Kampania testująca współczesne jednostki wprowadzone do efila. Teatr działań obejmuje konflikt w jednym z krajów północnej Afryki i interwencję sił "pokojowych" (oczywiście chłopaków z nad Wisły).
Z powodu ubogiego zasobu jednostek u "terrorystów" - najemników i separatystów islamskich z północnej Afryki muszą zastąpić Talibowie :) . Jak tylko ten kraj zostanie wzbogacony to jednostki zostaną wymienione.
Kampania krótka 4 scenariusze - na jeden wieczór, spis map dołączony do paczki.
Kampania raz przetestowana w całości, ale potem było jeszcze sporo zmian, których na razie nie sprawdzałem.
Kampania dostała już nazewnictwo zgodne z pomysłem Kowdara ;)
PS
oczywiście dostępna na http://www.pg2.net.pl/KampanieOpen/KampanieOpen.html
No to pojechałem do Afryki - poczuć się jak "Pies Wojny"
1. Konwój
Ho, ho, ale tu sztabów - aż dwa - niektórzy będą zadowoleni :) Ja mniej. Nie lubie jak mi się
biurokraci pod nogami plączą.
Pierwsze podejście nieudane - jeden z liderów zrobił się "Liberatorem", to ja zrobiłem się
pazerny. Szybko tego pożałowałem.
Drugie podejście - bazy partyzantów zostawiam w spokoju i gnam prostu w kierunku lotniska.
ZSU występuje w charakterze czołgu i nawet nieźle sobie radzi. Lotnisko zdobyte w samą porę
żeby wysadzić posiłki, ale docelowe miasto dostępne jest tylko z jednej strony, na czyszczenie
z min drugiej flanki - nie ma czasu. Ale równo, o czasie wszystkie nakazane jednostki wchodzą
na Eheks.
Podpowiedź - jeśli scenariusz kończy się poprzez wyprowadzenie jednostek z mapy - końcowy
raport nalezy zrobić - albo tuż przed wyprowadzaniem jednostek, albo dopiero na początku
następnego scenariusza. Jeśli wygenerujemy raport w momencie wyświetlenia tablicy końcowej,
nie uwzględni on jednostek, które wyszły przez EHeks, a jedynie te, które pozostały na mapie!
OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) * Efile folder:C:\OpenPG\ * Efile version:GusOpen Ver:1.2
Campaign: Misja Stabilizacyjna, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory
Current scenario: Likwidacja, VH prestige is 0 , All map prestige is: 280
Total army value: 0 , Current prestige is 29
AI stance is Defensive
if BV: +200, Atak Rebeliantów , cap 700, 8 turns prestige: 40
if V : +150, Atak Rebeliantów , cap 700, 11 turns prestige: 55
if TV: +100, Atak Rebeliantów , cap 700, 16 turns prestige: 80
Ls: Loss , turn prestige: 80
Infantry
* "Grom" , Humvee [W] , , 0 bars , 77 exp , Poland , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:001)
* Marines , Humvee [W] , , 1 bars , 120 exp , US Marines , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:003)
* Batalion Inz. , Star 1466 , , 0 bars , 27 exp , Poland , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:004)
* Komandosi , Humvee [W] , , 0 bars , 96 exp , Poland , 9/9 , 3 kill , 0 pp (U:005)
* Piechota Zmot. , Rosomak [W] , , 0 bars , 96 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , Humvee [W] , , 0 bars , 90 exp , USA , 5/5 , Overwhelming Attack , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 0 bars , 99 exp , Poland , 5/5 , Superior Maneuver , 0 kill , 0 pp (U:012)
* "Grom" , Mi-17 , , 1 bars , 190 exp , Poland , 11/10 , Determined Defense , 0 kill , 0 pp (U:013)
Recon
* BWR-1S , , 0 bars , 91 exp , Poland , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:002)
Anti-Tank
* PPK "Spike" MR , Honker , , 0 bars , 89 exp , Poland , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:006)
FlaK
* ZSU 23-4 2000 , , 0 bars , 98 exp , Poland , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:009)
* UKM-2000 , Humvee [W] , , 2 bars , 215 exp , Poland , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:010)
Artillery
* Mozdzierz M-98 , Honker , , 0 bars , 98 exp , Poland , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:007)
Tactical Bomber
* W-3W Gluszec , , 0 bars , 70 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
Killed: AD 3 , AT 0 , ATY 1 , INF 7 , REC 5 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 16
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
2. Likwidacja
Trzeba poprawić kilka rzeczy.
