Chociaż jest to wciąż ten sam "stary" edytor do PG2 i na nowy - dedykowany OG - trzeba będzie chyba jeszcze poczekać, to ostatnie poprawki wprowadzają wiele udogodnień właśnie pod kątem edytowania funkcji dla Open General.
Zatem tu informuję, że jest nowa wersja.
As making the new SuiteOpen is taking much more than expected, I've released a new PG2 Suite 4.28 to allow using the new special attribute for efiles (also in global replacements), allowing editing sounds using mp3 files and fixing a couple of nasty gliches.
Suite PG2 4.28 (2-Jan-2011)
* Updated special attributes available for OpenGen in Equipment View
* All special attributes can be globally replaced now
* Reviewed all scenario options for OpenGen, both in Summary View and in Campaign Global changes
* Loading campaign log has been simplified
* Loading campaign file was not updating view properly getting marked as modified. It is fixed also for scenarios getting marked as modified before changing anything.
* Equipment combo-boxes to pick sounds have been reworked to merge sound text file with existing files, including mp3 files if UseOpen setting is
* Also mp3 sounds can be tested also
* F/F are used to show prototypes for OpenGen
Do czego służy opcja "Player cap (pp)"? Czy to jest ograniczenie wartości prestiżu jaki może mieć gracz po scenie?
Na wejściu do scena.
Raczej opcja "Disable Cap" - czyli "wyłącz". Bo "0" będzie oznaczać prawdziwe "zero" czyli zerową wartość armii, a to jest raczej niemożliwe. PG2 traktował "0" jak "wyłącz", ale OG - nie.
Nowa wersja (a nawet dwie) w międzyczasie - aktualna to:
Suite PG2 4.28k (3-Feb-2011)
* Suite will create an axiliary file .smx when map data define any hex flag for a country bigger than 31, so OpenGen can show properly flags
* New option to define messages for each turn, that OpenGen will include on turn info dialog. It is a new .tmsg file, although it is plain text
Suite PG2 4.28i
* New option for campaigns (OpenGen) to allow core units to OS and Upgrade while in SHs
* Number of MSU (units to survive) needed to loss/win can be defined different than those marked, so no need to kill all marked to win, it is enough to kill the number defined.
Jest niezbędna, by wykorzystać nowe możliwości gry (patrz odpowiedni wątek o wersji OpenGen)
Szybka poprawka LGSuite:
Updated Suite to 4.28m
There were 2 issues:
* List of prototypes were not including fighters
* File .tmsg was saved each time you save any scenario, regardless it was modified or not.
W odpowiedzi na prośbę Grega, krótki przewodnik po nowych opcjach w Suite i możliwych do wykorzystania w grze.
1) "Anchored" - jednostka "zakotwiczona" w miejscu. Komputer jej nie ruszy - mimo, że jest ruchoma. Wycofa się tylko wtedy, gdy w wyniku tłumienia, zostanie zmuszona do tego. Tym ostatnim różni się od jednostek klasycznie nieruchomych z mov=0
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image1-10.jpg)
2) Wiadomości turowe - "Turn Messages"
Po naciśnięciu przycisku:
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image5-2.jpg)
pojawi się okno:
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image2-12.jpg)
w którym wpisujemy wiadomość i zaznaczamy, której turze się pojawi.
UWAGA - wiadomości są zapisywane w osobnych plikach typu ""tmsg", które
muszą być dołączone do kampanii, żeby wiadomości działały.
3) Rozszerzony warunek zwycięstwa dla jednostek które muszą przeżyć.
Teraz można wyznaczyć ile (niekoniecznie wszystkie), z oznaczonych jako MSU
musi przeżyć, żeby strona wygrała scenariusz.
Obok opcja definiująca, czy dodane w czasie kolejnych scenariuszy jednostki
"core" mają się liczyć jak prototypy (darmowe), czy jak kupione.
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image3-8.jpg)
4) Nowe opcje scenariuszy:
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image4-4.jpg)
"Disable Auto-Refit" - wyłącza AUTOMATYCZNE (i darmowe) uzupełnienie do Basic w tym scenariuszu.
"Disable Upgrade" - wyłącza możliwość upgradu (chyba overstrength też) w tym scenariuszu.
"Upgrade and OS in SHs" - zezwala na wykonywanie upgradu i OS w trakcie scenariusza, o ile jednostka
znajduje się na SHexie.
Dzięki - przystępuję do testów.
Ten program to prawdziwe kombo, ale od czegoś trzeba zacząć, więc kowdar napisz łopatologicznie jak usunąć ten sprzęt z DAK'u a ja się tym zajmę. Myślę że to najrozsądniejsze rozwiązanie (zanim się przekopię przez to forum to hoho...). Kiedyś .....
Dawno dawno temu w odległej galaktyce (jak byłem bezdzietnym kawalerem) podchodziłem już do tego programu (zachciało mi się napisać własną kampanię) ale po nieudanym podejściu (niestety mój angielski nie pozwala na swobodne operowanie programem) straciłem cały zapał :P
Mara- proszę. ;)
http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/robimy-scenariusz-przewodnik/0/
http://www.forum.gildiageneralow.pl/opengen/lg-suite-4-28/0/
Trochę Ci opiszę, jak ustawić front w kampanii (na przykładzie W01 ...),
z tym że jak taki opis nie wystarczy, to wybacz, ale nie mam gotowych
tutoriali do Suite, a mam inne priorytety niż podstawy Suite (np. jak wczytać kampanię itd...),
ale na koniec podpowiem gdzie czytać ....
Zaczynamy:
1. Wczytujemy kampanię do LGS.
2. Wczytujemy pierwszy scenariusz kampanii (dwuklik na liście scenariuszy).
3. W oknie scenariusza, zaznaczamy opcję "Use OpenGen Fronts" - po prawej stronie, w połowie okna
4. Przy liście krajów "zapalą się" przyciski "F ..."
5. Dla Niemców naciskamy ten przycisk, następnie przycisk Edit przy Fronts i wybieramy Wehrmacht i OK
(Wehrmacht ma numer 1, DAK ma numer 2 - warto zapamiętać).
6. Zapisujemy poprawiony scen (ikona dyskietki w menu).
7. Wracamy do okna kampanii (7 ikona menu od końca)
8. I tak pkt. 2-7 dla wszystkich scenariuszy.
Potem należy sprawdzić czy jednostki DAK nie zostały użyte w kampanii, a jeżeli tak to należy je zmienić:
Można to zrobić na wiele sposobów, ja proponuję:
9. Wybieramy z manu: Campaign - Global changes to campaign units equipments
10. W lewym panelu, wybieramy kraj Niemcy i przeglądamy jednostki (nie wszystkie mają w nazwie DAK !!!)
Czy należą do front DAK, sprawdzamy klikając dwukrotnie na takiej jednostce. Pokazuje się okienko parametrów,
gdzie są pola Fronts i Factions. Dla Wehrmachtu mają 1 i 0, dla DAK będzie 2 i 0.
