Przystosowałem ją do gry na Open Gen. i potrzebuje testerów, bo wydaje mi się, że zrobiła się bardzo trudna - w tej chwili nie chcę jej publikować, bo nie wiem czy w tej wersji nadaje się do grania bez znacznych poprawek.
Między innymi dlatego, że posiłki - zgodnie z regułą Open Gen. - wchodzą do walki od razu, a nie w turze gracza, tak że nie da sie ich "przyłapać" wcześniej. To może być bardzo niebezpieczne - zwłaszcza w scenariuszach z japońska flotą.
Zgodnie z prawdą historyczną, na początku kilku scenariuszy lotnisko na wyspie jest zbombardowane przez japońskie okręty i najpierw trzeba je naprawić, zanim da sie uruchomić samoloty. To tez może mieć wpływ na scenariusz.
Zauważyłem że w Open General większe znaczenie ma doświadczenie jednostek, a tam jest akurat spora różnica.
Reasumując - potrzebuje ochotnika(ów) do szybkiego testu. To są krótkie sceny, więc długo nie zajmą. Na razie nie chcę jej wysyłać do publikacji, bo może być klapa. Kto chce - niech da znać mi na skrzynkę - wyślę.
Mapy - te same co w wersji dla PG2.
Heja....
Co taka cisza....? Są jacyś chętni?
Prześlij do mnie. Mam jeszcze parę scenów z Case Red,
a potem będę mógł ją wypróbować.
ja też mogę, ale chciałbym najpierw skończyć US Army, a dopiero zmęczyłem Volturno - chyba że zależy ci na czasie, to odłożę na później.
masz do mnie maila z neostrady?
Chyba mam, wyslę Ci, a zagrasz jak dasz radę
i znowu problem z flagą mam Szwecję, a w kampanii polskiej mam Chiny :)
jak z tym sobie poradzić w OG
sprawa jest bardziej skomplikowana - jednostki aux mają flagę USA, a core mają szwedzką, natomiast Japońce jakąś dziwną flagę chyba Hiszpanii
Cytat: Exiter w Listopad 07, 2010, 09:39:55 PM
i znowu problem z flagą mam Szwecję, a w kampanii polskiej mam Chiny :)
jak z tym sobie poradzić w OG
Albo ściągnij sobie z mojej strony OpenGen i dograj kampanie Gustlika
i nie będziesz miał problemów z flagami ;D
Albo jeszcze jedna metoda ....
W katalogu Graphswitchera, który się nazywa FlagsDossier, są pliki flag.
Skopiuj plik flag efila Gustlika, który nazywa się "GustlikFlags.shp"
do katalogu "OPENDAT", ale trzeba zmienić jego nazwę na flags_Gustlik.shp
Wówczas flagi powinny ci się zmienić - zakładam, że grasz na jednoefilowej wersji
(efile w katalogu głównym gry)
O ile pamiętam ostatnio miałeś problem z jakąś ikoną i polecałem Ci ściągnąć aktualny panzer2.dat od Adlera. Jesli to zrobiłeś, to masz teraz aktualny plik, ale "dziewiczy" jeśli chodzi o flagi. Po każdym takim zabiegu trzeba od nowa dostosować flagi przy pomocy Graph Switchera - dotyczy to zarówno PG2 jak i Open PG.
Sposób powyzej podany przez Kowdara jest prosty, ale ma tę wadę, że działa tylko w Open PG.
Dla klasycznego PG2 trzeba i tak użyć GraphSwitchera, no a jak już zmienisz dla PG2, to wtedy
wystarczy skopiować ten sam plik panzer2.dat do katalogu OpenPG.
OGÓŁNIE - Panowie - mój efil ma specyficzne flagi (jak każdy autorski), bo ma i specyficzne kraje. Dopóki obracamy się w kręgu kampanii polskich, niemieckich, czy amerykańskich mozna nawet tego nie zauważyć, ale kiedy przechodzimy do bardziej wyszukanych nacji - pojawią się kłopoty.
Myślałem, że obowiązek dbania o właściwe flagi przy pomocy GraphSwitchera mamy już przerobiony - jeszcze na etapie PG2 było to niezbędne przecież.
dzięki kolegowie - sam się zdziwiłem, bo przecież grałem tą kam i było ok, ale tak jak napisał Gustlik ściągałem plik .dat od nowa i był goły. myślałem że w OG graf switcher nie działa :)
Prolog - nie udało mi się zająć wszystkich flag, brakło tej na zachód - ale myślę, że jest to osiągalne, tylko trzeba tam popłynąć od razu a nie ładować się na ląd. Jak to prolog ciężko nie było. Niespodzianka - nie wiedziałem, że statki mogą występować w roli plotek :) Japońskie samoloty boleśnie się o tym przekonały
Cytatnie wiedziałem, że statki mogą występować w roli plotek
...ale tylko niszczyciele
Kampania 1st Marine Division - melduję o wygranej !!!
A teraz bardziej szczegółowe informacje.
1 Prolog Tura 8 Brilliant Victory score:49
2 Battle Of Ilu Tura 9 Victory score:28
3 Bloody Ridge Tura 8 Victory score:29
4 Matanikau Tura 9 Brilliant Victory score:55
5 Banzai Tura 12 Brilliant Victory score:49
6 Kokumbona Tura 6 Brilliant Victory score:67
7 Cape Gloucester Tura 14 Brilliant Victory score:49
8 Talasea Tura 10 Brilliant Victory score:58
9 Peleliu Tura 20 Victory score:28
10 Okinawa Tura 19 Victory score:22
Prolog - BVPrzyjemnie i łatwo się zaczyna, ale popełniam błąd (nie kieruję bezpośrednio
tam desantu i potem brak czasu) i nie zajmuję jednej flagi na północy (wolę BV).
Desant na południu wysadzony pomiędzy rzekami Lunga i Matynikau.
Zgodnie z dyspozycją dowództwa zakupuję F4F-4 Wildcat.
Dowództwo (bez konsultacji) nagradza: M15
Kupuję także 81mm Mortar, ale po następnej bitwie sprzedaję, bo mi brakuje
kasy na poważniejszy zakup (i ważniejszy).
Battle Of Ilu - V
Na początku się zastanawiam - gdzie mam postawić dywizjon Wildcat'ów ...
wreszcie dostrzegam ten lej po bombie, a więc trzeba rozstawić budowniczych ...
Oprócz nich na zachodzie umieszczam Raidersów i Inżynierów, na wschodzie 2 * 75mm i 2 * Marines.
I tak też nacierają ... dość swobodnie, zajmuję wszystkie flagi, ale nie dało się w czasie na BV.
Kupuję 155mm M1 z transportem konnym (całkiem niezły w tej dżungli)
Bloody Ridge - VTwardo nacieram na południe, ale jest ciężko. Jednostki wprost się ślimaczą w tej dzungli,
walki Marines z japończykami bez wsparcia kończą się remisem lub stratą ...
Przebijam się na wprost na południe ... cięzko ...
wreszcie wygrana ... na zajęcie flag na zachodzie ... brak czasu i ochoty ...
Jak na razie bez żadnych strat, lotnictwo zdobywa lidera ...
Kupuję drugą jednostkę 155mm M1 oraz Bazooka Team na Jeepach.
Matanikau - BVBez większych problemów. 155-ki się sprawdzają. Jestem zaskoczony jak szybko po lasach
poruszają się Jeepy, postanawiam przy każdej okazji doposażyć Marines w ten typ transportu ...
