Nie pisałem dawno na ten temat, ale pracuję nad nim ciągle.
Myślę, że niedługo już będzie można się tym pobawić. Pewnie jeszcze nie jako pełną kampanię ale jakiś scenariusz chyba uda się upichcić.
W związku z tym informuję, co wymyśliłem - otóż:
Jak wiadomo, I WŚw była wojną mocno pozycyjną (okopową) - zatem jednostki piechoty nie będą poruszały się tak szybko jak późniejsze.
Koncepcja ruchu piechoty jest następująca:
Piechota walczy: (http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/inffght.jpg)
Piechota maszeruje: (http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/inftr.jpg)
Piechota walczy: (http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/inffght.jpg)
i.t.d.
Klasyczna ikona piechoty (na stojąco) rozumiana jest jako "transport".
Piechota w okopie nie ma ruchu. Żeby ruszyć się nawet o 1 hex, musi "wstać" i przejść do formy: "transport" czyli marsz. Oczywiście w pozycji marszowej może atakować, ale jej wartość obronna będzie zmniejszona. Jeśli w trakcie przemarszu zostanie zaatakowana, nie przyjmuje pozycji okopowej, bo na to trzeba czasu. Zatem przyjmuje atak "na stojąco".
Oczywiście dotyczy to tylko ciężkiej piechoty - "liniowej". Wszelkie oddziały lekkiej piechoty (szturmowej) będą działały jak dotąd z transportem konnym, lub rowerowym, czy nawet samochodowym (rzadko).
Kawaleria - ta formacja - z grubsza - będzie miała trzy rodzaje
1) Ciężka/elitarna kawaleria w klasie TANK - może rozjeżdżać overrunem - walczy konno i NIE MA ruchu "recon"
2) Kawaleria "zwykła" w klasie INF walczy "spieszona", a konie ma do transportu choć w pozyvcji "transport" może atakować.
Wygląda to podobnie jak przy piechocie:
Kawaleria walczy: (http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/kavfght.jpg)
Kawaleria jedzie: (http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/kavtr.jpg)
Kawaleria walczy: (http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/kavfght.jpg)
Podobnie jak piechota w marszu, kawaleria w trybie jazdy (transportu), też może atakować - choć trochę słabiej. Może też - nie wsiadając na konie - ruszyć się o 2 heksy.
3) Trzeci rodzaj kawalerii, to oddziały rozpoznawcze. Są w klasie "Recon" i tylko one mają ruch dzielony.
No i to na razie wszystko, co wymysliłem.
Jakby ktoś chciał się pobawić, to mam taki pojedynczy scenariusz - niemiecko-rosyjski z 1915 roku. Oczywiście w efilu jeszcze mnóstwa jednostek nie ma, ale jest ich na tyle, że można już coś zdziałać.... Powiem tylko - śmiesznie się gra. Zwłaszcza dla przyzwyczajonych do wojny high-tech.
Tak, że jak ktoś chce, to niech pisze do mnie na maila, bo nie będę się wygłupiał z uploadowaniem tego gdziekolwiek.
Czyli ciężka kawaleria jako czołgi? Chodzi mi o klasy. Ja poproszę.
Tutaj Gustlik muszą ( ;) ) być pociągi pancerne. No i dałbym działa kolejowe.
Zepellin- ale super. ;) Ale ten AA to tylko pasywny, prawda? Wg mnie to ckm odkąd nie może strzelać przez oddział mocno stracił na wartości. Może tu, poprzez kontrolę przedpola, odzyska swą wartość? Piechota "okopana" po ruszeniu traci te okopanie, jak będzie stać, to znów zmieni się ikonka?
Wyślij mi też Gustlik.
Chociaż ja bardziej czekam żeby znowu dokonać "Kontruderzenie znad Wieprza" :)
Cytat: Greg w Wrzesień 30, 2010, 06:38:16 PM
Wyślij mi też Gustlik.
Chociaż ja bardziej czekam żeby znowu dokonać "Kontruderzenie znad Wieprza" :)
Ja również poproszę, bo warto się rozerwać :t34 :tiger czasem.
