Kampania "Znak Orła" - dla Open General wersja 4.1
Przejrzana i uaktualniona by Jaro - czerwiec 2016
Gustlik Open efile minimum GusOpen ver. 6.9.2
Wojsko Polskie i Polskie Siły Zbrojne w latach: 1939-1945
=========================================================
łącznie: 28 scenariuszy
maksymalna długość szlaku bojowego: 16 scenariuszy
Tło historyczne: kampania rozpoczyna się od wybranych działań jednostek Wojska Polskiego
we wrześniu 1939, to pierwsze 4 bitwy: Mokra, Piotrków, Minsk Maz. i Kock. Nastepnie gracz
ma do wyboru: pójść szlakiem gen. Andersa, przez Afrykę i Włochy, lub szlakiem gen. Maczka
- poprzez Francję 1940, Anglię po lądowanie w Normandii i dalej do Niemiec.
Kampania nie zawiera dwóch słynnych "polskich" bitew - Narviku i Arnhem - wynika to z chęci
zachowania ciągłości historycznej każdej z gałęzi kampanii. Część włoska oparta jest na bitwach
korpusu Andersa, a część "francuska" na bitwach gen. Maczka. Stąd, ani Narvik, ani Arnhem - nie
mieszczą się logicznie w ciągu tych wydarzeń, jako że były toczone przez oddziały nie wchodzące
w skład w/w ugrupowań.
Fikcja i prawda:
Wszystkie scenariusze oparte są na rzeczywistych akcjach bojowych i jednostkach, które w nich
uczestniczyły, aczkolwiek w niektórych scenariuszach ilość alianckich jednostek, występujących u
boku Polaków, została świadomie zmniejszona, dla podniesienia atrakcyjności gry, oraz z uwagi na
skalę map.
Wyjątki: Scenariusz "Szkocja" przedstawia Polaków broniących wybrzeża Szkocji, przed spodziewanym
desantem,który tak naprawdę nigdy nie nastąpił, choć Polacy rzeczywiście w tym rejonie stacjonowali.
Na zakończenie każdej z gałęzi następuje scenariusz bonusowy, dostępny jedynie po osiągnięciu BV.
Ofensywa na Padwe i Wenecje jest prawdziwa, choć Polacy w niej nie uczestniczyli, a walki pod
Flensburgiem są czystą fikcją ale nie tak znowu niemożliwą - w tamtej sytuacji.
*) - G22_gazal.map - zmodyfikowany plik "mapowy" dostarczony
wraz z kampanią. Współpracuje z grafiką mapy: "Gazala" nr 641
Czesc scenariuszy moze zawierac zadania specjalne, oraz limity ilości możliwych do rozstawienia jednostek.
Takie sytuacje są zaznaczone w tekstach wprowadzających. W pozostalych przypadkach należy po prostu bić
wroga i zająć jego heksy.
Scenariusz piąty - "wybór drogi" - następujący po kampanii wrześniowej - jest scenariuszem sztucznym, który
ma za zadanie wyłącznie skierować gracza na wybrany teatr działań.
Podziękowania:
Erwin von Rommel
Exiter
Greg
Majerek
Zsamot
Jaro
oraz dla wszystkich, którzy pomagali, sprawdzali, wykłócali się pytali, wątpili lub wspierali.
