Stalowa Kurtyna - P10
Kampania na motywach książki o tym samym tytule autorstwa Vladimira Wolffa.
Kampania fikcyjna opowiadająca o hipotetycznej inwazji Białorusi na Polskę.
Liniowa, 10 scenariuszy, różne możliwości zakończenia scenariuszy, od typowo obronnych, po ofensywne z udziałem brygad kawalerii pancernych.
Na potrzeby gry dodano fikcyjny związek taktyczny - Samodzielną Grupę Operacyjną.
Taka formacja w książce nie występuje.
Nawiązuje ona historycznie do SGO "Polesie".
0 P10_SK_00.scn Sabotaż Jun 16, 2014 1 1 1 Ls gdynia.MAP *NF (#783) SSI-type
1 P10_SK_01.scn Granica Jun 17, 2014 2 2 2 Ls brest.MAP *NF (#458) SSI-type
2 P10_SK_02.scn Skóry łatwo nie damy Jun 17, 2014 Ls 3 3 Ls grodno.MAP *NF (#738) SSI-type
3 P10_SK_03.scn Przeprawa Jun 18, 2014 4 4 4 Ls P10_SK_03.MAP *NF (#157) SSI-type
4 P10_SK_04.scn Przedpola Warszawy Jun 19, 2014 5 5 5 Ls warseast.MAP *NF (#711) SSI-type
5 P10_SK_05.scn Warszawa Jun 21, 2014 Ls 6 6 Ls warsaw.MAP *NF (#349) SSI-type
6 P10_SK_06.scn Ani skrawka ziemi więcej Jun 25, 2014 7 7 7 Ls lodzn.MAP *NF (#509) SSI-type
7 P10_SK_07.scn Pancerna pięść Jun 26, 2014 8 8 8 Ls piotrkow.MAP *NF (#710) SSI-type
8 P10_SK_08.scn Pościg Jun 29, 2014 9 9 9 Ls bialystk.MAP *NF (#387) Usr-type
9 P10_SK_09.scn Kameleon Jul 10, 2014 Win Win Win Ls minsk.MAP *NF (#504) SSI-type
Czyli sprzęt współczesny?
Cytat: Zsamot w Październik 15, 2011, 10:19:49 PM
Czyli sprzęt współczesny?
Powiedziałbym "współczesny ++"
Na stronie pg2.net.pl jest pusty plik. Chyba coś się źle wgrało na serwer.
Cytat: connor71 w Październik 15, 2011, 11:21:31 PM
Na stronie pg2.net.pl jest pusty plik. Chyba coś się źle wgrało na serwer.
Nie mam pojęcia co to było, ale już jest dobrze (chyba coś z nazwą).
PS.
Przy instalowaniu kampanii należy nie zapomnieć o zgraniu do katalogu "OPENDAT" trzech plików z nowymi ikonkami autorstwa Gustlika. (Pliki są dołączone do paczki z kampanią).
Czemu nie da się wygrać BV scenariuszy "Skóry łatwo nie damy" oraz "Warszawa"? Tym bardziej, że L również oznacza porażkę.
Chyba Open daje możliwości eliminacji takich rozwiązań?
Cytat: czata w Październik 16, 2011, 12:40:35 PM
Czemu nie da się wygrać BV scenariuszy "Skóry łatwo nie damy" oraz "Warszawa"? Tym bardziej, że L również oznacza porażkę.
Chyba Open daje możliwości eliminacji takich rozwiązań?
To było celowe, z pierwszych scenariuszy cztery są typowo defensywne, więc są też różne sposoby zakończenia.
Starałem się wszystko napisać w briefingach ale jak coś jest nie do końca zrozumiałe to piszcie a napiszę bardziej szczegółowo.
Akurat scen "Skóry łatwo nie damy" ma zakończenie typowo z OG tylko wprowadziłem limit czasowy, po którym można wyprowadzić część oddziałów do punktu ewakuacyjnego (między 7 a 12 turą)
Inaczej można było by od razu zakończyć scenariusz bez walki i mieć BV.
Natomiast scenariusz "Warszawa" ma zastosowane rozwiązanie jeszcze rodem z PGII czyli należy po 10 turze zająć flagę białoruską oznaczoną jako "Punkt ewakuacyjny"
Miałem przerwę w graniu, więc kilka uwag dotyczących gry.
Bardzo dobrze zrobione pola widoczne, poprzez zastąpienie lornetek (które nieco zasłaniały) na kolorowe pola. Widać także, ile widzą rozpoznane jednostki przeciwnika.
Niestety, nadal jest informacja o ilości jednostek przeciwnika w raporcie.
Kampania, jak na razie, technicznie świetnie dopracowana. Szczegółowe nazwy jednostek i nazwy na mapie robią wrażenie. Intrygująca jest ilość prestiżu, którą można zdobywać co turę.
Jednostka białoruskich inżynierów ma źle dobrany wagowo pojazd, ale to może być celowe.
