Pojawił mi się błąd na mapie Salermo w kampanii US Army 0.9. Wygląda to na brak jakiegoś pliku. Może skojarzycie co to może być.
Wersja gry 0.60a z powtórnie wgranymi plikami z katalogu OPENGUI
(http://img442.imageshack.us/img442/8428/salermobladmapy.png)
(http://img19.imageshack.us/img19/3786/salermobladmapy2.png)
Już mi to Gustlik tłumaczył- z aktualizacji ...exe musisz ten drugi plik wgrać też.
CytatA jak aktualizowałeś plik OpenGen.exe, to zaktualizowałeś też plik: "hex_grid", który jest zawsze dołączany przez Luisa do paczki? Bo białe plamy na mapie to jest właśnie efekt zmian w "wybuchowych" elementach mapy i nieaktualny plik "hex_grid"
http://www.forum.gildiageneralow.pl/panzer-general-2/czy%28m%29-bedzie-panzer-general-iv/0/
Jakby nie poprawił sytuacji ten, który jest w oficjalnym updacie gry, to weź ten, który jest pod nieoficjalnym linkiem, ale tylko plik Hex_grids. Czasem bywa tak, że starszy jest lepszy. Trzeba go wrzucić do kat. OPENGUI
Poprawił ten nieoficjalny, jest już ok
Dzięki
Ostatnio testując "Jeszcze Polska" pod OpenGeneral wyszedł taki mały kruczek.
Standardowo w tej kampanii ustawiłem jako WinningSMK plik "poland-win.smk".
Jednak po osiągnięciu BV nie wyświetla się powyższa animacja tylko ta, która standardowo wyświetlała sie jeszcze za czasów SSI po zwycięstwie Amerykanami czyli "MEDALUSM". Tylko pod Open jest to już plik "avi" a nie "smk"
Próbowałem tak:
1. Umieściłem w katalogu "smack" film "poland-win" w wersji "smk" i "avi"
2. Zmieniłem mu nazwę na MEDALPLM według klucza
3 Ustawiłem inne filmy w opcji WinningSMK
Wszystko to nie pomogło, dalej po osiągnięciu BV miałem powiewającą flagę USA i jankesów w tle.
Przypominam, że standardowo, jeżeli nie ustawi się innego pliku w opcji WinningSMK to wyświetlają się:
MEDALGEM - dla Niemiec
MEDALRUM - dla Sowietów
MEDALUKM - dla Brytyjczyków
MEDALUSM - dla USA
PS.
Lada moment umieszczę na stronie, przerobioną pod OpenGeneral kampanie "Jeszcze Polska"
Wiesz co, tematyka multimediów w Openie jest dla mnie jeszcze bardzo odległa. Wiem tylko, że obsługuje jedynie pliki avi. Trzeba by pogrzebać na forum JP's Panzers, tam widziałem niedawno temat o wideo i narzędziach. Jak znajdę, to jeszcze tu wkleję.
Jeżeli jednostka jest Reinforces, a jej miejsce pojawienia się jest na fladze, to flaga nie zmieni barwy.
Podczas ruchu przeciwnika można wykrywać niewidoczne jednostki przeciwnika, wciskając prawy przycisk myszy.
Czata: spróbuj pójść tą ścieżką:
http://www.avi-mp4.com/avi/smk-to-avi.htm
Moim zdaniem nowi liderzy nie są przetestowani: w jednym scenie BT 7 z liderem extended front ostrzeliwuje mnie, stojąc ZA oddziałem, ma przecież zasięg 1!!! Do kroćset, to jakie on ma ograniczenia???
Myśliwiec, kiedy broni bombowca, też strzela "przez niego" mimo, że ma zasięg 1. To działa na tej samej zasadzie.
Więcej na razie nie mogę napisać, bo ciągle nie ma mnie w domu, a z telefonu się niewygodnie pisze.....
Pod windowsem XP
- w trakcie gry ekran co jakiś czas robi się całkowicie biały - efekt ten ustępuje po poruszeniu myszą
- w trayu pojawiają się ikonki uruchomienia jakiegoś programu (odtwarzacza?) "FFa" - i robi się ich nawet kilkanaście, przybywają kolejne w miarę grania
to typowe objawy, czy tylko mój komputer tak reaguje?
Ikonki mam i ja, natomiast białego ekranu nie zaobserwowałem - również na XP
To typowe objawy, ale nieprawidłowe. Typowe w tym sensie, że wiele osób zgłasza podobny błąd, który jednak pozostaje błędem. Nie pamiętam niestety jakie było rozwiązanie. Może Kowdar by pamiętał? Jak nie, to trzeba będzie poszukać na JP's Panzers. Tam na pewno o tym było.....
Biały ekran może być efektem "błędu" związanego z animacją pogody.
Jak masz to włączone, to spróbuj wyłączyć w ustawieniach.
To jedyne o mi się kojarzy. Może jeszcze zmiana okno/pełny ekran albo odwrotnie.