Gustlik - 2010
Kampania do pobrania ze strony: http://opengeneral.pl/kampanie_v.html
Dokładny przebieg kampanii:
Campaign: G22_zn * G22 SIGN OF THE EAGLE v.4.1
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map
0 G22_zn000.xscn MOKRA Sep 1, 1939 1 1 1 Ls 709.jpg
1 G22_zn001.xscn BOROWA GÓRA Sep 4, 1939 2 2 2 Ls 710.jpg
2 G22_zn002.xscn MINSK MAZOWIECKI Sep 13, 1939 3 3 3 Ls 711.jpg
3 G22_zn003.xscn KOCK Oct 2, 1939 4 4 4 Ls 707.jpg
4 G22_zn004.xsch 2 CHOICES Goto: #17, #5, 346.jpg
5 G22_zn005.xscn TOBRUK Aug 30, 1941 6 6 6 8 6.jpg
6 G22_zn006.xscn OPERACJA "CRUSADER" Nov 28, 1941 7 7 7 8 215.jpg
7 G22_zn007.xscn EL GHAZALA Dec 14, 1941 8 8 8 Ls 15.jpg
8 G22_zn008.xscn LINIA GHAZALA Feb 3, 1942 9 9 9 Ls 641.jpg
9 G22_zn009.xscn MONTE CASSINO May 11, 1944 10 10 10 11 590.jpg
10 G22_zn010.xscn PIEDIMONTE May 21, 1944 11 11 11 11 590.jpg
11 G22_zn011.xscn PESCARA Jun 7, 1944 12 12 12 12 408.jpg
12 G22_zn012.xscn ANKONA Jun 21, 1944 13 13 13 Ls 712.jpg
13 G22_zn013.xscn LINIA GOTÓW Aug 19, 1944 14 14 14 Ls 405.jpg
14 G22_zn014.xscn PREDAPPIO Oct 12, 1944 15 15 15 15 713.jpg
15 G22_zn015.xscn BOLONIA Apr 9, 1945 16 Win Win Ls 717.jpg
16 G22_zn016.xscn PADWA Apr 23, 1945 Win Win Win Ls 37.jpg
17 G22_zn017.xscn MONTMIRAIL Jun 13, 1940 18 18 18 19 22.jpg
18 G22_zn018.xscn MONTBARD Jun 16, 1940 19 19 19 Ls 19.jpg
19 G22_zn019.xscn SZKOCJA Apr 5, 1941 20 20 20 Ls 528.jpg
20 G22_zn020.xscn AWICZENIA "SNAFFLE" Aug 8, 1943 21 21 20 20 83.jpg
21 G22_zn021.xscn FALAISE Aug 8, 1944 22 22 22 23 714.jpg
22 G22_zn022.xscn CHAMBOIS Aug 18, 1944 23 23 23 Ls 715.jpg
23 G22_zn023.xscn GANDAWA Sep 10, 1944 24 24 24 24 716.jpg
24 G22_zn024.xscn TERNEUZEN Sep 16, 1944 25 25 25 Ls 716.jpg
25 G22_zn025.xscn BREDA Sep 29, 1944 26 26 26 27 718.jpg
26 G22_zn026.xscn KAPELSCHE VEER Dec 31, 1944 27 27 27 27 142.jpg
27 G22_zn027.xscn WILHELMSHAVEN May 1, 1945 28 Win Win Ls 398.jpg
28 G22_zn028.xscn FLENSBURG May 23, 1945 Win Win Win Ls 719.jpg
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 G22_zn000.xscn MOKRA 36 4588 Aggressive 34 4829
1 G22_zn001.xscn BOROWA MOUNTAIN 22 2819 Aggressive 36 5659
2 G22_zn002.xscn MINSK MAZOWIECKI 24 2885 Defensive 34 5480
3 G22_zn003.xscn KOCK 17 1425 Aggressive 31 4924
4 G22_zn004.xsch 2 Choices
5 G22_zn005.xscn TOBRUK 9 1839 Defensive 42 8008
6 G22_zn006.xscn OPERATION "CRUSADER" 54 11499 Defensive 91 17791
7 G22_zn007.xscn EL GHAZALA 34 7478 Defensive 60 10119
8 G22_zn008.xscn GHAZALA LINE 15 2571 Aggressive 31 6021
9 G22_zn009.xscn MONTE CASSINO 53 15005 Defensive 73 13742
10 G22_zn010.xscn PIEDIMONTE 26 7846 Aggressive 44 9338
11 G22_zn011.xscn PESCARA 3 230 Defensive 21 3496
12 G22_zn012.xscn ANCONA 6 1584 Defensive 50 12239
13 G22_zn013.xscn GOTHIC LINE 34 12099 Defensive 72 17718
14 G22_zn014.xscn PREDAPPIO 18 6637 Defensive 94 20184
15 G22_zn015.xscn BOLOGNA 62 21954 Defensive 95 27155
16 G22_zn016.xscn PADUA 24 7326 Defensive 67 9643
17 G22_zn017.xscn MONTMIRAIL 18 2527 Aggressive 36 6589
18 G22_zn018.xscn MONTBARD 0 0 Defensive 14 1935
19 G22_zn019.xscn SCOTLAND 12 5017 Aggressive 15 5484
20 G22_zn020.xscn TRAINING "SNAFFLE" 5 1224 Aggressive 27 6456
21 G22_zn021.xscn FALAISE 43 12671 Defensive 90 21064
22 G22_zn022.xscn CHAMBOIS 40 12169 Aggressive 96 23935
23 G22_zn023.xscn GHENT 0 0 Defensive 51 10075
24 G22_zn024.xscn TERNEUZEN 17 4595 Defensive 86 14853
25 G22_zn025.xscn BREDA 51 15368 Defensive 97 21238
26 G22_zn026.xscn KAPELSCHE VEER 10 2133 Defensive 26 4504
27 G22_zn027.xscn WILHELMSHAVEN 13 5668 Defensive 69 17846
28 G22_zn028.xscn FLENSBURG 22 5298 Aggressive 51 6547
Poprawka pliku kampanijnego z dn. 14.03.2011 - dla wszystkich, którzy mają starszy.