Z trzech jednostek latających, tylko jedna może walczyć. Czy to zamierzone?
Tyle, że przegrałem pierwszy scenariusz dość szybko, poprzez utratę jednostek wymaganych do uratowania.
Uwagi efilowe.
Większość jednostek typu fortyfikacja ma dostępny aktywny atak, ale jednocześnie range równe 0. Nie da się z nich strzelać. Trochę szkoda. Być może właśnie dlatego przegrałem!
Jeżeli ma to być fikcyjna kampania, to może lepiej dać całkowicie fikcyjne nazwiska w briefingu?
Cytat: czata w Październik 16, 2011, 06:41:45 PM
Kampania, jak na razie, technicznie świetnie dopracowana. Szczegółowe nazwy jednostek i nazwy na mapie robią wrażenie. Intrygująca jest ilość prestiżu, którą można zdobywać co turę.
3 punkty na turę to jest takie minimum.
Za to i tak nic nie można kupić.
Cytat: czata w Październik 16, 2011, 06:41:45 PM
Jednostka białoruskich inżynierów ma źle dobrany wagowo pojazd, ale to może być celowe.
Tak, często celowo zmieniałem transport np. na szybszy albo dodawałem transport lotniczy.
Ale nic na siłę, zawsze można coś jeszcze kosmetycznie zmienić.
Cytat: czata w Październik 16, 2011, 06:41:45 PM
Z trzech jednostek latających, tylko jedna może walczyć. Czy to zamierzone?
Jak najbardziej zamierzone.
możliwość ataku ma tylko Mi2 natomiast wilga to jest jednostka policji.
Mi14 dałem tylko tak dla urozmaicenia (jedyny scenariusz na morzem w kampanii), a że nie ma możliwości ataku to musi służyć jako zwiad.
Cytat: czata w Październik 16, 2011, 06:41:45 PM
Jeżeli ma to być fikcyjna kampania, to może lepiej dać całkowicie fikcyjne nazwiska w briefingu?
Nazwiska wszystkie są wzorowane na postaciach z książki - dlatego część jest autentycznych (właściwie chyba tylko prezydent Białorusi) a część fikcyjnych.
No właśnie, nad zmianą nazwiska prezydenta się zastanawiam.
Inne, ważne zmiany powinny być w jednostkach do uratowania. Zamiast jednej bazy lotniczej, proponuję któregoś śmigłowca.
A zbiornikom paliwowym dodałbym nazwę, np. Lotos.
Sabotaż.
Samowolnie zmieniłem MSU z Airbase na Mi-2.
Wbrew pozorom i przewadze liczebnej, scenariusz nie jest wcale łatwy. Tylko 10 naszych jednostek może atakować, a raptem 7 zajmować flagi. Szkoda, że fortyfikacje mają range 0.
W dodatku, siły są rozproszone. Najważniejsze jednostki są daleko i trzeba trafić, w którą stronę je skierować.
Generalnie, scenariusz bardzo udany.
Nie zauważyłem tylko, że za flagi jest prestiż. I bezcenne 40 pp przeszło mi obok nosa.
Dzisiaj miałem pewne problemy natury technicznej (wczoraj ich nie zauważyłem). Wojska białoruskie, po wejściu na flagę, zmieniały ją na jakąś dziwną (a jednostki miały dobrą flagę). No i, czasami stosunek strat był tylko po jednej stronie, a czasami nie było go w ogóle.
W moje obliczenia wkradł się błąd, gdyż jedna fortyfikacja może prowadzić ostrzał.
Nie do końca rozumiem zdanie: Brak będzie możliwości wystawienia sprzętu "core" między jednym a drugim scenariuszem. Czy to oznacza, że jak wystawię pułk strzelców konnych w drugim scenariuszu, to nie będę mógł go wystawić w trzecim? Zobaczymy. Tym bardziej, że w drugim scenariuszu jest limit rozstawienia wynoszący 1. A więcej jednostek nie mam...
Gdybym zdobył 40 pp za flagę, to mógłbym przezbroić moją piechotę na BWP-1.
Granica.
Nadal szwankują lornetki. Te wokół flagi białoruskiej rozumiem, ale co robią te na godzinie 13.00 od dolnej flagi polskiej?
(http://c.wrzuta.pl/wm357/e6cefa7e001469614e9e79e0/lornetki) (http://w683.wrzuta.pl/obraz/7wIQtqw2WtX/lornetki)
Tu uwag mam więcej. Przede wszystkim, jest za duża dysproporcja między zwycięstwem BV, a V. O ile trzy flagi da się utrzymać, to utrzymanie sześciu jest mrzonką! Punkt 43,97 padł już w pierwszej turze, a odbić go nie ma czym. Na BV dałbym 4 VHeksy do utrzymania, na V - 2, a na TV - 1.
