tylko Bf 109B.
Domyślam się Gustliku że masz inne rzeczy na głowie ale przy okazji mógłbyś poprawić i tych Hiszpanów.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Luty 20, 2011, 11:01:21 PM
Majerek poprawił - dostosował małe pkt. do belek.
Ja wprowadziłem drobne zmiany w ustawieniach Rosjan w 2 i 3 scenie
( i małe uzupełnienia w 3), no i tak to mamy wersję 1.6 kampanii na stronie  :)
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 20, 2011, 11:22:29 PM
CytatAle kto kupi droższy sprzęt który ma gorsze parametry, kiedy każdy grosz się liczy?

Kupi, jeśli jest JEDYNY, a Bf-109b wchodzi jako pierwszy. Późniejsze wersje są bardziej dostępne, więc tańsze.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 20, 2011, 11:25:03 PM
CytatA w grze w lutym 43 dostępny jest tylko Bf 109B.
Domyślam się Gustliku że masz inne rzeczy na głowie ale przy okazji mógłbyś poprawić i tych Hiszpanów.

To trzeba zrobić, robiąc Hiszpanom osobny front (wschodni), bo w samej Hiszpanii tych modeli nie bylo. A do tego trzeba będzie przemodelować tą kampanię.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Luty 21, 2011, 01:02:22 AM
Obejrzałem jak to wygląda w źródłach i mogę powiedzieć tyle - na koniec tygodnia, w efilu może być gotowy hiszpański front wschodni. Potem trzeba by dostosować tę kampanię do nowych realiów, które będą w tej sytuacji mocno ograniczone (żadnych StuG'ów - niestety). Ale jako że jest to tylko kilka scenariuszy to nie powinno potrwać długo.

Kowdar - jakbym zrobił efila z nowym frontem - przerobiłbyś te kampanię?
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Luty 21, 2011, 01:00:51 PM
Rzeka Wołchow.
Jest dużo łatwiej, niż było poprzednio. Mam nadzieję, że nie jest to jedynie złudzenie spowodowane znajomością scenariusza.

W poprzedniej wersji bym napisał, że należy zlikwidować DHeksy wokół małych flag. Teraz już nie jestem tego pewny. Za to jestem za większym urozmaiceniem jednostek rosyjskich, przede wszystkim zamiany część 120 mm armat na mniejsze kalibry. Uwaga ta dotyczy scenariuszy nr 1, 2 oraz 4.

Ponieważ jest już kolejna wersja, dlatego drobna uwaga a temat briefingu w pierwszym scenariuszu. Briefing zaleca, a wręcz wymaga, atakowania. A przedwczesne atakowanie, to samobójstwo. Gracz powinien na początku się bronić. Może dać tak:
"Comandante, dobrze cię widzieć. Palisz? Proszę.
Comandante, według danych rozpoznawczych, nieprzyjaciel szykuje ofensywę na kierunku naszych wojsk.  Musimy ją powstrzymać, utrzymać pozycję w rejonie m. Valot, a następnie odrzucić przeciwnika za rzekę Wołchow, aby przerwać okrążenie historycznego miasta Novgorod.
Nasi niemieccy sojusznicy liczą na nas. Nie zawiedźcie ich i nas! Śmierć jest lepsza niż porażka. Powodzenia, Comandante!
Espagna Ariba!"
Zmiana taka wymaga wprowadzenia nazw z pliku MAP024.

Proponuję też zostawić jednostki niemieckie do zakupu w pierwszym scenariuszu, natomiast zablokować w kolejnych.

Pozdrawiam, Czata
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Luty 21, 2011, 06:23:40 PM
Cytat: Gustlik w Luty 21, 2011, 01:02:22 AM
Kowdar - jakbym zrobił efila z nowym frontem - przerobiłbyś te kampanię?

Oczywiście. Tak ogólnie, to jeżeli chcesz coś zmieniać w efilu, to nie musisz
się zastanawiać jak to wpłynie na "moje" kampanie. Deklaruję ich dostosowanie.