Dalej bez żadnych strat. Stany jednostek po tych walkach:
Infantry
* Marines 42 , 1st Marine/1 , 3 bars , 336 exp , US Marines , 3/10 , 3 kill , 0 pp (U:001)
* Marines 42 , 1st Marine/1 , 1 bars , 100 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:002)
* Marines 42 , 1st Marine/1 , 1 bars , 135 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
* Marines 42 , 1st Marine/5 , 0 bars , 71 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:004)
* Marines 42 , 1st Marine/5 , 2 bars , 270 exp , US Marines , 11/10 , 6 kill , 0 pp (U:005)
* Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 1 bars , 140 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
* Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 2 bars , 245 exp , US Marines , 4/10 , 2 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Seabees , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 86 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:013)
Bazooka Team , Jeep [TW] , , 1 bars , 133 exp , US Marines , 5/10 , 1 kill , 288 pp (U:035)
Tank
* M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 1 bars , 115 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:009)
Anti-Tank
* M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 0 bars , 92 exp , US Marines , 8/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)
Artillery
* 75mm , 1st Marine/11Art , 0 bars , 74 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
* 75mm , 1st Marine/11Art , 1 bars , 181 exp , US Marines , 11/10 , 2 kill , 0 pp (U:012)
155mm M1 , Mule , , 1 bars , 130 exp , US Marines , 11/10 , 3 kill , 409 pp (U:016)
155mm M1 , Mule , , 1 bars , 144 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 372 pp (U:036)
Air Defense
* M15 , , 0 bars , 31 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:014)
Fighter
F4F-4 Wildcat , , 1 bars , 135 exp , US Marines , 8/10 , Determined Defense : Defense values increased by 2 , 3 kill , 432 pp (U:015)
Killed: AD 6 , AT 2 , ATY 8 , INF 24 , REC 0 , TK 0 , FTR 1 , TB 0 , Total: 41
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
Banzai - BVPopełniam błąd - naprawę lotniska zaczynam nie od heksa z flagą, a to nic nie daje,
stąd znaczne opóźnienie we wprowadzeniu lotnictwa ...
Nie czekam na japończyków tylko ruszam naprzód, na wschód i południe.
Lokalizuję artylerię na Mount Austin i Marine mozolnie się do niej wspinają ... z sukcesem.
Na wschodzie dość szybko poszło, gorzej na południu ... nie mogę się przebić ... dopiero,
atak ze wschodu przynosi sukces.
W Suite widzę okręty Japońskie ... chyba się nie ruszyły, bo ich nie widziałem ...
a mogło być gorzej jakby mi podpłynęły do wybrzeża.
Szybkie zwycięstwo okupuję pierwszymi stratami ... tracę M15 i Marines.
W nagrodę dostaję M8.
Zakupy: LVTA1 i Jeepy dla Marines.
Kokumbona - BV (6 tura !!!)Zagrałem zapewne wbrew intencjom autora, stąd szybkie zwycięstwo.
Krążowniki na zachód, niszczyciele na wschód i potężny ostrzał sił lądowych Japończyków.
Dzielę siły na dwie grupy (potem okazuje się że na wschód trochę za duże siły przydzieliłem),
i "biegiem" na VH Japończyków. Szybki transport się przydaje ...
Pojawiają się okręty japońskie i mocno nadszarpują mi krążowniki ...
Normalnie, zapewne zwróciłbym siły morskie przeciwko okrętom, ale niewiele mi już brakuje,
do VH na wschodzie ... ryzykuję ... zajmuję się dalej siłami lądowymi.
Kosztuje mnie to praktycznie wszystkie okręty i jedną jednostkę Marines (ostrzał z okrętów),
ale zajmuję VH. Turę pózniej zajmuję VH na zachodzie. Pancerniki które przybyły z odsięczą,
nie zdążyły wejść do walki ... ciekawe co by było gdyby nie udało się zająć tego VH ...
zapewne dużo więcej strat ...
Zakupy: 2 * M4A3, 155mm M1 (nie zauważam iż bez trasportu ...sic !!!), M8 Greyhound
Cape Gloucester - BVTrudna bitwa, cięzko sensownie desantować jednostki ... podstawa ... zdobyć SH
Dwie jednostki (75 mmm i Marines) wysyłam do flag na wschodzie. Desant ze zwiadem na lotnisko
na zachodzie - szybko udaje się zająć. A potem mozolnie naprzód. Niszczyciele bardzo się przydają,
jako wsparcie wojsk lądowych ... także 155-ki mają co robić ...
Ciężko się przebić, ale powoli, z dużą asekuracją i wreszcie zwycięstwo.
Trudniej na wschód iż na zachód ...
Bez żadnych strat własnych.
Upgraduje LVTA do LVTA4, zakupuję transport do 155, podnoszę stany jednostek ...
Talasea - BVDo bitwy desygnuję: 3 * 155, LVTA4, Marines i Eng.
Artylerię desantuję poza zasięgiem wroga i robię sieczkę z Japończyków,
a pozostałe jednostki wykańczają opornych. Zajmuję te flagi, które daję radę
w limicie BV ...
W nagrodę dostaję 76mm ATG.
Zakupy: brak, wzmacniam stany.
Peleliu - VGłówny desant kieruję w stonę wybrzeża wolnego od min morskich.
4 jednostki deleguję w celu desantu na małą (ale z VH) wyspę na północy.
Nie jest łatwo, szerokość desantu ograniczona. W pierwszel linii Marines,
potem artleria. Po kilku walkach, udaje się wydesantować artylerię i jest już
łatwiej. Dość łatwo zdobywam lotnisko. Kilka jednostek kieruję na VH na wschód,
reszta na północ. Uciążliwa i wolna przeprawa przez wąski przesymyk, ale posuwam
się naprzód bez większych problemów. W tym czasie realizuję udany desant na wysepkę
(cztery jednostki, w tym dwie ATY to nawet było za dużo).
Na koniec niszczę zgrupowanie przy północnym VH, stany jednostek już tragiczne ale udaje się
wygrać w czasie tylko dla VH. No i tracę jedną jednostkę Marines.
Krwawe walki, więc dostaję w tym scenie aż pięciu liderów (3 w piechocie, po jednym w tankach i zwiadzie).