Druga sprawa. Koniecznie trzeba dać jakieś zasieki na terenie Białorusi po to, by PSG Siemiatycze nie mógł bezkarnie sobie jeździć i zdobywać małe flagi.
Trzecia sprawa to okopanie budynków, żeby nie padały po pierwszym strzale. Można też część piechoty schować do fortyfikacji, ale wtedy trzeba bezwzględnie tym budynkom dodać takie nazwy, jakie mają schowane w nich jednostki.
Czwarta rzecz. Cześć jednostek białoruskich ma 10/10 (w tym czołg!). A komputer może mieć odłożony prestiż po pierwszym scenariuszu.
W zadaniu przed trzecim scenariuszem jest drobna nieścisłość: "utrzymać minimum 2 VHeks do końca scenariusza". Czy to oznacza, żeby utrzymać dwa VHeksy? A może drugi VHeks?
W scenariuszu Granica utrzymałem jedynie VHeksy wokół lotniska.
Skóry łatwo nie damy.
W takich scenariuszach zawsze marzę o opcji z Pacific General, która dawała możliwość uczestniczenia więcej, niż dwóm stronom konfliktu.
1. Niepotrzebni liderzy dla sztabów. Zawsze jest ryzyko, że jednostce, która nie ma aktywnego ataku, trafi się całkowicie nieprzydatny lider. No i, sztab SGO nie posiada jakiekolwiek doświadczenia.
2. Niektóre flagi nie trafiają w punkty: 30,23; 34,15. A lotnisko 08,24-09,23 w ogóle nie ma flagi.
3. Na Litwie można dodać jakieś neutralne zasieki.
4. Czy ustawienie pp za flagi ma jakieś przesłanie, czy jest przypadkowe?
Poza tym, w porządku. Stosunek i zrównoważenie sił odpowiednie.
Muszę się pochwalić:
(http://c.wrzuta.pl/wm18743/638d94fa000a8f6b4e9eaf5b/lider) (http://w788.wrzuta.pl/obraz/5hHiIkbVPg5/lider)
Właściwy człowiek na właściwym miejscu ;D.
Miasto Druskininkai, mimo flagi litewskiej, należy do Białorusi.
Warto też przesunąć cywili odrobinę na północ, bo można nimi uciec już w pierwszej turze. Gra może być ciekawsza, jeśli będą oni trochę przeszkadzać.
Jedno w tej grze na pewno się nie zmieni. Rzeczywisty wynik starcia jest zawsze na korzyść komputera, w stosunku do prognozy. Miałem trzy razy pod rząd prognozę 0:0 i trzy razy skończyło się 3:0.
Po raz pierwszy wydaje prestiż. Piechota przesiada się na BWP Andres, a rozpoznanie na BWR-1S.
Przeprawa.
Do poprawy. Gwardyjska powietrzno-manewrowa nie wysiada ze śmigłowców, a ci, którzy są już na ziemi, skupiają się głównie wokół lotniska.
Proponuję przesadzić desant na śmigłowce nie mogące strzelać. Spróbowałbym także ustawić Al stance Polaków na defensywne.
Cytat: czata w Październik 20, 2011, 01:32:24 PM
Przeprawa.
Do poprawy. Gwardyjska powietrzno-manewrowa nie wysiada ze śmigłowców, a ci, którzy są już na ziemi, skupiają się głównie wokół lotniska.
Proponuję przesadzić desant na śmigłowce nie mogące strzelać. Spróbowałbym także ustawić Al stance Polaków na defensywne.
To jest scenariusz z którym miałem największe problemy.
Najpierw z dobraniem mapy, chciałem postawić "niczyj" most to zaraz białorusini go niszczyli a miało być odwrotnie mieli go zdobywać. To podmieniłem plik map i zrobiłem w tym miejscu normalną drogę.
Ale wizualnie jest do kitu bo widać, że mostu niema a jest :).
Potem z tym wysiadaniem z helikopterów też kicha.
Może masz rację, trzeba do efila dołożyć im jakiś transport powietrzny bez możliwości strzału i wtedy wysiądą.
Do Twoich pozostałych sugestii odniosę się później, bo dzisiaj już nie mam czasu.
Kilka jest do przeanalizowania. np. mi nie przyszło do głowy że w scenariuszu "Granica" ktoś zapędzi się na stronę białoruską :)
Pamiętam, że sprawdzałem aby Białoruś nie miała jednostek 10/10 ale musiałem coś widocznie przeoczyć.
Cytat: Greg w Październik 19, 2011, 09:12:05 PM
Ale wizualnie jest do kitu bo widać, że mostu niema a jest :).
To, że mostu nie widać, to akurat żaden problem. On tam jest, ponieważ można łatwo przekraczać rzekę.
Cytat: Greg w Październik 19, 2011, 09:12:05 PM
Pamiętam, że sprawdzałem aby Białoruś nie miała jednostek 10/10 ale musiałem coś widocznie przeoczyć.
