Kampania B02 "12SS Hitlerjugend" http://www.opengeneral.pl/kampanie_iv.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_iv.html)
Kampania przedstawia szlak bojowy 12 Dywizji Pancernej SS Hitlerjugend. Grę rozpoczynamy od walk w Normandii: walki wokół Caen, następnie walki odwrotowe w kotle pod Falaise. Dalej kolejne operacje w których dywizja brała udział: walki w Belgii na Węgrzech i w Austrii.
Kampania nie jest liniowa, a niektóre scenariusze dopuszczają porażkę.
Campaign: B02_12SS * B02 12SS HITLERJUGEND v.4.3
Scn # File Scenario title Date BV V TV L Map
0 B02_12SS_00.xscn PIERWSZA KREW Jun 7, 1944 9 1 1 2 546.jpg
1 B02_12SS_01.xscn UTRZYMAĆ CAEN! Jun 24, 1944 2 2 3 Ls 546.jpg
2 B02_12SS_02.xscn 12SS WALCZY DALEJ! Jul 10, 1944 11 11 3 4 546.jpg
3 B02_12SS_03.xscn FALAISE Aug 8, 1944 4 4 4 Ls 714.jpg
4 B02_12SS_04.xscn CHAMBOIS Aug 18, 1944 5 5 5 Ls 715.jpg
5 B02_12SS_05.xscn ARDENY Dec 16, 1944 7 6 6 Ls 123.jpg
6 B02_12SS_06.xscn ARDENY ODWRÓT Jan 3, 1945 10 10 10 Ls 187.jpg
7 B02_12SS_07.xscn ANTWERPIA Jan 4, 1945 10 10 10 10 403.jpg
8 B02_12SS_08.xscn ST. LO Jul 10, 1944 11 11 3 Ls 18.jpg
9 B02_12SS_09.xscn CARENTAN Jun 25, 1944 8 8 8 2 330.jpg
10 B02_12SS_10.xscn OPERACJA "SÜDWIND" Feb 16, 1945 12 12 12 Ls 497.jpg
11 B02_12SS_11.xscn KAMPFGRUPPE LUCK Jul 18, 1944 3 3 3 4 353.jpg
12 B02_12SS_12.xscn OPERACJA "FRÜHLINGSERWACHEN" Mar 6, 1945 13 13 13 Ls 340.jpg
13 B02_12SS_13.xscn BURZA ZE WSCHODU Mar 16, 1945 14 14 14 14 340.jpg
14 B02_12SS_14.xscn U BRAM RZESZY Apr 6, 1945 Win Win Win Ls 925.jpg
Slot ScenFile ScenTitle P1.Units P1.Army P2.Stance P2.Units P2.Army
0 B02_12SS_00.xscn FIRST BLOOD 90 27412 Aggressive 103 36962
1 B02_12SS_01.xscn HOLD CAEN! 85 23548 Aggressive 102 33766
2 B02_12SS_02.xscn 12SS CONTINUE FIGHTING! 68 18325 Aggressive 108 32211
3 B02_12SS_03.xscn FALAISE 54 11018 Aggressive 51 15211
4 B02_12SS_04.xscn CHAMBOIS 72 16603 Defensive 50 17586
5 B02_12SS_05.xscn ARDENNE 98 26989 Defensive 112 33779
6 B02_12SS_06.xscn RETREAT IN ARDENNE 90 21466 Aggressive 119 32782
7 B02_12SS_07.xscn ANTWERP 33 10084 Defensive 102 35580
8 B02_12SS_08.xscn ST. LO 73 16242 Aggressive 107 33811
9 B02_12SS_09.xscn CARENTAN 53 12938 Aggressive 100 41960
10 B02_12SS_10.xscn OPERATION "SÜDWIND" 59 16156 Defensive 133 29003
11 B02_12SS_11.xscn KAMPFGRUPPE LUCK 85 17142 Aggressive 98 41904
12 B02_12SS_12.xscn OPERATION "FRÜHLINGSERWACHEN" 100 24365 Defensive 136 33801
13 B02_12SS_13.xscn STORM FROM THE EAST 94 16777 Aggressive 103 27193
14 B02_12SS_14.xscn AT THE GATES OF THE REICH 106 21943 Aggressive 109 31659
Kampania raczej trudna, starałem się żeby była historyczna, ale dla "dobra gry" czasami pewne rzeczy upraszczałem. Zapraszam do gry 8).