11. Dla tych jednostek które są z DAK (mają 2 i 0), wybieramy (zaznaczamy) w prawym panelu jednostkę adekwatną
z Wehrmachtu i klikamy przycisk: ADD Pair #1-2
12. I tak sprawdzamy wszystkie niemieckie jednostki.
13. Jak skończymy, to klikamy: Make Changes - potwierdzamy zmiany i LGS podmieni nam jednostki w całej kampanii.
Potem trzeba spakować pliki kampanii (zaczynają się w01) i przesłać do mnie. Sprawdzę i umieszczę na stronie.
O LGS polecam na początek przeczytać wątek Gustlika o LGS:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/lg-suite-t639/0/
i mój o konwertowaniu kampanii:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/gustlik-center/konwertowanie-kampanii-przewodnik/0/
Zawierają one informacje przydatne przy różnych operacjach w LGS - nie tylko te które opisują.
A LGS poznaje się poprzez próby, próby, próby i jeszcze raz próby ;D
dzięki, myślę że to wystarczy ;D
jeszcze pytanko - jak wczytuję kampanię to pojawia mi się okno "Editing file: D:\Open General\OPENLOG\W1_Hiszp.log" a w nim
Scen #0 [not in folder] NOVGOROD.map
Scen #0 [Not Found] Map#24 for NOVGOROD.map (Critical)
Scen #1 [not in folder] NOVGOROD.map
Scen #1 [Not Found] Map#24 for NOVGOROD.map (Critical)
Scen #2 [not in folder] NOVGOROD.map
Scen #2 [Not Found] Map#24 for NOVGOROD.map (Critical)
Scen #3 [not in folder] VOLOKOL.map
Scen #3 [Not Found] Map#11 for VOLOKOL.map (Critical)
Scen #4 [not in folder] leneast.map
Scen #4 [Not Found] Map#65 for leneast.map (Critical)
Scen #5 [not in folder] lenin.map
Scen #5 [Not Found] Map#8 for lenin.map (Critical)
:o
To się robi dwoma kilkami - pod warunkiem, że chcemy zrobić globalną zmianę, dla całej kampanii.
Po załadowaniu kampanii klikamy u góry w menu "Campaign" wybieramy "Global changes on Prestige an Scenario Options" i postępujemy jak poniżej:
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image31.jpg)
Potem zaznaczamy to małe po lewej i w pierwsze pole frontu wpisujemy "1"
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image41.jpg)
Po naciśnięciu OK, program powinien potwierdzić zmianę dla określonej liczby scenariuszy - finito.
To co powyżej, to było o frontach, a co do tego:
Cytatdzięki, myślę że to wystarczy Grin
jeszcze pytanko - jak wczytuję kampanię to pojawia mi się okno "Editing file: D:\Open General\OPENLOG\W1_Hiszp.log" a w nim
Scen #0 [not in folder] NOVGOROD.map
Scen #0 [Not Found] Map#24 for NOVGOROD.map (Critical)
Scen #1 [not in folder] NOVGOROD.map
Scen #1 [Not Found] Map#24 for NOVGOROD.map (Critical)
i.t.d......
To po prostu brakuje Ci map. Zatem - w oknie ustawień głównych Suite znajdziesz klawisz: "Check Cams" (Sprawdź kampanie), pozwól mu to zrobić, a nastęnie automatycznie ściągnąć potrzebne mapy. Trochę to potrwa
ale zrobi.
Cytat: Gustlik w Luty 13, 2011, 09:32:00 PM
To się robi dwoma kilkami - pod warunkiem, że chcemy zrobić globalną zmianę, dla całej kampanii.
...
Po naciśnięciu OK, program powinien potwierdzić zmianę dla określonej liczby scenariuszy - finito.
Gustlik, wiesz faktycznie to robi dwoma klikami ... ale jak nie zaznaczysz innych opcji,
jak np. Allow barrage fire i pozostałe, to przy takich ustawieniach jak pokazałeś,
Ci je wszystkie opcje odznaczy .... więc dla początkujących ... niebezpieczna wskazówka.
Trzeba znać i ustawić na wszystkich polach pewien standard ... kilka razy się już tak naciąłem >:(
No, masz rację - narobiłem se bydła... Dobrze, że ćwiczyłem na ćwiczebnej kampanii.
Jednocześnie z frontami trzeba zaznaczyć wszystkie inne opcje tej sekcji, bo je wyzeruje.....
wczytuje mapy pyta czy rozpakować, potem czy usunąć zip i wtedy wywala :xplode
Słuchaj dobrze abyś zrozumiał, dlaczego masz taki komunikat - przecież grałeś tą kampanię,
a więc mapy powinny być .... ciekawe co nie ?
Aby Ci coś wytłumaczyć i ew. podać alternatywne rozwiązania, potrzebuję informacji.
Na początek.
Skąd masz Open'a ? Z mojej instalki i z takim układem katalogów jak zrobiłem.
Czy też jakaś samoróbka ?
LGS jak sądzę, wrzucony do głównego katalogu gry ....
Jak korzystasz z mojej instalacji, to trochę trzeba ją dostosować do LGS.
Open z twojej instalki. Twoje kampanie czyli katalog SCENARIO z twojego efila wrzuciłem do katalogu głównego. Wcześniej spróbowałem i czytał z tego katalogu, było ok. :-\
zawisł chyba na którejś mapie w każdym razie wczytał mi 5 z 6 scenariuszy, potem zmieniłem ten front jak opisał gustlik i dupa dalej ten sprzęt z afryki jest ::)
To na początek, przegraj wszystkie pliki xxxxxxx.MAP z katalogu MAPFILES do katalogu SCENARIO
w głównym katalogu. I wówczas jeszcze raz użyj opcji SUITE, sprawdzania kampanii i ściągania map.
Przy takich brakach (czyli plików shp map) u mnie nie było błędu - sprawdzałem.
O teorii dlaczego tak jest napiszę w następnym wpisie.
Chyba usiłujecie zrobić za dużo rzeczy na raz. Najpierw trzeba uporządkować sprawę map, a potem - po sprawdzeniu, ze kampania juz o nic nie woła - wziąć się za te fronty.
Aby używać LG Suite z moją instalką OpenGen i nie mieć komunikatów błędów i aby wszystko działało,
należy zdawać sobie sprawę że:
Open General (gra), przy mojej wersji, korzysta z:
- grafiki map w formacie JPG
- "opisu" map w postaci plików z rozszerzeniem MAP z jednego katalogu MAPFILES,
które stanowi repozytorium tych plików - w PG2 te pliki były w katalogu SCENARIO
(w OG też tam mogą być, ale wówczas muszą być W KAŻDYM katalogu EFILA, przy użyciu
repozytorium są w JEDNYM MIEJSCU)
LG Suite, ponieważ jeszcze nie zostało dopasowane w pełni do Open'a, nie potrafi
skorzystać z takij konfiguracji plików bo oczekuje że będzie tak jak w PG2, czyli:
- w katalogu MAP, grafika map w plikach SHP
- w katalogu SCENARIO: pliki MAP (z tego co pamiętam to jak LGS wykryje że jest repozytorium, to pyta czy przegrać
te pliki do katalogu SCENARIO).
