Kampania W17 Za Honor i Japonięhttp://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html
Przedstawiam kawał dobrej wojny. 49 bitew wojsk japońskich. Zaczynamy w Chinach z kilkoma słabiutkim jednostkami, a zakończymy w roku 1946 z zapewne olbrzymią armią, tym bardziej że w trakcie wojny otrzymamy pod komendę także Cesarską Flotę, bez której nie ma szans na zwycięstwo.
Walczymy praktycznie z "całym światem" gdzie główną rolę odgrywają Amerykanie i Rosjanie, ale nie brakuje Francuzów, Anglików, ale także Holendrów i Belgów. W 1946 gdy uzbrojenie wojsk lądowych i powietrznych Japonii odstaje od światowych standardów, z pomocą przychodzą nam niemieccy sojusznicy udostępniając swój sprzęt :)
Wcześniejsze wersje nie miały brefingów ... teraz je dodałem ... dość prymitywne, ale myślę że ciekawie rozwiązane komunikaty wywiadu z nasłuchów radiowych.
Uważam iż kampania jest bardzo trudna, tym bardzie, że oprócz walk lądowych, toczy się naprawdę trudne i wymagające walki na morzu i w powietrzu. Ale mapy obszaru Pacyfiku są wspaniałe ... grając tylko w Europie, nie doświadczymy przyjemności ich zwiedzania :)
Gorąco polecam ... dla takich kampanii jak ta, jestem fanem tej gry. Nie jest historyczna, ale jakże grywalna ;D
Kampania jest liniowa TYLKO przy wygrywaniu na Brylantowo (BV). W innym przypadku w wielu miejscach następuje "przeskok" w chronologii granych kampanii co przedstawia poniższy przebieg kampanii.
Campaign: W17_jap * W17 ZA HONOR I JAPONIĘ v.4.4
# File Scenario Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W17_JAP00.scn Prowokacja w Mandżurii Feb 15, 1937 1 1 1 Ls ULANUDE.map (#73) 14 17423 12 874
1 W17_JAP01.scn Komunistyczni partyzanci Mar 15, 1937 2 2 2 Ls ULANUDE.map (#73) 0 0 9 1061
2 W17_JAP02.scn Droga do Pekinu Jul 1, 1937 3 3 3 3 MAIKOP.map (#89) 5 349 36 4609
3 W17_JAP03.scn Tiencin Jul 15, 1937 4 4 4 4 SAVANNAH.MAP (#13) 5 11364 39 5500
4 W17_JAP04.scn Szanghaj Nov 3, 1937 5 5 5 5 WESTERPL.map (#225) 7 14400 57 11222
5 W17_JAP05.scn Nankin Dec 4, 1937 6 6 6 6 VISTULA.map (#157) 6 13356 51 7649
6 W17_JAP06.scn Suzhou May 5, 1938 7 7 7 Ls LITOVSK.map (#35) 0 0 41 8881
7 W17_JAP07.scn Wuhan Oct 9, 1938 8 9 10 Ls SOUMUSSA.MAP (#1) 0 0 26 4159
8 W17_JAP08.scn Sachalin Apr 26, 1939 9 9 9 Ls SAKHALIN.map (#50) 8 13969 28 8050
9 W17_JAP09.scn Makau Jun 7, 1940 10 10 10 Ls SINGAPO2.map (#74) 6 15861 52 24971
10 W17_JAP10.scn Atak na Kuala Lumpur Dec 8, 1941 11 11 12 Ls STLO.MAP (#18) 0 0 38 20115
11 W17_JAP11.scn Prince of Wales Jan 7, 1942 12 12 12 12 AITAPE.MAP (#273) 10 7395 8 15570
12 W17_JAP12.scn Singapur Feb 1, 1942 13 13 15 15 SINGAPORE.map (#71) 0 0 43 10264
13 W17_JAP13.scn Jawa Mar 1, 1942 14 14 15 Ls AUDRVILE.map (#326) 0 0 30 29816