Po pierwsze: limit rozstawienia - 7 jednostek, nie ma o nim słowa w briefingu. Mnie to akurat
nie przeszkadza. W wielu kampaniach też nie ma - i jakoś żyję, ale wiem, że są tacy, którym to
przeszkadza. Natomiast pytanie czy w ogóle w tak krótkiej kampanii limit ma sens.
Sztabów nie wystawię, bo nie zdobyły ani belki - zatem sie nie przydadzą, a będą tylko
zabierać miejsce. No więc w tym scenariuszu już też niczego nie zdobędą - niedobrze.
Warunki zwycięstwa sa dość skomplikowane - i o tym przydałoby się napisać. Kto nie zajrzy do
Suite - ten może być zaskoczony. Bo jednostek oznaczonych MSU jest cztery, z tego komputer
musi uratować trzy, czyli jak mu się rozwali drugą, to gra się kończy.
W dodatku nie ma własnych heksów do obrony, zatem nie mając czego bronić, rusza do ataku mimo
ustawienia "Deffensive", a ponieważ jednostki, które miałem zlikwidować są zmotoryzowane, więc
podstawił mi je pod nos tak, że w czwartej kolejce było po nich.
WNIOSKI:
1) zlikwidować limit, chyba, że kampania ma być dłuższa.
2) jednostki do zlikwidowania muszą być nieruchome, tak żeby trzeba było ich szukać, a nie same właziły pod lufy.
3) helikopter jako transport organiczny dla GROMU to fajny pomysł, tylko trzeba pamiętać o tym, że helikopter ma
ograniczone paliwo, a nie da się uzupełnić go "po drodze" - jak transporter. zatem gdy się kończy cała jednostka
musi wracać na lotnisko.
OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) * Efile folder:C:\OpenPG\ * Efile version:GusOpen Ver:1.2
Campaign: Misja Stabilizacyjna, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory
2 Likwidacja , #1 , Brilliant Victory
Current scenario: Atak Rebeliantów, VH prestige is 0 , All map prestige is: 200
Total army value: 0 , Current prestige is 10
AI stance is Aggressive
if BV: +200, Interwencja sił stabilizacyjnych , cap 800, 13 turns prestige: 65
if V : +150, Interwencja sił stabilizacyjnych , cap 800, 13 turns prestige: 65
if TV: +100, Interwencja sił stabilizacyjnych , cap 800, 13 turns prestige: 65
Ls: Loss , turn prestige: 65
Infantry
* "Grom" , Humvee [W] , , 0 bars , 79 exp , Poland , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:001)
* Marines , Humvee [W] , , 1 bars , 140 exp , US Marines , 9/8 , 1 kill , 0 pp (U:003)
* Batalion Inz. , Star 1466 , , 0 bars , 27 exp , Poland , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:004)
* Komandosi , Humvee [W] , , 0 bars , 96 exp , Poland , 9/9 , 3 kill , 0 pp (U:005)
* Piechota Zmot. , Rosomak [W] , , 0 bars , 96 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , Humvee [W] , , 0 bars , 90 exp , USA , 5/5 , Overwhelming Attack , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 0 bars , 99 exp , Poland , 5/5 , Superior Maneuver , 0 kill , 0 pp (U:012)
* "Grom" , Mi-17 , , 1 bars , 194 exp , Poland , 10/10 , Determined Defense , 1 kill , 0 pp (U:013)
* NUR-22 , Star 1466 , , 0 bars , 0 exp , Poland , 2/2 , 0 kill , 0 pp (U:018)
Recon
* BWR-1S , , 1 bars , 103 exp , Poland , 9/8 , 2 kill , 0 pp (U:002)
Anti-Tank
* PPK "Spike" MR , Honker , , 0 bars , 89 exp , Poland , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:006)
FlaK
* ZSU 23-4 2000 , , 1 bars , 100 exp , Poland , 9/8 , 4 kill , 0 pp (U:009)
* UKM-2000 , Humvee [W] , , 2 bars , 215 exp , Poland , 10/8 , 0 kill , 0 pp (U:010)
Artillery
* Mozdzierz M-98 , Honker , , 1 bars , 103 exp , Poland , 9/8 , Devastating Fire , 0 kill , 0 pp (U:007)
* AMOS , , 1 bars , 120 exp , Poland , 6/5 , 0 kill , 0 pp (U:017)
Air Defense
* PZA Loara , , 0 bars , 70 exp , Poland , 6/6 , 0 kill , 0 pp (U:022)
Tactical Bomber
* W-3W Gluszec , , 0 bars , 76 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:014)
* Mi 24 , , 0 bars , 80 exp , Poland , 6/6 , 0 kill , 0 pp (U:015)
Killed: AD 5 , AT 0 , ATY 1 , INF 8 , REC 6 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 20
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
BV 2
V 0
TV 0
L 0
3. Atak Rebeliantów
Nie będę już dzisiaj grał, ale tylko spojrzałem i.... znowu limit.
