G25 - Prawdziwi Patrioci.Kampania "Prawdziwi Patrioci" powstała na skutek rozczarowania kampaniami, których jedyną "atrakcją"
były tabuny czołgów i samolotów, mających - bez liczenia się z realiami - jedynie utrudniać, wygraną.
W związku z tym, postanowiłem stworzyć kampanię hiperfikcyjną, która jednak - mam nadzieję - nie
posuwa się do chwytów poniżej pasa.
Początkowo miał być to żart, obliczony na max. 10 scenariuszy, na dobry początek 2011 roku. Ale w miarę
pisania, wiedziałem już, że na tym sie nie skończy. Nawet kończąc w 26-tym scenariuszu miałem uczucie
niedosytu.
To miała być ŁATWA i ROZRYWKOWA kampania, ale okazało się, że grając na 200%, gry testowe, miałem tu
i ówdzie problemy, więc może wcale taka nie jest?
Więcej szczegółów nie będzie - popsuły by zabawę. Dlatego też nie było żadnych publicznych testów, ale
kto ją zobaczy - zrozumie dlaczego. Jedno jest pewne - oczy trzeba mieć otwarte. Wojny nie da się "opisać
w briefingach".
Strony:
Allied - Polska (fikcyjna), Francja, Anglia, USA
Axis - sami źli chłopcy (choć czasem przechodzą na jasną stronę mocy)
Lata: 1938-1944, 26 scenariuszy
Kampania jest liniowa, żadnego scenariusza nie można przegrać.Dlatego sugerowany poziom prestiżu, w pierwszym podejściu, to: 150-200%
Campaign: G25_PP * G25 PRAWDZIWI PATRIOCI v.4.0
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map
0 G25_PP00.xscn DUMA NARODOWA Jul 1, 1938 1 1 1 Ls 706.jpg
1 G25_PP01.xscn SMOKI PODWAWELSKIE Aug 1, 1938 2 2 2 Ls 700.jpg
2 G25_PP02.xscn SLIWOWICA Aug 15, 1938 3 3 3 Ls 700.jpg
3 G25_PP03.xscn KRYZYS TYSKI Sep 1, 1938 4 4 4 Ls 1051.jpg
4 G25_PP04.xscn WIELKI KAC Sep 15, 1938 5 5 5 Ls 387.jpg
5 G25_PP05.xscn NA ZIMNO Nov 5, 1938 6 6 6 Ls 123.jpg
6 G25_PP06.xscn SLEDZ PO GDANSKU Apr 2, 1939 7 7 7 Ls 783.jpg
7 G25_PP07.xscn OPERACJA "POPITKA" May 2, 1939 8 8 8 Ls 181.jpg
8 G25_PP08.xscn ZUBROWKA Jun 15, 1939 9 9 9 Ls 167.jpg
9 G25_PP09.xscn IN VINO VERITAS Jul 20, 1939 10 10 10 Ls 704.jpg
10 G25_PP10.xscn STRZAL Z KORKA Aug 22, 1939 11 11 11 Ls 508.jpg
11 G25_PP11.xscn JESIENNY KAC Sep 27, 1939 12 12 12 Ls 236.jpg
12 G25_PP12.xscn WODKA Z LODEM Dec 26, 1939 13 13 13 Ls 1.jpg
13 G25_PP13.xscn WYTRAWNI GRACZE Jun 1, 1940 14 14 14 Ls 384.jpg
14 G25_PP14.xscn ABSOLUTNIE BOJOWO May 2, 1941 15 15 15 Ls 336.jpg
15 G25_PP15.xscn STRASZNE WAKACJE Aug 15, 1941 16 16 16 Ls 196.jpg