14 W17_JAP14.scn Birma May 3, 1942 15 15 15 36 BURMANTH.map (#163) 0 0 45 11169
15 W17_JAP15.scn Midway Jun 3, 1942 16 16 16 36 MALTA.MAP (#2) 27 32499 40 47005
16 W17_JAP16.scn Przekroczenie Gangesu Jul 15, 1942 17 17 17 36 ASTRAKHN.map (#36) 5 2369 65 37914
17 W17_JAP17.scn Rajd na Sri Lankę Jul 31, 1942 18 18 18 36 ALEXANDRIA.map (#47) 6 3210 35 14404
18 W17_JAP18.scn Guadalcanal I Sep 3, 1942 19 19 19 36 GUADALC2.map (#175) 9 6672 49 45384
19 W17_JAP19.scn Guadalcanal II Oct 30, 1942 20 20 20 36 GUADALC2.map (#175) 11 10002 59 53290
20 W17_JAP20.scn Wyspy Salomona Jan 28, 1943 21 21 21 36 Spacific.map (#412) 14 5551 50 41627
21 W17_JAP21.scn Morze Australijskie Mar 4, 1943 22 22 22 36 OCEAN.map (#112) 13 18141 20 46400
22 W17_JAP22.scn Port Vila Apr 2, 1943 23 23 23 36 ATTU2.map (#199) 9 5526 56 31656
23 W17_JAP23.scn Wyspy Chesterfield May 3, 1943 24 24 24 36 BALIKPAP.map (#298) 1 2410 47 19093
24 W17_JAP24.scn Townsville May 17, 1943 25 25 25 36 PEENEMUN.map (#195) 1 889 58 26644
25 W17_JAP25.scn Droga do Alice Springs Sep 2, 1943 26 26 26 36 ASLAGH.MAP (#359) 2 877 42 14028
26 W17_JAP26.scn Sydney Oct 8, 1943 27 27 36 36 PUSAN.map (#76) 7 3554 63 20554
27 W17_JAP27.scn Wyspy Gilberta Nov 8, 1943 28 28 28 36 FIJI.map (#246) 21 13274 82 74353
28 W17_JAP28.scn Hawaje Dec 7, 1943 29 29 29 36 HAWAII.map (#220) 8 3851 56 32173
29 W17_JAP29.scn Kanał Panamski Dec 30, 1944 30 30 30 36 BATAAN2.map (#191) 4 1582 30 11583
30 W17_JAP30.scn Pustynia Gobi Jan 11, 1945 31 31 35 Ls ASLAGH.MAP (#359) 0 0 66 18686
31 W17_JAP31.scn Wyspy Kurylskie Feb 4, 1945 32 32 34 Ls ATTU.map (#108) 4 2604 37 34488
32 W17_JAP32.scn Władywostok Mar 8, 1945 33 33 34 Ls VLADIVOS.map (#51) 2 1346 61 28565
33 W17_JAP33.scn Wschodnia Syberia May 7, 1945 34 34 34 Ls ARDENNE3.map (#167) 3 2187 100 31670
34 W17_JAP34.scn Odwetowy Nalot Aug 5, 1945 35 35 35 Ls w17_baku.MAP (#423) 33 4662 39 46495
35 W17_JAP35.scn Obrona Mandżurii Aug 15, 1945 37 37 Win Ls AMBALAGI.MAP (#358) 30 8903 80 36375
36 W17_JAP36.scn Okinawa Apr 1, 1945 35 35 35 Ls GREECE.MAP (#14) 26 7445 71 70465
37 W17_JAP37.scn San Diego Sep 22, 1945 38 38 38 Ls BEIRUT.map (#311) 6 9085 41 29541
38 W17_JAP38.scn Niemiecka Technologia Oct 2, 1945 39 39 39 Ls ICELAND.map (#305) 17 34693 100 106931
39 W17_JAP39.scn Tajwan Jan 1, 1946 40 40 40 Ls ANZACCOVE.map (#144) 2 879 100 79573
40 W17_JAP40.scn Ofensywa przeciwko Mao Feb 4, 1946 41 41 41 Ls AKSAYQIN.MAP (#601) 40 10988 81 34435
41 W17_JAP41.scn Kontratak na Okinawie Mar 15, 1946 42 42 42 Ls ATTU2.map (#199) 44 65106 78 117514
42 W17_JAP42.scn Ostatnia obrona ?? Jun 22, 1946 43 43 Win Ls HONGKONG.map (#250) 19 2523 100 76322
43 W17_JAP43.scn Kolej Transsyberyjska Jul 8, 1946 44 44 Win Ls REMAGEN.map (#197) 10 4887 75 40142
