Kampania W12 Pustynny Korpushttp://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html
Włosi potrzebują pomocy w Afryce i zwracają się do Rzeszy o pomoc.
I ją otrzymują ... jako dowódca Korpusu, kompletujesz jego skład (oczywiście z ograniczonych środków)
i bierzesz udział w wyczerpujących walkach na libijskiej i egipskiej pustyni.
Jak każda pustynna kampania, wymaga ostrożności i planowania. Niby krótka, tylko sześć bitew, ale długotrwałych, więc raczej nie należy liczyć na jej rozegranie w jeden wieczór" ::)
No i nie jest zapewne dokładnie historyczna ... puryści w tym zakresie zapewne mieliby się do czego przyczepić :'(
Ale jak to zwykle, zapraszam wszystkich ....
Campaign: W12_gwk * W12 PUSTYNNY KORPUS v.4.4
# File Scenario Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W12_DES0101.scn Kontratak Mar 27, 1941 1 1 1 Ls Agedabia.map (#48) 16 4164 23 4140
1 W12_DES0102.scn Lotnisko Darnah Apr 7, 1941 2 2 Ls Ls RATOBRUK.MAP (#15) 15 4188 34 5965
2 W12_DES0103.scn Bir Hakim i Knigthsbridge Apr 24, 1942 3 3 3 Ls MEDENINE.MAP (#39) 25 6948 40 9804
3 W12_DES0104.scn Tobruk 1942 Jun 20, 1942 4 4 4 Ls TOBRUK.MAP (#6) 28 8988 40 9888
4 W12_DES0105.scn El Alamain Jul 7, 1942 5 5 5 Ls ALAMEIN.MAP (#46) 21 13692 85 22536
5 W12_DES0106.scn Alexandria Aug 1, 1942 Win Win Win Ls ALEXANDRIA.map (#47) 14 4140 39 8436
Cytat: kowdar w Maj 29, 2011, 11:59:33 PM
Kampania W12 Pustynny Korpus
Włosi potrzebują pomocy w Afryce i zwracają się do Rzeszy o pomoc.
I ją otrzymują ... jako dowódca Korpusu, kompletujesz jego skład (oczywiście z ograniczonych środków)....
Ograniczone środki to
3040 pp.?
Current scenario: Kontratak , VH prestige is
160 , All map prestige is:
280Army cost:
3264 , Current prestige is
289Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 10
AI stance is Defensive
if BV:
+1500, Lotnisko Darnah ,
cap 3000, 13 turns prestige:
520if V :
+1000, Lotnisko Darnah ,
cap 3000, 15 turns prestige:
600if TV:
+500, Lotnisko Darnah ,
cap 3000, 17 turns prestige:
680W kolejnych scenariuszach jest jeszcze gorzej - pojawiają się nowe jednostki, a pp. za BV = 0 zamiast 2500. (dot. scen. 3-ciego)
Dlaczego tak źle oceniasz tego typu ustawienia ?
Zrobiłem je tak całkowicie świadomie.
Zbierasz pp za tury i hexy ... i tym to sposobem masz mieć środki do walki.
A pp za zwycięstwa otrzymasz tylko w przypadku poniesienia jakiś dużych strat,
gdzie wówczas otrzymane extra pp pozwolą Ci odtworzyć stan armii (chociaż częściowo).
Nie sądzę, aby takie podejście było złe. Zresztą wydaje mi się, że w paru innych Wx także jest podobna
metoda zastosowana. I przy takich ustawieniach, kampania jest swobodnie wygrywalna, więc nie widzę
powodu do zmiany.
A i startowe 3000 pp to przecież jak najbardziej ograniczone środki.
PS.
Przenoszę wątek do opisu kampanii.
Trwają różne testy tej kampanii jak skończę będę miał jakieś właściwe wnioski.
ps. Nie chciałem być, aż tak surowy (usunąłem wniosek wynikający z pierwszego wrażenia - "to nie jest zbyt logiczne - i psuje trochę przyjemność wyboru, a tym samym satysfakcje z wygranej rozgrywki przy mniejszym prestiżu".
ps2. Jak na razie pierwszy scen. ukończyłem kilkukrotnie na BV z armią za 1800 pp. ale już wiem, że jeśli nie będę miał dwóch dobrze wyszkolonych myśliwców w 4 scen. np. po 3-4 belki exp., to nie będzie w powietrzu za wesoło. A to ciągnie za sobą koszta ok. 2x500. Także żeby je wyszkolić trzeba je wcześniej zakupić. Nie było by takiej potrzeby gdyby piloci AUX w lepszych od ang. maszynach nie posiadali 0-owego doświadczenia.
Z tego, co sobie już wcześniej poczytałem , to nad afrykańskim niebem latały jedne z najlepszych niem. Jagdgeschwaders, asy lotnictwa, miedzy innymi: Jagdgeschwader 26, Jagdgeschwader 27 (HANS-JOACHIM MARSEILLE), Jagdgeschwader 53 "Pik As"
Hej, przyłączę się do wątku, bo właśnie jestem na świeżo po rozegraniu kampanii :) Generalnie bardzo mi się podobała, choć nad tobrukiem męczyłem się okrutnie, a i tak skończyłem w ostatniej turze na TV (te dwie dywizje pancerne pod ostatnim VH rozbiły mi całkowicie koncept :P ).