16 G25_PP16.xscn ACROPOLIS ADIEU Sep 20, 1941 17 17 17 Ls 471.jpg
17 G25_PP17.xscn EGE SZEGEDRE May 10, 1942 18 18 18 Ls 492.jpg
18 G25_PP18.xscn A VOTRE SANTE! Aug 10, 1942 19 19 19 Ls 714.jpg
19 G25_PP19.xscn SZAMPANSKA ZABAWA Sep 5, 1942 20 20 20 Ls 126.jpg
20 G25_PP20.xscn CAPUCCINO W BOLONII Apr 20, 1943 21 21 21 Ls 717.jpg
21 G25_PP21.xscn LASCIATE OGNI SPERANZA May 15, 1943 22 22 22 Ls 713.jpg
22 G25_PP22.xscn ALKOMAT Aug 10, 1943 23 23 23 Ls 707.jpg
23 G25_PP23.xscn OPERACJA "FIKOŁEK" Sep 15, 1943 24 24 24 Ls 686.jpg
24 G25_PP24.xscn SOJUSZ W PIECIU SMAKACH Oct 15, 1943 25 25 25 Ls 0.jpg
25 G25_PP25.xscn OSTATNIA BALANGA May 1, 1944 Win Win Win Ls 321.jpg
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 G25_PP00.xscn NATIONAL PRIDE 23 3180 Aggressive 21 2672
1 G25_PP01.xscn DRAGONS UNDER WAWEL 15 2924 Aggressive 31 5090
2 G25_PP02.xscn SLIVOVITZ 5 806 Defensive 25 3009
3 G25_PP03.xscn TYSKIE CRISIS 14 1596 Aggressive 25 3555
4 G25_PP04.xscn GREAT HANGOVER 15 1774 Aggressive 31 3776
5 G25_PP05.xscn COLD DISH 14 1844 Aggressive 45 6562
6 G25_PP06.xscn GDANSK'S HERRING 22 6819 Aggressive 47 10268
7 G25_PP07.xscn OPERATION "DRINK AFTER" 20 6499 Defensive 57 13154
8 G25_PP08.xscn BISON GRASS VODKA 8 729 Aggressive 32 6873
9 G25_PP09.xscn IN VINO VERITAS 16 2952 Aggressive 46 9805
10 G25_PP10.xscn SHOT WITH CORK 30 8163 Defensive 67 10911
11 G25_PP11.xscn AUTUMN HANGOVER 2 756 Defensive 53 9975
12 G25_PP12.xscn VODKA WITH ICE 16 3181 Aggressive 50 10803
13 G25_PP13.xscn DRY PLAYERS 13 3235 Aggressive 57 11506
14 G25_PP14.xscn ABSOLUTE MILITANTLY 7 1932 Defensive 58 11665
15 G25_PP15.xscn TERRIBLE HOLIDAYS 25 19113 Aggressive 46 21951
16 G25_PP16.xscn ACROPOLIS ADIEU 9 2333 Defensive 55 12025
17 G25_PP17.xscn EGE SZEGEDRE 15 3840 Aggressive 86 20649
18 G25_PP18.xscn A VOTRE SANTE! 16 3756 Aggressive 73 15060
19 G25_PP19.xscn CHAMPAGNE FUN 11 9753 Aggressive 46 17560
20 G25_PP20.xscn CAPUCCINO IN BOLOGNA 32 10051 Defensive 84 20875
21 G25_PP21.xscn LASCIATE OGNI SPERANZA 0 0 Defensive 58 11940
22 G25_PP22.xscn BREATHALYSER 6 2109 Aggressive 100 23928
23 G25_PP23.xscn OPERATION "COCKTAIL" 12 4130 Defensive 96 23664
24 G25_PP24.xscn ALLIANCE IN FIVE FLAVORS 2 1008 Aggressive 101 27494
25 G25_PP25.xscn LAST CRAZY PARTY 12 2094 Aggressive 103 30849
Zapewne przez zmiany w efilu, w pewnym momencie gra jest nie do ukończenia.