44 W17_JAP44.scn Ural Aug 1, 1946 45 45 45 Ls ALMATY.map (#53) 17 6785 59 32957
45 W17_JAP45.scn Kanał Sueski Aug 15, 1946 46 46 46 Ls SUEZ.map (#63) 6 11473 56 84784
46 W17_JAP46.scn Bosfor Aug 20, 1946 47 47 47 Ls PORTSAID.map (#38) 10 5243 100 99971
47 W17_JAP47.scn Kercz - Morze Czarne Sep 9, 1946 48 48 48 Ls w17_baku.MAP (#423) 17 8147 100 90545
48 W17_JAP48.scn Leningrad Dec 31, 1946 Win Win Win Ls LENIN.MAP (#8) 35 12717 100 72185
Mam pewien problem. Grałem kiedyś w tą kampanię w ver 1.0 bez Twoich opisów i w pierwszej bitwie było 6 corowych statków które oczywiście przechodziły do następnej, drugiej misji. Teraz chciałem sobie ponownie zagrać w ver 2.0 z Twoimi opisami i w tej pierwszej bitwie owe 6 statków cyfra siły ma kolor biały a nie czarny i one nie przechodzą do następnej bitwy bo są tylko pomocnicze (w spisie jednostek w HQ wydają mi się jednak corowe bo nie mają żółtej obwódki). To celowy Twój zabieg czy bug/ pomyłka ? Gram na wersji zbiorczej Open General 3.0 z wiosny (Gusopen 1.9, AI ver 0,67).
Tak to było/jest zamierzenie celowe.
Dowodzenie flotą core "odzyskasz" w 10 bitwie ....
ok, czyli teraz wszystko jasne :)
Mam zamiar zagrać tą kampanie po raz kolejny. Nowe lotniskowce dodają sporo interesujących możliwości. Pytanie, czy można by włączyć w kampanii opcje upgrade'u samolotów na lotniskowcach?.
Na razie jest to niemożliwe.
Cytat: Gustlik w Grudzień 30, 2013, 09:54:26 PM
Na razie jest to niemożliwe.
Jakieś konkretne problemy lub efekty uboczne? Testowałem przy włączonej opcji "Upgrade & OS in SHs" i wydawało się działać. Pytam z ciekawości.
A nie poczekaj, to ja się rąbnąłem - musiało mi nie działać na jakiejś nieoficjalnej wersji.
A w sprawie włączenia tej opcji - to Kowdar musi zrobić.
OK. Włączę w kolejnej wersji.
Mam pytanie. W obecnej wersji włączona jest opcja 'Ports won't behave as SH', a to całkowicie zmienia niektóre scenariusze. Przykładowo scenariusz Tiencin z średnio trudnego stał się bardzo trudny. Max w 5 turze trzeba opanować i oczyścić teren wokół centralnego VH (i jedynego portu), by w 6 zdobywca VH mógł użyć transportu morskiego i odpłynąć do finalnego VH (wcześniej wystarczyło po prostu w 7 turze zająć VH krążownikiem i wystawić w porcie odział marines).
W scenariuszu Szanghaj tez jest ciekawiej. Do dyspozycji mamy 6 transportów morskich, reszta sił jest zablokowana dopóki nie oczyści zachodniej wyspy. Wcześniej wystarczyło zając porty by mieć dostęp do kolejnych jednostek, teraz by opanować wschodnie wyspy przez dłuższy czas musi nam wystarczyć po 3 jednostki na wyspę.
Kolejnych scenariuszy jeszcze nie rozegrałem, ale o ile dobrze pamiętam w kilku mogą być interesujące problemy ze zwycięstwem.
Czy ta zmiana była celowa?