Jak ja mam zrobione.
1. Do edycji kampanii w LGS używam tylko i wyłącznie kampanii z SCENARIO w głównym katalogu gry.
Czyli jak chcę edytować jakąś kampanię, to kopiuję ją do katalogu SCENARIO w głównym katalogu.
2. W tym katalogu mam przegrane wszytskie pliki MAP z katalogu MAPFILES
(dodatkowo ustawiłem dla nich w Windowsie opcję plików ukrytych, co powoduje że nie rzucają się w oczy
np. przy kopiowaniu)
3. Do katalogu MAP oprócz plików JPG mam przegrane pliki grafiki MAP w postaci SHP (i także ukryte).
Wszystkie SHP to ponad 2GB więc trochę dużo. Ale tak jak pisałem, LGS ściąga mi SHP jak ich nie ma przy
sprawdzaniu kampanii.
Na razie tyle ... jak będzie potrzeba coś więcej ... pytaj.
z mapami ładzia ale z tym sprzętem jak pisałem wyżej
Cytat: mara w Luty 13, 2011, 10:42:11 PM
..... potem zmieniłem ten front jak opisał gustlik i dupa dalej ten sprzęt z afryki jest ::)
To spróbuj moją metodą ;D
A poważniej, metoda Gustlika chyba nie zadziała, bo zmiana
ma dotyczyć kraju pomocniczego. Opcja wskazana przez Gustlika ustawia front=1
dla Hiszpanów - pomimo wyboru kraju Niemcy w "Globalnych zmianach"
Ponadto wydaje mi się, że opcja "zmian globalnych" nie ustawia włączonej
opcji "Use OpenGen Fronts" w scenariuszach.
kowdar zrobiłem według twojej instrukcji i też lipa. Sprawdzałem pliki mi zmodyfikował ale efektu 0 (nie usunął ani z mapy ani listy). ???
odpaliłem suita jeszcze raz wlazłem tam gdzie modyfikowałem i wszystko jest tak jak zmieniłem
Dobra już zadziałało (nie wiem jak) ale jest. jak zrobię tą kampanie do końca to podeślę. 8)
Już wiem - suite pracuje w scenario z katalogu głównego a odpalając grę pobiera z twojego katalogu wystarczyło podmienić. No szkolny błąd ;D
CytatPonadto wydaje mi się, że opcja "zmian globalnych" nie ustawia włączonej
opcji "Use OpenGen Fronts" w scenariuszach.
No właśnie. Wczoraj już pisałem o tym do Luisa. Zmienia dla trzech pierwszych scenariuszy, a potem kupa.
A kraj pomocniczy zmienia - zauważ, że tam są DWA zestawy okienek.
Kowdar pytanie do ciebie: 5 kampania (7panzerarmee) dałoby się tak zrobić, żeby w scenariuszach afrykańskich był dostępny tylko sprzęt DAKowski. Pytam w kontekście punktów 9 w dół z twojej instrukcji. Myślę że to było realne - DAK miał wieczne problemy z zaopatrzeniem, dostępem do sprzętu i uzupełnień - więc większe koszty tego sprzętu w jakimś stopniu to oddają 8)
To zależy co rozumiesz przez dostępny.
Jeżeli jednostki AUX lub do zakupów ... bez problemu, tak jak myślisz.
Ale jak gracz kupi DAK, to będzie miał ten sprzęt także po wyjściu z Afryki >:(
A co z Core - w standardowy sposób nie można.
Ale w Open General jest taka nowa opcja "resetowania" jednostek Core
a także dodawania Core przez autora kampanii.
Więc zapewne można przed Afryką "zresetować" Core i albo dać kasę na zakupy,
albo wprowadzić zestaw jednostek "core" wg uznania autora kampanii.
A przy wyjściu ze scenów afrykańskich ... ponownie podobną operację
i powrót do Wehrmachtu.
Tyle teoria ... jeszcze tego nie próbowałem.
Ale jeśli w scenariuszach afrykańskich dasz jako JEDYNY front DAK, to gracz, wprawdzie wjedzie do Afryki swoim sprzętem, ale jesli w trakcie będzie chciał coś dokupić, to będzie bulił za zakupy z puli DAK. Po zakończeniu Afryki, ustawiamy z powrotem front: "Wehrmacht" i po krzyku.
Jak dodać/zmienić nazwę jednostki?
Po wczytaniu scenariusza, w oknie Unit Settings View
masz po lewej stronie, tak w połowie, szereg okienek i przycisków
związanych z Unit Name. Wybierasz Add lub Edit ...
lub w Map Settings View,
zazanczasz jednostkę i klikasz na przycisk Name Unit
(obok widoku ikony jednostki po lewej stronie)
i podobnie, albo Edit albo Add.
Wystarczy ?
Tylko nie rób tego w poziomym podłuznym oknie wyświetlającym nazwę. Wprawdzie tam da się ją zmienić, ale nie zostanie to zapisane. Używaj TYLKO: Add lub Edit
Gustlik, pomocy :help. W kampanii zaznaczyłem opcję "Upgrade & OS in SHs. Mam jednostkę w pierwszym scenie na SH i nie mogę zrobić upgrade. Co robię źle? Wyślę Ci kampanię.
Pytam bo siedziałem wczoraj z 2 godziny i zmieniałem nazwy (edit - nowa nazwa i ok), wyszedłem ze suita wchodzę do kampanii i lipa. A w którym pliku zapisywane są te zmienione nazwy?
Cytat: mara w Luty 16, 2011, 05:47:09 PM
Pytam bo siedziałem wczoraj z 2 godziny i zmieniałem nazwy (edit - nowa nazwa i ok), wyszedłem ze suita wchodzę do kampanii i lipa. A w którym pliku zapisywane są te zmienione nazwy?
Odpalasz scen, włączasz tryb jaki lubisz (strategic lub nie) prawy przycisk myszy na wybranej jednostce, add name lub edit i piszesz co tylko dusza zapragnie. Potem OK, Save i koniec. Zapisz zmiany w scenariuszu.
Opcja druga (łatwiejsza): otwierasz plik tekstowy z wszystkimi nazwami (katalog Scenario) i zastępujesz nazwy, które Ci nie odpowiadają. I to wszystko.
nie zapisałem zmian w scenariuszu, bo ich rzekomo nie było (is not modified) :banghead
a jak podmienić jednostkę na inną?
Cytat: Rozprza w Luty 16, 2011, 06:06:32 PM
Cytat: mara w Luty 16, 2011, 05:47:09 PM
Pytam bo siedziałem wczoraj z 2 godziny i zmieniałem nazwy (edit - nowa nazwa i ok), wyszedłem ze suita wchodzę do kampanii i lipa. A w którym pliku zapisywane są te zmienione nazwy?
Odpalasz scen, włączasz tryb jaki lubisz (strategic lub nie) prawy przycisk myszy na wybranej jednostce, add name lub edit i piszesz co tylko dusza zapragnie. Potem OK, Save i koniec. Zapisz zmiany w scenariuszu.