Trudność kampanii moim zdaniem polega na ogromnej zależności od szczęścia.
Pierwsza sprawa - prototypy. Skoro nie ma kasy na zakupy (a po pierwszym scenie, jak nie poniesie się ogromnych strat, nie ma więcej niż 200-500 punktów), bardzo wiele zależy od tego, jaki proto się przytrafi (szczególnie przy krótkiej kampanii i braku doświadczenia nowych jednostek i auxów). Jak się pofarci i dostaniemy np. 21 cm moerser, to można poszaleć. Ale co, jak się trafi Arabische Legion? Dalej jest tak samo.
Druga sprawa - kampania nie wybacza błędów na początku. Jak się źle skomponuje armię w pierwszym scenie (bo jest się mniej doświadczonym, usiłuje się graź historycznie i przestrzegać etatów itp.) to w trakcie całej pozostałej kampanii nie ma się już możliwości tych błędów naprawić. Nawet jak poniesie się nieomal całkowite straty i dostanie się pełną pulę za wygraną, to nowo zakupione oddziały nie mają expa, przez co od trzeciego scenariusza, gdzie angole mają średnio po dwie belki, trudno w miarę normalnie grać.
Trzecia sprawa - odnośnie strat. Żeby dostać więcej kasy na uzupełnienia itp., trzeba w jednej bitwie stracić całe, albo przynajmniej większość wojska. Ja męczyłem się okrutnie, bo od trzeciej bitwy ubywało mi po jednej jednostce (a to artyleria zdjęła piechotę, a to wyskoczyły spod ziemi tanki i mi artylerię ściągnęły itp.), co znacząco wpływało na siłę bojową armii, ale nie mogłem temu za bardzo zaradzić, bo kasy brak. Przed ostatnim scenem (najłatwiejszym chyba z całej kampanii, ale to się wie po fakcie dopiero) miałem do dyspozycji całe 200 punktów prestiżu i musiałem z żalem sprzedać nowo otrzymany prototyp, żeby w/w uzupełnienia poczynić.
Czwarta sprawa - wiąząca się z dwiema powyższymi w zasadzie. To co pisał Pioniere - brak doświadczenia auxów, szczególnie lotnictwa. Z uwagi na fakt, że ja i tak zawsze z pelotami jeżdżę, nie miałem z tym kolosalnych problemów, ale stosunek doświadczenia (w lotnictwie szczególnie rzucający się w oczy) 0 do 260, jest kolosalny i przekształca się w wyniki starć 1:6- 1:7 na korzysć przeciwnika, co, delikatnie mówiąc, frustruje (szczególnie biorąc pod uwagę realia historyczne, przywołane przez Pioniere).
Ot, parę luźnych uwag. Mam nadzieję, że zostaną potraktowane nie jako ględzenie, a jako konstruktywna krytyka :)
Pozdrawiam,
Kuba
Miałem te same zdanie. Fajny post. Szkoda, że coś użytkownik zniknął...
Rozumiem, że ta kampania, w wersji OG do ściągnięcia w pakiecie - jest nazywana: W12 German WustenKorps. I dla mnie się nie uruchamia. Więc - trzeba zwyczajnie ściągnąć ją jako normalną kampanię, ze strony Kowdara, czy tak?
Dopiero teraz zauważyłem, że grasz na bardzo starych wersjach zarówno silnika gry jak i efile.
OpenGen 0.90.36.1 * (27 Dec 2014) * AI: Default
Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_ogn_gus\ * Efile version:GusOpen Ver:5.1.
Aktualna instalka zawiera:
silnik gry 0.90.55.1 z dnia 23.10.2016
efile OpenGus 6.9.7 z dnia 8.09.2016
Oczywiście możesz ściągać indywidualnie kampanie, ale nie gwarantuję poprawności działania dla tak starych wersji na jakich grasz.
Teraz może nie warto ściągać całej nowej instalki (czy tez katalogów efile), bo nowa instalka będzie za ok. dwa tygodnie,
ale proponowałbym jednak uaktualnienie wszystkiego co masz ... 2-3 lata to jednak szmat czasu ... a wersje kampanii są dostosowywane do najnowszych wersji silnika, efile, ikon ...
Jak ściągniesz instalkę i wskażesz do instalacji ten sam katalog, który masz teraz, to wszystkie logi/save Ci pozostaną.
Ew. możesz skopiować sobie katalogi EFILE i rozpakować w miejsca jak teraz masz (też nic Ci się nie skasuje), z tym, że wówczas silnik gry trzeba sobie ręcznie uaktualnić.
A nazwy kampanii są albo po polsku, albo po angielsku w zależności od ustawień języka w menu gry.
Identyfikator czyli Wxx lub Gxx lub inny jednoznacznie wskazuje na tą samą kampanię.