Ogólnie nie narzekam, zrobiło się trudniej i ciekawiej. A nawet trochę realistycznej, koniec z szarżami krążowników na odległe porty (gwałtownie spadnie użyteczność krążowników, złomiarze się ucieszą :)). Trzeba wymyślić zupełnie nowe taktyki. To praktycznie nowa kampania.
BTW. Opcja 'Ports won't behave as SH' wydaje się być zbugowana. Nie jestem pewien czy to kwestia ostatniej wersji silnika czy tez wcześniejszych, ale opcja 'Ports won't behave as SH' nie ma wpływu na AI, komputer nadal wystawia jednostki w portach jakby nic się nie zmieniło.
Zmiana była celowa o tyle że uważałem iż jest to zła opcja (zaszłość z PG2) i powinna zostać usunięta.
Więc hurtowo została zmieniona we wszystkich kampaniach którymi się "opiekuję".
Bez sprawdzania wpływ na daną kampanię.
Jeżeli natkniesz się na bitwę "nie do wygrania" możesz poprawić taki scen i mi przesłać - chętnie wykorzystam taki wkład :)
Przedostatnia misja (rozumiem że w sensie bitwa/scenariusz) w tej kampanii to "Kercz - Morze Czarne".
Przejrzałem ustawiania jednostek i nie widzę żadnej okopanej na poziomie 100.
Chociaż coś sobie przypominam że chyba gdzieś coś takiego było (nie wiem tylko czy aż na poziomie 100) i świadomie to zostawiłem jako "ciekawostkę" - trzeba taką jednostkę pozbawić amunicji, wówczas z tego co pamiętam łatwiej jest się jej pozbyć :)
Podaj proszę, tytuł bitwy/scenariusza/misji w której to wystąpiło, to zobaczę czy to zmienić w kolejnej wersji czy nie.
O ile pamiętam, takie jednostki są w scenariuszu Bosfor (20-30 punktów okopania).
Zawsze zakładałem ze to celowe, by wymusić atak od strony lądu, nigdy nie sprawiły mi większej trudności.
Bez tych jednostek scenariusz straciłby sens.
Taktyka jest prosta, najpierw kilka strzałów z okrętów, nie wyrządzisz krzywdy ale obniżysz obronę, następnie ostrzał z dział tłumiących (w tym momencie powinieneś mieć przynajmniej 17K18), znowu nie wyrządzisz krzywdy ale spowodujesz kilka punktów trwałego tłumienia, na koniec atak piechoty inżynieryjnej (lub jednostki z leaderem Infiltration Tactics/Street Fighter), przydatne jest też wsparcie jednostki dowódczej, przy odrobinie szczęścia wyeliminowanie jednostki zajmie jedna turę.
Za spamowanie i robienie sobie jaj z forum- wywaliłem tamtego trolla. Opis/ odpowiedź zostawiam. Tyle mego. Zsamot
Mam pytanie do misji "kontratak pod Okinawą". Na screenie widzę Me-262- skąd? Z lotniskowca nie można ich używać - a lotnisko mają tylko Amerykanie.
Me 262 nie startują z lotniskowców, Sprzęt niemiecki jest dostępny tylko przez chwilę więc warto go zakupić. Do operacji lotniczych warto mieć parę japońskich myśliwców pokładowych. Po zajęciu jakiegoś lotniska wystawiamy resztę floty powietrznej.
Cytat: maxikasek w Październik 14, 2014, 12:40:00 AM
Mam pytanie do misji "kontratak pod Okinawą". Na screenie widzę Me-262- skąd? Z lotniskowca nie można ich używać - a lotnisko mają tylko Amerykanie.
Dawno temu możliwe było wystawienie dowolnych samolotów z pokładu pancernika Ise 43.
Obecnie nie jest to już możliwe.
W scenariuszu "kontratak pod Okinawą" lotnictwa lądowego nie wystawisz.
Aaaa to rozumiem, że ten opis to stara wersja efile'a
http://opengeneral.pl/w17_za_honor_i_japonie_-_cz_6.html
Zostaje mi więc z powrotem wymiana moich Schwalbe na Zera i spróbować zająć lotnisko amerykańskie spadochroniarzami- choć pewnie będzie się tam roiło od opelotki.