To nie ma sensu. Limit jest mniejszy niż ilość przydzielonych jednostek.
Rozumiem, że limit ma ograniczać zapędy tych, którzy kupują na potęgę,
ale raczej nie powinien być mniejszy niż "core". Zwłaszcza - drugi raz pod
rząd.
Oczywiście, czasem może paść rozkaz "wydzielenia grupy bojowej", ale to
nie w takiej krótkiej kampanii..... No i nie wtedy, kiedy rzecz dzieje się w
samej bazie.
Konwój.
No to moje uwagi:
- Jako kraj wsparcia występuje USA. Niepotrzebnie, poza corowym sztabem, nie ma żadnych innych jednostek.
- Fortyfikacja przeciwnika ma lidera. Nic to nie daje, bo fortyfikacje nie mają wyznaczonych liderów.
I uwaga do Twórcy gry:
- EHeks nie powinien widzieć.
Mogłem wygrać w czternastej turze.
I raport:
Campaign: Misja Stabilizacyjna, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) * Efile version:GusOpen Ver:1.2
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory
Total army value: 0 , Current prestige is 535
Infantry
* "Grom" , Humvee [W] , , 0 bars , 77 exp , Poland , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:001)
* Marines , Humvee [W] , , 1 bars , 135 exp , US Marines , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:003)
* Batalion Inz. , Star 1466 , , 0 bars , 19 exp , Poland , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:004)
* Komandosi , Humvee [W] , , 1 bars , 126 exp , Poland , 9/9 , 4 kill , 0 pp (U:005)
* Piechota Zmot. , Rosomak [W] , , 0 bars , 76 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , Humvee [W] , , 1 bars , 104 exp , USA , 5/5 , Devastating Fire , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 112 exp , Poland , 5/5 , Aggressive Maneuver , 2 kill , 0 pp (U:012)
* "Grom" , Mi-17 , , 1 bars , 190 exp , Poland , 10/10 , Camouflage Expert , 0 kill , 0 pp (U:013)
Recon
* Rosomak , , 1 bars , 106 exp , Poland , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:002)
Anti-Tank
* PPK "Spike" MR , Honker , , 0 bars , 69 exp , Poland , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:006)
FlaK
* ZSU 23-4 2000 , , 1 bars , 169 exp , Poland , 8/8 , Influence , 1 kill , 0 pp (U:009)
* UKM-2000 , Humvee [W] , , 1 bars , 150 exp , Poland , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:010)
Artillery
* Mozdzierz M-98 , Honker , , 1 bars , 129 exp , Poland , 8/8 , Fire Discipline , 0 kill , 0 pp (U:007)
Tactical Bomber
* W-3W Gluszec , , 0 bars , 70 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
Killed: AD 7 , AT 0 , ATY 3 , INF 8 , REC 5 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 23
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 8 Units * 3 Leaders
Total : 839 exp, 11 kill, 0 pp
Average: 105 exp, 1 kill, 0 pp
Recon * 1 Units * 0 Leaders
Total : 106 exp, 1 kill, 0 pp
Average: 106 exp, 1 kill, 0 pp
Anti-Tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 69 exp, 2 kill, 0 pp
Average: 69 exp, 2 kill, 0 pp
FlaK * 2 Units * 1 Leaders
Total : 319 exp, 5 kill, 0 pp
Average: 160 exp, 3 kill, 0 pp
Artillery * 1 Units * 1 Leaders
Total : 129 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 129 exp, 0 kill, 0 pp
Tactical Bomber * 1 Units * 0 Leaders
Total : 70 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 70 exp, 0 kill, 0 pp
Summary * 14 Units * 5 Leaders
Total : 1532 exp, 19 kill, 0 pp
Average: 109 exp, 1 kill, 0 pp
Pozdrawiam, Czata
Cytat: Gustlik w Marzec 09, 2011, 01:16:52 AM
3. Atak Rebeliantów
Nie będę już dzisiaj grał, ale tylko spojrzałem i.... znowu limit.
Eeee, chyba źle spojrzałeś, tam nie ma limitu rozstawienia jest jeden SHeks dla Polaków.
Tylko w drugim scenariuszu jest limit.
Cytat: Gustlik w Marzec 09, 2011, 01:16:52 AM
2. Likwidacja
Warunki zwycięstwa sa dość skomplikowane - i o tym przydałoby się napisać. Kto nie zajrzy do
Suite - ten może być zaskoczony. Bo jednostek oznaczonych MSU jest cztery, z tego komputer
musi uratować trzy, czyli jak mu się rozwali drugą, to gra się kończy.
