Forum OpenGeneral

Open General => Instalacja, zasoby, narzędzia, zagadnienia techniczne => Wątek zaczęty przez: Gustlik w Czerwiec 21, 2012, 02:10:57 PM

Tytuł: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 21, 2012, 02:10:57 PM
Krótki rzut oka na edytor dedykowany OG - czyli OpenSuite (NIE MYLIĆ Z PGSUITE, KTÓRY OBOWIĄZYWAŁ DO TEJ PORY!), pozwala patrzeć na perspektywę rozwoju naszej ulubionej gry z optymizmem, a nawet z zachwytem.

Funkcje, które można już zaanonsować to:

- Omawiany już wcześniej transport kolejowy i helikopterowy.
- Rozdzielone funkcje inżynierskie, które można łączyć w dowolnych konfiguracjach (minowanie, budowanie, wysadzanie...)
- All Weather Combat" jako stała funkcja - możliwa do przypisania według życzenia. Sądzę że nadal pozostanie też jako lider.
- Overrun włącz/wyłącz. - wyłącza dla czołgów, włącza dla nie-czołgów. (zasada podobna jak support fire w artylerii)
- No Interception - wyłącza przechwytywanie automatyczne, pozostawia możliwość atakowania w swojej kolejce.
- No leader - jednostka NIE MOŻE dostać lidera
- Ranged miner - minowanie z dystansu (narzutowe) - hehehe - jam to wymyślił  ;D
- Bombowiec rakietowy i torpedowy jako osobne funkcje. Torpedowy atakuje z sąsiedniego heksa, a rakietowy z tylu ile podano.

Oprócz tego nowy Suite jest gotowy do wprowadzenie systemu misji powietrznych - jak w PeG

Duuuużo roboty czeka przy efilu..... No i  dostosowywaniu kampanii.


 
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: connor71 w Czerwiec 21, 2012, 02:51:21 PM
A kiedy może być dostępny Open Suite?
Przydałaby się opcja zapamiętywania ostatnio otwartego katalogu z efile ("Tools -> Change Efile folder")
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 21, 2012, 02:53:16 PM
Nieoficjalnie już jest dostępny....

http://luis-guzman.com/OpenPG2/OpenSuite.rar
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: czata w Czerwiec 21, 2012, 06:40:48 PM
Wreszcie jest opcja Carrier hangars (na razie, nie potrafię się do niej dobrać).  Będzie można robić kampanie morskie.
Wejdą też nocne tury.

Lidera będzie można ustawiać na poziomie scenariusza.

Z minusów: nadal tylko dwa ustawienia Al stance (brakuje mi "neutral"). Przydałoby się też zwycięstwo na punkty. Umożliwiłoby to scenariusze bez VHeksów.

Co oznacza warunek zwycięstwa Enable typed VH?
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Czerwiec 21, 2012, 09:17:39 PM
Tura nocna to zmniejszona widoczność i coś jeszcze?
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: czata w Czerwiec 21, 2012, 09:36:16 PM
W PacGen było jeszcze utrudnione lądowanie na lotniskowcu.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 12:30:05 AM
Cytat: czata w Czerwiec 21, 2012, 06:40:48 PM
Z minusów: nadal tylko dwa ustawienia Al stance (brakuje mi "neutral").

"neutral"    ???   :banghead

Że niby ani nie atakuje ani nie broni się? Masz na myśli AI występującego w roli taczy strzelniczej czy może neutralnej Szwajcarii?    :huh?

Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 12:35:58 AM
Cytat: Zsamot w Czerwiec 21, 2012, 09:17:39 PM
Tura nocna to zmniejszona widoczność i coś jeszcze?

Moze ograniczenie działań lotnictwa (tylko nocne  ale potrzebny by był nowy atrybut ewentualnie nowy lider)
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Rozprza w Czerwiec 22, 2012, 12:48:21 AM
Nic nie mogę wczytać... Co zrobiłem źle ??? :help
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Zsamot w Czerwiec 22, 2012, 01:36:47 AM
Cytat: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 12:30:05 AM
Że niby ani nie atakuje ani nie broni się? Masz na myśli AI występującego w roli taczy strzelniczej czy może neutralnej Szwajcarii?    :huh?
No neutralni Szwajcarzy ostro potrafili pokazać, że nie chcą nikogo obcego- a to ma być neutralny/ pasywny? Czy neutralny- broni się przed KAŻDĄ stroną?
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 22, 2012, 01:57:14 AM
CytatŻe niby ani nie atakuje ani nie broni się? Masz na myśli AI występującego w roli taczy strzelniczej czy może neutralnej Szwajcarii? 

