Kampania - G26 Komandosi Jego Królewskiej Mości rozpoczyna się w roku 1940-tym, w Afryce i przez rózne europejskie teatry działań prowadzi aż do maja 1945 w Niemczech.
Scenariusze (20) są całkowicie liniowe. Część z nich dopuszcza porażkę.
Najważniejsze nowości w kampanii to:
- Brak prototypów
- Ścisły limit rozstawienia - zawsze zgodny z ilością jednostek.
- W związku z powyższym brak możliwości zakupów (z wyj. lotnictwa)
- Wyłączone automatyczne uzupełnianie do 10 pomiędzy scenariuszami.W związku z tym, od decyzji dowódcy zależy w równym stopniu czy
podjąć walkę, czy raczej wymykać się przeciwnikowi.
Jednostki można upgrade'ować i wzmacniać, a także wymieniać na inne, ale tylko w ramach posiadanego limitu ilościowego.
Kwatera główna, co jakiś czas, dorzuci do składu zespołu nową jednostkę "core".
Żadne heksy nie są płatne - chyba że powiedziano inaczej.Edit 16.03.2016 Opis zmian zastosowanych w wersji 4.2.- Odrobinę podrasowana inteligencja niektórych jednostek (agresywniejsza gra)
- W scenariuszu 5 (Ewakuacja Krety) z mapy trzeba wyprowadzić 5 wskazanych (MSU), a nie dowolnych, jednostek.
- W scenariuszu 19 (Arnhem) można dokupić jedną dowolną jednostkę lądową (+1 miejsce rozstawienia)
- W scenariuszach Kos i Jugosławia komputer nie może już kupować Panter i innych takich zabawek
- W ostatnim scenariuszu - dodany jeden VH, co powinno zapobiec zbyt wczesnemu zakończeniu.
- Odrobinę zmieniony został przydział jednostek core - ma to związek ze zmianami w efilu.
Przebieg pozostaje bez zmian:
Campaign: G26_KOM * G26 KOMANDOSI JEGO KRÓLEWSKIEJ MOŚCI v.4.2
# File Scenario Date BV V TV L Map
0 G26_KOM00.SCN PIASKIEM W OCZY Dec 5, 1940 1 1 1 Ls matruh.map *NF (#131)
1 G26_KOM01.SCN BARDIA Jan 5, 1941 2 2 2 Ls bardia.map *NF (#45)
2 G26_KOM02.SCN TOBRUK Jan 21, 1941 3 3 3 Ls rezegh.map *NF (#215)
3 G26_KOM03.SCN ROMMEL NADCHODZI Feb 21, 1941 4 4 4 Ls agheila2.map *NF (#688)
4 G26_KOM04.SCN EWAKUACJA KRETY May 25, 1941 5 5 5 Ls kreta2.map *NF (#122)
5 G26_KOM05.SCN ROMMEL ATAKUJE Nov 24, 1941 6 6 6 Ls bardia.map *NF (#45)
6 G26_KOM06.SCN LOTNISKA Dec 22, 1941 7 7 7 Ls agedabia.map *NF (#48)
7 G26_KOM07.SCN OPERACJA "BIGAMY" Sep 15, 1942 8 8 8 8 benghazi.map *NF (#116)
8 G26_KOM08.SCN LINIA "MARETH" Mar 15, 1943 9 9 9 Ls mareth.map *NF (#626)
9 G26_KOM09.SCN WYSPA KOS Sep 17, 1943 10 10 10 10 kos.map *NF (#396)
10 G26_KOM10.scn OPERACJA CANDYTUFT Oct 27, 1943 11 11 11 Ls ancona.map *NF (#712)
11 G26_KOM11.scn JUGOSLAWIA Apr 1, 1944 12 12 12 Ls dalmatnn.map *NF (#321)
12 G26_KOM12.scn MOST Jul 29, 1944 13 13 13 Ls stmalo.MAP *NF (#324)
13 G26_KOM13.scn SEKWANA Aug 26, 1944 14 14 14 14 arras.MAP *NF (#128)
