No cóż. Zachęcony przez Zsamota, gram!
Kampania: Kampania W26 "Wokół Stalingardu" - 100% (faktycznie Stalingrad - Soviet Camp.)
Efil: CN (Gabitto)
Typ efila: 2000 (kampania była robiona na typ 1000)
Autor: Jorge Gabitto
Data pliku exe: 06-02-2001
Jednostki core: Engineer + M3A1, Shocktroops + Truck, Cavalry, BA-10, 2 x T-34/76B, 12.2cm + M3A1 (z liderem), La-5 (z liderem).
Rzeka Don
Komentarz:
Z jednej strony mamy się bronić, a z drugiej trzeba zajmować obce VHeksy. Szykuje się spore zamieszanie. Zwracam uwagę na VHeks 40,11. Nie jest nam potrzebny do zwycięstwa.
Stawiam sobie mało wyrafinowane zadanie: utrzymanie przyczółków (wraz z przeprawami) w celu wprowadzenia klinów pancernych do kontrnatarcia.
(http://c.wrzuta.pl/wi863/c7f4573600086f374fc74b65/plan_dzialania)
Po drugiej turze odsyłam do rezerwy swoich dzielnych myśliwców. Już się nawojowali.
(http://c.wrzuta.pl/wi2108/53e071150008195c4fc74bd4/mysliwiec)
Komputer ma przewagę w rozpoznaniu. Na szczęście, w konwersji Kowdara jest już pozbawiony takiego bonusu.
Ja próbuję zdobyć VHeksy komputera, a on moje. Jaka szkoda, że wtedy nie można było wykorzystać ustawienia Allow Victory by #VH to hold. Idealnie pasowałoby to do tego scenariusza.
Około ósmej tury wprowadzam do walki spadochroniarzy, gdyż Autor nie ograniczył możliwości transportu Air i Naval. Spróbują zawalczyć o najbardziej oddalony VHeks przy lotnisku. I robią to bardzo skutecznie!
Muszę przyznać, że emocje są tu przez cały czas. Gra idzie na wybicie, nikt nie cofa się nawet przez moment. A, w pewnym momencie, do szturmu ruszyła katiusza!
Straty CORE: brak
Prezenty: brak
Zakupy: Paratrooper (w trakcie scenariusza)
Ulepszenie: T-34/76B na T-34/76B Bridge, 12.2cm na 15.2cm.
Jedna rzecz się tej grze nie zmienia. Nie zależy od wersji gry, od efila, ani od kampanii. To moje szczęście w tej grze. Jak pokazuje mi szanse 5-0, to jest 0-3. A jak wyjątkowo mam krwawą obronę, to akurat moje jednostki nie mają amunicji.
OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012)
Played Scenarios:
1 Don River (#S1) , #0 , Tactical Victory
Total army value: 180 , Current prestige is 312
Piechota
* Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 1 bars , 158 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:001)
* Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 1 bars , 127 exp , Russia , 11/11 , 2 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper , , 0 bars , 62 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
* Cavalry , 91/85/62 , 3 bars , 330 exp , Russia , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:009)
Czołg
* T-34/76 Bridg , 6G/13/62 , 2 bars , 299 exp , Russia , 11/11 , Influence , 9 kill , 0 pp (U:005)
* T-34/76B , 13/13/62 , 2 bars , 251 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:007)
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 226 exp , Russia , 11/11 , 0 kill , 0 pp (U:006)
Artyleria
* 15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 1 bars , 178 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack , 3 kill , 0 pp (U:004)
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 1 bars , 170 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack , 0 kill , 0 pp (U:008)
Killed: AD 3 , AT 4 , ATY 5 , INF 20 , REC 2 , TK 8 , FTR 2 , TB 0 , Total: 44
Lost : AD 2 , AT 3 , ATY 3 , INF 11 , REC 2 , TK 2 , FTR 2 , TB 1 , Total: 26
BV 0
V 0
TV 1
L 0
Piechota * 4 Units * 0 Leaders
Total : 677 exp, 8 kill, 180 pp
Average: 169 exp, 2 kill, 45 pp
Czołg * 2 Units * 1 Leaders
Total : 550 exp, 10 kill, 0 pp
Average: 275 exp, 5 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders
Total : 226 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 226 exp, 0 kill, 0 pp
Artyleria * 1 Units * 1 Leaders
Total : 178 exp, 3 kill, 0 pp
Average: 178 exp, 3 kill, 0 pp
Myśliwiec * 1 Units * 1 Leaders
Total : 170 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 170 exp, 0 kill, 0 pp
Summary * 9 Units * 3 Leaders
Total : 1801 exp, 21 kill, 180 pp
Average: 200 exp, 2 kill, 20 pp
Wybór 1.
Muszę przyznać, że nie do końca rozumiem, o co tu chodzi.
Nie umiem wygrać BV (konwersja rozwiązuje ten problem).
Czy, w przypadku BV, dostanę prototyp?
Czemu jest kombinacja z datami (Wybór rozgrywa się w sierpniu, a następny scenariusz w lipcu)?
Witamy nowego generała :D
Nie grałem tego ale na ruskie lotnictwo to bym za bardzo nie stawiał w tym scenariuszu :D. Prawdopodobnie zawsze będzie dostawało łupnia od chłopaków Goeringa. Możliwe, że planując rozwój armii lepiej postawić na naziemną obronę plot wspartą kilkoma myśliwcami występującymi w roli dobijaczy i zwiadowców.