Opcja druga (łatwiejsza): otwierasz plik tekstowy z wszystkimi nazwami (katalog Scenario) i zastępujesz nazwy, które Ci nie odpowiadają. I to wszystko.
Plik tekstowy, który zawiera nazwy miast, rzek, jednostek. Otwieraj każdy (bo nazwy są różne) to na pewno się zorientujesz. Do tego nie potrzebujesz Suite. W katalogu scenario możesz edytować każdy plik tekstowy i obserwować co się zmienia w grze. Miłej zabawy.
Cytat: mara w Luty 16, 2011, 06:18:35 PM
a jak podmienić jednostkę na inną?
W podglądzie scenariusza klikasz na jednostkę, pod przyciskiem "name unit" i nożyczki przycisk z gwiazdkami, możesz robić upgrade w klasie. Jeśli chcesz zmienić całkiem, to wycinasz nożyczkami i "kupujesz" nową jednostkę.
Cytat: mara w Luty 16, 2011, 06:10:24 PM
nie zapisałem zmian w scenariuszu, bo ich rzekomo nie było (is not modified) :banghead
Nie irytuj się ;D na pewno dojdziesz co i jak. Nie bój się dłubać w plikach tekstowych, to nie ma wpływu na grę!
no to żeby nie było za prosto ;D, jak podmienić jednostkę z jednego kraju na jednostkę z drugiego kraju?
A masz dostępny kraj, z którego chcesz jednostkę?
Tak. Potrzebuję podmienić jednostkę germany na waffen ss.
Cytat: mara w Luty 16, 2011, 09:15:35 PM
Tak. Potrzebuję podmienić jednostkę germany na waffen ss.
Usuń germany i wstaw waffen ss.
Czyli otwórz w suicie scen w którym chcesz zrobić zamianę. Przejdź do Unit settings view i usuń wybraną jednostkę : masz taki przycisk remove this unit from scenario taki czerwony krzyżyk. Następnie kupujesz jednostkę ss i po sprawie.
Mam problem, usunąłem bez problemu, potem wlazłem w purchase units i tam wybieram z listy krajów waffen ss ale okienko z jednostkami się nie zmienia (pokazuje tylko germany).
i przy okazji jeszcze jedno pytanko: czy jak przydzielam lidera to mam wpływ na to jakiego - bo w okienku wyboru jest tylko -random
Musisz dodać waffen ss w scenario summary view.
ładzia ;D wielkie dzięki
CytatGustlik, pomocy Help. W kampanii zaznaczyłem opcję "Upgrade & OS in SHs. Mam jednostkę w pierwszym scenie na SH i nie mogę zrobić upgrade. Co robię źle? Wyślę Ci kampanię.
Do jutra wieczorem jestem poza swoim kompem - na odległość nie dam rady
po zapisaniu zmian w pliku cam nie widzi poprawionej kampanii, a jak w suicie biorę check cams to pokazuje zamiast nazwy [5 scens] :o
wygląda na to że przy zapisywaniu wcięło mu nazwę - gdzie to można poprawić?
Cytat: mara w Luty 16, 2011, 09:33:48 PM
czy jak przydzielam lidera to mam wpływ na to jakiego - bo w okienku wyboru jest tylko -random
Tylko na poziomie sejfa masz wpływ na lidera. Na poziomie scenariusza, niestety, nie.
Cytatpo zapisaniu zmian w pliku cam nie widzi poprawionej kampanii, a jak w suicie biorę check cams to pokazuje zamiast nazwy [5 scens]
Sprawdź czy masz DWA IDENTYCZNIE NAZYWAJĄCE SIĘ PLIKI kampanii. One definiują pojawienie się kampanii na liście. To muszą być pliki typu: "nazwa.txt" i "nazwa.cam". Nie należy mylić nazwy kampanii z tytułem wyświetlanym w grze.
Np: polska kampania ma tytuł "Znak Orła", ale pliki kampanii nazywają się "OpPol.txt" i "OpPol.cam".
Pierwszy odpowiada własnie za tytuł i (ewentualnie) wstępny opis kampanii pojawiający się w grze,
a ten z rozszerzeniem "cam" odpowiada za techniczne ustawienia przebiegu kampanii.
CytatGustlik, pomocy Help. W kampanii zaznaczyłem opcję "Upgrade & OS in SHs. Mam jednostkę w pierwszym scenie na SH i nie mogę zrobić upgrade. Co robię źle? Wyślę Ci kampanię
Spokojnie - upgraduje się. Zrobiłem to przed chwilą, na Twojej kampanii. Wprowadzam jednostkę na SHex, kilkam "Headquater" i po wybraniu tejże jednostki uaktywnia się przycisk "Upgrade".
W ten sposób wymieniłem strzelców z 12 Schutzen Reg. na Pionierów.
Problem może by tylko taki, że jak masz kilka takich samych jednostek, to można się pomylić, czy ta którą klikasz
w widoku HQ, to jest akurat ta, która stoi na SHexie. Tu kłania się nazywanie jednostek.
Jeśli nadal Ci nie działa, to sprawdź plik exe - ma być z 15 lutego.
są oba pliki, txt i cam
Skasowałeś przyporządkowanie pliki tekstowego zawierającego tytuł i briefing dla kampanii
do danej kampanii. Czyli plik w06_21pd.txt
Tak miałeś:
(http://opengeneral.pl/screen/Title_bad.png)
A tak być powinno:
(http://opengeneral.pl/screen/Title_ok.png)
Plik wybierasz przyciskiem [...]
z tym że po wyborze, trzeba zapisać kampanię
i wczytać na nowo - wówczas pokaże Ci się tytuł.
dzięki ;D
czy zaczynając tworzyć kampanię muszę korzystać z edytora PG II, czy wszystko zrobię w suicie?
Cytat: mara w Luty 18, 2011, 12:04:27 PM
dzięki ;D
czy zaczynając tworzyć kampanię muszę korzystać z edytora PG II, czy wszystko zrobię w suicie?
Ja używam tylko Suite. Polecam.
Cytat: Gustlik w Luty 17, 2011, 03:12:26 PM
CytatGustlik, pomocy Help. W kampanii zaznaczyłem opcję "Upgrade & OS in SHs. Mam jednostkę w pierwszym scenie na SH i nie mogę zrobić upgrade. Co robię źle? Wyślę Ci kampanię
Spokojnie - upgraduje się. Zrobiłem to przed chwilą, na Twojej kampanii. Wprowadzam jednostkę na SHex, kilkam "Headquater" i po wybraniu tejże jednostki uaktywnia się przycisk "Upgrade".
W ten sposób wymieniłem strzelców z 12 Schutzen Reg. na Pionierów.
Problem może by tylko taki, że jak masz kilka takich samych jednostek, to można się pomylić, czy ta którą klikasz
w widoku HQ, to jest akurat ta, która stoi na SHexie. Tu kłania się nazywanie jednostek.
Jeśli nadal Ci nie działa, to sprawdź plik exe - ma być z 15 lutego.