14 G26_KOM14.scn PANZER DIVISION Sep 10, 1944 15 15 15 15 sedanne.map *NF (#277)
15 G26_KOM15.scn WUNDERWAFFE Sep 25, 1944 16 16 16 16 ARRACT.map *NF (#19)
16 G26_KOM16.scn DEKEMVRIANA Dec 16, 1944 17 17 17 Ls athens.map *NF (#471)
17 G26_KOM17.scn PRISONERS Mar 14, 1945 18 18 18 Ls STALAG.map *NF (#151)
18 G26_KOM18.scn ARNHEM Apr 11, 1945 19 19 19 Ls grebbe.MAP *NF (#146)
19 G26_KOM19.scn LUBEKA May 3, 1945 Win Win Win Ls bilbao2.map *NF (#663)
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 G26_KOM00.xscn SAND IN THE EYES 7 1932 Defensive 11 1306
1 G26_KOM01.xscn BARDIA 1 228 Aggressive 22 2414
2 G26_KOM02.xscn TOBRUK 18 3941 Defensive 28 3353
3 G26_KOM03.xscn ROMMEL COMING 1 216 Aggressive 11 2039
4 G26_KOM04.xscn EVACUATION OF THE CRETE 18 3385 Aggressive 25 4668
5 G26_KOM05.xscn ROMMEL ATTACKS 16 3524 Aggressive 25 5107
6 G26_KOM06.xscn AIRFIELDS 2 822 Defensive 23 3410
7 G26_KOM07.xscn OPERATION "BIGAMY" 1 156 Defensive 23 2928
8 G26_KOM08.xscn MARETH LINE 0 0 Defensive 18 2829
9 G26_KOM09.xscn KOS ISLAND 7 3465 Aggressive 20 4629
10 G26_KOM10.xscn OPERATION "CANDYTUFT" 1 547 Aggressive 18 3435
11 G26_KOM11.xscn YUGOSLAVIA 8 893 Aggressive 27 5151
12 G26_KOM12.xscn BRIDGE 3 492 Defensive 19 2848
13 G26_KOM13.xscn SEINE 3 780 Defensive 32 6554
14 G26_KOM14.xscn PANZER DIVISION 7 6141 Defensive 24 6434
15 G26_KOM15.xscn WUNDERWAFFE 4 408 Defensive 33 7322
16 G26_KOM16.xscn DEKEMVRIANA 17 5040 Aggressive 36 9020
17 G26_KOM17.xscn PRISONERS 4 690 Aggressive 23 4407
18 G26_KOM18.xscn ARNHEM 6 1752 Defensive 34 4869
19 G26_KOM19.xscn LUBECK 12 3984 Aggressive 43 7666
Zmiany w wersji 4.1Poprawione pliki tekstowe ? literówki i polskie znaki
Odznaczona opcja Friend Units ALSO block LOF (except if light special) dla wszystkich scenariuszy
Poprawione opcje dla scenariuszy (ujednolicone z innymi scenariuszami):
18 G26_KOM18.scn Arnhem
19 G26_KOM19.scn Lubeka
Nie dawałem kampanii do testów - znów dlatego, żeby nie popsuć efektu zaskoczenia i przyjemności testowania. Mam nadzieje, że kampania ma wiele chwytów i sposobów, którymi mozna ja rozegrać. Nie chciałem odbierać tej przyjemności - zwłaszcza, że przy braku automatycznych uzupełnień - pewnie każdy będzie miał inny pomysł na granie.
Do pobrania ze strony
http://opengeneral.pl/kampanie_v.html
W pierwszym scenie jednostką MSU jest Error ??? Na Krecie jest to samo.
Świetna kampania - na razie dograłem do Krety. Kurczę sprzątnąłeś mi temat sprzed nosa ;D Ale zgłoszę się do Ciebie po kilka wskazówek jak ustawiałeś pewne parametry.
CytatW pierwszym scenie jednostką MSU jest Error Huh Na Krecie jest to samo.
