Forum OpenGeneral

Open General => Kampanie - w budowie, gry testowe, konsultacje => Wątek zaczęty przez: Gustlik w Styczeń 04, 2011, 07:27:39 PM

Tytuł: Test - W29 CAMPAIGN IN EUROPE
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 04, 2011, 07:27:39 PM
Wieki całe nie grałem armia brytyjską.....
A ponieważ w ogóle dawno do gry nie siadałem pomyślałem sobie - zagram sobie na 150%

Narvik

Widać niestety, że to stara kampania - dziś już są przynajmniej dwie prawdziwe mapy Narviku :(

Szybki przegląd sił na początek - jest czym się bić. Niestety rozpoczynam z większością jednostek na okrętach
co utrudnia ogólną ocenę sytuacji. Ponieważ nie znam bitwy, decyduję sie na lądowanie w najbliższych dostępnych
punktach na pd-wsch brzegu fiordu. VHex na północnym brzegu zostaje zdobyty przydzielonymi tam jednostkami -
przy sporym udziale pancernika Warspite.  Podgląd prestiżu po tym wydarzeniu i.... Matko Boska! - 1650 pp!! No to robimy "Kerfura":). Dwa mysliwce i bombowiec. Jeszcze na inżynierów starczyło.....

W drugiej kolejce samotny, niemiecki czołg usiłuje odbić północnego VHexa, ale zostaje mu to wybite z głowy. Z głebi fiordu kontratak hordy niszczycieli Kriegsmarine, dobrze, że moje okręty desantowe są schowane...
Szybko pokazuje się wyższość marynarzy Jego Królewskiej Mości i z niszczycieli zostają tylko dymiące kadłuby.

Zakup samolotów okazał się dobrym rozwiązaniem. Choć po pierwszej walce moje lotnictwo jest nieźle poharatane, to komputer generalnie stracił ochotę do działań w powietrzu.

W porównaniu ze skala walk powietrzno-morskich, te na lądzie, toczą się wręcz niemrawo. Po zmasowanym ataku
artylerii okrętowej, nawet norweskie oddziały lądowe demolują Niemców. :)

Brylant - jednak kilka małych flag zostało. Wniosek - zbyt ostrożnie zagrane. 

OpenGen 0.63a * (20 Dec 2010) *  Efile folder:F:\Panzer2\  * Efile version:GusOpen Ver:0.91
Campaign: W29 CAMPAIGN IN EUROPE,  *  Player prestige modifier 150%  *  AI prestige modifier 100%

Played Scenarios:
1   Narvik , #0 , Brilliant Victory

Current scenario: Arras , VH prestige is 480 ,  All hex prestige is: 1860
Total army value: 2712 , Current prestige is 92
Prestige available on map yet is 1860 pp ( 480 pp in VH to capture)
if BV: +1000, Sidi Barrani , cap 2500, 16 turn prestige: 1800
if V : +1500, Sidi Barrani , cap 2500, 16 turn prestige: 1800
if TV: +1500, East Africa Invasion , cap 4500, 16 turn prestige: 1800
if Ls: +1500, East Africa Invasion , cap 4500, 16 turn prestige: 1800

Infantry
*  Sappers , Bedford QL , 1/3 RE , 0 bars , 6 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:004)
*  Engineer 40 , Bedford QL , 2/3 RE , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:005)
*  Paratrooper , 1/1 Paratroop , 0 bars , 76 exp , United Kingdom , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:009)
*  Infantry , Bedford QL , 7/121 , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:011)
*  Infantry , Bedford QL , 8/121 , 0 bars , 15 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:012)
Engineer 40 , Bren [W] ,  , 0 bars , 85 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 336 pp (U:016)
Scots Guards , Bren [W] ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 264 pp (U:073)

Tank 
*  Cruiser IV A13 , 6/3 Armored , 0 bars , 44 exp , United Kingdom , 10/10 , 2 kill , 0 pp (U:001)
*  Cruiser IV A13 , 7/3 Armored , 0 bars , 25 exp , United Kingdom , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:003)
Matilda II ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 204 pp (U:075)

Recon
*  Daimler AC MkII , 13R/121 , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:010)