Wersja 4.1Przy okazji prac z Hansenem nad kampanią I Korpus Pancerny SS postanowiłem poprawić również niektóre błędy tej kampanii.
Uwaga:Wymaga wersji gry 0.90.43.3
Dokładny opis zmian: http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-prezentacje-i-opisy-autorow/kampania-b02-%2712ss-hitlerjugend%27/msg36410/#msg36410 (http://www.forum.gildiageneralow.pl/kampanie-prezentacje-i-opisy-autorow/kampania-b02-%2712ss-hitlerjugend%27/msg36410/#msg36410)
Wersja 4.3Przy okazji prac z Hansenem nad kampanią I Korpus Pancerny SS postanowiłem poprawić również niektóre błędy tej kampanii.
Mam problem, drugi scen w tej kampanii Caraten, jak osiągnąć Brilant Victory, Careten zdobyty, 4 jednostki z 3 powietrznej pod 13/37 i :pcbash
Jak się osiągnie BV w pierwszym scenariuszu to w kolejnym "Carentan" dostaje się drugie tyle takich samych jednostek core tylko z mniejszą ilością doświadczenia.
Infantry
* SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12SSHitlerjugend/25Reg , 2 bars , 231 exp , Waffen SS , 11/10 , 4 kill , 0 pp
* SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12SSHitlerjugend/26Reg , 0 bars , 85 exp , Waffen SS , 12/10 , Resilience , 0 kill , 0 pp
* SS Pioniere , 251/1 [W] , 12SSHitlerjugend/12PionReg , 0 bars , 69 exp , Waffen SS , 10/10 , 2 kill , 0 pp
SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12SSHitlerjugend/25Reg , 1 bars , 120 exp , Waffen SS , 12/10 , 0 kill , 446 pp
SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12SSHitlerjugend/26Reg , 0 bars , 28 exp , Waffen SS , 12/10 , Street Fighter , 0 kill , 446 pp
SS Pioniere , 251/1 [W] , 12SSHitlerjugend/12PionReg , 0 bars , 40 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 360 pp
Tank
* Pz IVH , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 1 bars , 123 exp , Waffen SS , 10/10 , 6 kill , 0 pp
* Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 2 bars , 253 exp , Waffen SS , 10/10 , 21 kill , 0 pp
* SS Elite , 101PanzAbt Wittmann , 5 bars , 634 exp , Waffen SS , 5/5 , Overwatch , 7 kill , 0 pp
Pz IVH , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 0 bars , 40 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 372 pp
Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 0 bars , 80 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 564 pp
SS Elite , 101PanzAbt Wittmann , 5 bars , 580 exp , Waffen SS , 5/5 , Influence , 0 kill , 342 pp
Recon
* 251/22 , 12SSHitlerjugend/12AuklAbt , 1 bars , 101 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 0 pp
251/22 , 12SSHitlerjugend/12AuklAbt , 0 bars , 21 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 384 pp
Anti-tank
* JagdPz IV , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 1 bars , 167 exp , Waffen SS , 10/10 , 6 kill , 0 pp
JagdPz IV , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 0 bars , 40 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 456 pp
FlaK
* 88mm FlaK 37 , 251/4 , 12SSHitlerjugend/12FlakAbt , 1 bars , 112 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp
88mm FlaK 37 , 251/4 , 12SSHitlerjugend/12FlakAbt , 0 bars , 40 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 624 pp
Artillery
* 15 NbWf41 , 251/4 , 12SSHitlerjugend/12WerfArtAbt , 0 bars , 93 exp , Waffen SS , 10/10 , 1 kill , 0 pp
* 10.5 leFH18M , SdKfz 7 , 12SSHitlerjugend/12ArtReg , 1 bars , 113 exp , Waffen SS , 10/10 , Aggressive Attack , 0 kill , 0 pp
15 NbWf41 , 251/4 , 12SSHitlerjugend/12WerfArtAbt , 0 bars , 40 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 432 pp
10.5 leFH18M , SdKfz 7 , 12SSHitlerjugend/12ArtReg , 0 bars , 40 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 396 pp
No właśnie...sprzedajesz i masz mnóstwo kasy!!!!