Musisz mieć nieaktualnego efila
Wydaje mi się że ilość prestiżu jest odrobinę za mała. Walki są bardzo zacięte a ja nie mam za co uzupełnić stanów nie mówiąc już o jakimś upgradzie
Spokojnie - jest przetestowane. Owszem, czasem mi się zdarzało walczyć ze stanem 8-9 pkt u niektórych jednostek - ale rzadko.
Grając po raz drugi - tym razem na 150% mogłem sobie pozwolić nawet na drugi samolot.
No właśnie może w tym jest problem - gram na 100% doszedłem do Grecji a stany jednostek mam 4-7 :P
W scenie Wunderwaffe wkradł się mały błąd w briefingu: jest "w lasach na zachodzie" a szkopy są na wschodzie ;)
Oczywiście - przepraszam.
Na szybko przejrzałem sobie kampanię i w scenariuszu: Dekemvriana okazało się, że są jednostki których nie ma w aktualnym pliku EQUIP97.EQP. Mam w tej chwili wersję 1.4, a może to już nie jest aktualna wersja? ;-)
Faktycznie chyba za szybko wysłałem efila, a potem jeszcze coś robiłem.
Zaraz wyślę do Grega, a Tobie osobono pocztą też.
Cytat: Gustlik w Maj 21, 2011, 01:48:51 PM
Faktycznie chyba za szybko wysłałem efila, a potem jeszcze coś robiłem.
Zaraz wyślę do Grega, a Tobie osobono pocztą też.
GustlikOpenEfile v 1.5 - dostępna !!!!
W scenariuszu Rommel nadchodzi nie ma dróg (choć na mapie są narysowane). Czy tak ma być, czy to przeoczenie?
A nie pamiętam o co tam chodziło....
Właśnie kończę rozgrywać tą kampanię. Opinie jak skończę. Natomiast teraz krótkie info o poprawkach. Zrobiłem korektę plików tekstowych i zastanawiam się nad poprawą 2 scenariuszy z powodu nie ustawionych opcji. Mógłbym to razem opublikować. Daj znać.
W niektórych scenariuszach następujące opcje są ustawione a w niektórych nie:
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
Czy to ma znaczenie? Poprawić, czy nie ruszać?
Natomiast poniższe raczej mają wpływ na grę, bo w ramach jednej kampanii zmieniają sposób widoczności i prowadzenia walki. No chyba, że jest w tym głębszy zamysł. Poprawić, czy nie ruszać?
Poniższe opcje nie są ustawione dla scenariuszy:
18 G26_KOM18.scn Arnhem
19 G26_KOM19.scn Lubeka
Allow to BLOW
Allow to REPAIR
Allow to BUILD
Allow barrage fire
True range 0 (cannot fire to surrounding hexes)
True spotting 0 (cannot spot surrounding hexes)
Mountains,Cities && Forest blocks direct LOF even if range>2
Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
Extended LOS rules (Forest,... blocks LOS, limited Air LOS )
Air units can be fired when entering AD range
Allow roads on any terrain (even ocean)
Reinforces arrive when player gets active
Core added are free (don't count against cap)
Te opcje z paliwem i amunicją są ustawione celowo - po prostu zaopatrzenie nie dotarło.....
Natomiast drugie opcje - to oczywiście błąd. Przy okazji nie wiem (bo kampanię mam spakowaną w archiwum)
czy tam jest ODZNACZONA opcja: "Friend Units ALSO block LOF (except if light special)".
Jeśli nie - bo kiedyś ją namiętnie zaznaczałem - to warto by ją ODZNACZYĆ w całej kampanii, bo teraz już od dawna
funkcjonuje strzelanie przez własne jednostki.
CytatJeśli nie - bo kiedyś ją namiętnie zaznaczałem - to warto by ją ODZNACZYĆ w całej kampanii, bo teraz już od dawna
funkcjonuje strzelanie przez własne jednostki.
Są pozaznaczane. Odznaczę.
Żebym zrozumiał, własne jednostki (poza lekkimi) blokują linię ognia domyślnie (tak jest zaprogramowane w kodzie gry). Czy tak?
