Areszt w MandżuriiAby nie zdradzać za wiele, bo scenariusz "z kluczem" tylko suchy AAR:
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
--
Campaign score: 34 * Average: 34
Current scenario: Areszt w Mandżurii , VH prestige is 80 , All map prestige is: 80
Total army value: 0 , Current prestige is 500
Prestige available on map yet is 80 pp ( 80 pp in VH to capture)
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, Zaskoczyć wroga , cap 1000, 5 turns prestige: 0
if V : +1000, Zaskoczyć wroga , cap 1000, 10 turns prestige: 0
if TV: +500, Zaskoczyć wroga , cap 1000, 15 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 3 bars , 335 exp , Japan , 13/1 , 0 kill , 0 pp (U:001)
Killed: AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
Lost : AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 0
Przy okazji wychodzi ciekawa rzecz ! Jeżeli jednostka przeciwnika "sama się zniszczy" wpadając na nas,
to nie liczy się do statystyk zniszczonych jednostek ?
A co mi tam "mała sugestia"
Zapewne mam handicap "znającego scenariusz" i pewnie tylko dlatego uchowałem się ze stanem HQ 13/1.
Podpowiedź ... uważajcie ... Jak to mówią Rosjanie (chyba) .... Tisze jedziesz, dalsze budziesz?
.
Zaskoczyć wrogaBitwa także w takim stylu, że raczej lepiej wiele nie zdradzać.
W każdym bądź razie ... Po cichutku, na paluszkach ... i mam Brylanta w 7 turze
A w obronie utrzymałem 2 VH, a praktycznie w chwili zwycięstwa ... to właściwie jeden, bo drugi był już pusty i tylko czekał na wejście Chińczyków.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
--
Campaign score: 90 * Average: 45
Current scenario: Zaskoczyć wroga , VH prestige is 80 , All map prestige is: 480
Total army value: 0 , Current prestige is 1120
Prestige available on map yet is 400 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, Chihfeng , cap 1000, 10 turns prestige: 0
if V : +1000, Chihfeng , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if TV: +500, Chihfeng , cap 1000, 20 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 3 bars , 336 exp , Japan , 13/1 , 0 kill , 0 pp (U:001)
Killed: AD 0 , AT 0 , ATY 0 , INF 7 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 7
Lost : AD 0 , AT 4 , ATY 3 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 7
ChihfengNareszcie mogę coś zakupić ... Ale jak dużo ... jedną piechotę ???
Ciężko walczę drobnymi siłami o tytułowe miasto. Dobrze że przeciwnik nie jest jakiś "wypasiony",
więc powolutku, jednostka po jednostce go niszczę ... cel osiągam w 15 turze.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
--
Campaign score: 119 * Average: 39
Current scenario: Chihfeng, VH prestige is 80 , All map prestige is: 480
Total army value: 348 , Current prestige is 678
Prestige available on map yet is 400 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Mukden , cap 1000, 10 turns prestige: 0
if V : +1000, Mukden , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if TV: +500, Mukden , cap 1000, 20 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 3 bars , 361 exp , Japan , 11/1 , 2 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 0 bars , 82 exp , Japan , 8/10 , 4 kill , 348 pp (U:016)
Killed: AD 0 , AT 0 , ATY 1 , INF 11 , REC 0 , TK 1 , FTR 0 , TB 0 , Total: 13
Lost : AD 0 , AT 4 , ATY 3 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 7
MukdenSiły zostają tak jak były ...
Piechotę wystawiam przy mieście, a sztab "pędzi" z pomocą z odległego pkt. rozstawienia ...
Lotnictwo trochę pomaga, i powoli posuwam się do przodu łamiąc opór przeciwnika ;D
Dobrze że nie ruszył wszystkim co miał na mnie w jednym czasie ... bo chyba niewiele z moich wojsk by zostało.
Melduję zrealizowanie zadania w turze 10.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
--
Campaign score: 166 * Average: 41
Current scenario: Mukden, VH prestige is 80 , All map prestige is: 80
Total army value: 348 , Current prestige is 623
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Mukden cz.II , cap 1000, 10 turns prestige: 0
if V : +1000, Mukden cz.II , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if TV: +500, Mukden cz.II , cap 1000, 20 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 3 bars , 384 exp , Japan , 9/1 , 5 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 1 bars , 111 exp , Japan , 10/10 , 7 kill , 348 pp (U:002)
Killed: AD 0 , AT 1 , ATY 4 , INF 12 , REC 0 , TK 2 , FTR 1 , TB 0 , Total: 20
Lost : AD 0 , AT 4 , ATY 3 , INF 0 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 7
Mukden cz.II Szybko i bez historii ... W każdym bądź razie nie przebijam się frontalnie, a obchodzę przeciwnika ... sztab wystawiony w odległym punkcie, nawet nie zdążył dojechać. Koniec w 5 turze.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 218 * Average: 43
Current scenario: Mukden cz.II , VH prestige is 80 , All map prestige is: 80
Total army value: 348 , Current prestige is 732
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Wyścig do Tangshang , cap 1000, 6 turns prestige: 0
if V : +1000, Wyścig do Tangshang , cap 1000, 8 turns prestige: 0
if TV: +500, Wyścig do Tangshang , cap 1000, 12 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 3 bars , 384 exp , Japan ,9/1 , 5 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 1 bars , 162 exp , Japan , 8/10 , 9 kill , 348 pp (U:002)
Killed: AD 0 , AT 1 , ATY 4 , INF 13 , REC 1 , TK 2 , FTR 2 , TB 0 , Total: 23
Lost : AD 0 , AT 4 , ATY 3 , INF 2 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 9
Wyścig do Tangshang Zgodnie z rozkazem, do przodu na złamanie karku, na koniec mała, zwycięska potyczka ... i BV w 4 turze.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
--
Campaign score: 268 * Average: 44
Current scenario: Wyścig do Tangshang , VH prestige is 0 , All map prestige is: 80
Total army value: 348 , Current prestige is 778
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Bitwa o Tangshan , cap 1000, 4 turns prestige: 40
if V : +1000, Bitwa o Tangshan , cap 1000, 8 turns prestige: 80
if TV: +500, Bitwa o Tangshan , cap 1000, 12 turns prestige: 120
Ls: Loss , turn prestige: 120
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 3 bars , 384 exp , Japan , 9/1 , 5 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 1 bars , 189 exp , Japan , 11/10 , 10 kill , 348 pp (U:002)
Killed: AD 0 , AT 1 , ATY 4 , INF 13 , REC 1 , TK 3 , FTR 2 , TB 0 , Total: 24
Lost : AD 0 , AT 4 , ATY 3 , INF 2 , REC 0 , TK 0 , FTR 0 , TB 0 , Total: 9
Bitwa o Tangshan Nareszcie mogę wzmocnić oddział ... kupuję mocną piechotę i artylerię.