P.S.
Jeśli możesz, wrzucaj całe ARR łącznie z warunkami zwycięstwa to pomaga w śledzeniu kampanii. A gdybyś jeszcze mógł na początku scenariuszy z ograniczeniami wystawianych jednostek (o ile takowe będą) podawać limity ograniczeń to moja radość nie miałaby granic.
Dzięki za słowa otuchy!
Zakup do scenariusza Szybki szturm został już zrobiony i nie jest to artyleria plot.
Planowałem ją dokupić w trakcie scenariusza. Ale jest zonk z SHeksem.
CytatJedna rzecz się tej grze nie zmienia. Nie zależy od wersji gry, od efila, ani od kampanii. To moje szczęście w tej grze. Jak pokazuje mi szanse 5-0, to jest 0-3. A jak wyjątkowo mam krwawą obronę, to akurat moje jednostki nie mają amunicji.
Takie duże różnice pomiędzy prognozą a stanem rzeczywistym wystepują najczęściej wtedy gdy atakujesz jednostkę która ma większą inicjatywę od Twojej. W takim wypadku to atakowany oddaje pierwsze strzały. Jeżeli szczęście (los) mu dopisze to w skrajnym wypadku może mocno uszczuplić siły atakujacego i gdy nadchodzi kolej na jego strzały po prostu jest juz za słaby żeby cokolwiek wygrać. Prognoza może więc mocno odbiegać od wyniku faktycznego. Jeżeli masz przewagę inicjatywy to zazwyczaj odstępstwa od prognozy są nieznaczne.
Cytat: czata w Maj 31, 2012, 01:26:03 PM
Wybór 1.
Nie umiem wygrać BV (konwersja rozwiązuje ten problem).
Czy, w przypadku BV, dostanę prototyp?
Już wiem.
Wybór 1 nie przewiduje BV właśnie po to, by nie dostać prototypu.
Cytat: derwiszx w Maj 31, 2012, 01:47:56 PM
Nie grałem tego ale na ruskie lotnictwo to bym za bardzo nie stawiał w tym scenariuszu :D. Prawdopodobnie zawsze będzie dostawało łupnia od chłopaków Goeringa. Możliwe, że planując rozwój armii lepiej postawić na naziemną obronę plot wspartą kilkoma myśliwcami występującymi w roli dobijaczy i zwiadowców.
Dobrym pomysłem byłaby artyleria plot core z liderem od początku lub dodana w którymś kolejnym scenariuszu.
Cytat: derwiszx w Maj 31, 2012, 01:47:56 PM
A gdybyś jeszcze mógł na początku scenariuszy z ograniczeniami wystawianych jednostek (o ile takowe będą) podawać limity ograniczeń to moja radość nie miałaby granic.
W scenariuszu
Szybki szturm na mapie jest SHeks (nb. w bardzo dobrym miejscu), ale bez flagi. W związku z tym, scenariusz ma ograniczoną liczbę DHeksów (9 + lotnisko). Na szczęście, mieszczą się wszystkie moje jednostki.
Co ciekawsze, w konwersji jest więcej jednostek core (dochodzi sztab). Gracz, który do tego scenariusza włącznie dokupi więcej, niż jedną jednostkę lądową, nie wystawi jej w tym scenariuszu.
Cytat: derwiszx w Maj 31, 2012, 02:35:26 PM
CytatJedna rzecz się tej grze nie zmienia. Nie zależy od wersji gry, od efila, ani od kampanii. To moje szczęście w tej grze. Jak pokazuje mi szanse 5-0, to jest 0-3. A jak wyjątkowo mam krwawą obronę, to akurat moje jednostki nie mają amunicji.
Takie duże różnice pomiędzy prognozą a stanem rzeczywistym wystepują najczęściej wtedy gdy atakujesz jednostkę która ma większą inicjatywę od Twojej. W takim wypadku to atakowany oddaje pierwsze strzały. Jeżeli szczęście (los) mu dopisze to w skrajnym wypadku może mocno uszczuplić siły atakujacego i gdy nadchodzi kolej na jego strzały po prostu jest juz za słaby żeby cokolwiek wygrać. Prognoza może więc mocno odbiegać od wyniku faktycznego. Jeżeli masz przewagę inicjatywy to zazwyczaj odstępstwa od prognozy są nieznaczne.
Ja mam takie skrajne przypadki zawsze ;D.
CytatCo ciekawsze, w konwersji jest więcej jednostek core (dochodzi sztab). Gracz, który do tego scenariusza włącznie dokupi więcej, niż jedną jednostkę lądową, nie wystawi jej w tym scenariuszu.
Przeoczenie? Czy świadomy wybór Twórcy? ???
Kluczem jest to, czy po scenariuszu Wybór 1 będzie prototyp (być może, kombinacja z datami scenariuszy uniemożliwia prototyp).
Jeśli gracz dostanie prototyp, to ma 9 jednostek danych mu od Twórcy. Czyli dokładnie tyle, ile jest DHeksów w scenariuszu Szybki szturm.
Cytat: derwiszx w Maj 31, 2012, 01:47:56 PM
Jeśli możesz, wrzucaj całe ARR łącznie z warunkami zwycięstwa to pomaga w śledzeniu kampanii.
