Kampania W18 "Sukcesy III Rzeszy"http://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html
Prezentuję kampanie okresów wielkich sukcesów armii niemieckiej w Europie. Zaczynamy w Hiszpanii i poprzez Polskę, Francję, Anglię i Jugosławię, kończmy kampanię w Grecji.
Kampania z cyklu: łatwo, szybko i przyjemnie - ale tak zapewne wyglądały postępy w tych latach armii niemieckich.
Przebieg kampanii:Campaign: W18_GS * W18 SUKCESY III RZESZY v.4.4
# File Scenario Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W18_ger01.scn Hiszpania Dec 23, 1938 1 1 Ls Ls GUADAL.MAP (#780) 17 2672 18 1973
1 W18_ger02.scn Gdańsk Sep 1, 1939 2 2 2 Ls KOENIGSB.map (#181) 23 3480 43 6835
2 W18_ger03.scn Grudziądz Sep 5, 1939 3 3 3 Ls GRDZIADZ.MAP (#357) 15 2520 30 3521
3 W18_ger04.scn Droga do Warszawy Sep 17, 1939 4 4 4 Ls KAMPNSKI.MAP (#352) 0 0 46 6665
4 W18_ger05.scn Chełm Sep 22, 1939 5 5 5 Ls CHELM.MAP (#582) 2 816 14 2061
5 W18_ger06.scn Przemyśl Sep 27, 1939 6 6 6 Ls PRZEMYSL.MAP (#384) 4 1176 44 6897
6 W18_ger07.scn Grebbe May 10, 1940 7 7 7 Ls ARNHEM.map (#79) 0 0 39 7776
7 W18_ger08.scn Ardeny May 11, 1940 8 8 8 Ls ARDENNE3.map (#167) 11 2256 72 10480
8 W18_ger09.scn Sedan May 13, 1940 9 9 9 Ls SEDANNE.MAP (#277) 1 276 56 9117
9 W18_ger10.scn Arras May 20, 1940 10 10 10 10 ARRAS.map (#128) 6 1380 71 12674
10 W18_ger11.scn Dunkierka May 21, 1940 11 11 11 Ls dunkirk.map (#3) 21 4080 54 9939
11 W18_ger12.scn Amiens Jun 3, 1940 12 12 12 Ls AMIENS.map (#140) 4 480 49 8454
12 W18_ger13.scn Marna Jun 11, 1940 13 18 18 Ls ARRACT.MAP (#19) 0 0 30 5438
13 W18_ger14.scn Lew Morski Aug 20, 1940 14 14 14 Ls ENGLAND.map (#60) 21 21348 59 25044
14 W18_ger15.scn Windsor Aug 23, 1940 15 15 15 Ls Windsor.map (#7) 0 0 50 10907
15 W18_ger16.scn Londyn Oct 1, 1940 16 16 16 Ls LONDON.map (#169) 14 3480 79 16248
16 W18_ger17.scn Gibraltar Jan 10, 1941 17 17 17 Ls GIBRALTAR+.map (#99) 7 3690 34 19860
17 W18_ger18.scn Elba Mar 24, 1941 18 18 18 Ls ELBA.MAP (#154) 23 27552 35 31070
18 W18_ger19.scn Belgrad Apr 6, 1941 19 19 19 Ls BELGRADE.MAP (#208) 9 1452 35 4547
19 W18_ger20.scn Kreta Apr 24, 1941 20 20 20 Ls KRETA2.MAP (#122) 0 0 31 5911
20 W18_ger21.scn Kalamaty Apr 28, 1941 21 21 Ls Ls KORINTH.map (#98) 1 420 26 4560
21 W18_ger22.scn Kos May 20, 1941 Win Win Ls Ls KOS.MAP (#396) 5 10968 27 20496
Ach, to tygrysy lubią najbardziej. ;) No i co najważniejsze mając bv ma się komplet bitew!
Gram sobie własnie w te kampanię i powiem, że ma potencjał i warto jej poświęcić trochę uwagi, ale trzeba w to jeszcze trochę pracy włożyć.