To tutaj coś nie wyszło - miało być tak, że trzeba zlikwidować trzy jednostki żeby wygrać a nie dwie.
Muszę to pozmieniać.
Cytat: czata w Marzec 09, 2011, 02:42:52 PM
Konwój.
- Fortyfikacja przeciwnika ma lidera. Nic to nie daje, bo fortyfikacje nie mają wyznaczonych liderów.
OK - do poprawki
CytatEeee, chyba źle spojrzałeś, tam nie ma limitu rozstawienia jest jeden SHeks dla Polaków.
Tylko w drugim scenariuszu jest limit.
Rzeczywiście - póżno było....
Natomiast wybrałbym chyba inną mapę. Trochę to nierealne, że walcząc na terenie własnej bazy
nie można uzupełniać paliwa i amunicji jednostkom - bo jest to na terenie "sand".
Utknąłem na tym trzecim.
Czołg rebeliantów ma "Overwatch" i nie jestem w stanie mu NIC zrobić. Komputer obstawia go dwoma
łazikami z CKM'ami po 10 i 15 punktów siły, do tego ręczna wyrzutnia i z powietrza też się nie da.
Chodzi taka grupa jak ruchoma forteca......
Cytat: Gustlik w Marzec 09, 2011, 06:34:22 PM
Utknąłem na tym trzecim.
Czołg rebeliantów ma "Overwatch" i nie jestem w stanie mu NIC zrobić. Komputer obstawia go dwoma
łazikami z CKM'ami po 10 i 15 punktów siły, do tego ręczna wyrzutnia i z powietrza też się nie da.
Chodzi taka grupa jak ruchoma forteca......
Bo to jest tak jak testowałem pierwszy raz wydawało mi się za łatwo to przedobrzyłem w drugą stronę -czyli do poprawki.
Kampania dostępna po pierwszych poprawkach - zwłaszcza 3 scenariusz jest łatwiejszy.
Konwój Grałem wczoraj na nie poprawionej kampanii i wydawało mi się że było łatwiej. O ile lotnisko nie było ciężką przeprawą to EHeks był niemal dla mnie nie do zdobycia. Wszystkie oddziały kończyły mając nie więcej jak 3. amerykański sztab nie potrzebny wg mnie. Zostawiłbym polski ale np. z dwoma belkami. Posprzedaję coś oddziałów i zakupię czołgi i lepszą artylerię. BV 2 tury przed, nie zająłem obu miast na południe od EHeksa.
OpenGen 0.66 * (20 Feb 2011) * Efile folder:D:\Strategia\OpenGeneral\ * Efile version:GusOpen Ver:1.1
Campaign: Misja Stabilizacyjna, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory , score:51
--
Campaign score: 51 * Average: 51
Current scenario: Likwidacja, VH prestige is 0 , All map prestige is: 280
Total army value: 0 , Current prestige is 450
AI stance is Defensive
if BV: +200, Atak Rebeliantów , cap 700, 8 turns prestige: 40
if V : +150, Atak Rebeliantów , cap 700, 11 turns prestige: 55
if TV: +100, Atak Rebeliantów , cap 700, 16 turns prestige: 80
Ls: Loss , turn prestige: 80
Infantry
* "Grom" , Humvee [W] , , 1 bars , 110 exp , Poland , 8/8 , Superior Maneuver , 2 kill , 0 pp (U:001)
* Marines , Humvee [W] , , 0 bars , 97 exp , US Marines , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:003)
* Batalion Inz. , Star 1466 , , 0 bars , 40 exp , Poland , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:004)
* Komandosi , Humvee [W] , , 1 bars , 119 exp , Poland , 9/9 , 1 kill , 0 pp (U:005)
* Piechota Zmot. , Rosomak [W] , , 1 bars , 121 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , Humvee [W] , , 0 bars , 96 exp , USA , 5/5 , First Strike , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 118 exp , Poland , 5/5 , Shock Tactics , 0 kill , 0 pp (U:012)
* "Grom" , Mi-17 , , 1 bars , 190 exp , Poland , 10/10 , Reconnaissance Movement , 0 kill , 0 pp (U:013)
Recon
* Rosomak , , 1 bars , 104 exp , Poland , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:002)
Anti-Tank
* PPK "Spike" MR , Honker , , 0 bars , 58 exp , Poland , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:006)
FlaK
* ZSU 23-4 2000 , , 1 bars , 106 exp , Poland , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:009)
* UKM-2000 , Humvee [W] , , 1 bars , 124 exp , Poland , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:010)
Artillery
* Mozdzierz M-98 , Honker , , 1 bars , 133 exp , Poland , 8/8 , Determined Defense , 0 kill , 0 pp (U:007)
Tactical Bomber
* W-3W Gluszec , , 0 bars , 70 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
Killed: AD 5 , AT 0 , ATY 2 , INF 7 , REC 5 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 19
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 2 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 2
BV 1
V 0
TV 0
L 0
Likwidacja- Miałem problemy znaleźć MSU na czas więc tylko V.