Cytat: maxikasek w Październik 14, 2014, 05:05:11 PM
Aaaa to rozumiem, że ten opis to stara wersja efile'a
http://opengeneral.pl/w17_za_honor_i_japonie_-_cz_6.html
Dokładnie.
Cytat: maxikasek w Październik 14, 2014, 05:05:11 PM
Zostaje mi więc z powrotem wymiana moich Schwalbe na Zera i spróbować zająć lotnisko amerykańskie spadochroniarzami- choć pewnie będzie się tam roiło od opelotki.
Spadochroniarze nie są dostępni w scenariuszu (brak transportów powietrznych).
Scenariusz ma poważną wadę, zajęcie dowolnego punktowanego hexa automatycznie kończy scenariusz. Dlatego zajęcie lotniska to automatyczne zwycięstwo.
Pozostaje ci wymienić myśliwce, ewentualnie próbować zająć któryś z hexów podstępem.
Tu masz przykładowy opis przejścia: Kontratak na Okinawie (http://www.forum.gildiageneralow.pl/ranking-generalow/waldzios-w17-za-honor-i-japonie-v-4-1b-na-100percent/msg29215/#msg29215);
Sugerujecie aby zrobić lotnisko japońskie na wyspie ?
Bo faktycznie bez możliwości teraz wystawienia lotnictwa jest trochę kicha,
a pamiętam że ta młócka morsko-powietrzna dała mi sporą satysfakcję.
Bo warunków zwycięstwa bym nie zmieniał, zajęcie flagi niech kończy scen.
Niedługo będzie nowa instalka, więc i może pojawić się poprawka do tej kampanii/scenariusza.
EDIT:
A teraz mnie naszło, że może to jednak zostawić tak jak jest, aby właśnie gracza zmusić do używania tylko lotnictwa pokładowego. Wówczas tylko zrobiłbym wpis, że w bitwie będzie można użyć tylko lotnictwa pokładowego i wskazana jest zamiana jak największej ilości jednostek lotniczych na ten typ.
Pytanie tylko czy "Zero" pozwolą wygrać tą bitwę powietrzną ?
Myślę, że lotnisko było by wskazane tylko czy wtedy te lądowe Me 262 nie wymiotą nieba w 2 albo 3 rundy. Można by i mapę wymienić na tą z kampanii Greater America (Naha nr mapy to 999). Ale nie wiem czy to możliwe i zasadne.
Cytat: Waldzios w Październik 14, 2014, 05:30:47 PM
Spadochroniarze nie są dostępni w scenariuszu (brak transportów powietrznych).
A faktycznie. Liczyłem, że da się wystawić na morzu- jak w innych scenariuszach, gdzie pada pytanie czy na łodzi czy w powietrzu.
Zostaje Twój sposób.
Cytat: kowdar w Październik 14, 2014, 06:08:06 PM
Sugerujecie aby zrobić lotnisko japońskie na wyspie ?
Bo faktycznie bez możliwości teraz wystawienia lotnictwa jest trochę kicha,
a pamiętam że ta młócka morsko-powietrzna dała mi sporą satysfakcję.
Bo warunków zwycięstwa bym nie zmieniał, zajęcie flagi niech kończy scen.
Niedługo będzie nowa instalka, więc i może pojawić się poprawka do tej kampanii/scenariusza.
Proponowałbym rozwiązanie kompromisowe, zamiana terenu na CLEAR w miejscu któregoś z domyślnych lotnisk (teren AIRFIELD), na przykład na pozycji (27,19) albo (33,18), wtedy gracz miałby możliwość budowy lotniska polowego. Wystawienie lotnictwa lądowego byłoby jednak opóźnione i wymagało trochę wysiłku.
W przypadku dodania lotniska, skłaniałbym się jednak ku wymianie amerykańskich hexów na VH (zajęcie hexa na południowym brzegu wyspy stałoby się zbyt proste).