Axix 017, 023, 024, 025
Przedpola Warszawy.Białoruski pluton zwiadu 6BZ ma 90 belek przy zerowym doświadczeniu i występują dwie jednostki pod flagą Rosji.
Część jednostek można okopać.
Poza tym, do gry.
Przemyśl też, czy nie zrezygnować z jednostek core o mniejszym Basic Strenght, niż 10 (może, poza sztabem). Strasznie kusi, żeby je sprzedać.
Warszawa.
Na mapie jest jednostka, będąca transportem samochodowym. To błąd, czy raczej ciekawostka?
Bardzo proszę o nazywanie fortyfikacji nazwami jednostek, które w nich stacjonują. Dopóki nie zostanie wprowadzona w grze możliwość "wchodzenia" do fortyfikacji, jest to niezbędne.
Znowu pojawiają się Rosjanie (czemu?), a ich MiG-31 o CS 10, na tym etapie gry, jest nie do ruszenia.
Bardzo złośliwie wybrane VHeksy (mosty) ;D, ale scenariusz super.
Jestem pod wrażeniem nazewnictwa wojsk polskich. A wiedza o numeracji batalionów w 9BKPanc, to już majstersztyk.
Ani skrawka ziemi więcej.
1. Nie ma potrzeby, żeby lotniska polowe miały dodatkowo flagi.
2. Białoruski pluton zwiadu to transport terenowy, lepiej dać normalną jednostkę.
3. Niektóre (głównie łódzkie) jednostki nie mają nazw.
4. Zaczynasz fantazjować z nazwami - 173 Brygada Powietrznodesantowa. Czemu właściwie tak? Skoro obok niego stoi 7 batalion kawalerii powietrznej (z 25 Dywizji), to można wykorzystać bataliony z 6 BDSz (6, 16, 18 czy nawet nie istniejący już 10).
Wygrywam poprzez zniszczenie wszystkich jednostek przeciwnika.
Do wszystkich Twoich uwag się nie odniosę ale spróbuję pokrótce omówić kilka:
1. Rosja pojawia się celowo, w niektórych briefingach jest o tym mowa
2. Odnośnie liderów dla sztabu - to jakoś tak przyjąłem taką nie pisaną zasadę ze względów wizualnych
3. PP za flagi ustawiałem tak na oko - generalnie starałem się żeby nie było tego za dużo
Cytat: czata w Październik 20, 2011, 01:32:24 PM
Ani skrawka ziemi więcej.
1. Nie ma potrzeby, żeby lotniska polowe miały dodatkowo flagi.
Też ze względów wizualnych - może kiedyś jakaś białoruska jednostka przedrze się i zniszczy lotnisko wtedy zajmie flagę.
Na kilka pytań sam sobie od razu odpowiadasz np.
Cytat: czata w Październik 20, 2011, 09:58:17 AM
Warszawa.
Na mapie jest jednostka, będąca transportem samochodowym. To błąd, czy raczej ciekawostka?
Część Twoich sugestii, np. dotyczących niektórych nazw lub dodatkowe jednostki typu zasieki - poprawiłem od ręki
Czekam na dalsze informację
Napisz mi ilości tur po jakich zakończyłeś poszczególne scenariusze, bo może tutaj jest coś do poprawy.
Cytat: czata w Październik 20, 2011, 01:32:24 PM
Ani skrawka ziemi więcej.
4. Zaczynasz fantazjować z nazwami - 173 Brygada Powietrznodesantowa. Czemu właściwie tak?
To pomyłka, ta nazwa była trzymana na późniejsze scenariusze dla USA - U.S. 173rd Airborne Brigade
Przez pomyłkę nazwałem nią naszych chłopaków. :)
Cytat: Greg w Październik 19, 2011, 09:12:05 PM
Potem z tym wysiadaniem z helikopterów też kicha.
Chyba znalazłem błąd. Zamiast dać jednostkom białoruskim śmigłowce jako Transp, dałeś Appear. A, ponieważ żołnierze nie potrafią skakać ze spadochronem, to nie wysiądą ze statku powietrznego.
Cytat: Greg w Październik 20, 2011, 07:11:04 PM
może kiedyś jakaś białoruska jednostka przedrze się i zniszczy lotnisko wtedy zajmie flagę.
Niby tak, tylko nie wiem, po co mieliby zdobywać te flagi? Ani nie są płatne, ani po drodze...
Cytat: Greg w Październik 20, 2011, 07:11:04 PM
Na kilka pytań sam sobie od razu odpowiadasz np.
Cytat: czata w Październik 20, 2011, 09:58:17 AM
Warszawa.
Na mapie jest jednostka, będąca transportem samochodowym. To błąd, czy raczej ciekawostka?
Dałem dwie odpowiedzi do wyboru ;D.
Cytat: czata w Październik 20, 2011, 09:50:03 PM
Cytat: Greg w Październik 19, 2011, 09:12:05 PM
Potem z tym wysiadaniem z helikopterów też kicha.