Nie - po prostu reaguje w zależności od sytuacji. Bez z góry założonej opcji. Ale taki algorytm jest chyba najtrudniejszy do napisania.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 05:45:21 AM
Czyli, że co? Czata miał na myśli algorytm uniwersalny ?
No to by była wyższa szkoła jazdy.  Myślę, że to byłoby  trudniejsze od stworzenia juz istniejących algorytmów szachowych. W szachach komputer ma wszystkie dane o położeniu i jakości  sił przeciwnika i o placu gry, więc może sobie wybierać na początku jakiś debiut z biblioteki a później dokonywać matematycznych obliczeń olbrzymiej liczby wariantów posunięć.
Im mniej niewiadomych tym łatwiej opisać rzeczywistość. Liczba wariantów w szachach jest ograniczona i da się wyliczyć, w OG jest nieskończenie wielka.

W  OG komputer nie ma kompletnych informacji odn. położenia i siły armii przeciwnika, więc nie ma możliwości prawidłowej oceny  oceny sytuacji i dynamicznego wyboru strategii dla danego scenariusza. Dlatego musi to robić za niego autor, który wybiera strategię zgodną z zamysłem scenariusza. Prawdopodobnie w zdecydowanej większości przypadków zmiana strategii na przeciwną do założeń scenariusza (np do scenariusza zaprojektowanego jako ofensywny dajemy AI strategię defensywną) nie miałaby sensu.

Jedyne co mógłby robić komputer to wybierać strategię losowo z pośród kilku danego rodzaju. Na tę chwilę, istnieją dwie strategie: defensywna i ofensywna. Ale można sobie wyobrazić, że różni programiści mogliby stworzyć kilka nowych strategii  defensywnych  i ofensywnych,  wtedy byłoby z czego wybierać.

Z praktyki wiadomo, ze znacznie łatwiej napisać strategię obronną, jest to zrozumiałe bo wówczas wszystko sprowadza się do reakcji na ruchy przeciwnika. 
Reguła ta sprawdza się i w OG.  Ai  popełnia dużo mniej błędów grając algorytm defensywny. Moim zdaniem w przypadku wybrania algorytmu ofensywnego armia AI powinna być dużo silniejsza i liczniejsza od armii gracza inaczej bitwa kończy się po 2-3 kolejkach.

Niedawno zastanawiałem się, dlaczego Ai  stara się zdobyć wszystkie VH człowieka albo obronić wszystkie własne VH,  przecież aby człowiek nie wygrał wystarczyłoby utrzymać tylko jeden VH.
Można sobie wyobrazić, zdumienie gracza rozgrywającego  znany na pamięć scenariusz, gdyby któregoś dnia pojawiła się druga wersja algorytmu defensywnego a AI mógł losowo wybierać której wersji używać i nagle zamiast bronić wszystkich całą armię skierował do obrony jednego wybranego VH.  :P
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: czata w Czerwiec 22, 2012, 08:13:02 AM
Cytat: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 12:35:58 AM
Cytat: Zsamot w Czerwiec 21, 2012, 09:17:39 PM
Tura nocna to zmniejszona widoczność i coś jeszcze?
Moze ograniczenie działań lotnictwa (tylko nocne  ale potrzebny by był nowy atrybut ewentualnie nowy lider)

W PacGen była cecha "Radar" (dla okrętów). One widziały lepiej w nocy, niż okręty bez tej cechy.

Cytat: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 05:45:21 AM
Niedawno zastanawiałem się, dlaczego Ai  stara się zdobyć wszystkie VH człowieka albo obronić wszystkie własne
VH,  przecież aby człowiek nie wygrał wystarczyłoby utrzymać tylko jeden VH.

Al gra tak, że by wygrać, a nie żeby nie przegrać.