Stan na koniec bitwy:
Total army value: 3136 , Current prestige is 634
Infantry
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 5 bars , 507 exp , US Marines , 1/10 , Ferocious Defense : No unit can ignore this unit's entrenchments , 5 kill , 0 pp (U:001)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 3 bars , 359 exp , US Marines , 3/10 , 4 kill , 0 pp (U:002)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 5 bars , 543 exp , US Marines , 5/10 , Aggressive Maneuver : Movement increased by 1 , 13 kill , 0 pp (U:004)
* Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 5 bars , 594 exp , US Marines , 9/10 , Overwhelming Attack : Some suppression becomes kills , 12 kill , 0 pp (U:006)
* HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:009)
* Seabees , 1st Marine/Constr. , 2 bars , 209 exp , US Marines , 2/10 , Skilled Reconnaissance : Spotting increased by 1 , 1 kill , 0 pp (U:011)
Bazooka Team , Jeep [TW] , , 2 bars , 260 exp , US Marines , 3/10 , 4 kill , 288 pp (U:014)
Tank
* M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 3 bars , 343 exp , US Marines , 12/10 , 7 kill , 0 pp (U:007)
LVTA4 , , 5 bars , 555 exp , US Marines , 9/10 , 7 kill , 264 pp (U:017)
M4A3 , , 4 bars , 401 exp , US Marines , 9/10 , First Strike : Unit fires first if initiative is won , 9 kill , 300 pp (U:018)
M4A3 , , 2 bars , 253 exp , US Marines , 7/10 , 1 kill , 300 pp (U:019)
Recon
M8 Greyhound , , 2 bars , 227 exp , US Marines , 6/10 , Combat Support : Gives exp. bars to adjacent friendly units , 1 kill , 180 pp (U:021)
Anti-Tank
* M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 2 bars , 227 exp , US Marines , 9/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
* 76mm ATG , 2.5t. Truck , , 2 bars , 256 exp , US Marines , 3/10 , 1 kill , 0 pp (U:022)
Artillery
* 75mm , 1st Marine/11Art , 3 bars , 302 exp , US Marines , 12/10 , 2 kill , 0 pp (U:005)
* 75mm , 1st Marine/11Art , 4 bars , 452 exp , US Marines , 11/10 , 6 kill , 0 pp (U:010)
155mm M1 , Mule , , 4 bars , 407 exp , US Marines , 12/10 , 15 kill , 446 pp (U:013)
155mm M1 , Mule , , 3 bars , 363 exp , US Marines , 12/10 , 11 kill , 446 pp (U:015)
* M8 , , 3 bars , 356 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:016)
155mm M1 , M2 , , 2 bars , 291 exp , US Marines , 7/10 , 3 kill , 480 pp (U:020)
Fighter
F4F-4 Wildcat , , 4 bars , 491 exp , US Marines , 7/10 , Determined Defense : Defense values increased by 2 , 9 kill , 432 pp (U:012)
Killed: AD 21 , AT 4 , ATY 31 , INF 83 , REC 0 , TK 2 , FTR 6 , TB 3 , Total: 150
Lost : AD 1 , AT 0 , ATY 0 , INF 3 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 4
Zakupy: bombowiec PBJ1
Okinawa - V
Ale jatka. Zaczynam desant na plaży, częśc jednostek kieruję bardziej na południe,
ale w perspektywie kilku tur okazuję się, że jest to marzenie ściętej głowy, aby się tam desantować.
Wracam w okilice plaży. W kilka tur opanowuję środek wyspy, ale to dopiero preludium.
Posuwanie się na południe - droga przez mękę, pomimo wsparcia okrętów.
Trochę lepiej na północy. przebijam się aż do najdalszego VH.
A na południu prawie się nie posuwam. Lotnictwo tylko traci pkt. - za silna obrona plot.
W międzyczasie, kieruję dwie jednostki na wysepkę na północy. Wspierają je okręty. I zdobywam ten VH.
Dodatkowo rozstawiam w różnych miejscach niszczyciele, aby wyśledzić kiedy przybędzie Yamato.
Wreszczcie się pojawia, atakuję go torpedowcem, walką ze słąbymi niszczycielami i jednym krążownikiem,
wiążę go walką na północy - kolejno tracę okręty, ale dzięki temu, nie zagraża mi na południu.
A tam, powoli i z mozołem posuwam się po jednym hexsie naprzód. A czas mija.
Wreszcie udaje mi się wywalczyć za cenę dużych strat korytarze do VH i uważam że szczęśliwie,
kończę na Victory. STraty olbrzymie - gdyby to nie była ostatnia bitwa w kampanii, byłoby ciężko.
Wystarczy porównać stany jednostek. Po Okinawie jest tak:
Infantry
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 5 bars , 550 exp , US Marines , 7/10 , Ferocious Defense : No unit can ignore this unit's entrenchments , 6 kill , 0 pp (U:001)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 5 bars , 654 exp , US Marines , 8/10 , Aggressive Maneuver : Movement increased by 1 , 16 kill , 0 pp (U:003)
Bazooka Team , Jeep [TW] , , 2 bars , 271 exp , US Marines , 9/10 , 5 kill , 288 pp (U:013)
Tank
M4A3 , , 4 bars , 451 exp , US Marines , 3/10 , First Strike : Unit fires first if initiative is won , 11 kill , 300 pp (U:017)
Anti-Tank
* M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 3 bars , 303 exp , US Marines , 7/10 , 6 kill , 0 pp (U:007)
Artillery
* 75mm , 1st Marine/11Art , 4 bars , 481 exp , US Marines , 12/10 , 6 kill , 0 pp (U:004)
* 75mm , 1st Marine/11Art , 5 bars , 576 exp , US Marines , 5/10 , Resilience : Harder to destroy unit , 6 kill , 0 pp (U:009)
155mm M1 , Mule , , 4 bars , 461 exp , US Marines , 6/10 , 19 kill , 372 pp (U:012)
155mm M1 , Mule , , 4 bars , 445 exp , US Marines , 8/10 , 13 kill , 372 pp (U:014)
155mm M1 , M2 , , 3 bars , 385 exp , US Marines , 10/10 , Devastating Fire : Unit can fire twice per turn , 4 kill , 480 pp (U:019)
Killed: AD 32 , AT 7 , ATY 46 , INF 124 , REC 0 , TK 4 , FTR 7 , TB 8 , Total: 228
Lost : AD 1 , AT 1 , ATY 1 , INF 7 , REC 1 , TK 3 , FTR 3 , TB 2 , Total: 19
Podsumowując.Kampania grywalna, bardzo fajna, zróżnicowana (łatwe i trudne sceny).
Chyba dobrze oddaje specyfikę walk z Japończykami, szczególnie na Okinawie.
Dobre doświadczenie w walkach na terenie leśnym. Pkt. można zdobyć wystarczająco.
Wg mojej opinii, można oficjalnie publikować bez żadnych zmian.
Nie napisałem jednej ważnej rzeczy.... :banghead
Cytatgdyby to nie była ostatnia bitwa w kampanii, byłoby ciężko.
Wystarczy porównać stany jednostek. Po Okinawie jest tak:
To NIE BĘDZIE ostatnia bitwa w kampanii...
Potem jedziemy do Korei. Dlatego, kiedy sam grałem, grałem ostrożniej świadomy tego, że
będę musiał mieć czym walczyć w Korei, a tam niestety 1 Marines będzie jedyną wartościową
jednostką przynajmniej w trzech pierwszych bitwach...
Miałem już nawet szkice dwóch pierwszych koreańskich bitew i z takim stanem jaki Ci został to.... :help
Battle of Ilu - potrzebowałem 6 tur, ale brakło mi jednej flagi (6,21)
Bloody Ridge - BV w ostatniej turze, ale wszystkie heksy zdobyte :)
Matanikau - mogłem w 6 tur zakończyć, ale dałem postrzelać chłopakom i zeszło mi 9 - w oknie zakupów bombowców zauważyłem dwa samoloty o tej samej nazwie TBF Avenger, jeden ma HA0 i SA2, ale przeciw statkom ma dużo - powinny chyba się jakoś różnić nazwą
Banzai - 10 tur
teraz czas na Kokumbone, a przed nią me siły wyglądają tak:
OpenGen 0.60.d * (22 Oct 2010) * Efile folder:D:\OpenPG\ * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: 1st Marine Divisio, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Prolog , #0 , Brylant!!!!