1 Chyba znalazłem błąd. Zamiast dać jednostkom białoruskim śmigłowce jako Transp, dałeś Appear. A, ponieważ żołnierze nie potrafią skakać ze spadochronem, to nie wysiądą ze statku powietrznego.
Cytat: Greg w Październik 20, 2011, 07:11:04 PM
może kiedyś jakaś białoruska jednostka przedrze się i zniszczy lotnisko wtedy zajmie flagę.
2 Niby tak, tylko nie wiem, po co mieliby zdobywać te flagi? Ani nie są płatne, ani po drodze...
Ad1) to już jest po zmianach, najpierw było appear ale też nie wysiadali, to dałem im nieopodal lotnisko myślałem że zwyczajnie wylądują i dalej po ziemi ale też nie chcieli. Transport bez możliwości strzału załatwi problem.
Ad2) Z tym zdobywaniem to żart, tam 12 Brygada Zmechanizowana tak naciska, że nie mają szans nic zdobyć.
Ale flagi zostaną, są nasze lotniska, będą i flagi :)
Oj, chyba się nie zrozumieliśmy.
Dałeś te śmigłowce (w Suite) pod Appear, czyli w miejscu, gdzie się daje samoloty dla skoczków.
Powinieneś dać te śmigłowce pod Transp, tak jak dla 7 Batalionu (batalionu pisze się z małej litery) Kawalerii Powietrznej oraz 173 Brygady Powietrznodesantowej w scenariuszu "Ani skrawka ziemi więcej" (sprawdź!). Wtedy wysiądą automatycznie po zakończonym ruchu.
W ostateczności, jako transport powietrzny spróbuj dać E:3468, czyli An-26.
Cytat: czata w Październik 20, 2011, 10:14:25 PM
Oj, chyba się nie zrozumieliśmy.
Dałeś te śmigłowce (w Suite) pod Appear, czyli w miejscu, gdzie się daje samoloty dla skoczków.
Powinieneś dać te śmigłowce pod Transp, tak jak dla 7 Batalionu (batalionu pisze się z małej litery) Kawalerii Powietrznej oraz 173 Brygady Powietrznodesantowej w scenariuszu "Ani skrawka ziemi więcej" (sprawdź!). Wtedy wysiądą automatycznie po zakończonym ruchu.
Rozumiem Cię, tylko oni w takim wypadku, jak mieli swój ruch to znowu atakowali tylko z lotu bo taki atak dla komputera był korzystniejszy.
Masz rację, że lepiej zmienić na appear , tylko tak czy inaczej należy zabrać helikopterom atak. Wtedy komputer nie będzie robił specjalnie dłuższego ruchu żeby zaatakować z góry.
To Appear jest! A ja chcę zmienić na Transp.
Jako Transp w rachubę wchodzi jedynie E:1158 Sikorsky. A, jak się upierasz przy Appear, to wypróbuj E:3468 An-26.
CytatOj, chyba się nie zrozumieliśmy.
Dałeś te śmigłowce (w Suite) pod Appear, czyli w miejscu, gdzie się daje samoloty dla skoczków.
Powinieneś dać te śmigłowce pod Transp, tak jak dla 7 Batalionu (batalionu pisze się z małej litery) Kawalerii Powietrznej oraz 173 Brygady Powietrznodesantowej w scenariuszu "Ani skrawka ziemi więcej" (sprawdź!). Wtedy wysiądą automatycznie po zakończonym ruchu.
No niekoniecznie wysiądą po ruchu - dopiero w następnej kolejce. Zauważyłem (odkąd niektóre transporty zaczęły mieć aktywny atak), że komputer uwielbia atakować bez wysiadania. Z tym, że dotąd nie testowałem tego w transportach lotniczych, więc nie widziałem tego zjawiska. Ale rzeczywiście najlepiej będzie dorobić nieuzbrojone kopie śmigłowców, które mogłyby być wykorzystane poprzez Suite na etapie budowy scenariusza - specjalnie dla jednostek komputera.
Racja, wysiądą na początku następnej kolejki.
W tym scenariuszu można jeszcze dać graczowi np. TS-11 Iskra B. Będzie czym postraszyć transport powietrzny komputera.
Pisałem do Luisa o tym, ale odpowiedział zgodnie z tym, czego się spodziewałem, czyli jest to konsekwencja aktywnego ataku dla transportu. Komputer uznał, że tak mu lepiej atakować, więc tak działał. Nie chcę go namawiać na zmianę logiki AI
bo to może mieć nieprzewidywalne skutki w innych aspektach gry.
Cytat
W tym scenariuszu można jeszcze dać graczowi np. TS-11 Iskra B. Będzie czym postraszyć transport powietrzny komputera.
Niestety- wycofałem Iskry z uzbrojenia po roku 1990-tym. Ten samolot od początku był mocno naciągany jako "bojowy".