Artillery
*  25 Pdr , Morris Quad , 8/3 Armored , 0 bars , 9 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:002)
*  60 Pdr Mk II , Bedford QL , 15/121 , 0 bars , 19 exp , United Kingdom , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:006)
*  4.5 inch , Scammell Pioneer ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:017)
25 Pdr , Morris Quad ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:074)

Air Defense
40mm Bofors , UC ,  , 0 bars , 0 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 288 pp (U:072)

Fighter
*  Hurricane I , FC , 0 bars , 57 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:007)
Spitfire IA ,  , 0 bars , 75 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 408 pp (U:014)
Spitfire IA ,  , 0 bars , 22 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 408 pp (U:015)

Tactical Bomber
*  Battle , BC , 0 bars , 24 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)
Blenheim Mk. IV ,  , 0 bars , 26 exp , United Kingdom , 10/10 , 0 kill , 456 pp (U:013)

Killed: AD  0 ,  AT  1 ,  ATY  3 ,  INF 11 ,  REC  1 ,  TK  2 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:  18
Lost  : AD  0 ,  AT  0 ,  ATY  0 ,  INF  0 ,  REC  0 ,  TK  1 ,  FTR  0 ,  TB  0 ,  Total:   1


Prezent - ART - 4.5 calówka

Zakupy i upgrade:
- Zamiana jakiegoś badziewnego działka na 25pdr
- Drugi 25pdr
- Szkoccy gwardziści
- Bofors (briefing obiecuje niemieckie czołgi, więc zawsze się przyda)
- Matilda II - szybka nie jest, ale mapa mała, więc trzeba mieć jakiś "argument"
Tytuł: Odp: Kampania W29 CAMPAIGN IN EUROPE
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 04, 2011, 08:39:02 PM
Arras podejście pierwsze....

No niestety - trzeba zacząć jeszcze raz, z zupełnie innym systemem. Kampania zrobiona według zasady, której nie znoszę, czyli: "jak nie dać wygrać", zamiast: "jak to było naprawdę".

Rozkład sił niemieckich to 13 jednostek czołgów do 5 (słownie - PIĘCIU) jednostek piechoty!!  Normalnie - Prochorovka 1940.
Oczywiście większość to "trójki" i "czwórki"

Lotnictwa "aux" nie ma, więc za całość obrony powietrznej odpowiada armia gracza. Ale Niemcy mają po trzy belki doświadczenia więc walki powietrzne, nowo kupionym lotnictwem, właściwie nie mają sensu....

Tytuł: Odp: Kampania W29 CAMPAIGN IN EUROPE
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 04, 2011, 11:58:33 PM
No nic - kończę tą zabawę

8 dalszych prób nie dało rezultatu. Miałem 6 baterii plot, a i tak zestrzelił mi WSZYSTKIE samoloty.
Zresztą działa plot z ZEROWYM doświadczeniem nic nie pomogą na trzybelkowe samoloty.
W dodatku Current/Basic 10/10 - bez przesady....

A, no i do tego są wyłączone rozszerzone warunki widzenia, więc chowanie się po lasach i miastach
nic nie dało.

KAMPANIA DO PRZERÓBKI....
Tytuł: Odp: Kampania W29 CAMPAIGN IN EUROPE
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Styczeń 05, 2011, 02:32:50 AM
Zaciekawiłeś mnie, spróbuję...
Tytuł: Odp: Kampania W29 CAMPAIGN IN EUROPE
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 05, 2011, 09:16:20 AM
Przykład z drugiego scena:

(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image6-3.jpg)

Plus jeszcze jeden StuGIII

Przy całej wyrozumiałości do podejścia "to jest tylko gra", siódma pancerna
Rommla jednak nie składała się z samych czołgów i to w tej ilości :)

Do tego niemieckie czołgi, już w drugim scenariuszu mają po 350-370 exp.
Ile, w takim razie, miałyby mieć w 15-tym?
Tytuł: Odp: Kampania W29 CAMPAIGN IN EUROPE
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 06, 2011, 12:03:28 AM
Wziąłem się za tą kampanię, żeby ją trochę urealnić, likwidując przynajmniej te oczywiste absurdy. Doszedłem do trzeciego scenariusza.

Nawet szybko to szło, no ale jak zobaczyłem takie "kwiatki" jak: moździerze "Karl" w Afrika Korps (i to dwa!!), 12-to punktowe czołgi CharBis, broniące Casablanki, w czasie lądowania w operacji Torch, która zresztą ma miejsce w sierpniu PRZED druga bitwą pod El Alamein - to zacząlem się zastanawiać "co autor chciał przez to powiedzieć".