Atak Rebeliantów - Łatwiej jak wczoraj. Zwycięstwo przez zniszczenie wszystkich jednosteek wroga.
OpenGen 0.66 * (20 Feb 2011) * Efile folder:D:\Strategia\OpenGeneral\ * Efile version:GusOpen Ver:1.1
Campaign: Misja Stabilizacyjna, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory , score:51
2 Likwidacja , #1 , Victory , score:30
3 Atak Rebeliantów , #2 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 130 * Average: 43
Current scenario: Interwencja sił stabilizacyjnych, VH prestige is 320 , All map prestige is: 440
Total army value: 1992 , Current prestige is 549
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 80
V : Win , turn prestige: 80
TV: Win , turn prestige: 80
Ls: Loss , turn prestige: 80
Infantry
* "Grom" , BWP "Anders" , , 1 bars , 182 exp , Poland , 8/8 , Superior Maneuver , 3 kill , 0 pp (U:001)
* Komandosi , BWP "Anders" , , 2 bars , 210 exp , Poland , 9/9 , 3 kill , 0 pp (U:003)
* Piechota Zmot. , Rosomak [W] , , 1 bars , 168 exp , Poland , 10/10 , 7 kill , 0 pp (U:006)
* HQ Unit , Humvee [W] , , 0 bars , 96 exp , USA , 5/5 , First Strike , 0 kill , 0 pp (U:007)
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 118 exp , Poland , 5/5 , Shock Tactics , 0 kill , 0 pp (U:008)
* "Grom" , Mi-17 , , 2 bars , 249 exp , Poland , 10/10 , Reconnaissance Movement , 1 kill , 0 pp (U:009)
* NUR-22 , Star 1466 , , 0 bars , 0 exp , Poland , 2/2 , 0 kill , 0 pp (U:013)
Tank
Leopard , , 0 bars , 82 exp , Poland , 10/10 , 13 kill , 996 pp (U:002)
Leopard , , 1 bars , 179 exp , Poland , 10/10 , 15 kill , 996 pp (U:004)
Artillery
* 155mm "Krab" , , 1 bars , 191 exp , Poland , 8/8 , Determined Defense , 1 kill , 0 pp (U:005)
* AMOS , , 1 bars , 135 exp , Poland , 5/5 , 0 kill , 0 pp (U:012)
Tactical Bomber
* W-3W Gluszec , , 1 bars , 154 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 0 pp (U:010)
* Mi 24 , , 0 bars , 88 exp , Poland , 6/6 , 0 kill , 0 pp (U:011)
Killed: AD 20 , AT 0 , ATY 9 , INF 19 , REC 12 , TK 3 , FTR 0 , TB 0 , Total: 63
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 6 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 6
BV 2
V 1
TV 0
L 0
No ten E heks rzeczywiście koszmarny. Reszta ok. Sprzęt- mnóstwo możliwości. obłęd, ile opcji oferuje OG...
Pomysł na kampanię- super. ;)
OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) * Efile folder:F:\Open General\efile_og_pl\ * Efile version:GusOpen Ver:1.2
Campaign: Misja Stabilizacyjna, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Wielki Sukces BV
Current scenario: Likwidacja, VH prestige is 0 , All map prestige is: 280
Total army value: 0 , Current prestige is 495
AI stance is Defensive
if BV: +200, Atak Rebeliantów , cap 700, 8 turns prestige: 40
if V : +150, Atak Rebeliantów , cap 700, 11 turns prestige: 55
if TV: +100, Atak Rebeliantów , cap 700, 16 turns prestige: 80
Ls: Loss , turn prestige: 80
Piechota
* "Grom" , Humvee [W] , , 0 bars , 74 exp , Poland , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:001)
* Marines , Humvee [W] , , 1 bars , 101 exp , US Marines , 8/8 , 3 kill , 0 pp (U:003)
* Batalion Inz. , Star 1466 , , 0 bars , 20 exp , Poland , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:004)
* Komandosi , Humvee [W] , , 0 bars , 93 exp , Poland , 9/9 , 3 kill , 0 pp (U:005)
* Piechota Zmot. , Rosomak [W] , , 0 bars , 96 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , Humvee [W] , , 1 bars , 110 exp , USA , 5/5 , Aggressive Attack , 1 kill , 0 pp (U:011)
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 125 exp , Poland , 5/5 , Devastating Fire , 1 kill , 0 pp (U:012)
* "Grom" , Mi-17 , , 1 bars , 190 exp , Poland , 10/10 , Ferocious Defender , 0 kill , 0 pp (U:013)
Zwiad
* Rosomak , , 1 bars , 107 exp , Poland , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:002)
PPanc
* PPK "Spike" MR , Honker , , 0 bars , 87 exp , Poland , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:006)
Opl
* ZSU 23-4 2000 , , 0 bars , 96 exp , Poland , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:009)
* UKM-2000 , Humvee [W] , , 1 bars , 141 exp , Poland , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:010)
Artyleria
* Mozdzierz M-98 , Honker , , 1 bars , 138 exp , Poland , 8/8 , Skilled Reconnaissance , 1 kill , 0 pp (U:007)
Bombowiec
* W-3W Gluszec , , 0 bars , 70 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:014)
Killed: AD 6 , AT 0 , ATY 3 , INF 7 , REC 5 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 21
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
Informacja o limicie jest po to, by gracz nie inwestował prestiżu w zakup nowych jednostek.