Ale to bez sensu, mi to wygląda na błąd
Czy się mylę ???
To błąd, ale w ostatniej tj 2.2 wersji już został wyeliminowany.
Faktycznie miałem wersję 2.1 teraz jest OK.
Kolejny raz się przyczepię niestety ::)
W oknie HQ nie widać jednostek z "kraju" Germany. Wydaje mi się że Germany powinno być ustawione jako Support Country 1. Może ktoś wie przy okazji jak wybrać jednostkę która znajduje się na tym samym heksie co bunkier?
Kolejna rzecz ale to już chyba błąd gry jak w scenariuszu 9 "Carentan" wyprowadziłem drugi oddział spadochroniarzy na EH to był koniec scenariusza ale momentalnie znika okienko które się pojawia na koniec i nie można zrobić końcowego raportu ani zapisu gry, jedynie Esc i wtedy dopiero przenosi do następnego scenariusza.
Cytat: majerek w Grudzień 07, 2011, 09:31:24 PM
W oknie HQ nie widać jednostek z "kraju" Germany. Wydaje mi się że Germany powinno być ustawione jako Support Country 1.
Celowo tak jest ustawione.
Cytat: majerek w Grudzień 07, 2011, 09:31:24 PM
Może ktoś wie przy okazji jak wybrać jednostkę która znajduje się na tym samym heksie co bunkier?
No niestety nie ma innego sposobu jak next unit. Ja wykonuje wszystkie ruchy i wtedy zostają budynki i jednostki w nich.
Cytat: majerek w Grudzień 07, 2011, 09:31:24 PM
Kolejna rzecz ale to już chyba błąd gry jak w scenariuszu 9 "Carentan" wyprowadziłem drugi oddział spadochroniarzy na EH to był koniec scenariusza ale momentalnie znika okienko które się pojawia na koniec i nie można zrobić końcowego raportu ani zapisu gry, jedynie Esc i wtedy dopiero przenosi do następnego scenariusza.
Jak możesz to podeślij mi save'a.
Cytat: majerek w Grudzień 07, 2011, 09:31:24 PM
W oknie HQ nie widać jednostek z "kraju" Germany. Wydaje mi się że Germany powinno być ustawione jako Support Country 1.
Wtedy byłyby do kupienia jednostki kraju Germany. A te są lepsze i tańsze.
Cytat: majerek w Grudzień 07, 2011, 09:31:24 PM
Może ktoś wie przy okazji jak wybrać jednostkę która znajduje się na tym samym heksie co bunkier?
Właśnie po to bunkry mają nazwy jednostek, które są w środku.
Wchodzi do HQ i odnajdujesz jednostkę, o nazwie bunkra. Klikasz na nią, a następnie "Przejście do jednostki". I możesz strzelać.
CytatKolejna rzecz ale to już chyba błąd gry jak w scenariuszu 9 "Carentan" wyprowadziłem drugi oddział spadochroniarzy na EH to był koniec scenariusza ale momentalnie znika okienko które się pojawia na koniec i nie można zrobić końcowego raportu ani zapisu gry, jedynie Esc i wtedy dopiero przenosi do następnego scenariusza.
Pewnie grasz na full screenie? Też mi sie to zdarzało. Pomaga przejście na tryb Win (okienkowy)
Cytat: czata w Grudzień 07, 2011, 10:39:30 PM
Wtedy byłyby do kupienia jednostki kraju Germany. A te są lepsze i tańsze.
Nie koniecznie chyba można ustawić tak aby kraj był jako Support ale nie można było kupić jego jednostek. Gustlik wydaje mi się że tak ustawia
Cytat: czata w Grudzień 07, 2011, 10:39:30 PM
Właśnie po to bunkry mają nazwy jednostek, które są w środku.
Wchodzi do HQ i odnajdujesz jednostkę, o nazwie bunkra. Klikasz na nią, a następnie "Przejście do jednostki". I możesz strzelać.