Ps Te ikonki czołgów tu nie pasują :nyet
:laff
Gra się ciekawie - trzeba mieć całkiem inne podejście do rozgrywki.
Tylko te flagi :( - ale chyba nic się z tym nie da zrobić ????
Cytat: Greg w Wrzesień 30, 2010, 08:36:31 PM
Gra się ciekawie - trzeba mieć całkiem inne podejście do rozgrywki.
Tylko te flagi :( - ale chyba nic się z tym nie da zrobić ????
A co jest z nimi nie tak? Nic nie zauważyłem...
Co jest nie tak z flagami?
Cytat: Greg w Wrzesień 30, 2010, 06:38:16 PM
Wyślij mi też Gustlik.
Chociaż ja bardziej czekam żeby znowu dokonać "Kontruderzenie znad Wieprza" :)
Nic nie stoi na przeszkodzie >:D mapa jest, Gustlik robi e-file, materiałów źródłowych jest
bez liku (a tak "by the way": skąd to powiedzenie się wzięło?), tylko ktoś musi się zmobilizować i zrobić scen...
Cytat: Gustlik w Wrzesień 30, 2010, 09:01:56 PM
Co jest nie tak z flagami?
W zasadzie są dobre, ale dla ZSRR i III Rzeszy a nie dla Carskiej Rosji i Kajzerowskich Niemiec :-\
Cytat: Greg w Wrzesień 30, 2010, 09:14:06 PM
Cytat: Gustlik w Wrzesień 30, 2010, 09:01:56 PM
Co jest nie tak z flagami?
W zasadzie są dobre, ale dla ZSRR i III Rzeszy a nie dla Carskiej Rosji i Kajzerowskich Niemiec :-\
Masz rację :laff
Tylko co na to e-file?
:nyet
Spoko - jak się dowiem wreszcie jak się rozbudowuje plik graficzny flag, żeby rozszerzyć efile do 255 krajów, to i to się zrobi. Ale na razie jestem z tym w lesie.
Bardzo fajna ikonka "zasieki"
ps. Kowdar:
No MEL file found for MelNum=2327
No MEL file found for MelNum=1259
Cytat: zsamot w Wrzesień 30, 2010, 09:39:17 PM
Bardzo fajna ikonka "zasieki"
Też mi się podoba :yes
Sam scen jest fajniusi :groovin, trochę się gubiłem z konikami, który jest który, ale to kwestia przyzwyczajenia.
Cytat: zsamot w Wrzesień 30, 2010, 04:31:43 PM
Wg mnie to ckm odkąd nie może strzelać przez oddział mocno stracił na wartości.
Ale jak się dobrze manewruje dwoma w sąsiedztwie (szczególnie w defensywie z oparciem o artylerię), to dają nieźle popalić :box
Kurassiere (Kirasiejrzy) to "czołg',
Uhlanen (nie "uchlani" tylko "ułani" ;) ) to recon,
A Kawalerie - to zwykła kawaleria konno/piesza.
W sumie dzięki uwagom na tym forum udało mi się z sukcesem dodać kaiser generala do efili na Open PG. Ogólnie - miodzio! Tylko ogólne wrażenie obcowania z pierwszą wojną psuje artyleria zmotoryzowana (a raczej skawaleryzowana) to znaczy robiące za artylerię koniki z armatą w d..., które srają strzelają na kilka pól zupełnie jak sIG czy inny ISU z drugiej wojny.
No i z uwagi za ogólną słabość lotnictwa, nie przeszkadza że prawie wszystkie samoloty mają cechę R.
Bogiem a prawdą powinno to być powszechne również dla efili dotyczących II w. św., tylko że rozwalałoby totalnie równowagę gry.
Tylko jakoś nie mogę rozgryźć, jak działają pociągi...
CytatTylko jakoś nie mogę rozgryźć, jak działają pociągi...
Nie pamiętam w jakiej klasie są w Kasier efilu....