Czata, briefing przyjęty do zamieszczenia. Pozostawię jednak info o przydziale niemieckiego sztabu.
Poprawki ... po zmianach w efilu przez Gustlika.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Luty 22, 2011, 08:49:38 AM
Mea culpa. Moja propozycja briefingu była pisana na bazie wersji, w której nie było jeszcze sztabu.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Luty 22, 2011, 01:11:57 PM
Krasny Bór (nadal wersja 1.4)
Kolejny scenariusz, gdzie informacja o sposobie gry komputera jest kluczowa.
Jeżeli komputer jest Aggressive, to wojska ustawione powyżej rzeki są w pułapce.
Jeżeli jest Defensive, to wręcz trzeba ustawić nad rzeką, bo bardzo trudna przeszkoda wodna będzie już pokonana.

Po licznych zmianach w Openie, scenariusz jest niegrywalny. Wygrywa sie poprzez zdobycie dowolnej flagi przeciwnika.

Błękitny Legion (wersja 1.6)
Masakra. W szóstej turze skończył mi się przeciwnik.

Podsumowanie:
OpenGen 0.66 * (20 Feb 2011)  Efile version:GusOpen Ver:1.0
Campaign: W01 BŁĘKITNA DYWIZJA - KRUCJATA NA WSCHÓD v.1.6,  *  Player prestige modifier 300%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Pierwsza Krew ! , #0 , Brilliant Victory
2   Utrzymać front ! , #1 , Brilliant Victory
3   Jezioro Ilmień , #2 , Brilliant Victory
4   Rzeka Wołchow , #3 , Brilliant Victory
5   Krasny Bór , #4 , Brilliant Victory

Total army value: 3888 , Current prestige is 1814

Infantry
*  Engineers , Truck , Div.Azul Engineers  , 2 bars , 53 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:003)
*  MG Schutzen , 251/1 [W] , 1/262/250 , 2 bars , 156 exp , Nationalist , 6/10 , 3 kill , 0 pp (U:007)
*  Regular , Wagon , 2/262/250 , 2 bars , 44 exp , Nationalist , 9/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)
*  Regular , Wagon , 3/262/250 , 2 bars , 42 exp , Nationalist , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:009)
*  Regular , Wagon , 1/263/250 , 2 bars , 76 exp , Nationalist , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)
*  Regular , Wagon , 2/263/250 , 2 bars , 76 exp , Nationalist , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:011)
*  Regular , Wagon , 3/263/250 , 2 bars , 126 exp , Nationalist , 6/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
*  Regular , Wagon , 1/269/250 , 2 bars , 99 exp , Nationalist , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:013)
*  Regular , Wagon , 2/269/250 , 2 bars , 94 exp , Nationalist , 9/10 , 4 kill , 0 pp (U:014)
*  Cavalry ,  , 2 bars , 193 exp , Nationalist , 1/10 , 2 kill , 0 pp (U:015)
*  Regular , Wagon , 3/269/250 , 2 bars , 76 exp , Nationalist , 8/10 , 3 kill , 0 pp (U:016)

Tank 
Panther D ,  , 4 bars , 489 exp , Germany , 10/10 , 35 kill , 456 pp (U:022)
*  Tiger ,  , 1 bars , 155 exp , Germany , 10/10 , 19 kill , 0 pp (U:023)
Panther D ,  , 0 bars , 71 exp , Germany , 5/10 , 6 kill , 456 pp (U:139)

Recon
251/9 ,  , 1 bars , 160 exp , Germany , 4/10 , 1 kill , 288 pp (U:025)

Anti-Tank
*  Nashorn ,  , 2 bars , 277 exp , Germany , 4/10 , 8 kill , 0 pp (U:001)
*  Nashorn ,  , 2 bars , 102 exp , Germany , 9/10 , 3 kill , 0 pp (U:002)
*  Nashorn ,  , 0 bars , 54 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:026)

FlaK
88mm FlaK 37 , 251/4 ,  , 2 bars , 220 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 588 pp (U:021)