No właśnie napisałem że nie widać tych jednostek w HQ i to jest strasznie irytujące, trzeba się oklikać next żeby do jakiejś dotrzeć >:(
Cytat: Gustlik w Grudzień 07, 2011, 11:11:11 PM
Pewnie grasz na full screenie? Też mi się to zdarzało. Pomaga przejście na tryb Win (okienkowy)
Faktycznie pomogło dzięki wielkie
Cytat: majerek w Grudzień 08, 2011, 01:35:39 AM
Nie koniecznie chyba można ustawić tak aby kraj był jako Support ale nie można było kupić jego jednostek. Gustlik wydaje mi się że tak ustawia
W momencie tworzenia tej kampanii, nie było takiej możliwości.
Wydaje mi się, że nadal, jeśli jakiś kraj jest Sup. Country., to jego jednostki są dostępne do kupowania.
Cytat: majerek w Grudzień 08, 2011, 01:35:39 AM
No właśnie napisałem że nie widać tych jednostek w HQ i to jest strasznie irytujące, trzeba się oklikać next żeby do jakiejś dotrzeć >:(
To niestety efekt uboczny braku kraju Germany jako Sup. Country.
CytatNie koniecznie chyba można ustawić tak aby kraj był jako Support ale nie można było kupić jego jednostek. Gustlik wydaje mi się że tak ustawia
W momencie tworzenia tej kampanii, nie było takiej możliwości.
Zawsze była - odkąd Suite istnieje....
W momencie budowy scenariusza włączasz sobie kolejny kraj jako "Support Country" i wtedy możesz w pełni kontrolować jednostki tego kraju. Po zakończeniu fazy budowy, wyłączasz ten kraj (ustawiasz na jego miejscu "None") w Suite - i po sprawie. Gracz może nimi grać, ale nic z tego kraju nie kupi. Robiłem tak jeszcze w PG2.
Cytat: Gustlik w Grudzień 09, 2011, 11:23:03 PM
CytatNie koniecznie chyba można ustawić tak aby kraj był jako Support ale nie można było kupić jego jednostek. Gustlik wydaje mi się że tak ustawia
W momencie tworzenia tej kampanii, nie było takiej możliwości.
Zawsze była - odkąd Suite istnieje....
W momencie budowy scenariusza włączasz sobie kolejny kraj jako "Support Country" i wtedy możesz w pełni kontrolować jednostki tego kraju. Po zakończeniu fazy budowy, wyłączasz ten kraj (ustawiasz na jego miejscu "None") w Suite - i po sprawie. Gracz może nimi grać, ale nic z tego kraju nie kupi. Robiłem tak jeszcze w PG2.
Czyli w wersji końcowej nie ma "Support Country" - dokładnie tak jak jest w tej kampanii 8)
Cytat: Gustlik w Grudzień 09, 2011, 11:23:03 PM
CytatNie koniecznie chyba można ustawić tak aby kraj był jako Support ale nie można było kupić jego jednostek. Gustlik wydaje mi się że tak ustawia
W momencie tworzenia tej kampanii, nie było takiej możliwości.
Zawsze była - odkąd Suite istnieje....
Nie da się ustawić kraju jako "Support Country" i jednocześnie odebrać graczowi możliwość zakupu jednostek z tego kraju.
Drobne nieporozumienie - chodzi o to co kto rozumie poprzez stwierdzenie: "aby kraj był jako Support Country"
Ja rzeczywiście robię tak jak napisałem. Czyli ustawiam Support Country w momencie budowania scenariusza, a potem go wyłączam. Ale jednostki tego kraju pozostają na mapie. Zatem "jest" Support Country", czy "nie ma" - to już jest dyskusja semantyczna.
"aby kraj był jako Support Country" oznacza obecność kraju w tej opcji w Suite, w wersji oficjalnej kampanii.
Tak wszystko jest jak należy to ja wprowadziłem zamieszanie bo mi się zdawało że w Gustlikowych kampaniach jest inaczej ;D .
Czy to błąd czy nie?
Osiągnąłem BV w scenariuszu Antwerpia w drugiej kolejce a jest to możliwe bez zadnego problemu również w 1 kolejce zanim AI wykona jakikolwiek ruch.
Robi się to w prosty sposób, wystarczy zająć lotnisko (w załączniku zaznaczone czerwonym kółkiem) połozone bardzo blisko pozycji wyjściowych, w zasięgu mojej artylerii i panter.