2 Battle Of Ilu , #1 , Brylant!!!!
3 Bloody Ridge , #2 , Brylant!!!!
4 Matanikau , #3 , Brylant!!!!
5 Banzai , #4 , Brylant!!!!
Current scenario: Kokumbona , VH prestige is 160 , All hex prestige is: 200
Total army value: 1151 , Current prestige is 525
Prestige available on map yet is 200 pp ( 160 pp in VH to capture)
if BV: +1000, Cape Gloucester , cap 2900, 21 turn prestige: 90
if V : +800, Cape Gloucester , cap 2900, 21 turn prestige: 90
if TV: +600, Cape Gloucester , cap 2900, 21 turn prestige: 90
Ls: Loss , turn prestige: 90
Piechota
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 2 bars , 244 exp , US Marines , 12/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 6 kill , 0 pp (U:001)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/2 , 1 bars , 117 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:002)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/3 , 2 bars , 208 exp , US Marines , 12/10 , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 5 kill , 0 pp (U:003)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 1 bars , 117 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:004)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/4 , 1 bars , 116 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:005)
* Marine Raiders , 1st Marine/Raid , 2 bars , 216 exp , US Marines , 12/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 5 kill , 0 pp (U:006)
* Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 1 bars , 121 exp , US Marines , 11/10 , 5 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Seabees , 1st Marine/Saper , 0 bars , 43 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:013)
Tank
* M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 2 bars , 212 exp , US Marines , 12/10 , 4 kill , 0 pp (U:009)
* M4A3 Flame , Tank-2 , 2 bars , 242 exp , US Marines , 12/10 , 3 kill , 0 pp (U:015)
Anti-tank
* M3 75mm GMC , 1st Marine/1AT , 0 bars , 89 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)
Artyleria
* 155mm M1 , M2 , 1st Marine/2Art , 1 bars , 109 exp , US Marines , 11/10 , 7 kill , 0 pp (U:007)
* 155mm M1 , M2 , 1st Marine/1Art , 1 bars , 184 exp , US Marines , 11/10 , Overwhelming Attack - Some suppression goes to kills , 5 kill , 0 pp (U:012)
* M8 , 1st Marine/3Art , 1 bars , 140 exp , US Marines , 11/10 , 4 kill , 0 pp (U:014)
Air Defense
40mm Bofors , Jeep [TW] , Plotka1 , 2 bars , 225 exp , US Marines , 12/10 , 1 kill , 360 pp (U:018)
Fighter
F6F-3 Hellcat , Fighter1 , 1 bars , 183 exp , US Marines , 11/10 , 1 kill , 514 pp (U:016)
Bombowiec
OS2U Kingfisher , Kingfisher1 , 1 bars , 137 exp , US Marines , 11/10 , 0 kill , 277 pp (U:017)
Killed: AD 9 , AT 2 , ATY 13 , INF 38 , REC 0 , TK 1 , FTR 0 , TB 1 , Total: 64
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 1 , Total: 1
Jak na razie 2 prezenty: M8 i M4A3 Flame. Dziwnie się gra bez recona :)
CytatTBF Avenger, jeden ma HA0 i SA2, ale przeciw statkom ma dużo
To jest TEN SAM samolot, tylko raz ma podczepione bomby, a raz torpedy. Jak do efila wejdzie specjalna umiejętnosc "Torpedo" - dla bombowców (atak z dystansu), to się będą różnić.
Małe pytanko - czy trzymamy się sprzętu US Marines, czy możemy kupić sprzęt USA?
i jeszcze jedno - dlaczego Airborn Eng stracili Jeepa przy wystawianiu transportu lotniczego?
Raczej się trzymamy - "Marines" to jest osobny kraj i USA będą wyłaczone.
A miałes ostrzeżenie o utracie transportu przy ładowaniu do samolotu: "Will loose transport - continue?"
Cytat: Gustlik w Listopad 13, 2010, 06:51:43 PM
Nie napisałem jednej ważnej rzeczy.... :banghead
To NIE BĘDZIE ostatnia bitwa w kampanii...
Nie ma problemu - mam save'y na zakończenie każdego scena, więc jak opublikujesz
dalszy ciąg, to zagram jeszcze raz np. od Peleliu, bo dopiero od tego scena zaczęło mi jednostek ubywać :D,
albo zagram od początku ...
no i finito, ale po kolei
Kokumbona - 9 tur
Cape - mogłem w 11 tur, ale czekałem żeby zająć wszystkie flagi i zajęło mi to 14 tur
Talasea - 10 tur, niestety bez małych flag
Peleliu - 13 tur, dla mnie najcięższy scen w kampanii, popłynąłem częścią wojsk na północ, ale miny zdziesiątkowały mi dwa oddziały, na szczęście reszta była w stanie zająć VH na wyspie
Okinawa - 14 tur, na północy postawiłem kilka min, ale japoniec je rozbroił, musiałem stoczyć ciężki walki ze statkami, wyczaiłem też radar na północy, ale chyba był z grubego tytanu, bo niczym nie mogłem go zniszczyć
i wreszcie raporcik w stanie wojska na koniec kampanii
OpenGen 0.60.d * (22 Oct 2010) * Efile folder:D:\OpenPG\ * Efile version:GusOpen Ver:0.8
Campaign: 1st Marine Divisio, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Prolog , #0 , Brylant!!!!
2 Battle Of Ilu , #1 , Brylant!!!!
3 Bloody Ridge , #2 , Brylant!!!!
4 Matanikau , #3 , Brylant!!!!
5 Banzai , #4 , Brylant!!!!
6 Kokumbona , #5 , Brylant!!!!
7 Cape Gloucester , #6 , Brylant!!!!
8 Talasea , #7 , Brylant!!!!
9 Peleliu , #8 , Brylant!!!!
Current scenario: Okinawa , VH prestige is 480 , All hex prestige is: 600
Total army value: 2428 , Current prestige is 1359
Prestige available on map yet is 80 pp ( 80 pp in VH to capture)
BV: Win , turn prestige: 130
V : Win , turn prestige: 130
TV: Win , turn prestige: 130
Ls: Loss , turn prestige: 130
Piechota
* Marines 44 , M3 , 1st Marine/1 , 5 bars , 548 exp , US Marines , 1/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 17 kill , 0 pp (U:001)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/2 , 2 bars , 258 exp , US Marines , 5/10 , Skilled Reconnaissance - Pole widzenia + 1 hex , 4 kill , 0 pp (U:002)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/3 , 3 bars , 307 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 10 kill , 0 pp (U:003)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 3 bars , 305 exp , US Marines , 13/10 , 6 kill , 0 pp (U:004)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/4 , 2 bars , 203 exp , US Marines , 4/10 , 3 kill , 0 pp (U:005)
* Marine Raiders , 1st Marine/Raid , 4 bars , 419 exp , US Marines , 5/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 8 kill , 0 pp (U:006)
* Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 2 bars , 278 exp , US Marines , 9/10 , 7 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 354 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Seabees , 2.5t. Truck , 1st Marine/Saper , 0 bars , 82 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:013)
Tank
* M4A3 , 1st Marine/1Tank , 4 bars , 471 exp , US Marines , 9/10 , 16 kill , 0 pp (U:009)
* M4A3 Flame , Tank-2 , 5 bars , 761 exp , US Marines , 12/10 , Street Fighter - Bypass city entrenchments , 28 kill , 0 pp (U:015)
M4A3 , Tank3 , 4 bars , 467 exp , US Marines , 7/10 , 15 kill , 300 pp (U:021)
Zwiad
M8 Greyhound , Szpieg1 , 2 bars , 260 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 180 pp (U:020)
Anti-tank
* M3 75mm GMC , 1st Marine/1AT , 1 bars , 177 exp , US Marines , 11/10 , 3 kill , 0 pp (U:010)
Artyleria
* 155mm M1 , M2 , 1st Marine/2Art , 3 bars , 325 exp , US Marines , 12/10 , Determined Defense - Sila obrony + 2 , 10 kill , 0 pp (U:007)
* 155mm M1 , M2 , 1st Marine/1Art , 5 bars , 525 exp , US Marines , 14/10 , Overwhelming Attack - Some suppression goes to kills , 14 kill , 0 pp (U:012)
* 155mm M1 , M2 , 1st Marine/3Art , 3 bars , 385 exp , US Marines , 13/10 , 10 kill , 0 pp (U:014)
155mm M1 , M2 , Armata4 , 2 bars , 269 exp , US Marines , 12/10 , 3 kill , 576 pp (U:022)
Air Defense
M15 , Plotka1 , 5 bars , 922 exp , US Marines , 13/10 , Devastating Fire - Strzela dwa razy , 8 kill , 280 pp (U:018)
* M15 , Plotka-2 , 4 bars , 426 exp , US Marines , 8/10 , 1 kill , 0 pp (U:023)
Fighter
P-61 Black Widow , Fighter1 , 5 bars , 580 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack - Sila ataku + 2 , 15 kill , 840 pp (U:016)
Bombowiec
OS2U Kingfisher , Kingfisher1 , 1 bars , 173 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 252 pp (U:017)
* PBJ1-H , Bomber-1 , 4 bars , 454 exp , US Marines , 11/10 , Resilience - Harder to Destroy , 4 kill , 0 pp (U:019)
Killed: AD 32 , AT 8 , ATY 48 , INF 130 , REC 0 , TK 4 , FTR 6 , TB 10 , Total: 238
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 1 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 1 , TB 1 , Total: 3
Generalnie obawy Gustlika, że będzie nadzwyczaj trudna, się nie sprawdziły. Schody zaczynają się dopiero pod koniec tj. Peleliu i Okinawa. Black Widow to piękna maszyna, ma tylko jedną wadę - nie startuje z lotniskowca :)
to co teraz bierzemy na warsztat?