Artillery
*  21 cm K38 , SdKfz 9 , Division Azul 15.0cm , 2 bars , 149 exp , Nationalist , 8/10 , 3 kill , 0 pp (U:004)
*  Hummel ,  , 2 bars , 93 exp , Germany , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:017)
*  15 sFH40 ,  , 2 bars , 163 exp , Germany , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:018)
15 sFH40 ,  , 1 bars , 196 exp , Germany , 10/10 , Devastating Fire  , 9 kill , 384 pp (U:019)

Air Defense
10.5 FlaK38 , SdKfz 9 ,  , 0 bars , 45 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 624 pp (U:020)

Fighter
*  Ju-88C ,  , 3 bars , 307 exp , Nationalist , 8/10 , 8 kill , 0 pp (U:005)
*  Fw-190A-4 ,  , 3 bars , 336 exp , Germany , 8/10 , 14 kill , 0 pp (U:006)

Tactical Bomber
Ju-87D ,  , 1 bars , 191 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 480 pp (U:024)
HS-129B-2 ,  , 0 bars , 40 exp , Germany , 10/10 , 1 kill , 612 pp (U:027)

Killed: AD 25 ,  AT 11 ,  ATY 25 ,  INF 131 ,  REC  6 ,  TK 28 ,  FTR 18 ,  TB  8 ,  Total: 252
Lost  : AD  1 ,  AT  0 ,  ATY  1 ,  INF  5 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  2 ,  TB  0 ,  Total:  10

BV  5
V   0
TV  0
L   0

Infantry * 11 Units * 0 Leaders
Total :   1035 exp,     25 kill,      0 pp
Average:     94 exp,      2 kill,      0 pp
Tank   *  3 Units * 0 Leaders
Total :    715 exp,     60 kill,    912 pp
Average:    238 exp,     20 kill,    304 pp
Recon *  1 Units * 0 Leaders
Total :    160 exp,      1 kill,    288 pp
Average:    160 exp,      1 kill,    288 pp
Anti-Tank *  3 Units * 0 Leaders
Total :    433 exp,     12 kill,      0 pp
Average:    144 exp,      4 kill,      0 pp
FlaK *  1 Units * 0 Leaders
Total :    220 exp,      4 kill,    588 pp
Average:    220 exp,      4 kill,    588 pp
Artillery *  4 Units * 1 Leaders
Total :    601 exp,     18 kill,    384 pp
Average:    150 exp,      5 kill,     96 pp
Air Defense *  1 Units * 0 Leaders
Total :     45 exp,      1 kill,    624 pp
Average:     45 exp,      1 kill,    624 pp
Fighter *  2 Units * 0 Leaders
Total :    643 exp,     22 kill,      0 pp
Average:    322 exp,     11 kill,      0 pp
Tactical Bomber *  2 Units * 0 Leaders
Total :    231 exp,      2 kill,   1092 pp
Average:    116 exp,      1 kill,    546 pp
Summary * 28 Units * 1 Leaders
Total :   4083 exp,    145 kill,   3888 pp
Average:    146 exp,      5 kill,    139 pp

Raptem jeden lider (aczkolwiek, super). Inna sprawa, że prawie nie wystawiałem miękkich Hiszpanów.
Tytuł: Odp: Test - W01 - Błękitna Dywizja - Krucjata na wschód
Wiadomość wysłana przez: czata w Listopad 03, 2011, 10:22:37 AM
Nie chcę robić oddzielnego wątku dla jednego wpisu. Jeśli ktoś zdecyduje się na kontynuowanie tematu, to poproszę wtedy o wydzielenie.

W41 Hiszpańska historia.
Kampania jest tak oryginalna, że aż dziwna. Brak jednostek corowych nie zachęca do zbyt finezyjnej rozgrywki. A nie jest to jedyne nietypowe rozwiązanie. Aczkolwiek, kampania jest grywalna.

Do poprawienia:
- ustawienia Air transport na wartość 0. W przypadku braku możliwości załadunku na lotnisku, z powodu braku jednostek transportu powietrznego, inna wartość jest błędem.
- likwidacja portów z flagami, ponieważ są one jednocześnie SHeksami i umożliwiają zakup jednostek.
Należy też pozostawić możliwość przegrania każdego scenariusza. Bez tego, ilość poprawek w kampanii byłaby dużo większa.