Brakujące:
Played Scenarios:
1 Don River (#S1) , #0 , Tactical Victory
Current scenario: Choice (#1S), VH prestige is 0 , All map prestige is: 80
Total army value: 180 , Current prestige is 740
AI stance is Defensive
if BV: +0, Early Assault (#2S) , cap 2000, 1 turns prestige: 0
if V : +0, Early Assault (#2S) , cap 2000, 2 turns prestige: 0
if TV: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 5 turns prestige: 0
if Ls: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 5 turns prestige: 0
Played Scenarios:
1 Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory
2 Choice (#1S) , #1 , Victory
Current scenario: Early Assault (#2S), VH prestige is 320 , All map prestige is: 520
Total army value: 180 , Current prestige is 382
AI stance is Aggressive
if BV: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 10 turns prestige: 300
if V : +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 13 turns prestige: 390
if TV: +0, Astrakhan (#3S) , cap 2200, 16 turns prestige: 480
if Ls: +0, Astrakhan (#3S) , cap 2200, 16 turns prestige: 480
Tylko nie posądź mnie o upierdliwość. Obawiam się, że możesz mieć problem z zaliczeniem kampanii jeśli nie spełnisz regulaminowych formalności. Konkretnie chodzi mi o punkt 1)a.
W sumie AAR to nie problem, mając save'y kończące scenariusz można w każdej chwili wygenerować zgodny z regulaminem raport. Gustlik jeżeli tu zajrzy pewnie się do tej uwagi ustosunkuje bardziej merytorycznie. ;)
CytatII. Zaliczenie kampanii
1) Kampania zaliczana jest na podstawie łącznej liczby punktów, za wszystkie scenariusze.
a) do zaliczenia kampanii niezbędne jest opublikowanie wszystkich AAR'ów ze scenariuszy
- w raporcie AAR musi być na stałe włączona opcja "Include Game Scores" - żeby
pokazywała liczbę punktów w poszczególnych scenariuszach.
- w raporcie musi również być włączona opcja zliczania zniszczonych i straconych jedn.
b) kampania musi zostać zakończona opublikowaniem AAR'u zawierającego łączną liczbę
zdobytych punktów. (jak to zrobić - patrz osobny temat).
c) gracz ma obowiązek zgłaszać w opisie scenariusza otrzymane prototypy
Popracuję nad tym.
Do tej pory nie wdawałem się w szczegóły raportu, bo w mojej żmudnej robocie wpółpracownika - testera nie było to do niczego potrzebne!
PS. Czy, w przypadku scenariusza typu: wybór drogi, też potrzebny jest pełny raport?
Myślę, że nie zaszkodzi.
To od początku.
OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) * Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\ * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Don River (#S1) , #0 , Tactical Victory , score:30
--
Campaign score: 30 * Average: 30
Current scenario: Don River (#S1), VH prestige is 360 , All map prestige is: 400
Total army value: 180 , Current prestige is 590
Prestige available on map yet is 0 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 16
AI stance is Aggressive
if BV: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 12 turns prestige: 240
if V : +0, Choice (#1S) , cap 2000, 15 turns prestige: 300
if TV: +150, Choice (#1S) , cap 2000, 18 turns prestige: 360
if Ls: +250, Early Assault (#2S) , cap 2000, 18 turns prestige: 360
Piechota
* Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 1 bars , 158 exp , Russia , 7/10 , 0 kill , 0 pp (U:002)
* Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 1 bars , 127 exp , Russia , 11/11 , 2 kill , 0 pp (U:004)
Paratrooper , , 0 bars , 62 exp , Russia , 9/10 , 0 kill , 180 pp (U:006)
* Cavalry , 91/85/62 , 3 bars , 330 exp , Russia , 2/10 , 6 kill , 0 pp (U:048)
Czołg
* T-34/76B , 6G/13/62 , 2 bars , 299 exp , Russia , 2/11 , Influence , 9 kill , 0 pp (U:028)
* T-34/76B , 13/13/62 , 2 bars , 251 exp , Russia , 1/10 , 1 kill , 0 pp (U:035)
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 226 exp , Russia , 2/11 , 0 kill , 0 pp (U:029)
Artyleria
* 12.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 1 bars , 178 exp , Russia , 9/11 , Aggressive Attack , 3 kill , 0 pp (U:021)
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 1 bars , 170 exp , Russia , 2/11 , Aggressive Attack , 0 kill , 0 pp (U:046)
Killed: AD 3 , AT 4 , ATY 5 , INF 20 , REC 2 , TK 8 , FTR 2 , TB 0 , Total: 44
Lost : AD 2 , AT 3 , ATY 3 , INF 11 , REC 2 , TK 2 , FTR 2 , TB 1 , Total: 26
BV 0
V 0
TV 1
L 0
Piechota * 4 Units * 0 Leaders
Total : 677 exp, 8 kill, 180 pp
Average: 169 exp, 2 kill, 45 pp
Czołg * 2 Units * 1 Leaders
Total : 550 exp, 10 kill, 0 pp
Average: 275 exp, 5 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders
Total : 226 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 226 exp, 0 kill, 0 pp
Artyleria * 1 Units * 1 Leaders
Total : 178 exp, 3 kill, 0 pp
Average: 178 exp, 3 kill, 0 pp
Myśliwiec * 1 Units * 1 Leaders
Total : 170 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 170 exp, 0 kill, 0 pp
Summary * 9 Units * 3 Leaders
Total : 1801 exp, 21 kill, 180 pp
Average: 200 exp, 2 kill, 20 pp
Wybór 1.