Cytatto co teraz bierzemy na warsztat?
Jak to zwykle u mnie - kilka projektów rozgrzebanych i zaczętych, a rzeczywistość będzie pewnie taka, że światło dzienne ujrzy i tak coś zupełnie innego... ;D
...Ale i tak będzie dobrze!
Pozdrawiam
Radar
OpenGen 0.63j * (16 Jan 2011) * Efile version:GusOpen Ver:0.92
Campaign: 1st Marine Divisio, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Pierwszy minus. Nowa wersja nie nadpisuje starej. W związku z tym, mam dwie kampanie o tej samej nazwie i nie wiem, którą odpalić.
Prolog.
Transport morski ma strzał na dwa pola. Można to wykorzystać, zanim wysadzi się desant.
Na północy dwie jednostki na główną wyspę (z lotniskiem), jedna na malutką i jedna na stały ląd. Wpierają to wszystko dwa niszczyciele i myśliwiec. Drugi myśliwiec poleciał na południe.
Na południu trwa wyścig między jednostkami na wodzie i jednostkami na lądzie. Te ostatnie przed rzeką Matanikau robią zwrot na południe w celu zajęcia małej flagi.
Ciekawostka dla Gustlika. Ostatnią widoczną japońską jednostkę lądową zniszczył 1st Marine/Constr. W PG2 nie było to możliwe.
Jako prototyp dostaję PB4Y-1. Miodzio, chyba jeszcze nigdy nie trafił mi się tak dobry prototyp.
Battle Of Ilu.
W briefingu jest napisane, że jest pięć pól do rozstawienia. W rzeczywistości jest siedem. Tak mnie to zaintrygowało, że nie przeanalizowałem dokładnie zadania i nie wystawiłem 1st Marine/Constr. W związku z tym, nie miałem lotniska. Musiałem zaczynać jeszcze raz.
Sporym minusem zarówno Open, jak i PG2 jest to, że nie można obejrzeć mapy przed upgrade sprzętu. Kupić nowe jednostki można, ale ulepszyć już nie. A warto wyposażyć najlepszą piechotę w Jeep`a. Dzięki temu będzie się sprawniej poruszać po tym trudnym terenie.
Wybór jednostek jest dość prosty: saperzy budowlani, inżynierowie, obie artylerie oraz jednostki szybkie, bo małe flagi daleko: czołg, pepanc i piechota na jeepach. Ponieważ briefing sugeruje natarcie Japończyków, ustawiam obronę. Trzy jednostki będą bronić od zachodu, cztery od wschodu.
Jednak nie warto bronić zbyt pasywnie, bo można nie zdążyć zająć wszystkich flag.
W ramach rekompensaty za niezdobycie jednej małej flagi, dostaję demolition team.
Zauważyłem kolejną ciekawostkę. Pojazd, którym poruszają się inżynierowie strzela na dwa pola, w dodatku ma aktywne wspieranie!
Bloody Ridge.
Tym razem zagrałem agresywnie. Cześć sił szybkich (pepanca i piechotę na jeepach) dałem na zachód od Lungi, z zadaniem marszu na południe. Siły te, wzmocnione lekką artylerią, rozjechały samotną artylerię wroga i, bez większych przeszkód, dotarły do południowego punktu.
Na głównym kierunku natarcia żniwo zbierało lotnictwo i artyleria. Mimo, że siły japońskie były nieźle przygotowane, moja piechota prawie ich nie zauważyła.
Pokpiłem za to sprawę na wschodzie. Ledwo, i to bardzo szczęśliwie zdobyłem jedną małą flagę. Ostatniej nie zdążyłem.
Na początku nie rozumiałem, po co są punkty rozstawienia na wodzie. Ale grając drugi raz, wykorzystałbym je do spróbowania zajęcia małych flag na wschodzie.
Dostaję kolejny demolition team.
Pozdrawiam, Czata
Tak to leciało do tej pory:
1 Prolog , #0 , Brilliant Victory
2 Battle Of Ilu , #1 , Brilliant Victory
3 Bloody Ridge , #2 , Brilliant Victory
Total army value: 912 , Current prestige is 948
Infantry
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 1 bars , 146 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:001)
* Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 62 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:002)
* Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 68 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
* Marines 42 , 1st Marine/5 , 1 bars , 110 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:004)
* Marines 42 , 1st Marine/5 , 1 bars , 118 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack : Attack values increased by 2 , 0 kill , 0 pp (U:005)
* Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 0 bars , 90 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:006)
* Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 1 bars , 162 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Seabees , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 75 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:013)
* Demolition Team , LVT2 , , 1 bars , 121 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:016)
* Demolition Team , LVT2 , , 1 bars , 123 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:018)
Tank
* M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:009)
Anti-Tank
* M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 1 bars , 105 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:010)
Artillery
* 75mm , 1st Marine/11Art , 0 bars , 77 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
* 75mm , 1st Marine/11Art , 1 bars , 103 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
155mm M1 , M2 , , 1 bars , 115 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 480 pp (U:017)
Fighter
F4F-4 Wildcat , , 1 bars , 104 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 432 pp (U:015)
Level Bomber
* PB4Y-1 , , 0 bars , 72 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
Killed: AD 5 , AT 1 , ATY 4 , INF 19 , REC 0 , TK 0 , FTR 2 , TB 1 , Total: 32
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
BV 3
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 11 Units * 1 Leaders
Total : 1416 exp, 14 kill, 0 pp
Average: 129 exp, 1 kill, 0 pp
Tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 180 exp, 3 kill, 0 pp
Average: 180 exp, 3 kill, 0 pp
Anti-Tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 105 exp, 2 kill, 0 pp
Average: 105 exp, 2 kill, 0 pp
Artillery * 3 Units * 0 Leaders
Total : 295 exp, 2 kill, 480 pp
Average: 98 exp, 1 kill, 160 pp
Fighter * 1 Units * 0 Leaders
Total : 104 exp, 3 kill, 432 pp
Average: 104 exp, 3 kill, 432 pp
Level Bomber * 1 Units * 0 Leaders
Total : 72 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 72 exp, 0 kill, 0 pp
Summary * 18 Units * 1 Leaders
Total : 2172 exp, 24 kill, 912 pp
Average: 121 exp, 1 kill, 51 pp
Cytat: czata w Styczeń 24, 2011, 01:01:01 PM
Transport morski ma strzał na dwa pola. Można to wykorzystać, zanim wysadzi się desant.