Staram się chronić w bitwie HQ, po jak może zauważyliście, co większa bitwa, to stan o 2 mniej ... więc robi się coraz bardziej niebezpiecznie.
Nie jest łatwo, jest krótko i krwawo ... ale szczęśliwie daję radę i kończę w 4 turze ... potrwało by to trochę dłużej i Chińczycy by mnie zalali swoją masą :)
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
--
Campaign score: 320 * Average: 45
Current scenario: Bitwa o Tangshan , VH prestige is 80 , All map prestige is: 440
Total army value: 1020 , Current prestige is 306
Prestige available on map yet is 360 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, Wsparcie dla Chengteh , cap 1000, 6 turns prestige: 60
if V : +1000, Wsparcie dla Chengteh , cap 1000, 9 turns prestige: 90
TV: Loss , turn prestige: 150
Ls: Loss , turn prestige: 150
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 422 exp , Japan , 9/1 , 5 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 2 bars , 241 exp , Japan , 8/10 , 12 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 0 bars , 47 exp , Japan , 8/10 , 3 kill , 348 pp (U:037)
Artillery
105mm Type 14 , Wagon , , 0 bars , 35 exp , Japan , 8/10 , 0 kill , 324 pp (U:038)
Killed: AD 0 , AT 1 , ATY 6 , INF 19 , REC 2 , TK 4 , FTR 2 , TB 0 , Total: 34
Lost : AD 0 , AT 4 , ATY 3 , INF 2 , REC 0 , TK 1 , FTR 0 , TB 0 , Total: 10
Wsparcie dla Chengteh Na północy wystawiam piechotę, reszta na południu.
W efekcie północ daje sobie świetnie radę i po krwawych walkach zajmuje północny VH,
wojska z południa mozolnie prą naprzód, sztab dostaje po tyłku ... zostaje ze stanem 5/1,
Ale cel wreszcie osiągam w 15 turze.
No i mam wreszcie udowódczoną jednostkę.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
--
Campaign score: 349 * Average: 43
Current scenario: Wsparcie dla Chengteh , VH prestige is 400 , All map prestige is: 400
Total army value: 1020 , Current prestige is 736
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Tsingtao , cap 1000, 13 turns prestige: 260
if V : +1000, Tsingtao , cap 1000, 15 turns prestige: 300
if TV: +500, Tsingtao , cap 1000, 18 turns prestige: 360
Ls: Loss , turn prestige: 360
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 451 exp , Japan , 5/1 , 6 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 3 bars , 385 exp , Japan , 5/10 , 16 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 2 bars , 223 exp , Japan , 8/10 , Overwhelming Attack , 8 kill , 348 pp (U:003)
Artillery
105mm Type 14 , Wagon , , 0 bars , 78 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 324 pp (U:004)
Killed: AD 0 , AT 2 , ATY 7 , INF 29 , REC 2 , TK 4 , FTR 2 , TB 0 , Total: 46
Lost : AD 0 , AT 4 , ATY 3 , INF 3 , REC 0 , TK 1 , FTR 0 , TB 0 , Total: 11
TsingtaoFlota bardzo, ale to bardzo się przydaje I dzięki niej desantuję się i przełamuję powoli opór Chińczyków bez większych strat, wypełniając zadanie w turze 15
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
9 Tsingtao , #8 , Victory , score:25
--
Campaign score: 374 * Average: 41
Current scenario: Tsingtao, VH prestige is 80 , All map prestige is: 440
Total army value: 1020 , Current prestige is 1864
Prestige available on map yet is 360 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Sachalin , cap 1000, 10 turns prestige: 600
if V : +1000, Sachalin , cap 1000, 15 turns prestige: 900
if TV: +500, Sachalin , cap 1000, 23 turns prestige: 1380
Ls: Loss , turn prestige: 1380
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 451 exp , Japan , 5/1 , 6 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 4 bars , 481 exp , Japan , 7/10 , 21 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 3 bars , 343 exp , Japan , 4/10 , Overwhelming Attack , 14 kill , 348 pp (U:003)
Artillery
105mm Type 14 , Wagon , , 1 bars , 165 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 324 pp (U:004)
Killed: AD 1 , AT 3 , ATY 15 , INF 44 , REC 2 , TK 6 , FTR 3 , TB 0 , Total: 74
Lost : AD 0 , AT 4 , ATY 3 , INF 3 , REC 0 , TK 2 , FTR 0 , TB 0 , Total: 12
SachalinWszystkie moje jednostki wystawiam na wschodnim wybrzeżu, na zachodzie niech przydział z dowództwa radzi sobie sam ... i sobie poradził.