Pozostaje mi chyba zagrać jeszcze raz ten scen pozostawiając te lotnisko na sam koniec, szkoda tylko ze angole będa miały zaopatrzenie dla swoich samolotów,
OpenGen 0.80.5.0 * (17 Mar 2012) * Efile folder:D:\OpenGeneral\efile_og_gus\ * Efile version:I.OG_3.0 GusOpen ver. 1.9
Campaign: B02 12SS HITLERJUGEND, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:74
2 Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:75
3 St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:71
4 Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:71
5 Falaise , #3 , Brilliant Victory , score:75
6 Chambois , #4 , Tactical Victory , score:35
7 Ardeny , #5 , Brilliant Victory , score:71
8 Antwerpia , #7 , Brilliant Victory , score:75
--
Campaign score: 547 * Average: 68
Current scenario: Antwerpia, VH prestige is 0 , All map prestige is: 400
Total army value: 2428 , Current prestige is 131
Prestige available on map yet is 360 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 2
AI stance is Defensive
if BV: +200, Operacja "Südwind" , cap 3200, 10 turns prestige: 200
if V : +150, Operacja "Südwind" , cap 3200, 12 turns prestige: 240
if TV: +100, Operacja "Südwind" , cap 3200, 14 turns prestige: 280
if Ls: +50, Operacja "Südwind" , cap 3200, 14 turns prestige: 280
Piechota
* SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12SSHitlerjugend/25Reg , 4 bars , 478 exp , Waffen SS , 10/10 , Battlefield Intelligence , 6 kill , 0 pp (U:001)
* SS PzGrenadier , 251/1 [W] , 12SSHitlerjugend/26Reg , 3 bars , 372 exp , Waffen SS , 10/10 , Extended Front , 4 kill , 0 pp (U:003)
Czołg
* Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 757 exp , Waffen SS , 15/10 , Devastating Fire , 81 kill , 0 pp (U:004)
* Panther G , 12SSHitlerjugend/12PanzReg , 5 bars , 916 exp , Waffen SS , 15/10 , Resilience , 102 kill , 0 pp (U:009)
* SS Elite , 101PanzAbt Wittmann , 5 bars , 1040 exp , Waffen SS , 10/5 , Influence , 58 kill , 0 pp (U:011)
Rozpoznanie
* 251/22 , 12SSHitlerjugend/12AuklAbt , 3 bars , 373 exp , Waffen SS , 13/10 , 6 kill , 0 pp (U:010)
Artyleria ppanc.
* JagdPanther , 12SSHitlerjugend/12PanzJagAbt , 5 bars , 606 exp , Waffen SS , 15/10 , 18 kill , 0 pp (U:002)
FlaK
* 88mm FlaK 37 , 251/4 , 12SSHitlerjugend/12FlakAbt , 5 bars , 503 exp , Waffen SS , 14/10 , All Weather Combat , 14 kill , 0 pp (U:006)
Artyleria
* 17 K18 , SdKfz 9 , 12SSHitlerjugend/12WerfArtAbt , 2 bars , 287 exp , Waffen SS , 12/10 , Combat Support , 1 kill , 0 pp (U:007)
* Hummel , 12SSHitlerjugend/12ArtReg , 5 bars , 546 exp , Waffen SS , 15/10 , Fire Discipline , 7 kill , 0 pp (U:008)
12,2 K 390/2(r) , SdKfz 7 , , 3 bars , 397 exp , Waffen SS , 11/10 , 1 kill , 580 pp (U:014)
17 K18 , SdKfz 9 , , 0 bars , 7 exp , Waffen SS , 10/10 , 0 kill , 768 pp (U:016)
Obrona plot.