Błąd dotyczył scenariusza "Ghazalla Line". Wcześniejsze można grać na starszym, ale najpóźniej na jedną bitwę przed Ghazallą należy uaktualnić kampanię.
[załącznik usunięty przez administratora]
W pierwszym scenariuszu polskie i niemieckie pojazdy maja paliwo ponad stan maksymalny.
Zajrzałem do siute i w pozostałych scenach jest tak samo. To specjalnie ???
Nie, nie specjalnie, ale skoro dotyczy obu stron, to niech już na razie zostanie.
Hej,
w obecnej wersji kampanii (dostępnej na stronie Kowdara) w pierwszej bitwie pociągi pancerne są stacjonarne, nie da się ich w ogóle ruszyć z miejsca. To samo występuje w pierwszym scenie kampanii www.1939.com.pl - dostępny pociąg pancerny jest nieruchomy. To celowe działanie, mające na celu utrudnienie rozgrywki, czy omsknięcie przy nowych wersjach efila?
Pozdrawiam,
Nie - to jest skutek uboczny wprowadzenia ruchu "rail", który jest w efilu, ale nie ma torów w scenariuszu. W nowej wersji, nad którą obecnie pracuję, będzie to już zmienione. A na razie musi tak zostać.
Może zróbmy tak - dla niecierpliwych - podpinam tu ten pierwszy scenariusz, tak żeby pociągi mogły już jeździć, a na calość upgarde'u kampanii trzeba będzie jeszcze poczekać.
[załącznik usunięty przez administratora]
Cytat: abuk w Kwiecień 04, 2013, 12:22:09 PM
Hej,
w obecnej wersji kampanii (dostępnej na stronie Kowdara) ...
Czy jesteś tego pewien ?
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/kampanie-przekonwertowane-na-gustlik-efile/msg24268/#msg24268
O ile pamiętam, wydaje mi się że wersje z literką "a" to właśnie te z poprawionym ruchem pociągów.
Piszesz, o kampanii ściągniętej indywidualnie czy też z całej instalki.
A jeżeli z instalki to czy po zainstalowaniu aktualizacji 4.04 ?
Bo dopiero aktualizacje naprawiają ten błąd, a ich nie instalowanie nie jest dobrą drogą do gry bez błędów.
Wiesz co - nie zaglądałem do tej kampanii, w wersji z Twojej strony. Opieram się na tym, co Kolega napisał. Ja robiłem przeróbki na swojej wersji, ze swojego dysku.
@ Kowdar
Mea Culpa, niedawną ciągnąłem od Ciebie nową instalkę i przeoczyłem aktualizację... Po zainstalowaniu tejże pociągi śmigają normalnie. Przepraszam za zamieszanie :/
BTW - mój post nie był w żadnym wypadku atakiem na Ciebie i mam nadzieję, że tak nie został odebrany...
Pozdrawiam,
Kuba
W scenariuszu "SZKOCJA" w opisie jest wskazane, że aby wygrać, należy zniszczyć wszystkie jednostki przeciwnika. W rzeczywistości wystarczy pozwolić przeciwnikowi zająć dowolną flagę (niekoniecznie VH) a następnie ją odbić (wyświetla się komunikat: "Took any flag when no VH were defined"). Chyba nie do końca jest to zgodne z zamysłem?
Pozdrawiam,
Kuba
To jest warunek jeszcze z PG2 - to też jest do zmiany.
W po scenariuszu wyboru ścieżki Afryka czy Francja po wyborze Afryki otrzymałem prototypową jednostkę czołgu Pz IIIJ :O tak powinno być? Czy autor założył, iż może być to czołg zdobyczny? Grałem dalej i przyznam, że w obliczu niemożności zakupu jednostek pancernych ten czołg był "game changerem" wielu trudnych sytuacji z jakimi moje siły mierzyły się w czasie kampanii afrykańskiej.
Z powodu permanentnych trudności z dostawami czołgów angielskich, w pewnym momencie, w Afryce łatwiej było o zdobyczne niemieckie, niż o sojusznicze.
A tu oto dowód....
Domyśliłem się jednak...
Bardzo mnie to cieszy, że zachowana została zachowana ta niezwykła dbałość takie jak ten szczegóły ;)
Zdjęcie niesamowite!
Wpis uaktualniony do wersji 4.1
Dzięki Jaro! :clap