Miałem zgodę na rozbudowę oddziału o jedną jednostkę. Ale o tym zapomniałem ... Szare komórki mi zadziałały w połowie bitwy ... więc nie pozostało mi nic innego, jak zakupić jednostkę lotniczą ... los pada na bombowca G3M Nell i wykorzystuję go do złamania oporu Rosjan, kończąc bitwę w turze 11.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
9 Tsingtao , #8 , Victory , score:25
10 Sachalin , #9 , Victory , score:33
--
Campaign score: 407 * Average: 40
Current scenario: Sachalin , VH prestige is 120 , All map prestige is: 120
Total army value: 1764 , Current prestige is 2280
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Khalkin Gol , cap 1000, 10 turns prestige: 500
if V : +1000, Khalkin Gol , cap 1000, 15 turns prestige: 750
TV: Loss , turn prestige: 850
Ls: Loss , turn prestige: 850
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 451 exp , Japan , 5/1 , 6 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 522 exp , Japan , 8/10 , 25 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 4 bars , 457 exp , Japan , 6/10 , Overwhelming Attack , 16 kill , 348 pp (U:003)
Artillery
105mm Type 14 , Wagon , , 1 bars , 184 exp , Japan , 11/10 , 4 kill , 324 pp (U:004)
Tactical Bomber
G3M Nell , , 0 bars , 44 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 744 pp (U:030)
Killed: AD 1 , AT 3 , ATY 19 , INF 58 , REC 3 , TK 6 , FTR 3 , TB 0 , Total: 93
Lost : AD 0 , AT 4 , ATY 3 , INF 4 , REC 0 , TK 2 , FTR 0 , TB 1 , Total: 14
Khalkin GolPrzehandlowuję jednostkę lotniczą za artylerię ;D
Wszystkie jednostki rozstawiam na północy za rzeką i ruszam naprzód ... ciężkie walki o utrzymanie pozycji na południu.
Trudna bitwa, ale osiągam wreszcie cel w 14 turze, zajmując VH przy lotnisku.
Sztab strasznie oberwał ... jego stan to 2/1.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
9 Tsingtao , #8 , Victory , score:25
10 Sachalin , #9 , Victory , score:33
11 Khalkin Gol , #10 , Victory , score:31
--
Campaign score: 438 * Average: 39
Current scenario: Khalkin Gol, VH prestige is 160 , All map prestige is: 200
Total army value: 1464 , Current prestige is 2834
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Poprzez Amur , cap 1000, 13 turns prestige: 0
if V : +1000, Poprzez Amur , cap 1000, 18 turns prestige: 0
if TV: +500, Poprzez Amur , cap 1000, 25 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 457 exp , Japan , 2/1 , 6 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 565 exp , Japan , 11/10 , 28 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 547 exp , Japan , 4/10 , Overwhelming Attack , 20 kill , 348 pp (U:003)
Artillery
105mm Type 14 , Wagon , , 2 bars , 231 exp , Japan , 8/10 , 5 kill , 324 pp (U:004)
150mm Type 96 , Wagon , , 0 bars , 47 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 444 pp (U:005)
Killed: AD 2 , AT 4 , ATY 22 , INF 66 , REC 4 , TK 9 , FTR 3 , TB 0 , Total: 110
Lost : AD 1 , AT 4 , ATY 5 , INF 9 , REC 0 , TK 4 , FTR 1 , TB 2 , Total: 26
Poprzez Amur Zgodnie z rozkazem wzmacniam oddział o artylerię i tanki.
Na początek atak na północ i obrona w środku, a potem ruszam pełnią sił na zachód i osiągam sukces w turze 11. Najgroźniejszym przeciwnikiem są ruskie BT szalejące wśród moich oddziałów.
No i standardowo ruska artyleria ?
A no i okazuję się, że jak sztab ma belki to mogę trochę podnieść jego stan ... i to mi się podoba ::)
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
9 Tsingtao , #8 , Victory , score:25
10 Sachalin , #9 , Victory , score:33
11 Khalkin Gol , #10 , Victory , score:31
12 Poprzez Amur , #11 , Victory , score:30
--
Campaign score: 468 * Average: 39
Current scenario: Poprzez Amur , VH prestige is 80 , All map prestige is: 120
Total army value: 2328 , Current prestige is 2340
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Yenking , cap 1000, 9 turns prestige: 360
if V : +1000, Yenking , cap 1000, 12 turns prestige: 480
if TV: +500, Penang , cap 1000, 16 turns prestige: 640
Ls: Loss , turn prestige: 640
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 457 exp , Japan , 5/1 , 6 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 614 exp , Japan , 14/10 , 32 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 658 exp , Japan , 9/10 , Overwhelming Attack , 25 kill , 348 pp (U:003)
Tank
Type 95 Ha-Go , , 0 bars , 33 exp , Japan , 2/10 , 2 kill , 276 pp (U:045)
Artillery
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 2 bars , 259 exp , Japan , 12/10 , 5 kill , 456 pp (U:004)
150mm Type 96 , Wagon , , 0 bars , 91 exp , Japan , 8/10 , 4 kill , 444 pp (U:005)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 0 bars , 20 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 456 pp (U:044)
Killed: AD 5 , AT 5 , ATY 25 , INF 75 , REC 6 , TK 11 , FTR 5 , TB 0 , Total: 132
Lost : AD 1 , AT 4 , ATY 5 , INF 11 , REC 0 , TK 5 , FTR 1 , TB 3 , Total: 30
YenkingGramy tym czym mamy ... tym razem brak rozkazu wzmocnień ... a szkoda.