Kiedy wycofałeś? W efilu, z którego korzystam, są do 2020 roku.
Były jeszcze jak pisałem kampanie.
Szkoda Gustlik, że je cofnąłeś przecież faktycznie są używane do dnia dzisiejszego.
Może lepiej od roku 1990 daj jako bez możliwości kupowania tylko dla twórców kampanii i scenariuszów.
Pancerna pięść.
Można odrobinę skrócić czas gry (o jakieś dwie tury). We wcześniejszych scenariuszach, czas pozostawić bez zmian.
Czemu, zamiast klasycznych jednostek rozpoznawczych, dajesz Białorusinom transport terenowy?
Pościg (jeszcze przed grą).
Komputer jest ustawiony agresywnie. To totalnie zaprzecza briefingowi, który informuje o cofaniu się Białorusinów.
Czy w ustawieniu tur do zwycięstwa wziąłeś pod uwagę, że na tej mapie brakuje dróg?
CytatMoże lepiej od roku 1990 daj jako bez możliwości kupowania tylko dla twórców kampanii i scenariuszów.
Jako twórca kampanii możesz zawsze WYMUSIĆ przy pomocy Suite użycie każdego, nawet przestarzałego, sprzętu podmieniając jakiś nowoczesny na przestarzały przy pomocy rozwijanego menu "Equip" przy liście sprzętu w scenariuszu.
CytatCzy w ustawieniu tur do zwycięstwa wziąłeś pod uwagę, że na tej mapie brakuje dróg?
Ja osobiście zawsze przerabiam mapę Białegostoku, bo ona nawet na warunki 1939 ma bezsensownie ustawione drogi.
Mam nawet takiego gotowca - mogę Ci podesłać.
Cytat: czata w Październik 25, 2011, 09:52:45 AM
Pancerna pięść.
Czemu, zamiast klasycznych jednostek rozpoznawczych, dajesz Białorusinom transport terenowy?
W książce jest mowa o plutonie zwiadu i to właśnie na BTR-ach dlatego jak się uparłem tak cały zwiad Białorusi jeździ na BTRach :) - muszę to zmienić.
Cytat: czata w Październik 25, 2011, 09:52:45 AM
Pościg (jeszcze przed grą).
1 Komputer jest ustawiony agresywnie. To totalnie zaprzecza briefingowi, który informuje o cofaniu się Białorusinów.
2 Czy w ustawieniu tur do zwycięstwa wziąłeś pod uwagę, że na tej mapie brakuje dróg?
Ad1) omyłkowo - do poprawki
Ad2) terz miałem ten problem i tak już dołożyłem kilka tur ale dalej ciężko z czasem,
Cytat: Gustlik w Październik 25, 2011, 11:02:05 AM
CytatMoże lepiej od roku 1990 daj jako bez możliwości kupowania tylko dla twórców kampanii i scenariuszów.
Jako twórca kampanii możesz zawsze WYMUSIĆ przy pomocy Suite użycie każdego, nawet przestarzałego, sprzętu podmieniając jakiś nowoczesny na przestarzały przy pomocy rozwijanego menu "Equip" przy liście sprzętu w scenariuszu.
Wiem to i często stosuję, ale dla wygody można wprowadzić "bez kupowania" zwłaszcza, że lata się na nich do dzisiaj.
Cytat: Gustlik w Październik 25, 2011, 11:04:12 AM
CytatCzy w ustawieniu tur do zwycięstwa wziąłeś pod uwagę, że na tej mapie brakuje dróg?
Ja osobiście zawsze przerabiam mapę Białegostoku, bo ona nawet na warunki 1939 ma bezsensownie ustawione drogi.
Mam nawet takiego gotowca - mogę Ci podesłać.
Dawaj wysyłaj - podmienię i zobaczymy
Pościg.
Kombinacja błędnego ustawienia Al stance komputera oraz trudna mapa spowodowała, że scenariusz jest bardzo dobry. Do przyjęcia bez poprawek.
Czemu gracz ma cały czas Air Transport równe 0?
Kameleon
Limit rozstawienia przed ostatnim scenariuszem? To spowoduje, że gracze będą sprzedawać nadwyżkowe jednostki.
Komputer ponownie ustawiony agresywnie. Również i tym razem, to się sprawdziło.
Teraz dopiero zauważyłem, że postawione przez saperów lotnisko, automatycznie dostało flagę.
Część białoruskich jednostek jest 10/10, ale tym razem, to nie przeszkadza.
Zwycięstwo za łatwe, już w piątej turze.
Ogólnie kampania bardzo interesująca. Duża różnorodność sposobów rozgrywania scenariuszy oraz sprzętu. Bardzo sympatyczny sposób rozrostu Samodzielnej Grupy Operacyjnej. Po kilku kosmetycznych poprawkach, do gry.
Jedna uwaga przed raportem.
Jednak sprzedałem Jasiołdę po Przedpolach Warszawy, ponieważ była 8/8.