1) Bardziej finezyjne scenariusze. Nie powinno być tak, że jedno polskie działo 75mm Schneidera likwiduje mi po kolei cały pułk, bo nie ma jak do niego podejść - bez ciężkiej artylerii.
2) Jednostki niemieckie "aux" o doświadczeniu "0", to zdecydowana przesada wiosną 1940, podczas gdy nawet Holendrzy jakimś cudem mają po dwie belki.
3) Gdyby Polacy i Francuzi mieli tyle baterii plot w każdej wsi i miasteczku, to termin "Blitzkrieg" nigdy by nie powstał.
4) Jeśli niektóre scenariusze są niewygrywalne na BV nawet przy 300% - to jest z nimi coś nie tak - za duża mapa i za dużo VHeksów do wzięcia.
5) Niektóre scenariusze zaczynają się wcześniej niż kończą się poprzednie!!!! W dacie mamy jeden dzień odstępu, a scenariusz trwa 5-6 dni! Absolutnie do poprawki.
6) Zlikwidowałbym sporą część scenariuszy typu "science-fiction" (Londyn, Gibraltar, Kos) i wymienił na coś bardziej prawdziwego. Kampania jest warta tego, żeby ją pociągnąć dłużej.
Grał w to ktoś? Warto?
Nie wiem, gdzie to mam wsadzić, wstawię tutaj - ewentualnie proszę, o przekierowanie...
==================
Mapy.
Gram kampanię Sukcesy III Rzeszy, doszedłem do scenariusz 10 Amiens. Po wejściu w "rozstawienie" okazało się, że mapa jest skopana. Otóż brak jest rzek, brak w wielu miejscach lasów, dróg również, a część z nich, jest źle wyrysowana na kafelkach, w edytorze. Także brak terenu Rough, Mountain, City itd.
Więc - wyedytowałem sam sobie, save. Ale bałem się ruszać mapę, czy czegoś nie zawalę, i nie dojdzie potem do crashu gry.
Dotyczy: Mapa Arras, plik map ściągnięty ze strony Kowdara w piątek.
1) Więc - mogę podesłać mapę Arras, ale z save'a, a więc z moimi i alianckimi jednostkami. Mapa jest oki, tylko trzeba usunąć jednostki obu stron oraz Deploy Hexes. Chcecie?
2) Mogę spróbować sam usunąć, z save'a jednostki i deploy hexy, i ustawić ją, jako mapę Arras, którą da się podmienić. Mogę to sam zrobić - chyba da się? Chcecie? Wtedy podeślę już gotową mapę, a Wy tylko sobie sprawdzicie, poprawność, bez grzebania się w edycji.
======================
Wątek kampanii znajduje się tutaj: Kampania W18 "Sukcesy III Rzeszy"
(https://forum.opengeneral.pl/kampanie-prezentacje-i-opisy-autorow/1688/msg18785/#msg18785)
Na początek proponowałbym pobrać aktualną wersje kampanii. Wytykanie błędów w nieaktualnej wersji kampanii (z przed kilkunastu lat) jest niezbyt "konstruktywne".
EDIT. Przeniosłem posty.
Cytat: besiu w Listopad 29, 2022, 05:37:06 PM
Nie wiem, gdzie to mam wsadzić, wstawię tutaj - ewentualnie proszę, o przekierowanie...
==================
Mapy.
Gram kampanię Sukcesy III Rzeszy, doszedłem do scenariusz 10 Amiens. Po wejściu w "rozstawienie" okazało się, że mapa jest skopana. Otóż brak jest rzek, brak w wielu miejscach lasów, dróg również, a część z nich, jest źle wyrysowana na kafelkach, w edytorze. Także brak terenu Rough, Mountain, City itd.
Więc - wyedytowałem sam sobie, save. Ale bałem się ruszać mapę, czy czegoś nie zawalę, i nie dojdzie potem do crashu gry.