Bitwa dość łatwa ... najtrudniejszą sprawą jest przemieszczenie jednostek w rejon oporu Chińczyków.
Zadanie wypełniam w turze 17.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
9 Tsingtao , #8 , Victory , score:25
10 Sachalin , #9 , Victory , score:33
11 Khalkin Gol , #10 , Victory , score:31
12 Poprzez Amur , #11 , Victory , score:30
13 Yenking , #12 , Victory , score:30
--
Campaign score: 498 * Average: 38
Current scenario: Yenking, VH prestige is 160 , All map prestige is: 320
Total army value: 2328 , Current prestige is 2049
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Penang , cap 1000, 15 turns prestige: 0
if V : +1000, Penang , cap 1000, 17 turns prestige: 0
if TV: +500, Iba , cap 1000, 24 turns prestige: 0
Ls: Loss , turn prestige: 0
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 465 exp , Japan , 4/1 , 6 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 727 exp , Japan , 6/10 , 37 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 764 exp , Japan , 7/10 , Overwhelming Attack , 31 kill , 348 pp (U:003)
Tank
Type 95 Ha-Go , , 2 bars , 224 exp , Japan , 2/10 , 7 kill , 276 pp (U:007)
Artillery
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 3 bars , 307 exp , Japan , 12/10 , 7 kill , 456 pp (U:004)
150mm Type 96 , Wagon , , 1 bars , 136 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 444 pp (U:005)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 1 bars , 121 exp , Japan , 8/10 , Aggressive Attack , 1 kill , 456 pp (U:006)
Killed: AD 5 , AT 8 , ATY 25 , INF 89 , REC 7 , TK 12 , FTR 5 , TB 0 , Total: 151
Lost : AD 1 , AT 4 , ATY 5 , INF 12 , REC 0 , TK 5 , FTR 1 , TB 3 , Total: 31
PenangNareszcie zgodna na większe wzmocnienia. Kupuję: piechotę, artylerię, czołgi, i zwiad.
18 Dywizja atakuje Anglików na południu, a moje oddziały przebijają się na zachód.
Twarde walki .... i pierwsza strata jednostek corowych ... ginie świeżo zakupiona piechota ... jak to żółtodzioby.
Kończę w 10 turze I po wielu bitwach nareszcie brylantowo.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
9 Tsingtao , #8 , Victory , score:25
10 Sachalin , #9 , Victory , score:33
11 Khalkin Gol , #10 , Victory , score:31
12 Poprzez Amur , #11 , Victory , score:30
13 Yenking , #12 , Victory , score:30
14 Penang , #13 , Brilliant Victory , score:48
--
Campaign score: 546 * Average: 39
Current scenario: Penang, VH prestige is 320 , All map prestige is: 600
Total army value: 3372 , Current prestige is 1414
Prestige available on map yet is 280 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Singapur , cap 1000, 10 turns prestige: 500
if V : +1000, Singapur , cap 1000, 14 turns prestige: 700
if TV: +500, Singapur , cap 1000, 18 turns prestige: 900
if Ls: +0, Iba , cap 1000, 18 turns prestige: 900
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 465 exp , Japan , 5/1 , 6 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 799 exp , Japan , 11/10 , 40 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 805 exp , Japan , 13/10 , Overwhelming Attack , 36 kill , 348 pp (U:003)
Tank
Type 95 Ha-Go , , 2 bars , 297 exp , Japan , 12/10 , 10 kill , 276 pp (U:007)
Type 1 Chi-He , , 0 bars , 25 exp , Japan , 5/10 , 0 kill , 372 pp (U:060)
Recon
Type 92 , , 0 bars , 24 exp , Japan , 8/10 , 1 kill , 216 pp (U:062)
Artillery
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 3 bars , 330 exp , Japan , 13/10 , 8 kill , 456 pp (U:004)
150mm Type 96 , Wagon , , 1 bars , 164 exp , Japan , 11/10 , 5 kill , 444 pp (U:005)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 1 bars , 147 exp , Japan , 11/10 , Aggressive Attack , 3 kill , 456 pp (U:006)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 0 bars , 27 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 456 pp (U:063)
Killed: AD 6 , AT 9 , ATY 29 , INF 111 , REC 8 , TK 12 , FTR 7 , TB 1 , Total: 183
Lost : AD 1 , AT 4 , ATY 5 , INF 14 , REC 0 , TK 5 , FTR 1 , TB 3 , Total: 33
SingapurUzupełniam stan o straconą jednostkę ... kasę mam, a jakże :D
Dość łatwo rozprawiam się z oporem na przedpolach Singapuru, trochę krwi potem psuje artyleria z twierdzy,
Ale tylko do czasu podciągnięcia mojej ... brylantowo w 14 turze.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
9 Tsingtao , #8 , Victory , score:25
10 Sachalin , #9 , Victory , score:33
11 Khalkin Gol , #10 , Victory , score:31
12 Poprzez Amur , #11 , Victory , score:30
13 Yenking , #12 , Victory , score:30
14 Penang , #13 , Brilliant Victory , score:48
15 Singapur , #14 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 595 * Average: 39
Current scenario: Singapur , VH prestige is 80 , All map prestige is: 160
Total army value: 3720 , Current prestige is 1822
Prestige available on map yet is 160 pp ( 80 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Tanjunkarang , cap 1000, 15 turns prestige: 300
if V : +1000, Tanjunkarang , cap 1000, 18 turns prestige: 360
if TV: +500, Iba , cap 1000, 20 turns prestige: 400
Ls: Loss , turn prestige: 400
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 465 exp , Japan , 5/1 , 6 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 877 exp , Japan , 3/10 , 46 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 929 exp , Japan , 4/10 , Overwhelming Attack , 41 kill , 348 pp (U:003)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 0 bars , 63 exp , Japan , 3/10 , 1 kill , 348 pp (U:067)
Tank
Type 95 Ha-Go , , 4 bars , 426 exp , Japan , 10/10 , 15 kill , 276 pp (U:007)
Type 1 Chi-He , , 1 bars , 105 exp , Japan , 3/10 , 1 kill , 372 pp (U:008)
Recon
Type 92 , , 0 bars , 40 exp , Japan , 2/10 , 1 kill , 216 pp (U:009)
Artillery
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 3 bars , 398 exp , Japan , 10/10 , 12 kill , 456 pp (U:004)
150mm Type 96 , Wagon , , 2 bars , 223 exp , Japan , 11/10 , 9 kill , 444 pp (U:005)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 1 bars , 198 exp , Japan , 11/10 , Aggressive Attack , 4 kill , 456 pp (U:006)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 0 bars , 76 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 456 pp (U:010)
Killed: AD 10 , AT 10 , ATY 40 , INF 137 , REC 8 , TK 12 , FTR 9 , TB 1 , Total: 227
Lost : AD 1 , AT 4 , ATY 5 , INF 15 , REC 0 , TK 5 , FTR 2 , TB 4 , Total: 36
TanjunkarangWojsko bez zmian.