Flakpanzer IV Mobelwagen , , 5 bars , 582 exp , Waffen SS , 15/10 , 3 kill , 360 pp (U:005)
Flakpanzer IV Mobelwagen , , 5 bars , 722 exp , Waffen SS , 15/10 , Combat Support , 7 kill , 360 pp (U:012)
Flakpanzer IV Mobelwagen , , 5 bars , 765 exp , Waffen SS , 15/10 , All Weather Combat , 8 kill , 360 pp (U:013)
* Ba 349 A Natter , 251/16 [W] , , 0 bars , 70 exp , Waffen SS , 10/10 , 4 kill , 0 pp (U:015)
Killed: AD 24 , AT 44 , ATY 112 , INF 202 , REC 33 , TK 70 , FTR 38 , TB 35 , Total: 558
Lost : AD 4 , AT 22 , ATY 14 , INF 80 , REC 15 , TK 6 , FTR 2 , TB 0 , Total: 143
BV 7
V 0
TV 1
L 0
Piechota * 2 Units * 2 Leaders
Total : 850 exp, 10 kill, 0 pp
Average: 425 exp, 5 kill, 0 pp
Czołg * 3 Units * 3 Leaders
Total : 2713 exp, 241 kill, 0 pp
Average: 904 exp, 80 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders
Total : 373 exp, 6 kill, 0 pp
Average: 373 exp, 6 kill, 0 pp
Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders
Total : 606 exp, 18 kill, 0 pp
Average: 606 exp, 18 kill, 0 pp
FlaK * 1 Units * 1 Leaders
Total : 503 exp, 14 kill, 0 pp
Average: 503 exp, 14 kill, 0 pp
Artyleria * 4 Units * 2 Leaders
Total : 1237 exp, 9 kill, 1348 pp
Average: 309 exp, 2 kill, 337 pp
Obrona plot. * 4 Units * 2 Leaders
Total : 2139 exp, 22 kill, 1080 pp
Average: 535 exp, 6 kill, 270 pp
Summary * 16 Units * 10 Leaders
Total : 8421 exp, 320 kill, 2428 pp
Average: 526 exp, 20 kill, 152 pp
Player 1 Waffen SS has 49 units total:
Piechota : 14
Czołg : 7
Rozpoznanie : 3
Artyleria ppanc. : 5
FlaK : 1
Fortyfikacje : 5
Artyleria : 8
Obrona plot. : 6
Player 2 USA, United Kingdom, Poland has 98 units total:
Piechota : 25
Czołg : 11
Rozpoznanie : 5
Artyleria ppanc. : 8
FlaK : 5
Fortyfikacje : 18
Artyleria : 13
Obrona plot. : 1
Myśliwiec : 4
Bomb. taktyczny : 2
Bomb. strategiczny : 4
Pancernik : 1
Krążownik : 1
* <- original core or experienced prototype
pp <- prestige points
[załącznik usunięty przez administratora]
Warunków zwycięstwa w tym scenie jest kilka, ale na pewno nie jest nim zajęcie lotniska. Na pewno BV miałeś w momencie zajęcia lotniska?
Jak mówi komunikat na koniec - ten który widać na obrazku - BV nastąpiło na skutek zajęcia JAKIEJKOLWIEK flagi, ponieważ żadne inne VHeksy nie zostały wyznaczone.
Tak, komunikat jak na załączonym obrazku pojawił sie w chwili zajęcia lotniska.
CytatPozostaje mi chyba zagrać jeszcze raz ten scen pozostawiając te lotnisko na sam koniec, szkoda tylko ze angole będa miały zaopatrzenie dla swoich samolotów,
Granie scenariusza jeszcze raz nic nie da ponieważ efekt będzie taki sam. Zajęcie jakiejkolwiek małej flagi spowoduje koniec bitwy.
mogę przesłac save'a jeśli to w czymkolwiek pomoze
Wystarczy sprawdzić pod Suite, czy tam rzeczywiście nie ma VHeksów dla Niemców. No ale, z tego komunikatu wynika, że nie.
Dla mnie dziwna sprawa, bo scen testowały 3 osoby i (mówię za siebie) pamiętam że flagi zdobywałem bez takich konsekwencji ??? W takim razie na szybko poprawka. Przypomnę że należy scen rozegrać od ostatniego save'a z poprzedniego scena, albo autosave'a kończącego scena, żeby gra uwzględniła zmiany. W razie problemów proszę o info.
PS. Już chyba wiem o co chodzi. Teraz powinno być dobrze.
[załącznik usunięty przez administratora]
dwa takie same załączniki?
Sprawdziłem pod Suite Tą wersję, którą graleś - rzeczywiście nie było tam VHeksów, do tego były jakieś jednostki ustawione jako "Must Survive", ale sam warunek "Must Kill/Survive" - jako opcja scenariusza - nie był włączony.