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
To jeszcze abym był pewny. Jeżeli ustawione są opcje (w np. scenariuszu 2) to:
- po scenariuszu 2 paliwo i amunicja nie zostanie uzupełniona i zacznę nowy scenariusz ze stanem poprzedniego
czy też
- scenariusz 2 rozpocznę bez pełnych uzupełnień.
PS
Poprawki wrzucić tutaj, czy do Ciebie i Kowdara na priv.
Zmienić wersję kampanii na 4.1?
Cytat: Gustlik w Marzec 09, 2015, 10:14:29 AM
Jeśli nie - bo kiedyś ją namiętnie zaznaczałem - to warto by ją ODZNACZYĆ w całej kampanii, bo teraz już od dawna
funkcjonuje strzelanie przez własne jednostki.
Czyli w każdej Twojej już to jest, dla ckm, czołgów itd?
W nowych - tak. W starych stopniowo poprawiam.
Ok, po bo po prostu ostatnio w coś grałem i tego nie było. ;)
Bardzo fajna kampania. Daje niesamowitą frajdę z gry. Poziom trudności ok. Jednym słowem super. To jest kampania, którą można grać z marszu. Z marszu oznacza, że nie muszę 10 razy rozgrywać danego scenariusza, aby go wygrać. Nie muszę poszukiwać jedynego słusznego heksa dla mojego samolotu, bo inaczej zginie.
Świetnym pomysłem jest ograniczenie wyboru przy zakupach (co prawda nie da się tego zbyt często stosować). Gra się szybciej, bo mniej kombinacji. Brak uzupełnień też jest super. Trzeba zupełnie inaczej planować walkę. I może warto to stosować częściej bo uczy oszczędności.
Gustlik, czasami mówisz coś o rezygnacji z robienia kampanii. Zapomnij o tym. Robisz doskonałą robotę. :bow :clap
A teraz uwagi:
Zauważyłem, że w niektórych scenariuszach nie była ustawiona opcja zmiany warunków terenowych od pogody. Wydaje mi się to ciekawą opcją, bo rośnie losowość, choć w tej kampanii pewnie nie widać by było różnic, ze względu na małą liczbę tur i względnie mało opadów.
Trudny moment to scenariusze :
5 Ewakuacja Krety , #4
6 Rommel atakuje , #5
W obu samoloty niemieckie mają przewagę i przy braku szczęścia mogą zniszczyć nasz jedyny samolot i to w pierwszym ataku. A przy tym prestiżu możliwość odkupienia pojawi się nieprędko. Zresztą doświadczeniem już pewnie nie nadgoni?
Scenariusz 15 Panzer Division #14 - posiłki na północnym wschodzie przybywają w turze 7, kiedy jestem pod północnym VH. Czyli wylądowali mi dokładnie przed nosem i zrobili kotlety? Przyspieszył bym ich o jedną turę.
20 Lubeka , #19 - zakończyłem w 4 turze? I do tego bez udziału zachodniej kolumny, która miała zaatakować miasto z zachodu ale nie zdążyła. Finał mnie rozczarował ;). Dobra żartowałem, po prostu szkoła blitzkriegu daje rezultaty. A tak na poważnie to zajrzałem do edytora i już wiem, co mnie ominęło. (propozycje zmian wysłane do Gustlika, aby nie psuć zabawy?)
PS
Gustlik, daj znać odnośnie poniższych pytań abym mógł przesłać Ci poprawioną kampanię.
Use Fuel as defined (so no reset when load)
Use Ammo as defined (so no reset when load)
To jeszcze abym był pewny. Jeżeli ustawione są opcje (w np. scenariuszu 2) to:
- po scenariuszu 2 paliwo i amunicja nie zostanie uzupełniona i zacznę nowy scenariusz ze stanem poprzedniego
czy też
- scenariusz 2 rozpocznę bez pełnych uzupełnień.
PS
Poprawki wrzucić tutaj, czy do Ciebie i Kowdara na priv.
Zmienić wersję kampanii na 4.1?
CytatTo jeszcze abym był pewny. Jeżeli ustawione są opcje (w np. scenariuszu 2) to:
- po scenariuszu 2 paliwo i amunicja nie zostanie uzupełniona i zacznę nowy scenariusz ze stanem poprzedniego
czy też
- scenariusz 2 rozpocznę bez pełnych uzupełnień.