Zwyciężam poprzez dobycie lotniska na zachodzi. Na szczęście, nic na nim nie było.
OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) * Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\ * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0
2 Choice (#1S) , #1 , Victory , score:50
--
Campaign score: 80 * Average: 40
Current scenario: Choice (#1S), VH prestige is 0 , All map prestige is: 80
Total army value: 180 , Current prestige is 352
Prestige available on map yet is 40 pp ( 0 pp in VH to capture) * Turn: 2
AI stance is Defensive
if BV: +0, Early Assault (#2S) , cap 2000, 1 turns prestige: 0
if V : +0, Early Assault (#2S) , cap 2000, 2 turns prestige: 0
if TV: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 5 turns prestige: 0
if Ls: +0, The Approach (#S6) , cap 2600, 5 turns prestige: 0
Piechota
* Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 1 bars , 158 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 0 pp (U:001)
* Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 1 bars , 127 exp , Russia , 11/11 , 2 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper , , 0 bars , 62 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
* Cavalry , 91/85/62 , 3 bars , 330 exp , Russia , 10/10 , 6 kill , 0 pp (U:009)
Czołg
* T-34/76 Bridg , 6G/13/62 , 2 bars , 299 exp , Russia , 11/11 , Influence , 9 kill , 0 pp (U:005)
* T-34/76B , 13/13/62 , 2 bars , 251 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:007)
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 226 exp , Russia , 11/11 , 0 kill , 0 pp (U:006)
Artyleria
* 15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 1 bars , 178 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack , 3 kill , 0 pp (U:004)
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 1 bars , 170 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack , 0 kill , 0 pp (U:008)
Killed: AD 3 , AT 4 , ATY 5 , INF 20 , REC 2 , TK 8 , FTR 2 , TB 0 , Total: 44
Lost : AD 2 , AT 3 , ATY 3 , INF 11 , REC 2 , TK 2 , FTR 2 , TB 1 , Total: 26
BV 0
V 1
TV 1
L 0
Piechota * 4 Units * 0 Leaders
Total : 677 exp, 8 kill, 180 pp
Average: 169 exp, 2 kill, 45 pp
Czołg * 2 Units * 1 Leaders
Total : 550 exp, 10 kill, 0 pp
Average: 275 exp, 5 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders
Total : 226 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 226 exp, 0 kill, 0 pp
Artyleria * 1 Units * 1 Leaders
Total : 178 exp, 3 kill, 0 pp
Average: 178 exp, 3 kill, 0 pp
Myśliwiec * 1 Units * 1 Leaders
Total : 170 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 170 exp, 0 kill, 0 pp
Summary * 9 Units * 3 Leaders
Total : 1801 exp, 21 kill, 180 pp
Average: 200 exp, 2 kill, 20 pp
UWAGA!
Oba raporty pokazują sprzeczne informacje:
1 Don River (#S1) , #0 , Tactical Victory , score:30
1 Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0
Pamiętając o czołgach niemieckich o donośności 2, kupuje między scenariuszami ZiS-30.
Szybki szturm.
Scenariusz z takimi samymi zasadami zwycięstwa, jak pierwszy. Bronimy swoich punktów (dwa można oddać) przed agresorem i jednocześnie zdobywamy wrogie VHeksy.
Dlatego też, analogiczny plan działania:
(http://c.wrzuta.pl/wi11488/b6f9f76e0021fa1f4fcc87a4/plan_dzialania)
Tyle, że dolna grupa poczeka trochę na swoją kolej.
Sporą ciekawostką jest trudność w pokonaniu rzeki (w mieście są tylko dwa mosty). W związku z tym, moje wolniejsze jednostki zostaną przerzucone wodą.
Jednak, wszystko wskazuje na to, że Autor nie chciał ułatwiać gry w ten sposób (mimo bezsensownego pozostawienia Naval Transport). Porty nie mają flag, a w PG2 z takich portów nie dało się korzystać.
W momencie, gdy wydawało mi się, że już opanowałem sytuację, przyjechała wycieczka z Wehrmachtu:
(http://c.wrzuta.pl/wi15596/945a935f001417044fcc8831/wycieczka)
Główną pracę wykonały skrzydła, a jednostki corowe znowu musiały być wycofane do rezerwy.
OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) * Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\ * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0
2 Choice (#1S) , #1 , Victory , score:50
3 Early Assault (#2S) , #2 , Tactical Victory , score:30
--
Campaign score: 110 * Average: 36
Current scenario: Astrakhan (#3S), VH prestige is 400 , All map prestige is: 560
Total army value: 480 , Current prestige is 814
AI stance is Aggressive
if BV: +0, Rattenkrieg (#S8) , cap 2800, 11 turns prestige: 220
if V : +0, Rattenkrieg (#S8) , cap 2800, 14 turns prestige: 280
if TV: +100, Caucasus Counterattack (#4S) , cap 2400, 17 turns prestige: 340
if Ls: +250, Caucasus Counterattack (#4S) , cap 2400, 17 turns prestige: 340
Piechota
* Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 2 bars , 274 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 0 pp (U:001)
* Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 2 bars , 255 exp , Russia , 11/11 , 4 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper , , 0 bars , 62 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
* Cavalry , 91/85/62 , 3 bars , 395 exp , Russia , 10/10 , 9 kill , 0 pp (U:009)
Czołg
* T-34/76 Bridg , 6G/13/62 , 4 bars , 404 exp , Russia , 11/11 , Influence , 14 kill , 0 pp (U:005)
* T-34/76B , 13/13/62 , 4 bars , 404 exp , Russia , 10/10 , Extended Front , 13 kill , 0 pp (U:007)
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 257 exp , Russia , 11/11 , 0 kill , 0 pp (U:006)
Artyleria ppanc.