Dotyczy: Mapa Arras, plik map ściągnięty ze strony Kowdara w piątek.
1) Więc - mogę podesłać mapę Arras, ale z save'a, a więc z moimi i alianckimi jednostkami. Mapa jest oki, tylko trzeba usunąć jednostki obu stron oraz Deploy Hexes. Chcecie?
2) Mogę spróbować sam usunąć, z save'a jednostki i deploy hexy, i ustawić ją, jako mapę Arras, którą da się podmienić. Mogę to sam zrobić - chyba da się? Chcecie? Wtedy podeślę już gotową mapę, a Wy tylko sobie sprawdzicie, poprawność, bez grzebania się w edycji.
======================
Tak to racja - obejrzałem sobie w suite
Oba pliki do tej grafiki ( 128 i 449) --> arras.map i arras2.map nie pokrywają się z rysunkiem >:D
Natomiast pliki arras.mapx i arras2.mapx - są w zasadzie zgodne, ale rzeki na dole mapy są nieprzekraczalne (w scenariuszu natomiast to w większości zwykłe rzeki)
Nazwy też nie do końca pasują - przy *.map - brak nazwy środkowej rzeki --> mapx ma natomiast to opisane ...
Wygląda na to, że plik scenariusza opiera się na którymś z .map lub .mapx i został modyfikowany, ale w górnej części mapy poszło coś nie tak ...
To jest pytanie do Darka - bo nie wiadomo na czy się opierać ...
Przygotowałem (pobawiłem się) wstępnie pliki - tekstu, . map , xscn
https://drive.google.com/file/d/13shohwQ5CbzOw0z65I3daSYv_l-2qRUR/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/149bae6O-uTRqU2JchPh2m6Y-cWBbwMbE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/13pamys5ldXrxc2broZ4yhqDFjJmON3mp/view?usp=sharing
Nie wiem jednak czy takie było zamierzenie autora ???
Poprawiłem drogi , teren, nazwy ...
@besiu
Dzięki za napisanie o błędzie
Jednak w większości przypadków grając na najnowszej wersji - unikamy części błędów (zostają wyłapane) - ta kampania po prostu nie była grana ...
@ Jednak w większości przypadków grając na najnowszej wersji - unikamy części błędów (zostają wyłapane) - ta kampania po prostu nie była grana ...
Ja rozumiem, że kampanie "są poprawiane", lecz tutaj - chodzi o mapę. I mapy - ściągałem w piątek zeszły. To znaczy - że mapa jest skopana. coś poszło nie tak.
Ja to poprawiłem, bo nie będę sobie ułatwiał gdy, przechodząc przez rzekę, której na mapie nie ma itd.
@Przygotowałem (pobawiłem się) wstępnie pliki - tekstu, . map , xscn
1) => Czyli nie chcecie tego, co zrobiłem? Bo mi się tylko plik tekstu, tutaj, otwiera.
I a'propos tego "tekstu" - 2) to Wy/Ty to robicie, tak, że w takim pliku tekstowym, oznaczacie nazwy? np. Lille, Canal Nord itd? A nie na mapie w OpenSuite?
W aktualnej wersji kampanii, mapa wygląda następująco. Na pierwszy rzut oka, ja błędów nie widzę ... jak mam się tym zająć to poproszę o konkretnie na jakim polu coś się nie zgadza (współrzędne) ...
To jest do gry tylko na kafelkach?
Bo na rzeczywistej mapie - wygląda inaczej
Pobrałem od Ciebie kampanię
https://opengeneral.pl/files/W18_46.zip
Nie grałem tego - tylko sprawdzałem w suite - po uwagach Besiu
U mnie wygląda to tak - filmik (przepraszam, że się zacina - zrobiłem na szybko - w tle były inne procesy)
https://drive.google.com/file/d/14A1UuDbDuJsBHr4mc16SlkmYKA9HyTej/view?usp=sharing
Drogi się nie pokrywają z rysunkiem, teren też, brak nazw, które są w mapix-ach w repozytoriach ...
rzeki też w mapix przeważnie nieprzekraczalne na całej długości..