Właściwie spacerek ... więcej problemów z terenem niż przeciwnikiem ...
Troszeczkę pomogła flota i BV w turze 13.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
....
16 Tanjunkarang , #15 , Brilliant Victory , score:49
--
Campaign score: 644 * Average: 40
Current scenario: Tanjunkarang, VH prestige is 160 , All map prestige is: 400
Total army value: 3720 , Current prestige is 3438
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Iba , cap 1000, 14 turns prestige: 1120
if V : +1000, Iba , cap 1000, 18 turns prestige: 1440
if TV: +500, Iba , cap 1000, 21 turns prestige: 1680
Ls: Loss , turn prestige: 1680
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 472 exp , Japan , 4/1 , 8 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 953 exp , Japan , 9/10 , 47 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 1010 exp , Japan , 8/10 , Overwhelming Attack , 46 kill , 348 pp (U:003)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 0 bars , 67 exp , Japan , 9/10 , 2 kill , 348 pp (U:011)
Tank
Type 95 Ha-Go , , 4 bars , 491 exp , Japan , 10/10 , 19 kill , 276 pp (U:007)
Type 1 Chi-He , , 2 bars , 204 exp , Japan , 6/10 , 3 kill , 372 pp (U:008)
Recon
Type 92 , , 0 bars , 40 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 216 pp (U:009)
Artillery
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 5 bars , 525 exp , Japan , 13/10 , Overwhelming Attack , 15 kill , 456 pp (U:004)
150mm Type 96 , Wagon , , 2 bars , 262 exp , Japan , 12/10 , 10 kill , 444 pp (U:005)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 2 bars , 263 exp , Japan , 11/10 , Aggressive Attack , 6 kill , 456 pp (U:006)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 1 bars , 106 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 456 pp (U:010)
Killed: AD 12 , AT 12 , ATY 44 , INF 155 , REC 8 , TK 12 , FTR 14 , TB 1 , Total: 258
Lost : AD 1 , AT 4 , ATY 5 , INF 15 , REC 0 , TK 5 , FTR 2 , TB 4 , Total: 36
BV 8
V 8
TV 0
L 0
IbaJest rozkaz rozbudowy Korpusu do 20 jednostek ... ale mi starcza jedynie na 17, w tym dwie jednostki "A6M2 Zero" i jedną "G4M Betty".
Dość łatwo poszło, na początek opanowanie plaży w miejscu lądowania, a potem z atakiem na północ.
Widać już że amerykańska piechota to nie ułomki ... czasami trudno ich wykończyć ... no i ta ich artyleria i samoloty :o
ale oczywiście nie mogą się równać z jednostkami Cesarstwa Japonii.
Pomimo to dopadli moją niedoświadczoną jednostkę bombowców ... cześć ich pamięci ;)
No i stawili opór aż do 8 tury :'(
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
......
16 Tanjunkarang , #15 , Brilliant Victory , score:49
17 Iba , #16 , Victory , score:29
--
Campaign score: 673 * Average: 39
Current scenario: Iba, VH prestige is 160 , All map prestige is: 280
Total army value: 5664 , Current prestige is 1781
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Lae , cap 1000, 6 turns prestige: 660
if V : +1000, Lae , cap 1000, 9 turns prestige: 990
if TV: +500, Lae , cap 1000, 13 turns prestige: 1430
Ls: Loss , turn prestige: 1430
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 472 exp , Japan , 5/1 , 8 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 979 exp , Japan , 13/10 , 48 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 1166 exp , Japan , 6/10 , Overwhelming Attack , 49 kill , 348 pp (U:003)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 0 bars , 90 exp , Japan , 8/10 , 2 kill , 348 pp (U:011)
Sappers , Isuzu T 94 , , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 312 pp (U:065)
Engineer , Isuzu T 94 , , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 300 pp (U:066)
Tank
Type 95 Ha-Go , , 5 bars , 570 exp , Japan , 5/10 , 22 kill , 276 pp (U:007)
Type 1 Chi-He , , 2 bars , 269 exp , Japan , 5/10 , 3 kill , 372 pp (U:008)
Type 1 Chi-He , , 0 bars , 10 exp , Japan , 5/10 , 0 kill , 372 pp (U:061)
Recon
Type 92 , , 0 bars , 52 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 216 pp (U:009)
Artillery
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 5 bars , 592 exp , Japan , 11/10 , Overwhelming Attack , 17 kill , 456 pp (U:004)
150mm Type 96 , Wagon , , 2 bars , 284 exp , Japan , 12/10 , 11 kill , 444 pp (U:005)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 3 bars , 308 exp , Japan , 8/10 , Aggressive Attack , 7 kill , 456 pp (U:006)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 1 bars , 199 exp , Japan , 11/10 , 4 kill , 456 pp (U:010)
Fighter
A6M2 Zero , , 0 bars , 67 exp , Japan , 3/10 , 2 kill , 480 pp (U:062)
A6M2 Zero , , 0 bars , 37 exp , Japan , 8/10 , 1 kill , 480 pp (U:063)
Killed: AD 14 , AT 13 , ATY 50 , INF 168 , REC 9 , TK 13 , FTR 17 , TB 2 , Total: 286
Lost : AD 1 , AT 4 , ATY 5 , INF 15 , REC 0 , TK 5 , FTR 2 , TB 5 , Total: 37
BV 8
V 9
TV 0
L 0
LaeWreszcie upragniony rozkaz, mogę kupować co chcę i ile chcę.