ZiS-30 , , 1 bars , 102 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 300 pp (U:010)
Artyleria
* 15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 2 bars , 204 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack , 4 kill , 0 pp (U:004)
Myśliwiec
* La-5 , 1Ft/9AA , 2 bars , 235 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack , 2 kill , 0 pp (U:008)
Killed: AD 6 , AT 8 , ATY 20 , INF 53 , REC 7 , TK 15 , FTR 5 , TB 3 , Total: 117
Lost : AD 4 , AT 7 , ATY 10 , INF 33 , REC 4 , TK 3 , FTR 4 , TB 3 , Total: 68
BV 0
V 1
TV 2
L 0
Piechota * 4 Units * 0 Leaders
Total : 986 exp, 14 kill, 180 pp
Average: 247 exp, 4 kill, 45 pp
Czołg * 2 Units * 2 Leaders
Total : 808 exp, 27 kill, 0 pp
Average: 404 exp, 14 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders
Total : 257 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 257 exp, 0 kill, 0 pp
Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders
Total : 102 exp, 1 kill, 300 pp
Average: 102 exp, 1 kill, 300 pp
Artyleria * 1 Units * 1 Leaders
Total : 204 exp, 4 kill, 0 pp
Average: 204 exp, 4 kill, 0 pp
Myśliwiec * 1 Units * 1 Leaders
Total : 235 exp, 2 kill, 0 pp
Average: 235 exp, 2 kill, 0 pp
Summary * 10 Units * 4 Leaders
Total : 2592 exp, 48 kill, 480 pp
Average: 259 exp, 5 kill, 48 pp
Zakupy: Gaz/37 (artyleria plot) i Katyusha 132 oraz wymiana La-5 na JaK-9.
Astrachań (#3S).
Limit rozstawienia - 12 jednostek (briefing w oryginale nic o tym nie mówi, w konwersji podane jest 11).
Warunki zwycięstwa, jak dotychczas. Mapa sprawia arcyciekawe wrażenie: teren podmokły, trudno dostępny, dobry do obrony. Jeden VHeks konieczny do zdobycia przez gracza niemal na wyspie.
Tu rada dla osób grających w konwersję. Posiadanie 122mm ob.31/37 jest obowiązkowe (a z liderem, mniam ...). Stawiamy na DHeksie 14,16 i mamy wszystko pod kontrolą.
Czy ktoś to czyta? Sam dla siebie, nie będę pisał.
Świetny scenariusz. Idealny do szkoleń nt. "Współdziałanie artylerii (naziemnej i przeciwlotniczej) ciągnionej i samobieżnej podczas prowadzenia natarcia w terenie jeziorno - lesistym".
OpenGen 0.80.6.0 * (20 Abr 2012) * Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\ * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0
2 Choice (#1S) , #1 , Victory , score:50
3 Early Assault (#2S) , #2 , Tactical Victory , score:30
4 Astrakhan (#3S) , #3 , Tactical Victory , score:30
--
Campaign score: 140 * Average: 35
Current scenario: Caucasus Counterattack (#4S), VH prestige is 480 , All map prestige is: 1240
Total army value: 780 , Current prestige is 1082
AI stance is Defensive
if BV: +0, Operation Uranus (#S9) , cap 3200, 10 turns prestige: 300
if V : +0, Operation Uranus (#S9) , cap 3200, 13 turns prestige: 390
if TV: +100, Grozny (#5S) , cap 2500, 16 turns prestige: 480
if Ls: +250, Grozny (#5S) , cap 2500, 16 turns prestige: 480
Piechota
* Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 3 bars , 310 exp , Russia , 10/10 , Reconnaissance Movement , 2 kill , 0 pp (U:001)
* Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 2 bars , 296 exp , Russia , 11/11 , 5 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper , , 0 bars , 91 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
* Cavalry , 91/85/62 , 4 bars , 435 exp , Russia , 10/10 , 11 kill , 0 pp (U:009)
Czołg
* T-34/76 Bridg , 6G/13/62 , 4 bars , 458 exp , Russia , 11/11 , Influence , 18 kill , 0 pp (U:005)
* T-34/76B , 13/13/62 , 4 bars , 454 exp , Russia , 10/10 , Extended Front , 15 kill , 0 pp (U:007)
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 2 bars , 277 exp , Russia , 11/11 , 0 kill , 0 pp (U:006)
Artyleria ppanc.
ZiS-30 , , 1 bars , 175 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 300 pp (U:010)
Artyleria
* 15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 2 bars , 257 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack , 6 kill , 0 pp (U:004)
Katyusha 132 , , 0 bars , 73 exp , Russia , 10/10 , 1 kill , 144 pp (U:012)
Obrona plot.