O tych survivalowych jednostkach to nie wiedziałem, być może w zamierzeniach autora mogły to byc te 3 jednostki desantowe które na początku scena są załadowane do samolotów. Ja ich desantowałem tam gdzie były na początku gry czyli do lasku pod nimi , zasugerowałem się opisem z intro sugerującym ze gdzieś w tamtym rejonie maja zdobyc aliancki sztab ale następnym razem to ich może desantuje gdzieś na drugą stronę zatoki, może tam jakiś pożytek z nich będzie.
Jak już pisałem wcześniej....ten scen jest moim zdaniem niepotrzebny i niczemu nie służy.....chyba tylko nabijaniu mocy 12SS.
OK. Ta poprawiona wersja ma VH hexy zadeklarowane i wszystko wyglada na OK, po zajęciu lotniska nic szczególnego się nie zdarzyło :D
Usunąłbym z tego scena liderów z jednostek AUX, bo i tak muszę ich szybko zamordować coby się miejsce zrobiło dla liderów core'owych.
P.S.
Trzeba powiedzieć Kowdarowi żeby uaktualnił tę kampanię w swojej instalce,
To moja pierwsza kampania i jak widać nie ustrzegłem się błędów, za które przepraszam :P Poprawka dla Grega i Kowdara pójdzie dzisiaj. Co do tych liderów AUX to jest poprostu ukłon w stronę historii. Widzę że będę musiał zrobić jedną dużą poprawkę - już w momencie oficjalnej publikacji nie do końca byłem zadowolony z efektu. Ale to dopiero po ukończeniu i publikacji drugiej kampanii.
Z drugiej strony można mieć pecha i ni posiadać liderów dłuuugo, wtedy liderzy aux mocno pomagają.
Ci liderzy to są zbędni w dalszej części kampanii, w każdym bądź razie jest ich za dużo, bo często nawet pięciu czy sześciu w scenariuszu.
Zdaję sobie sprawę z tego, ze z uwagi na wielotorowość tej kampanii trudno jest określić które scenariusze są scenariuszami początkowymi a które końcowymi.
Ja podążałem ścieżką trzech kolejnych BV licząc od początku scenariusza.
Played Scenarios:
1 Pierwsza krew , #0 , Brilliant Victory , score:74
2 Carentan , #9 , Brilliant Victory , score:75
3 St. Lo , #8 , Brilliant Victory , score:71
4 Kampfgruppe Luck , #11 , Brilliant Victory , score:71
5 Falaise , #3 , Brilliant Victory , score:75
6 Chambois , #4 , Tactical Victory , score:35
7 Ardeny , #5 , Brilliant Victory , score:71
Scen nr 3 St. Lo to jak do tej pory jeden z najbardziej wymagających i udanych scenariuszy. Dosyć łatwo tam o V czy TV ale zrobić BV i nie wytracić przy tym jednostek core to już spora sztuka. Ja rozegrałem ten scenariusz 3 razy. Dopiero za 3 razem znalazłem receptę jak obronić St. Lo. Zdobycie wszystkich zwykłych heksów wydaje się niemożliwością, a sam scenariusz daje dużo satysfakcji i jest na prawdę sporym wyzwaniem.
Co do 101 to się zgadza a poza tym Wittmann w tym okresie nie był dowódcą batalionu tylko kompanii ale potraktujmy to ''ku pamięci'' asa pancernego ;)
Natomiast w scenie,chyba...''Utrzymać Caen'' w dywizji Lehr w pułkach są gren.panc.SS co jest nieprawdą bo powinni być gren.pancerni....Lehr była dywizją Wehrmachtu a nie Waffen-SS.
Proszę autora o wprowadzenie zmiany w opisie pierwszej bitwy, mianowicie o dodaniu na końcu zdania o tym iż:
Jeśli na danym heksie znajdują się dwie lub więcej jednostek, w celu wybrania tej pod spodem klikamy na dany heks i wciskamy klawisz Insert.
Informacja dla wszystkich którzy tak jak ja przegapili tą opcję i żyli w nieświadomości owej funkcji.
Mam problem,zacząłem grać wersję 4.0 i podczas słonecznej i suchej pogody nie mogę strzelić z moich pelotek do wrogiego samolotu.....ciekawostka bo mam oba rodzaje Flaków i oba ''nie działają''??? a samolot jest w ich zasięgu!