Doświadczenie mi pokazało iż w lotnictwo bombowe nie ma co inwestować ... więc inwestuję w artylerię.
Brytyjczycy trochę oporu stawili ... nie powiem ... ale cóż to dla moich jednostek ;D
Większym problemem był górski teren ... część Anglików uciekło w pobliże ich lotniska ... już nie chciało mi się ich ścigać,
więc skończyłem zabawę w turze 11.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
......
17 Iba , #16 , Victory , score:29
18 Lae , #17 , Victory , score:29
--
Campaign score: 702 * Average: 39
Current scenario: Lae, VH prestige is 80 , All map prestige is: 240
Total army value: 7056 , Current prestige is 2112
Prestige available on map yet is 160 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Defensive
if BV: +1500, Guadalcanal , cap 1000, 8 turns prestige: 800
if V : +1000, Guadalcanal , cap 1000, 11 turns prestige: 1100
if TV: +500, Guadalcanal , cap 1000, 15 turns prestige: 1500
Ls: Loss , turn prestige: 1500
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 472 exp , Japan , 5/1 , 8 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 1057 exp , Japan , 9/10 , 50 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 1189 exp , Japan , 6/10 , Overwhelming Attack , 50 kill , 348 pp (U:003)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 1 bars , 104 exp , Japan , 7/10 , 3 kill , 348 pp (U:011)
Sappers , Isuzu T 94 , , 0 bars , 2 exp , Japan , 9/10 , 0 kill , 312 pp (U:015)
Engineer , Isuzu T 94 , , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 300 pp (U:016)
Tank
Type 95 Ha-Go , , 5 bars , 624 exp , Japan , 5/10 , 27 kill , 276 pp (U:007)
Type 1 Chi-He , , 3 bars , 343 exp , Japan , 8/10 , 4 kill , 372 pp (U:008)
Type 1 Chi-He , , 0 bars , 60 exp , Japan , 6/10 , 0 kill , 372 pp (U:012)
Recon
Type 92 , , 0 bars , 82 exp , Japan , 6/10 , 2 kill , 216 pp (U:009)
Artillery
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 5 bars , 663 exp , Japan , 15/10 , Overwhelming Attack , 22 kill , 456 pp (U:004)
150mm Type 96 , Type 98 Ro Ke , , 3 bars , 326 exp , Japan , 12/10 , 14 kill , 612 pp (U:005)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 3 bars , 365 exp , Japan , 13/10 , Aggressive Attack , 11 kill , 456 pp (U:006)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 2 bars , 224 exp , Japan , 9/10 , 5 kill , 456 pp (U:010)
150mm Type 96 , Type 98 Ro Ke , , 0 bars , 42 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 612 pp (U:048)
150mm Type 96 , Type 98 Ro Ke , , 0 bars , 37 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 612 pp (U:049)
Fighter
A6M2 Zero , , 1 bars , 142 exp , Japan , 4/10 , 4 kill , 480 pp (U:013)
A6M2 Zero , , 1 bars , 126 exp , Japan , 4/10 , 2 kill , 480 pp (U:014)
Killed: AD 15 , AT 16 , ATY 58 , INF 182 , REC 10 , TK 13 , FTR 19 , TB 2 , Total: 315
Lost : AD 1 , AT 4 , ATY 5 , INF 15 , REC 0 , TK 5 , FTR 2 , TB 5 , Total: 37
BV 8
V 10
TV 0
L 0
GuadalcanalPrzed bitwą zakupy .... Osiągam stan jednostek:
INF: HQ Unit, Imperial Guards x 3, Sappers, Engineer
ATY: 105mm Type 14 x 3, 150mm Type 96 x 3,
AD: 105mm Type 99 x 3
AT: 75mm Type 90 x2
REC: Type 92
TK: Type 95 Ha-Go, Type 1 Chi-He x 2
FTR: A6M2 Zero x 2
Który zamieszczam, bo uważam iż ta bitwa jest kluczowa dla dalszych wydarzeń ... Ale o tym później.
Niestety, ale trochę źle rozmieszczam wojska, szczególnie ATY I AD ... zbyt blisko wroga >:(
Po pierwszej turze nie mam już paru jednostek.
Na morzu flota szaleje ... ale z dużym powodzeniem ... kluczowe jest dopadnięcie amerykańskich krążowników i pancerników przez okręty podwodne, tak aby nie wystawić ich niszczycielom ... i to się w efekcie udaje.
Ale na lądzie nie jest tak różowo ... w trzeciej turze moja obrona plot w środku wyspy jest w strzępach ... co ma późniejsze konsekwencje i utratę naszych wspaniałych lotników w swoich niezwyciężonych A6M2 Zero.