Cytat: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 12:30:05 AM
Cytat: czata w Czerwiec 21, 2012, 06:40:48 PM
Z minusów: nadal tylko dwa ustawienia Al stance (brakuje mi "neutral").
"neutral"    ???   :banghead
Że niby ani nie atakuje ani nie broni się? Masz na myśli AI występującego w roli taczy strzelniczej czy może neutralnej Szwajcarii?    :huh?

Zauważ, że w OG mogą brać udział w walce cztery strony konfliktu naraz.
Ustawiamy np. tak:
Player 1 - Allied (gracz);
Player 2 - Axis (komputer);
Player 3 - Neutral (komputer).
Player 3 walczy tylko wtedy, gdy sam jest atakowany.

Nałóż na to jeszcze grę "na punkty". Jeden ze sposobów zwycięstwa, to zdobycie np. 800 punktów w scenariuszu. Główne miasto państwa neutralnego jest warte 200. Możesz się pokusić o zdobycie tego miasta, ale masz świadomość, że dojdzie Ci przeciwnik.

Tak możliwość istniała w PacGen. W jednym ze scenariuszy (w Chinach) był przeciwnik neutralny. Trwał na pozycjach, dopóki nie był atakowany, zaatakowany - walczył.
W którejś turze podpisywany był pokój z tym przeciwnikiem (bez bezpośredniego wpływu gracza). Od tego momentu można było bezkarnie go atakować, nie odgryzał się.

Skoro w PacGen była taka szeroka gama możliwości, to dlaczego nie miałoby być tego w OG?
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 04:47:04 PM
No to wyraziłeś się nieprecyzyjnie. Trzeba było od razu napisać, że Brakuje ci trzeciej czy nawet czwartej strony konfliktu (w tej chwili mamy tylko dwie:Alianci i Oś.
Gdyby była trzecia strona "neutralna" to i tak autor scenariusza musiałby jej przypisać jedną z dwóch strategii defensywną lub ofensywną, która uaktywniałaby się w momencie przystąpienia neutralnych do wojny.
Moim zdaniem takie urozmaicenie z wieloma stronami konfliktu mogłoby  sprawdzić się w grze h2h2h. Komputer z człowiekiem nie będzie wspólpracowal, z komputerem również. Bo czy można nazwać współpracą nieatakowanie jednostek zaprzyjaźnionej strony, ewentualnie wspólne ale nieskoordynowane atakowanie wroga?  Póki co sztucznej inteligencji daleko do naśladowania najprostszych procesów myślowych człowieka.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: czata w Czerwiec 23, 2012, 09:05:04 AM
Cytat: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 04:47:04 PM
No to wyraziłeś się nieprecyzyjnie.
Słusznie. Wyraziłem się nieprecyzyjnie.

Cytat: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 04:47:04 PM
Moim zdaniem takie urozmaicenie z wieloma stronami konfliktu mogłoby  sprawdzić się w grze h2h2h.
W scenariuszach ustawienie czterech graczy jest możliwe.

Cytat: derwiszx w Czerwiec 22, 2012, 04:47:04 PM
Komputer z człowiekiem nie będzie współpracował, z komputerem również. Bo czy można nazwać współpracą nieatakowanie jednostek zaprzyjaźnionej strony, ewentualnie wspólne ale nieskoordynowane atakowanie wroga?  Póki co sztucznej inteligencji daleko do naśladowania najprostszych procesów myślowych człowieka.
Komputer nie musi współpracować z komputerem. Czy zawsze wszystkie ataki zaprzyjaźnionych jednostek były skoordynowane? Jak wyglądała sprawa ataku Niemiec na Francję? Czy tam nie było więcej, niż dwóch stron konfliktu?

Poza tym, ja już grałem w taki sposób. W PacGen. I się sprawdzało.

Gra z więcej, niż dwoma graczami daje jeszcze jedną możliwość. A co powiecie na takie ustawienie:
Player 1 - Allied (gracz);
Player 2 - Axis (komputer ofensywny);
Player 3 - Axis (komputer defensywny)?
Dzielimy jednostki komputera na te, które mają bronić i te, które mają atakować.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 23, 2012, 02:32:52 PM
CytatGra z więcej, niż dwoma graczami daje jeszcze jedną możliwość. A co powiecie na takie ustawienie:
Player 1 - Allied (gracz);
Player 2 - Axis (komputer ofensywny);
Player 3 - Axis (komputer defensywny)?
Dzielimy jednostki komputera na te, które mają bronić i te, które mają atakować.