Opcje dotyczą scenariusza, w którym są zaznaczone, czyli wynika z tego, że to scenariusz 2 rozpoczniesz bez pełnych uzupełnien.
A poprawki przysyłaj do mnie. W najbliższym czasie będę publikował także poprawki do kilku innych kampanii, to sobie to wszystko pozbieram do kupy.
I jeszcze ostatni AAR:
OpenGen 0.90.39.0 * (6 Mar 2015) * AI: Default
Efile folder: C:\Games\OpenGeneral\efile_ogn_gus\ * Efile version: GusOpen Ver:5.2.
Campaign: G26 KOMANDOSI JEGO KRÓLEWSKIEJ MOŚCI v.4.0, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Piaskiem w oczy , #0 , Brilliant Victory , score:50
2 Bardia , #1 , Brilliant Victory , score:50
3 Tobruk , #2 , Brilliant Victory , score:53
4 Rommel nadchodzi , #3 , Brilliant Victory , score:51
5 Ewakuacja Krety , #4 , Brilliant Victory , score:52
6 Rommel atakuje , #5 , Brilliant Victory , score:52
7 Lotniska , #6 , Brilliant Victory , score:51
8 Operacja "Bigamy" , #7 , Brilliant Victory , score:50
9 Linia "Mareth" , #8 , Brilliant Victory , score:50
10 Wyspa Kos , #9 , Brilliant Victory , score:55
11 Operacja Candytuft , #10 , Brilliant Victory , score:50
12 Jugoslawia , #11 , Brilliant Victory , score:52
13 Most , #12 , Brilliant Victory , score:51
14 Sekwana , #13 , Brilliant Victory , score:51
15 Panzer Division , #14 , Brilliant Victory , score:59
16 Wunderwaffe , #15 , Brilliant Victory , score:52
17 Dekemvriana , #16 , Brilliant Victory , score:55
18 Prisoners , #17 , Brilliant Victory , score:61
19 Arnhem , #18 , Brilliant Victory , score:51
20 Lubeka , #19 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 1071 * Average: 53
..
Current scenario: Lubeka, VH prestige is 160 , All map prestige is: 640
Army cost: 1026 , Current prestige is 555
Prestige available on map yet is 440 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 4
AI stance is Defensive
BV: Win , turn prestige: 610
V : Win , turn prestige: 610
TV: Win , turn prestige: 610
Ls: Loss , turn prestige: 610
Infantry
* Engineer 40 , Bren [W] , 1st Royal Commando Reg. , 4 bars , 485 exp , United Kingdom , 14/10 , Influence , 12 kill , 0 pp - U:001
* Commando , Jeep [TW] , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 563 exp , United Kingdom , 15/10 , Infiltration Tactics , Support, 22 kill , 0 pp - U:002
* SAS , Jeep [TW] , 1st Royal Assault Brig , 5 bars , 897 exp , United Kingdom , 15/10 , Devastating Fire , Support, 27 kill , 0 pp - U:009
* Rangers , Jeep , 1st Royal Commando Brig. , 5 bars , 542 exp , USA , 15/10 , Liberator , Support, 5 kill , 0 pp - U:011
Tank
* Comet , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 1496 exp , United Kingdom , 15/10 , Combat Support , 96 kill , 0 pp - U:008 [+27 exp]
Recon
* AEC III , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 758 exp , United Kingdom , 15/10 , Aggressive Maneuver , 32 kill , 0 pp - U:006 [+24 exp]
Anti-tank
* Achilles IIC , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 909 exp , United Kingdom , 15/10 , Overwhelming Attack , 19 kill , 0 pp - U:010 [+51 exp]
