Kampania W20 Kierunek Wschódhttp://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html (http://www.opengeneral.pl/kampanie_i.html)
Kampania wojsk niemieckich w latach 1940-42. Na początku w Afryce, a potem w Rosji.
Jak tytuł wskazuje, atakujemy cały czas na wchód, albo w kierunku Suezu, albo Stalingradu.
Kampania wprowadza kilka specyficznych rozwiązań zarządzania armią.
W Afryce, zaczynamy z dobrze wyposażonym wojskiem, nie mamy praktycznie środków na żadne uzupełnienia,
unowocześnienia sprzętu, ale pomiędzy bitwami, wojsko jest uzupełniane do stanów nominalnych.
Natomiast w Rosji, zdobywamy środki na uzupełnienia i rozwój armii, ale nie ma automatycznego uzupełniania stanów
jednostek do poziomów nominalnych, więc część tych środków musimy poświęcić także na takie operacje.
Dodatkowo, w Afryce nie będzie prototypów, a w Rosji jedynie po czterech bitwach mamy szanse (duże) otrzymać
nowe jednostki prosto z poligonów doświadczalnych.
Sądzę, że kampania nie jest zbyt trudna, ale nowe rozwiązania mogą okazać się trochę kłopotliwe. Sprawdź :P
Przebieg kampanii:Campaign: W20_gb * W20 KIERUNEK WSCHÓD v.4.4
# File Scenario Date BV V TV L Map #1 Wpp1 #2 Wpp2
0 W20_bg00.scn Bengazi Jul 27, 1940 1 1 1 Ls BENGHAZI.map (#116) 19 8590 14 3000
1 W20_bg01.scn Tobruk Aug 26, 1940 2 2 2 Ls GAZALA.map (#141) 1 806 17 4068
2 W20_bg02.scn Alam el Halfa Sep 30, 1940 3 3 3 Ls ALAMEIN.map (#46) 0 0 25 4750
3 W20_bg03.scn Alexandria Oct 10, 1940 4 4 4 Ls ALEXANDRIA.map (#47) 0 0 31 5952
4 W20_bg04.scn Kair Nov 26, 1940 5 5 5 Ls CAIRO.map (#109) 5 408 36 7164
5 W20_bg05.scn Port Said Jan 5, 1941 6 6 6 Ls PORTSAID.map (#38) 0 0 19 4283
6 W20_bg06.scn Suez Feb 18, 1941 7 7 7 Ls SUEZ.map (#63) 0 0 23 4800
7 W20_bg07.scn Kiszyniew Jul 9, 1941 8 8 8 Ls Kishinev.map (#20) 32 3912 52 8728
8 W20_bg08.scn Smoleńsk Jul 10, 1941 9 9 9 Ls CHIRVAL.map (#94) 0 0 36 5707
9 W20_bg09.scn Nowogród Aug 15, 1941 10 10 10 Ls Novgorod.map (#24) 0 0 57 7219
10 W20_bg10.scn Saarenmaa Sep 15, 1941 11 11 11 Ls OSEL.map (#86) 3 7308 23 11030
11 W20_bg11.scn Shusselberg Sep 10, 1941 12 12 12 Ls SHUSSEL.map (#158) 0 0 44 7470
12 W20_bg12.scn Możajsk Oct 2, 1941 13 13 13 Ls MOZHAISK.map (#121) 2 840 39 5264
13 W20_bg13.scn Wołokołamsk Oct 25, 1941 14 14 14 Ls Volokol.map (#11) 0 0 35 6914
14 W20_bg14.scn Klin Nov 15, 1941 15 15 15 Ls Klin.map (#4) 2 900 52 9134
15 W20_bg15.scn Tuła Nov 20, 1941 16 16 16 Ls TULA.map (#125) 0 0 39 5721
16 W20_bg16.scn Moskwa Dec 10, 1941 17 17 17 Ls MOSCOW.map (#67) 13 3690 87 13282
17 W20_bg17.scn Sewastopol Mar 7, 1942 18 18 18 Ls SEVASTOPOL.map (#44) 6 648 40 7735
18 W20_bg18.scn Charków May 20, 1942 19 19 19 Ls KHARKOV.map (#83) 9 2100 50 8123
19 W20_bg19.scn Woroneż Jun 28, 1942 20 20 20 Ls VOLOKOL.MAP (#11) 0 0 33 5103
20 W20_bg20.scn Maikop Jul 22, 1942 21 21 21 Ls MAIKOP.map (#89) 0 0 44 8022
21 W20_bg21.scn Atak na Stalingrad Aug 19, 1942 22 22 22 Ls VOLGA.map (#124) 6 3780 78 12980
22 W20_bg22.scn Grozny Sep 21, 1942 23 23 23 Ls MADRID.MAP (#21) 0 0 25 3984
23 W20_bg23.scn Stalingrad Oct 14, 1942 Win Win Win Ls STALINGRAD.map (#41) 14 5640 70 12033
Zapoznałem się z pierwszym scenariuszem i muszę powiedzieć, że ciekawie to wygląda - ale....
Pomysł z KOMPLETNYM brakiem pieniędzy i prototypów - ma jednak kilka wad:
- większość prac saperskich kosztuje kasę! Saperzy stają się prawie bezużyteczni...
- pierwszą bitwę da się wygrać na BV chyba tylko desantem - ale Brandenburczycy wtedy stracą transport już w pierwszym scenariuszu - przydałoby się im to odkupić.
- brak prototypów, przy jednoczesnym braku nagród, jest kompletnie demotywujacy dla tych, którzy nie liczą punktów.