Campaign: P10 Stalowa Kurtyna, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
OpenGen 0.69.1 * (6 Aug 2011) * Efile version: GusOpen Ver:1.6
Played Scenarios:
1 Sabotaż , #0 , Wielki Sukces BV
2 Granica , #1 , Zwycięstwo TV
3 Skóry łatwo nie damy , #2 , Sukces V
4 Przeprawa , #3 , Wielki Sukces BV
5 Przedpola Warszawy , #4 , Sukces V
6 Warszawa , #5 , Sukces V
7 Ani skrawka ziemi więcej , #6 , Wielki Sukces BV
8 Pancerna pięść , #7 , Wielki Sukces BV
9 Pościg , #8 , Wielki Sukces BV
10 Kameleon , #9 , Wielki Sukces BV
Piechota
* Piechota 2000 , BWP "Anders" , SGO//1/9 pułk strzelców konnych , 4 bars , 496 exp , Poland , 9/10 , Aggressive Attack , 15 kill , 0 pp (U:001)
* Sztab , M113/M557 , SGO/Sztab , 0 bars , 10 exp , Poland , 5/5 , Extended Front , 2 kill , 0 pp (U:004)
* Komandosi , AMZ Tur-2 , SGO/6/5 pułk ułanów , 3 bars , 301 exp , Poland , 11/10 , 7 kill , 0 pp (U:006)
Czołgi
* PT-91 , SGO/8/Podlaska Brygada Kawalerii , 4 bars , 491 exp , Poland , 12/11 , Superior Maneuver , 32 kill , 0 pp (U:008)
Rozpoznanie
* BWR-1S , SGO/2/"Brzoza" , 2 bars , 283 exp , Poland , 4/10 , 6 kill , 0 pp (U:002)
Artyleria PPanc
* PPK "Spike" LR , Humvee [W] , SGO/4/?Zaza? , 3 bars , 359 exp , Poland , 8/10 , Overwhelming Attack , 5 kill , 0 pp (U:003)
Artyleria Naziemna
* 152mm "Dana" , SGO/5/zgrupowanie "Drohiczyn Poleski" , 2 bars , 200 exp , Poland , 11/10 , 3 kill , 0 pp (U:005)
2S1 Gozdzik , , 1 bars , 108 exp , Poland , 10/10 , 1 kill , 684 pp (U:009)
Myśliwiec
MiG-29 2004 , , 1 bars , 137 exp , Poland , 10/10 , 3 kill , 1248 pp (U:011)
Bomb. Taktyczny
* SU-22 , SGO/7/"Brześć" , 2 bars , 255 exp , Poland , 12/10 , 8 kill , 0 pp (U:007)
Artyleria Lotnicza
* UKM-2000 , Humvee [W] , SGO/3/"Jasiołda" , 0 bars , 35 exp , Poland , 8/8 , 0 kill , 0 pp (U:003) - sprzedana
ZSU 23-4 2000 "Biała" , , 0 bars , 62 exp , Poland , 10/10 , 0 kill , 492 pp (U:010) ? sprzedana przed ostatnim scenariuszem
Killed: AD 39 , AT 6 , ATY 41 , INF 87 , REC 11 , TK 26 , FTR 7 , TB 10 , Total: 227
Lost : AD 19 , AT 9 , ATY 11 , INF 41 , REC 11 , TK 2 , FTR 1 , TB 20 , Total: 114
BV 6
V 3
TV 1
L 0
Piechota * 3 Units * 2 Leaders
Total : 807 exp, 24 kill, 0 pp
Average: 269 exp, 8 kill, 0 pp
Czołgi * 1 Units * 1 Leaders
Total : 491 exp, 32 kill, 0 pp
Average: 491 exp, 32 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders
Total : 283 exp, 6 kill, 0 pp
Average: 283 exp, 6 kill, 0 pp
Artyleria PPanc * 1 Units * 1 Leaders
Total : 359 exp, 5 kill, 0 pp
Average: 359 exp, 5 kill, 0 pp
Artyleria Naziemna * 2 Units * 0 Leaders
Total : 308 exp, 4 kill, 684 pp
Average: 154 exp, 2 kill, 342 pp
Myśliwiec * 1 Units * 0 Leaders
Total : 137 exp, 3 kill, 1248 pp
Average: 137 exp, 3 kill, 1248 pp
Bomb. Taktyczny * 1 Units * 0 Leaders
Total : 255 exp, 8 kill, 0 pp
Average: 255 exp, 8 kill, 0 pp
Summary * 10 Units * 4 Leaders
Total : 2640 exp, 82 kill, 1932 pp
Average: 264 exp, 8 kill, 193 pp
Kampania dostępna po wprowadzeniu drobnych poprawek wersja 1.1
Jeżeli są jakieś zmiany, to faktycznie muszą być kosmetyczne.