Zmieniam moździerz na Goździka i Rosomaka na BWR-1S.
Likwidacja.
Gustlik napisał o scenariuszu wszystko. Mnie samemu ciężko cokolwiek dodać, bo wygrałem przez przypadek. Mój śmigłowiec miał zaatakować wrogiego moździerza, gdy nie zgodził się na to samochód przeciwlotniczy. Więc on padł pierwszy, kończąc całą zabawę.
A zaczynało być już ciekawie, groziło mi otoczenie w górach.
Matko, jakie tu są ceny, Spike MR kosztuje 456, Spike LR 468, a wymiana 192. Kto za tym nadąży?
Atak Rebeliantów.
Nie wiem, jaka była stara wersja, ale i ta jest niezła. Tyle, że u mnie komputer zagrał głupio. Swoją najlepszą jednostką, czyli czołgiem z liderem, znachalił się na overruny zasieków i skończyła mu się amunicja. A zaopatrzenie na pustyni działało w obie strony. Dla mnie bezcenne było miasto tuż za sztabem, bo tam tankowała moja artyleria.
Gubię się jeszcze, podczas poruszania komandosów śmigłowcem.
Także tutaj jest fortyfikacja z liderem.
Nie wiem, czemu jest aż dziesięć transportów lotniczych.
Na czołg mnie nie stać, ale wymienię część pojazdów. Gdyby nic nie wydawać, to można kupić PPB Anders już po dwóch turach (teoretycznie, bo trudno zdobyć cały prestiż).
Przed ostatnim scenariuszem:
OpenGen 0.66a * (23 Feb 2011) Efile version: GusOpen Ver:1.2
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory
2 Likwidacja , #1 , Brilliant Victory
3 Atak Rebeliantów , #2 , Brilliant Victory
Total army value: 0 , Current prestige is 511
Infantry
* "Grom" , Humvee [W] , , 1 bars , 106 exp , Poland , 8/8 , Infiltration Tactics , 4 kill , 0 pp (U:001)
* Marines , Humvee [W] , , 1 bars , 169 exp , US Marines , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:003)
* Batalion Inz. , Star 1466 , , 0 bars , 56 exp , Poland , 8/8 , 1 kill , 0 pp (U:004)
* Komandosi , Humvee [W] , , 1 bars , 152 exp , Poland , 9/9 , 8 kill , 0 pp (U:005)
* Piechota Zmot. , Rosomak [W] , , 1 bars , 138 exp , Poland , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , Humvee [W] , , 1 bars , 144 exp , USA , 5/5 , Devastating Fire , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 130 exp , Poland , 5/5 , Aggressive Maneuver , 5 kill , 0 pp (U:012)
* "Grom" , Mi-17 , , 2 bars , 242 exp , Poland , 10/10 , Camouflage Expert , 2 kill , 0 pp (U:013)
* NUR-22 , Star 1466 , , 0 bars , 0 exp , Poland , 2/2 , 0 kill , 0 pp (U:017)
Recon
* BWR-1S , , 1 bars , 190 exp , Poland , 8/8 , 4 kill , 0 pp (U:002)
Anti-Tank
* PPK "Spike" LR , Honker , , 1 bars , 104 exp , Poland , 8/8 , 2 kill , 0 pp (U:006)
FlaK
* ZSU 23-4 2000 , , 2 bars , 208 exp , Poland , 8/8 , Influence , 4 kill , 0 pp (U:009)
* UKM-2000 , Humvee [W] , , 1 bars , 194 exp , Poland , 8/8 , 5 kill , 0 pp (U:010)
Artillery
* 122mm "Gozdzik" , , 1 bars , 198 exp , Poland , 8/8 , Fire Discipline , 1 kill , 0 pp (U:007)
* AMOS , , 1 bars , 134 exp , Poland , 5/5 , 0 kill , 0 pp (U:016)
Air Defense
* PZA Loara , , 1 bars , 129 exp , Poland , 6/6 , Resilience , 4 kill , 0 pp (U:018)
Tactical Bomber
* W-3W Gluszec , , 2 bars , 207 exp , Poland , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:014)