GAZ/37 , , 0 bars , 40 exp , Russia , 10/10 , 0 kill , 156 pp (U:011)
Myśliwiec
* YaK-9 , 1Ft/9AA , 2 bars , 276 exp , Russia , 11/11 , Aggressive Attack , 4 kill , 0 pp (U:008)
Killed: AD 10 , AT 12 , ATY 28 , INF 72 , REC 10 , TK 23 , FTR 5 , TB 5 , Total: 165
Lost : AD 4 , AT 7 , ATY 11 , INF 43 , REC 4 , TK 3 , FTR 6 , TB 4 , Total: 82
BV 0
V 1
TV 3
L 0
Piechota * 4 Units * 1 Leaders
Total : 1132 exp, 18 kill, 180 pp
Average: 283 exp, 5 kill, 45 pp
Czołg * 2 Units * 2 Leaders
Total : 912 exp, 33 kill, 0 pp
Average: 456 exp, 17 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders
Total : 277 exp, 0 kill, 0 pp
Average: 277 exp, 0 kill, 0 pp
Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders
Total : 175 exp, 1 kill, 300 pp
Average: 175 exp, 1 kill, 300 pp
Artyleria * 2 Units * 1 Leaders
Total : 330 exp, 7 kill, 144 pp
Average: 165 exp, 4 kill, 72 pp
Obrona plot. * 1 Units * 0 Leaders
Total : 40 exp, 0 kill, 156 pp
Average: 40 exp, 0 kill, 156 pp
Myśliwiec * 1 Units * 1 Leaders
Total : 276 exp, 4 kill, 0 pp
Average: 276 exp, 4 kill, 0 pp
Summary * 12 Units * 5 Leaders
Total : 3142 exp, 63 kill, 780 pp
Average: 262 exp, 5 kill, 65 pp
Cytat: czata w Czerwiec 05, 2012, 08:38:58 AM
Czy ktoś to czyta? Sam dla siebie, nie będę pisał.
Ja czytam, ale aż tak wiele nie piszesz. ;)
ps. każdy wątek ma liczbę wizyt, zawsze możesz sobie sprawdzić, ile przybyło, zapamiętaj tylko ostatnią liczbę, zostaw wątek na osobnej karcie, co by nie nabijać wejść każdym TWYM wejściem i gotowe.
To dlatego, że wolę dialog, niż monolog.
Ulepszenia: Cavalry na Guard Cavalry + Truck (sic!).
Zakupy: Il-2M3, Guards (HA=8, SA=10) + Truck.
Kaukaski kontratak (#4S)
Limit - 14 jednostek lądowych.
Tym razem, przeciwnik będzie się bronił.
Znowu świetna mapa. Teren kanalizuje kierunki natarcia.
Zadania są bardzo proste:
(http://c.wrzuta.pl/wi281/8e748769002c81664fcf02e9/plan_dzialania)
Główne natarcie pójdzie w centrum, siłą dwóch grup bojowych. Po zdobyciu centralnego VHeksa, grupa ta przerzuci most (T-34/76B Bridge) nad rzeką Kuban, po czym będzie kontynuować natarcie na rumuńskie miasto Nowo Aleksandrowskaja.
Na skrzydłach będą kierunki pomocnicze z zadaniem osłony skrzydeł sił głównych oraz zajęcia ważnych punktów terenowych.
Na razie, walka trwa. Świetni przygotowani do obrony, lepsi sprzętowo Niemcy bronią się nieźle. Niespodziewanie, łatwiej mi idzie w centrum, niż na skrzydłach. Boję się nawet, że na skrzydłach moje wojska zostaną rozbite. Nie da się tam obchodzić umocnień przeciwnika, gdyż mapa na to nie pozwala (czytaj: linie rozgraniczenia wojsk ;D).
Cdn.
PS. Podpowie mi ktoś, jak zrobić, żeby był duży obrazek, zamiast miniatury?
T-34/76B Bridge??? Dawno nie grałem chyba Sowietami... Czy to jednostka czysto mostowa?
CytatPS. Podpowie mi ktoś, jak zrobić, żeby był duży obrazek, zamiast miniatury?
Bardzo prosto. Potrzebujesz linku z adresem obrazka. W Twoim przypadku obrazek jest na wrzucie.pl, otwierasz obrazek we wrzucie i gdy masz go na ekranie w pełnym wymiarze, klikasz na nim prawym klawiszem i wybierasz opcję "kopiuj adres obrazka"
później wklejasz taki adres do swojego postu i otrzymasz mniej więcej coś takiego:
http://c.wrzuta.pl/wi281/8e748769002c81664fcf02e9/plan_dzialania
Teraz dodajesz do linku właściwe BB=codes, które wyświetlą obrazek na ekranie.
Najprościej jest zaznaczyć ten link i kliknąć na ikonkę "umieść obrazek" (http://www.forum.gildiageneralow.pl/Themes/Ancient_and_Rusted/images/bbc/img.gif)( znajdującą się nad okienkiem edycyjnym druga ikona od lewej nad emotkami) po kliknieciu powinny Ci się dodać po obu stronach linku następujące BB-codes:
[img] [/img]
. Możesz te kody dodać również ręcznie.
W rezultacie otrzymasz wynik jak poniżej. Zrób cytat z tego postu to zobaczysz jak wygląda gotowy kod wyświetlający Twój obrazek.
(http://c.wrzuta.pl/wi281/8e748769002c81664fcf02e9/plan_dzialania)
Cytat: Zsamot w Czerwiec 06, 2012, 11:44:25 AM
T-34/76B Bridge??? Dawno nie grałem chyba Sowietami... Czy to jednostka czysto mostowa?
(http://c.wrzuta.pl/wi5211/9dcca5f3002301494fd052ec/czolg)
A jak pytałem, kto czyta moje wypociny, to się zgłosiłeś ::).