Co do ikonek, są to ikony ffdschow - też tak miałem, ale w którymś momencie większość dźwięków powyłączałem
(i tak gram z wyłączonymi głośnikami). Ale potem jakby ich było mniej. Może po instalacji jakiś kodeków ?
W ogóle z tego co wyczytałem, L.G. odchodzi od dzięków w wav'ach, bo wydaje się, że powodują zawieszanie się czasami gry pod Windows 7. Już są wersje mp3 plików dźwiękowych, które były do tej pory w wav'ach (w mojej następnej instalacji gry także będą podmieniane).
I to tyle w temacie ... więcej nie pomogę/wyjaśnię.
Potwierdzam: pogoda i dźwięki w .wav.
Piszę tutaj, bo to zagadnienie mocno techniczne - dotyczy szczegółu funkcjonowania interfejsu.
Chodzi mi o kończenie tury - nie ma po nim żadnego pytania, czy na pewno skończyć turę (tak było w PG1).
Jest to nieco uciążliwe, bo można przypadkiem kliknąć i gra zaczyna ruch przeciwnika.
Wyskakujące zapytanie "koniec tury: tak/nie" zażegnałby ten kłopot.
A może gdzieś jest ustawienie, które pozwala takie zapytanie włączyć i wyłączyć?
W pełni się zgadzam, ile to razy spieprzyłem całą turę/ scenariusz... przez te kliknięcie na końcu tury...
W przypadku dźwieku ważne jest jaki odtwarzacz w systemie masz ustawiony jako domyślny. OG nie ma własnego odtwarzacza, tylko korzysta z systemowego. Jeśli ten nie jest odpowiednio szybki, to będzie stwarzał problemy.
Mam winampa, mplayer, a mimo to gra siadła... Czekam na aktualizację dźwięków u Kowdara.
Jedna rzecz. W obecnej wersji OG nie można ustawić okopania dla wojsk w posiłkach. Niezależnie od tego, co się wpisze w suite, wchodzące oddziały mają 0. Czasem przydatne byłoby w scenariuszu, żeby była możliwość dania okopów.
No, ale to chyba logiczne, że jeśli oddział przybywa właśnie na pole bitwy, to raczej nie jest "z góry" okopany.
Tak że to raczej nie jest błąd - tylko założenie.
Cytat: Gustlik w Sierpień 10, 2012, 07:37:36 PM
No, ale to chyba logiczne, że jeśli oddział przybywa właśnie na pole bitwy, to raczej nie jest "z góry" okopany.
Tak że to raczej nie jest błąd - tylko założenie.
Przecież może jak najbardziej wejść w przygotowane umocnienia. W OG nie ma teraz opcji żeby to jakoś oddać.
Jeżeli wchodzi w przygotowane umocnienia np do fortu to otrzymuje do okopania bonus z tym związany. Ale i tak wszystko zależy od ustawienia AI Stance i od tego czy dana jednostka posiada ruch własny albo transport. Jeżeli AI stance będzie ustawione na Agressive i jednostka będzie miała możliwość wykonania ruchu to prawdopodobnie nic jej nie powstrzyma przed podjęciem czynności mającej na celu zaatakowanie najbliższego celu.
CytatPrzecież może jak najbardziej wejść w przygotowane umocnienia. W OG nie ma teraz opcji żeby to jakoś oddać.
Jest - wystarczy ustawić ją na heksie "Fortification"
Reszta - patrz post derwisza
Cytat: Gustlik w Sierpień 11, 2012, 11:30:05 AM
CytatPrzecież może jak najbardziej wejść w przygotowane umocnienia. W OG nie ma teraz opcji żeby to jakoś oddać.
Jest - wystarczy ustawić ją na heksie "Fortification"
Reszta - patrz post derwisza
A jak zrobić hex "fortification" w lg suite?
CytatA jak zrobić hex "fortification" w lg suite?
Wybrać mapę na której takie są. ^-^
Cytat: Gustlik w Sierpień 18, 2012, 01:08:26 PM
CytatA jak zrobić hex "fortification" w lg suite?
Wybrać mapę na której takie są. ^-^
Czyli realnie nie ma możliwości i wracamy do punktu wyjścia. W sumie powinno być, podobnie jak z minami. Miałem wcześniejszą wersję og i tam nie było problemu z ustawieniem okopu dla posiłków. Okop 0 niezalenie od ustawienia w lg suite jest dopiero w wersji aktualnej. Choć w poprzedniej była też niższa agresja kompa - jak się mu dało okop to nie ruszał jednostki bez potrzeby. Teraz pcha się wszystkim jak głupi na krzywy ryj. Mam wrażenie że jest gorzej niż poprzednio.
Cytat: Scheisskopf w Sierpień 22, 2012, 06:22:01 PM
Cytat: Gustlik w Sierpień 18, 2012, 01:08:26 PM
CytatA jak zrobić hex "fortification" w lg suite?