Działa. Chciałem zrobić jak w PG I :laff
czy heks zwycięstwa może być niewidoczny (nie oznaczony polem ze złotą obwódką)
i przy okazji czy da się tak ustawić warunki zwycięstwa żeby na BV trzeba było zdobyć HV, a do V wystarczy utrzymać określone pozycje
Nie odpowiadając bezpośrednio na Twoje pytanie, zagraj i przeanalizuj kampanię
Gustlika OpenPG Test (czy też inna nazwa OpenTestCamp).
Tam są "próby" różnych ustawień warunków zwycięstw i innych nowości w Open Gen.
A co do konkretnego pytania, to muszę się sprawie "przyjrzeć", a zapewne Gustlik odpowie
Ci "od ręki" ;)
gustlik nie ma u ciebie w efilu kanady czy da sie to jakos obejsc
Masz piechotę- w ramach The Commonwealth. ;)
Cytat: mara w Luty 19, 2011, 11:59:09 AM
czy heks zwycięstwa może być niewidoczny (nie oznaczony polem ze złotą obwódką)
Może być.
Cytat: mara w Luty 19, 2011, 11:59:09 AM
czy da się tak ustawić warunki zwycięstwa żeby na BV trzeba było zdobyć HV, a do V wystarczy utrzymać określone pozycje
Obawiam się, że nie.
Pozdrawiam, Czata
jak sie ustawia miny, budynki i inne przeszkody budując scena
jak chować jednostki do budynków
i jak wybierać jednostki all country (jak to wybieram to nie pokazuje żadnych jednostek)
Cytati przy okazji czy da się tak ustawić warunki zwycięstwa żeby na BV trzeba było zdobyć HV, a do V wystarczy utrzymać określone pozycje
Da się, ale trzeba mocno pokombinować.
Cytatgustlik nie ma u ciebie w efilu kanady czy da sie to jakos obejsc
Kanadyjska piechota jest pod UK. Reszta sprzetu i tak była amerykańska, albo brytyjska. Ale w tej chwili Kanada nie jest krajem możliwym do ustawienia jako główny kraj kampanii
Cytatjak sie ustawia miny, budynki i inne przeszkody budując scena
Budynki kupujesz, tak jak inne jednostki z klasy "Fortification". Część krajów ma swoje własne, ale większość jest wspólna w dziale "All Countries". Pola mające być minowymi zaznacza się w widoku mapy, zaznaczając kratkę "minefield". (Jest ponad kratkami wyznaczającymi VHeksy.). Miny w starym stylu, do rozstawienia jako jednostki, są w klasie "Fortification" - ale to jest dużo bardziej prymitywne rozwiązanie. Miny w OG są rodzajem pola/terenu, a nie jednostką.
Cytati jak wybierać jednostki all country (jak to wybieram to nie pokazuje żadnych jednostek)
Musisz ZAZNACZYĆ kratkę "All Countries", a ODZNACZYĆ kratkę "Only Purchasables" (tylko "kupowalne").
Jednostki z All Countries są, z zasady, nie do kupienia w grze, więc Suite domyślnie filtruje je z widoku.
Cytatjak chować jednostki do budynków
Stawiasz jednostkę jak każdą inną, zaznaczasz "Stacks Allowed", obok niej stawiasz tą, która ma być "na górze" i trzymając wciśnięty lewy, przeciągasz jednostkę na pole tej pierwszej. W ten sposób ta druga (np budynek) będzie nad nią.
W ten sposób możesz spiętrzyć więcej jednostek, tylko pamiętaj - pierwsza będzie na dole a następne, kolejno, nad nią.
Żeby nie stracić efektu spiętrzenia i żeby jednostki nie "wyszły sobie" potem z budynku, należy albo wybierać te z ruchem = 0, albo zaznaczyć je jako "anchored" - zakotwiczone. W jednej z następnych edycji gry, jednostki spiętrzone mają być z zasady zakotwiczone, ale póki co - lepiej mieć pewność.
dzięki, może by z takich porad sklecić FAQ
Cytat: czata w Luty 19, 2011, 03:58:20 PM
Cytat: mara w Luty 19, 2011, 11:59:09 AM
czy heks zwycięstwa może być niewidoczny (nie oznaczony polem ze złotą obwódką)
Może być.
a jak to zrobić
Wyznacz VHex normalnie, a potem w okienku "Flag" wybierz "No Flag". Suite pokaże ostrzeżenie, ale zignoruj.
Ja czegoś nie rozumiem- po cholerę NIEWIDOCZNY VH???
CytatJa czegoś nie rozumiem- po cholerę NIEWIDOCZNY VH???
No jak "po cholerę", a już nie pamiętasz jak się kończy "Znak Orła" - we włoskich Alpach?
Trzeba znaleźć np: bunkier w lesie, który stoi na VHeksie, wprawdzie bunkra w lesie nie
widać, ale widać flagę heksa i wiesz gdzie jechać. A w VHeksie ukrytym, flaga pojawia się
dopiero jak na niego wjedziesz.
Cytat: Zsamot w Luty 19, 2011, 09:41:10 PM
Ja czegoś nie rozumiem- po cholerę NIEWIDOCZNY VH???
wykombinowałem sobie że skoro nie można w trakcie gry zmieniać warunków zwycięstwa to zrobię taką imitacje:
BV zdobycie VH (cholernie trudno), V utrzymać pozycję, TV wycofać się (zajmując ukryty VH). Grający o "zmianach" warunków zwycięstwa dowiedziałby się z komunikatu przed określoną turą. Dobrze to wykminiłem? 8)
Cytat: Zsamot w Luty 19, 2011, 09:41:10 PM
Ja czegoś nie rozumiem- po cholerę NIEWIDOCZNY VH???
Niewidoczny VH jak dla mnie to świetna opcja- pod warunkiem że jest o nim info w briefengu.
Cytat: mara w Luty 19, 2011, 10:11:06 PM
wykombinowałem sobie że skoro nie można w trakcie gry zmieniać warunków zwycięstwa to zrobię taką imitacje:
BV zdobycie VH (cholernie trudno), V utrzymać pozycję, TV wycofać się (zajmując ukryty VH). Grający o "zmianach" warunków zwycięstwa dowiedziałby się z komunikatu przed określoną turą. Dobrze to wykminiłem? 8)
Pierwsze dwie opcje są chyba możliwe do zrealizowania ale z tym ukrytym? Jak zrobić że by zajęcie go warunkowało TV?
Mara, robisz kampanię?
probuję ;D, ale o ile pomysłów dużo, to wiedzy (suite) już brakuje, ale pomału coś tam skrobie
Pamiętam Gustlik, oby tylko to ukrycie nie wymuszało opcji load / save, bo za cholerę się go nie znajdzie...
CytatPierwsze dwie opcje są chyba możliwe do zrealizowania ale z tym ukrytym? Jak zrobić że by zajęcie go warunkowało TV?
Dokładnie - trzeci warunek jest nie do zrealizowania.
Dwa pierwsze realizujemy - patrz niżej
Czerwoni - Alianci
Czarni - Niemcy.
Warunek "Allow Victory by VH to hold" musi być włączony w scenariuszu!