Cytat: kowdar w Październik 14, 2014, 06:08:06 PM
A teraz mnie naszło, że może to jednak zostawić tak jak jest, aby właśnie gracza zmusić do używania tylko lotnictwa pokładowego. Wówczas tylko zrobiłbym wpis, że w bitwie będzie można użyć tylko lotnictwa pokładowego i wskazana jest zamiana jak największej ilości jednostek lotniczych na ten typ.
Pytanie tylko czy "Zero" pozwolą wygrać tą bitwę powietrzną ?
Myślę ze "Zero" wygrałyby tą bitwę powietrzną bez problemu, przeciwnik jest zielony (1 belka) i ma stany 10/10. Problemy pojawiłyby się w kolejnych misjach (następna misja to kilka P80 i Meteorów) , a ponowny upgrade Zera do Schwalbe jest kosztowny.
Cytat: maxikasek w Październik 14, 2014, 07:14:32 PM
A faktycznie. Liczyłem, że da się wystawić na morzu- jak w innych scenariuszach, gdzie pada pytanie czy na łodzi czy w powietrzu.
Zostaje Twój sposób.
Istnieje alternatywny sposób, jeśli odciągniesz amerykańską flotę, możesz próbować zająć hex na południowym brzegu wyspy (od strony lądu).
Propozycja nowej wersji: W17_JAP41.xscn (https://opengeneral.pl/waldzios/W17_JAP41.xscn);
Zmiany:
- dodałem zburzone lotnisko, dotarcie na miejsce i odbudowa zajmuje sporo czasu;
- zmieniłem punktowane hexy na VH; w efekcie AI agresywnie atakuje pozycje gracza; w przypadku bezczynności przegrywamy zanim zdążymy zbudować lotnisko;
- nowy tryb zwycięstwa to utrzymanie hexów;
Dołączam save, gdyby ktoś chciał wypróbować: W17_JAP41.xcsv (https://opengeneral.pl/waldzios/W17_JAP41.xcsv);
O i to mi się podoba. Gotowe rozwiązanie tylko do skopiowania.
Takie podejście to mi się podoba do wdrażania zmian. Tylko tak dalej :)
Też później pomyślałem że najlepiej będzie zrobić zniszczone lotnisko.
Tak więc propozycja przyjęta.
Z jedną wątpliwością.
Nie wiem jak miałby zadziałać ustawienia Hold VH,
przy różnych ilościach tur na BV, V, TV.
Ja zawsze jak ustawiałem Hold VH to tury wszędzie były takie same,
bo wg mojej wiedzy, ten warunek jest sprawdzany po ostatniej turze na TV.
Więc byłoby dziwnie ... gramy ... mijają tury na BV i V ... wiemy już że będzie tylko TV,
trzymamy 2 hexy i wówczas zamiast TV mamy jednak V - trochę dziwnie.
Ponadto mamy wszystkiego trzy VH - wiec uzyskanie BV poprzez trzymanie 3 VH jest nie do
spełnienia - po zajęciu trzeciego VH wygramy z wynikiem wynikającym z tur.
Proponuję tury na równo na 28, a Hold VH na 3,2,1 (bo 2,2,1 i tak nam nic nie da).
Jak zajmiemy 3VH to zawsze wygramy BV przy takich ustawieniach.
I dobrze - to wymaga zdobycia małej wyspy.
A przy takich ustawieniach nie przegramy nigdy ze względu na upływ tur - trzeba sobie z tego zdawać sprawę.
( a w tym scenie wystarczy zapewne wykończyć lądowe jedn. Amerykanów na dużej wyspie, aby nie przegrać,
bo nie będzie miał kto zająć naszego VH).
Ale jest OK. To jest akceptowalne - tak mi się wydaje.
Nie ma problemu, ustawienia 25,25,28 pochodzą z oryginalnego scenariusza, można spokojnie zmienić wszystkie na 28 (uaktualniłem plik).
W scenariuszu krytyczne jest pierwsze 6-7 tur (jeśli zacznie padać nawet 10), wtedy można łatwo przegrać, bo przeciwnik dysponuje olbrzymią przewagą. Można założyć ze przetrwanie pierwszych kilku tur zapewnia TV.
W momencie kiedy wystawimy lotnictwo (i pogoda dopisze) jest z już górki.