Teraz się zorientowałem mówimy o innych scenach --> chodzi o Arras (10 scenariusz licząc od 0) --> ten potrzebuje Twojej uwagi
Besiu pomylił nazwę - napisał -
CytatMapy.
Gram kampanię Sukcesy III Rzeszy, doszedłem do scenariusz 10 Amiens.
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/arras_suite.jpg)
Trochę o mapach - historia i teraz --> częściowa odpowiedz dla Besiu -->
http://forum.open-general.com/viewtopic.php?f=67&p=15587#p15587
CytatJa rozumiem, że kampanie "są poprawiane", lecz tutaj - chodzi o mapę. I mapy - ściągałem w piątek zeszły. To znaczy - że mapa jest skopana. coś poszło nie tak.
Ja to poprawiłem, bo nie będę sobie ułatwiał gdy, przechodząc przez rzekę, której na mapie nie ma itd.
Cytat@Przygotowałem (pobawiłem się) wstępnie pliki - tekstu, . map , xscn
1) => Czyli nie chcecie tego, co zrobiłem? Bo mi się tylko plik tekstu, tutaj, otwiera.
I a'propos tego "tekstu" - 2) to Wy/Ty to robicie, tak, że w takim pliku tekstowym, oznaczacie nazwy? np. Lille, Canal Nord itd? A nie na mapie w OpenSuite?
Ponieważ mapa jest tylko początkiem do scenariusza i obecnie w scenariuszu znajdują się wszystkie informacje --> wiec teraz jak ktoś mówi mapa to w pierwszej kolejności --> o rysunku myślimy
Choć w tym przypadku faktycznie - plik arras.map jest nieprawidłowy (to sięga czasów PG2)
Czy chcemy Twoją pracę? --> owszem --> musi spełniać wymagania określone dla robienia\poprawy map i scenariuszy.
Musisz wypunktować problem i pokazać co zrobiłeś
A co najważniejsze autor kampanii/scenariusza ma ostateczny głos
Oczywiście dla siebie możesz modyfikować jak lubisz, ale -
to nie nadaje się do gry w Rankingu Generałów --> dla takich gier jest
https://forum.opengeneral.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/0/
Mój sugerowany plik arras.mapx
https://drive.google.com/file/d/14COaCt2gZstkNkjiy0RdhbioDMKcXRb2/view?usp=sharing
Mój poprawiony scenariusz
https://drive.google.com/file/d/14DRL4fsKJV0_GZcZc89Br8X1--gTBIqx/view?usp=sharing
Sprawdziłem ustawienia terenu na mapie 128.jpg do scenariusza Arras w oryginalnej kampanii i jest dokładnie tak samo jak w mojej konwersji. Jak patrzę na te ustawienia na północnej części mapy to mam wrażenie, że zostało to zrobione w taki sposób specjalnie. Fakt, nie zgadza się dokładnie z rysunkiem co może być mylące.
Z drugiej strony, jak się patrzy na umiejscowienie wojsk, to poprawienie tego nie powinno jakoś znacząco wpłynąć na bitwę.
Jak opracujecie plik scn, który będzie się zgadzał z mapą, mogę podmienić w kampanii ... nie ma problemu.
Sympatyk, czy ten Twój scn mam uznać za gotowiec do umieszczenia w kampanii ?
1)
Cytat: sympatyk w Grudzień 04, 2022, 07:16:18 PM
Oczywiście dla siebie możesz modyfikować jak lubisz, ale - to nie nadaje się do gry w Rankingu Generałów --> dla takich gier jest
https://forum.opengeneral.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/0/
że hę? :o ja Was nie rozumiem... Czyli - zrobiłem rzeki, tam, gdzie były na mapie. Zrobiłem teren Rough, tam, gdzie były na mapie. zrobiłem lasy, tam gdzie były na mapie (rysunku)... czyli - UTRUDNIŁEM sobie... niby - a tak w rzeczywistości - to zrobiłem zgodnie z terenem... i to się "w rankingu nie mieści"...