Czy mógłbyś sprawdzić scenariusz "Przeprawa", bo Suite pokazuje fanaberie?
Czy mógłby ktoś sprawdzić kampanię pod Suite?
U Grega jest dobrze, a u mnie w scenariuszu Przeprawa pokazuje głupoty.
U mnie też - nie ma daty, nie ma stron, nie ma kolejek....
Greg, czy Ty na pewno masz najnowszą wersję Suite?
Powinna być: 4.28u July 2011
Cytat: Gustlik w Listopad 15, 2011, 08:46:35 PM
U mnie też - nie ma daty, nie ma stron, nie ma kolejek....
Greg, czy Ty na pewno masz najnowszą wersję Suite?
Powinna być: 4.28u July 2011
Tak przy okazji, to najnowsza wersja ma numerek: 4.28x Oct 2011.
W tej wersji też scenariusz jest z 1900 roku z 0 liczbą tur.
O żesz Ty - faktycznie... No patrz, a ja sprawdzałem tylko na JP's Panzers i siedziałem zadowolony.
Był taki moment, w którym Luis zmieniał parametry w Suite i uprzedzał, że poprzednie wersje będą niekompatybilne. Więc jeśli Greg ma jakąś starszą - to u niego jest dobrze, ale nasze już tego nie czytają.
Ja miałem wersję "w" podczas testów.
Stalowa Kurtyna 1.0 działała poprawnie, dopiero 1.1 nie.
Cytat: czata w Listopad 16, 2011, 07:58:39 AM
Ja miałem wersję "w" podczas testów.
Stalowa Kurtyna 1.0 działała poprawnie, dopiero 1.1 nie.
Dokładnie. Wydaje mi się, że problem jest z tym konkretnym scenariuszem. Wersję 1.0 oglądałem na pewno pod wersją "u" albo nawet i pod "x".
CytatJa miałem wersję "w" podczas testów.
Stalowa Kurtyna 1.0 działała poprawnie, dopiero 1.1 nie.
Ale tu nie chodzi o to na czym my ją oglądamy, tylko o to na czym Greg ją zrobił...
Tak, czy inaczej Przeprawa, to dopiero czwarty scenariusz i zanim Greg znajdzie przyczynę problemu, obaj tzn. Ty i connor71, moglibyście pierwsze trzy scenariusze zagrać :P.
Ja w tej chwili mam przynajmniej trzy nowe rzeczy rozgrzebane, a jakby tak dobrze policzyć - to z pięć.... Zatem chcę przynajmniej jedną doprowadzić do końca. Będziecie mieli co testować, ale ja na razie nie dam rady.
OK Panowie
Chyba już jest dobrze - ściągajcie i grajcie
Cytat: Gustlik w Listopad 16, 2011, 02:35:08 PM
ja na razie nie dam rady.
A pisałeś, że nie masz w co grać...
Ale ja nie gram, tylko robię nowe kampanie!
No, popatrz. Ciekawe, kto umieścił Twojego nicka na 5. miejscu w Rankingu Generałów?
http://www.forum.gildiageneralow.pl/ranking-generalow/ranking-generalow/0/
http://opengeneral.pl/screen/RG.jpg
O matko, nie łap mnie za słowa..... ;D
TERAZ nie mam czasu grać testów, bo chcę dokończyć przynajmniej dwa własne projekty.
Zagrałem od początku, żeby sprawdzić, jak działa scenariusz Przeprawa. Niestety, nie działa. Komputer nadal nie wysadza jednostek ze śmigłowców. Proponuję wprowadzić je w którejś turze (na piechotę), odpowiednio blisko mostu.
Inne uwagi do przemyślenia, w większości powtórzone:
- Zmiany w jednostkach do uratowania. Zamiast jednej bazy lotniczej, proponuję któregoś śmigłowca, najlepiej tego, który nie strzela (Sabotaż);
- Za duża jest dysproporcja między zwycięstwem BV, a V (Granica);
- Można okopać część jednostek (najlepiej budynków), żeby nie padały po pierwszym strzale;
- Zlikwidować jednostki core, mniejsze niż 10/10 (poza sztabem);
- Dać sztabowi core (innym też) punkty doświadczenia;
- Zasieki na terenie Litwy (Skóry łatwo nie damy) nie powinny być polskie, gracz nie może o nich wiedzieć!
- Jeżeli w budynku są jakieś jednostki, to budynek musi nosić nazwę tych jednostek. Inaczej gracz może się nigdy o nich nie dowiedzieć.
Na dzień dzisiejszy nowych poprawek nie będę wprowadzał.
Muszę sam jeszcze raz rozegrać całą kampanie i wtedy ewentualnie coś jeszcze zmienię.
Kampania w wersji v 4.1 - dostępna na stronie http://opengeneral.strefa.pl/
Naniesiono poprawki odnośnie transportu helikopterami oraz usunięto różne błędy stwierdzone podczas kolejnego rozegrania (po dłuższej przerwie).