A warto wyposażyć najlepszą piechotę w Jeep`a.
Pojazd, którym poruszają się inżynierowie strzela na dwa pola, w dodatku ma aktywne wspieranie!
To chyba barka desantowa-? Rzeczywiście sporo ułatwia. ;)
Ja w tej kampanii niemal zawsze w jeepy inwestuję. ;)
Co to za pojazd? LVT2 ?
Oczywiście, że LVT-2. Jest nawet wymieniony w wykazie jednostek.
Odwieczny problem na początku kolejnego scenariusza podczas kampanii, w której jest mało prestiżu: kupować nowe czy ulepszać stare jednostki. Pewnie najlepiej wymiennie.
Matanikau.
Na polach rozstawienia ustawiam wojska szybkie oraz ciężką artylerię. Jednak pierwsze natarcie (czołg i piechota na jeepach) odbija się od obrońców. Ale ciężka artyleria oraz lotnictwo robią swoje i lekko spóźniony pepanc jest w stanie zakończyć scenariusz już w piątej turze. Oczywiście, nie robi tego, bo jeszcze dużo wrogiego wojska do zniszczenia.
Szkoda, że japońskie lotnictwo nie włączyło się do walki.
Banzai.
Trzeba tu bardzo uważać podczas rozstawiania, bo łatwo przegrać. Komputer jest agresywny, a wystarczy mu do zwycięstwa jeden punkt. Punkt ten jest w zasięgu dwóch artylerii japońskich, a i piechota ma do niego blisko. Bez porządnej artylerii wspierającej ciężko się bronić.
Może zrobić drugi VH dla komputera na lotnisku?
Jak zmusić japońskie okręty do walki?
Dostaję Marines 43. Jedyny plus tych wszystkich jednostek piechoty, to ich transport. Wszystkie mają LVT-2.
Played Scenarios:
4 Matanikau , #3 , Brilliant Victory
5 Banzai , #4 , Brilliant Victory
Infantry
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 2 bars , 216 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:001)
* Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 62 exp , US Marines , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:002)
* Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 96 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:003)
* Marines 42 , 1st Marine/5 , 1 bars , 115 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:004)
* Marines 42 , 1st Marine/5 , 1 bars , 180 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack : Attack values increased by 2 , 1 kill , 0 pp (U:005)
* Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 1 bars , 108 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:006)
* Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 2 bars , 229 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Seabees , 1st Marine/Constr. , 0 bars , 75 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:013)
* Demolition Team , LVT2 , , 1 bars , 190 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 0 pp (U:016)
* Demolition Team , LVT2 , , 1 bars , 188 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:018)
* Marines 43 , LVT2 , , 1 bars , 188 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:021)
Tank
* M3 Stuart , 1st Marine/1Tank , 3 bars , 345 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:009)
Anti-Tank
* M3 75mm GMC , 1st Marine/1SW , 1 bars , 173 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:010)
Artillery
* 75mm , 1st Marine/11Art , 1 bars , 150 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:007)
* 75mm , 1st Marine/11Art , 1 bars , 175 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:012)
155mm M1 , M2 , , 2 bars , 205 exp , US Marines , 10/10 , 8 kill , 480 pp (U:017)
M1 Long Tom , M4 HS Tractor , , 1 bars , 181 exp , US Marines , 10/10 , 5 kill , 612 pp (U:019)
Fighter
F4F-4 Wildcat , , 1 bars , 171 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 432 pp (U:015)
Tactical Bomber
PBJ1-D , , 2 bars , 245 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 612 pp (U:020)
Level Bomber
* PB4Y-1 , , 1 bars , 135 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
Killed: AD 9 , AT 2 , ATY 14 , INF 41 , REC 0 , TK 1 , FTR 2 , TB 3 , Total: 72
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
BV 5
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 12 Units * 1 Leaders
Total : 1988 exp, 29 kill, 0 pp
Average: 166 exp, 2 kill, 0 pp
Tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 345 exp, 6 kill, 0 pp
Average: 345 exp, 6 kill, 0 pp
Anti-Tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 173 exp, 3 kill, 0 pp
Average: 173 exp, 3 kill, 0 pp
Artillery * 4 Units * 0 Leaders
Total : 711 exp, 17 kill, 1092 pp
Average: 178 exp, 4 kill, 273 pp
Fighter * 1 Units * 0 Leaders
Total : 171 exp, 6 kill, 432 pp
Average: 171 exp, 6 kill, 432 pp
Tactical Bomber * 1 Units * 0 Leaders
Total : 245 exp, 2 kill, 612 pp
Average: 245 exp, 2 kill, 612 pp
Level Bomber * 1 Units * 0 Leaders
Total : 135 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 135 exp, 0 kill, 0 pp
Summary * 21 Units * 1 Leaders
Total : 3768 exp, 63 kill, 2136 pp
Average: 179 exp, 3 kill, 102 pp
Raptem jeden lider!
Pozdrawiam, Czata
Cytat
Jak zmusić japońskie okręty do walki?
Najnowsza (dzisiejsza) wersja exe, według zapewnień Luisa, ma usprawnić działania okretów, które posiada komputer.
Najnowszą zmianę OG, OpenGen 0.64 * (25 Jan 2011), wstawiłem pod koniec scenariusza Cape Gloucester.
Kokumbona.
Trzeba wypróbować zmiany w efilu, kupuję boforsa Flak.
Nie można się zwieść dużą ilością tur do zwycięstwa. Trzeba się spieszyć, bo wynik bitwy powietrzno-morskiej jest bardzo losowy. Jest to element, który trzeba jeszcze w OG dopracować. Może skorzystać z rozwiązań Pacific General?
Nie ma nic bardziej denerwującego, niż strzelanie wrogich okrętów do jednostek lądowych ponad moimi okrętami. Może dać niektórym jednostkom morskim wspieranie?
Tym razem ja kontrolowałem przebieg potyczki morskiej, ale następnym razem nie musi być tak dobrze.
Czy można dać jakieś dodatkowe zasieki w głęboko zaszytym miejscu? Wygrywanie poprzez zniszczenie wszystkich jednostek nie jest najlepszym pomysłem. Nawet wtedy, gdy ostatnią jednostką jest lotniskowiec.
Powtórzę pytanie, które kiedyś już zadałem. Wszystkie klasy jednostek posiadają jakieś cechy charakterystyczne. Jakie cechy charakterystyczne posiada battle cruiser, cruiser i light cruiser? Jeśli się niczym nie różnią, to może wykorzystać to miejsce do wstawienia tam innych jednostek, np. sztabów?
Cape Gloucester.
Pojawiają się nowe jednostki, w tym z armii lądowej. Oczywiście, kasy mało, ale grzech nie wykorzystać. Wymieniam marines na spadochroniarzy. Oszukam trochę limit rozstawienia.
Na początku dzielę siły na trzy części (nie licząc tych rozstawionych na zachodzie) po to, by maksymalnie powiększyć szanse na zdobycie lotniska.
Grupa wschodnia zmienia kierunek ruchu jeszcze przed wyładunkiem. Lotnisko zajęli spadochroniarze. Dzięki temu miałem mocniejsze siły w centrum. Mogłem wygrać w siódmej turze.
Za to na wschodzie zbyt szybko wyładowałem wojsko z barek. Tracę przez to demolition team.
W celu wzmocnienia obrony Sankokuyamy komputer kupił jednostkę, którą postawił na wodzie. Już to widziałem.
Sankokuyama jest SH dla obu stron, mimo że nie jest to zaznaczone w Suite! Kładzie to sens limitu rozstawienia.