* Achilles , 1st Royal Commando Brig. , 5 bars , 621 exp , United Kingdom , 15/10 , First Strike , 9 kill , 0 pp - U:012 [+2 exp]
FlaK
* MG , Jeep [TW] , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 721 exp , United Kingdom , 15/10 , Street Fighter , 12 kill , 0 pp - U:003 [+19 exp]
Artillery
* Priest , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 911 exp , United Kingdom , 15/10 , Resilience , 6 kill , 0 pp - U:005 [+25 exp]
Fighter
* Beaufighter Mk.II , 2 Special Assault Esq. , 5 bars , 2743 exp , United Kingdom , 11/10 , Devastating Fire , Support, Recon, 57 kill , 0 pp - U:004 [+126 exp]
Mosquito FB VI , , 5 bars , 938 exp , United Kingdom , 15/10 , Determined Defense , Support, Special Munition, 16 kill , 1026 pp - U:007 [+103 exp]
* Meteor F.3 , 1 Special Ftr. Esq. , 5 bars , 546 exp , United Kingdom , 15/10 , Shock Tactics , Support, 3 kill , 0 pp - U:013 [+40 exp]
Player 1 : United Kingdom
Killed: INF:185 TNK:15 RCN:13 AT:14 FLAK:27 FORT:46 ATY:48 AD:4 FTR:8 TB:10 Total: 370
Lost : INF:5 ATY:2 FTR:1 Total: 8
BV 20
V 0
TV 0
L 0
Averages:
Infantry * 4 Units * 4 Leaders Total : 2487 exp, 66 kill, 0 pp Average: 622 exp, 17 kill, 0 pp
Tank * 1 Units * 1 Leaders Total : 1496 exp, 96 kill, 0 pp Average: 1496 exp, 96 kill, 0 pp
Recon * 1 Units * 1 Leaders Total : 758 exp, 32 kill, 0 pp Average: 758 exp, 32 kill, 0 pp
Anti-tank * 2 Units * 2 Leaders Total : 1530 exp, 28 kill, 0 pp Average: 765 exp, 14 kill, 0 pp
FlaK * 1 Units * 1 Leaders Total : 721 exp, 12 kill, 0 pp Average: 721 exp, 12 kill, 0 pp
Artillery * 1 Units * 1 Leaders Total : 911 exp, 6 kill, 0 pp Average: 911 exp, 6 kill, 0 pp
Fighter * 3 Units * 3 Leaders Total : 4227 exp, 76 kill, 1026 pp Average: 1409 exp, 25 kill, 342 pp
* Summary: * 13 Units * 13 Leaders Total : 12130 exp, 316 kill, 1026 pp Average: 933 exp, 24 kill, 79 pp
Player 1 United Kingdom has 26 units total (core+aux):
Infantry : 9
Tank : 3
Recon : 2
Anti-tank : 3
FlaK : 1
Fortification : 1
Artillery : 3
Air Defense : 1
Fighter : 3
Cytat: Gustlik w Marzec 09, 2015, 10:14:29 AM
Natomiast drugie opcje - to oczywiście błąd. Przy okazji nie wiem (bo kampanię mam spakowaną w archiwum)
czy tam jest ODZNACZONA opcja: "Friend Units ALSO block LOF (except if light special)".
Jeśli nie - bo kiedyś ją namiętnie zaznaczałem - to warto by ją ODZNACZYĆ w całej kampanii, bo teraz już od dawna
funkcjonuje strzelanie przez własne jednostki.
Coś nie dawało mi spokoju odnośnie powyżej zaproponowanej zmiany, więc zrobiłem testy. Okazało się że zmiana, którą zaproponowałeś a ja naniosłem do kampanii zmieniła zachowanie: poprzednio strzelanie przez własne jednostki było zabronione a obecnie jest dozwolone... O to chodziło?
Wynik testów:
Parametr Friend Units ALSO block LOF (except if light special)
-
nie ustawiony -
mogę strzelać przez własne jednostki
-
Ustawiony -
nie mogę strzelać
No tak - jeśli w poleceniu jest słowo "block" (blokuje), to zaznaczenie spowoduje właśnie potwierdzenie blokowania
strzału, a odznaczenie - uwolnienie strzału.
A chodziło o to, żeby było dozwolone.
Czyli, jeśli okienko jest odznaczone, słownie: PUSTE, to jest w porządku.
