Kampania W23 "Amerykańskie Orły"http://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html)
Hipotetyczna walka amerykańskiego korpusu ekspedycyjnego w Europie, po wyczerpujących treningach na amerykańskiej ziemi. Kampania pozwala w wielu przypadkach przegrać bitwę, ale jednocześnie jest nieliniowa przy gorszych wynikach, więc warto poświęcić chwilę na analizę przebiegu kampanii. Sądzę, że jest tego warta ?
Uważam że kampania jest trudna, ale jednocześnie wiele bitew/scenariusz zapewne wzbudzi wiele emocji związanych z prowadzonymi walkami. Dwie bitw w Ardenach, a szczególnie ta druga wg mojej opinii są wspaniałe, trudne i wymagające,
ale dające wiele satysfakcji.
Na koniec zwracam uwagę, że wersja 2.1 na dzień dzisiejszy wymaga indywidualnego pobrania ze strony
(w instalce jest wersja 2.0 z kilkoma błędami).
Przebieg kampanii:Campaign: W23_sess * W23 AMERYKAŃSKIE ORŁY v.4.4
# File Scenario Date BV V TV L MapMap #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W23_SE_00.scn Amerykański trening Dec 7, 1939 1 1 1 1 CAPEMAY.MAP (#304) 10 2053 17 2988
1 W23_SE_01.scn De Gaulle na manewrach Jan 31, 1940 2 2 2 2 GDFMADR2.MAP (#96) 12 2652 22 5556
2 W23_SE_02.scn Słońce Alaski Jul 20, 1941 3 3 3 3 HIMALAY1.MAP (#604) 18 4980 38 7947
3 W23_SE_03.scn Samuraje na Alasce Jan 20, 1942 4 4 4 7 W23_Alaska.MAP (#9) 37 16389 61 22356
4 W23_SE_04.scn Lądowanie w Afryce Nov 7, 1942 5 5 5 5 BARDIA.MAP (#45) 12 15642 37 18689
5 W23_SE_05.scn Armia Pancerna na pustyni Feb 10, 1943 6 6 8 8 REZEGH.MAP (#215) 26 11293 43 8439
6 W23_SE_06.scn Wyzwolenie wyspy Mar 7, 1943 7 7 7 7 NAVARONE.MAP (#703) 49 40614 64 31486
7 W23_SE_07.scn Powrót do Europy Sep 17, 1943 8 8 10 Ls ANZIO2.MAP (#413) 21 12198 61 14502
8 W23_SE_08.scn Grecka Odyseja Mar 7, 1943 9 9 9 Ls KRETA2.MAP (#122) 20 17690 42 6864
9 W23_SE_09.scn Najdłuższy dzień Jun 6, 1944 10 10 10 Ls STMALO.MAP (#324) 35 21504 80 16953
10 W23_SE_10.scn Trudna droga Jul 7, 1944 11 11 12 12 CAENW2.MAP (#546) 28 6462 98 22398
11 W23_SE_11.scn Atak we Francji Sep 8, 1944 12 12 12 12 ARRAS2.MAP (#449) 9 1692 59 13109
12 W23_SE_12.scn Starcie Nov 17, 1944 13 13 13 15 PERONNE.MAP (#455) 17 3378 41 10535
13 W23_SE_13.scn Zatrzymać atak Dec 16, 1944 14 14 15 15 BASTOGNE.MAP (#187) 40 11596 79 21438
14 W23_SE_14.scn Likwidacja wroga Dec 22, 1944 16 15 15 15 NORDWIND.MAP (#31) 63 19104 97 27989
15 W23_SE_15.scn Menewry w Londynie Nov 25, 1944 16 16 16 18 LONDON.MAP (#169) 13 4671 100 21450
16 W23_SE_16.scn Końcowe natarcie Apr 11, 1945 17 17 17 Ls GIESSEN.MAP (#755) 12 4367 65 15890
17 W23_SE_17.scn Armia Czerwona Jun 11, 1945 18 18 18 Ls FMAIN.MAP (#697) 43 12678 100 24094
18 W23_SE_18.scn Atak Ninja Mar 20, 1946 Win Win Win Ls ERZERUM.MAP (#592) 26 9554 113 34706
Zasadniczą wadą tej kampanii są źle napisane briefingi, gracz może odnieść wrażenie, że ma tu jakiekolwiek szanse na zwycięstwo w pierwszych scenach.
Gracz może się zniechęcić, bo po choćby jednorazowym ataku, nasze siły są zmiatane.
Pomijam dysproporcje: np. drugi scen: my mamy artylerię o zasięgu 5 - jedną, wróg dwie o zasięgu 7. Zmiatają nam jednostki jedna po drugim. Mają czołgi, zwiad, lotnictwo...
Zmieniłbym warunki zwycięstw. Na utrzymanie heksów...
W każdym razie czekam na opinię innych, co grali w tę kampanię...