Mapa oszukuje. Nie ma dróg tam, gdzie są na obrazku i na odwrót.
Pozdrawiam, Czata
Talasea.
Nie da się wystawić spadochroniarzy. Sprytne.
Wystawiam czołg, pepanca, artylerię, inżynierów, demolition i piechotę na jeepach. Piechotę wysadzam w Garu, pozostali płyną na północ od rzeki.
Kombinacja nalotów i ostrzału z barek powoduję, że mogę zakończyć w siódmej turze. Inna sprawa, że nie mogę zająć lotniska, jeśli chcę pograć dalej. Będę musiał zaopatrywać się na własnym.
Czy dałoby radę wprowadzić w OG, żeby nie było automatycznego zakończenia scenariusza? Żeby to gracz decydował, kiedy chce skończyć?
OpenGen 0.64 * (25 Jan 2011) * Efile version:GusOpen Ver:0.92
Played Scenarios:
6 Kokumbona , #5 , Brilliant Victory
7 Cape Gloucester , #6 , Brilliant Victory
8 Talasea , #7 , Brilliant Victory
Total army value: 2988 , Current prestige is 137
Infantry
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/1 , 3 bars , 334 exp , US Marines , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:001)
* Marines 42 , 1st Marine/1 , 0 bars , 66 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:002)
* Marines 42 , 1st Marine/1 , 1 bars , 116 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:003)
* Airborne Eng , 1st Marine/5 , 1 bars , 131 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:004)
* Marines 42 , Jeep [TW] , 1st Marine/5 , 2 bars , 293 exp , US Marines , 10/10 , Aggressive Attack : Attack values increased by 2 , 2 kill , 0 pp (U:005)
* Marine Raiders , 1st Marine/1Raiders , 1 bars , 162 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:006)
* Marine Eng , LVT2 , 1st Marine/1Eng , 3 bars , 397 exp , US Marines , 10/10 , Reconnaissance Movement : Phased movement , 7 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , 1t. Truck , 1st Marine/HQ , 3 bars , 341 exp , US Marines , 10/2 , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Seabees , 1st Marine/Constr. , 1 bars , 141 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:013)
* Demolition Team , LVT2 , , 2 bars , 269 exp , US Marines , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:016)
* Marines 43 , LVT2 , , 2 bars , 274 exp , US Marines , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:020)
Tank
* M4A3/76 , 1st Marine/1Tank , 5 bars , 572 exp , US Marines , 10/10 , 13 kill , 0 pp (U:009)
Anti-Tank
* M36 , 1st Marine/1SW , 4 bars , 441 exp , US Marines , 10/10 , Liberator : User gets more prestige for capturing cities , 9 kill , 0 pp (U:010)
FlaK
40mm Bofors , Jeep [TW] , , 3 bars , 391 exp , US Marines , 10/10 , 3 kill , 312 pp (U:021)
Artillery
* 75mm , 1st Marine/11Art , 2 bars , 236 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:007)
* M12 , 1st Marine/11Art , 2 bars , 265 exp , US Marines , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:012)
155mm M1 , M2 , , 3 bars , 334 exp , US Marines , 10/10 , 13 kill , 480 pp (U:017)
M1 Long Tom , M4 HS Tractor , , 2 bars , 275 exp , US Marines , 10/10 , 10 kill , 612 pp (U:018)
Fighter
F4F-4 Wildcat , , 4 bars , 434 exp , US Marines , 10/10 , 14 kill , 432 pp (U:015)
Tactical Bomber
PBJ1-H , , 4 bars , 435 exp , US Marines , 10/10 , Skilled Reconnaissance : Spotting increased by 1 , 8 kill , 708 pp (U:019)
SB2C Helldiver , , 2 bars , 239 exp , USA , 10/10 , 2 kill , 444 pp (U:022)
Level Bomber
* PB4Y-1 , , 2 bars , 255 exp , US Marines , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:014)
Killed: AD 17 , AT 4 , ATY 30 , INF 79 , REC 0 , TK 1 , FTR 7 , TB 7 , Total: 145
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 1 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 1 , Total: 2
BV 8
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 11 Units * 2 Leaders
Total : 2524 exp, 36 kill, 0 pp
Average: 229 exp, 3 kill, 0 pp
Tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 572 exp, 13 kill, 0 pp
Average: 572 exp, 13 kill, 0 pp
Anti-Tank * 1 Units * 1 Leaders
Total : 441 exp, 9 kill, 0 pp
Average: 441 exp, 9 kill, 0 pp
FlaK * 1 Units * 0 Leaders
Total : 391 exp, 3 kill, 312 pp
Average: 391 exp, 3 kill, 312 pp
Artillery * 4 Units * 0 Leaders
Total : 1110 exp, 29 kill, 1092 pp
Average: 278 exp, 7 kill, 273 pp
Fighter * 1 Units * 0 Leaders
Total : 434 exp, 14 kill, 432 pp
Average: 434 exp, 14 kill, 432 pp
Tactical Bomber * 2 Units * 1 Leaders
Total : 674 exp, 10 kill, 1152 pp
Average: 337 exp, 5 kill, 576 pp
Level Bomber * 1 Units * 0 Leaders
Total : 255 exp, 2 kill, 0 pp
Average: 255 exp, 2 kill, 0 pp
Summary * 22 Units * 4 Leaders
Total : 6401 exp, 116 kill, 2988 pp
Average: 291 exp, 5 kill, 136 pp
Pozdrawiam, Czata
CytatNie ma nic bardziej denerwującego, niż strzelanie wrogich okrętów do jednostek lądowych ponad moimi okrętami. Może dać niektórym jednostkom morskim wspieranie?
No cóż, taka natura strzelania "na namiar". Natomiast, co do wsparcia, to trzeba by się zastanowić - jakim? Bo pancernik jest zdecydowanie za duży jak na reguły efila, w którym taka artyleria ma wyłączone wsparci. Realnie - zostaje tylko niszczyciel, ale ciężko mi sobie wyobrazić jak niszczyciel nagle "wspiera ogniem" pancernik, w walce z drugim pancernikiem.
CytatCzy dałoby radę wprowadzić w OG, żeby nie było automatycznego zakończenia scenariusza? Żeby to gracz decydował, kiedy chce skończyć?
Nie, nie da się - scenariusz kończy się gdy warunki zwycięstwa zostaną wypełnione. Mozna, co najwyżej, kombinować z owymi warunkami.
CytatCzy można dać jakieś dodatkowe zasieki w głęboko zaszytym miejscu?
Zrobione
CytatPowtórzę pytanie, które kiedyś już zadałem. Wszystkie klasy jednostek posiadają jakieś cechy charakterystyczne. Jakie cechy charakterystyczne posiada battle cruiser, cruiser i light cruiser? Jeśli się niczym nie różnią, to może wykorzystać to miejsce do wstawienia tam innych jednostek, np. sztabów?
No ale trudno trochę wyobrazić sobie sztab "pływający" :)
CytatSankokuyama jest SH dla obu stron, mimo że nie jest to zaznaczone w Suite! Kładzie to sens limitu rozstawienia.
Sankokuyama jest PORTEM, a więc, z definicji, jest punktem rozstawienia dla jego aktualnego właściciela. To wynika z zasad gry, a nie z ustawień w Suite, więc rzut oka na mapę powinien wystarczyć.
CytatMapa oszukuje. Nie ma dróg tam, gdzie są na obrazku i na odwrót.
A wiesz, że oni też tak mówili..... :D No cóż - dżungla, Panie - dżungla....
Peleliu.
Zaczynam inaczej, niż zwykle, czyli powoli. Przynosi to nadspodziewany efekt. Jednak niepotrzebnie przyspieszam, presja zdobycia lotniska jest zbyt silna. Oczywiście, przynosi to straty.