I teraz
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Vheks.jpg)
Na mapie mamy trzy heksy, wszystkie są VHeksami WYŁĄCZNIE dla Niemców. Ale początkowo na wszystkich stoją alianckie jednostki i oczywiście flaga właściciela jest aliancka. Alianci nie mają swojego VHeksa, bo mają wygrać przez utrzymanie, a nie zdobywanie - ale:
Ustawiamy warunek ilości heksów 3=BV, 2=V, 1=TV
Heks numer 1 jest słabo broniony, uderzenie niemieckie zmiata obronę na "dzień dobry" i posuwa się na południe.
Oczywiście gracz może się rozstawić tylko na południu. Zatem najpierw musi myśleć o obronie heksów 2 i 3. Jesli
zechce zagrać zachowawczo i utrzymać tylko te dwa - otrzyma V.
Jeśli uda mu się przetrzymać atak i wyprowadzić własną ofensywę, która odbije heks nr 1 - a następnie utrzyma go do końca scenariusza, na koniec będzie miał trzy, a zatem wypełni warunek BV.
O to - zdaje się - Ci chodziło.
Niestety nie da się dołożyć jakiegoś innego heksa na TV, bo liczy się liczba heksów w posiadaniu na koniec scenariusza, a nie to, KTÓRE to mają być heksy.
już wiem jak zrobić ten trzeci (niewykonalny) punkt.
opiszę trochę scenariusz żeby było jaśniej o co mi chodzi:
gracz 1 - Niemcy
gracz 2 - UK (komp)
Niemcy się bronią, ale gracz o tym nie wie (scenariusz historyczny) szykuje się do ataku,
brytole mają dużą przewagę więc zajęcie VH w ich rękach przez niemców jest praktycznie niewykonalne (ale to zadanie wykonują jednostki aux ;D) stąd było moje pytanie o VH którego nie trzeba zdobyć, a jego zdobycie warunkuje BV. Nie wiem czy to jest do zrobienia
Dobra chyba już wiem jak to zrobić: 3 HV jeden brytyjski dwa niemieckie. Na koniec 3HV w rękach niemieckich BV, 2 - V, 1- TV
Cytatjeden brytyjski dwa niemieckie.
Scenariusz na liczbę heksów, może mieć heksy tylko dla JEDNEJ STRONY!
tzn. trzy niemieckie, ale jeden w rękach brytyjskich
dałoby radę objaśnić okienko OpenGen w oknie głównym scenariusz (jest tam sporo opcji, a niektórych nie rozumiem)
Poczytaj ten wątek - wiele opcji jest wyjaśnionych (co prawda w grze, ale to to samo).
http://www.forum.gildiageneralow.pl/opengen/ustawienia-openpg/0/
Czy jest możliwość umieścić pomiędzy turami większy tekst, bo turn messages ma trochę mało znaków?
Niestety nie.
Czy w suicie można edytować nazwy pól (dodawać nazwy miast itp.)?
Cytat: mara w Luty 22, 2011, 10:31:03 AM
Czy w suicie można edytować nazwy pól (dodawać nazwy miast itp.)?
Raczej tak, pewnie to jest tylko kwestia zmodyfikowania pliku map* .
http://www.forum.gildiageneralow.pl/opengen/jak-zrobic-mape-do-gry-poradnik/msg15112/#new
Cytat: mara w Luty 22, 2011, 10:31:03 AM
Czy w suicie można edytować nazwy pól (dodawać nazwy miast itp.)?
Można, a czasami wręcz trzeba to robić.
Uwaga o Suite:
Ostrzega o braku mapy, mimo że ona jest, tyle że w formacie jpg.
Mam taki problem: jak zmieniam nazwę jednej jednostki to automatycznie zmienia mi nazwę innej (jakby były powiązane) ???
CytatUwaga o Suite:
Ostrzega o braku mapy, mimo że ona jest, tyle że w formacie jpg.
Już kiedyś o tym pisalem. Suite pracuje TYLKO z formatem shp - mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni, ale
do tego musi powstać w edytor dedykowany Open Gen.
Póki co Suite, jest tylko "zopenizowanym" edytorem do PG2
CytatMam taki problem: jak zmieniam nazwę jednej jednostki to automatycznie zmienia mi nazwę innej (jakby były powiązane)
Zwróć uwagę na numery nazw - są w nawiasach kwadratowych. Jesli jednostki były robione metodą klonowania - to tak będzie.
Dlatego najpierw zrób "Clear name" aby wyczyścic pole nazwy, a potem rób - "Add" zamiast - "Edit"
Gustlik jesteś wielki :bow
a swoją drogą jeśli sam nie klonowałem to skąd te cuda?
Cytatto skąd te cuda?
....no, jednak nie AŻ TAK WIELKI - nie wiem.
pytanko: potrzebuję dodać szkopom jednostkę francuską (jako zdobyczną) to się chyba da zrobić prawda?
i jeszcze jedno: potrzebuje uzyskać element zaskoczenia, pamiętam że grając w PG2 w jakiś wschodnich scenach, było tak że nawet jak jednostka stała w zasięgu mojego wzroku to i tak jej nie widziałem (dopiero jak na nią wpadłem ;D). Będę wdzięczny za podpowiedź.
A co chcesz dodać? Trochę zdobycznego ma Waffen SS.
tego nie ma potrzebuje czołg somua
Mara zrób tak:
-dodaj Francję jako sup. country
-następnie wejdź do unit setting view
-otworzy Ci się okienko Upgrade unit, wybierz kraj a potem jednostkę która Cię interesuje.
problem polega na tym że tam go nie ma do wyboru
Cytat: mara w Luty 24, 2011, 09:26:43 AM
problem polega na tym że tam go nie ma do wyboru
A dodałeś Francję do dostępnych krajów?
Z tego co pamiętam to jakiś somua jest dostępny u Niemców.
faktycznie jest u niemców - s35
dzięki za pomoc
Ano właśnie Criss mnie uprzedził. ;) Posiłkuj się Waffen, tam jest sporo "zdobyczy".
http://beute.narod.ru/ => taka ciekawostka. ;)
W sumie to każdy sprzęt można każdemu krajowi "wcisnąć". Przy okazji odkryłem jak można sklonować jednostki ;D
Dzisiaj wieczorem wezmę się w końcu za to moją drugą kampanię to wypróbuję.
Cytat: CrissRS w Luty 24, 2011, 10:38:28 AM
W sumie to każdy sprzęt można każdemu krajowi "wcisnąć". Przy okazji odkryłem jak można sklonować jednostki ;D
Dzisiaj wieczorem wezmę się w końcu za to moją drugą kampanię to wypróbuję.
Jak przetestujesz to daj znać, bo mi coś się p..rdoli :pcbash
Gustlik pytanie do ciebie: ustawiłem VH jako (niewidoczny-bez flagi), tylko że grając znika?? Jest ustawiony dla obu stron jako VH 8)
Cytattylko że grając znika??
Nie rozumiem.... Jak to znika?
W suicie jest na danym hexie, a w grze po najechaniu na to pole powinno się uaktywnić okienko z flagą, a tam nic nie ma.