- zdesperowani gracze mogą zawsze opchnąć coś z puli core (np tych saperów, albo jeden Flak) i, tak czy inaczej, coś innego kupić..
Proponowałbym co następuje:
- tak ze 120pp na pierwszy scenariusz jednak dać. W następnych może nawet po 50-70. Tylko nie "kolejkowo" ani we flagach, a jako prestiż na wejściu, albo po - żeby gra na 300% tego nie zwiększyła.
- skorzystać z funkcji "Can't Purchase" żeby ta kasa nie poszła na sprzęt tylko była do dyspozycji saperów, albo na koszta transportu.
- dołożyć proto (choćby tylko po pierwszym), ale za to w drugim jednocześnie włączyć opcję "Can't Sell Proto", żeby nie można go sprzedać.
Scenariusz drugi:
- walka z jednostkami przeciwnika o 3-4 belkach doświadczenia nie ma sensu w sytuacji gdy moje mają najwyżej jedną belkę (i to tylko kilka)
Scenariusz trzeci:
- tu już pojawiają się jednostki o 5-ciu belkach!!!!
Szkoda - fajnie się zapowiadało...
Zagram jak już naprawdę będzie gotowa ta kampania.
Co do nie możliwości sprzedania prototypu to jestem na nie...wiele z nich jest po prostu bezużytecznych lub spowalniają i osłabiają własne wojska....lepiej kasę przeznaczyć na ''dobelkowanie'' lub np.pożyteczny sprzęt który jest mi potrzebny......np. po co mi kolejny czołg jak mam braki w grenadierach itp.
Cytat: Gustlik w Luty 17, 2012, 03:23:53 PM
walka z jednostkami przeciwnika o 3-4 belkach doświadczenia nie ma sensu w sytuacji gdy moje mają najwyżej jedną belkę (i to tylko kilka)
Scenariusz trzeci:
- tu już pojawiają się jednostki o 5-ciu belkach!!!!
Szkoda - fajnie się zapowiadało...
Tak się zastanawiam, czy tak krytykując to wypowiadasz się grając czy tylko oglądając bitwę w Suite.
Bo mogę zapewnić że jest sens grania, a kampania JEST SKOŃCZONA.
Może się nie podobać ... trudno ... ale z gustami nie dyskutuję.
Już kiedyś Wam napisałem, że
NIE opublikuję ŻADNEJ kampanii, której sam nie rozegram i nie wygram,
więc zapewniam że jest sens grania. No ale cóż, nie pozostaje mi nic innego jak to udowodnić, a mam w tym
zakresie nową zabawkę, której poświęcałem czas na testy i zgłoszenia błędów do Luisa.
Zapraszam do mojej gry rankingowej, którą ponownie zacząłem, a gdzie w raportach będą załączniki z plikami
xcsv i xlog. Po wczytaniu pliku xlog, będzie można oglądnąć całą moją grę w danej bitwie.
A trzeba wziąć pod uwagę, że jestem słabym graczem, co zresztą widać po wynikach rankingowych.
Naprawdę sobie tego nie wymyśliłem - walnął z działa 25pdr i mój PzIII z 11 pkt spadł do 6-ciu. A potem podjechał TANKIETKĄ i rozjechał go OVEERUNEM! Tylko, że ten LT IV miał 5 belek (no może tą piątą dostał po tym fenomenalnym ataku...)
Korzystając z wolnego jakie sobie zrobiłem rozegrałem tą kampanię na poziomie 200% - w trakcie jeszcze dostałem "Liberatora" i moje ostateczne wnioski są następujące:
- Nie każdy powinien rzucać się na nią na 100% albo mniej - warto zacząć od 200% i będzie OK.
- Do ostatecznego przeglądu, pod względem ilości tur, sugeruję scenariusze: Aleksandria i Shusselberg
- Przy mocno wyżyłowanych warunkach BV, tu i ówdzie, graczowi przydało by się dodać lotnisko.
- Scenariusz "Grozny" dobrze by było przerobić na mapę "Grozny" zamiast tego udawanego "Madrytu". Oryginalna mapa Groznego jest o niebo fajniejsza. Madryt jest mały i zgrany do niemożliwości. Przy działach dalekiego zasięgu (a na tym etapie już się ich trochę ma) panowałem nad większością mapy prawie nie ruszając się z miejsca.
Poza tym fajna.... Teraz dochodzę do wniosku, że te kontrowersje tylko jej pomagają.
Jedyny minus to to, że kończy się już w 1942, czyli wtedy kiedy moje jednostki dopiero się "rozkręcają".
Cytat: Gustlik w Luty 19, 2012, 10:04:47 PM
Naprawdę sobie tego nie wymyśliłem - walnął z działa 25pdr i mój PzIII z 11 pkt spadł do 6-ciu. A potem podjechał TANKIETKĄ i rozjechał go OVEERUNEM! Tylko, że ten LT IV miał 5 belek (no może tą piątą dostał po tym fenomenalnym ataku...)
Ta tankietka to kiler, jak sobie robiłem testy, to nieraz i po 6-8 punktów zdejmował! Piechota z Indii też ostra! Czy oni są jakoś podrasowani? :)
Napakowani sterydami ;D. A co do LT to faktycznie mordercze maleństwo. Rozjechał mi recona i poszczerbił Pz III :(.
No bo on ma 4 belki, a jednostki gracza - w najlepszym razie - jedną. Do tego 480 punktów doświadczenia, więc jak raz dobrze zawalczy, to dostaje piątą. Nic dziwnego, że potem overruny robi....