\Brak słów.
2)
dokładnie tak mapa wygląda, jak Kowdar wrzucił screenshot, z OpenSuite.=->
sorrry, Kowdar, ale serio uważasz, że skoro po prawej, są Deploy hexy, a na zachód od nich jest na mapie rzek (a w kafelkach jej, jak widać, brak), i to rzeka jest "impassable". na wszystkich innych mapach tego terenu. ... A ja "a tam! przejadę sobie",
=> to serio, na serio, uważacie, że "to nie ma wpływu na bitwę?... hm...
Przyniosę Wam save, jutro, sobie zobaczycie.
3) wyślę save przez wetransfer, bo nie znam się na tych "drive" i "share" itd. do Kowdara, na mejl. Sobie możecie nim rozdysponować, jak chcecie.
4)
sympatyk - sorry, że tak uważam, ale...
Moim zdaniem - Zbyt(!) dużo robisz, albo chcesz zrobić, samemu. Malujesz super mapy, wyglądają bosko. Jeśli ktoś inny, chce coś zrobić - to nawet, z błędami, pozwól na to. Nauczy się, wyrobi, i przestanie błędy robić A Tobie - zejdzie z głowy, jeden problem.
Wtedy - będzie kilka osób, które potrafi to wykonać.
Cytat: kowdar w Grudzień 06, 2022, 03:02:46 PM
Sprawdziłem ustawienia terenu na mapie 128.jpg do scenariusza Arras w oryginalnej kampanii i jest dokładnie tak samo jak w mojej konwersji. Jak patrzę na te ustawienia na północnej części mapy to mam wrażenie, że zostało to zrobione w taki sposób specjalnie. Fakt, nie zgadza się dokładnie z rysunkiem co może być mylące.
Z drugiej strony, jak się patrzy na umiejscowienie wojsk, to poprawienie tego nie powinno jakoś znacząco wpłynąć na bitwę.
Jak opracujecie plik scn, który będzie się zgadzał z mapą, mogę podmienić w kampanii ... nie ma problemu.
Sympatyk, czy ten Twój scn mam uznać za gotowiec do umieszczenia w kampanii ?
Ale się namieszało ...
Dla jasności - zgłaszam tylko (tak jak Besiu) , że mapa jest podejrzana/uszkodzona
Nic nie mam do Twojego scenariusza, ale
Jeśli scenariusz Arras ( ten oryginalny) powstał po kwietniu 2000 roku - to jest podejrzenie, że mapa była uszkodzona - ponieważ w MapFinder jest uszkodzony plik arras.map
Dzisiaj znalazłem na płycie CD spakowany plik mapy arras(plik map + pliki shp)
Rozpakowałem to i zmieniłem nazwę ARRAS.map --> ARRAS2000.map (inaczej by się nadpisał istniejący plik arras.map w katalogu Mapfiles)
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/arras_pliki_map.jpg)
Ten plik powyżej - z 2001 roku jest już uszkodzony - nie wierzę żeby tak duże odstępstwa od rysunku były przyjęte do MF --> istnieje więc prawdopodobieństwo, że scenariusz był zrobiony na właściwym/dobrym pliku arras.map
Jednak później uległ zmianie/uszkodzeniu -->
PG2 potrzebowało do odtwarzania scenariusza pliku . map --> zmiana/uszkodzenie tego pliku powodowała zmianę w scenariuszuTeraz zobacz jak wyglądała mapa z kwietnia 2000
Ma kilka drobnych błędów - teren względem rysunku, ale
największym błędem jest droga przez 7 hex w rzece(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/arras_map_2000_teren.jpg)
W nazwach też jest kilka małych błędów - brak nazw(ciągłości nazw) Na hex (22,1) nazwa miasta Hinges - jest w rzece - powinna być na hex(20,2)
(http://www.opengeneral.pl/sympatyk/arras_map_2000_nazwy.jpg)
Tak- W18_ger10a.xscn - jest gotowcem --> trzeba go pobrać od nowa bo poprawiłem jeszcze --> różni się nieznacznie od tej mapy z 2000 roku -->
oczywiście zobacz go przed puszczeniem - jeśli tak zdecydujesz ;)
Cytat: besiu w Grudzień 06, 2022, 04:11:57 PM
1)
Cytat: sympatyk w Grudzień 04, 2022, 07:16:18 PM
Oczywiście dla siebie możesz modyfikować jak lubisz, ale - to nie nadaje się do gry w Rankingu Generałów --> dla takich gier jest
https://forum.opengeneral.pl/kampanie-w-budowie-gry-testowe-konsultacje/0/
że hę? :o ja Was nie rozumiem... Czyli - zrobiłem rzeki, tam, gdzie były na mapie. Zrobiłem teren Rough, tam, gdzie były na mapie. zrobiłem lasy, tam gdzie były na mapie (rysunku)... czyli - UTRUDNIŁEM sobie... niby - a tak w rzeczywistości - to zrobiłem zgodnie z terenem... i to się "w rankingu nie mieści"...