To nadal są tylko DWIE strony - Axis i Allied. Nie myl ilości stron z ilością graczy. Zachowanie jest przypisane
do strony a nie do gracza.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: czata w Czerwiec 23, 2012, 09:54:45 PM
Ja umiem tak ustawić:
Player 2 - Axis (komputer ofensywny);
Player 3 - Axis (komputer defensywny).

Nie martw się, też się kiedyś nauczysz.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Czerwiec 23, 2012, 10:32:42 PM
CytatNie martw się, też się kiedyś nauczysz.

Cieszy mnie to....
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 06, 2012, 09:08:26 PM
Nowy Open Suite 5.0, dla nowych formatów jest gotowy:

http://luis-guzman.com/OpenPG2/OpenSuite.rar

UWAGA!

Edytor wprawdzie potrafi otworzyć stare formaty efila i scenariuszy, ale ZAPIS zmian możliwy jest tylko w nowych formatach!!
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 09, 2012, 01:14:11 PM
Bardzo podoba mi się rola "kamikaze", którą można przypisać wybranym jednostkom w scenariuszu.... Chyba zostanę
jej fanem

Już to widzę - zwłaszcza w kampaniach gdzie przeciwnikiem są Ruskie. 10xT-34, a każdy w roli "kamikaze"  :pcbash

Jutland - widzisz to w kampanii którą teraz grasz..?  :rollin
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Jutland w Wrzesień 09, 2012, 02:04:38 PM
No dobra, ale na czym to technicznie polega? Jednostka przeprowadza silniejszy atak i eksploduje?  ;D
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Wrzesień 09, 2012, 02:23:52 PM
Muszę dopiero zobaczyć...
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: mara w Wrzesień 09, 2012, 07:13:47 PM
Myślę że bardzo przydałaby by się podobna instrukcja jak przy SuitePg2. Oczywiście jak ktoś już to wszystko rozpracuje.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: puciek2 w Październik 31, 2012, 06:09:15 PM
Cytat: Gustlik w Czerwiec 21, 2012, 02:10:57 PM
- No leader - jednostka NIE MOŻE dostać lidera

Genialna i konieczna w H2H opcja. Tylko gdzie ją znalaźć w OS ?
Jakoś mi się nie udało jej namierzyć.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 02, 2012, 01:34:34 PM
Przy innych okienkach ze specjalnymi umiejętnościami jednostek.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: puciek2 w Listopad 02, 2012, 03:29:05 PM
Cytat: Gustlik w Listopad 02, 2012, 01:34:34 PM
Przy innych okienkach ze specjalnymi umiejętnościami jednostek.

Może jakaś podpowiedź na screen-nie. Jak tam dojść z unit view w OS.  Może być na priv.
Ni cholery nie mogę w unit view czegoś takiego znaleźć. Może wersja OS nie ta 5.0.11.1 mam.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 02, 2012, 06:40:55 PM
Normalnie - wczytujesz efila do Suite i to jest pierwszy widok jaki widzisz....
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: puciek2 w Listopad 02, 2012, 08:56:00 PM
Cytat: Gustlik w Listopad 02, 2012, 06:40:55 PM
Normalnie - wczytujesz efila do Suite i to jest pierwszy widok jaki widzisz....

Nie bardzo rozumiem. Czyżby opcja no leader to opcja dostępna tylko w efile-u ?
Jeśli tak to lipa. To powinna być opcja scenariusza aby miała sensowne zastosowanie.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Listopad 02, 2012, 10:06:11 PM
Cytat
Nie bardzo rozumiem. Czyżby opcja no leader to opcja dostępna tylko w efile-u ?