Albo jeszcze inaczej - zobacz na ten obrazek - bo ja to biorę wzrokowo. Pamiętam po prostu układ okienek
zaznaczonych. To jest schemat (baza), który staram się zachować W KAŻDEJ kampanii, W KAŻDYM scenariuszu.
Reszta jest ustawiana lub nie - w zależności od potrzeb scenariusza/kampanii.
Ale te ze zdjęcia - staram się aby były wspólne dla wszystkich.
No to już mi się wszystko składa :) Dziękuję :bow
Ps
Załączone opcje bardzo mi się przydadzą... >:D >:D
Niedawna gra kolegi Ponurego zainspirowała mnie do odświeżenia tej kampanii.
Opis zmian - wyedytowany w pierwszym poście.
Zaktualizowana kampania jest już do pobrania na stronie
http://www.opengeneral.pl/kampanie_v.html
O, miło słyszeć, że się do czegoś przydałem :) Trzeba będzie kiedyś znowu zagrać, skoro tak.
Mnie również miło, dlatego zawsze apeluję o opisy i własne wrażenia.
Same raporty nie wystarczą. Oczywiście - są one minimum wymaganym do zaliczenia kampanii rankingowej, ale jeśli
taka gra ma być przydatna dla innych, a nie tyko dla mołojeckiej sławy, to przemyślenia własne są zawsze bezcenne.
Nie za bardzo dzięki nowej robocie mam czas na wstawianie opisów a i na samo granie czasu nie za wiele więc tylko kilka uwag. A że dodatkowo zdobyłem liberatora na reconie to było od pewnego momentu było dość łatwo.
Nowy skład przydzielonych jednostek jest bardziej przyjazny dla gracza niż ten wcześniejszy. Ale w wyniku zmian (samolot rozpoznawczy zamiast Rangersów chyba) pojawia się nie jedno wolne pole wystawienia ale dwa dla jednostek lądowych. Warto o tym wspomnieć w opisie scenariusza i wprowadzeniu do kampanii. Warto sobie kupić jak najszybciej drugi samolot co przy nie podnoszeniu stanu jednostek jest możliwe nawet przy graniu na 100%. Zamieniłem SAS na Comando bo utrzymanie tej pierwszej może zrujnować w kampanii bez autouzupełnień. Gra się bardzo przyjemnie. Mało jednostek ale za to każda praktycznie staje się doborowa. Skład nieźle dobrany więc nie przeszkadza że nie ma się swobody w wyborze posiłków. Nie wiem czy to zamierzone ale jednostki kupione nie zdobywają liderów po przekroczeniu najbliższego progu ale muszą się pomęczyć tak jak w innych kampaniach.
Poniżej ARR
OpenGen 0.93.0.1 * 25 Jun 2019 * AI version: Default (0.91)
Efile folder: C:\Users\Witek\Desktop\OG III\OG 1\efile_gus\ * Efile version: GusOpen ver. 7.1.7
Campaign: G26 KOMANDOSI JEGO KRÓLEWSKIEJ MOŚCI v.4.2e, * Player prestige modifier 150% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 SAND IN THE EYES , #0 , Brilliant Victory , score:49
2 BARDIA , #1 , Brilliant Victory , score:46
3 TOBRUK , #2 , Brilliant Victory , score:49
4 ROMMEL COMING , #3 , Brilliant Victory , score:47
5 EVACUATION OF THE CRETE , #4 , Brilliant Victory , score:54
6 ROMMEL ATTACKS , #5 , Brilliant Victory , score:47
7 AIRFIELDS , #6 , Brilliant Victory , score:47
8 OPERATION "BIGAMY" , #7 , Brilliant Victory , score:54
9 "MARETH" LINE , #8 , Brilliant Victory , score:47
10 KOS ISLAND , #9 , Brilliant Victory , score:51
11 OPERATION "CANDYTUFT" , #10 , Brilliant Victory , score:50
12 YUGOSLAVIA , #11 , Brilliant Victory , score:48
13 BRIDGE , #12 , Brilliant Victory , score:47
14 SEINE , #13 , Brilliant Victory , score:48
15 PANZER DIVISION , #14 , Brilliant Victory , score:61
16 WUNDERWAFFE , #15 , Brilliant Victory , score:61
17 DEKEMVRIANA , #16 , Brilliant Victory , score:60
18 PRISONERS , #17 , Brilliant Victory , score:57
19 ARNHEM , #18 , Brilliant Victory , score:59
20 LUBECK , #19 , Brilliant Victory , score:71
--
Campaign score: 1053 * Average: 52
..