Przyślij mi ten scenariusz
Gustlik jeszcze jedna prośba :bow dałoby radę żebyś objaśnił okno budowy kampanii w suicie?
PS wie ktoś do czego jest opcja "Hits suffered" w oknie zakupu jednostek? 8)
CytatPS wie ktoś do czego jest opcja "Hits suffered" w oknie zakupu jednostek?
Się tylko domyśla - ale nie używa.... :D
Cytat: Gustlik w Marzec 08, 2011, 07:15:58 PM
Się tylko domyśla - ale nie używa.... :D
To do czego to może być?
PS dałoby radę opisać te okno budowy kampanii (kilku rzeczy nie kumam, a nie chcę zadawać kilku pytań). Taki opis jak zrobiłeś dla okna budowy scenariusza byłby super. 8)
No to jedźmy:
(http://i129.photobucket.com/albums/p235/amk64/Image1-11.jpg)
Sekcja 1
Tu ustalamy:
1) Nazwę kampanii (okno: CAM Name)
UWAGA - "nazwa kampanii", to nie jest tytuł kampanii. Nazwa kampanii to np: G14_ZN, a tytuł, to "Znak Orła".
Powyższą nazwę należy nadać zgodnie z przydziałem i systemem nazw, ustalonym przez Kowdara.
Tytuł kampanii nadajemy poprzez edycję (np: Notatnikiem) powstałego tutaj, pliku tekstowego, w ten sposób,
że pierwsza linia, to będzie tytuł wyświetlany na liście wyboru, a następne będą zawierały opis wyświetlany
w czasie wyboru.
2) Flagę kampanii - automatycznie zostanie określony kraj główny - okno "Country Flag"
Sekcja 2
Tu ustalamy:
1) Folder, w którym kampania zostanie zapisana (zostawić jak jest)
2) Ilość scenariuszy
3) Warunek "Przegrana scenariusza oznacza koniec kampanii"
Punkty 2 i 3 można zawsze zmienić w trakcie budowy. Z tym, że - odnośnie punktu 2 - dla ilości scenariuszy zdefiniowanych na starcie, Suite automatycznie stworzy zalążki plików briefingów. Dla scenariuszy dodanych w trakcie budowy, pliki briefingów
trzeba będzie stworzyć ręcznie.
Sekcja 3
Proponowane suffixy dla plików scenariuszy oraz briefingów, zgodne ze stylem nazwy kampanii.
Jeśli wybierzemy Pad#Scen - numeracja scenariuszy będzie dwucyfrowa 00, 01, 02 - polecam.
Sekcja 4
Tu możemy ustawić wartości "pieniężne" dla całej kampanii, ale nie polecam. Tego się nie da przewidzieć i i tak trzeba będzie to jeszcze milion razy poprawiać dla każdego scena z osobna. Zatem na razie - zostawić jak jest.
Przejść do widoku kampanii i zapisać dzieło. Potem wejść jeszcze raz do Suite, załadować i można tworzyć.
to jest screen z ostatniej wersji suita ???
dobra już wiem
W Suite można dołożyć filtr Allied / Axis lub Player 1/ Player2 oraz filt Frontów.
Mam mały problem. W trakcie modyfikacji jednego scena z kampanii "uciekły" mi nazwy z planszy. Sprawdziłem - plik z nazwami jest i jest ustawiony, ale nie ładuje tych nazw :pcbash
(http://c1.wrzuta.pl/wm4331/262a4aea0009eec14db3416a/suite) (http://w713.wrzuta.pl/obraz/aulRdqoBPi0/suite)
Wgraj kampanię, wybierz scenariusz i przejdź na mapę. Następnie wybierz Scenario/SaveGame, a potem Import Names to Games. Potem będziesz musiał wybrać właściwy plik tekstowy.
Sorry źle opisałem, nazwy miejscowości są, zniknęły wszystkie nazwy jednostek ???
Nazwy jednostek powinny być zapisane w plikach scn.
Zapisane są w pliku txt np. B02_12SS_12.txt. Podmieniłem plik scn i jest ok :P
Aktualna wersja Suite - 4.28.r.
Poprzednia miała błąd, w wyniku którego robił sie bałagan w wiadomościach "kolejkowych"
Ukazała się nowa wersja:
PG2 Suite 4.28y
http://luis-guzman.com/PG2_Suite.html
Coś ostatnio nie mogę ściągać map. Pokazuje się ''error, cannot connect to www.gilestiel.eu''. >:(
Ponieważ - ze względu na brak aktualizacji na stronie Gilestiela - ta funkcja została wyłączona.
Zamiast tego OpenGen przed grą sam ściąga potrzebne mapy z serwera Sourceforge.
Wyjaśnijcie mi proszę czy Suite korzysta z map w formacie .JPG, czy tylko SHP?
Korzysta z map w formacie SHP i PNG. Chociaż przy PNG będzie uparcie zgłaszał, że obrazka nie ma w katalogu, ale można pracować.
Czyli jak przerobię sobie JPG na PNG to będzie OK?
Powinno, o ile w czasie konwersji nie zmieni się paleta kolorów. Na wszelki wypadek, lepiej sobie ściągnąć odpowiednie PNG od Gilestiela
Działa konwersja, fajnie dzięki.
Mam problem z pobraniem mapy, z neta nie chce ściągać ???
Suite już nie ściąga!!!!
Gilestiel wyłączył automatyczne pobieranie ze swojej strony (której zresztą nie uaktualnia), więc ta opcja w Suite też nie działa.
Aktualizowana baza map została przeniesiona na serwer SourceForge i gra sama sama je sobie stamtąd pobiera przed rozgrywką - jeśli trzeba...
No dobra ale jak potrzebuję mapy, której w instalce OG nie ma. Ściągnąłem mapę z gilestiela ale, wybrałem w pierwszym oknie przy tworzeniu scena (nic nie krzyczał), ale jak przechodzę do Map Setting to mapy nie ma. Aha w oknie scenario summary (oknie budowy scena) w okienku Map File mam: nazwę pliku no SHP! ???
Dobra, chyba już sobie poradziłem, kurcze musiałem mu ściągnąć pliki SHP, a podobno OG już ich nie potrzebuje ???
CytatNo dobra ale jak potrzebuję mapy, której w instalce OG nie ma.
Jeszcze raz - OG sam sobie sprawdza i ŚCIĄGA mapy przed grą, a na serwerze SourceForge są WSZYSTKIE!
Nikt nie mówi o "instalce". OG aktualizuje sobie mapy na bieżąco.
Kumam że OG sobie ściąga z tej strony. Problem polega na tym że ściągam sobie mapę, odpalam suita chcę zassać tę mapę a on jej nie widzi, tzn. niby widzi, bo plik zasysa, ale jak wchodzę na mapę to krzyczy że jej nie ma i pyta czy pobrać, wybieram tak i wywala że nie może się połączyć. Może podpowiedzią będzie numer mapy 828. I zauważyłem że w oknie tworzenia nowego scena, przy wyborze mapy, zwykle wyświetla obraz (mini) mapy, a przy tej nic nie ma - tylko jest napisane: no pics.