Dokładnie tak. To jest atrybut przypisany na stałe do jednostki.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Rozprza w Marzec 24, 2013, 11:49:00 AM
Gustlik, jak mogę odblokować możliwość wstawienia do scenariusza Pz IV A we IX.1939 r? I/PzReg 1 i II/PzReg 2 dysponowały tym sprzętem (56 sztuk). Ponadto w PzDiv 1 dysponowała 26 sztukami Pz III w wersji A i B.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Marzec 24, 2013, 12:48:09 PM
W Suite jak wejdziesz w okno zakupu "Adding units" wystarczy odhaczyć włączona opcje  "Only purchasables" i już powinieneś mieć wszystkie. Tyle, że daty zakończenia sprzedaży wersji A są ustawione na marzec 38 wiec nie ma go  z tego powodu we wrześniu - w celu udostepnienia do użycia przez twórców scenariuszy trzeba korekty daty końca (jak na chwile zmienisz sobie datę końca o dwa lata do przodu to będziesz mógł dodać go do scenariusza potem można znowu przestawić na taka jak była). PzIII A i B nie jest dostępne w efilu.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Rozprza w Marzec 24, 2013, 02:18:51 PM
Cytat: Pioniere w Marzec 24, 2013, 12:48:09 PM
W Suite jak wejdziesz w okno zakupu "Adding units" wystarczy odhaczyć włączona opcje  "Only purchasables" i już powinieneś mieć wszystkie.
A może purchase new units?
Nie działa, nawet odznaczyłem w e-filu możliwość zakupu...
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Pioniere w Marzec 24, 2013, 04:22:02 PM
U mnie działa zrób tak jak pisałem. Edytuj efile przestaw datę (Until) dwa lata do przodu, zapisz. Następnie odpal kampanie (scen.) pod suite wybierz scenariusz , Unit Settings View i na zakupy(Goes to Purchase Units Form  to Append New Units)   tam odhaczasz jak pisałem i masz PzIVA. po całej operacji nie zapomnij powrócić do poprzednich ustawień daty i ponownie zapisać zmiany w efilu.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Rozprza w Marzec 24, 2013, 06:31:18 PM
Dzięki, nie zrozumiałem pierwszego postu.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 24, 2013, 06:34:29 PM
Dla gracza, czy na etapie budowy?

Dla gracza - raczej nie odblokujesz, bo gracz kupuje zgodnie z kalendarzem, a jeśli chcesz takie przydzielić, to po prostu
wstaw jakikolwiek dostępny czołg, przejdź do listy jednostek w scenariuszu i podmień go rozwijając menu trójkątem po prawej - przy podłużnym okienku "Equip".

Nie używaj jednak przycisku "Equip" bo wtedy dostaniesz tylko możliwe do zakupu jednostki - użyj własnie trójkącika z prawej strony. Wtedy będziesz mógł wymienić tę jednostkę na każdą, dowolną inną.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Rozprza w Marzec 25, 2013, 08:27:04 AM
Cytat: Gustlik w Marzec 24, 2013, 06:34:29 PM
Dla gracza, czy na etapie budowy?

Dla gracza - raczej nie odblokujesz, bo gracz kupuje zgodnie z kalendarzem, a jeśli chcesz takie przydzielić, to po prostu
wstaw jakikolwiek dostępny czołg, przejdź do listy jednostek w scenariuszu i podmień go rozwijając menu trójkątem po prawej - przy podłużnym okienku "Equip".

Nie używaj jednak przycisku "Equip" bo wtedy dostaniesz tylko możliwe do zakupu jednostki - użyj własnie trójkącika z prawej strony. Wtedy będziesz mógł wymienić tę jednostkę na każdą, dowolną inną.
Dzięki, działa  ;D
Teraz mam inny problem: po przekonwertowaniu scenu z kampanii na mapie mam tylko teren clear. Konwertowałem ten scen, który jest też samodzielnym scenem w innym katalogu i tego problemu nie ma.
Tytuł: Odp: Open Suite, nowe formaty i możliwości w OG
Wiadomość wysłana przez: Gustlik w Marzec 25, 2013, 08:24:19 PM
Spoko, spróbuj zaimportować dane oryginalnej mapy z pliku map - odpowiedniego dla danej mapy.
Na zrzucie w załączniku masz pokazana jak

Chociaż nie powinien gubić tych danych przy konwersji.

[załącznik usunięty przez administratora]