Przełącz widok na tryb lotniczy i wtedy spróbuj strzelić do samolotów
Dziękuję bardzo za radę....mogę strzelać do ''Aces high'' :)
scenario: Burza ze wschodu
Na mapie strategicznej przed scenariuszem jest 18 pól rozstawienia, jednak po rozpoczęciu rozstawiania jest tylko 16 pól.
Dwa brakujące pola są wysadzone, i stąd pewnie ten konflikt.
A patrzyłeś czy te pole nie znika dla pewnych jednostek? Np. dla artylerii, ale np. dla reconu już nie?
Cytat: Zsamot w Marzec 10, 2013, 05:24:29 PM
A patrzyłeś czy te pole nie znika dla pewnych jednostek? Np. dla artylerii, ale np. dla reconu już nie?
Nie to dotyczy wszystkich jednostek.
Cytat: majerek w Marzec 11, 2013, 09:58:07 AM
Cytat: Zsamot w Marzec 10, 2013, 05:24:29 PM
A patrzyłeś czy te pole nie znika dla pewnych jednostek? Np. dla artylerii, ale np. dla reconu już nie?
Nie to dotyczy wszystkich jednostek.
Nie
, to dotyczy wszystkich jednostek.
Nie to dotyczy wszystkich jednostek.
Czyli?
Interpunkcja to rzecz pomocna...
Czyli: Ten błąd dotyczy wszystkich jednostek. ;)
Mara,zauważyłem duży błąd!!!
Chodzi o bitwę ARDENY,w wykazie bitew jest BV-''Antwerpia'', V i TV-''Ardeny odwrót''.....natomiast grając bitwę w Ardenach ''dostępne'' jest tylko zwycięstwo BV niezależnie od ilości tur.
Wniosek jest następujący,nie ma możliwości rozegrania bitwy ''Ardeny odwrót''
Dzięki za info. Na razie ledwo dycham, jak się trochę ogarnę w robocie to trochę aktywniej zacznę działać.
Dyskusja "amunicyjna" wydzielona i przeniesiona tu:
http://www.forum.gildiageneralow.pl/instalacja-zasoby-narzedzia-zagadnienia-techniczne/amunicja-dla-jednostek-pilne!/msg26998/#msg26998
Tu niech zostanie tylko dyskusja o kampanii
Niniejszym informuję o dokonaniu poprawek w kampanii 12SS HITLERJUGEND. Obecna wersja to 4.1.
Wymaga wersji gry: 0.90.43.3 (koniecznie) i efila w wersji 6.2.5 (może być również 6.2, tyle że jedna waga transportu nie będzie się zgadzała, co nie przeszkodzi w grze)
Zmiany obejmują:
1. Opcje scenariusza
2. Warunki klimatyczne
3. Wagi transportu
4. Miny czołgowe zamienione na zapory przeciwczołgowe
5. Miny piechotne zamienione na miny nowego typu
6. Dowódcy - kompresja numerów aby było więcej slotów dla gracza
7. Umocnienia - wartość bazowa = 1
8. Reset paliwa i amunicji do stanu efila
9. Zmniejszenie ilości paliwa dla niektórych jednostek - zgodnie z historią
10. Drobne poprawki historyczne (rozmieszczenie, typy jednostek)
11. Uporządkowanie jednostek niemieckich (przynależność państwowa, nazwy i typy)
12. Uporządkowanie jednostek aliantów (przynależność państwowa)
13. Usunięte najdroższe prototypy
14. Briefingi
15. Poprawione warunki zwycięstwa w bitwie Ardeny
16. Usunięte "wysadzenia" z heksów rozstawienia w scenariuszu Burza ze wschodu
Zmiany naniesione przy okazji pracy z Hansenem nad kampanią I SS PanzerKorps.
Pliki wysłane do Kowdara.
Niniejszym informuję o dokonaniu poprawek w kampanii 12SS HITLERJUGEND. Obecna wersja to 4.3.
Zmiany niewielkie wychwycone przy okazji poprawiania B04 I Korpus Pancerny SS.
PS
Przy okazji (gry testowe) trzeba będzie określić, czy jednostki pomocnicze nie mają za dużo dowódców (kompresja pod jednym numerem nic nie daje, bo gra to zmienia w momencie wczytania scenariusza).
Kampanię wysyłam do Kowdara ? zaglądajcie na jego stronę.
EDIT Kowdar: kampania jest na stronie.