* Mi 24 , , 0 bars , 96 exp , Poland , 6/6 , 0 kill , 0 pp (U:015)
Killed: AD 20 , AT 0 , ATY 7 , INF 18 , REC 11 , TK 3 , FTR 0 , TB 0 , Total: 59
Lost : AD 2 , AT 1 , ATY 0 , INF 5 , REC 1 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 9
BV 3
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 9 Units * 4 Leaders
Total : 1137 exp, 26 kill, 0 pp
Average: 126 exp, 3 kill, 0 pp
Recon * 1 Units * 0 Leaders
Total : 190 exp, 4 kill, 0 pp
Average: 190 exp, 4 kill, 0 pp
Anti-Tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 104 exp, 2 kill, 0 pp
Average: 104 exp, 2 kill, 0 pp
FlaK * 2 Units * 1 Leaders
Total : 402 exp, 9 kill, 0 pp
Average: 201 exp, 5 kill, 0 pp
Artillery * 2 Units * 1 Leaders
Total : 332 exp, 1 kill, 0 pp
Average: 166 exp, 1 kill, 0 pp
Air Defense * 1 Units * 1 Leaders
Total : 129 exp, 4 kill, 0 pp
Average: 129 exp, 4 kill, 0 pp
Tactical Bomber * 2 Units * 0 Leaders
Total : 303 exp, 6 kill, 0 pp
Average: 152 exp, 3 kill, 0 pp
Summary * 18 Units * 7 Leaders
Total : 2597 exp, 52 kill, 0 pp
Average: 144 exp, 3 kill, 0 pp
Pozdrawiam, Czata
Dostępna wersja po kilku drobnych poprawkach jako v09b
Zgodnie z zapowiedzią, wymieniam część transportu.
Interwencja sił stabilizacyjnych.
Odrobinę ubogi briefing.
Gram szybko i niestarannie. I spotyka mnie zasłużona kara. T-54 bardzo skutecznie rozbija moje natarcie. Nie zdążam na BV i ledwo wyrabiam się na V. Te miasta są jednak solidnie wyposażone.
Jakież było moje zdziwienie, gdy się nagle okazało, że PZA Loara nie może strzelać do celów naziemnych. No cóż, w międzyczasie zmieniłem efila. Trzeba tę poprawkę uwzględnić w kampanii!
W szóstej turze pojawia się komentarz o przylocie F-16. Jest napisane, że przylecą z południa Europy. Tymczasem pojawiają się na dole mapy. Jeżeli na mapie jest Afryka, to południe Europy jest na górze.
Pomysł na kampanię jest świetny. Podoba mi się szczególnie narastanie sił corowych. Także wyposażenie terrorystów jest interesujące.
OpenGen 0.66b * (10 Mar 2011) Efile version: GusOpen Ver:1.3
Campaign: Misja Stabilizacyjna, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Konwój , #0 , Brilliant Victory
2 Likwidacja , #1 , Brilliant Victory
3 Atak Rebeliantów , #2 , Brilliant Victory
4 Interwencja sił stabilizacyjnych , #3 , Victory
Total army value: 0 , Current prestige is 582
Infantry
* "Grom" , Humvee [W] , , 1 bars , 127 exp , Poland , 6/8 , Infiltration Tactics , 7 kill , 0 pp (U:001)
* Marines , Humvee [W] , , 1 bars , 194 exp , US Marines , 4/8 , 3 kill , 0 pp (U:003)
* Batalion Inz. , BWP "Anders" , , 0 bars , 95 exp , Poland , 1/8 , 1 kill , 0 pp (U:004)
* Komandosi , Humvee [W] , , 2 bars , 211 exp , Poland , 6/9 , 9 kill , 0 pp (U:005)
* Piechota Zmot. , Rosomak [W] , , 2 bars , 217 exp , Poland , 8/10 , 5 kill , 0 pp (U:008)
* HQ Unit , Humvee [W] , , 1 bars , 176 exp , USA , 3/5 , Devastating Fire , 0 kill , 0 pp (U:011)
* Sztab , BRDM-2 Szakal , , 1 bars , 147 exp , Poland , 4/5 , Aggressive Maneuver , 7 kill , 0 pp (U:012)