VH przechodzą z rąk do rąk i trwa krwawa bitwa ... część jednostek wroga udaje się zniszczyć na morzu, resztę w wyniszczających walkach lądowych.
Udaje się wreszcie przebić i zająć całe wybrzeże w 10 turze.
Duże straty jednostek : dwie piechoty, czołg, artyleria 105mm, dwie plotki 105mm no i najbardziej żal - A6M2
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
9 Tsingtao , #8 , Victory , score:25
10 Sachalin , #9 , Victory , score:33
11 Khalkin Gol , #10 , Victory , score:31
12 Poprzez Amur , #11 , Victory , score:30
13 Yenking , #12 , Victory , score:30
14 Penang , #13 , Brilliant Victory , score:48
15 Singapur , #14 , Brilliant Victory , score:49
16 Tanjunkarang , #15 , Brilliant Victory , score:49
17 Iba , #16 , Victory , score:29
18 Lae , #17 , Victory , score:29
19 Guadalcanal , #18 , Victory , score:30
--
Campaign score: 732 * Average: 38
Current scenario: Guadalcanal, VH prestige is 160 , All map prestige is: 160
Total army value: 6168 , Current prestige is 771
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture)
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, Buna , cap 1000, 8 turns prestige: 480
if V : +1000, Buna , cap 1000, 15 turns prestige: 900
if TV: +500, Buna , cap 1000, 30 turns prestige: 1800
Ls: Loss , turn prestige: 1800
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 472 exp , Japan , 5/1 , 8 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 1282 exp , Japan , 1/10 , Overwhelming Attack , 55 kill , 348 pp (U:003)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 1 bars , 137 exp , Japan , 5/10 , 4 kill , 348 pp (U:011)
Engineer , Isuzu T 94 , , 0 bars , 65 exp , Japan , 5/10 , 0 kill , 300 pp (U:016)
Tank
Type 95 Ha-Go , , 5 bars , 751 exp , Japan , 8/10 , 30 kill , 276 pp (U:007)
Type 1 Chi-He , , 4 bars , 406 exp , Japan , 7/10 , Infiltration Tactics , 7 kill , 372 pp (U:008)
Recon
Type 92 , , 1 bars , 130 exp , Japan , 7/10 , 3 kill , 216 pp (U:009)
Anti-Tank
75mm Type 90 , Type 98 Ko Hi , , 0 bars , 48 exp , Japan , 3/10 , 1 kill , 300 pp (U:081)
75mm Type 90 , Type 98 Ko Hi , , 0 bars , 51 exp , Japan , 1/10 , 0 kill , 300 pp (U:082)
Artillery
150mm Type 96 , Type 98 Ro Ke , , 3 bars , 370 exp , Japan , 13/10 , 17 kill , 612 pp (U:005)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 4 bars , 433 exp , Japan , 13/10 , Aggressive Attack , 15 kill , 456 pp (U:006)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 2 bars , 259 exp , Japan , 10/10 , 5 kill , 456 pp (U:010)
150mm Type 96 , Type 98 Ro Ke , , 0 bars , 72 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 612 pp (U:017)
150mm Type 96 , Type 98 Ro Ke , , 0 bars , 89 exp , Japan , 10/10 , 3 kill , 612 pp (U:018)
Air Defense
105mm Type 99 , Type 98 Shi Ke , , 0 bars , 26 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 480 pp (U:084)
Fighter
A6M2 Zero , , 2 bars , 221 exp , Japan , 3/10 , 4 kill , 480 pp (U:013)
Killed: AD 17 , AT 18 , ATY 66 , INF 206 , REC 10 , TK 14 , FTR 22 , TB 2 , Total: 355
Lost : AD 3 , AT 4 , ATY 6 , INF 17 , REC 0 , TK 6 , FTR 4 , TB 6 , Total: 46
BV 8
V 11
TV 0
L 0
BunaZanosi się na bitwę obronną, więc staram się uzupełnić poniesione straty ... zakupuję 1xAD, 2xAT, 1xINF, 1xATY 105mm
Na tyle wystarcza :( Potem w trakcie bitwy zakupuję jeszcze piechotę i A6M3 Zero.
Dzielę jednostki ... (i to w efekcie końcowym także chyba duży błąd) ... część rozstawiam wzdłuż wybrzeża, część na środku. Trudne rozstawienie ... jak w kolumnie marszowej ... siły rozciągnięte ... ja je podciągam, a tu się na nie rzuca lotnictwo wroga i mocno mi je masakruje. Potem leci na ziemię mój "Zero". Dzielnie bronią moją artylerię plotki ... ale wyczerpuje im się amunicja, a wredny AI swoje bombowce bez amunicji rozstawia mi wokół plotki, i nie mogę jej doładować ... a on szaleje ze swoimi P38F.
Kupuję więc kolejnego "Zero" aby zrobił z tym porządek ... ale to już łabędzi śpiew.
Wycofuję się trochę na wybrzeżu i tracę najpierw tam zlokalizowany VH i kiedy stopniowo wydaje się, że uda mi się go odzyskać, to po ciężkich walkach, amerykanie przebijają się przez moją obronę na środku i zajmują kolejno dwa ostatnie VH ... nic im nie mogę już zrobić.
I tak kończy się moją przygoda z dowodzeniem Japońską Imperialną Armią.
Zgodnie z końcową notką, zaofiarowano mi miecz do seppuku, które jako godny potomek samurajów, popełniłem.