Ale ogólnie to jest tak, że autor najpierw przerabia mapę i wzdłuż linii kolejowej robi heksy typu "port" a pociągi mają ruch typu "naval", w związku z czym jeżdżą tylko po tych heksach. Oczywiście linia kolejowa nie może łączyć się z morzem, bo wtedy pociąg "wypłynąłby" na ocean :D.
Wzdłuż linii kolejowej nie może być też flag, bo taka flaga, w połączeniu z heksem "port" dawałby możliwość permanentnego rozstawienia. Na koniec trzeba tylko zmienić nazwy heksów żeby nie było widać słowa "port", więc zastępuje się je słowem "railroad" - i gotowe.
Hmmm, dziwne. Ale rozumiem, że to wykorzystywanie tego co mamy dla oddania elementów, których gra nie przewiduje.
A skoro tory to port, czy może w takim razie nastąpić załadunek jednostki do pociągu, żeby przewędrowała koleją i wyładowała się gdzieś indziej? Transport kolejowy takich elefantów wiele by rozwiązał, no i ile to strategicznych zagwozdek oferuje...
Załadunku na pociąg nie ma, ale załadunek na statek jest w takiej sytuacji możliwy :D. Dlatego trzeba pamiętać, żeby Naval Transport miało wartość 0.
No i, na torach nie może być dróg.
[tryb marzyciel on] hm - czyli gdybym ustawił np 2 naval transport, a ikony statków transportowych podmienił w scenariuszu na ikony pociągu, mogłoby wyglądać znośnie... i scenariusz w którym transport kolejowy odgrywa kluczową rolę, mógłby powstać...[/tryb marzyliel off]
a most kolejowy przez rzekę morze istnieć?
Cytata ikony statków transportowych podmienił w scenariuszu
....i własnie tu jest problem, bo sprzętu nie da się zmienić dla JEDNEGO scenariusza tylko dla całego efila (wszystkich kampanii). Czyli jesli nawet podmienilibyśmy jeden transport morski na ikonę pociągu, to ta ikona służyłaby jako transport morski także dla "normalnych" morskich scenariuszy. A wybierać transportów lotniczych i morskich nie mozna (inaczej niż lądowych). Przypisuje je sama gra.
Most kolejowy można zrealizować tylko tak, że jeśli jest on już narysowany na mapie, to trzeba zmienić wartość jego heksa na "port" i wówczas pociąg przejedzie. Z tym, że może pojawić się możliwość "zjazdu" z takiego mostu także na rzekę, bo formalnie, dla gry, pociąg to statek.
Trzeba czekać, aż pociągi staną się oddzielną klasą.
A jeśli rzeka płynąca pod mostem byłaby akurat impassable? Właśnie, chciałem też spytać, czy impassable to jest obszar wodny, pływalny dla statków, czy obszar na który nie mogą wejść żadne jednostki, również naval...
Impassable River jest (w ograniczonym zakresie) dostępny dla jednostek nawodnych. Nie pamiętam dokładnie - jak bo piszę z pracy, ale możesz to sprawdzić w pliku "Terrain.txt" gdzie są zapisane poszczególne podzielniki ruchu, dla poszczególnych terenów, dla poszczególnych typów jednostek. Pływające są trzy: "Naval", "Deep Naval" i "Coastal".
Jeśli dla danego typu terenu podzielnik jest 255 - oznacza to, że nie może na niego wejść. Jeśli ma 254 - oznacza to, że może, ale zawsze będzie się poruszać tylko o jeden heks. Jeśli ma 1, to znaczy że na danym terenie, dana jednostka ma pełny zakres przewidziany w efilu.
Jesli 2 lub 3 - to znaczy, że wartość z efila należy przez tyle podzielić.
wie ktoś może, dlaczego większość jednostek w efilu kaiser ma dodaną cechę P (czyli spadochronowa). Moze literki tam znaczą co innego?