W scenariuszu 13, Wytrawni gracze, gracz ma kraj Republic of Poland ale z ustawionym F/F na nieistniejący front (2)
co powoduje że nie można zakupić ani dokonać żadnych upgrade'ów. I to jest OK, uznałem to za ciekawy i celowy zabieg.
Podobnie było w scenie 15, Strasznie bojowo, też w niczym to nie przeszkodziło (bo miałem też jednostki amerykańskie i mogłem jakąś ich jednostkę załadować do transportu morskiego i dopłynąć do japońskiego VH)
Takie same ustawienia w scenie 16, "Acropolis Adieu", już się nie sprawdzają.
W Suite widać że są DH na morzu, ale w grze ich nie ma - pewnie brak transportu.
Mogę wystawić tylko trzy jednostki na wysepce, ale z niej nie wypłynę bo nie ma transportu morskiego (mimo NTP=3).
Lotniska też nie ma ... więc jestem totalnie uziemiony. Grekami nic nie zwojuję. Portu niszczycielem nie zdobędę.
Na wysepce lotniska nie zbuduję - nie ma terenu Clear.
I teraz - albo jest tam jakiś myk, może nie mam jakieś jednostki (ale wydaje mi się, że spadochroniarzy nie można było wcześniej kupić), może powinienem w coś dużo wcześniej się zaopatrzyć,
albo
jest to błąd do poprawy ... tylko co zrobić ? Ustawić F/F na 0/0 ?
W kolejnych scench F/F jest na 0/0 do końca kampanii.
EDIT:
sprawdziłem, ustawiania F/F = 0/0 powodują że, mamy transport morski, a ustawienie na poziomie kampanii dla tego scena zakazu zakupu jednostek i ich upgrade, powoduje, że efekt mamy taki sam jak poprzednio.
Proponuję tak poprawić kampanię na stałe.
Rzeczywiście najlepiej będzie po prostu wyzerować fronty. W czasach gdy ta kampania powstawała fronty były bardzo raczkującą opcją.
Natomiast co do nie kupowania i nie upgradowania, to zobacz czy wynika to z kontekstu opowieści - to raczej nie były opcje stosowane wtedy, więc chyba nie wpadłbym na to, ale mogę się mylić....
Cytat: kowdar w Listopad 11, 2016, 07:36:17 PM
I teraz - albo jest tam jakiś myk, może nie mam jakieś jednostki (ale wydaje mi się, że spadochroniarzy nie można było wcześniej kupić), może powinienem w coś dużo wcześniej się zaopatrzyć,
albo
jest to błąd do poprawy ... tylko co zrobić ? Ustawić F/F na 0/0 ?
W kolejnych scench F/F jest na 0/0 do końca kampanii.
Ustawić możesz 0/0 albo 1/1, oba warianty powinny działać bezproblemowo.
To nie do końca jest błąd, raczej pewna nieścisłość koncepcyjna w systemie frontów/frakcji.
Jeśli zablokujesz możliwość zakupów stosując nieistniejący front/frakcje, wyłączasz dostęp nie tylko do jednostek dostępnych z menu zakupów, ale również do powiązanych (należących do frontów/frakcji) transportów nieorganicznych.
Ten sam problem będzie dotyczyć wszystkich transportów nieorganicznych (barki, samoloty, helikoptery, pociągi).
Nie tak łatwo to rozwiązać. Teoretycznie dla wszystkich transportów nieorganicznych można ustawić F/F = 0/0 i pozornie problem zniknie.
Niestety nie zadziała to w nacjach intensywnie wykorzystujących fronty i frakcje.
Pierwszy przykład z brzegu, to niemiecki 'Ju-52'.
Mamy dwa modele E:0175 (z F/F= 29/0) i E:3196 (z F/F= 2/0). Jeden jest dostępny dla frakcji "europejskich", drugi tylko dla DAK.