Potem już tylko przejrzałem dalsze scenariusze - tknięty jakimś przeczuciem - i zobaczyłem: Tirpitza atakującego przyczółek w Salerno,  Kocioł pod Falaise, w którym niemieckie czołgi maja po 11-12 pkt a amerykańskie - 10, Me 163 uganiające się nad tym wszystkim....

No nie wiem czy jest sens się za to brać. To nie byłaby przeróbka, tylko zrobienie tego praktycznie od nowa.

Kowdar co sądzisz?
Tytuł: Odp: Kampania W29 CAMPAIGN IN EUROPE
Wiadomość wysłana przez: kowdar w Styczeń 06, 2011, 11:03:33 AM
Jeżeli masz tylko czas i ochotę na poprawienie dowolnej z tych kampanii Wxx,
to jestem ZA i to "obiema ręcami".
Ja nigdy nie napisałem kampanii od nowa, więc nie wiem czy łatwiej/przyjemniej
robi się coś od nowa, czy poprawia ... wydaje się że jak poprawiasz to część pracy
masz z głowy ... ale może się mylę.

A jak są bardzo duże modyfikacje, to proponuję zrobić tak jak ja z kampanią WR,
gdzie nie nazywam tego już konwersją tylko kampanią inspirowaną pierwowzorem,
bo tam oprócz pomysłu, map i kolejności grania, zmieniłem praktycznie wszystko.
Trzeba zmienić także tytuł ...
Czyli jak tą kampanię poprawisz, to ją opublikuję jako twojego autorstwa z notą
iż jest inspirowana, oparta na ....

Ostateczna decyzja oczywiście należy do Ciebie. Ja wiem jedno ... nie jestem w stanie
nawet gdybym chciał poprawiać wszystkich prze-konwertowanych kampanii, tym bardziej,
że ja traktuję tą grę zupełnie technicznie i nie mam doświadczenia twórcy kampanii
ani także nie jestem jakimś wybitnym graczem, który czułby, że aby w danym scenie było
lepiej to należy usunąć to, poprawić to, itd.
Stąd moje prośby, że jak ktoś wnioskuje o poprawkę to BARDZO konkretnie,
wówczas szybko mogę to poprawić. Np. nie za dużo pkt. w scenie X, tylko zminiejszyć w scenie X o 500 pkt.
w hexach i 300 w pkt. za tury. Zmienić U:34 na jednostkę X, itp.
Takie rzeczy mogę zmieniać od ręki ... chociaż oczywiście nie ma co publikować co dwa dni nową wersję kampanii.
Tytuł: Odp: Kampania W29 CAMPAIGN IN EUROPE
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Styczeń 06, 2011, 01:37:20 PM
CytatOstateczna decyzja oczywiście należy do Ciebie. Ja wiem jedno ... nie jestem w stanie
nawet gdybym chciał poprawiać wszystkich prze-konwertowanych kampanii, tym bardziej,
że ja traktuję tą grę zupełnie technicznie i nie mam doświadczenia twórcy kampanii

Absolutnie nie czepiam się Twojej części pracy. Rozumiem doskonale, że konwertując taką
ilość kampanii, nie ma innego wyjścia jak robić to mechanicznie, nie wnikając w szczegóły.
W końcu autor tak to chciał widzieć no i tak to zrobił.

Pytam o Twoje zdanie, bo ma to związek z filozofią całego cyklu kampanii na Twojej stronie i
w ogóle z filozofia jej istnienia, czyli ocalenia od zapomnienia starych kampanii. Skoro tak, to
zbyt duże ingerencje w treść poszczególnych kampanii odbierają im cały urok.

Ale jako nowa rzecz, pod nową nazwą - rzeczywiście ma to nowy sens....

CytatStąd moje prośby, że jak ktoś wnioskuje o poprawkę to BARDZO konkretnie,
wówczas szybko mogę to poprawić. Np. nie za dużo pkt. w scenie X, tylko zminiejszyć w scenie X o 500 pkt.
w hexach i 300 w pkt. za tury. Zmienić U:34 na jednostkę X, itp.
Takie rzeczy mogę zmieniać od ręki ...

Popieram - ręcami i nogami....