Gram w ORYGINALNĄ kampanię na efilu CN.
Bo napisałeś, jakby to była cecha jednostki, nie lider. Co to za efile?
Bo to jest cecha tej jednostki.
To efil z czasów PG2, w programie Graphicswitch miał numer 10.
Ostatnia wersja jest typu 2000, a jego autorem jest Jorge Gabitto.
Zostały na nim zbudowane min. The Road to Berlin, Case Red, DA 7.Panzerarmee, Stalingrad Campaign. Czyli W24, W27, W28 i CC10.
Tą ostatnią kampanię, czyli CC10 Stalingrad Campaign, chcę zgłosić do listy naszych rankingowych kampanii.
Planowałem kilka charakterystycznych jednostek opisać w podsumowaniu kampanii, ale zrobię to wcześniej.
T34 z natury "brodzące", biorące niemal rzekę z marszu???
Były wersje mostowe (most był montowny do pancerza czołgu na stałe).
Czołg już pokazywałem. A to inne jednostki mojej armii lądowej:
(http://c.wrzuta.pl/wi10411/d7651c090009427e4fd0c9ec/armia_cz.i)
(http://c.wrzuta.pl/wi6454/c2c961d70016cae54fd0cb0b/armia_cz.ii)
A to podstawowe jednostki wroga:
(http://c.wrzuta.pl/wi8086/03e7d3bc00066d824fd0cc0b/przeciwnik)
Zwracam uwagę na donośność artylerii i pole widzenia niemieckiej fortyfikacji.
Ta fortyfikacja to ma chyba balon obserwacyjny?
Inżynierowie- 8HA... Całkiem nieźle.
17-stka strasznie mały zasięg, ale skoro 152 mm ma 4... Tyle tylko skoro tak, to 2 heksy dla czołgu są pewnymi nieracjonalnymi efektami skali...
T34
CytatCzołgi mostowe ? stare czołgi przebudowywane w polu lub w zakładach naprawczych. Wraki te wraz z przyczepionymi częściami mostowymi zatapiano w wodzie w dwóch rzędach na potrzeby specjalnych operacji przekraczania rzek, później zaś były wyciągane z wody i naprawiane w celu ponownego użycia.
Gdzie tu ich użycie w walkach?
Cytat: Zsamot w Czerwiec 07, 2012, 08:02:37 PM
Inżynierowie- 8HA... Całkiem nieźle.
I też nieźle biegają. 3 pola ruchu.
Taka specyfika efili typu 1000.
Pokazując jednostki komputera, chciałem zwrócić uwagę na jego wyższość sprzętową. Czołgi i działa ppanc strzelające na dwa pola, artyleria o większej donośności, czy wszystko widzące posterunki obserwacyjne.
Tak jest przez całą kampanię.
Dopiero po zdobyciu m. Armavir zorientowałem się, że przerzucenie mostu nad Kubaniem jest niemożliwe.
(http://c.wrzuta.pl/wi14904/e8cac44c002158024fd0d4d3/co_dalej)
Musiałem podjąć decyzję: kontynuować natarcie wzdłuż rzeki na północ, czy cofnąć się, żeby wspomóc prawe skrzydło w zdobyciu m. Bjelaja?
Zdecydowałem się iść na północ, gdyż uznałem, że będzie to "do przodu".
Tu odniosłem powodzenie, ale zaniedbań prawego skrzydła nie udało się nadrobić. Zasłużona porażka.
OpenGen 0.80.7.7 * (3 Jun 2012) * Efile folder:E:\Moje dokumenty\gry\panzer2\efile_pg2_10_cn_12\ * Efile version:
Campaign: Stalingrad - Soviet Campaign, * Player prestige modifier 100% * AI prestige modifier 100%
Played Scenarios:
1 Don River (#S1) , #0 , Brilliant Victory , score:0
2 Choice (#1S) , #1 , Victory , score:50
3 Early Assault (#2S) , #2 , Tactical Victory , score:30
4 Astrakhan (#3S) , #3 , Tactical Victory , score:30
5 Caucasus Counterattack (#4S) , #4 , Loss , score:10
--
Campaign score: 150 * Average: 30
Current scenario: Caucasus Counterattack (#4S), VH prestige is 480 , All map prestige is: 1200
Army cost: 1668 , Current prestige is 1684
Prestige available on map yet is 200 pp ( 80 pp in VH to capture) * Turn: 17
AI stance is Defensive
if BV: +0, Operation Uranus (#S9) , cap 3200, 10 turns prestige: 300
if V : +0, Operation Uranus (#S9) , cap 3200, 13 turns prestige: 390
if TV: +100, Grozny (#5S) , cap 2500, 16 turns prestige: 480
if Ls: +250, Grozny (#5S) , cap 2500, 16 turns prestige: 480
Piechota
* Engineer , M3A1 , 38/13T/62 , 3 bars , 352 exp , Russia , 7/10 , Reconnaissance Movement , 5 kill , 0 pp (U:001)
* Shocktroops , Truck , 34/13/62 , 3 bars , 325 exp , Russia , 3/11 , 5 kill , 0 pp (U:002)
Paratrooper , , 1 bars , 113 exp , Russia , 5/10 , 0 kill , 180 pp (U:003)
* Cavalry , 91/85/62 , 4 bars , 493 exp , Russia , 7/10 , 13 kill , 0 pp (U:009)
Guards , Truck , , 0 bars , 32 exp , Russia , 6/10 , 0 kill , 228 pp (U:125)
Czołg
* T-34/76 Bridg , 6G/13/62 , 5 bars , 573 exp , Russia , 4/11 , Influence , 32 kill , 0 pp (U:005)
* T-34/76B , 13/13/62 , 5 bars , 572 exp , Russia , 4/10 , Extended Front , 20 kill , 0 pp (U:007)
Rozpoznanie
* BA-10 , 113/13/62 , 3 bars , 332 exp , Russia , 1/11 , 1 kill , 0 pp (U:006)
Artyleria ppanc.