Wybrać mapę na której takie są. ^-^
Czyli realnie nie ma możliwości i wracamy do punktu wyjścia. W sumie powinno być, podobnie jak z minami. Miałem wcześniejszą wersję og i tam nie było problemu z ustawieniem okopu dla posiłków. Okop 0 niezalenie od ustawienia w lg suite jest dopiero w wersji aktualnej. Choć w poprzedniej była też niższa agresja kompa - jak się mu dało okop to nie ruszał jednostki bez potrzeby. Teraz pcha się wszystkim jak głupi na krzywy ryj. Mam wrażenie że jest gorzej niż poprzednio.
Teraz też nie ma problemu żeby dać okopanie posiłkom, ale tu kłania się realizm. Co do hex "fortification" to o ile pamiętam też nic nie stoi na przeszkodzie żebyś sobie ustawił na mapie (w suicie). Jest to pewna przeróbka (dopuszczalna) mapy, i wymaga dołączenia do scena/kampanii przerobionego pliku Map. Sam kilka razy tak robiłem.
Cytat: mara w Sierpień 22, 2012, 08:38:45 PM
Cytat: Scheisskopf w Sierpień 22, 2012, 06:22:01 PM
Cytat: Gustlik w Sierpień 18, 2012, 01:08:26 PM
CytatA jak zrobić hex "fortification" w lg suite?
Wybrać mapę na której takie są. ^-^
Czyli realnie nie ma możliwości i wracamy do punktu wyjścia. W sumie powinno być, podobnie jak z minami. Miałem wcześniejszą wersję og i tam nie było problemu z ustawieniem okopu dla posiłków. Okop 0 niezalenie od ustawienia w lg suite jest dopiero w wersji aktualnej. Choć w poprzedniej była też niższa agresja kompa - jak się mu dało okop to nie ruszał jednostki bez potrzeby. Teraz pcha się wszystkim jak głupi na krzywy ryj. Mam wrażenie że jest gorzej niż poprzednio.
Teraz też nie ma problemu żeby dać okopanie posiłkom, ale tu kłania się realizm. Co do hex "fortification" to o ile pamiętam też nic nie stoi na przeszkodzie żebyś sobie ustawił na mapie (w suicie). Jest to pewna przeróbka (dopuszczalna) mapy, i wymaga dołączenia do scena/kampanii przerobionego pliku Map. Sam kilka razy tak robiłem.
Dlaczego kłania się realizm? I w jaki sposób dasz takie okopanie posiłkom? No i dlaczego zmieniać mapę, skoro wystarczy żeby gra uwzględniała tylko to co formalnie ustawiasz w lg suite? Do poprzedniej wersji uwzględniała.
W Suite ładujesz plik z rozszerzeniem .MAP, za pomocą "Load Map". I możesz dowolnie zmienić typ terenu, drogi i nazwy.
Ważne, żeby nie zapisywać zmian w oryginalnym pliku, tylko nadać nową nazwę poprzez "Save As".
Cytat: Scheisskopf w Sierpień 23, 2012, 06:07:46 PM
Dlaczego kłania się realizm?
O tym napisał Gustlik kilka postów temu. Jeżeli przybywają posiłki to przecież nie ze swoimi okopami, mogą ewentualnie zając umocnienia (puste) na planszy - czyli pola "fortification", lub się okopać - czyli nie wykonywać ruchu przez kilka kolejek.
Cytat: Scheisskopf w Sierpień 23, 2012, 06:07:46 PM
I w jaki sposób dasz takie okopanie posiłkom?
Można to ominąć w suicie. Program pozwala okopać każdą jednostkę - nawet tę przybywającą jako posiłki, ale z powodów o jakich pisałem wyżej nikt tego nie robi.
Cytat: Scheisskopf w Sierpień 23, 2012, 06:07:46 PM
No i dlaczego zmieniać mapę, skoro wystarczy żeby gra uwzględniała tylko to co formalnie ustawiasz w lg suite? Do poprzedniej wersji uwzględniała.
Poprzednia wersja nie obejmowała wielu zmian, praktycznie każda kolejna wersja gry wnosi jakieś nowe możliwości. Mapa składa się z co najmniej dwóch plików: grafiki i pliku "opisującego" całe pole gry. Jako twórca scena/kampanii nie jestem w ten sposób ograniczony do wizji autora mapy i mogę np. zmienić rzeki nieprzekraczalne "impasable" na przekraczalne.
Mam prośbę o sprawdzenie. U mnie na kompie nie działają opcje prestiżu dla scenariuszy PBEM.
Jeśli gram ten sam scenariusz po prostu jako scenariusz jest ok. Ale jak PBEM to prestiż stoi w miejscu
i nie przybywa z tury na turę. Dodatkowo wydaje mi się że to dotyczy wersji gry, ponieważ w maju chyba
graliśmy MP na OG PBEM i tam prestiż prawidłowo przyrastał. Mam gorącą prośbę o sprawdzenie
czy nakładka na PBEM działa prawidłowo dla wersji 0.80.7.7.