OpenGen 0.67d * (20 Abr 2011) * Efile folder:D:\Gry\OpenPG2\ * Efile version:I.OG_1.6 GusOpen Ver:1.3
Campaign: W03 ARMIA JAPOŃSKA 1937-44 v.2.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Areszt w Mandżurii , #0 , Victory , score:34
2 Zaskoczyć wroga , #1 , Brilliant Victory , score:56
3 Chihfeng , #2 , Victory , score:29
4 Mukden , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 Mukden cz.II , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Wyścig do Tangshang , #5 , Brilliant Victory , score:50
7 Bitwa o Tangshan , #6 , Brilliant Victory , score:52
8 Wsparcie dla Chengteh , #7 , Victory , score:29
9 Tsingtao , #8 , Victory , score:25
10 Sachalin , #9 , Victory , score:33
11 Khalkin Gol , #10 , Victory , score:31
12 Poprzez Amur , #11 , Victory , score:30
13 Yenking , #12 , Victory , score:30
14 Penang , #13 , Brilliant Victory , score:48
15 Singapur , #14 , Brilliant Victory , score:49
16 Tanjunkarang , #15 , Brilliant Victory , score:49
17 Iba , #16 , Victory , score:29
18 Lae , #17 , Victory , score:29
19 Guadalcanal , #18 , Victory , score:30
20 Buna , #19 , Loss , score:-10
--
Campaign score: 722 * Average: 36
Current scenario: Buna, VH prestige is 160 , All map prestige is: 160
Total army value: 5568 , Current prestige is 193
Prestige available on map yet is 160 pp ( 160 pp in VH to capture)
AI stance is Aggressive
if BV: +1500, Wyspy Marshalla , cap 10000, 10 turns prestige: 1100
if V : +1000, Wyspy Marshalla , cap 10000, 13 turns prestige: 1430
if TV: +500, Wyspy Marshalla , cap 10000, 15 turns prestige: 1650
Ls: Loss , turn prestige: 1650
Infantry
* HQ Unit , 251/16 [W] , , 4 bars , 480 exp , Japan , 5/1 , 8 kill , 0 pp (U:001)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 5 bars , 1286 exp , Japan , 8/10 , Overwhelming Attack , 55 kill , 348 pp (U:002)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 0 bars , 0 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:007)
Imperial Guards , Isuzu T 94 , , 1 bars , 167 exp , Japan , 2/10 , 5 kill , 348 pp (U:009)
Tank
Type 95 Ha-Go , , 5 bars , 761 exp , Japan , 9/10 , 31 kill , 276 pp (U:005)
Type 1 Chi-He , , 4 bars , 435 exp , Japan , 8/10 , Infiltration Tactics , 8 kill , 372 pp (U:006)
Anti-Tank
75mm Type 90 , Type 98 Ko Hi , , 0 bars , 50 exp , Japan , 9/10 , 1 kill , 300 pp (U:014)
75mm Type 90 , Type 98 Ko Hi , , 0 bars , 49 exp , Japan , 8/10 , 0 kill , 300 pp (U:059)
Artillery
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 4 bars , 474 exp , Japan , 13/10 , Aggressive Attack , 15 kill , 456 pp (U:004)
105mm Type 14 , Type 98 Shi Ke , , 2 bars , 284 exp , Japan , 7/10 , 5 kill , 456 pp (U:008)
150mm Type 96 , Type 98 Ro Ke , , 0 bars , 86 exp , Japan , 10/10 , 4 kill , 612 pp (U:012)
105mm Type 91 , Type 98 Shi Ke , , 0 bars , 11 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 396 pp (U:061)
Air Defense
105mm Type 99 , Type 98 Shi Ke , , 1 bars , 125 exp , Japan , 10/10 , 2 kill , 480 pp (U:016)
105mm Type 99 , Wagon , , 0 bars , 70 exp , Japan , 10/10 , 0 kill , 348 pp (U:058)
Fighter
A6M3 Zero , , 0 bars , 17 exp , Japan , 10/10 , 1 kill , 528 pp (U:003)
Killed: AD 17 , AT 18 , ATY 68 , INF 213 , REC 11 , TK 15 , FTR 24 , TB 2 , Total: 368
Lost : AD 3 , AT 6 , ATY 10 , INF 21 , REC 1 , TK 6 , FTR 5 , TB 6 , Total: 58
BV 8
V 11
TV 0
L 1
Uważam iż kluczem do końcówki kampanii, są jak najmniejsze straty na Guadalcanal ... gdybym miał lepsze lotnictwo i więcej plotek (które tam utraciłem) sądzę że bym się obronił w Bunie.
No cóż, pozostanie dla mnie nieznaną bitwa o Wyspy Marshalla ... może ktoś inny tam dotrze ze swoją armią.
Ale trochę medali zdobyłem ;D
(http://www.opengeneral.pl/screen/W03_S1.jpg)
Ostatecznie
trudność kampanii oceniam na 7, ze względu na końcówkę ...
A ogólne wrażenia .... jest .... jest ... całkiem niezła :)
I jak sądzę, jest także trochę wariantowa ... można tak z 50% bitew rozegrać inaczej.
.
Miałem napisać kilka drobnych uwag, ale jest już za późno.
Nie zwróciłeś uwagi, że w drugim scenariuszu są aż trzy DHeksy.
Widziałem ... gracz ma wybór gdzie chce umieścić sztab i rozpocząć grę ... całkiem sensowne
i nie zamierzam tego zmieniać.
W opisie kampanii nie napisałem jednego ... otrzymywanie prototypów jest wyłączone.
A jak są drobne uwagi ... no cóż nie ma nic idealnego na tym świecie ;D
ale możesz o nich napisać ... nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić wersję 2.1
Nie chodzi mi o możliwość wyboru miejsca rozstawienia dla sztabu, a o to, że można tam wystawić trzy jednostki. Gracza na to stać.
Tyle, że jedna z nich do szóstego scenariusza nie będzie brała potem udziału w grze.
Zatwierdzone, zamknięte :clap-