Gra pracuje z trzema typami obrazków: SHP, PNG i JPG i takie mapy może ściągać.
Suite pracuje z dwoma: SHP i PNG.
W przypadku plików w formacie SHP - Suite pracuje bezproblemowo i bez alarmów.
W przypadku plików w formacie PNG, będzie alarmował, że nie ma, ale należy to zignorować. Po przejściu do widoku mapy, mapa się wyświetli normalnie.
Reasumując - do potrzeb budowy scenariusza - nie należy powierzać niczego automatowi tylko ściągnąć sobie ręcznie od Gilestiela albo Steve Browna mapy w formacie SHP i tak pracować.
No tak zrobiłem i działa, tyle że za każdym razem jak odpalam suita to muszę "ręcznie" te pliki SHP załadować. Ciekawe czemu nie ładuje tej mapy z formatu PNG, bo w takowym również ściągnąłem? W każdym razie dzięki.
To jeszcze jedno pytanko - wczytuję mapę, i od razu mam ramki takie jak SH tylko bez flagi (na podglądzie na stronce oczywiście mapa jest "czysta"), jak się tego pozbyć?
Te ramki są automatycznie zaznaczona na heksach typu "port" - nie pozbędziesz się ich, ale to nie przeszkadza - one nie zaczną działać jako SH dopóki nie przypiszesz im małej flagi i strony dla której miałyby być tym SH.
Ale w grze będą widoczne?
Nie.
Mam mega problem ze suitem. Uruchamiam, wczytuję kampanię (próbowałem na kilku), i w momencie gdy chcę wejść w konkretny scen wywala mnie. Pojawia się komunikat: Unhandled internal error #12 Address: 0x4EE9 (0x2A90) - Irrecuperable error - exiting. Próbowałem podmienić suita, ale dalej to samo.
To tylko do Luisa możesz wysłać....
Zrób dowolną zmianę w kampanii, a następnie spróbuj otworzyć scenariusz. Suite zapyta, czy zapisać zmiany. Kliknij "anuluj" i wtedy uda Ci się wejść do scenariusza.
Najpierw wywalił ten sam błąd, potem zapytał czy zapisać zmiany i po potwierdzeniu wywalił >:(
Wrzuciłem suita na drugiego kompa i to samo ???
Rozwiązanie na szybko, do czasu poprawienia przez Luisa.
Zmieńcie sobie czas na komputerze na datę wcześniejszą niż 1.04.2012 .... i zadziała ::)
Jest już u Luisa nowa wersja, bez powyższego błędu - SuitePG2 4.28z.
Dzięki za pomoc. I :drink dla Ciebie Kowdar.
Cytat: mara w Kwiecień 01, 2012, 01:27:05 PM
Najpierw wywalił ten sam błąd, potem zapytał czy zapisać zmiany i po potwierdzeniu wywalił >:(
Wrzuciłem suita na drugiego kompa i to samo ???
Miałeś ANULOWAĆ, a nie potwierdzić zmiany.
Nie wiem czy zauważyliscie. Jest już coś takiego jak SuiteOpen. Jeśli to odgrzewany kotlet to z góry przepraszam.
http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=48532 (http://www.panzercentral.com/forum/viewtopic.php?f=132&t=48532)
Co rozumiesz przez pojęcie "jest już"?
Tylko to, że LGuzman kilka dni temu umieścił zrzuty ekranowe na których widać ten program.
L.Guzman
/
CytatHere are some shots from new OpenSuite "Show Protos" dialog
"Oto kilka zrzutów z nowym oknem dialogowym "ShowProtos" w OpenSuite."
(http://i157.photobucket.com/albums/t50/lguzval/OpenSuite_protos1.jpg)
(http://i157.photobucket.com/albums/t50/lguzval/OpenSuite_protos3.jpg)
(http://i157.photobucket.com/albums/t50/lguzval/OpenSuite_protos5.jpg)
Jest już od dawna, ale jak sam Luis mówi, jeszcze bardzo niestabilny. Edytowanie nim czegokolwiek może okazać się niebezpieczne. Mam go już jakiś czas, ale nie używam.
Ostatnio (7 maja) na stronie L.Guzman Tools http://luis-guzman.com/ (http://luis-guzman.com/) ukazał się całkiem fajny poradnik (PDF) na temat: " Jak stworzyć scenariusz do OG przy pomocy PG2 Suite"
Cytat: derwiszx w Maj 18, 2012, 09:25:30 PM
Tylko to, że LGuzman kilka dni temu umieścił zrzuty ekranowe na których widać ten program.
Gospodarzu, jest mleko?
Jest, ale jeszcze nie dojone.A na poważnie, to też już dawno słyszałem o istnieniu SuiteOpen. Miałem nawet cichą nadzieję, że jeden z naszych Kolegów pracuje przy jego tworzeniu.
A po wypowiedzi Derwiszx`a, nawet udało mi się ten program zassać ;D.
A to dziwne, bo ja np. nigdzie go nie znalazłem a trochę szukałem. Tak z ciekawości.
Nie twierdzę, że udało mi się pobrać właściwy.
Chociaż, źródło wydawało mi się zachęcające: http://sourceforge.net/projects/opensuite/
Napisane jest , ze jest to wersja ALPHA a więc jeśli dobrze rozumiem jest to wersja oficjalna. Pytanie dlaczego, nie ma tego downloadu na popularnych stronach L. Guzmana. Możliwe, że to nowość albo raczej jest tak jak mówi Gustlik, program jest niestabilny.
EDIT.
Jednak to jest chyba nowość. Ten program do tej pory tylko 3 razy był pobierany.
Matko! To NIE JEST TEN PROGRAM!
To nie ma nic wspólnego z Open General!
Opis:
OPENSUITE - an integration platform to enable process data integration between independently developed business applications.OPENSUITE integration platform takes advantage of the SOA best integration practices to supply the middleware layer functionality
To program do wymiany danych między aplikacjami biznesowymi! :)
Przecież napisałem, że nie jest to ten program!
Zauważ Andrzeju, że znajduje się dokładnie na tym samym serwerze, co pliki związane z OG.
Też to zauważyłem. niestety po niewczasie :argh :rollin
Wysłałem Wam obu, chociaż nie wiem, czy to wystarczy. Nie pamiętam, czy Luis nie przysyłał do tego jeszcze jakichś bibliotek, ale teraz nie wiem, które były do tego edytora, a które do PGSuite
CytatZauważ Andrzeju, że znajduje się dokładnie na tym samym serwerze, co pliki związane z OG.
Nie - pliki do OpenGeneral znajdują się pod adresem: http://sourceforge.net/projects/opengeneral/files/DailyBuild/
Po: "projects" musi być jeszcze: "opengeneral"
Sourceforge, to olbrzymi magazyn programów i projektów wszelkiej maści z całego świata.
Dzięki Gustlik, ja to tylko z ciekawości. Chociaż jeśli już zajrzę do tego programu to może złapię jakiegoś twórczego bakcyla >:D