Wrócę jeszcze raz do kwestii opcji 'Ports dont behave as Supply hexes', wbrew moim początkowym obawom zmiana wyszła kampanii na plus, zniknęło kilka poważnych exploitów związanych z omijaniem limitu rozstawień jednostek lądowych.
W scenariuszach gdzie autor przewidział wystawianie większej ilości jednostek umieszczone są SH.
Dlatego proponowałbym również włączenie opcji 'Ports dont allow deploying naval units', swobodne wystawianie okrętów w portach w których nie można wystawić desantu wygląda bardzo nienaturalnie, a celowa budowa portów (polowych) w celu wystawiania ponadplanowych okrętów IMHO pozostaje exploitem.
@Kowdar
Jeśli nie masz nic przeciwko, przygotuje wersje kampanii z poprawionymi strefami klimatycznymi.
Od zawsze namawiam wszystkich do aktywności w poprawianiu konwertowanych kampanii,
więc oczywiście nie mam nic przeciwko, a nawet jestem za :)
Poprawiona wersja (tylko zmodyfikowane pliki): W17.zip (https://opengeneral.pl/waldzios/W17.zip);
Zmiany:
- poprawiłem strefy klimatyczne;
- uzupełniłem luki w liście prototypów;
Kampania w komplecie po zmianach dostępna na stronie z numerkiem 4.2
Wymieniłem mapę w scenariuszu Kontratak na Okinawie. Jednak siły japońskie nie przystawały do wielkości mapy więc lekko zmodyfikowałem resztę. Scenariusz grywalny choć wymaga jeszcze wielu testów. Jeżeli są chętni do sprawdzenia scenariusza z chęcią się nim podzielę.
(http://www31.zippyshare.com/scaled/4363530/file.html) (http://www31.zippyshare.com/v/4363530/file.html)
Można zagrać tylko ten scenariusz-czy trzeba całą kampanię?
Jak masz savy to można go zagrać wchodząc z save'a poprzedniego scenariusza. Ja go dla testów wkleilem po tym oryginalnym scenariuszu do kampanii i działa z save'a. W załączniku scenariusz z plikiem startowym kampanii
[załącznik usunięty przez administratora]
Wczesna próbka nowych wprowadzeń:
Prowokacja w Mandżurii(http://opengeneral.pl/waldzios/W17_jap00i.jpg) | 15 luty 1937, Mandżukuo
Sytuacja w Mandżukuo się komplikuje Generale, lokalni buntownicy zaczęli otwarcie współpracować z komunistami. Nazywają siebie Północno-Wschodnią Anty-japońską Zjednoczoną Armią i ośmielają się przeciwstawiać naszej obecności w Mandżurii.
To żałosna zbieranina, ale ich liczebność sięga 30tys ludzi. Doszło już do kilku zbrojnych incydentów w regionie Tungpientao. Istnieje poważne ryzyko że lokalne incydenty rozszerzą się na większy obszar. Nie możemy do tego dopuścić !
Wyruszy pan do Tungpientao i zagwarantuje że więcej nie usłyszmy o tych buntownikach.
Sztab zdaje sobie sprawę że nie jest to zadanie godne japońskiego oficera, ale niestety lokalny rząd jest na tyle nieudolny, że tylko bezpośrednia interwencja może zagwarantować utrzymanie trwałego porządku w tym rejonie.
|
Komunistyczni partyzanci (http://opengeneral.pl/waldzios/W17_jap01i.jpg) | 15 marca 1937, Mandżukuo
Generale, pomimo pańskich wcześniejszych sukcesów, nie udało się całkowicie zlikwidować lokalnego oporu. Oddziały komunistycznych partyzantów nadal ukrywają się w górach, stanowiąc potencjalne zagrożenie dla stabilności całego regionu. Ze względu na nasze dalsze plany na kontynencie nie możemy sobie pozwolić na chaos na tyłach.
Przed opuszczeniem Mandżukuo musi pan ostatecznie rozbić siły komunistów.
|
Są dobre razem ze zdjęciami zupełnie poprawią scenografię W17. Bardzo w niej brakuje urealniającej historyjki która daje taki klimat kampanii.
