Kampania W03 Armia Japońska 1937-44http://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html)
Kampania Imperialnej Armii Japonii, od Mandżurii i potyczek z ZSRR,
poprzez walki z Brytyjczykami, aż do starć z armią amerykańską.
Dostosowana lepiej do efila niz dotychczas, wyregulowana punktacja, ale z zachowaniem
"klimatu" kampanii, zmieniona "jednostka sztabowa",
przetłumaczone briefingi - jak zwykle trochę kulawo, ale jak sądzę lepszy rydz niż nic ;D
Ilość jednostek gracza praktycznie przez całą kampanię jest limitowana zakazami w brefingu,
ale także ilością pkt. rozstawienia. W czasie kiedy obowiązują limity, nie otrzymujemy także prototypów.
Jak Was zachęcić ?
Jak dla mnie kampania jest .... mniamuśna :D
Gra się bardzo przyjemnie i ciekawie ... tak więc oceniam iż kampania jest łatwa,
przynajmniej do starć z amerykanami, gdzie może być trudno, o ile nie zbierze się
wystarczająco środków oraz nie będzie z byt dużych strat.
No i nie co dzień gra się egzotyczną armią japońską ::)
Przebieg kampanii:Campaign: W03_jap * W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.4.4
# File Scenario Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W03_AMBU.scn Areszt w Mandżurii May 18, 1935 1 1 1 Ls ALMATY.MAP *NF (#53) 1 202 2 12
1 W03_SURR.scn Zaskoczyć wroga Mar 5, 1937 2 2 2 Ls CIECHANO.MAP *NF (#12) 20 3900 31 2712
2 W03_CHIH.scn Chihfeng May 16, 1937 3 3 3 Ls OAKRIDGE.MAP *NF (#27) 1 43 13 1004
3 W03_MUKD.scn Mukden Jun 16, 1937 4 4 4 Ls DESSAU.MAP *NF (#17) 3 516 13 860
4 W03_MUK2.scn Mukden cz.II Jul 7, 1937 5 5 5 Ls DESSAU.MAP *NF (#17) 6 681 9 394
5 W03_TANG.scn Wyścig do Tangshang Aug 24, 1937 6 6 6 Ls EKATERINBURG.MAP (#55) 0 0 16 1296
6 W03_TAN2.scn Bitwa o Tangshan Aug 25, 1937 7 7 Ls Ls EKATERINBURG.MAP (#55) 10 1979 24 2240
7 W03_CHEN.scn Wsparcie dla Chengteh Nov 16, 1937 8 8 8 Ls CHIR.MAP *NF (#28) 5 792 17 1518
8 W03_TSIN.scn Tsingtao May 16, 1938 9 9 9 Ls SAVANNAH.MAP *NF (#13) 11 9264 24 2400
9 W03_SAKH.scn Sachalin Mar 16, 1939 10 10 Ls Ls SAKHALIN.MAP *NF (#50) 10 6836 17 1632
10 W03_KHAL.scn Khalkin Gol Apr 20, 1939 11 11 11 Ls ARRACT.MAP *NF (#19) 15 3588 21 3444
11 W03_AMUR.scn Poprzez Amur Jun 4, 1939 12 12 13 Ls UlanUde.map *NF (#73) 12 4188 26 4248
12 W03_YENK.scn Yenking May 16, 1940 13 13 16 Ls VLADIVOSTOK.MAP (#51) 1 12 29 2988
13 W03_PENA.scn Penang Dec 16, 1941 14 14 14 16 Penang.map *NF (#75) 14 4032 38 6110
14 W03_SING.scn Singapur Feb 1, 1942 15 15 16 Ls Singapore.map *NF (#71) 13 3336 43 7596
15 W03_PALE.scn Tanjunkarang Feb 24, 1942 16 16 16 Ls Panzer01.map *NF (#40) 8 8196 32 7448
16 W03_IBA.scn Iba Apr 5, 1942 17 17 17 Ls SALERNO.MAP *NF (#5) 21 7692 28 6816
17 W03_LAE.scn Lae May 20, 1942 18 18 18 Ls GREECE.MAP *NF (#14) 1 672 30 6588
18 W03_GUAD.scn Guadalcanal Aug 1, 1942 19 19 19 Ls MALTA.MAP *NF (#2) 12 13404 50 26076
19 W03_BUNA.scn Buna Nov 16, 1942 20 20 20 Ls GREECE.MAP *NF (#14) 6 1644 35 10776
20 W03_MARS.scn Wyspy Marshalla Jan 13, 1944 Win Win Ls Ls GIBRALTAR.MAP *NF (#33) 39 41175 69 46098
Czy na pewno w pierwszym scenariuszu mamy tylko sztab? Nie da się rozstawić żadnej kupionej jednostki, bo brak SH. Moim zdaniem, powinno być trochę prestiżu np. na zakup kawalerii (bo w końcu dowodzę kawalerią) i możliwość rozstawienia.
Wrogie jednostki, trochę silniejsze powinny mieć podzielone zadania. Jedna atakuje a druga broni swojego VH albo ucieka do heksa wyjścia.
Obecnie jedyne rozwiązanie, to wycofanie do własnego heksa i czekanie na wroga. Niestety kończy się to zwykłym zwycięstwem. BV jest możliwy, ale w drugim podejściu, bo już się wie gdzie jest wróg.
PS
Dalej nie grałem, bo włączyłem tylko do testu nowej szaty graficznej.
Jest to ciekawa kampania o dziwnych rozwiązaniach. Ma limity rozstawień stąd gra się dziwnie. Jednak polecam ją