Kampania W02 Grecki Eposhttp://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html)
Kampania Greków w 1940 i 41 roku.
Dowodzisz dumną armią grecką w okresie najazdu włosko-niemieckiego.
I wspierającymi Cię brytyjskimi siłami ekspedycyjnymi tzw. W-Force.
Wojna włosko-grecka .... a potem najazd Wermachtu, ewakuacja Brytyjczyków i desant na Kretę.
Kampania .... uciążliwa. Ciężki, górski teren. Wojna piechoty i artylerii. Dłuży się >:(
Szczególnie dwie pierwsze bitwy ...
Ale to także inne doświadczenie niż zagony pancerne na polach Ukrainy :D
Zapraszam. Podziękowania dla Czaty za nazwy na mapach.
Przebieg kampanii:Campaign: W02_greek * W02 GRECKI EPOS v.4.4
# File Scenario Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W02_epos.scn Bitwa o Elaia-Kalama Oct 28, 1940 1 1 1 Ls NARVIK.MAP *NF (#42) 50 7324 66 11247
1 W02_chimara.scn Grecki kontratak Dec 13, 1940 2 2 Ls Ls LILLEHAM.MAP *NF (#9) 33 4875 56 10173
2 W02_leonidas.scn Nowe Termopyle Apr 24, 1941 3 3 3 Ls Greece.map *NF (#14) 34 8244 48 11904
3 W02_creta.scn Kreta May 20, 1941 Win Win Win Ls SALERNO.MAP *NF (#5) 56 11065 62 14634
A mnie się ta kampania bardzo spodobała. Niezbyt wiele jednostek i jakże inne rodzaje walk niż te z Blitza.
Działamy prawie bez rozpoznania bo rower i koniki niewiele dają. Brak samolotów rozpoznawczych z ruchem fazowym i samochodów rozpoznawczych o dużym zasięgu ruchu powoduje spore kłopoty z wykryciem wrogiej artylerii. Czołgów nie mamy.
Dziwnie ustawiony jest prestiż, bo dostajemy więcej za TV i V niż za BV.
Natomiast CAP jest chyba źle ustawiony bo w niektórych bitwach jest mniejszy niż w poprzednich. Warto by to zweryfikować, choć nie przeszkadzało to w grze.
Jedna uwaga do ostatniej bitwy. Desant morski powstrzymałem przesuwając moje jednostki do samego brzegu, więc nie mieli gdzie lądować. Popsuło to całą zabawę i doskonałe wrażenie pierwszych tur walki ze spadochroniarzami. Wydaje mi się, że warto by dać tam kilka mniejszych okrętów, aby mogły wyrąbać wolne miejsce na brzegu do lądowania. Okręty te należało by zakotwiczyć, aby nie popłynęły do VH oraz ustawić tak aby mogły atakować 1-2 hexy na brzegu bo inaczej popsuły by balans scenariusza. Zadaniem okrętów ma być tylko oczyszczenie brzegu a nie wspieranie walk po lądowaniu.
Była kiedyś taka tendencja - tłumaczona tym, że dodatkową nagrodą za BV jest prototyp, więc kasa może być mniejsza,
ale to działa tylko przy pierwszym scenariuszu. Potem to już jest sprawa losowa, więc marna rekompensata.... :(
Można to jeszcze wytłumaczyć jako pomoc dla słabiej grającego.