Zwycięstwo bardzo szczęśliwe, wręcz fuksiarskie. Imelechol zostało zajęte przez jednostkę, która opłynęła wyspy od północy.
Przydałyby się ze dwa niszczyciele. Ich brak silnie sugeruje brak okrętów u Japończyków.
Lotniskowiec nadal uzupełnia wszystkie samoloty, a tylko jest jako punkt rozstawienia dla samolotów pokładowych.
Pozdrawiam, Czata
CytatLotniskowiec nadal uzupełnia wszystkie samoloty, a tylko jest jako punkt rozstawienia dla samolotów pokładowych.
Sprawdź czy to się będzie powtarzać, to napiszę do Luisa.
Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2011, 08:52:34 AM
No cóż, taka natura strzelania "na namiar". Natomiast, co do wsparcia, to trzeba by się zastanowić - jakim? Bo pancernik jest zdecydowanie za duży jak na reguły efila, w którym taka artyleria ma wyłączone wsparci. Realnie - zostaje tylko niszczyciel, ale ciężko mi sobie wyobrazić jak niszczyciel nagle "wspiera ogniem" pancernik, w walce z drugim pancernikiem.
To fakt. Dopóki okręty tak samo zachowują się względem jednostek lądowych i morskich, dopóty nie ma takiej możliwości.
Może w przyszłości da radę wprowadzić, żeby niszczyciel wspierał ostrzał lądowy, a nie wspierał morskiego?
Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2011, 08:52:34 AM
No ale trudno trochę wyobrazić sobie sztab "pływający" :)
Przecież jednostkom morskim można swobodnie zmienić Move Type i Move Method w Suite. Przywiązanie do wody nie jest cechą charakterystyczną dla okrętów w tej grze.
Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2011, 08:52:34 AM
Sankokuyama jest PORTEM, a więc, z definicji, jest punktem rozstawienia dla jego aktualnego właściciela. To wynika z zasad gry, a nie z ustawień w Suite, więc rzut oka na mapę powinien wystarczyć.
O tym nie pamiętałem. O ile w ogóle o tym wiedziałem.
Sankokuyamie można zabrać funkcję portu. Nie jest ona niezbędna w tym scenariuszu.
Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2011, 08:52:34 AM
A wiesz, że oni też tak mówili..... :D No cóż - dżungla, Panie - dżungla....
Nie napisałem, że mi się to nie podoba. Wręcz przeciwnie, uważam to za niezłe urozmaicenie.
Jednak muszę sobie to wpoić, żeby nie było to dla mnie zaskoczeniem.
Nadal uważam, żeby wykorzystać w Open kolejne pomysły z Pacific General. Chociażby takie:
- zwycięstwo szacunkowe (szczególnie w scenariuszach bez żadnej flagi);
- możliwość zaczynania pierwszego scenariusza w kampanii przez komputer;
- możliwość udziału w walce więcej niż dwóch stron konfliktu (teoretyczne Suite daje szanse na grę jednocześnie czterech graczy);
- dodanie cech lotniskowcom (przewożenie samolotów, zaopatrywanie i uzupełnianie tylko samolotów pokładowych).
Okinawa.Zajmuję Yontan Airfield w pierwszej turze. Chyba nie taki był zamysł.
Boję się wpłynąć do wrogiego portu. Czy błąd jest już usunięty?
Samoloty z literką t wcale nie mają opcji ataku torpedowego.
Może dać pancernikom opcje ostrzeliwania pól niewidocznych, tak jak ma ciężka artyleria?
Po przypłynięciu Yamato, rozpoczyna się bitwa powietrzno-morska. Japońskie niszczyciele bezkarnie ostrzeliwują moje samoloty wiszące na lotniskiem. Nie wiem, czy mi się to podoba.
Pozdrawiam, Czata
Lotniskowce uzupełniają i zaopatrują przecież tylko pokładowe (y) samoloty. Fakt- nie przewożą.
No ten ostrzał w heksy niewidoczne- jak najbardziej.
Ale to już temat do działu efilowego. ;)
CytatSamoloty z literką t wcale nie mają opcji ataku torpedowego.
Rzeczywiście moja wina - zaznaczyłem nie tę kratkę. Jesli masz nowe Suite, to wejdź do niego i Devastatorom i Avengerom w wersji (t) zaznacz kratkę "Torpedo" a odznacz tę powyżej. To dotyczy chyba tylko tych dla kraju "Marines" reszta powinna mieć dobrze.
CytatMoże dać pancernikom opcje ostrzeliwania pól niewidocznych, tak jak ma ciężka artyleria?
Oczywiście - myślę, że nawet ciężkim krążownikom też.
CytatBoję się wpłynąć do wrogiego portu. Czy błąd jest już usunięty?
Jaki błąd?
CytatZajmuję Yontan Airfield w pierwszej turze. Chyba nie taki był zamysł.
No tak, to wzięło się stąd, że teraz jednostki "Marine" po lądowaniu mają jeszcze ruch. Jak robiłem tę kampanię dla PG2, to tak nie było. Trzeba to zmienić.
Cytat: Zsamot w Styczeń 31, 2011, 12:48:57 PM
Lotniskowce uzupełniają i zaopatrują przecież tylko pokładowe (y) samoloty. Fakt- nie przewożą.
Lotniskowce zaopatrują wszystkie samoloty.
Cytat: Gustlik w Styczeń 31, 2011, 03:43:31 PM
Jaki błąd?
Był, zdaje mi się, taki błąd, że komputer potrafił "wysadzać" desant znajdujący się w porcie.
Czy można zrobić, żeby niszczyciele miały wspieranie powietrzne, a nie miały aktywnego strzału do samolotów?
Pozdrawiam, Czata
A dlaczego mają nie strzelać?
Może się zdarzyć sytuacja, że zaopatrujesz sobie spokojnie samoloty na lotnisku lądowym, a tu niszczyciele je strącają.
Podczas tej kampanii niszczyciele japońskie (z ostrzałem na cztery pola) były znacznie bardziej skuteczne, niż myśliwce.
No to jest namiastka ostrzału lotniska i hangarów. ;)
Ma to sens. Tylko dlaczego możliwości ostrzału hangaru nie mają pancerniki i krążowniki?
Pozdrawiam, Czata
Bo nie mają włączonej opcji strzelania jak Flak.
8-9 heksów, to już byłaby przesada....
CytatMoże się zdarzyć sytuacja, że zaopatrujesz sobie spokojnie samoloty na lotnisku lądowym, a tu niszczyciele je strącają.
Wiesz, można sobie wyobrazić sytuację gdy przeciwnik podciągnie pelotkę pod Twoje lotnisko i też Ci samoloty ostrzela. Niestety, samolot na lotnisku, traktowany jest jako wciąż: "w powietrzu". To już jest kwestia głębszej mechaniki gry...
CytatLotniskowiec nadal uzupełnia wszystkie samoloty, a tylko jest jako punkt rozstawienia dla samolotów pokładowych.
...z wyjątkiem LB
Na JP's Panzers wywiązała się dyskusja na ten temat i okazało się, że..... ZAWSZE TAK BYŁO!!
Podobno to tak działało jeszcze w PG2, a Luis tego nie zmieniał - bo nikt nie zgłaszał. W związku
z tym nadal tak jest. Więc pocieszę Cię, że to nie błąd tylko zła reguła, ustalona jeszcze przez
"mistrzów" z SSI.
No wiesz, skoro widzieli jak B-25 Mitchell wystartował do nalotu na Japonię. ;) to nic dziwnego, że inne na pewno mogły. ;)