Jeśli ustawisz zerowe F/F będziesz miał dostępne oba, a jeśli ustawisz nieistniejący front (na przykład 32) nie będzie dostępny żaden. Oba warianty nie do zaakceptowania.
Problem w tym, że obecna koncepcja F/F w efilu nie przewiduje całkowitego wyłączenia zakupów. Po prostu nigdy nie było takiej opcji i nie kojarzę by była postulowana.
Jeśli jest tak potrzeba, mogę wprowadzić dodatkową "pustą" frakcje, nazwijmy ją roboczo 'no units', zawierającą tylko transporty nieorganiczne.
Wtedy ustawienie właściwego frontu i frakcji 'no units' będzie prowadziło do bezpiecznego wyłączenia listy zakupów, przy zachowaniu transportów nieorganicznych odpowiednich dla danego frontu.
Nic nie trzeba robić ... zakupy/upgrade można wyłączyć dla scenariusza na poziomie ustawień kompanii i jest OK.
Już G25 poprawiłem i zamieszczę zmienioną na stronie.
Ponieważ sobie to akurat gram - a już dawno nikt nie grał - to raportuję o błędach
Scenariusz 9
BISON GRASS VODKA
Limit rozstawienia 19 jednostek - w opisie podano błędnie 17
Scenariusz 10
IN VINO VERITAS
Posiłki niemieckie mają bombowiec z torpedami - walka na lądzie
Błędy powstałe w następnych scenach będę opisywał wraz z zamieszczaniem raportów
Kampania na pewno wymaga przejrzenia i odświeżenia.
W pierwszej kolejności do poprawy są opcje scenariuszy (strzelanie z za własnych jednostek, opcje flaków, rozszerzone opcje morskie, itd).
Właśnie skończyłem ostatni scenariusz ..
Będę powoli wrzucał raporty - muszę obrazki przygotować i opisy - a idzie mi to jakoś kulawo ..
Tak dla porządku - choć to nie błąd, a drobna niedogodność ...
Scenariusz 14
DRY PLAYERS
Limit rozstawienia 28 jednostek
Nie można kupować, ani unowocześniać jednostek
Nie było o tym wcześniej informacji ...
Scenariusz 16
TERRIBLE HOLIDAYS
Limit wystawienia,
Nie można nic kupić, ani unowocześnić
Dowiadujemy się o tym na wejściu scenariusza
Samo to, że na wakacjach nie mamy tego, co zostało w domu --> jest ok,
Jednak przed wyjazdem, informuje się nas , co potrzebne będzie ...
Ten, co gra drugi i następny raz tę kampanię ma oczywistą przewagę na tym , co pierwszy raz ...
Nie mamy żadnego portu(dostępne transporty morskie) - tz. są heksy typu port lecz nie mają flagi,
a VH Japończyków jest na odległej wyspie - żadna jednostka nie umie pływać samodzielnie
Edit
okazuje się, że z portu bez flagi można wystawiać transport morskiJest lotnisko i samoloty można wystawiać
Ponieważ jest limit wystawienia, to ktoś nie zorientowany (nawet jak ma spadochroniarzy) może ich nie wystawić
Jak ktoś nie ma spadochroniarzy, ani saperów --> co ma zrobić ? --> nie można zbudować portu
W takim przypadku scenariusz można wygrać przez wybicie wszystkich jednostek --> lecz jest duże prawdopodobieństwo ( wynoszące 100%), że nie osiągnie się tego ( w deszczu) w czasie na BV ...
No i do tego traci się pp za VH wrogaTo największa niedogodność tej kampanii - raczej nie po myśli Gustlika >:DScenariusz w/g mnie do poprawy - -> potrzebna wcześniej jest informacja, że nie będzie można nic kupić i że spadochroniarze miło widziani ..Edycja
Może jednak port powinien otrzymać flagę? - być może nie tylko ja się na to nabrałem?