\Brak słów.
2)
dokładnie tak mapa wygląda, jak Kowdar wrzucił screenshot, z OpenSuite.=->
sorrry, Kowdar, ale serio uważasz, że skoro po prawej, są Deploy hexy, a na zachód od nich jest na mapie rzek (a w kafelkach jej, jak widać, brak), i to rzeka jest "impassable". na wszystkich innych mapach tego terenu. ... A ja "a tam! przejadę sobie",
=> to serio, na serio, uważacie, że "to nie ma wpływu na bitwę?... hm...
Przyniosę Wam save, jutro, sobie zobaczycie.
3) wyślę save przez wetransfer, bo nie znam się na tych "drive" i "share" itd. do Kowdara, na mejl. Sobie możecie nim rozdysponować, jak chcecie.
4)
sympatyk - sorry, że tak uważam, ale...
Moim zdaniem - Zbyt(!) dużo robisz, albo chcesz zrobić, samemu. Malujesz super mapy, wyglądają bosko. Jeśli ktoś inny, chce coś zrobić - to nawet, z błędami, pozwól na to. Nauczy się, wyrobi, i przestanie błędy robić A Tobie - zejdzie z głowy, jeden problem.
Wtedy - będzie kilka osób, które potrafi to wykonać.
Po pierwsze - wcale nie chce samemu, ale jak już zacząłem to trzeba dokończyć ...
Po drugie - mylisz rzeczy - Kowdar przedstawił zrzut z 12 scenariusza --> a tu niewłaściwa jest mapa 128(dokładnie plik arras.map) czyli do 10 scenariusza
Po trzecie - ewentualne poprawienie scenariusza, a poprawienie pliku arras.map - to kompletnie różne rzeczy
Po czwarte - mapy przechowywane są w repozytoriach i wszędzie powinny być takie same
Po piąte - modyfikacja mapy/ zmiana w pliku *.map lub *.mapx - poprawienie tych elementów musi być zgłoszona do Luisa pod nowym numerem - ->
w tym wypadku chodzi o ustalenie jak wyglądał oryginalny plik arras.map
Tak, Sympatyk - ta droga na hex nr 7 - gdzie na południe są góry... i można przejechać sobie tę rzekę. Ale... to by trzeba teren przesuwać. A ja - się tym nie zajmowałem.
Poza tym, na południe od tego hexu, jest też masę nieścisłości, jak forest - brak, czy Mountaint zamiast forest itp.
od Deploy hexów, na zachód, ma być rzeka Impassable, i lasy, też tego nie ma. Nie mówiąc o tym, że dalej na zachód, jest sporo zagajników, namalowanych na mapie, a teren - jest Clear.
Ogólnie, uważam, że mapa jest "skopana", ja ją poprawiałem, na własny użytek, bo grac się nie dało. (Nie wiem, jak Hansen, to przebrnął...bo tez grał tę kampanię.)