* "Grom" , Mi-17 , , 3 bars , 318 exp , Poland , 7/10 , Camouflage Expert , 2 kill , 0 pp (U:013)
* NUR-22 , Star 1466 , , 0 bars , 0 exp , Poland , 2/2 , 0 kill , 0 pp (U:017)
Recon
* BWR-1S , , 2 bars , 232 exp , Poland , 4/8 , 5 kill , 0 pp (U:002)
Anti-Tank
* PPK "Spike" LR , Honker , , 1 bars , 118 exp , Poland , 6/8 , 2 kill , 0 pp (U:006)
FlaK
* ZSU 23-4 2000 , , 2 bars , 258 exp , Poland , 5/8 , Influence , 5 kill , 0 pp (U:009)
* UKM-2000 , BWP "Anders" , , 2 bars , 239 exp , Poland , 3/8 , Devastating Fire , 8 kill , 0 pp (U:010)
Artillery
* 122mm "Gozdzik" , , 2 bars , 225 exp , Poland , 8/8 , Fire Discipline , 2 kill , 0 pp (U:007)
* AMOS , , 1 bars , 163 exp , Poland , 4/5 , 0 kill , 0 pp (U:016)
Air Defense
* PZA Loara , , 1 bars , 163 exp , Poland , 4/6 , Resilience , 5 kill , 0 pp (U:018)
Tactical Bomber
* W-3W Gluszec , , 2 bars , 267 exp , Poland , 2/10 , 9 kill , 0 pp (U:014)
* Mi 24 , , 1 bars , 140 exp , Poland , 4/6 , Fire Discipline , 4 kill , 0 pp (U:015)
Killed: AD 35 , AT 0 , ATY 15 , INF 22 , REC 15 , TK 5 , FTR 0 , TB 0 , Total: 92
Lost : AD 2 , AT 1 , ATY 0 , INF 5 , REC 1 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 9
BV 3
V 0
TV 0
L 0
Infantry * 9 Units * 4 Leaders
Total : 1485 exp, 34 kill, 0 pp
Average: 165 exp, 4 kill, 0 pp
Recon * 1 Units * 0 Leaders
Total : 232 exp, 5 kill, 0 pp
Average: 232 exp, 5 kill, 0 pp
Anti-Tank * 1 Units * 0 Leaders
Total : 118 exp, 2 kill, 0 pp
Average: 118 exp, 2 kill, 0 pp
FlaK * 2 Units * 2 Leaders
Total : 497 exp, 13 kill, 0 pp
Average: 249 exp, 7 kill, 0 pp
Artillery * 2 Units * 1 Leaders
Total : 388 exp, 2 kill, 0 pp
Average: 194 exp, 1 kill, 0 pp
Air Defense * 1 Units * 1 Leaders
Total : 163 exp, 5 kill, 0 pp
Average: 163 exp, 5 kill, 0 pp
Tactical Bomber * 2 Units * 1 Leaders
Total : 407 exp, 13 kill, 0 pp
Average: 204 exp, 7 kill, 0 pp
Summary * 18 Units * 9 Leaders
Total : 3290 exp, 74 kill, 0 pp
Average: 183 exp, 4 kill, 0 pp
No popatrz Gustlik, polski sztab zniszczył 7 jednostek.
Pozdrawiam, Czata
Cytat: czata w Marzec 14, 2011, 01:13:16 PM
Interwencja sił stabilizacyjnych.
1. Odrobinę ubogi briefing.
2. Jakież było moje zdziwienie, gdy się nagle okazało, że PZA Loara nie może strzelać do celów naziemnych. No cóż, w międzyczasie zmieniłem efila. Trzeba tę poprawkę uwzględnić w kampanii!
3. W szóstej turze pojawia się komentarz o przylocie F-16. Jest napisane, że przylecą z południa Europy. Tymczasem pojawiają się na dole mapy. Jeżeli na mapie jest Afryka, to południe Europy jest na górze.
Ad 1) Chyba w obecnej wersji do ściągnięcia jest już bardziej rozbudowany
Ad 2) Nie grałem z ostatnia poprawką efila, muszę to przeliczyć i zobaczę czy trzeba coś zmieniać
Ad 3) może lecieli na około :D - czyli do poprawki
W scenariuszu Atak Rebeliantów górna mała flaga jest poza mapą i poza lotniskiem.
2 scen- ledwo na taktyk zdążyłem, ten 3 oddział mi się tak ukrył, ze ledwo go znalazłem...
3-ci scen- T-54 zajmuje mi VH, w ramach overruna gra się wiesza, ten czołg nie ma amunicji, widać jakby jego ikona falowała, miała coś zrobić... I tak to trwa...