A skoro jako argument Waldzioś przedstawił
Cytat: Waldzios w Luty 02, 2024, 12:40:27 PM
Cytat: sympatyk w Luty 02, 2024, 12:04:31 PM
Następny taki scenariusz, gdzie
Nie można nic kupić, ani unowocześnić
Dowiadujemy się o tym na wejściu scenariusza - czyli za późno
Gustlik napisał we wprowadzeniu:
Cytat: G25_PP.txtWięcej szczegółów nie będzie - popsuły by zabawę. Dlatego też nie było żadnych publicznych testów, ale kto ją zobaczy - zrozumie dlaczego. Jedno jest pewne - oczy trzeba mieć otwarte. Wojny nie da się "opisać w briefingach".
.. to w takim razie można uznać, że tp było zaplanowane
Zrobiłem obrazek na wejście kampanii( tz. kolory - cz-b był) - jeśli uważacie za stosowne podmienić .. te wszystkie obrazki o wymiarach 310x213px są obecnie za małe ..
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/G25_PP.jpg)
oraz bardzo "lekki" smack na wejście kampanii
https://drive.google.com/file/d/1-1NWgrEHRYWw6KB--V03dWLXjuhUw-HK/view?usp=sharing
Cytat: sympatyk w Luty 01, 2024, 05:07:50 PM
Jest lotnisko i samoloty można wystawiać
Ponieważ jest limit wystawienia, to ktoś nie zorientowany (nawet jak ma spadochroniarzy) może ich nie wystawić
Nie potrzebujesz niczego wystawiać. Ładujesz piechotę AUX do samolotu, i lecisz.
VH na wyspie to lotnisko, więc nie potrzebujesz spadochroniarzy by zająć heks.
Cytat: sympatyk w Luty 01, 2024, 05:07:50 PM
Może jednak port powinien otrzymać flagę? - być może nie tylko ja się na to nabrałem?
Problem w tym, że nie może.
Guslik upierał się co do stosowania opcji "ports behave as SH".
W rezultacie każdy port z flagą, staje się automatycznie pełnoprawnym SH.
Gdyby wspomnianym portom ustawić flagę, można by tam wystawić cała armie.
Przygotowałem odświeżoną wersje kampanii G25.
Główne zmiany:
- poprawiłem / uporządkowałem opcje scenariuszy;
- włączyłem opcje przezbrajania samolotów;
- wprowadziłem zaległe poprawki w kawalerii i motocyklistach;
- przejrzałem i poprawiłem transporty;
Do pobrania: G25_PP_v40f+.zip (http://www.opengeneral.pl/waldzios/G25_PP_v40f+.zip) (paczka zawiera tylko poprawione pliki scenariuszy).
Skończyłem kampanię
Więcej nieprawidłowości nie widzę ...
Poprawiłem ten smack, bo po za oryginalnym oknem, powstawały dziwne linie - to zasługa rastru(zachciało mi się)
Teraz powinien działać lepiej, niezależnie od wielkości okna
https://drive.google.com/file/d/1-1NWgrEHRYWw6KB--V03dWLXjuhUw-HK/view?usp=sharing
Cytat: sympatyk w Luty 02, 2024, 11:33:26 PM
Zrobiłem obrazek na wejście kampanii( tz. kolory - cz-b był) - jeśli uważacie za stosowne podmienić .. te wszystkie obrazki o wymiarach 310x213px są obecnie za małe ..
Nie mogłem zrozumieć o co chodzi z wielkością tych obrazków. Dlaczego są za małe, skoro u mnie się wyświetlają tak:
(https://www.opengeneral.pl/upload/DK_obrazek_kam.jpg)
Ale kilka dni temu zmieniłem laptopa ...
Stary miał rozdzielczośc 1366x768 i się wyświetlały bardzo dobrze, ale teraz mam 1920x1080 i widzę, że faktycznie się nie skalują i są za małe. Postaram się w następnej instalce je powiększyć ...