ZiS-30 , , 1 bars , 197 exp , Russia , 5/10 , 1 kill , 300 pp (U:010)
Artyleria
* 15.2cm , M3A1 , 32/13G/62 , 3 bars , 310 exp , Russia , 9/11 , Aggressive Attack , 6 kill , 0 pp (U:004)
Katyusha 132 , , 0 bars , 91 exp , Russia , 1/10 , 1 kill , 144 pp (U:012)
Obrona plot.
GAZ/37 , , 0 bars , 76 exp , Russia , 2/10 , 0 kill , 156 pp (U:011)
Myśliwiec
* YaK-9 , 1Ft/9AA , 3 bars , 348 exp , Russia , 4/11 , Aggressive Attack , 7 kill , 0 pp (U:008)
Bomb. taktyczny
Il-2M3 , , 0 bars , 84 exp , Russia , 7/10 , 0 kill , 660 pp (U:124)
Killed: AD 13 , AT 16 , ATY 38 , INF 91 , REC 13 , TK 27 , FTR 8 , TB 7 , Total: 213
Lost : AD 4 , AT 8 , ATY 15 , INF 54 , REC 6 , TK 4 , FTR 7 , TB 5 , Total: 103
BV 0
V 1
TV 3
L 1
Piechota * 5 Units * 1 Leaders
Total : 1315 exp, 23 kill, 408 pp
Average: 263 exp, 5 kill, 82 pp
Czołg * 2 Units * 2 Leaders
Total : 1145 exp, 52 kill, 0 pp
Average: 573 exp, 26 kill, 0 pp
Rozpoznanie * 1 Units * 0 Leaders
Total : 332 exp, 1 kill, 0 pp
Average: 332 exp, 1 kill, 0 pp
Artyleria ppanc. * 1 Units * 0 Leaders
Total : 197 exp, 1 kill, 300 pp
Average: 197 exp, 1 kill, 300 pp
Artyleria * 2 Units * 1 Leaders
Total : 401 exp, 7 kill, 144 pp
Average: 201 exp, 4 kill, 72 pp
Obrona plot. * 1 Units * 0 Leaders
Total : 76 exp, 0 kill, 156 pp
Average: 76 exp, 0 kill, 156 pp
Myśliwiec * 1 Units * 1 Leaders
Total : 348 exp, 7 kill, 0 pp
Average: 348 exp, 7 kill, 0 pp
Bomb. taktyczny * 1 Units * 0 Leaders
Total : 84 exp, 0 kill, 660 pp
Average: 84 exp, 0 kill, 660 pp
Summary * 14 Units * 5 Leaders
Total : 3898 exp, 91 kill, 1668 pp
Average: 278 exp, 7 kill, 119 pp
Już po zakończeniu scenariusza Kaukaski kontratak (#4S) zauważyłem, że następny (Grozny) będzie ostanim. Trochę szkoda.
Grozny (#5S)
Tym razem, bez limitu rozstawienia.
Kasy dużo, więc kupuje piekielnie drogą armatę 280mm BR-5.
(http://c.wrzuta.pl/wi11444/ede8bef30022ef0d4fd1ebd3/br-5)
Ponownie, teren ma wpływ na wybraną taktykę:
(http://c.wrzuta.pl/wi1132/0f6068c8001919654fd1edaa/plan_dzialania)
Mam nadzieję, że zaskoczę przeciwnika ;D.
Jak łatwo się domyśleć, przeciwnik zna wszystkie moje ruchy.
W dodatku, Autor zrobił okrutny dowcip (choć, raczej to błąd). Na lotnisku 28,15 jest flaga, ale nie ma ona żadnej przynależności.
Niestety, jestem za słaby na ten scenariusz. Nie sensu nawet dogrywania go do końca. Kupienie ciężkiej armaty okazało się błędem. Lepiej było zostawić prestiż na uzupełnienia.
Krótkie podsumowanie kampanii.
Jest świetna, ma niesamowity klimat. Mimo, że gra jest już stara, a efil ubogi, Autor i z jednego, i z drugiego wycisnął, ile się dało.
Nie jest wcale łatwa, bo komputer ma przewagę sprzętową. Konwersja na efil Gustlika powinna być łatwiejsza, bo przewaga ta zostanie szybko zniwelowana (o ile nie jest zniwelowana od samego początku).
Wielki wpływ na grę ma to, że porażka scenariusza nie oznacza porażki kampanii. Dzięki temu, można grać swobodnie, z większa fantazją. Z drugiej strony, gra rankingowa wymusza ochronę wojsk corowych, które w ostatnim scenariuszu można by było posłać na śmierć.
Ponieważ gra ma sztuczny wybór, dlatego w przyszłości chcę zagrać drugą ścieżkę.
Przepraszam - czy to jest koniec?
Jeśli tak, to poproszę o końcowy raport z punktacją. Inaczej nie da się zaliczyć.