Current scenario: LUBECK, VH prestige is 360 , All map prestige is: 1140
Army cost: 2805 , Current prestige is 878
Prestige available on map yet is 660 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 5
AI stance is Aggressive
BV: Win , turn prestige: 915
V : Win , turn prestige: 915
TV: Win , turn prestige: 915
Ls: Loss , turn prestige: 915
Piechota
* Paratroopers 1944 , Jeep [W] , 1st Royal Commando Reg. , 4 bars , 466 exp , 14/10 , Combat Support , 13 kill , 0 pp
* Commando , Jeep [W] , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 577 exp , 14/10 , Aggressive Maneuver , 27 kill , 0 pp [+2 exp]
* Commando , Jeep [W] , 1st Royal Assault Brig , 5 bars , 516 exp , 15/10 , Devastating Fire , Support, 9 kill , 0 pp
Czołg
* Comet , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 1350 exp , 15/10 , Shock Tactics , Special Munition, 67 kill , 0 pp [+56 exp]
Comet , , 5 bars , 588 exp , 14/10 , Street Fighter , Special Munition, 13 kill , 621 pp [+59 exp]
Rozpoznanie
* AEC III , 1st Royal Commando Reg. , 4 bars , 493 exp , 14/10 , Liberator , Fast Speed, Special Munition, 8 kill , 0 pp
Artyleria ppanc.
* Achilles IIC , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 757 exp , 15/10 , Aggressive Attack , Special Munition, 22 kill , 0 pp
* Achilles IIC , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 550 exp , 15/10 , Camouflage Expert , Special Munition, 17 kill , 0 pp
Artyleria
* 25 Pdr , Morris Quad , 1st Royal Commando Reg. , 5 bars , 1068 exp , 15/10 , Combat Support , Special Munition, 18 kill , 0 pp [+34 exp]
* Abn 25 Pdr , Morris Quad , 1st Royal Commando Brig. , 5 bars , 912 exp , 15/10 , Overwhelming Attack , Special Munition, 15 kill , 0 pp [+12 exp]
Myśliwiec
* DH 100 Vampire , 2 Special Assault Esq. , 5 bars , 1961 exp , 15/10 , Combat Support , Special Munition, Support, 30 kill , 0 pp [+96 exp]
Meteor F.1 , 2 Special Assault Esq. , 5 bars , 1517 exp , 15/10 , Aggressive Attack , Special Munition, Support, 36 kill , 1116 pp [+79 exp]
Meteor F.1 , 2 Special Assault Esq. , 5 bars , 1808 exp , 9/10 , Devastating Fire , Special Munition, Support, 36 kill , 744 pp [+90 exp]
* DH 100 Vampire , 1 Special Ftr. Esq. , 5 bars , 542 exp , 15/10 , All Weather Combat , Support, Special Munition, 2 kill , 0 pp [+12 exp]
Bomb. taktyczny
* A-20 Boston , 2 Special Assault Esq. , 5 bars , 599 exp , 15/10 , Fire Discipline , Special Munition, Support, 11 kill , 0 pp [+26 exp]
OS2U Kingfisher , 1st Royal Commando Brig. , 3 bars , 356 exp , 7/10 , Recon, 1 kill , 324 pp [+6 exp]
Player 1 : Wielka Brytania
Killed: INF:161 TNK:17 RCN:19 AT:33 FLAK:12 FORT:54 ATY:38 AD:6 FTR:10 TB:12 CRs:3 Total: 365
Lost : INF:2 AD:1 Total: 3
BV 20
V 0
TV 0
L 0