Bardzo ciekawe. Fotki rzeczywiście budują klimat.
Tak-klimat to co lubię w kampanii (nazwy miejsc, jednostek, dobre opisy) ;D
Miodzio ;D
Jak ja zazdroszczę takich zdolności...
Witam wszystkich !
Jestem fanem Open Genarala, kampania japońska w17 jest super !!. Niestety wraz z ostatnim upgrade m ( 5.03 z 06.12.2018 ) wkradł się błąd, w scenariuszu W17 Jap20 " Wyspy Salomona", wygrywam brylantowo bez walki po 1 turze >:(...i przechodzę do następnego scenariusza "Morze Australijskie". Wcześniej grałem kilka razy w tę kampanię i było Ok. Czy jest sposób na poprawę, czy trzeba czekać na łatkę?
Pozdrawiam
To najwyraźniej efekt zmian w silniku. Z tego co wiem kampania nie była modyfikowana.
Wypróbuj: W17_jap20.xscn (http://www.opengeneral.pl/waldzios/W17_jap20.xscn). Zmieniłem warunki zwycięstwa na utrzymanie heksów.
Cytat: Jack 2019/2 w Maj 06, 2019, 10:30:46 AM
Witam wszystkich !
Jestem fanem Open Genarala, kampania japońska w17 jest super !!. Niestety wraz z ostatnim upgrade m ( 5.03 z 06.12.2018 ) wkradł się błąd, w scenariuszu W17 Jap20 " Wyspy Salomona", wygrywam brylantowo bez walki po 1 turze >:(...i przechodzę do następnego scenariusza "Morze Australijskie". Wcześniej grałem kilka razy w tę kampanię i było Ok. Czy jest sposób na poprawę, czy trzeba czekać na łatkę?
Pozdrawiam
Witaj
A skoro jesteś fanem, to może zechcesz na forum dzielić się z nami swoimi uwagami?
A, może zagrasz rankingowo?
Pozdrawiam
Waldzios
Dzięki, teraz jest OK :clap
Sympatyk
Chętnie podzielę się uwagami..Generalnie, moją uwagę przykuwają kampanie dłuższe, ze względu na dobór jednostek i "budowanie" ich doświadczenia.
Pozdrawiam
Cytat: Jack 2019/2 w Maj 16, 2019, 06:20:45 PM
Waldzios
Dzięki, teraz jest OK :clap
A co było źle?
Cytat: Zsamot w Maj 24, 2019, 12:39:05 AM
A co było źle?
Jakiś czas temu Luis uporządkował warunki zwycięstwa, co sprawiło że w niektóre "stare" scenariusze są automatycznie wygrywane.
Chodzi o misje (zwykle defensywne) w których gracz zaczyna z kompletem VH niezbędnych do zwycięstwa.
Skoro celem misji jest zajęcie wszystkich VH, a gracz posiada komplet VH, to scenariusz jest automatycznie wygrywany.
Takie misje zawsze stwarzały problemy. Pozornie wymagały wybicia wszystkich jednostek przeciwnika, ale przy okazji pojawiały się różne dziwne efekty uboczne i exploit'y (np. wygrana przez oddanie i ponowne zajęcie heksa).
Warunki zwycięstwa w wspominanych misjach trzeba przestawić z zajęcia heksów, na utrzymanie heksów. Co w scenariuszach defensywnych wydaje się dość sensowne.
Scenariusz W17_jap34.xscn (http://www.opengeneral.pl/waldzios/W17_jap34.xscn) z zmienionymi warunkami zwycięstwa (utrzymanie heksów).
Dzięki Waldzios, za scenariusz 34, właśnie doszedłem do niego i "błyskawicznie"wygrałem ???
Cytat: Jack 2019/2 w Wrzesień 18, 2019, 10:41:28 PM
Dzięki Waldzios, za scenariusz 34, właśnie doszedłem do niego i "błyskawicznie"wygrałem ???
:huh?
Nie do końca rozumiem. "Błyskawicznie" wygrałeś w oryginalnym scenariuszu, czy po wgraniu poprawionego?
Testowałem poprawiony W17_jap34.xscn i wydawał się działać prawidłowo.