Niby nie ma to znaczenia, bo nie ma za bardzo transportu powietrznego, ale śmieszne są te spadochronowe pułki szwoleżerów (trudno mi sobie wyobrazić skoki spadochronowe na koniu, ale co tam... najwyraźniej jestem człowiekiem o zbyt małej wyobraźni) ;D
Muszę przyznać, że pomysł zastosowany w tym efilu zrobił na mnie duże wrażenie. Literka P oznacza nie transport powietrzny, a ... kolejowy. Zamiast samolotów są platformy.
Witam. Po długiej rozłące z Panzerem zainstalowałem sobie Open Generala i jestem pod wrazeniem tej gy, ale chciałbym także zainstalowac poprawnie e-fil Kaiser General bo po ostatniej próbie coś pochrzaniłem i miałem totalny bajzel w całym generalu.
Przeszukiwałem forum aby znalzc jakies wskazówki co do instalacji tego e-fila ale nic nie znalazłem. Pozdrawiam.
To jest "zewnętrzny" efil. Musisz go szukać na TYM forum:
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=21&t=46230
Dzięki. Szkoda że tylko po angielsku jest no ale od czego są translatory! A w szkole tylko polskiego i ruskiego uczyli ;)
Wydaje mi się, że najwygodniejszą opcją jest wejście na tą stronę:
http://sourceforge.net/projects/opengeneral/files/DailyBuild/EFILES/
i ściągnięcie EFILE_KAISER.zip
Po rozpakowaniu z archiwum, umieszczasz cały katalog EFILE_KAISER w głównym katalogu gry
(obok innych katalogów EFILE ...).
I w głównym menu będziesz miał ten efile do wyboru.
ALE !!!!!!!!!
Trzeba też zainstalować nowszy datup'a (plik z ikonami) - plik OpenIcons.dat
Ściągasz go z tego miejsca:
http://sourceforge.net/projects/opengeneral/files/DailyBuild/
i po rozpakowaniu umieszczasz w głównym katalogu (obok Panzer2.dat).
OpenG zacznie z niego (i nowych ikon korzystać).
:offtopic
CytatTrzeba też zainstalować nowszy datup'a (plik z ikonami) - plik OpenIcons.dat
(...) i po rozpakowaniu umieszczasz w głównym katalogu (obok Panzer2.dat).
OpenG zacznie z niego (i nowych ikon korzystać).
Czekaj, czekaj - że tak zapytam - czyli jak OG ma w katalogu dwa pliki z ikonami: "klasyczny" Panzer2.dat i Openicons.dat - to korzysta z nich łącznie? Bo mnie się zawsze wydawało, że albo-albo, a jak są dwa, to preferuje Openicons.....
Masz rację - korzysta tylko z jednego.
Jak jest OpenIcons.dat to korzysta z niego, ale ten zestaw zawiera (wg mojej wiedzy) wszystkie
ikony (uwaga: nazwy bo obrazki chyba są inne) z Panzer2.dat (tak jak juz kiedyś wcześniej pisałem chodzi o prawa SSI do obrazków). Dlatego też można zamienić Panzer2.dat na OpenIcons.dat.
Jedynym znanym mi błedem dla Twojego efila jest ikona jednostki (jak dobrze pamiętam) piechoty Luftwaffe
- w OpenIcons.dat była ikona kawalerii.
Sugeruje abyś zaczął korzystać z OpenIcons.
Ja przy kolejnej instalce (nie tej ale następnej) chyba już podmienię Panzer2 na OpenIcons,
w którym ikony są rozbudowywane na bieżąco.
Zaraz to obejrze i odpiszę - ale już mailem - koniec offtopiku.
Odnośnie Kaiser Generala to tu masz link do strony o nim, gdzie jest e-file, kampanie itp.
http://sites.google.com/site/jkpanzer/
Dzieki za pomoc! Jutro zacznę działac . Moze teraz będzie lepiej ,bo ostatnio jak zainstalowalem tego Kaisera to niezły cyrk się zrobił. Podczas gry nagle przylecialy bolszewickie MIGI 21 i wyjechały T-72. Nie miałem żadnych szans :D :D